Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 22/11/20 klokken 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 22/11/20 klokken 14:00

Indlæg af Sauer » 22. nov 2020, 16:39

Synes vi spillede en solid kamp, der naturligvis burde ha’ givet 3 point. Synes lidt, det er noget nonsens, når Lucas, Hiljemark mv. skydes på herinde.

Som jeg ser det, mangler vi mest af alt selvtilliden til hurtigt at angribe med endnu flere folk i feltet, så chancer som i dag bliver endnu større og forhåbentlig omsat. Men kampe som den i dag, hvor vi dominerer midten af banen, kan give den selvtillid til både træner og spillere.

Jeg synes klart, vi er på rette vej. Bedste centrale akse længe set i AaB. Mindes mange FCN-kampe, hvor vi måske nok var meget på bolden, men nølede med passivt spil og aldrig havde fornemmelsen af, at en sejr var inden for rækkevidde. Sådan var det ikke i dag.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 22/11/20 klokken 14:00

Indlæg af Klaus » 22. nov 2020, 16:41

Nestor skrev:
22. nov 2020, 16:25
RufusTheDog skrev:
22. nov 2020, 16:04
En decideret atrocity. Håber godt nok Lucas bliver rematerialiseret i en nyfunden form.
Og alligevel bliver han rost til skyerne af kommentatorerne.
Og det er vel også fair nok, når man kigger på den første time... Han sætter trods alt Ahlmann op til to helt åbne skudmuligheder og leverer fine detaljer. Det var trods alt kun den sidste halve time han var helt væk. Jeg ved ikke, hvad man skal gøre ved Kusk. Han er en fantastisk fodboldspiller, men kan man være angriber, hvis man ikke kan ramme et tomt mål på 3 meters afstand? Jeg mener det er jo ikke første gang i denne sæson. God på bolden, pinlig ringe i afslutningerne... Men hvad skal vi gøre? Børsting er jo betydeligt mere effektiv.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 22/11/20 klokken 14:00

Indlæg af Meelsen » 22. nov 2020, 16:46

Nestor skrev:
22. nov 2020, 16:25
RufusTheDog skrev:
22. nov 2020, 16:04
En decideret atrocity. Håber godt nok Lucas bliver rematerialiseret i en nyfunden form.
Og alligevel bliver han rost til skyerne af kommentatorerne.
Han spiller da også en flot kamp, udover til sidst hvor han går lidt død?
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 22/11/20 klokken 14:00

Indlæg af Funky » 22. nov 2020, 16:46

Endnu en god holdpræstation under Feher. Han dirigerer godt ude fra sidelinien.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 22/11/20 klokken 14:00

Indlæg af troelsh » 22. nov 2020, 17:13

Det er virkelig ærgerligt Pedro er ude mod fcm og måske også Hiljemark, jeg ville gerne se hvordan vores stærkeste opstilling ville klare sig dernede

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 22/11/20 klokken 14:00

Indlæg af Julgranen » 22. nov 2020, 17:16

Klaus skrev:
22. nov 2020, 16:41
Han er en fantastisk fodboldspiller, men kan man være angriber, hvis man ikke kan ramme et tomt mål på 3 meters afstand?
Kanterne i en 4-3-3 er ikke angribere! Den er jo lagt meget an på at man har 5 mand der skal skabe chancer og mål. De 3 forreste + wingbacks. Ahlmann bliver jo nærmest kant i systemet. Og i dag betød det så at Kusk skal gå ind i mellemrummet og agere opspilsstation.
Vi er lykkedes med at løfte Ahlmanns niveau til uhørte højder, selvom han selvfølgelig skal score i dag.
Overordnet set, så var det en mere en godkendt præstation. Vi taber 3 point på et forsvarskiks, og så på ikke at udnytte de 4-5 store chancer vi har.
Men det vil ske - i det mindste var det ikke nogen ørkenvandring i dag.

