Kamptråd: AaB - FC København, 28.11.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4756
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 28.11.2021

Indlæg af Maglau » 29. nov 2021, 20:29

R Rosenberg skrev:
29. nov 2021, 20:23
Funky skrev:
29. nov 2021, 19:38
Ikke uinteressante meldinger fra Cifuentes hér, bla.:

“- Vi konkurrerer med hold, der er længere end os. De vil aldrig være en reference for mig, når vi spiller 11 mod 11. På lang sigt ved vi godt, at det er svært mod hold som FC Midtjylland, FC København og Brøndby.”

https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-cheftr ... aign=sport
Jeg læste den, og jeg studsede da også over det afsnit. Altså, hvis man aldrig skal stræbe efter at kunne spille op med de tre, så har man da givet op på forhånd. Ren Gaarde.
Både og - Set fra Ciffuentes stol vil jeg give ham ret. Med det hold og de rammer den sportslige sektor arbejder indenfor er det umuligt at sammensætte et hold uanset hvad du kan som træner der kan konkurrere med klubber med dobbelt og tredobbelt budget.
Som klub må vi ikke opgive at komme op deres niveau men det job ligger er andet sted end på Inge og Ciffuentes bord. Det drejer sig om at forretning AaB kan måle sig med de andre før vi sætter det åg på den sportslige sektor.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13716
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 28.11.2021

Indlæg af Funky » 29. nov 2021, 20:49

R Rosenberg skrev:
29. nov 2021, 20:23
Funky skrev:
29. nov 2021, 19:38
Ikke uinteressante meldinger fra Cifuentes hér, bla.:

“- Vi konkurrerer med hold, der er længere end os. De vil aldrig være en reference for mig, når vi spiller 11 mod 11. På lang sigt ved vi godt, at det er svært mod hold som FC Midtjylland, FC København og Brøndby.”

https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-cheftr ... aign=sport
Jeg læste den, og jeg studsede da også over det afsnit. Altså, hvis man aldrig skal stræbe efter at kunne spille op med de tre, så har man da givet op på forhånd. Ren Gaarde.
Ja jwg undrede mig også, men citatet virkerogså mærkeligt løsrevet. Altså, har man forstået manden korrekt, eller er der røget noget i oversættelsen?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 28.11.2021

Indlæg af Pastorius » 29. nov 2021, 22:12

Aalborg frederikshavner skrev:
29. nov 2021, 17:09
Ét point har vi hentet i indeværende sæson mod top 3 holdene hvilket tydeligt illustrerer at vi har det svært når vi møder topholdene.
Det er altså bare svært at vinde over hold der har bedre spillere.

Jeg har i det hele taget svært ved at forstå at der er så meget kritik af vores præstationer. Hvis man læste op til sæsonstart var der flere der spåede os til nedrykning og endnu flere der mente vi aldrig kom i nærheden af top 6. Nu er vi så kommet så langt, og vi har 7 point og to hold mellem os 7. pladsen. Det er ét mere end vi har op til 1. pladsen. Vi har to point til medaljer.

Tabellen er åbenbart fuld af løgn.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 28.11.2021

Indlæg af Pastorius » 29. nov 2021, 22:14

Funky skrev:
29. nov 2021, 19:38
Ikke uinteressante meldinger fra Cifuentes hér, bla.:

“- Vi konkurrerer med hold, der er længere end os. De vil aldrig være en reference for mig, når vi spiller 11 mod 11. På lang sigt ved vi godt, at det er svært mod hold som FC Midtjylland, FC København og Brøndby.”

https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-cheftr ... aign=sport
Det er vel almindeligheder, og svarer meget godt til at vores mål er top 4. Det blev iøvrigt anset som fuldstændig galimatias for ikke så længe siden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 28.11.2021

Indlæg af Pastorius » 29. nov 2021, 22:16

Funky skrev:
29. nov 2021, 20:49
R Rosenberg skrev:
29. nov 2021, 20:23
Funky skrev:
29. nov 2021, 19:38
Ikke uinteressante meldinger fra Cifuentes hér, bla.:

“- Vi konkurrerer med hold, der er længere end os. De vil aldrig være en reference for mig, når vi spiller 11 mod 11. På lang sigt ved vi godt, at det er svært mod hold som FC Midtjylland, FC København og Brøndby.”

