Kamptråd: AC Horsens - AaB, 10.10.2022

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Kamptråd: AC Horsens - AaB, 10.10.2022

Indlæg af Nordjyden HY » 10. okt 2022, 18:01

Theo Sander fra start. Det bliver sku’ spændende
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3176
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 10.10.2022

Indlæg af Gnu » 10. okt 2022, 18:01

jonas386 skrev:
10. okt 2022, 17:08
Martino skrev:
10. okt 2022, 15:11
jonas386 skrev:
10. okt 2022, 14:59
Yankee skrev:
10. okt 2022, 14:28
alithebeast skrev:
10. okt 2022, 13:50

Sådan ser verden jo ud, når man har valgt, at vi skal have en cirkusstruktur ala håndbold. Jeg har længe været imod den her tåbelig ligastruktur, og jeg kan virkelig ikke se, at nogle klubber motiveres til at lave strategiske træk, der kan få langsigtet impact.
Hvis klubberne skal "motiveres" til at tænke strategisk og langsigtet, så er det nok ikke turneringsstrukturen der er det største problem.
Tiden er vel også snart moden til at vi kan se 16 hold i superligaen. 1. Division kan stadig indeholde 12 point for min skyld.
Kæmpe enig med dig for en gangs skyld. 16 hold vil være et drømmescenarie.
Har vi en historik om at være uenige? :D

Jeg hører jer i øvrigt med TV-penge og Norge/Sverige. Men så længe vi stadig har forskerordningen og at den gælder fodboldspillere, så har vi en klar fordel på det skandinaviske marked. Og hvorfor skulle TV-produktet i øvrigt ikke blive bedre af, at flere byer bliver repræsenteret og man evt. sender de to mindst attraktive kampe i en runde på DR eller TV2. Det burde også få nogle flere og større sponsorere på banen.

Jeg tror ikke, at ligaen bliver markant dårligere af, at SønderjyskE, Vejle, Hvidovre og Næstved (aktuel top-4 i 1. div) spillede med i den bedste række. Klubberne i laget 10 - 14 er blevet stærkere end sidst vi udvidede ligaen, og de næste to hold kan man fint finde.

Ideen med medaljeslutspil er fin, men jeg synes det er lidt en falliterklæring når runde 20-22 er de langt mest betydningsfulde runder i løbet af sæsonen. Jeg vil hellere have en liga med 16 hold der møder hinanden hjemme og ude, i stedet for den underlige stoledans vi har pt. hvor top-6 er blevet en legitim målsætning for 8-10 klubber. For de fleste klubber er det ligemeget hvad der sker efter runde 22, hvis man bare er kommet med i mesterskabsspillet.

16 hold i Superligaen, 1/2 direkte nedrykkere og en play-off plads mellem nr. 2/3 i 1. division og nummer 14/15 i superligaen. U19 holdene kan samtidig komme ind i divisions-systemet.

EDIT: 2/3 i 1. division, ikke 1/2
Din påstand om at klubberne i laget 10-14 er blevet bedre, hvad bygget du det på? Det er jo ikke sådan at de øjeblikkelige nr 11 og 12 scorer usædvanligt mange point.

Det siger sig selv, at hvis man udvidet superligaen med fire hold, så er det fire mere til at dele den økonomiske kage, og den bliver ikke større. Allerede nu brokker rettighedshaverne sig over, hvor få seere der er til en hel del superligakampe, så de er næppe interesserede i at betale mere for en liga med flere ligegyldige kampe. Ingen gider jo at se Horsens-Næstved eller Sønderjyske-Hvidovre. For rettighedshaverne er det topkampene der tæller.

Du kan desuden spørge enhver professionel fodboldspiller om, hvornår de udvikler sig bedst, og enhver vil svare, at det er når de matches hårdt og møder gode modstandere. Ingen siger, at de udvikler sig ved at møde en flok prügelknaber. Derfor skal vi selvfølgelig finde en balance, hvor holdene matches hårdt uden at det konstant er de samme hold, der mødes, og for et geografisk område som Skandinavien kan det ikke bære med 16 hold. Det sker fx år efter år at Danmark har flere hold i europæiske gruppespil end Norge og Sverige.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 10.10.2022

