Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af FlæskeFrank » 5. sep 2022, 15:35

Jeg savner ikke Thelander!!!

Jeg synes faktisk også, at Kramer og Ross er langt bedre sammen end Thelander og Ross. Ved godt, at der er noget opstillingsmæssigt, som ikke gør sammenligning helt muligt.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af Halil » 5. sep 2022, 15:38

Ludewig og ham den nye keeper er ikke gode.

Ludewig er bare ikke god nok til suppen og keeperen gir alt for mange bolde væk til farlige situationer gennem sine pareringer.

Dårlig
Uden Synd Ingen Frelse

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af RicoBR02 » 5. sep 2022, 15:39

Proppen skrev:
5. sep 2022, 15:24
Gentleman Finn skrev:
5. sep 2022, 03:45
Proppen skrev:
4. sep 2022, 23:49
Funky skrev:
4. sep 2022, 23:27
Alle 5 indkøb som startede inde gjorde det fra "fint" til "særdeles godt", og Bakiz' indhop var jo bare glasur på det, der tegner til at kunne gøres op som et rigtigt stærkt transfervindue, som har tilført truppen kritiske nye kompetencer og rykket ved konkurrencen om pladserne. Ikke mindst Sousa er virkelig en klassesigning.
Enig. Især stærk kamp af Kramer og Sousa. Posavec havde i hvert fald et uheldigt indgreb, som mod en skarpere modstander kunne have kostet mål, hvor han i anden halvleg får hænderne på et indlæg og slår den fladt udad lige midt for feltet. Fint indhop af ham den nye fra Viborg, omend han ikke kunne vise sig så meget frem i dem fase af kampen. Men ved han chance, hvor han skyder over mål, havde den mest rigtige beslutning vel været at aflevere bolden i det fine overlap, der kom venstre om. Det givet lige en lille bekymring om, hvorvidt vi igen har fået en type, som har svært ved at finde holdkammeraterne. Men det må tiden jo vise.
Bakiz er lige kommet til klubben, giver minus mening at spekulere i om han ikke kan finde holdkammerater. I så fald ville det ikke være særligt underligt! Han kan bidrage med noget, det kan man se, fint indhop

Mht. angrebet så var jeg glad for at se Lucas med en fremragende assist og Sousa med en kold afslutning. Fossum har tidligere været forsøgt med succes længere oppe i banen, som en slags hængende angriber hvor han var god til at lave løbende i feltet og score mål, man kunne evt. forsøge det igen, med Højholt inde på Fossums nuværende position. Hvis vi nu skal forsøge nogle ting. Makaric har mål i støvlerne og vi bør kunne få lidt mere ud af ham. Ementa er lidt grøn og derfor vil jeg hverken afvise at han kan vokse med opgaven og tage positionen, eller save ham midt over som jeg har set flere gøre, knægten rundede 20 i år.
Jamen selvfølgelig kan man ikke bedømme en spiller på én aktion eller en kvart kamp. Det var bare så tydeligt, at en aflevering til overlappet var den “rigtige” beslutning i den konkrete situation, og så er det selvfølgelig noget, man hæfter sig ved hos en ny spiller. Hans første spids-aktion.
Det var umiddelbart kun noget du hæftede dig ved, alle andre så en spiller med gåpåmod og optimisme.. Jeg var meget tilfreds med hans indhop og glæder mig til at se mere fra ham..

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af RicoBR02 » 5. sep 2022, 15:41

Halil skrev:
5. sep 2022, 15:38
Ludewig og ham den nye keeper er ikke gode.

Ludewig er bare ikke god nok til suppen og keeperen gir alt for mange bolde væk til farlige situationer gennem sine pareringer.

Dårlig
Ludewig bliver spillet over ende konstant, men er bedre offensivt end Pallesen trods alt.. Posavec bliver helt sikkert en gevinst for os og er en stærk skanse i målet indtil Sander kan overtage. Ser ham ikke som nævneværdig dårligere end rinne..

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af Brodernumsi » 5. sep 2022, 15:52

Halil skrev:
5. sep 2022, 15:38
Ludewig og ham den nye keeper er ikke gode.

Ludewig er bare ikke god nok til suppen og keeperen gir alt for mange bolde væk til farlige situationer gennem sine pareringer.

Dårlig
Ludewig havde ikke en god kamp defensivt, men han stod også overfor Sisto, der sprudlede i går. Den slags spillere, kommer han ikke til at stå over for, i ret mange kampe.