https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-cheftr ... aign=sport
Jeg læste den, og jeg studsede da også over det afsnit. Altså, hvis man aldrig skal stræbe efter at kunne spille op med de tre, så har man da givet op på forhånd. Ren Gaarde.
Ja jwg undrede mig også, men citatet virkerogså mærkeligt løsrevet. Altså, har man forstået manden korrekt, eller er der røget noget i oversættelsen?
Det kom vel som en ret klar konstatering lige efter en kamp, hvor vi tabte klart på at modstanderne bare var bedre 1 for 1 hele banen rundt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5348
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 28.11.2021

Indlæg af R Rosenberg » 29. nov 2021, 22:30

Pastorius skrev:
29. nov 2021, 22:16
Funky skrev:
29. nov 2021, 20:49
R Rosenberg skrev:
29. nov 2021, 20:23
Funky skrev:
29. nov 2021, 19:38
Ikke uinteressante meldinger fra Cifuentes hér, bla.:

“- Vi konkurrerer med hold, der er længere end os. De vil aldrig være en reference for mig, når vi spiller 11 mod 11. På lang sigt ved vi godt, at det er svært mod hold som FC Midtjylland, FC København og Brøndby.”

https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-cheftr ... aign=sport
Jeg læste den, og jeg studsede da også over det afsnit. Altså, hvis man aldrig skal stræbe efter at kunne spille op med de tre, så har man da givet op på forhånd. Ren Gaarde.
Ja jwg undrede mig også, men citatet virkerogså mærkeligt løsrevet. Altså, har man forstået manden korrekt, eller er der røget noget i oversættelsen?
Det kom vel som en ret klar konstatering lige efter en kamp, hvor vi tabte klart på at modstanderne bare var bedre 1 for 1 hele banen rundt.
Naturligvis. For mit vedkommende hæftede jeg mig blot ved ordet 'aldrig'. Det kan være almindeligheder eller sproglige forviklinger. Eller, det håber jeg da, det er.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 28.11.2021

Indlæg af Pastorius » 29. nov 2021, 22:41

R Rosenberg skrev:
29. nov 2021, 22:30
Naturligvis. For mit vedkommende hæftede jeg mig blot ved ordet 'aldrig'. Det kan være almindeligheder eller sproglige forviklinger. Eller, det håber jeg da, det er.
Jeg tvivler ikke på at Marti er ambitiøs om gerne basker både FCM, FCK og Brøndby får chancen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5348
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 28.11.2021

Indlæg af R Rosenberg » 29. nov 2021, 23:22

Pastorius skrev:
29. nov 2021, 22:41
R Rosenberg skrev:
29. nov 2021, 22:30
Naturligvis. For mit vedkommende hæftede jeg mig blot ved ordet 'aldrig'. Det kan være almindeligheder eller sproglige forviklinger. Eller, det håber jeg da, det er.
Jeg tvivler ikke på at Marti er ambitiøs om gerne basker både FCM, FCK og Brøndby får chancen.
Jeg tænker, at jeg ikke fik formuleret mig helt tydeligt så.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 28.11.2021

Indlæg af Yankee » 30. nov 2021, 12:03

Pastorius skrev:
29. nov 2021, 22:41
R Rosenberg skrev:
29. nov 2021, 22:30
Naturligvis. For mit vedkommende hæftede jeg mig blot ved ordet 'aldrig'. Det kan være almindeligheder eller sproglige forviklinger. Eller, det håber jeg da, det er.
Jeg tvivler ikke på at Marti er ambitiøs om gerne basker både FCM, FCK og Brøndby får chancen.
Man kan jo bare se videre på de to næste citater. Jeg synes det er rigtig kloge og konkrete udtalelser han kommer med. Man erkender at der er et stykke vej op til FCK, men man har også en konkret plan for hvordan man kommer til at konkurrere med dem. Det er dejligt at høre og jeg forstår slet ikke polemikken.

- Vi skal forbedre os en del. Jeg er glad for, hvad jeg ser i holdet i forhold til for et år siden. Men der er stadig lang vej. Jeg er ambitiøs i forhold til, hvad vi kan opnå, siger spanieren.

