Ny ejer/investor?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Indlæg: 308
Tilmeldt: 16. maj 2010, 20:05
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Krage » 4. mar 2023, 09:06

Klubben må virkelig siges at være i et morads. Hvis ikke engang de investorer der kommer, kommer med en betydelig sum penge, så ser det sort ud (specielt ved nedrykning).
Men nu har vi ellers gået i et tomrum i over 6 måneder, uden retning, sportsdirektør eller plan for hvordan vi kommer ud af det her og nu heller ikke en formand (god bedring til ham). Jeg må sige jeg er på et punkt (var jeg nok nogle uger siden), hvor, hvis vi er attraktive som klub så invester ellers være sød at @#$&$... smutte så vi kan begynde af få lidt mere styr på min elskede klub.
Jeg magter ikke at gå i den her uvidenhed og retningsløse tilgang mere!
Billede

Portland
2. div
2. div
Indlæg: 212
Tilmeldt: 20. okt 2021, 09:37
Favoritspiller: Pallesen

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Portland » 4. mar 2023, 09:25

Jeg har længe ikke haft nogen forventninger til en ny investor.
Nøj hvor er jeg blevet svinet til for dem.
Bælum rules

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Kunji » 4. mar 2023, 09:30

Portland skrev:
4. mar 2023, 09:25
Jeg har længe ikke haft nogen forventninger til en ny investor.
Nøj hvor er jeg blevet svinet til for dem.
Bælum rules
Ja, men du er også manden bag “Thelander og Rinne til AGF” og “De fleste AaB-fans foretrækker kunstgræs”, så måske folk bare synes dine holdninger er tåbelige.

INGEN herinde aner hvad den nye investorgruppe kommer med. I pisker bare allerede en stemning op.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7869
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Forza » 4. mar 2023, 09:38

FlemmingG skrev:
4. mar 2023, 06:52
Der er idag en artikel på Nordjyske med Bælum. De skriver om det seneste årsregnskab og kommer også ind på investor delen. Her udtaler Bælum, at ved tilgangen af en ny investor, så betyder det IKKE et væsentlig større økonomisk råderum. Der kommer ikke nogen blankocheck…
Det er primært kompetencer og knowhow de får ind…
Og det sidste er jo rigtig fint og vigtigt, men må da indrømme at det er ekstremt skuffende, at tilgangen af en investor ikke løfter økonomien betydeligt..
Han er virkelig bare kongen af varm luft. Så det er samme stil som tidligere. urealistiske budgetter, dårlig økonomi og elendige nøglefigurer i spidsen for klubben.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 796
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af emenike » 4. mar 2023, 09:50

Altså, han siger jo ingen steder at de nye investorer ikke bringer yderligere kapital eller noget i den dur. Læser det, som at vi ikke skal forvente at man pludselig begynder at sprænge transferekorder eller som Brøndby hæver sit transferbudget med +400% eller sådan noget, men at de penge der kommer ind i første omgang skal styrke setuppet og klubbens infrastruktur. Tænker at især scouting og akademiet skal få en overhaling, hvor klubben bare alt for længe har nølet og er blevet overhalet af konkurrenterne, og reelt gør at de nuværende penge i klubben ikke benyttes effektivt. Hvis det er tilfældet vidner det bare om nogle nye ansigter der netop tænker langsigtet og ikke ønsker at begrave klubben i gigantiske underskud fra start af. Ser i hvert fald hellere det scenarie, end en eller anden random rigmand der vil til at lege FM med AaB, eller at vi bliver en feederklub med et væld af nye lejespillere fra Barnsley.

Når det så er sagt, så er alting stadig bare spekulationer og ved vi stadig ingenting endnu, så den købsproces må godt snart tage og blive lukket. For hver dag der går uden noget endeligt er på plads, er en dag hvor ingen langsigtet strategi er ved at blive effektiviseret eller sportslige initiativer tages som skal være med til få klubben tilbage på sporet. Det er en god ting at man er grundig, men klubben har nu kørt i et limbo uden en reel sportslig ledelse eller retning i et halvt år, og det er på ingen måde et sundhedstegn.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

haghdk
2. div
2. div
Indlæg: 235
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af haghdk » 4. mar 2023, 09:58

Jeg læser det altså heller ikke som om at han siger at de ikke kommer med kapital, men netop at vi ikke skal forvente at de kommer med kufferter fyldt med sedler som vi bare kan bruge af.

