Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4254
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af Klaus » 17. jul 2022, 16:11

Direkte fra sommerferien havde jeg fornøjelsen af at se kampen med nogle Viborg-fans. Vores første halvleg fraset de første fem minutter er noget af det ringeste vi har præsteret i flere år. Vi burde have været bagud med 4 ved halvleg. Anden halvleg er bedre og vi får endda chancen for at stjæle et point. Men hvordan pokker når man frem til, at Fossum er bedre til at skyde straffe end både Lucas og Kusk - og det endda i en kamp, hvor Fossum havde spillet jævnt dårligt.... Det er så pisse træls, at vi ikke kan tage vare på de gaver vi får. ØV, sådan ødelægger man en sæsonstart.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13733
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af Funky » 17. jul 2022, 16:12

Schytte skrev:
17. jul 2022, 16:02
Hvad er det helt præcist, at folk forventer af AaB?

Det her er jo niveauet, når man kigger på spillerne.

Der er vel reelt set kun 3-4 spillere, som er bedre end til nedrykningsspillet/1. division.

Posavec har ikke vist meget andet end at han ikke kan spille bolden. Ahlmann og Pallesen er for ringe, længere er den ikke. Ross laver for mange fejl. Højholt kommer jeg ikke til at se meget i, han er bare endnu en MC, som bliver hyped de første år men aldrig udvikler sig mere. Pedro har intet vist siden sin skade. Makaric kan hverken modtage bolden eller sætte en mand. Fossum gider ikke.

Det er under al kritik, at man kan gøre karriere i en klub som AaB, tjene så mange penge og være så pivringe, som de fleste spillere i truppen er.

Det nytter jo intet at hive en ny træner ind og snakke taktik, når spillerne er så fundamentalt ringe til spille fodbold.
Jeg er stort set enig mht. de spillere, du fremhæver. Dog viste Posavec nu god reaktionsstyrke og tilstedeværelse i feltet, synes jeg. Men ja, Pallesen og Ahlmann er færdige på topniveau. Højholt-hypen har jeg heller aldrig forstået, Ferreira er ikke i nærheden at det niveau, han viste de første måneder, og nej, Makaric skal stå og sparke dem i mål, ikke så meget andet. Fossum...jeg vil bare ikke høre mere om ham end at han er blevet solgt.

I det mindste kan jeg så flytte fokus lidt over på andres elendighed: 3sport må godt sende hende deres studievært på kursus i avanceret interview-teknik, så vi kan få spørgsmål på et bare LIDT højere niveau end "Hvad følte du da...".
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af Proppen » 17. jul 2022, 16:18

Schytte skrev:
17. jul 2022, 16:02
Hvad er det helt præcist, at folk forventer af AaB?

Det her er jo niveauet, når man kigger på spillerne.

Der er vel reelt set kun 3-4 spillere, som er bedre end til nedrykningsspillet/1. division.

Posavec har ikke vist meget andet end at han ikke kan spille bolden. Ahlmann og Pallesen er for ringe, længere er den ikke. Ross laver for mange fejl. Højholt kommer jeg ikke til at se meget i, han er bare endnu en MC, som bliver hyped de første år men aldrig udvikler sig mere. Pedro har intet vist siden sin skade. Makaric kan hverken modtage bolden eller sætte en mand. Fossum gider ikke.

Det er under al kritik, at man kan gøre karriere i en klub som AaB, tjene så mange penge og være så pivringe, som de fleste spillere i truppen er.

Det nytter jo intet at hive en ny træner ind og snakke taktik, når spillerne er så fundamentalt ringe til spille fodbold.
Det er vel rimeligt at forvente, at træner, sportsdirektør og ledelse i øvrigt sætter et hold sammen, som bare engang imellem kan kæmpe med om de semi-toppladser, som altså er klubbens beskedne målsætning. Og at vi har et hold, som har et godt udtryk og den rette mentalitet, og ikke - som Pallesen netop har gjort i et interview - har slået nederlaget hen med, “nå ja, det har vi jo prøvet før. Det går nok”. Det skriger af middelmådighed på alle niveauer, og lige præcis dét burde man ikke forvente af en klub som AaB.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10789
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af jonas386 » 17. jul 2022, 16:30

Min tålmodighed begynder sgu at være opbrugt.

