Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af MrDomoon » 6. nov 2022, 16:56

Så må slev den mest optimistisk bolsjestribet guttermand indse, at det her kommer ALDRIG til at forandre sig med mindre:

- A: Vi opnår det bedste transfervindue i klubbens historie
- B: Vi ryder ned en ture til 1.division (utænkligt)
- C: Fansenes tage situationen med egen hænder, med at fjerne hele bestyrelsen. (Det betyder at vi fans må snart til at demostær med banners flag og vise op til hornevej. Syng sange, ver visuelt og hvis hele bundet at vi er Aalborg, hvem er de?)

Jeg er så målløst og tom med andre ider til hvordan vi svinger momentumet op igen. Hvad skal der til før tingene går op igen?

Nedrykning?
Det talent vi har tilbage fucker alle sammen til Silkeborg?
At vi bliver truet med 2.division næste sæson?

Hvad synes i?

Men en ting er sikret, hvis vi bliver med at brokke her på debatten og twitter og håbe på at fodboldguderne give os lidt mercy. Ryger vi ned.

Det kan vi ikke bare debatte os til. Det er bare realiteten.

Vi til altid stå bag vors drenge og synge "Kæmp for Aalborg!"

Men vil bestyrelsen det?
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 6. nov 2022, 18:11

Jeg er optimist og er overbevist om at vi ikke rykker ned. Hvorfor, dels fordi der kun er én nedrykningsplads tilbage da Lyngby BK reelt allerede er rykket ud og derudover mener jeg at holdet har nok substans til at redde sig.

Jeg tror vinterpausen kommer til at gøre underværker dels i form af forhåbentlig et par gode tilgange og derudover kan Hamrén virkelig sætte sit præg på holdet. Vi er bedre end et hold som AC Horsens og det kommer til udtryk i forårssæsonen.

Vi skal nok redde os!
:aabfan:

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Remark » 6. nov 2022, 18:29

Vi er færdige.

Der er så mange store mangler på holdet.

Et målmandsteam med talent og sæbe, der ikke redder point. Rinne, hvor er du?

Et forsvar, tungt og langsomt som er åndedrag en vinternat

En central midtbane uden fremdrift

Et tandløst angreb med en kvart fodboldinvalid som eneste håb.

Alt dette kan ikke reddes på en vinterpause med en dårlig økonomi og et strategisk vildrede.

Byg et nyt hold op i foråret og ryk så tilbage stærkere.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5187
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Jakobsen » 6. nov 2022, 19:00

Hvornår er det næste bestyrelsesmøde og hvor?
Jeg synes der bør vær en fanprotest den dag. Vi bør vise dem, at vi ikke er tilfredse med det shitshow de har sat i gang og deres negligering af krisen.
Kunne være smukt med flere hundrede fans der mødte op og 50/50 støttede klubben og forlangte Fristrups og Cos afgang.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af doukas » 6. nov 2022, 19:07

Gassen er i den grad gået af Hamren-signing-ballonen, og holdet er både blottet for evner, selvtillid og lederskab. En nedrykning synes uundgåelig, især med tanke på, hvor solide Horsens ser ud, og efter næste runde er der sikkert 10 point op til dem. Det er alt for meget

Det mest positive ved den her nedrykning er, at man kan se den på flere kilometers afstand og dermed er der tid til at forberede sig mentalt og man undgår "chokket".
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af doukas » 6. nov 2022, 19:26

Vores spillere trænger åbenbart til et wakup call.

https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... -nederlag/

Det er sgu ikke uheld som gør, at AaB ligger som de gør.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af R Rosenberg » 6. nov 2022, 19:52

48 point tilbage at spille om.
6 point op til stregen.
To kampe mod vores direkte konkurrenter i slutspil.
Et vindue forude, hvor Torbens tørre muldvarp må frem.
En uhyggelig lang vinterpause, som kan gøre meget.