Det er især det kollektive arbejde, som Cifuentes vil forbedre i jagten på bedre resultater mod Superligaens tophold til foråret.

- Når man har meget individuel kvalitet, bliver man fikseret af det. For at konkurrere på øverste niveau skal vi være bedre kollektivt. Der er meget at arbejde på, og det er et af mine fokuspunkter, siger han.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 28.11.2021

Indlæg af FIDEL » 30. nov 2021, 16:15

Yankee skrev:
30. nov 2021, 12:03
Pastorius skrev:
29. nov 2021, 22:41
R Rosenberg skrev:
29. nov 2021, 22:30
Naturligvis. For mit vedkommende hæftede jeg mig blot ved ordet 'aldrig'. Det kan være almindeligheder eller sproglige forviklinger. Eller, det håber jeg da, det er.
Jeg tvivler ikke på at Marti er ambitiøs om gerne basker både FCM, FCK og Brøndby får chancen.
Man kan jo bare se videre på de to næste citater. Jeg synes det er rigtig kloge og konkrete udtalelser han kommer med. Man erkender at der er et stykke vej op til FCK, men man har også en konkret plan for hvordan man kommer til at konkurrere med dem. Det er dejligt at høre og jeg forstår slet ikke polemikken.

- Vi skal forbedre os en del. Jeg er glad for, hvad jeg ser i holdet i forhold til for et år siden. Men der er stadig lang vej. Jeg er ambitiøs i forhold til, hvad vi kan opnå, siger spanieren.

Det er især det kollektive arbejde, som Cifuentes vil forbedre i jagten på bedre resultater mod Superligaens tophold til foråret.

- Når man har meget individuel kvalitet, bliver man fikseret af det. For at konkurrere på øverste niveau skal vi være bedre kollektivt. Der er meget at arbejde på, og det er et af mine fokuspunkter, siger han.
Hmm, synes ikke vi har meget individuel kvalitet ift. de andre top 8-9 hold. Vi har været skarpe, hvilket er en stor kvalitet, men når Fossum smutter, så må man satme håbe på, at Lucas kommer hurtigt i form.
Vi kommer sandsynligvis til at miste 3-4 bærende spillere, hvilket kan koste top 6. Erstatningerne skal først spilles ind...

svenderikpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 101
Tilmeldt: 23. nov 2018, 10:51
Favoritspiller: Ahlmann

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 28.11.2021

Indlæg af svenderikpoulsen » 30. nov 2021, 16:29

Mht Lucas- jeg savner i den grad helt konkrete udmeldinger fra læge/ ledelse. Kommer han i det hele taget til at spille på topplan igen?. Med de skader han efterhånden er løbet ind i, så kan jeg godt tvivle rigtig meget pådet, men hvor jeg håber min tvivl bliver gjort til skamme .

Brugeravatar
PFA
2. div
2. div
Indlæg: 217
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:26
Geografisk sted: Aabybro

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 28.11.2021

Indlæg af PFA » 30. nov 2021, 17:44

svenderikpoulsen skrev:
30. nov 2021, 16:29
Mht Lucas- jeg savner i den grad helt konkrete udmeldinger fra læge/ ledelse. Kommer han i det hele taget til at spille på topplan igen?. Med de skader han efterhånden er løbet ind i, så kan jeg godt tvivle rigtig meget pådet, men hvor jeg håber min tvivl bliver gjort til skamme .
Han sagde i optakt til kampen mod fck at han forventer at være tilbage på banen om 4 måneder. Så til Marts hvis alt spiller for ham.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 28.11.2021

Indlæg af Klaus » 30. nov 2021, 18:28

Nogle der ved, hvorfor fcks afgørende mål ikke lev VAR tjekket det lignede en forholdsvis klar offside...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13716
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 28.11.2021

Indlæg af Funky » 30. nov 2021, 18:37

Klaus skrev:
30. nov 2021, 18:28
Nogle der ved, hvorfor fcks afgørende mål ikke lev VAR tjekket det lignede en forholdsvis klar offside...
Det har jeg heller ikke fået opklaret endnu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 28.11.2021

Indlæg af Kunji » 30. nov 2021, 19:24

Funky skrev:
30. nov 2021, 18:37
Klaus skrev:
30. nov 2021, 18:28
Nogle der ved, hvorfor fcks afgørende mål ikke lev VAR tjekket det lignede en forholdsvis klar offside...
Det har jeg heller ikke fået opklaret endnu.
Billede

Jeg kan slet ikke forstå de mange, der snakker om tydelig offside. Vinklen snyder, men både bolden og forsvarsspillerens ben virker til at ophæve offsides. Den er maksimalt i mm-klassen, og det er jeg kun glad for VAR ikke bruger tid på.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

AaB&SAFC
Drenge
Drenge
Indlæg: 30
Tilmeldt: 29. jan 2008, 23:22

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 28.11.2021

Indlæg af AaB&SAFC » 1. dec 2021, 14:25

Kunji skrev:
30. nov 2021, 19:24
Funky skrev:
30. nov 2021, 18:37
Klaus skrev:
30. nov 2021, 18:28
Nogle der ved, hvorfor fcks afgørende mål ikke lev VAR tjekket det lignede en forholdsvis klar offside...
Det har jeg heller ikke fået opklaret endnu.
Billede

Jeg kan slet ikke forstå de mange, der snakker om tydelig offside. Vinklen snyder, men både bolden og forsvarsspillerens ben virker til at ophæve offsides. Den er maksimalt i mm-klassen, og det er jeg kun glad for VAR ikke bruger tid på.
Det sagt, så forstår jeg ikke TV-selskabet ikke sætter en streg på når de viser billederne fra offside situationer, vil gøre kommunikationen nemmere for TV seere. Kommunikationen om produktet "VAR" er generelt piv elendigt gennemført, når man ikke har nogen der ved hvad de snakker om til at kommentere på billederne.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14824
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 28.11.2021

Indlæg af Hanga » 1. dec 2021, 15:09

AaB&SAFC skrev:
1. dec 2021, 14:25
Kunji skrev:
30. nov 2021, 19:24
Funky skrev:
30. nov 2021, 18:37
Klaus skrev:
30. nov 2021, 18:28
Nogle der ved, hvorfor fcks afgørende mål ikke lev VAR tjekket det lignede en forholdsvis klar offside...
Det har jeg heller ikke fået opklaret endnu.
Billede

Jeg kan slet ikke forstå de mange, der snakker om tydelig offside. Vinklen snyder, men både bolden og forsvarsspillerens ben virker til at ophæve offsides. Den er maksimalt i mm-klassen, og det er jeg kun glad for VAR ikke bruger tid på.
Det sagt, så forstår jeg ikke TV-selskabet ikke sætter en streg på når de viser billederne fra offside situationer, vil gøre kommunikationen nemmere for TV seere. Kommunikationen om produktet "VAR" er generelt piv elendigt gennemført, når man ikke har nogen der ved hvad de snakker om til at kommentere på billederne.
Også fordi det er så inkonsekvent. Nogle gange ser vi stregerne tegnet af VAR vognen, andre gange ikke.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 394
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 28.11.2021

Indlæg af Anubit » 2. dec 2021, 15:05

Nå, VAR har så fejlet nok engang - Grabara skulle have været udvist for sit stunt
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/var ... s-mod-AaB/
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 28.11.2021

Indlæg af Pastorius » 2. dec 2021, 16:11

Anubit skrev:Nå, VAR har så fejlet nok engang - Grabara skulle have været udvist for sit stunt
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/var ... s-mod-AaB/
Først og fremmest er det jo dommeren der har fejlet. Samtlige twitterdommere kaldte det med det samme som en klar fejl.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 394
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 28.11.2021

Indlæg af Anubit » 2. dec 2021, 17:08

Pastorius skrev:
2. dec 2021, 16:11
Anubit skrev:Nå, VAR har så fejlet nok engang - Grabara skulle have været udvist for sit stunt
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/var ... s-mod-AaB/
Først og fremmest er det jo dommeren der har fejlet. Samtlige twitterdommere kaldte det med det samme som en klar fejl.
Der er vi slet ikke uenige :)
Samtidigt føler jeg også dommerne er blevet lidt for gode til ikke at dømme, da VAR "bare" kan fikse det efter. Er så også ledt til diverse svinestreger udenfor feltet, der er blevet helt ignoreret
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Besvar