Indlæg af martinaalborg » 10. okt 2022, 18:02

Nordjyden HY skrev:
10. okt 2022, 18:01
Theo Sander fra start. Det bliver sku’ spændende
Ja...Det skal nok gå!
Han overtager forhåbentlig pladsen efter i.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 10.10.2022

Indlæg af jonas386 » 10. okt 2022, 18:04

Wow. Både Sander og Oliver Ross fra start. Gad vide om Posavec er skadet, eller om Sander bare er ved at overhale?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 10.10.2022

Indlæg af Nordjyden HY » 10. okt 2022, 18:08

jonas386 skrev:Wow. Både Sander og Oliver Ross fra start. Gad vide om Posavec er skadet, eller om Sander bare er ved at overhale?
Posavec har været skadesramt. Men jeg håber da Theo snupper pladsen foran Posavec.
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 10.10.2022

Indlæg af Proppen » 10. okt 2022, 18:25

Nordjyden HY skrev:
10. okt 2022, 18:08
jonas386 skrev:Wow. Både Sander og Oliver Ross fra start. Gad vide om Posavec er skadet, eller om Sander bare er ved at overhale?
Posavec har været skadesramt. Men jeg håber da Theo snupper pladsen foran Posavec.
Bare rolig - om et par kampe er nedrykning ikke længere et tema. Direktionen har styr på det. ;)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 10.10.2022

Indlæg af jonas386 » 10. okt 2022, 18:40

Gnu skrev:
10. okt 2022, 18:01

Din påstand om at klubberne i laget 10-14 er blevet bedre, hvad bygget du det på? Det er jo ikke sådan at de øjeblikkelige nr 11 og 12 scorer usædvanligt mange point.

Det siger sig selv, at hvis man udvidet superligaen med fire hold, så er det fire mere til at dele den økonomiske kage, og den bliver ikke større. Allerede nu brokker rettighedshaverne sig over, hvor få seere der er til en hel del superligakampe, så de er næppe interesserede i at betale mere for en liga med flere ligegyldige kampe. Ingen gider jo at se Horsens-Næstved eller Sønderjyske-Hvidovre. For rettighedshaverne er det topkampene der tæller.

Du kan desuden spørge enhver professionel fodboldspiller om, hvornår de udvikler sig bedst, og enhver vil svare, at det er når de matches hårdt og møder gode modstandere. Ingen siger, at de udvikler sig ved at møde en flok prügelknaber. Derfor skal vi selvfølgelig finde en balance, hvor holdene matches hårdt uden at det konstant er de samme hold, der mødes, og for et geografisk område som Skandinavien kan det ikke bære med 16 hold. Det sker fx år efter år at Danmark har flere hold i europæiske gruppespil end Norge og Sverige.
Jeg bygger min påstand på at holdene i 1. division er blevet bedre. Både til at spille fodbold, men også på faciliteter og kontraktforhold. Der er mig bekendt ikke særligt mange deltidsproffer tilbage i 1. division, selvom Hvidovre selvfølgelig er det, og fører ligaen.. De klubber der kom op da vi forsøgte de 14 klubber såsom Hobro, Helsingør og Vensyssel var ikke klar til at spille superliga når man kigger på faciliteter, stadion og kontrakforhold, men på det punkt er der trods alt sket meget i 1. division hvor de formelle krav er hævet markant.
Jeg er åben for en model hvor man indsluser holdene, og har en periode på 2-3 år med 14 hold, men med hensigt om at få 16 med.

Der er ingen der gider at se Horsens - Næstved eller SønderjyskE - Hvidovre fordi sådan nogle kampe ville blive sendt på Canal 9 eller en anden obskur kanal opfundet til formålet. Noget du kun kan se hvis du har den helt store TV-pakke, eller et ekstra abonnement. Kanaludbyderne gemmer tingene væk, skruer priserne i vejret og splitter servicen over forskellige tjenester. Bagefter undrer de sig over at folk ikke ser det. Hvad ville der ske med sådan en kamp, hvis de blev sendt på TV2 eller DR1/2? Almindelige danske håndboldkampe tiltrækker nemt det samme tilskuertal som de mest sete superligakampe.