Jeg kan sagtens leve med at slutresultatet ikke altid er helt tilfredsstillende, eller endda skuffende, men nu går vi snart ind i et helt årti hvor der vel har været 2 sammenlagte sæsoner hvor spillet og vejen til resultatet har været det mindste interessant. Det er selvfølgelig 13/14 sæsonen, og derudover momenter af 12/13 sæsonen og halvdelen af 16/17 sæsonen.

Hvad er det jeg , og andre, skal støtte op omkring? Vi bliver hele tiden fortalt at AaB er sådan et hold der gerne vil spille "positiv" fodbold med gode boldspillere og et offensivt udtryk. Men hvornår er det lige præcis vi sidst har været garant for det udtryk? De sidste 6-7-8 år har været Horsens bold overrendt af boldmongoler, men uden den hjerte og sjæl hold som Horsens og SønderjyskE trods alt har kunne administrere. AaB er ikke positiv fodbold, og vi bliver det næppe de næste par år.

Der kommer ingen spillere med spændende profil op fra ungdomsholdene, og når der endelig gør, så ryger de ud hurtigere end man kan nå at glæde sig over det bidrag de kommer med.

Jeg tror ikke vi rykker ned, men jeg er efterhånden også lidt ligeglad. Vi bidrager jo ikke med noget positivt til ligaen som helhed, til fodbolden eller til fans. Foruden den gode stemning der dog er kommet, så er der jo intet at savne hvis AaB skulle tage turen ned.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af gravballe » 17. jul 2022, 16:36

Friis er all talk

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6099
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af FIDEL » 17. jul 2022, 16:38

Jeg er færdig nu. Gider ikke den amatørklub mere. Svin mig bare til, jeg er ligeglad. Med et voldsomt temperament som mit, så skal jeg passe lidt på. Har for meget at miste.
God sommer og god sæson. :cheers:

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1885
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af 634 » 17. jul 2022, 16:40

Det der skuffer mig mest er at de ikke har trænet i at sparke straffespark. Sidste sæson sluttede med at chokerende dårlige straffespark, og nu tager Fossum en chance med et touch på bolden fladt til den ene side, måske springer målmanden til den anden side, set fra Fossums er der 50/50 chance for mål, men for målmanden er det jo tydeligt hvad han skal så han har 60% chance for redning. Ved straffespark bør der være 80% sandsynlighed for mål. Ved at sparke hårdt i en meters højde ca 40 cm fra indersiden af stolpen, bør der være mål hver gang.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 865
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af hit666 » 17. jul 2022, 16:48

Det hold her ender i nedryknings spillet hvis ikke vi får 2 nye til midtbanen
AaB AaB AaB AaB

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 17. jul 2022, 16:55

Det er svært at bevare optimismen ovenpå den rædderlige kamp kombineret med sidste sæsons afsluttende nedsmeltning men der venter snart en ny uge og dermed en ny kamp. Nu gælder det om at bevare troen på træneren og konceptet da vi ikke kan blive ved med at skifte ud i en uendelighed.

Holdet har så absolut mangler der er til at få øje på men det bliver ikke bedre af at gå i panik. En uge mere på træningsbanen inden FCK kampen skal nok bekomme holdet godt samt forhåbentlig få spillere som Prip og Andersen i en bedre forfatning.
Det bliver en tæt kamp mod FCK hvor vi godt kan lave et resultat hvis vi rammer dagen