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 380
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 22/11/20 klokken 14:00

Indlæg af nj27 » 22. nov 2020, 17:17

Meelsen skrev:
22. nov 2020, 16:46
Nestor skrev:
22. nov 2020, 16:25
RufusTheDog skrev:
22. nov 2020, 16:04
En decideret atrocity. Håber godt nok Lucas bliver rematerialiseret i en nyfunden form.
Og alligevel bliver han rost til skyerne af kommentatorerne.
Han spiller da også en flot kamp, udover til sidst hvor han går lidt død?
Om han spiller en god kamp, rahh det vel så som så , synes han skulle gemme alle hans step over finter osv , det er stort set hvad han bringer til holdet i dag, mangler at se ham som den kampafgørende spiller vi ved han kan være
Hiljemark tvivler jeg mere og mere på bliver så stor en gevinst som vi har håbet på , synes han løber rundt som en gammel old Boys spiller

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 22/11/20 klokken 14:00

Indlæg af Julgranen » 22. nov 2020, 17:20

9520AaB skrev:
22. nov 2020, 16:33
Jeg er sådan set ligeglad om Fossum spiller under niveau ifølge nogle herinde. Han scorer mål!!!
Jeg er ligeglad med hvem af de tre forreste der ender på bænken, Fossum skal starte.
Så kan jeg læse at en bruger herinde(der altid forsvarer Kusk) skriver at vi brændte 4 direktører??? Nej vi brændte 3 direktører, og 1 Overoveroverdirektør.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Til gengæld så har han været fornærmende ringe i samtlige kampe hvor han ikke har scoret. Usynlig.
Han tager mange rigtige løb og det er flot facit på mål-siden, men hans kreative side har vi ikke set skyggen af i år - er vel på 3 eller 4 chanceskabende afleveringer, hvilket er langt under niveau for en af de dyrest betalte spillere i truppen.
Får han den dimension med, så er vi ved at være der hvor vi får hvad vi betaler (dyrt) for.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 22/11/20 klokken 14:00

Indlæg af Julgranen » 22. nov 2020, 17:25

Der skal også snart tages en beslutning omkring Van Weert, spændende hvad AaB gør.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 22/11/20 klokken 14:00

Indlæg af Meelsen » 22. nov 2020, 17:54

nj27 skrev:
22. nov 2020, 17:17
Meelsen skrev:
22. nov 2020, 16:46
Nestor skrev:
22. nov 2020, 16:25
RufusTheDog skrev:
22. nov 2020, 16:04
En decideret atrocity. Håber godt nok Lucas bliver rematerialiseret i en nyfunden form.
Og alligevel bliver han rost til skyerne af kommentatorerne.
Han spiller da også en flot kamp, udover til sidst hvor han går lidt død?
Om han spiller en god kamp, rahh det vel så som så , synes han skulle gemme alle hans step over finter osv , det er stort set hvad han bringer til holdet i dag, mangler at se ham som den kampafgørende spiller vi ved han kan være
Hiljemark tvivler jeg mere og mere på bliver så stor en gevinst som vi har håbet på , synes han løber rundt som en gammel old Boys spiller
Vi har godt nok slet ikke set samme kamp, for jeg syntes at det er tydeligt at Hiljemark bringer en masse til holdet. Særligt med hans løb mellem kæder og generelle positionering.

Lucas skaber meget i dag. Han skulle have haft én assist på det flotte oplæg til Ahlmann og sætter selvsamme op til at skulle have haft en assist 2 (3) gange alene i første halvleg.