Jeg ved ikke hvad professionelle spillere siger, men i følge de trænere jeg har hørt, så er det optimale at have et mix. Især i de unge år er det vigtigt også at blive matchet imod dårligere spillere. Ligesom at du skal matches imod ligeværdige og bedre spillere. Det er vigtigt at have en følelse af faktisk at være god, og kunne koncentrere sig om andet i sit spil end bare at kunne følge med tempoet. Det er ikke nødvendigvis lykken bare at blive matchet imod bedre spillere hele tiden.
Jeg har ikke noget imod, at der er niveauforskel på de forskellige "lag" i ligaen. Det er der jo også i de bedste ligaer i europa.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 10.10.2022

Indlæg af Proppen » 10. okt 2022, 18:41

Vilde udtalelser af Pallesen i optakten. Noget a la

- “der er ekstremt mange kampe igen i den her sæson”,
- “der er ingen grund til bekymring”,
- “der er allerede en ny kamp på fredag”
- “jeg har slet ikke spekuleret på, at vi med et nederlag er hele 7 point efter Horsens.”

Alvoren er sgu da slet ikke taget ind endnu i den trup - i hvert fald ikke hos Pallesen. Hvordan kan han med den tilgang stå som en åbenbart bærende kraft i truppen. Jeg er faktisk rystet. Det lugter ikke af et hold, der vil kæmpe til sidste bloddråbe og for hver en meter. Og det er altså nødvendigt i en brutal nedrykningskamp.

TK-allez
Superliga
Superliga
Indlæg: 609
Tilmeldt: 29. jul 2020, 11:43
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 10.10.2022

Indlæg af TK-allez » 10. okt 2022, 18:46

Proppen skrev:
10. okt 2022, 18:41
Vilde udtalelser af Pallesen i optakten. Noget a la

- “der er ekstremt mange kampe igen i den her sæson”,
- “der er ingen grund til bekymring”,
- “der er allerede en ny kamp på fredag”
- “jeg har slet ikke spekuleret på, at vi med et nederlag er hele 7 point efter Horsens.”

Alvoren er sgu da slet ikke taget ind endnu i den trup - i hvert fald ikke hos Pallesen. Hvordan kan han med den tilgang stå som en åbenbart bærende kraft i truppen. Jeg er faktisk rystet. Det lugter ikke af et hold, der vil kæmpe til sidste bloddråbe og for hver en meter. Og det er altså nødvendigt i en brutal nedrykningskamp.
Jeg tror nu nok, at de forstår alvoren. Der er bare ingen grund til at føje sig for mediernes konstante dramatisering.
Derudover tror jeg, det gør noget godt mentalt at forsøge at skubbe alt det negative bort.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 10.10.2022

Indlæg af Nitten » 10. okt 2022, 18:50

Proppen skrev:
10. okt 2022, 18:41
Vilde udtalelser af Pallesen i optakten. Noget a la

- “der er ekstremt mange kampe igen i den her sæson”,
- “der er ingen grund til bekymring”,
- “der er allerede en ny kamp på fredag”
- “jeg har slet ikke spekuleret på, at vi med et nederlag er hele 7 point efter Horsens.”

Alvoren er sgu da slet ikke taget ind endnu i den trup - i hvert fald ikke hos Pallesen. Hvordan kan han med den tilgang stå som en åbenbart bærende kraft i truppen. Jeg er faktisk rystet. Det lugter ikke af et hold, der vil kæmpe til sidste bloddråbe og for hver en meter. Og det er altså nødvendigt i en brutal nedrykningskamp.
Rolig nu ! Bestyrelsen har fuldt styr på situationen, ingen grund til panik eller piske en stemning op

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 10.10.2022

Indlæg af Proppen » 10. okt 2022, 18:51

TK-allez skrev:
10. okt 2022, 18:46
Proppen skrev:
10. okt 2022, 18:41
Vilde udtalelser af Pallesen i optakten. Noget a la

- “der er ekstremt mange kampe igen i den her sæson”,
- “der er ingen grund til bekymring”,
- “der er allerede en ny kamp på fredag”
- “jeg har slet ikke spekuleret på, at vi med et nederlag er hele 7 point efter Horsens.”

