DBU pokalen: Middelfart - AaB, 09.11.2022

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: DBU pokalen: Middelfart - AaB, 09.11.2022

Indlæg af Hovedet » 9. nov 2022, 17:01

Jeg tillader mig disse betragtninger på baggrund af dagens kamp og sæsonen som helhed:

Mig bekendt havde Allan Sousa prædikatet "humørspiller", hvilket var en af de betænkeligheder, der nævntes herinde, da han blev købt. Han havde angiveligt heller ikke en god sæson for Vejle i fjor. Jeg vil dog vove den påstand, at han har været vores absolut bedste spiller i år, og at han fremstår som Inges bedste indkøb. Sousa er bestemt også en spiller, jeg kunne se på et top 4 - hold, og han er en spiller, vi absolut skal bygge videre på. Det er lidt pudsigt, at han blomstrer på et hold, hvor ikke ret meget fungerer, og at han trækker op på den måde.

Inge hentede jo også Kasper Høegh, der umiddelbart fremstår som det ringeste indkøb nogensinde. Men altså, han var immervæk profil på Hobros 1. divisionshold, og vi har i endda mange tilfælde haft stor succes med at hente sådanne spillere; i flæng fra nu 31 års Superligahistorie kan nævnes Patrick Olsen, Rasmus Würtz, Allan Gaarde, Jens Jessen, Henrik Dalsgaard og Erik Bo Andersen. Én ting er, at han ikke er slået igennem; men miserabel som tilfældet har været, lyder altså utroligt. Jeg havde selv den dubiøse fornøjelse at overvære et tidligere beskrevet indlæg i felten i 1. halvlegs overtid, som lignede noget, der bedst kunne karakteriseres som serieagtigt. Og så lagde han sågar ud med at score 3 mål i de første 4 kampe, herunder ude mod FCM!

Og Kasper Kusk. Efter 4½ år i AaB, hvor han tilbragte stor tid på bænken under alle de - mange - trænere, og kun i glimt viste fordums styrke. Han er næsten pr. omgående blevet en stabilt leverende kvalitetsspiller i Silkeborg og har i hvert fald ikke vist et tilsvarende niveau siden 2014. Hvad går der galt i AaB?

Og hvorfor pokker holdt vi ikke på en spiller som van Weert, der måske ikke er den største offensive profil i AaBs historie, men han ville jo fremstå som guld overtrukket med platin på dette hold?

Og apropos pokalkampen i MIddelfart for godt 5 år siden; det hold indeholdt spillere som Børsting, Blaaberg, Kasper P, Marcus Holgersson, Pohl, Safranko, trænedes af Morten Wieghorst med Allan Gaarde som sportschef. Udskældt - også af undertegnede - i enorm grad. Men dét hold sluttede nåede immervæk mesterskabsslutspillet. På nutidens hold har vi spillere som Sousa, Lucas Andersen, Luka Prip og til sæsonstart såmænd også Kasper Kusk. Hvordan i alverden kan vi være faldet så meget i niveau, at vi ikke bare ligger på nedrykningsplads 15 runder inde i sæsonen, men er godt på vej til at blive helt isoleret i bunden? Det virker altså skørt.

Skulle vores bagkæde virkelig være så meget dårligere kørende end en bagkæde bestående af Holgerssen, Kasper P. og Blaaberg (om end Rinne på mål lige var kommet til på daværende tidspunkt). Og skulle en offensiv bestående af Sousa og f.eks. Makaric være så meget ringere end Pohl og Safranko? Og hvorfor i alverdens riger og lande var Sousa på bænken mod Silkeborg?

Og hvad blev der i grunden af Pohl, Børsting og Kasper P.? Førstnævnte aner jeg simpelthen intet om, siden han tog til den hollandske klub. Børsting endte mig bekendt i den norske 2. division. og Kasper P. tog vist også til Norge eller havde dog planer om det?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU pokalen: Middelfart - AaB, 09.11.2022

Indlæg af FlæskeFrank » 9. nov 2022, 17:12

Hovedet skrev:
9. nov 2022, 16:54
Nu fik jeg så - selvfølgelig - ikke set 2. halvleg, hvor der dog i hvert fald kom gang i den måltavle, der - trods Flæske Fransks dementier - i mistænkelig grad ligner den, jeg så for godt 5 år siden.

