Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13711
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Funky » 1. aug 2022, 18:42

Maglau skrev:
1. aug 2022, 16:07
Funky skrev:
1. aug 2022, 15:48
R Rosenberg skrev:
1. aug 2022, 14:49
Funky skrev:
1. aug 2022, 14:00
R Rosenberg skrev:
1. aug 2022, 13:57
Hanga skrev:
1. aug 2022, 13:20


Slet ikke uenig, dog vil jeg sige at der efter ét år gerne skal være en positiv udvikling at spore, og det er der f.eks. ikke i OB.
Jeg kan også spørge, om du er sikker på du mener det samme, hvis vi henter 2 point i de næste 11 kampe, som er det vi kommer fra ? Jeg tror i hvert fald der vil ske ting og sager så, og det der jo også nød til.
Selvfølgelig. Men oftest handler det mere om manglende tålmodighed end dårlig træner. Og ja, klart at efter et år skal der ses en udvikling. Men jeg synes nu også, jeg ser en udvikling under Friis bare over sæsonens tre første kampe.

Men skulle det stadig være noget lort resultatmæssigt om 8-10-12 kampe, så skal man naturligvis handle. Dog vælger jeg at se på pre season og til nu, og her synes jeg, jeg ser fremgang.
Enig. Næste udvikling, jeg kunne tænke mig at se, er en hvor han finder plads til både Ementa og Makaric...
Ja, det ville være dejligt at løse dette. For uagtet hvor vild jeg er (blevet) med Ementa, ser jeg ham stadig ikke som den, der løser vores scoringskrise.
Makaric er langt mere en targetman - spørgsmålet er så bare, om vi kan finde ud af at spille ham, så han kan tyre dem i rusen.
Makaric er en god afslutter, og jeg ER som tidligere erklæret fan af ham, men bedømt på de sidste par kampe er Ementa afgørende for, at vi overhovedet kan fastholde spillet oppe på modstandernes halvdel og komme til chancer. Dommerne her til lands lægger en linie hvor Makaric bare kan jordes bagfra, når han skal modtage bolden - det så vi hele sidste sæson. Urimeligt og en kedelig understøttelse af en linie, som gør ligaen til mere af en knokkelliga end jeg bryder mig om, men siden det er sådan, så må man jo få noget til at fungere under de vilkår.

Jeg savner noget journalistisk opmærksomhed omkring, hvad den danske dommerlinie gør for vores liga. Det er efterhånden ofte, jeg synes, man hører, at forsvarsspillerne her til lands får lov til mere end i andre ligaer.
Undskyld men det er noget fis, hvad skulle gøre at lige nøjagtigt Makaric som den eneste angriber i superligaen - helt specifikt og konsekvent - ikke bliver tildelt de frispark han skal have.
Han er bare slet ret bare ikke særlig god til at modtage bolden i fødderne og falder ved det mindste skub fordi hans balance og fodskifte er tungt og uatletisk. Han er rigtigt nok bygget som en kummefryser og ligner en med de færdigheder der gør ham til opspilsstation, det har bare ikke vist sig at være tilfældet og det er ikke dommernes skyld. Makaric største og ret gode kvalitet er afslutninger på førsteberøringen i feltet som de fleste af hans mål er faldet - men det kræver en urimelig grad af servicering fra medspillere, samt en hvis hurtighed at bringe sig i de positioner og det ser ikke trænerteamet ser den helt store mulighed for.
Jeg synes ikke, det er fis. Det gjorde Marti Cifuentes heller ikke, han påtalte flere gange dommerlinien. Jeg tror såmænd også vores nuværende træner har sagt noget lignende. Og det er et tema som dukker op i flere kampe, at dommerne tillader meget i nærkampene. Det er ikke kun gældende for Makaric, men han blev godt nok pløjet ned mange gange sidste sæson.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af FIDEL » 1. aug 2022, 22:43

Eksil skrev:
1. aug 2022, 18:27
Gnu skrev:
1. aug 2022, 14:58
Eksil skrev:
1. aug 2022, 13:34
jonas386 skrev:
1. aug 2022, 13:22
Eksil skrev:
1. aug 2022, 13:18
jonas386 skrev:
1. aug 2022, 13:16
Udmærket præstation. Vi er på tavlen, det er vigtigt. Fossum og Prip må for min skyld meget gerne sendes videre.
Til gengæld lugter det af yderligere 0 point frem mod BIF kampen, som i den grad bliver afgørende. Vi har ikke råd til at stå med 1 point efter 6 kampe..
Det er SIF og FCN, ikke Barca og Real. Naturligvis kan og skal AaB få noget med fra de to kampe.
Selvfølgelig. Vi kan også sagtens stå med 0 point. Det er naivt at tro andet. Og 0 point virker noget mere sandsynligt end seks.
FCN og SIF er begge i fremragende form og spiller god offensiv fodbold. Detkan man ikke ligefrem sige om os.
Tja, 0 er mere sandsynligt end 6. Det vil jeg godt give dig. Endnu mere sansynligt er 1, 3 eller 4.

Lyder dog som, at det var bedre bare at melde fra til kampene og blive taberdømt så vi er klar til BIF.
Hvorledes er 4 point mere sandsynligt end 0? Hvordan har du regnet dig frem til det?
Jeg stikker en finger op i røven og mærker hvordan vinden blæser.
Det er en fin kalkule. Den skal prøves af. :D

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Eksil » 2. aug 2022, 08:38

FIDEL skrev:
1. aug 2022, 22:43
Eksil skrev:
1. aug 2022, 18:27
Gnu skrev:
1. aug 2022, 14:58
Eksil skrev:
1. aug 2022, 13:34
jonas386 skrev:
1. aug 2022, 13:22
Eksil skrev:
1. aug 2022, 13:18


Det er SIF og FCN, ikke Barca og Real. Naturligvis kan og skal AaB få noget med fra de to kampe.
Selvfølgelig. Vi kan også sagtens stå med 0 point. Det er naivt at tro andet. Og 0 point virker noget mere sandsynligt end seks.
FCN og SIF er begge i fremragende form og spiller god offensiv fodbold. Detkan man ikke ligefrem sige om os.
Tja, 0 er mere sandsynligt end 6. Det vil jeg godt give dig. Endnu mere sansynligt er 1, 3 eller 4.

Lyder dog som, at det var bedre bare at melde fra til kampene og blive taberdømt så vi er klar til BIF.
Hvorledes er 4 point mere sandsynligt end 0? Hvordan har du regnet dig frem til det?
Jeg stikker en finger op i røven og mærker hvordan vinden blæser.
Det er en fin kalkule. Den skal prøves af. :D
Det virker. Samme metode som de fleste kommentatorerer bruger. Tøfting kan eftersigende få en hel arm derop.

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af SteenA » 2. aug 2022, 09:39

Jeg læste det som at ENTEN 1, 3 eller 4 point er mere sandsynligt end 0 point. Det tror jeg også at bookmakerne er enige i.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af FIDEL » 2. aug 2022, 12:29

Eksil skrev:
2. aug 2022, 08:38
FIDEL skrev:
1. aug 2022, 22:43
Eksil skrev:
1. aug 2022, 18:27
Gnu skrev:
1. aug 2022, 14:58
Eksil skrev:
1. aug 2022, 13:34
jonas386 skrev:
1. aug 2022, 13:22


Selvfølgelig. Vi kan også sagtens stå med 0 point. Det er naivt at tro andet. Og 0 point virker noget mere sandsynligt end seks.
FCN og SIF er begge i fremragende form og spiller god offensiv fodbold. Detkan man ikke ligefrem sige om os.
Tja, 0 er mere sandsynligt end 6. Det vil jeg godt give dig. Endnu mere sansynligt er 1, 3 eller 4.

Lyder dog som, at det var bedre bare at melde fra til kampene og blive taberdømt så vi er klar til BIF.
Hvorledes er 4 point mere sandsynligt end 0? Hvordan har du regnet dig frem til det?
Jeg stikker en finger op i røven og mærker hvordan vinden blæser.
Det er en fin kalkule. Den skal prøves af. :D
Det virker. Samme metode som de fleste kommentatorerer bruger. Tøfting kan eftersigende få en hel arm derop.
Uden at eksplodere!?

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af swfc » 28. sep 2022, 16:15

Så har dommerne erkendt VAR fejl i denne kamp iflg. EB.
AaB i hjertet

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2317
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Dalbjerg » 28. sep 2022, 16:39

swfc skrev:
28. sep 2022, 16:15
Så har dommerne erkendt VAR fejl i denne kamp iflg. EB.
Men det er jo grotesk, at det er den fejl som bliver fremhævet..

Når man tænker på en anden kamp hvor Makaric vel var udsat for regulært benspænd i feltet (dog sidste sæson), hvor der ikke kom et kvæk..

Den mod Horsens vil jeg mene er i gråzone, fordi reglerne siger at hvis forsvarsspilleren ligger ned, så må bolden godt ramme den arm som han evt støtter mod jorden..

Her er han nok i luften, og derfor de mener den burde dømmes.. Men det er vist en regulær 50/50..

Mere imponerende at FCM ikke fik straffespark på Randers.. Hvordan den kan gå forbi VAR, ja det fatter man ikke..

Besvar