Alvoren er sgu da slet ikke taget ind endnu i den trup - i hvert fald ikke hos Pallesen. Hvordan kan han med den tilgang stå som en åbenbart bærende kraft i truppen. Jeg er faktisk rystet. Det lugter ikke af et hold, der vil kæmpe til sidste bloddråbe og for hver en meter. Og det er altså nødvendigt i en brutal nedrykningskamp.
Jeg tror nu nok, at de forstår alvoren. Der er bare ingen grund til at føje sig for mediernes konstante dramatisering.
Derudover tror jeg, det gør noget godt mentalt at forsøge at skubbe alt det negative bort.
Vi må se, hvilket udtryk de kommer på banen med. For mig ville en tilgang, der giver udtryk for forståelsen for alvoren, være den rigtige linje. Og det var altså ikke en vinkling fra journalisten men helt åbne spørgsmål.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4748
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 10.10.2022

Indlæg af Maglau » 10. okt 2022, 18:51

Proppen skrev:
10. okt 2022, 18:41
Vilde udtalelser af Pallesen i optakten. Noget a la

- “der er ekstremt mange kampe igen i den her sæson”,
- “der er ingen grund til bekymring”,
- “der er allerede en ny kamp på fredag”
- “jeg har slet ikke spekuleret på, at vi med et nederlag er hele 7 point efter Horsens.”

Alvoren er sgu da slet ikke taget ind endnu i den trup - i hvert fald ikke hos Pallesen. Hvordan kan han med den tilgang stå som en åbenbart bærende kraft i truppen. Jeg er faktisk rystet. Det lugter ikke af et hold, der vil kæmpe til sidste bloddråbe og for hver en meter. Og det er altså nødvendigt i en brutal nedrykningskamp.
Totalt modsat opfattelse af det interview - han var meget rolig og erkendte det var skidt udgangspunkt men nægtede at trykke på panik knappen endnu angående nedrykning for der var mange kampe igen.
Meget professionelt og nøgternt sagt. Er glad for at det ikke er en AaB trup der virker bange og panikfyldte - det vinder man ingen kampe af.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 10.10.2022

Indlæg af Kristian » 10. okt 2022, 18:59

Proppen skrev:
10. okt 2022, 18:51
TK-allez skrev:
10. okt 2022, 18:46
Proppen skrev:
10. okt 2022, 18:41
Vilde udtalelser af Pallesen i optakten. Noget a la

- “der er ekstremt mange kampe igen i den her sæson”,
- “der er ingen grund til bekymring”,
- “der er allerede en ny kamp på fredag”
- “jeg har slet ikke spekuleret på, at vi med et nederlag er hele 7 point efter Horsens.”

Alvoren er sgu da slet ikke taget ind endnu i den trup - i hvert fald ikke hos Pallesen. Hvordan kan han med den tilgang stå som en åbenbart bærende kraft i truppen. Jeg er faktisk rystet. Det lugter ikke af et hold, der vil kæmpe til sidste bloddråbe og for hver en meter. Og det er altså nødvendigt i en brutal nedrykningskamp.
Jeg tror nu nok, at de forstår alvoren. Der er bare ingen grund til at føje sig for mediernes konstante dramatisering.
Derudover tror jeg, det gør noget godt mentalt at forsøge at skubbe alt det negative bort.
Vi må se, hvilket udtryk de kommer på banen med. For mig ville en tilgang, der giver udtryk for forståelsen for alvoren, være den rigtige linje. Og det var altså ikke en vinkling fra journalisten men helt åbne spørgsmål.
Du tolker helt forkert på det interview.
------------------
mvh Kristian

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3630
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 10.10.2022

Indlæg af Hovedet » 10. okt 2022, 19:06

jonas386 skrev:
10. okt 2022, 18:40
Gnu skrev:
10. okt 2022, 18:01

Din påstand om at klubberne i laget 10-14 er blevet bedre, hvad bygget du det på? Det er jo ikke sådan at de øjeblikkelige nr 11 og 12 scorer usædvanligt mange point.

Det siger sig selv, at hvis man udvidet superligaen med fire hold, så er det fire mere til at dele den økonomiske kage, og den bliver ikke større. Allerede nu brokker rettighedshaverne sig over, hvor få seere der er til en hel del superligakampe, så de er næppe interesserede i at betale mere for en liga med flere ligegyldige kampe. Ingen gider jo at se Horsens-Næstved eller Sønderjyske-Hvidovre. For rettighedshaverne er det topkampene der tæller.