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 17. jul 2022, 16:58

634 skrev:
17. jul 2022, 16:40
Det der skuffer mig mest er at de ikke har trænet i at sparke straffespark. Sidste sæson sluttede med at chokerende dårlige straffespark, og nu tager Fossum en chance med et touch på bolden fladt til den ene side, måske springer målmanden til den anden side, set fra Fossums er der 50/50 chance for mål, men for målmanden er det jo tydeligt hvad han skal så han har 60% chance for redning. Ved straffespark bør der være 80% sandsynlighed for mål. Ved at sparke hårdt i en meters højde ca 40 cm fra indersiden af stolpen, bør der være mål hver gang.
Det er svært at træne straffespark, spørg bare det engelske landshold. Rinne bankede boldene i kassen da han trænede straffespark inden den famøse play off kamp mod Viborg FF men da det gjaldt tonsede han bolden over mål. Presset når det skal afgøres fra ellevemeter pletten kan ikke genskabes til træning

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13733
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af Funky » 17. jul 2022, 17:03

Bare rolig, drenge, jeg kom pludselig i tanke om, at vores dygtige mentaltræner nok skal vende skuden for alle de spillere, som med Pallesens ord "så bange ud" derinde - ligesom han har gjort alle de andre gange, hvor spillernes mentalitet tydeligvis heller ikke har været til at stå for presset og levere kvalitet.

On a lidt mere serious note: Kampprogrammet for de næste 5 kampe, puha. Det kan nemt blive rigtig, rigtig grimt. Og så utroligt ringe som vi præsterede i dag, så er det godt nok svært at se, hvem ud over oprykkerne vi EGENTLIG skal tro på, at vi kan gå ud og slå.

Nordjyske fuldender en pinlig nordjysk indsats med nogle helt uforståeligt gavmilde karakterer til de fleste spillere, og oven i hatten dårlig bedømmelse af en af de få rimeligt gode - Sousa.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6099
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af FIDEL » 17. jul 2022, 17:06

Funky skrev:
17. jul 2022, 17:03
Bare rolig, drenge, jeg kom pludselig i tanke om, at vores dygtige mentaltræner nok skal vende skuden for alle de spillere, som med Pallesens ord "så bange ud" derinde - ligesom han har gjort alle de andre gange, hvor spillernes mentalitet tydeligvis heller ikke har været til at stå for presset og levere kvalitet.

On a lidt mere serious note: Kampprogrammet for de næste 5 kampe, puha. Det kan nemt blive rigtig, rigtig grimt. Og så utroligt ringe som vi præsterede i dag, så er det godt nok svært at se, hvem ud over oprykkerne vi EGENTLIG skal tro på, at vi kan gå ud og slå.

Nordjyske fuldender en pinlig nordjysk indsats med nogle helt uforståeligt gavmilde karakterer til de fleste spillere, og oven i hatten dårlig bedømmelse af en af de få rimeligt gode - Sousa.
Total spild af penge.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13733
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af Funky » 17. jul 2022, 17:07

hit666 skrev:
17. jul 2022, 16:48
Det hold her ender i nedryknings spillet hvis ikke vi får 2 nye til midtbanen
Enig. Ja jeg skal da ikke kunne sige, om Højholt pludselig viser noget af al det fodbold, som han snakkes op til at indeholde, hvis han får en makker i Hiljemark-klassen, men Ferreira, du'r ikke, Fossum, don't even get me started. Faktisk tænker jeg, at Inge nok skulle have skyndt sig at lave en Patrick Olsen på Prip, Fossum, Højholt, Ferreira da han havde chancerne.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3276
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af Brodernumsi » 17. jul 2022, 17:08

634 skrev:
17. jul 2022, 16:40
Det der skuffer mig mest er at de ikke har trænet i at sparke straffespark. Sidste sæson sluttede med at chokerende dårlige straffespark, og nu tager Fossum en chance med et touch på bolden fladt til den ene side, måske springer målmanden til den anden side, set fra Fossums er der 50/50 chance for mål, men for målmanden er det jo tydeligt hvad han skal så han har 60% chance for redning. Ved straffespark bør der være 80% sandsynlighed for mål. Ved at sparke hårdt i en meters højde ca 40 cm fra indersiden af stolpen, bør der være mål hver gang.
Du kan ikke træne, at sparke straffespark. Enhver der tjener penge på fodbold, vil knalde et straffespark ind 19 ud af 20 gange til træning. Presset og det psykologiske spil med målmanden, kan ikke genskabes.
Jeg antager, at Fossum tog sparket, fordi han mente, han ville sparke den ind. Længere er den vel ikke.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13733
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af Funky » 17. jul 2022, 17:11