Jeg vil ikke kalde den endnu, og jeg synes, det nærmer sig hysteri at gøre det så skråsikkert allerede. Men klart, at hvis afstanden er endnu større, når vi rammer slutspillet, så bliver det svært.

I øvrigt tror jeg stadig, at vi ender højere end AGF.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4244
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Klaus » 6. nov 2022, 19:55

Jeg synes det er tankevækkende, at vi i de sidste 5 superligakampe kun har fået 2 advarsler, begge to til Pedro. Viser det et hold, med ild i øjnene og smæk på tacklingerne???? Ikke at vi skal spille svinsk, mennnnn når man ligger, hvor vi gør skal nogen altså smække igennem... Og på vores hold er det kun Pedro, der gør det.

Det allerværste er næsten at de spillere, man kunne håbe lidt på kunne gøre et eller andet ikke er med. Hvordan pokker kan Markaric være efter Høgh i spilletid. Markaric har rent faktisk bevist han kunne lave mål. Sousa ryger på bænken til fordel for Pripp, der åbenbart har kilometervis af snor. Og Lucas er kun en skygge af sig selv, blottet for enhver selvtillid... Gad vide om træneren mener det gør noget godt for ham at fjerne anførerbindet fra ham, når han tydeligvis er i en kæmpe personlig krise?????

Ansvaret for det her ligger hos dem der valgte at sælge Ross og fyre Friis på et tidspunkt, hvor vores hold endelig var begyndt at levere. De to ting slog os helt og aldeles hjem og vi kunne begynde forfra igen. Og stakkels Hamren blev efterladt med en rigtig vanskelig opgave.... Lad os håbe han får styr på tropperne, for lige nu må vi være klare favoritter til nedrykning :@

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Proppen » 6. nov 2022, 20:18

doukas skrev:
6. nov 2022, 19:26
Vores spillere trænger åbenbart til et wakup call.

https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... -nederlag/

Det er sgu ikke uheld som gør, at AaB ligger som de gør.
Jamen, for dælen. Det er jo lige før, sådan en udtalelse i sig selv burde kvalificere til en tur på bænken igen. Det er jo helt væk. Og den mentalitet forplanter sig i holdet. Men det er selvfølgelig ikke let, når det er det signal, bestyrelsen sender, og som bærende kræfter som Lucas og Fossum også udstråler.

Det sætter sig i spillerne og det sætter sig i alle omkring klubben. Jeg er for eksempel helt med på, at det er gjort af er godt hjerte, men jeg synes, banneret før kampen på Vesttribunen sender der forkerte signal. Vi står bag klubben - ikke spilleren og staben, hvis ikke de leverer varen. Og lige nu er de langt fra at erkende situationens alvor og at der skal kæmpes med alt, hvad man har.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af R Rosenberg » 6. nov 2022, 20:35

Proppen skrev:
6. nov 2022, 20:18
doukas skrev:
6. nov 2022, 19:26
Vores spillere trænger åbenbart til et wakup call.

https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... -nederlag/

Det er sgu ikke uheld som gør, at AaB ligger som de gør.
Jamen, for dælen. Det er jo lige før, sådan en udtalelse i sig selv burde kvalificere til en tur på bænken igen. Det er jo helt væk. Og den mentalitet forplanter sig i holdet. Men det er selvfølgelig ikke let, når det er det signal, bestyrelsen sender, og som bærende kræfter som Lucas og Fossum også udstråler.

Det sætter sig i spillerne og det sætter sig i alle omkring klubben. Jeg er for eksempel helt med på, at det er gjort af er godt hjerte, men jeg synes, banneret før kampen på Vesttribunen sender der forkerte signal. Vi står bag klubben - ikke spilleren og staben, hvis ikke de leverer varen. Og lige nu er de langt fra at erkende situationens alvor og at der skal kæmpes med alt, hvad man har.
Måske har vi brug for dig! Har du gode idéer? Er du god til at tegne? Maler du som da Vinci? Eller er du typen, der altid har et trick i baglommen til små praktiske problemer? Så kontakt os på tribunen og hør mere om, hvordan du måske kan blive en del af gruppen.
https://aabsupportclub.dk/AaB-tifo-kaos/
Ædruelighedens stemme