Du kan desuden spørge enhver professionel fodboldspiller om, hvornår de udvikler sig bedst, og enhver vil svare, at det er når de matches hårdt og møder gode modstandere. Ingen siger, at de udvikler sig ved at møde en flok prügelknaber. Derfor skal vi selvfølgelig finde en balance, hvor holdene matches hårdt uden at det konstant er de samme hold, der mødes, og for et geografisk område som Skandinavien kan det ikke bære med 16 hold. Det sker fx år efter år at Danmark har flere hold i europæiske gruppespil end Norge og Sverige.
Jeg bygger min påstand på at holdene i 1. division er blevet bedre. Både til at spille fodbold, men også på faciliteter og kontraktforhold. Der er mig bekendt ikke særligt mange deltidsproffer tilbage i 1. division, selvom Hvidovre selvfølgelig er det, og fører ligaen.. De klubber der kom op da vi forsøgte de 14 klubber såsom Hobro, Helsingør og Vensyssel var ikke klar til at spille superliga når man kigger på faciliteter, stadion og kontrakforhold, men på det punkt er der trods alt sket meget i 1. division hvor de formelle krav er hævet markant.
Jeg er åben for en model hvor man indsluser holdene, og har en periode på 2-3 år med 14 hold, men med hensigt om at få 16 med.

Der er ingen der gider at se Horsens - Næstved eller SønderjyskE - Hvidovre fordi sådan nogle kampe ville blive sendt på Canal 9 eller en anden obskur kanal opfundet til formålet. Noget du kun kan se hvis du har den helt store TV-pakke, eller et ekstra abonnement. Kanaludbyderne gemmer tingene væk, skruer priserne i vejret og splitter servicen over forskellige tjenester. Bagefter undrer de sig over at folk ikke ser det. Hvad ville der ske med sådan en kamp, hvis de blev sendt på TV2 eller DR1/2? Almindelige danske håndboldkampe tiltrækker nemt det samme tilskuertal som de mest sete superligakampe.

Jeg ved ikke hvad professionelle spillere siger, men i følge de trænere jeg har hørt, så er det optimale at have et mix. Især i de unge år er det vigtigt også at blive matchet imod dårligere spillere. Ligesom at du skal matches imod ligeværdige og bedre spillere. Det er vigtigt at have en følelse af faktisk at være god, og kunne koncentrere sig om andet i sit spil end bare at kunne følge med tempoet. Det er ikke nødvendigvis lykken bare at blive matchet imod bedre spillere hele tiden.
Jeg har ikke noget imod, at der er niveauforskel på de forskellige "lag" i ligaen. Det er der jo også i de bedste ligaer i europa.
Og jeg så da i øvrigt intet tegn på, at de hold skulle have været specielt svage i de 3 år, hvor der var 14 hold i Superligaen. Tag f.eks. Vendsyssel, der slog FCK hjemme og spillede 1-1 med dem i Parken (sågar med en mand i undertal hele 2. halvleg). Og de vandt såmænd også i Brøndby og nå ja - bevares da - i Aalborg. Bemærk også, at nedrykkerne fra Superligaen på ingen måde smadrer sig igennem rækken og hvor bøvlet, det ofte er for Superligahold mod 1. divisionshold i pokalen. Som et eksempel kan nævnes Nykøbing Falster - nummer sjok i 1. division - der besejrede FCK 3-0 i pokalen.

Jaja, sidstnævnte er naturligvis et helt usædvanligt resultat, og selvfølgelig har jeg cherrypicket lidt her. Men det sker altså næsten hvert år, at FCK - over en 10-årig periode det bedste hold i dansk fodbold - sætter point mod oprykkere, også i Parken. De lagde såmænd ud med at tabe til Horsens i samme Parken i øvrigt...

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 10.10.2022

Indlæg af Proppen » 10. okt 2022, 19:06

Kristian skrev:
10. okt 2022, 18:59
Proppen skrev:
10. okt 2022, 18:51
TK-allez skrev:
10. okt 2022, 18:46
Proppen skrev:
10. okt 2022, 18:41
Vilde udtalelser af Pallesen i optakten. Noget a la

- “der er ekstremt mange kampe igen i den her sæson”,
- “der er ingen grund til bekymring”,
- “der er allerede en ny kamp på fredag”
- “jeg har slet ikke spekuleret på, at vi med et nederlag er hele 7 point efter Horsens.”