Alt i alt en meget dominerende indsats mod et hold vi har haft det meget svært med i lang, lang tid. Opløftende spil med masser af fine løsninger i både pasninger og løb. Dog er jeg selvfølgelig også meget frustreret over at vi ikke kan banke bolden i kassen på vores chancer.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 22/11/20 klokken 14:00

Indlæg af Sauer » 22. nov 2020, 17:59

Meelsen skrev:
22. nov 2020, 17:54
nj27 skrev:
22. nov 2020, 17:17
Meelsen skrev:
22. nov 2020, 16:46
Nestor skrev:
22. nov 2020, 16:25
RufusTheDog skrev:
22. nov 2020, 16:04
En decideret atrocity. Håber godt nok Lucas bliver rematerialiseret i en nyfunden form.
Og alligevel bliver han rost til skyerne af kommentatorerne.
Han spiller da også en flot kamp, udover til sidst hvor han går lidt død?
Om han spiller en god kamp, rahh det vel så som så , synes han skulle gemme alle hans step over finter osv , det er stort set hvad han bringer til holdet i dag, mangler at se ham som den kampafgørende spiller vi ved han kan være
Hiljemark tvivler jeg mere og mere på bliver så stor en gevinst som vi har håbet på , synes han løber rundt som en gammel old Boys spiller
Vi har godt nok slet ikke set samme kamp, for jeg syntes at det er tydeligt at Hiljemark bringer en masse til holdet. Særligt med hans løb mellem kæder og generelle positionering.

Lucas skaber meget i dag. Han skulle have haft én assist på det flotte oplæg til Ahlmann og sætter selvsamme op til at skulle have haft en assist 2 (3) gange alene i første halvleg.

Alt i alt en meget dominerende indsats mod et hold vi har haft det meget svært med i lang, lang tid. Opløftende spil med masser af fine løsninger i både pasninger og løb. Dog er jeg selvfølgelig også meget frustreret over at vi ikke kan banke bolden i kassen på vores chancer.
Helt enig. Alle er frustrerede over de manglende mål, men vi spillede altså en flot kamp på 3/4-dele af banen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 22/11/20 klokken 14:00

Indlæg af Pastorius » 22. nov 2020, 18:10

Meelsen skrev:
22. nov 2020, 17:54
Alt i alt en meget dominerende indsats mod et hold vi har haft det meget svært med i lang, lang tid. Opløftende spil med masser af fine løsninger i både pasninger og løb. Dog er jeg selvfølgelig også meget frustreret over at vi ikke kan banke bolden i kassen på vores chancer.
...men det er ikke så meget anderledes end det har været alle de andre gange, hvor ikke har fået de fortjente point mod de svagere hold. Nu skal vi pinedød ud at have point mod FCM. Forskellen mellem sejr og nederlag er at vi kan være 1 eller 7 point efter dem, efter næste runde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 22/11/20 klokken 14:00

Indlæg af McMark » 22. nov 2020, 18:13

Pastorius skrev:
22. nov 2020, 18:10
Meelsen skrev:
22. nov 2020, 17:54
Alt i alt en meget dominerende indsats mod et hold vi har haft det meget svært med i lang, lang tid. Opløftende spil med masser af fine løsninger i både pasninger og løb. Dog er jeg selvfølgelig også meget frustreret over at vi ikke kan banke bolden i kassen på vores chancer.
...men det er ikke så meget anderledes end det har været alle de andre gange, hvor ikke har fået de fortjente point mod de svagere hold. Nu skal vi pinedød ud at have point mod FCM. Forskellen mellem sejr og nederlag er at vi kan være 1 eller 7 point efter dem, efter næste runde.
FCM har så heldigvis en midtugekamp på udebane mod Ajax. Det er dog mega stramt, at Pedro får et vanvittigt tyndt gult kort. Ham kommer vi virkelig til at mangle. Særligt hvis Hiljemark også er skadet. Så er vi nærmest ude i en midtbane med Fossum og Kakeeto/Højholt :@
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 22/11/20 klokken 14:00