Brodernumsi skrev:
17. jul 2022, 17:08
634 skrev:
17. jul 2022, 16:40
Det der skuffer mig mest er at de ikke har trænet i at sparke straffespark. Sidste sæson sluttede med at chokerende dårlige straffespark, og nu tager Fossum en chance med et touch på bolden fladt til den ene side, måske springer målmanden til den anden side, set fra Fossums er der 50/50 chance for mål, men for målmanden er det jo tydeligt hvad han skal så han har 60% chance for redning. Ved straffespark bør der være 80% sandsynlighed for mål. Ved at sparke hårdt i en meters højde ca 40 cm fra indersiden af stolpen, bør der være mål hver gang.
Du kan ikke træne, at sparke straffespark. Enhver der tjener penge på fodbold, vil knalde et straffespark ind 19 ud af 20 gange til træning. Presset og det psykologiske spil med målmanden, kan ikke genskabes.
Jeg antager, at Fossum tog sparket, fordi han mente, han ville sparke den ind. Længere er den vel ikke.
Altså, selvfølgelig må man tro på, at sparketeknik gør en forskel, og dermed træning, men grundlæggende har du ret, og Fossums fesne spark er bare et udtryk for det generelle billede: At vi har for mange spillere som med Pallesens ord lige netop render rundt og ser bange ud, når det gælder. De har simpelten ikke mentaliteten. Det er da nok også det, jeg mest hæfter mig ved i Sousas og Ementas indsatser: De kom med noget vilje og tro på egne evner.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 795
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af Dennis Nielsen » 17. jul 2022, 17:13

Funky skrev:
17. jul 2022, 17:03
Bare rolig, drenge, jeg kom pludselig i tanke om, at vores dygtige mentaltræner nok skal vende skuden for alle de spillere, som med Pallesens ord "så bange ud" derinde - ligesom han har gjort alle de andre gange, hvor spillernes mentalitet tydeligvis heller ikke har været til at stå for presset og levere kvalitet.

On a lidt mere serious note: Kampprogrammet for de næste 5 kampe, puha. Det kan nemt blive rigtig, rigtig grimt. Og så utroligt ringe som vi præsterede i dag, så er det godt nok svært at se, hvem ud over oprykkerne vi EGENTLIG skal tro på, at vi kan gå ud og slå.

Nordjyske fuldender en pinlig nordjysk indsats med nogle helt uforståeligt gavmilde karakterer til de fleste spillere, og oven i hatten dårlig bedømmelse af en af de få rimeligt gode - Sousa.
Jeg rangerer ikke Jacob Friis særlig højt - dermed sagt at Viborgs koncept måske er ret forankret i truppen og med rette spillere.

Dette kunne ligeledes indikere, at Lars Friis fik serveret et ret færdigt setup. Nu skal der skabes fra bunden, hvilket er umådelig svært. Vi har set mange trænere fejle med sådan et projekt.

Dog synes jeg, at Cifuentes så ud til at have knækket koden og som udgangspunkt organiseret vores hold på formidabel vis. Den organisatoriske retning er væk og det falder tilbage på Lars Friis.

Vores offensiv så til tider fin ud under Cifuentes, det kniber lidt mere pt og det falder også tilbage på Friis.

Jeg er med på, at Friis skal have tid, men tid kan ikke kurere alt. For lang tid med elendighed, kan være katastrofalt - det skal være tid, hvor der ses retning og gerne forbedring. Pt er både retning og forbedring en mangelvare.

Inge og Friis får resten af sæsonen til at få styr på skuden. Til den tid har de fået en passende mængde tid til at levere varen.

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af Proppen » 17. jul 2022, 17:22

Dennis Nielsen skrev:
17. jul 2022, 17:13
Funky skrev:
17. jul 2022, 17:03
Bare rolig, drenge, jeg kom pludselig i tanke om, at vores dygtige mentaltræner nok skal vende skuden for alle de spillere, som med Pallesens ord "så bange ud" derinde - ligesom han har gjort alle de andre gange, hvor spillernes mentalitet tydeligvis heller ikke har været til at stå for presset og levere kvalitet.