Læser der som at der kommer et stort know-how ind, som ved hvordan man driver fodboldklub med midler at en begrænsende kvantitet. Det kan jo så være et vidt begreb.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Freddie » 4. mar 2023, 10:06

Winterburn skrev:
3. mar 2023, 19:35
Hanga skrev:
3. mar 2023, 17:03
optimisten skrev:
3. mar 2023, 16:52
Selvfølgelig har bestyrelsesformanden et ansvar for AaBs udvikling de senere år. Men generelt synes jeg godt vi kunne ønske os, at folk viser lidt mere respekt for en mand, som trods alt har gjort en stor indsats for at holde AaB A/S flydende - også økonomisk.

Jeg synes altid at Fristrup har optrådt sympatisk, selv om meget er gået galt de senere år.
Og han er ved gud ikke det største tågehorn i den bestyrelse. Ingenting er blevet bedre med dagens nyhed.
Enig.
Fristrup er en af de nordjyder der samlede AaB op da vi senest lå ned, ikke mindst økonomisk, men også med et stort arbejde for klubben. Jeg er helt enig i kritikken af bestyrelsens arbejde, men han har jo uden tvivl arbejdet efter bedste hensigt. De ting må vi kunne adskille og trods alt give ham respekt for, at han har kastet sig helhjertet ind i AaB.

Forandringen er dog nødvendig af åbenlyse grunde, så skiftet var alt andet lige kommet under alle omstændigheder. Trist at det sker under disse. God bedring til ham.
God bedring til ham, og tanker til ham og hans familie!

Ja, vi er alle enige om bestyrelse ikke har vaeret heldige med deres dispositioner de seneste aar. De kom alle med hjaelp til klubben da den var paa roeven oekonomisk, og det skal vi vaere dem forevigt taknemmelige for. Desvaerre fik de i medkoeb pladser i bestyrelsen saa de kunne administrere pengene blev brugt fornuftigt. Jeg ville nok have gjort det samme hvis det var mine penge der blev investeret.

Naar det er sagt, skulle de istedet have valgt/ansat folk med mere fodboldforstand. for at citere hedengange Richard Moller Nielsen: Ingen er forpligtet ud over deres evner.

Man kunne haabe resten af bestyrelsen kan se fidussen i at lade fodboldfolk drive klubben paa vejende af dem, saa deres investeringer kan baere frugt.
Man skal som bestyrelse eller leder altid omgive sig med folk der er bedre end een selv til de specifikke opgaver, saa man kan koncentrrere sig om at lede, fordele og kigge fremad + vaere innovative.

“If you are the smartest person in the room, then you are in the wrong room.” - Confucius

Som saa mange andre har naevnt boer direktionen ogsaa have en overhaling. Baelum er for commercial til at vaere adm direktoer. han skal vaere netop det: commercial direktor. Tom Mathiesen type ind som CEO. Saa have en sportsdirektor eller teknisk direktor med en ass. sportschef/chef scout ala Ove P.
Ja alt er galt når man taber, men når man nu skal se Tom Mathiesen som forbillede til en redningsmand går verden da helt af lave. Bestyrelsen dur ikke, Bælum skal fyres fordi en målmand dropper, eller der bliver brændt en afgørende chance.
Men enhver har lov til at have en mening.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3267
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Brodernumsi » 4. mar 2023, 10:07

Der er mange scenarier mellem 'blankochek' og 'nul og niks'. Slap nu af indtil vi får mere information, drama queens.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Hanga » 4. mar 2023, 10:09

Selvfølgelig kommer de nye investorer med en pæn mængde kapital, det er stærkt nødvendigt for at AaB blot kan fortsætte i nuværende setup i flere år fremad. Det Bælum siger er vel at man ikke skal forvente at AaBs budgetter stiger væsentligt. Vi kommer ikke til at lave en FCM eller Brøndby, hvor man ved tilgangen af en ny investor accepterer store tab i en periode pga. stærkt øgede budgetter, for at manifestere sig i toppen. Man håber så at de nye investorer kan vækste forretningen så den langt om længe kan stå mål med de budgetter vi har haft, og at den bedre sportslig viden også kan bringe langt bedre resultater med sig uden at bruge mange flere penge.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

haghdk
2. div
2. div
Indlæg: 235
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af haghdk » 4. mar 2023, 10:26