Og denne gang har vi besejret et 3. divisionshold uden brug af forlænget spilletid, hvis vi skal se det halvfulde glas, og vi er faktisk fremme ved kvartfinalerne nu, hvor - hvis lykken står den kriseramte bi - vi kan trække Aarhus Fremad. Vi kan altså ende i en barok situation, hvor vi for første gang i Superligaens historie rykker ned; og samtidig kvalificerer os til europæisk gruppespil...
Måltavlen blev skiftet op til sidste kamp for Middelfart, men placering og udseende er den samme. Speakeren fik os til at klappe af den nye tavle i lørdags. Derfor ved jeg, at den er ny.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: DBU pokalen: Middelfart - AaB, 09.11.2022

Indlæg af Hovedet » 9. nov 2022, 17:17

FlæskeFrank skrev:
9. nov 2022, 17:12
Hovedet skrev:
9. nov 2022, 16:54
Nu fik jeg så - selvfølgelig - ikke set 2. halvleg, hvor der dog i hvert fald kom gang i den måltavle, der - trods Flæske Fransks dementier - i mistænkelig grad ligner den, jeg så for godt 5 år siden.

Og denne gang har vi besejret et 3. divisionshold uden brug af forlænget spilletid, hvis vi skal se det halvfulde glas, og vi er faktisk fremme ved kvartfinalerne nu, hvor - hvis lykken står den kriseramte bi - vi kan trække Aarhus Fremad. Vi kan altså ende i en barok situation, hvor vi for første gang i Superligaens historie rykker ned; og samtidig kvalificerer os til europæisk gruppespil...
Måltavlen blev skiftet op til sidste kamp for Middelfart, men placering og udseende er den samme. Speakeren fik os til at klappe af den nye tavle i lørdags. Derfor ved jeg, at den er ny.
Åh, på den måde :-) - grunden til at jeg har virket så skråsikker i min sag, er, at jeg har et billede af den pågældende måltavle :aabfan:

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4244
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: DBU pokalen: Middelfart - AaB, 09.11.2022

Indlæg af Klaus » 9. nov 2022, 17:22

Lad os glæde os over sejren og især, at vi er med til foråret, hvor vores hold forhåbenligt er forstærket væsentligt. Hamren er en mand af principper, og det er tit godt. Men han skylder en ædruelig forklaring på hans behandling af Markaric. Jeg forstår simpelthen ikke, at han bliver ved med at spille med Høgh, som er lysår væk fra noget der bare minder om superliganiveau. Det var Markaric trods alt ikke. På hans gode dage var han faktisk en rigtig klasseangriber. Javel, der var måske langt mellem snapsene. Men hvis man kunne få hævet bundniveauet, ville vi have en fysisk stærk centerangriber med en rimelig teknik og målnæse. Var der ikke mere ide i at forsøge at udløse hans potentiale end de forsøg, der bliver gjort nu????

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: DBU pokalen: Middelfart - AaB, 09.11.2022

Indlæg af Hanga » 9. nov 2022, 17:28

Klaus skrev:
9. nov 2022, 17:22
Lad os glæde os over sejren og især, at vi er med til foråret, hvor vores hold forhåbenligt er forstærket væsentligt. Hamren er en mand af principper, og det er tit godt. Men han skylder en ædruelig forklaring på hans behandling af Markaric. Jeg forstår simpelthen ikke, at han bliver ved med at spille med Høgh, som er lysår væk fra noget der bare minder om superliganiveau. Det var Markaric trods alt ikke. På hans gode dage var han faktisk en rigtig klasseangriber. Javel, der var måske langt mellem snapsene. Men hvis man kunne få hævet bundniveauet, ville vi have en fysisk stærk centerangriber med en rimelig teknik og målnæse. Var der ikke mere ide i at forsøge at udløse hans potentiale end de forsøg, der bliver gjort nu????
Jeg forstår egentlig godt behandlingen af Makaric, hvis man skal tro historierne om hvordan han kom tilbage fra ferie i en helt uacceptabel form, og generelt ikke lever specielt professionelt. Det er jo heller ikke fordi han har præsteret markant bedre end de andre, selvom det absolut skulle være muligt, for at sige det mildt. Men jeg er da enig i, at man situationen taget i betragtning, ikke har råd til at bænke de bedste spillere.