On a lidt mere serious note: Kampprogrammet for de næste 5 kampe, puha. Det kan nemt blive rigtig, rigtig grimt. Og så utroligt ringe som vi præsterede i dag, så er det godt nok svært at se, hvem ud over oprykkerne vi EGENTLIG skal tro på, at vi kan gå ud og slå.

Nordjyske fuldender en pinlig nordjysk indsats med nogle helt uforståeligt gavmilde karakterer til de fleste spillere, og oven i hatten dårlig bedømmelse af en af de få rimeligt gode - Sousa.
Jeg rangerer ikke Jacob Friis særlig højt - dermed sagt at Viborgs koncept måske er ret forankret i truppen og med rette spillere.

Dette kunne ligeledes indikere, at Lars Friis fik serveret et ret færdigt setup. Nu skal der skabes fra bunden, hvilket er umådelig svært. Vi har set mange trænere fejle med sådan et projekt.

Dog synes jeg, at Cifuentes så ud til at have knækket koden og som udgangspunkt organiseret vores hold på formidabel vis. Den organisatoriske retning er væk og det falder tilbage på Lars Friis.

Vores offensiv så til tider fin ud under Cifuentes, det kniber lidt mere pt og det falder også tilbage på Friis.

Jeg er med på, at Friis skal have tid, men tid kan ikke kurere alt. For lang tid med elendighed, kan være katastrofalt - det skal være tid, hvor der ses retning og gerne forbedring. Pt er både retning og forbedring en mangelvare.

Inge og Friis får resten af sæsonen til at få styr på skuden. Til den tid har de fået en passende mængde tid til at levere varen.
Jeg er enig i næsten alt, hvad du skriver, men jeg begriber ikke, at folk - med historikken taget i betragtning - giver dem et helt år mere. Det er så endnu en sæson, som bliver smidt på bålet. Det er simpelthen ikke til at holde ud at tænke på - særligt i betragtning af hvor god en stemning der er bygget op på stadion især siden corona.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5370
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af R Rosenberg » 17. jul 2022, 17:23

Dennis Nielsen skrev:
17. jul 2022, 17:13
Funky skrev:
17. jul 2022, 17:03
Bare rolig, drenge, jeg kom pludselig i tanke om, at vores dygtige mentaltræner nok skal vende skuden for alle de spillere, som med Pallesens ord "så bange ud" derinde - ligesom han har gjort alle de andre gange, hvor spillernes mentalitet tydeligvis heller ikke har været til at stå for presset og levere kvalitet.

On a lidt mere serious note: Kampprogrammet for de næste 5 kampe, puha. Det kan nemt blive rigtig, rigtig grimt. Og så utroligt ringe som vi præsterede i dag, så er det godt nok svært at se, hvem ud over oprykkerne vi EGENTLIG skal tro på, at vi kan gå ud og slå.

Nordjyske fuldender en pinlig nordjysk indsats med nogle helt uforståeligt gavmilde karakterer til de fleste spillere, og oven i hatten dårlig bedømmelse af en af de få rimeligt gode - Sousa.
Jeg rangerer ikke Jacob Friis særlig højt - dermed sagt at Viborgs koncept måske er ret forankret i truppen og med rette spillere.

Dette kunne ligeledes indikere, at Lars Friis fik serveret et ret færdigt setup. Nu skal der skabes fra bunden, hvilket er umådelig svært. Vi har set mange trænere fejle med sådan et projekt.

Dog synes jeg, at Cifuentes så ud til at have knækket koden og som udgangspunkt organiseret vores hold på formidabel vis. Den organisatoriske retning er væk og det falder tilbage på Lars Friis.

Vores offensiv så til tider fin ud under Cifuentes, det kniber lidt mere pt og det falder også tilbage på Friis.