Indlæg af Pastorius » 22. nov 2020, 18:17

McMark skrev:
22. nov 2020, 18:13
Pastorius skrev:
22. nov 2020, 18:10
Meelsen skrev:
22. nov 2020, 17:54
Alt i alt en meget dominerende indsats mod et hold vi har haft det meget svært med i lang, lang tid. Opløftende spil med masser af fine løsninger i både pasninger og løb. Dog er jeg selvfølgelig også meget frustreret over at vi ikke kan banke bolden i kassen på vores chancer.
...men det er ikke så meget anderledes end det har været alle de andre gange, hvor ikke har fået de fortjente point mod de svagere hold. Nu skal vi pinedød ud at have point mod FCM. Forskellen mellem sejr og nederlag er at vi kan være 1 eller 7 point efter dem, efter næste runde.
FCM har så heldigvis en midtugekamp på udebane mod Ajax. Det er dog mega stramt, at Pedro får et vanvittigt tyndt gult kort. Ham kommer vi virkelig til at mangle. Særligt hvis Hiljemark også er skadet. Så er vi nærmest ude i en midtbane med Fossum og Kakeeto/Højholt :@
Ja, det bliver ikke nemt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 22/11/20 klokken 14:00

Indlæg af Sauer » 22. nov 2020, 18:37

Pastorius skrev:
22. nov 2020, 18:10
Meelsen skrev:
22. nov 2020, 17:54
Alt i alt en meget dominerende indsats mod et hold vi har haft det meget svært med i lang, lang tid. Opløftende spil med masser af fine løsninger i både pasninger og løb. Dog er jeg selvfølgelig også meget frustreret over at vi ikke kan banke bolden i kassen på vores chancer.
...men det er ikke så meget anderledes end det har været alle de andre gange, hvor ikke har fået de fortjente point mod de svagere hold. Nu skal vi pinedød ud at have point mod FCM. Forskellen mellem sejr og nederlag er at vi kan være 1 eller 7 point efter dem, efter næste runde.
Synes det var en langt mere overbevisende indsats i dag end mange af de tamme kampe, vi har spillet mod jævnbyrdige eller svagere hold de seneste mange sæsoner. Patienten er ikke rask, men som jeg ser det, er der stadig klar fremgang. Jeg har faktisk haft lyst til at se AaB spille de seneste kampe og ikke halvt af pligt. Jeg har endnu mere lyst efter i dag.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 22/11/20 klokken 14:00

Indlæg af Pastorius » 22. nov 2020, 18:47

Sauer skrev:
22. nov 2020, 18:37
Pastorius skrev:
22. nov 2020, 18:10
Meelsen skrev:
22. nov 2020, 17:54
Alt i alt en meget dominerende indsats mod et hold vi har haft det meget svært med i lang, lang tid. Opløftende spil med masser af fine løsninger i både pasninger og løb. Dog er jeg selvfølgelig også meget frustreret over at vi ikke kan banke bolden i kassen på vores chancer.
...men det er ikke så meget anderledes end det har været alle de andre gange, hvor ikke har fået de fortjente point mod de svagere hold. Nu skal vi pinedød ud at have point mod FCM. Forskellen mellem sejr og nederlag er at vi kan være 1 eller 7 point efter dem, efter næste runde.
Synes det var en langt mere overbevisende indsats i dag end mange af de tamme kampe, vi har spillet mod jævnbyrdige eller svagere hold de seneste mange sæsoner. Patienten er ikke rask, men som jeg ser det, er der stadig klar fremgang. Jeg har faktisk haft lyst til at se AaB spille de seneste kampe og ikke halvt af pligt. Jeg har endnu mere lyst efter i dag.
Ja, det er fint, men gode præstationer alene, gør det ikke i længden. Slet ikke når vi har så mange af dem, der burde have givet flere point allerede.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 22/11/20 klokken 14:00

Indlæg af Gnu » 22. nov 2020, 18:49

Der er åbenlyst et problem med effektivitet på det her hold. Chancerne er der jo i dag, men de bliver bare ikke sparket ind. Og så er vi nødt til at se på, hvordan AaB får mere ud af Lucas. Han er jo en god fodboldspiller, som tydeligvis kan meget med bolden, men der er også for meget fissefod over det, han laver. Det går for tit i stå hos ham, fordi han forsøger at lave et eller andet lækkert eller drible to mand, og så er forsvaret på plads for længst. Gør nu bare det lette engang imellem. Han er slet ikke stemplet ordentligt ind i den her sæson.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 22/11/20 klokken 14:00