Derimod er det svært at forstå hvorfor Sousa har været bænket de seneste par kampe. Det er fuldstændig samme fejl som med Kusk. Han er sikkert sat derud fordi han ikke altid træffer de bedste beslutninger, ikke viser den bedste attitude, eller ikke er den der arbejder mest disciplineret. Men han er så til gengæld bare klart mere målfarlig end alternativerne.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: DBU pokalen: Middelfart - AaB, 09.11.2022

Indlæg af bedstefar » 9. nov 2022, 17:43

Makaric vender tilbage 5 kg for tung og er et par gange kommet for sent til træning. Det er da helt fair, at de ikke kigger hans vej så. Nu må vi håbe han har lært noget af det og står klar til foråret - for han er jo en rigtig fin superliga angriber (8 mål sidste sæson).

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2869
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: DBU pokalen: Middelfart - AaB, 09.11.2022

Indlæg af Eksil » 9. nov 2022, 19:46

bedstefar skrev:
9. nov 2022, 17:43
Makaric vender tilbage 5 kg for tung og er et par gange kommet for sent til træning. Det er da helt fair, at de ikke kigger hans vej så. Nu må vi håbe han har lært noget af det og står klar til foråret - for han er jo en rigtig fin superliga angriber (8 mål sidste sæson).
Tvivler stærkt på at han nogensinde kommer til at spille i Aalborg igen.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: DBU pokalen: Middelfart - AaB, 09.11.2022

Indlæg af Maglau » 9. nov 2022, 19:53

Eksil skrev:
9. nov 2022, 19:46
bedstefar skrev:
9. nov 2022, 17:43
Makaric vender tilbage 5 kg for tung og er et par gange kommet for sent til træning. Det er da helt fair, at de ikke kigger hans vej så. Nu må vi håbe han har lært noget af det og står klar til foråret - for han er jo en rigtig fin superliga angriber (8 mål sidste sæson).
Tvivler stærkt på at han nogensinde kommer til at spille i Aalborg igen.
Han bliver da skibet afsted i vinter pausen - det kan der ikke være tvivl om.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU pokalen: Middelfart - AaB, 09.11.2022

Indlæg af FlæskeFrank » 9. nov 2022, 21:01

Hovedet skrev:
9. nov 2022, 17:01
Og Kasper Kusk. Efter 4½ år i AaB, hvor han tilbragte stor tid på bænken under alle de - mange - trænere, og kun i glimt viste fordums styrke. Han er næsten pr. omgående blevet en stabilt leverende kvalitetsspiller i Silkeborg og har i hvert fald ikke vist et tilsvarende niveau siden 2014. Hvad går der galt i AaB?
Jeg havde ellers lovet mig selv ikke at starte den drøftelse op. Men hvem har erstattet Kasper Kusk hos os i efteråret? Det har Alain Sousa og Younes Bakiz.

Kasper Kusk(hos os og SIF) 15 kampe i SL: 2 mål og 5 assists.
Alain Sousa 15 kampe i SL: 4 mål og 4 assists.
Younes Bakiz 9 kampe i SL: 4 mål og 0 asissts.

Så meget forskel, er der ikke i de tre spillere.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5190
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: DBU pokalen: Middelfart - AaB, 09.11.2022

Indlæg af Jakobsen » 9. nov 2022, 21:29

FlæskeFrank skrev:
9. nov 2022, 21:01
Hovedet skrev:
9. nov 2022, 17:01
Og Kasper Kusk. Efter 4½ år i AaB, hvor han tilbragte stor tid på bænken under alle de - mange - trænere, og kun i glimt viste fordums styrke. Han er næsten pr. omgående blevet en stabilt leverende kvalitetsspiller i Silkeborg og har i hvert fald ikke vist et tilsvarende niveau siden 2014. Hvad går der galt i AaB?
Jeg havde ellers lovet mig selv ikke at starte den drøftelse op. Men hvem har erstattet Kasper Kusk hos os i efteråret? Det har Alain Sousa og Younes Bakiz.

Kasper Kusk(hos os og SIF) 15 kampe i SL: 2 mål og 5 assists.
Alain Sousa 15 kampe i SL: 4 mål og 4 assists.
Younes Bakiz 9 kampe i SL: 4 mål og 0 asissts.