Brodernumsi skrev:
4. mar 2023, 10:07
Der er mange scenarier mellem 'blankochek' og 'nul og niks'. Slap nu af indtil vi får mere information, drama queens.
Jeg mangler en like-button

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af R Rosenberg » 4. mar 2023, 10:31

Hanga skrev:
4. mar 2023, 10:09
Selvfølgelig kommer de nye investorer med en pæn mængde kapital, det er stærkt nødvendigt for at AaB blot kan fortsætte i nuværende setup i flere år fremad. Det Bælum siger er vel at man ikke skal forvente at AaBs budgetter stiger væsentligt. Vi kommer ikke til at lave en FCM eller Brøndby, hvor man ved tilgangen af en ny investor accepterer store tab i en periode pga. stærkt øgede budgetter, for at manifestere sig i toppen. Man håber så at de nye investorer kan vækste forretningen så den langt om længe kan stå mål med de budgetter vi har haft, og at den bedre sportslig viden også kan bringe langt bedre resultater med sig uden at bruge mange flere penge.
Tja, men man gik måske og håbede lidt, at det handlede en smule mere, end om "at stå mål med de budgetter vi har haft", hvilket jo så bare betyder, at vi vil ligge omkring 6, men uden underskud.

Altså, det er penge, der flytter noget i moderne fodbold. Og det er jo uanset, hvor man kigger hen. Alle vil jo "gøre tingene smartere", så det er jo bare endnu en gang varm luft fra Bælum. Sker der ikke noget markant på økonomien også, kan vi godt skyde en hvid pil efter medaljer og Europa på en hyppigere basis. Det får vi ikke ved "at gøre tingene smartere".
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af jonas386 » 4. mar 2023, 10:33

Hanga skrev:
4. mar 2023, 10:09
Selvfølgelig kommer de nye investorer med en pæn mængde kapital, det er stærkt nødvendigt for at AaB blot kan fortsætte i nuværende setup i flere år fremad. Det Bælum siger er vel at man ikke skal forvente at AaBs budgetter stiger væsentligt. Vi kommer ikke til at lave en FCM eller Brøndby, hvor man ved tilgangen af en ny investor accepterer store tab i en periode pga. stærkt øgede budgetter, for at manifestere sig i toppen. Man håber så at de nye investorer kan vækste forretningen så den langt om længe kan stå mål med de budgetter vi har haft, og at den bedre sportslig viden også kan bringe langt bedre resultater med sig uden at bruge mange flere penge.
Hvad er en 'pæn mængde'? Er det 50 eller 100 mio.? Mere? Mindre?
Hvis de bare kommer med, say, 50-75, og uden at øremærke midlerne til klubbens infrastruktur, så kommer pengene jo bare til at lukke økonomiske huller, frem for at udvikle klubben. Jeg har ingen tiltro til, at Bælum kan finde ud af at bruge de penge fornuftigt, og endnu mindre at han kan finde de rigtige folk omkring klubben.

Bælum siger jo direkte, at det er know-how og viden de kommer til at bidrage med i deres ejerskab, hvilket vel også er en klokkeklar erkendelse af, at vi ikke har noget selv, og at Bælum ikke kan finde ud af at ansatte folk med kompetencer. Det er jo totalt uansvarligt, og vi afgiver tilsyneladende klubben til en flok udlændinge, fordi vores bovlamme sportschef ikke ejer hverken indsigt eller selvindsigt.

Alle vil gerne gøre tingene "smartere". Det er ikke en holdbar strategi i længden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Hanga » 4. mar 2023, 10:38

R Rosenberg skrev:
4. mar 2023, 10:31
Hanga skrev:
4. mar 2023, 10:09
Selvfølgelig kommer de nye investorer med en pæn mængde kapital, det er stærkt nødvendigt for at AaB blot kan fortsætte i nuværende setup i flere år fremad. Det Bælum siger er vel at man ikke skal forvente at AaBs budgetter stiger væsentligt. Vi kommer ikke til at lave en FCM eller Brøndby, hvor man ved tilgangen af en ny investor accepterer store tab i en periode pga. stærkt øgede budgetter, for at manifestere sig i toppen. Man håber så at de nye investorer kan vækste forretningen så den langt om længe kan stå mål med de budgetter vi har haft, og at den bedre sportslig viden også kan bringe langt bedre resultater med sig uden at bruge mange flere penge.
Tja, men man gik måske og håbede lidt, at det handlede en smule mere, end om "at stå mål med de budgetter vi har haft", hvilket jo så bare betyder, at vi vil ligge omkring 6, men uden underskud.