Indlæg af Gaarde6 » 22. nov 2020, 18:53

Funky skrev:
22. nov 2020, 16:46
Endnu en god holdpræstation under Feher. Han dirigerer godt ude fra sidelinien.
Hvor sjovt.
Trods alle de negative kommentar herinde, så var det også min første tanke efter kampen.
Vi spillede FCN, PRÆCIS som de skal spilles. Selvfølgelig skal vi vinde sådan en kamp. Det var der mange spillere som kunne ha afgjort.
Men alt i alt en fremragende kamp, indstilling og taktik fra vores side.
Synes bestemt pilen peger dem rigtige retning.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 22/11/20 klokken 14:00

Indlæg af Sauer » 22. nov 2020, 19:06

Pastorius skrev:
22. nov 2020, 18:47
Sauer skrev:
22. nov 2020, 18:37
Pastorius skrev:
22. nov 2020, 18:10
Meelsen skrev:
22. nov 2020, 17:54
Alt i alt en meget dominerende indsats mod et hold vi har haft det meget svært med i lang, lang tid. Opløftende spil med masser af fine løsninger i både pasninger og løb. Dog er jeg selvfølgelig også meget frustreret over at vi ikke kan banke bolden i kassen på vores chancer.
...men det er ikke så meget anderledes end det har været alle de andre gange, hvor ikke har fået de fortjente point mod de svagere hold. Nu skal vi pinedød ud at have point mod FCM. Forskellen mellem sejr og nederlag er at vi kan være 1 eller 7 point efter dem, efter næste runde.
Synes det var en langt mere overbevisende indsats i dag end mange af de tamme kampe, vi har spillet mod jævnbyrdige eller svagere hold de seneste mange sæsoner. Patienten er ikke rask, men som jeg ser det, er der stadig klar fremgang. Jeg har faktisk haft lyst til at se AaB spille de seneste kampe og ikke halvt af pligt. Jeg har endnu mere lyst efter i dag.
Ja, det er fint, men gode præstationer alene, gør det ikke i længden. Slet ikke når vi har så mange af dem, der burde have givet flere point allerede.
Næh næh. Men uden at tage proces-ordet i munden, tager det nu engang tid at bygge noget stort op. Sådan er det vel også i basket? :) Sådan var med Hamrén, med Kent og alle mulige andre.

Vi ville alle gerne ha’ vundet i dag, men synes da klart pilen peger i den rigtige retning ift., hvad vi ellers har været vidne til på stadion.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 22/11/20 klokken 14:00

Indlæg af andreasaab89 » 22. nov 2020, 19:23

Jeg forstår slet ikke kritikken af hiljemark
Syntes han er fantastisk første halve time. Ham og pedro er den bedste centrale midtbane siden 14 sæsonen

Jeg syntes lukas og kusk bliver alt for låste på deres kanter idag. De er begge klart bedste når de kommer ind i banen og får lov at søge mellemrum osv. jeg ved ikke om det er fordi nordsjælland er så defensive men ieg syntes kusk og lukas begge bliver for brede kanter idag og så er de for nemme at isolere

Meget ambivalent om granli. Syntes han virker dårlig defensivt men til gengæld super god på bolden

Så syntes jeg virkelig folk undervurderer fossum. Scorer igen på et godt løb. Er med over det hele osv. mangler stadig at blive mere kynisk og søge flere offensive afleveringer

Tror stadig en 4-3-3 hvor fossum hilje og pedro sammen vil være super god. Hilje og fossum kan så søge bredt engang imellem og lade kusk og lukas være dynamiske osv.

Men vi mangler stadig en striker i feltet
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Besvar