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af MrDomoon » 6. nov 2022, 22:08

NU er jeg virkligt bange :(

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/efte ... II0xcRaER4
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af gravballe » 7. nov 2022, 09:21

MrDomoon skrev:
6. nov 2022, 22:08
NU er jeg virkligt bange :(

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/efte ... II0xcRaER4
jamen det har jeg jo forsøgt at sige i fler mdr her inde? Hele den drøm om man bare lige rykker ned, og bygger holdet op og så kommer tilbage stærkere har ingen gang i virkeligheden... Rykker AaB ned er det med livet som indsats for klubben, og der er støre risiko for man ender som vejle, frem for man bare kommer tilbage uden der kommer store kapital indsprøjtninger i AaB. Det skal der til, bare for at beholde klubbens nuværende setup i tilfælde af man rykker ned.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2868
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Eksil » 7. nov 2022, 09:40

gravballe skrev:
7. nov 2022, 09:21
MrDomoon skrev:
6. nov 2022, 22:08
NU er jeg virkligt bange :(

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/efte ... II0xcRaER4
jamen det har jeg jo forsøgt at sige i fler mdr her inde? Hele den drøm om man bare lige rykker ned, og bygger holdet op og så kommer tilbage stærkere har ingen gang i virkeligheden... Rykker AaB ned er det med livet som indsats for klubben, og der er støre risiko for man ender som vejle, frem for man bare kommer tilbage uden der kommer store kapital indsprøjtninger i AaB. Det skal der til, bare for at beholde klubbens nuværende setup i tilfælde af man rykker ned.
Jeg tror ikke at nedrykning er lig død, men det kan endelig betyde at drømme om metal er slut for altid.

Ved en nedrykning skal der trimmes udgifter i en alvorlig grad. Hele setuppet skal være langt billigere. Truppen skal også trimmes for 30-50 % af lønudgifter gennem udløb, salg og udleje. Derfra må man så forsøge at establere sig som en bundklub/elevatorklub, som Vejle, der kan overleve ture op og ned, men aldrig kommer i nærheden af toppen af noget.

Dertil kan det betyde, at der skal lånes penge på rigtigt dårlige vilkår eller alternativt sælges til en ny investor. Det kan betyde, et Esbjerg-lignende projekt, hvor spillere starter fordi de skal sælges og hvor dem der kommer ind ikke nødvendigvis er det bedste man kan få, men dem der er tilgængelige i et klubnetværk.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af R Rosenberg » 7. nov 2022, 09:48

Lad os nu se.

Skulle vi rykke ned (jeg tror det stadig ikke) kunne det vel lige så vel være en genopbygning a la AGF, Silkeborg og Randers end elevatortilværelse som Vejle.
Ædruelighedens stemme

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af gravballe » 7. nov 2022, 09:52

Eksil skrev:
7. nov 2022, 09:40
gravballe skrev:
7. nov 2022, 09:21
MrDomoon skrev:
6. nov 2022, 22:08
NU er jeg virkligt bange :(

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/efte ... II0xcRaER4
jamen det har jeg jo forsøgt at sige i fler mdr her inde? Hele den drøm om man bare lige rykker ned, og bygger holdet op og så kommer tilbage stærkere har ingen gang i virkeligheden... Rykker AaB ned er det med livet som indsats for klubben, og der er støre risiko for man ender som vejle, frem for man bare kommer tilbage uden der kommer store kapital indsprøjtninger i AaB. Det skal der til, bare for at beholde klubbens nuværende setup i tilfælde af man rykker ned.
Jeg tror ikke at nedrykning er lig død, men det kan endelig betyde at drømme om metal er slut for altid.