Altså, det er penge, der flytter noget i moderne fodbold. Og det er jo uanset, hvor man kigger hen. Alle vil jo "gøre tingene smartere", så det er jo bare endnu en gang varm luft fra Bælum. Sker der ikke noget markant på økonomien også, kan vi godt skyde en hvid pil efter medaljer og Europa på en hyppigere basis. Det får vi ikke ved "at gøre tingene smartere".
Vi må se hvad de præsenterer og hvad der rent faktisk kommer til at ske. Jeg læser bare Bælums udtalelse som en forventningsdæmper, at man ikke skal forvente AaB blive en af de klubber, der går ud og pludseligt spenderer væsentligt flere penge. Vores forretning er ikke engang i nærheden af at kunne håndtere det budget vi kører nu. En ny investor har forhåbentligt fokus på en langsomt, holdbar vækst af klubben.

Enig i at det er blevet en tyndslidt frase. Men jeg tror du vil give mig ret i, at AaB har været meget dårlige til at forvalte de midler vi har. Vi er overhalet af klubber af der med væsentligt færre midler har bygget noget stabilt op.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af R Rosenberg » 4. mar 2023, 11:03

Hanga skrev:
4. mar 2023, 10:38
R Rosenberg skrev:
4. mar 2023, 10:31
Hanga skrev:
4. mar 2023, 10:09
Selvfølgelig kommer de nye investorer med en pæn mængde kapital, det er stærkt nødvendigt for at AaB blot kan fortsætte i nuværende setup i flere år fremad. Det Bælum siger er vel at man ikke skal forvente at AaBs budgetter stiger væsentligt. Vi kommer ikke til at lave en FCM eller Brøndby, hvor man ved tilgangen af en ny investor accepterer store tab i en periode pga. stærkt øgede budgetter, for at manifestere sig i toppen. Man håber så at de nye investorer kan vækste forretningen så den langt om længe kan stå mål med de budgetter vi har haft, og at den bedre sportslig viden også kan bringe langt bedre resultater med sig uden at bruge mange flere penge.
Tja, men man gik måske og håbede lidt, at det handlede en smule mere, end om "at stå mål med de budgetter vi har haft", hvilket jo så bare betyder, at vi vil ligge omkring 6, men uden underskud.

Altså, det er penge, der flytter noget i moderne fodbold. Og det er jo uanset, hvor man kigger hen. Alle vil jo "gøre tingene smartere", så det er jo bare endnu en gang varm luft fra Bælum. Sker der ikke noget markant på økonomien også, kan vi godt skyde en hvid pil efter medaljer og Europa på en hyppigere basis. Det får vi ikke ved "at gøre tingene smartere".
Vi må se hvad de præsenterer og hvad der rent faktisk kommer til at ske. Jeg læser bare Bælums udtalelse som en forventningsdæmper, at man ikke skal forvente AaB blive en af de klubber, der går ud og pludseligt spenderer væsentligt flere penge. Vores forretning er ikke engang i nærheden af at kunne håndtere det budget vi kører nu. En ny investor har forhåbentligt fokus på en langsomt, holdbar vækst af klubben.

Enig i at det er blevet en tyndslidt frase. Men jeg tror du vil give mig ret i, at AaB har været meget dårlige til at forvalte de midler vi har. Vi er overhalet af klubber af der med væsentligt færre midler har bygget noget stabilt op.
Jamen, helt enig. AaB er den ringest ledede klub i ligaen by far - gennem mange år.

Man havde jo bare håbet lidt, at en udenlandsk investor også ville betyde lidt mere fokus på at blive et lidt mere permanent tophold. Hvis målsætningen stadig blot et at knibe sig med i top 6, så er vi jo lige vidt rent sportsligt. Og rent sportsligt rykker det intet "at gøre tingene smartere", for de tilstræber alle.