Så meget forskel, er der ikke i de tre spillere.
Kusk skaber omvendt en helt anden uro omkring sig end Sousa og Bakiz. Sousa kører meget selv, men han er jo slet ikke en holdspiller, men mere en dårlig udgave af Caca.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: DBU pokalen: Middelfart - AaB, 09.11.2022

Indlæg af gravballe » 9. nov 2022, 21:52

Jakobsen skrev:
9. nov 2022, 21:29
FlæskeFrank skrev:
9. nov 2022, 21:01
Hovedet skrev:
9. nov 2022, 17:01
Og Kasper Kusk. Efter 4½ år i AaB, hvor han tilbragte stor tid på bænken under alle de - mange - trænere, og kun i glimt viste fordums styrke. Han er næsten pr. omgående blevet en stabilt leverende kvalitetsspiller i Silkeborg og har i hvert fald ikke vist et tilsvarende niveau siden 2014. Hvad går der galt i AaB?
Jeg havde ellers lovet mig selv ikke at starte den drøftelse op. Men hvem har erstattet Kasper Kusk hos os i efteråret? Det har Alain Sousa og Younes Bakiz.

Kasper Kusk(hos os og SIF) 15 kampe i SL: 2 mål og 5 assists.
Alain Sousa 15 kampe i SL: 4 mål og 4 assists.
Younes Bakiz 9 kampe i SL: 4 mål og 0 asissts.

Så meget forskel, er der ikke i de tre spillere.
Kusk skaber omvendt en helt anden uro omkring sig end Sousa og Bakiz. Sousa kører meget selv, men han er jo slet ikke en holdspiller, men mere en dårlig udgave af Caca.
Hold nu op, det er bare useriøst det der... lol

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: DBU pokalen: Middelfart - AaB, 09.11.2022

Indlæg af FIDEL » 9. nov 2022, 22:03

gravballe skrev:
9. nov 2022, 21:52
Jakobsen skrev:
9. nov 2022, 21:29
FlæskeFrank skrev:
9. nov 2022, 21:01
Hovedet skrev:
9. nov 2022, 17:01
Og Kasper Kusk. Efter 4½ år i AaB, hvor han tilbragte stor tid på bænken under alle de - mange - trænere, og kun i glimt viste fordums styrke. Han er næsten pr. omgående blevet en stabilt leverende kvalitetsspiller i Silkeborg og har i hvert fald ikke vist et tilsvarende niveau siden 2014. Hvad går der galt i AaB?
Jeg havde ellers lovet mig selv ikke at starte den drøftelse op. Men hvem har erstattet Kasper Kusk hos os i efteråret? Det har Alain Sousa og Younes Bakiz.

Kasper Kusk(hos os og SIF) 15 kampe i SL: 2 mål og 5 assists.
Alain Sousa 15 kampe i SL: 4 mål og 4 assists.
Younes Bakiz 9 kampe i SL: 4 mål og 0 asissts.

Så meget forskel, er der ikke i de tre spillere.
Kusk skaber omvendt en helt anden uro omkring sig end Sousa og Bakiz. Sousa kører meget selv, men han er jo slet ikke en holdspiller, men mere en dårlig udgave af Caca.
Hold nu op, det er bare useriøst det der... lol
Det synes jeg også. Sousa er mere en holdspiller end kusk. Han arbejder hårdt, og tager chancer offensivt, som han i øvrigt skal med den rolle han har.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: DBU pokalen: Middelfart - AaB, 09.11.2022

Indlæg af Pollack2 » 10. nov 2022, 00:58

Maglau skrev:
9. nov 2022, 19:53
Eksil skrev:
9. nov 2022, 19:46
bedstefar skrev:
9. nov 2022, 17:43
Makaric vender tilbage 5 kg for tung og er et par gange kommet for sent til træning. Det er da helt fair, at de ikke kigger hans vej så. Nu må vi håbe han har lært noget af det og står klar til foråret - for han er jo en rigtig fin superliga angriber (8 mål sidste sæson).
Tvivler stærkt på at han nogensinde kommer til at spille i Aalborg igen.
Han bliver da skibet afsted i vinter pausen - det kan der ikke være tvivl om.
Til sommer kommer han i hvert fald til at lære, at mens han har taget 5 kilo på, er han og holdet blevet til 1. div. spillere.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2869
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: DBU pokalen: Middelfart - AaB, 09.11.2022

Indlæg af Eksil » 10. nov 2022, 07:34

Jakobsen skrev:
9. nov 2022, 21:29
FlæskeFrank skrev:
9. nov 2022, 21:01
Hovedet skrev:
9. nov 2022, 17:01
Og Kasper Kusk. Efter 4½ år i AaB, hvor han tilbragte stor tid på bænken under alle de - mange - trænere, og kun i glimt viste fordums styrke. Han er næsten pr. omgående blevet en stabilt leverende kvalitetsspiller i Silkeborg og har i hvert fald ikke vist et tilsvarende niveau siden 2014. Hvad går der galt i AaB?
Jeg havde ellers lovet mig selv ikke at starte den drøftelse op. Men hvem har erstattet Kasper Kusk hos os i efteråret? Det har Alain Sousa og Younes Bakiz.

Kasper Kusk(hos os og SIF) 15 kampe i SL: 2 mål og 5 assists.
Alain Sousa 15 kampe i SL: 4 mål og 4 assists.
Younes Bakiz 9 kampe i SL: 4 mål og 0 asissts.

Så meget forskel, er der ikke i de tre spillere.
Kusk skaber omvendt en helt anden uro omkring sig end Sousa og Bakiz. Sousa kører meget selv, men han er jo slet ikke en holdspiller, men mere en dårlig udgave af Caca.
Hold nu op med at gøre Kusk til en magisk spiller, så er han altså ikke bedre. Dertil kommer, at Sousa bidrager bare en smule defensivt, mens Kusks primære defensive move var at slå ud med armene.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: DBU pokalen: Middelfart - AaB, 09.11.2022

Indlæg af Nitten » 10. nov 2022, 08:17

bedstefar skrev:
9. nov 2022, 17:43
Makaric vender tilbage 5 kg for tung og er et par gange kommet for sent til træning. Det er da helt fair, at de ikke kigger hans vej så. Nu må vi håbe han har lært noget af det og står klar til foråret - for han er jo en rigtig fin superliga angriber (8 mål sidste sæson).
Han opfører sig jo bare ligesom Maradonna da han var i Napoli

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2546
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: DBU pokalen: Middelfart - AaB, 09.11.2022

Indlæg af baresi » 10. nov 2022, 08:29

Nitten skrev:
10. nov 2022, 08:17
bedstefar skrev:
9. nov 2022, 17:43
Makaric vender tilbage 5 kg for tung og er et par gange kommet for sent til træning. Det er da helt fair, at de ikke kigger hans vej så. Nu må vi håbe han har lært noget af det og står klar til foråret - for han er jo en rigtig fin superliga angriber (8 mål sidste sæson).
Han opfører sig jo bare ligesom Maradonna da han var i Napoli
bortset fra at det var maradona :-) ALT TILGIVET

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: DBU pokalen: Middelfart - AaB, 09.11.2022

Indlæg af SteenA » 10. nov 2022, 18:59


R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: DBU pokalen: Middelfart - AaB, 09.11.2022

Indlæg af R Rosenberg » 10. nov 2022, 20:20

SteenA skrev:
10. nov 2022, 18:59
Vedr. Makaric:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... rik-hamren
Tipsbladet er en del af EB nu, right?

Det viser sig i deres research. Det er to forskellige søstre.

Dog bekymrende, at der er alt det palaver nu, hvor der er brug for at være en enhed.
Ædruelighedens stemme

Olev74
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 25. aug 2018, 09:43

Re: DBU pokalen: Middelfart - AaB, 09.11.2022

Indlæg af Olev74 » 12. nov 2022, 17:04

Hovedet skrev:
9. nov 2022, 17:01

Og hvad blev der i grunden af Pohl, Børsting og Kasper P.? Førstnævnte aner jeg simpelthen intet om, siden han tog til den hollandske klub. Børsting endte mig bekendt i den norske 2. division. og Kasper P. tog vist også til Norge eller havde dog planer om det?
Pohl er taget til Island. Både Børsting og P er rykket op i den bedste norske række med henh. Brann og Stabæk.

Besvar