Posavec havde to indgreb, hvor han bokser den lige ud til Evander, der nok burde havde scoret på mindst én af dem. Den første, synes jeg ikke han kan gøre så meget andet ved - det er en hård afslutning fra Sisto, hvor Posavec ikke kan gøre andet end at parere den. Nummer to burde han måske kunne have holdt fast i.
Generelt er jeg blevet noget mere tryg ved Posavec nu, end efter de første par kampe.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af martinaalborg » 5. sep 2022, 15:58

Halil skrev:
5. sep 2022, 15:38
Ludewig og ham den nye keeper er ikke gode.

Ludewig er bare ikke god nok til suppen og keeperen gir alt for mange bolde væk til farlige situationer gennem sine pareringer.

Dårlig
Du har virkelig en god humor

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4339
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af Kristian » 5. sep 2022, 16:31

Halil skrev:
5. sep 2022, 15:38
Ludewig og ham den nye keeper er ikke gode.

Ludewig er bare ikke god nok til suppen og keeperen gir alt for mange bolde væk til farlige situationer gennem sine pareringer.

Dårlig
Jamen okay da..god humor.
------------------
mvh Kristian

RufusTheDog

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af RufusTheDog » 5. sep 2022, 16:42

Fucking vigtigt med en sejr. Tror vi kommer ind i en god stime nu, og spillerne betaler tilbage for al den opbakning der længe har været.
Mindes ikke at buret i Herning har været så tomt som i går, men højt niveau fra de sædvanlige som sædvanligt. Respekt.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af Maglau » 5. sep 2022, 19:43

Proppen skrev:
4. sep 2022, 23:49
Funky skrev:
4. sep 2022, 23:27
Alle 5 indkøb som startede inde gjorde det fra "fint" til "særdeles godt", og Bakiz' indhop var jo bare glasur på det, der tegner til at kunne gøres op som et rigtigt stærkt transfervindue, som har tilført truppen kritiske nye kompetencer og rykket ved konkurrencen om pladserne. Ikke mindst Sousa er virkelig en klassesigning.
Enig. Især stærk kamp af Kramer og Sousa. Posavec havde i hvert fald et uheldigt indgreb, som mod en skarpere modstander kunne have kostet mål, hvor han i anden halvleg får hænderne på et indlæg og slår den fladt udad lige midt for feltet. Fint indhop af ham den nye fra Viborg, omend han ikke kunne vise sig så meget frem i dem fase af kampen. Men ved han chance, hvor han skyder over mål, havde den mest rigtige beslutning vel været at aflevere bolden i det fine overlap, der kom venstre om. Det givet lige en lille bekymring om, hvorvidt vi igen har fået en type, som har svært ved at finde holdkammeraterne. Men det må tiden jo vise.
Enig - helt samme bekymring har jeg med Bakiz.
Ligesom med Kramer, på et tidspunkt lavede han en aflevering frem i banen der gik til en FCM, der går min bekymring på - har vi nu fået en spiller der laver fejlafleveringer frem i banen.
For ikke at tale om Sousa der lavede en dribling ude ved sidelinjen og blev taklet og derfor mistede bolden. Der bekymrer det mig Big time om vi nu har fået en spiller der dribler og mister den.
Super bekymrende er der også med Ludewig, på et tidpunkt forsøgte han at løbe fra en modstander og det kunne han ikke. Altså super bekymrende hvis vi har fået en spiller der ikke kan løbe fra modstanderne.
Andreas Poulsen, nej hvor er det bekymrende, han mistimede et hovedstød på en høj bold, altså har vi nu fået en spiller der mistimer høje bolde.
Det er så bekymrende og den sikre vej ned ja måske helt ned 2 div.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af Proppen » 5. sep 2022, 21:29

RicoBR02 skrev:
5. sep 2022, 19:23
Proppen skrev:
5. sep 2022, 19:16
RicoBR02 skrev:
5. sep 2022, 15:39
Proppen skrev:
5. sep 2022, 15:24
Gentleman Finn skrev:
5. sep 2022, 03:45
Proppen skrev:
4. sep 2022, 23:49


Enig. Især stærk kamp af Kramer og Sousa. Posavec havde i hvert fald et uheldigt indgreb, som mod en skarpere modstander kunne have kostet mål, hvor han i anden halvleg får hænderne på et indlæg og slår den fladt udad lige midt for feltet. Fint indhop af ham den nye fra Viborg, omend han ikke kunne vise sig så meget frem i dem fase af kampen. Men ved han chance, hvor han skyder over mål, havde den mest rigtige beslutning vel været at aflevere bolden i det fine overlap, der kom venstre om. Det givet lige en lille bekymring om, hvorvidt vi igen har fået en type, som har svært ved at finde holdkammeraterne. Men det må tiden jo vise.
Bakiz er lige kommet til klubben, giver minus mening at spekulere i om han ikke kan finde holdkammerater. I så fald ville det ikke være særligt underligt! Han kan bidrage med noget, det kan man se, fint indhop