Alvoren er sgu da slet ikke taget ind endnu i den trup - i hvert fald ikke hos Pallesen. Hvordan kan han med den tilgang stå som en åbenbart bærende kraft i truppen. Jeg er faktisk rystet. Det lugter ikke af et hold, der vil kæmpe til sidste bloddråbe og for hver en meter. Og det er altså nødvendigt i en brutal nedrykningskamp.
Jeg tror nu nok, at de forstår alvoren. Der er bare ingen grund til at føje sig for mediernes konstante dramatisering.
Derudover tror jeg, det gør noget godt mentalt at forsøge at skubbe alt det negative bort.
Vi må se, hvilket udtryk de kommer på banen med. For mig ville en tilgang, der giver udtryk for forståelsen for alvoren, være den rigtige linje. Og det var altså ikke en vinkling fra journalisten men helt åbne spørgsmål.
Du tolker helt forkert på det interview.
Jeg har i hvert fald citeret mere eller mindre ordret.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3268
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 10.10.2022

Indlæg af Brodernumsi » 10. okt 2022, 19:10

Proppen skrev:
10. okt 2022, 18:41
Vilde udtalelser af Pallesen i optakten. Noget a la

- “der er ekstremt mange kampe igen i den her sæson”,
- “der er ingen grund til bekymring”,
- “der er allerede en ny kamp på fredag”
- “jeg har slet ikke spekuleret på, at vi med et nederlag er hele 7 point efter Horsens.”

Alvoren er sgu da slet ikke taget ind endnu i den trup - i hvert fald ikke hos Pallesen. Hvordan kan han med den tilgang stå som en åbenbart bærende kraft i truppen. Jeg er faktisk rystet. Det lugter ikke af et hold, der vil kæmpe til sidste bloddråbe og for hver en meter. Og det er altså nødvendigt i en brutal nedrykningskamp.
Det er også fansenes opgave, at gå i panik over alt. Det ville da være bekymrende hvis spillertruppen også gjorde det.
Jeg tror, du godt kan regne med, at de er fuldt ud klar over tingenes tilstand.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14810
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 10.10.2022

Indlæg af Hanga » 10. okt 2022, 19:12

Kom så AaB! Der skal gives ALT i dag og især de såkaldte profiler skal virkelig stramme ballerne... Og lad os så krydse alt hvad kan krydses for at marginalerne går vores vej for en gang skyld.

Skuffende at Inges to back signings igen er bænket til fordel for Pallesen og Ahlmann. De har desværre ikke vist sig at være en opgradering, men i det mindste er bredden bedre. Det hjælper bare ikke helt nok.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 10.10.2022

Indlæg af Proppen » 10. okt 2022, 19:14

Brodernumsi skrev:
10. okt 2022, 19:10
Proppen skrev:
10. okt 2022, 18:41
Vilde udtalelser af Pallesen i optakten. Noget a la

- “der er ekstremt mange kampe igen i den her sæson”,
- “der er ingen grund til bekymring”,
- “der er allerede en ny kamp på fredag”
- “jeg har slet ikke spekuleret på, at vi med et nederlag er hele 7 point efter Horsens.”

Alvoren er sgu da slet ikke taget ind endnu i den trup - i hvert fald ikke hos Pallesen. Hvordan kan han med den tilgang stå som en åbenbart bærende kraft i truppen. Jeg er faktisk rystet. Det lugter ikke af et hold, der vil kæmpe til sidste bloddråbe og for hver en meter. Og det er altså nødvendigt i en brutal nedrykningskamp.
Det er også fansenes opgave, at gå i panik over alt. Det ville da være bekymrende hvis spillertruppen også gjorde det.
Jeg tror, du godt kan regne med, at de er fuldt ud klar over tingenes tilstand.
Nej, det ville da være fuldstændigt vanvittigt, hvis de gik i panik. Det kan du nøjes med at gøre. Men det ville klæde dem at signalere - på og uden for banen - at de har forstået situationens alvor og hvad der er på spil for vores klub.

PohlErDenNyeAugo
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. apr 2018, 15:04
Favoritspiller: Augo
Geografisk sted: Skalborg

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 10.10.2022

Indlæg af PohlErDenNyeAugo » 10. okt 2022, 19:16

Kom så AaB. Skal fandme være idag vi slår Horsens. Tror på Ross og Lucas scorer idag :aabfan:
:aabfan:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14810
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 10.10.2022

Indlæg af Hanga » 10. okt 2022, 19:17

Luk nu røven Daniel Ortved.

Så skulle Mathias Ross lige gøres til "en af de mest bærende profiler" for at understrege hans altid negative pointe om AaB.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar