Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 5. feb 2021, 13:04

3 point og videre :aabfan:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af FlæskeFrank » 5. feb 2021, 13:20

Det må selvfølgelig være genvalg til de startende 11.

Så må vi håbe at Samuelsen og Hiljemark bliver udtaget, så vi har noget at skyde med, når 2-0 føringen skal køres hjem.
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Julgranen » 5. feb 2021, 14:53

FlæskeFrank skrev:
5. feb 2021, 13:20
Det må selvfølgelig være genvalg til de startende 11.

Så må vi håbe at Samuelsen og Hiljemark bliver udtaget, så vi har noget at skyde med, når 2-0 føringen skal køres hjem.
Det er en noget anden kamp, og Brøndby har formodentlig læst bedre på lektien.
Der kommer nok et par ændringer, med tanke på hvor mange spillere der faldt i niveau i 2. halvleg.
Naturligvis kun hvis erstatningerne er klar.

Pallesen endte på horrible 59 % i succesfulde afleveringer. For en startende spiller må det være noget nær bundskraberen for hele sæsonen. Frederik Børsting og Ferreira ligger også dernede, og er en god del af forklaring på at vi smed initiativet. Ferreira og Pallesen havde begge mange uprovokerede fejlafleveringer i 2. halvleg.

Vi er nødt til at bevare bolden på fødderne!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af FlæskeFrank » 5. feb 2021, 14:59

Nu er det jo også vigtigt at få et sammenspillet hold, så selvfølgelig skal de 11 starte igen. Om der så skal skiftes i pausen kunne man overveje afhængig af resultat og hvem, som er på bænken.
- FlæskeFrank

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Fromthecradle » 5. feb 2021, 15:05

Hvem skal man skifte ud med? Kusk og TvW spillede sig ikke i startopstillingen. På midten er der kun Højholt som alternativ og i forsvaret er der ingen alternativer til de 2 backs. Så måske Ross for Granli og Kusk for Prica og jeg er ikke engang sikker på det giver mening.
You pay for this?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Julgranen » 5. feb 2021, 15:21

FlæskeFrank skrev:
5. feb 2021, 14:59
Nu er det jo også vigtigt at få et sammenspillet hold, så selvfølgelig skal de 11 starte igen. Om der så skal skiftes i pausen kunne man overveje afhængig af resultat og hvem, som er på bænken.
Træneren sætter bl.a. sit hold op efter modstanderen. Der er ingen grund til at stille med de samme 11, hvis vi kan forvente et andet kampbillede.
Lad os se hvem der er klar til at spille. Jeg tror i hvert fald på et par ændringer i start 11’eren.
Brøndby blev overhovedet ikke rystet mod Nordsjælland og har spillet godt i mange kampe efterhånden. Mod Brøndby hjemme var det en Kusk/Van Weert kombi der gav point, men ellers havde vi det uhyggeligt svært i 1. halvleg.
Jeg tror ikke Cifuentes starter med lige så mange løbespillere igen, da det er mindre vigtigt mod Brøndby.
Brøndbys lidt tunge bagkæde skal udfordres på direkte spil, og der dur der selvsagt ikke at man smider halvdelen af sine afleveringer til en modspiller.

Håber at vi bytter Kakeeto som minimum.

Nej, Kusk har til gengæld skabt en masse resten af sæsonen, som de andre kantspillere ikke har, fordi de ikke ejer skyggen af kreativitet og ligger langt efter på skabte chancer.
Han har teknikken til at spille den her form for fodbold, med direkte pasninger efter spil på tredjemand.
Men dermed ikke sagt han skal starte. Jeg tror mere på at han kan komme ind og spille en vigtig rolle som sidst - og så mange gange før mod Brøndby i øvrigt.
Jeg vil gerne beholde Fossum og Hannesbo inde, men så måske med en overraskelse til højre. Det kunne være Prica, og så Tom i front.

Børsting er en meget dygtig presspiller, men han bliver ved med at ligge 10-15 % efter sine kolleger i offensiven på succesfulde afleveringer, og det skal han simpelthen have løst hvis han nogensinde skal blive til mere.
Det er simpelthen for dårligt, og det skaber problemer for resten af holdet.
Problemer starter dog på den centrale midt, og det skal adresseres til Brøndby-kampen... hvis vi kan :-)

Og i øvrigt: Når Tom skal starte, så er det selvfølgelig fordi han har en fantastisk statistik mod Brøndby under sin tid her. 5 mål, hovedparten kampafgørende.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Jakobsen » 5. feb 2021, 15:22

Perfekt anledning til at komme i gang at tage på en god udebane som Brøndby. Og endnu mere perfekt, hvis vi kan smadre deres gulddrømme.
I et sportsligt perspektiv er jeg ikke bange for Brøndby, som har et jævnt hold er dog har præsteret rigtigt godt i år. Det her BIF hold kan vi sagtens gøre noget ved igen. Dog må det blive en kamp på mute for de sendes vel af BIF lokal TV.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1475
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Lyfe » 5. feb 2021, 17:03

Træner Hiljemark med på fuld kraft eller stadig spare? Lød til at han inden lyngby kampen havde trænet hårdt med truppen, så kan da håbe han snart er klar til at spille en times tid. Kunne være et frækt ES i ærmet af Marti og ændrer en del på den måde brøndby har haft mulighed for at forberede sig på vores spil.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Patmand » 5. feb 2021, 20:05

FlæskeFrank skrev:
5. feb 2021, 13:20
Det må selvfølgelig være genvalg til de startende 11.

Så må vi håbe at Samuelsen og Hiljemark bliver udtaget, så vi har noget at skyde med, når 2-0 føringen skal køres hjem.
Det håber jeg godt nok ikke, de 11 startere mod FCK tror jeg ikke vinder ret mange Superliga-kampe.

Lad os til gengæld håbe nogle af de spillere der ikke var med mod FCK er ved at være oppe i omdrejninger.

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 474
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af AnyFellow » 5. feb 2021, 22:22

Julgranen skrev:
5. feb 2021, 15:21


Børsting er en meget dygtig presspiller, men han bliver ved med at ligge 10-15 % efter sine kolleger i offensiven på succesfulde afleveringer, og det skal han simpelthen have løst hvis han nogensinde skal blive til mere.
Det er simpelthen for dårligt, og det skaber problemer for resten af holdet.
Jeg har svært ved at se hvorfor Børsting skal på bænken.

Jeg vil mene han er vores vigtigste mand i første halvleg mod FCK.

Han plukker bolden fra FCK i flere situationer og er ophavsmand til det ene mål og også til Hannesbos skud på overliggeren.

Hele holdet falder sammen i 2. halvleg og ud fra Kusk og TVWs indhop, har jeg svært ved at se en af dem tage pladsen på bekostning af Børsting.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Fromthecradle » 5. feb 2021, 22:29

AnyFellow skrev:
5. feb 2021, 22:22
Julgranen skrev:
5. feb 2021, 15:21


Børsting er en meget dygtig presspiller, men han bliver ved med at ligge 10-15 % efter sine kolleger i offensiven på succesfulde afleveringer, og det skal han simpelthen have løst hvis han nogensinde skal blive til mere.
Det er simpelthen for dårligt, og det skaber problemer for resten af holdet.
Jeg har svært ved at se hvorfor Børsting skal på bænken.

Jeg vil mene han er vores vigtigste mand i første halvleg mod FCK.

Han plukker bolden fra FCK i flere situationer og er ophavsmand til det ene mål og også til Hannesbos skud på overliggeren.

Hele holdet falder sammen i 2. halvleg og ud fra Kusk og TVWs indhop, har jeg svært ved at se en af dem tage pladsen på bekostning af Børsting.
Ja, Børsting er tæt på at være første mand på holdkortet. Det er mange trænere nu, incl Cifuentes, der åbenbart ser det sådan.
You pay for this?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Buzz Killington » 5. feb 2021, 22:39

AnyFellow skrev:
5. feb 2021, 22:22
Julgranen skrev:
5. feb 2021, 15:21


Børsting er en meget dygtig presspiller, men han bliver ved med at ligge 10-15 % efter sine kolleger i offensiven på succesfulde afleveringer, og det skal han simpelthen have løst hvis han nogensinde skal blive til mere.
Det er simpelthen for dårligt, og det skaber problemer for resten af holdet.
Jeg har svært ved at se hvorfor Børsting skal på bænken.

Jeg vil mene han er vores vigtigste mand i første halvleg mod FCK.

Han plukker bolden fra FCK i flere situationer og er ophavsmand til det ene mål og også til Hannesbos skud på overliggeren.

Hele holdet falder sammen i 2. halvleg og ud fra Kusk og TVWs indhop, har jeg svært ved at se en af dem tage pladsen på bekostning af Børsting.
Jf. transfermarkt: hvis kigger på sidste sæson, så var Børstings point per kamp på 1,52 i grundspillet. Kun Lucas var bedre (1,58). Hvis man tager slutspillet med bliver det bare endnu vildere. Kusk og Weert er et stykke bagefter. Jeg kan ærligt talt ikke gennemskue hvordan de regner det ud. Og, selv hvis det er reelt nok, så fortæller det naturligvis ikke hele historien. Men muligvis opfanger det den der svært kvantificerbare størrelse om at arbejde for holdet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Julgranen » 5. feb 2021, 23:09

AnyFellow skrev:
5. feb 2021, 22:22
Jeg har svært ved at se hvorfor Børsting skal på bænken.

Jeg vil mene han er vores vigtigste mand i første halvleg mod FCK.

Han plukker bolden fra FCK i flere situationer og er ophavsmand til det ene mål og også til Hannesbos skud på overliggeren.

Hele holdet falder sammen i 2. halvleg og ud fra Kusk og TVWs indhop, har jeg svært ved at se en af dem tage pladsen på bekostning af Børsting.
Ja, han spillede da en rigtig god kamp, måske den bedste han har spillet i et år.

Hans største problem er de mange uprovokerede boldtab, og et teknisk niveau som er på grænsen til ringe. Han ligger med en af de allerlaveste afleveringsprocenter på holdet, over de sidste 3 sæsoner uhyggeligt få chanceskabende afleveringer, mål og assists sammenlignet med hans konkurrenter.

Kunne man klone ham med en teknisk dygtig, kreativ spiller, så ville vi have en mand der var sikker på holdkortet.

Kusks indhop var ikke overbevisende, men over hele sæsonen har han været vores kreative omdrejningspunkt. Det har vi vist gennemgået mange gange herinde, og Yankee's statistikker fra Wyscout, som Leander også bragte, illustrerede det ret godt.
Vi skaber mere med ham på banen, og særligt når Lucas mangler så er vi nødt til at have nogen der kan det ekstraordinære.

Når det så er sagt, så er det ikke givet at vi ikke kan se en Fossum, Kusk, Børsting opstilling bag den enlige angriber. Hannesbo er ikke tiltænkt en starterrolle, og som ung spiller vil han have naturlige udfald.
Med det kendskab vi har til Martí og det direkte spil han gerne vil praktisere efter bolderobring, så kræver det bl.a. spil, afspil og dyb aflevering på førsteberøring, og at man er ekstremt god til at positionere sig og spille i små rum. Det evner Børsting ikke - i hvert fald i mindre grad end hans konkurrenter. Hans kvaliteter ligger andre steder.

Men jeg orker ikke mere Børsting vs. Kusk, jeg har min holdning og forsøger at begrunde den efter bedste evne. Jeg har intet problem med at anerkende en god arbejdsindsats, men kampafgørende aktioner er der ingen tvivl om hvem der har flest af over de seneste 3 sæsoner.

God aften til kældermafiaen.

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1004
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Bong » 6. feb 2021, 06:59

Kunne man klone ham med en teknisk dygtig, kreativ spiller, så ville vi have en mand der var sikker på holdkortet.
Man skulle have haft en klon af Børsting og Bruhn dengang. :aabfan:
A slightly more sophisticated hooligan...

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Julgranen » 6. feb 2021, 15:42

Børsting er ude af kampen i morgen med en skade. Får næppe den store betydning, der er nok med kvalificerede spillere på bænken.
Hiljemark i fuld træning, men ikke udtaget.
Mest interessant bliver selvfølgelig om Samuelsen er aktuel til pladsen på venstre kant, eller alternativt Pricas plads som frontløber. Så kan man overveje at rykke ham ned til højre.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af doukas » 6. feb 2021, 15:46

Fandme ulykkeligt med Børsting ude med skade. Kæft jeg synes vi er hårdt ramt af skader i forhold til vores konkurrenter.

Okore heller ikke udtaget, så det må betyde et salg er lige oppe over.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Brodernumsi » 6. feb 2021, 15:50

Vi sparer nok Hijlemark til nedrykningsspillet.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2432
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Moen » 6. feb 2021, 15:55

Brodernumsi skrev:
6. feb 2021, 15:50
Vi sparer nok Hijlemark til nedrykningsspillet.
Fedt input

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Brodernumsi » 6. feb 2021, 15:59

Prica22 skrev:
6. feb 2021, 15:55
Brodernumsi skrev:
6. feb 2021, 15:50
Vi sparer nok Hijlemark til nedrykningsspillet.
Fedt input
Meldingen går på, han har trænet med for fuld kraft i to uger. Vi har et særdeles svært program de næste 4 kampe, så hvis man har ambitioner om top-6 burde han da spille.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2432
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Moen » 6. feb 2021, 16:03

Brodernumsi skrev:
6. feb 2021, 15:59
Prica22 skrev:
6. feb 2021, 15:55
Brodernumsi skrev:
6. feb 2021, 15:50
Vi sparer nok Hijlemark til nedrykningsspillet.
Fedt input
Meldingen går på, han har trænet med for fuld kraft i to uger. Vi har et særdeles svært program de næste 4 kampe, så hvis man har ambitioner om top-6 burde han da spille.
Jeg tror trænerteamet har bedre forudsætninger for at vurdere det.

Besvar