Ved en nedrykning skal der trimmes udgifter i en alvorlig grad. Hele setuppet skal være langt billigere. Truppen skal også trimmes for 30-50 % af lønudgifter gennem udløb, salg og udleje. Derfra må man så forsøge at establere sig som en bundklub/elevatorklub, som Vejle, der kan overleve ture op og ned, men aldrig kommer i nærheden af toppen af noget.

Dertil kan det betyde, at der skal lånes penge på rigtigt dårlige vilkår eller alternativt sælges til en ny investor. Det kan betyde, et Esbjerg-lignende projekt, hvor spillere starter fordi de skal sælges og hvor dem der kommer ind ikke nødvendigvis er det bedste man kan få, men dem der er tilgængelige i et klubnetværk.
problemet er der er store værdier tilskrevet spillerne, disse spillere skal der holdes brandudsalg på. så der ryger endnu flere penge ud af klubben, så er der alt det omkring holdet, hele det sportslige setup, det koster også penge, det skal rives ned. Man solget Ross for at undgå at fyre omkring det sportslige setup (det var det sportslige invisteringer galte over)... når først man begynder at pille de ting ned, for at spare penge, er det svært at bygge op.

Rykker vi ned, og overlever så tror jeg ikke på vi bare lige rykker op, uden der foretages en stor kapital indsprøjtning der gør man kan beheholde det setup man har og bygge på.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af gravballe » 7. nov 2022, 09:52

R Rosenberg skrev:
7. nov 2022, 09:48
Lad os nu se.

Skulle vi rykke ned (jeg tror det stadig ikke) kunne det vel lige så vel være en genopbygning a la AGF, Silkeborg og Randers end elevatortilværelse som Vejle.
man har ikke pengene til at lave en agf....

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Hanga » 7. nov 2022, 09:55

R Rosenberg skrev:
7. nov 2022, 09:48
Lad os nu se.

Skulle vi rykke ned (jeg tror det stadig ikke) kunne det vel lige så vel være en genopbygning a la AGF, Silkeborg og Randers end elevatortilværelse som Vejle.
Jeg ville ønske at jeg stadig havde troen på overlevelse. Forhåbentligt er det "blot" sortsyn forårsaget af den fodbold depression AaB har bragt én i :P ;) Hold kæft jeg glæder mig til den pause.

Hvad en eventuel nedrykning vil få af betydning er svært at spå om da vi ikke kender den økonomiske konsekvens. Der er ingen tvivl om at vi vil blive maksimalt presset og vil få behov for en kapitalindsprøjtning af den ene eller anden art. Hvis vi skal planlægge langsigtet i den forbindelse vil der være behov for en stor en af slagsen. Selvom at jeg har det svært med udenlandske investorer, så tror jeg at vi er nød til at håbe på, at den investor der er dialog med, ikke er helt ude i skoven. For min fornemmelse er at de nuværende aktionærer er færdige med at smide store beløb ind.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af gravballe » 7. nov 2022, 10:17

Hanga skrev:
7. nov 2022, 09:55
R Rosenberg skrev:
7. nov 2022, 09:48
Lad os nu se.

Skulle vi rykke ned (jeg tror det stadig ikke) kunne det vel lige så vel være en genopbygning a la AGF, Silkeborg og Randers end elevatortilværelse som Vejle.
Jeg ville ønske at jeg stadig havde troen på overlevelse. Forhåbentligt er det "blot" sortsyn forårsaget af den fodbold depression AaB har bragt én i :P ;) Hold kæft jeg glæder mig til den pause.

Hvad en eventuel nedrykning vil få af betydning er svært at spå om da vi ikke kender den økonomiske konsekvens. Der er ingen tvivl om at vi vil blive maksimalt presset og vil få behov for en kapitalindsprøjtning af den ene eller anden art. Hvis vi skal planlægge langsigtet i den forbindelse vil der være behov for en stor en af slagsen. Selvom at jeg har det svært med udenlandske investorer, så tror jeg at vi er nød til at håbe på, at den investor der er dialog med, ikke er helt ude i skoven. For min fornemmelse er at de nuværende aktionærer er færdige med at smide store beløb ind.
For en del år siden va rjeg til en af Lynges "snakke" som man kunne købe billet til, hvor han foralte lidt om sin ti di AaB osv osv.