Mht. angrebet så var jeg glad for at se Lucas med en fremragende assist og Sousa med en kold afslutning. Fossum har tidligere været forsøgt med succes længere oppe i banen, som en slags hængende angriber hvor han var god til at lave løbende i feltet og score mål, man kunne evt. forsøge det igen, med Højholt inde på Fossums nuværende position. Hvis vi nu skal forsøge nogle ting. Makaric har mål i støvlerne og vi bør kunne få lidt mere ud af ham. Ementa er lidt grøn og derfor vil jeg hverken afvise at han kan vokse med opgaven og tage positionen, eller save ham midt over som jeg har set flere gøre, knægten rundede 20 i år.
Jamen selvfølgelig kan man ikke bedømme en spiller på én aktion eller en kvart kamp. Det var bare så tydeligt, at en aflevering til overlappet var den “rigtige” beslutning i den konkrete situation, og så er det selvfølgelig noget, man hæfter sig ved hos en ny spiller. Hans første spids-aktion.
Det var umiddelbart kun noget du hæftede dig ved, alle andre så en spiller med gåpåmod og optimisme.. Jeg var meget tilfreds med hans indhop og glæder mig til at se mere fra ham..
Ja, har godt fanget, at dét, at man kun kan se de positive i alt, har det med at overskygge realisme og i dette tilfælde almindelig spilforståelse. Det er en generel tendens omkring AaB, som i min optik bidrager til den middelmådighed, man lader sig nøje med.

Men som sagt ligger jeg ikke mere i situationen i går, end at det var én spilsituation, hvor han valgte den selviske frem for den rigtige. Der er sikkert ikke mere i det. Og havde han hakket den ind, var han jo tilgivet.
Problemet er at du gør alle dine betragtninger og alle dine holdninger til sandheden. Men når hovedparten af fans der følger AaB (jeg tænker 70-80%) siger noget andet end dig, så er det simpelthen alle andre der er galt på den? Mangel på realisme, bidrag til middelmådighed, og så kan du selv indsætte alle de andre sætninger du bruger om folk der ikke falder for dit negative lort konstant. Hvis du har brug for et kram eller noget der kan få dig til at smile lidt, så sig da til..
Jeg gør betragtninger til mine betragtninger. Det kan jo ikke være anderledes. Og hvis din betragtning er, at den rigtige beslutning var ikke at spille overlappet men at drible ind i klumpen på midten, så er det jo helt fint. Så kan vi jo tage en debat om det.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af Halil » 6. sep 2022, 09:35

martinaalborg skrev:
5. sep 2022, 15:58
Halil skrev:
5. sep 2022, 15:38
Ludewig og ham den nye keeper er ikke gode.

Ludewig er bare ikke god nok til suppen og keeperen gir alt for mange bolde væk til farlige situationer gennem sine pareringer.

Dårlig
Du har virkelig en god humor
Tak.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af Halil » 6. sep 2022, 09:35

Kristian skrev:
5. sep 2022, 16:31
Halil skrev:
5. sep 2022, 15:38
Ludewig og ham den nye keeper er ikke gode.

Ludewig er bare ikke god nok til suppen og keeperen gir alt for mange bolde væk til farlige situationer gennem sine pareringer.

Dårlig
Jamen okay da..god humor.
Tak.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af Halil » 6. sep 2022, 09:37

Brodernumsi skrev:
5. sep 2022, 15:52
Halil skrev:
5. sep 2022, 15:38
Ludewig og ham den nye keeper er ikke gode.

Ludewig er bare ikke god nok til suppen og keeperen gir alt for mange bolde væk til farlige situationer gennem sine pareringer.

Dårlig
Ludewig havde ikke en god kamp defensivt, men han stod også overfor Sisto, der sprudlede i går. Den slags spillere, kommer han ikke til at stå over for, i ret mange kampe.

Posavec havde to indgreb, hvor han bokser den lige ud til Evander, der nok burde havde scoret på mindst én af dem. Den første, synes jeg ikke han kan gøre så meget andet ved - det er en hård afslutning fra Sisto, hvor Posavec ikke kan gøre andet end at parere den. Nummer to burde han måske kunne have holdt fast i.
Generelt er jeg blevet noget mere tryg ved Posavec nu, end efter de første par kampe.
Hvis han forsætter med at parere som han gør, så bliver jeg ikke tryg ved ham.