Jeg er med på, at Friis skal have tid, men tid kan ikke kurere alt. For lang tid med elendighed, kan være katastrofalt - det skal være tid, hvor der ses retning og gerne forbedring. Pt er både retning og forbedring en mangelvare.

Inge og Friis får resten af sæsonen til at få styr på skuden. Til den tid har de fået en passende mængde tid til at levere varen.
Det er jo også det, de "onde tunger" sagde: at Friis ikke gjorde nogen forskel, men arvede Neestrups setup og systemer.

Jeg ville også virkelig gerne have haft et par år mere med Cifuentes. Han havde gang i noget spændende som den første træner siden Kent. Det er forbandet ærgerligt, at man ikke kunne holde på ham - eller han kunne holde styr på sin kone.

Men grundlæggende er der jo noget mentalt galt i den her klub, for det er jo en årelang historie med spillere, der slår op i banen, ikke brænder for det, ikke løber den ekstra meter for sine holdkammerater.
Ædruelighedens stemme

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 795
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af Dennis Nielsen » 17. jul 2022, 17:27

Proppen skrev:
17. jul 2022, 17:22
Dennis Nielsen skrev:
17. jul 2022, 17:13
Funky skrev:
17. jul 2022, 17:03
Bare rolig, drenge, jeg kom pludselig i tanke om, at vores dygtige mentaltræner nok skal vende skuden for alle de spillere, som med Pallesens ord "så bange ud" derinde - ligesom han har gjort alle de andre gange, hvor spillernes mentalitet tydeligvis heller ikke har været til at stå for presset og levere kvalitet.

On a lidt mere serious note: Kampprogrammet for de næste 5 kampe, puha. Det kan nemt blive rigtig, rigtig grimt. Og så utroligt ringe som vi præsterede i dag, så er det godt nok svært at se, hvem ud over oprykkerne vi EGENTLIG skal tro på, at vi kan gå ud og slå.

Nordjyske fuldender en pinlig nordjysk indsats med nogle helt uforståeligt gavmilde karakterer til de fleste spillere, og oven i hatten dårlig bedømmelse af en af de få rimeligt gode - Sousa.
Jeg rangerer ikke Jacob Friis særlig højt - dermed sagt at Viborgs koncept måske er ret forankret i truppen og med rette spillere.

Dette kunne ligeledes indikere, at Lars Friis fik serveret et ret færdigt setup. Nu skal der skabes fra bunden, hvilket er umådelig svært. Vi har set mange trænere fejle med sådan et projekt.

Dog synes jeg, at Cifuentes så ud til at have knækket koden og som udgangspunkt organiseret vores hold på formidabel vis. Den organisatoriske retning er væk og det falder tilbage på Lars Friis.

Vores offensiv så til tider fin ud under Cifuentes, det kniber lidt mere pt og det falder også tilbage på Friis.

Jeg er med på, at Friis skal have tid, men tid kan ikke kurere alt. For lang tid med elendighed, kan være katastrofalt - det skal være tid, hvor der ses retning og gerne forbedring. Pt er både retning og forbedring en mangelvare.

Inge og Friis får resten af sæsonen til at få styr på skuden. Til den tid har de fået en passende mængde tid til at levere varen.
Jeg er enig i næsten alt, hvad du skriver, men jeg begriber ikke, at folk - med historikken taget i betragtning - giver dem et helt år mere. Det er så endnu en sæson, som bliver smidt på bålet. Det er simpelthen ikke til at holde ud at tænke på - særligt i betragtning af hvor god en stemning der er bygget op på stadion især siden corona.
Inge arvede en trup, hvor dollars plus det løse var bundet op i kontrakter, også kom corona. Nogle lidt markante omstændigheder. Jeg synes, at vinduet indtil videre har været fint. Friis skal have tid til at ændre på sagerne. Cifuentes startede sgu heller ikke som lyn og torden.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1885
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af 634 » 17. jul 2022, 17:27

Det er noget vrøvl at man ikke kan træne straffespark. Alle standard situationer kan trænes og aftales til udførelse. Det ses også på hjørne og frispark.
Det flydende spil med løb med og uden bold er sværere at overføre fra træning til kamp.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Besvar