Her kom han ind på, at det var tåbeligt at nogle fans håbede på AaB rykkede ned(dengang hvor tim redede os.. har glemt hvornår det var), i håbet om man kunne genopbygge sig bedre, da det dengang ville koste klubben livet, da man vil miste 30-40m.. Det beløb er næppe mindre idag....

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 602
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af KongGulerod » 7. nov 2022, 10:28

Eksil skrev:
7. nov 2022, 09:40
gravballe skrev:
7. nov 2022, 09:21
MrDomoon skrev:
6. nov 2022, 22:08
NU er jeg virkligt bange :(

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/efte ... II0xcRaER4
jamen det har jeg jo forsøgt at sige i fler mdr her inde? Hele den drøm om man bare lige rykker ned, og bygger holdet op og så kommer tilbage stærkere har ingen gang i virkeligheden... Rykker AaB ned er det med livet som indsats for klubben, og der er støre risiko for man ender som vejle, frem for man bare kommer tilbage uden der kommer store kapital indsprøjtninger i AaB. Det skal der til, bare for at beholde klubbens nuværende setup i tilfælde af man rykker ned.
Jeg tror ikke at nedrykning er lig død, men det kan endelig betyde at drømme om metal er slut for altid.

Ved en nedrykning skal der trimmes udgifter i en alvorlig grad. Hele setuppet skal være langt billigere. Truppen skal også trimmes for 30-50 % af lønudgifter gennem udløb, salg og udleje. Derfra må man så forsøge at establere sig som en bundklub/elevatorklub, som Vejle, der kan overleve ture op og ned, men aldrig kommer i nærheden af toppen af noget.

Dertil kan det betyde, at der skal lånes penge på rigtigt dårlige vilkår eller alternativt sælges til en ny investor. Det kan betyde, et Esbjerg-lignende projekt, hvor spillere starter fordi de skal sælges og hvor dem der kommer ind ikke nødvendigvis er det bedste man kan få, men dem der er tilgængelige i et klubnetværk.
Det kan du være helt sikker på, at det ikke er. Jeg er helt enig i, at det ser sort ud, og at der skal seriøse ændringer til for at skabe bare lidt tiltro til fremtiden, men der er intet i fodbold der er "for altid". Hverken for tophold eller bundhold.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af R Rosenberg » 7. nov 2022, 10:33

gravballe skrev:
7. nov 2022, 09:52
R Rosenberg skrev:
7. nov 2022, 09:48
Lad os nu se.

Skulle vi rykke ned (jeg tror det stadig ikke) kunne det vel lige så vel være en genopbygning a la AGF, Silkeborg og Randers end elevatortilværelse som Vejle.
man har ikke pengene til at lave en agf....
Det havde AGF heller ikke dengang. Og Randers havde slet ikke.

Men lad os tage udgangspunkt i Randers så.

De rykkede ned i 2011, da vi på magisk vis reddede os på Janssens mål. Jeg husker selv apatien og bitterheden på tribunen den dag.

De kom op igen sæsonen efter, fik bronze og vandt pokalfinalen i første sæson.
Siden da har de udgjort en del af midterfeltet i superligaen, undtagen i 18, hvor de var i fare for nedrykning. Herudover har de spillet europæisk i 4 sæsoner.

Dertil kan man lægge, at AaB har større omsætning, større sponsorindtægter, et større brand for eventuelle investorer o.m.a.

Nu har jeg bare læst om Vejle og elevatorhold mange gange på denne side, og jeg kan ikke - udover de sædvanlige dommedagsprofetier herinde - se, at det skulle være et mere sandsynligt scenario end Randers' tid efter nedrykning. Tværtimod faktisk.
Ædruelighedens stemme

Besvar