Povl Duus må TYRE noget mere på ham, så Posavec får lært at få bolden ud i områder der er ufarlige.
Uden Synd Ingen Frelse

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af RicoBR02 » 6. sep 2022, 14:56

Proppen skrev:
5. sep 2022, 21:29
RicoBR02 skrev:
5. sep 2022, 19:23
Proppen skrev:
5. sep 2022, 19:16
RicoBR02 skrev:
5. sep 2022, 15:39
Proppen skrev:
5. sep 2022, 15:24
Gentleman Finn skrev:
5. sep 2022, 03:45

Bakiz er lige kommet til klubben, giver minus mening at spekulere i om han ikke kan finde holdkammerater. I så fald ville det ikke være særligt underligt! Han kan bidrage med noget, det kan man se, fint indhop

Mht. angrebet så var jeg glad for at se Lucas med en fremragende assist og Sousa med en kold afslutning. Fossum har tidligere været forsøgt med succes længere oppe i banen, som en slags hængende angriber hvor han var god til at lave løbende i feltet og score mål, man kunne evt. forsøge det igen, med Højholt inde på Fossums nuværende position. Hvis vi nu skal forsøge nogle ting. Makaric har mål i støvlerne og vi bør kunne få lidt mere ud af ham. Ementa er lidt grøn og derfor vil jeg hverken afvise at han kan vokse med opgaven og tage positionen, eller save ham midt over som jeg har set flere gøre, knægten rundede 20 i år.
Jamen selvfølgelig kan man ikke bedømme en spiller på én aktion eller en kvart kamp. Det var bare så tydeligt, at en aflevering til overlappet var den “rigtige” beslutning i den konkrete situation, og så er det selvfølgelig noget, man hæfter sig ved hos en ny spiller. Hans første spids-aktion.
Det var umiddelbart kun noget du hæftede dig ved, alle andre så en spiller med gåpåmod og optimisme.. Jeg var meget tilfreds med hans indhop og glæder mig til at se mere fra ham..
Ja, har godt fanget, at dét, at man kun kan se de positive i alt, har det med at overskygge realisme og i dette tilfælde almindelig spilforståelse. Det er en generel tendens omkring AaB, som i min optik bidrager til den middelmådighed, man lader sig nøje med.

Men som sagt ligger jeg ikke mere i situationen i går, end at det var én spilsituation, hvor han valgte den selviske frem for den rigtige. Der er sikkert ikke mere i det. Og havde han hakket den ind, var han jo tilgivet.
Problemet er at du gør alle dine betragtninger og alle dine holdninger til sandheden. Men når hovedparten af fans der følger AaB (jeg tænker 70-80%) siger noget andet end dig, så er det simpelthen alle andre der er galt på den? Mangel på realisme, bidrag til middelmådighed, og så kan du selv indsætte alle de andre sætninger du bruger om folk der ikke falder for dit negative lort konstant. Hvis du har brug for et kram eller noget der kan få dig til at smile lidt, så sig da til..
Jeg gør betragtninger til mine betragtninger. Det kan jo ikke være anderledes. Og hvis din betragtning er, at den rigtige beslutning var ikke at spille overlappet men at drible ind i klumpen på midten, så er det jo helt fint. Så kan vi jo tage en debat om det.
Men det her bliver aldrig en debat så længe du på ingen måde selv magter at se den imponerende mangel på selvindsigt du har. Du skyder konstant dine små stikpiller afsted for at se om nogen bider på og du kører i samme rille igen og igen. Selv i din sidste kommentar får du nedgjort, det som du kalder, min betragtning og kommer til at lyde som en lille selvfed nar. Hvis du vil have debatter herinde så pak din arrogante attitude sammen og gå i dialog med dine medfans fremfor at nedgøre og prøve på at ydmyge dem..

oswald
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 14. jul 2007, 18:58

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af oswald » 4. okt 2022, 15:02

AaB har fået en bøde på 15.000 kr. pga. dette


INDBERETNING FRA DOMMEREN
Dommeren har indberettet, at der fra AaB’s tilskuerafsnit var et romerlys i det 32. minut.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2869
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af Eksil » 5. okt 2022, 21:18

oswald skrev:
4. okt 2022, 15:02
AaB har fået en bøde på 15.000 kr. pga. dette


INDBERETNING FRA DOMMEREN
Dommeren har indberettet, at der fra AaB’s tilskuerafsnit var et romerlys i det 32. minut.
AaBs transferbudget < AaBs bødebudget

Besvar