Men lad os nu se, hvad der er med i hatten. Bare det også betyder, at Bælum ryger ud eller får en stilling som et eller andet kommercielt i stedet.
Ædruelighedens stemme

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4746
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Maglau » 4. mar 2023, 11:41

Synes det lyder som en fuldstændig genial investor der kommer ind.
Ikke en rigmand der har brug for legetøj eller et amerikansk kapitalfondskoncept uden forstand på fodbold.
Som jeg husker det kom benham ind i FCM med netop viden og kendskab sammen med en pose penge men ikke en blankocheck.
Der er mange klubber rundt omkring med lavere budgetter der fint konkurrerer med store budgetter fordi er bedre drevet på fodbolddelen.
Jeg synes det ligner et fantastisk match og godt arbejde af Bælum og bestyrelsen såfremt det er korrekt med den investorprofil.
Det er pisse godt arbejde at man har prioriteret viden som en del af kapitalen og måske på lige fod med pengekapital.

Viden og netværk kan være mere værd end en blankocheck.

Synes det lyder perfekt - glæder mig til at se dem præsenteret og hvad deres reelle planer er
Godt arbejde :thumbsup: :thumbsup: :aabfan:
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Hanga » 4. mar 2023, 11:47

Maglau skrev:
4. mar 2023, 11:41
Synes det lyder som en fuldstændig genial investor der kommer ind.
Ikke en rigmand der har brug for legetøj eller et amerikansk kapitalfondskoncept uden forstand på fodbold.
Som jeg husker det kom benham ind i FCM med netop viden og kendskab sammen med en pose penge men ikke en blankocheck.
Der er mange klubber rundt omkring med lavere budgetter der fint konkurrerer med store budgetter fordi er bedre drevet på fodbolddelen.
Jeg synes det ligner et fantastisk match og godt arbejde af Bælum og bestyrelsen såfremt det er korrekt med den investorprofil.
Det er pisse godt arbejde at man har prioriteret viden som en del af kapitalen og måske på lige fod med pengekapital.

Viden og netværk kan være mere værd end en blankocheck.

Synes det lyder perfekt - glæder mig til at se dem præsenteret og hvad deres reelle planer er
Godt arbejde :thumbsup: :thumbsup: :aabfan:
Enig ift. det vi har hørt, men lad os nu se... Det er stadig alt sammen spekulation.
Det eneste jeg vil sige er, at ift. Benham, så kørte FCM altså med nogle meget store underskud i de første år under ham, hvor de investerede tungt i truppen. I de første år under ham var der en klar strategi om at løfte FCM varigt og man tog de økonomiske lussinger det gav. Med en stærk tro på at forretningen og ikke mindst spillersalg ville følge med. Det har desværre været en stor succes.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4746
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Maglau » 4. mar 2023, 11:58

Hanga skrev:
4. mar 2023, 11:47
Maglau skrev:
4. mar 2023, 11:41
Synes det lyder som en fuldstændig genial investor der kommer ind.
Ikke en rigmand der har brug for legetøj eller et amerikansk kapitalfondskoncept uden forstand på fodbold.
Som jeg husker det kom benham ind i FCM med netop viden og kendskab sammen med en pose penge men ikke en blankocheck.
Der er mange klubber rundt omkring med lavere budgetter der fint konkurrerer med store budgetter fordi er bedre drevet på fodbolddelen.
Jeg synes det ligner et fantastisk match og godt arbejde af Bælum og bestyrelsen såfremt det er korrekt med den investorprofil.
Det er pisse godt arbejde at man har prioriteret viden som en del af kapitalen og måske på lige fod med pengekapital.

Viden og netværk kan være mere værd end en blankocheck.

Synes det lyder perfekt - glæder mig til at se dem præsenteret og hvad deres reelle planer er
Godt arbejde :thumbsup: :thumbsup: :aabfan:
Enig ift. det vi har hørt, men lad os nu se... Det er stadig alt sammen spekulation.
Det eneste jeg vil sige er, at ift. Benham, så kørte FCM altså med nogle meget store underskud i de første år under ham, hvor de investerede tungt i truppen. I de første år under ham var der en klar strategi om at løfte FCM varigt og man tog de økonomiske lussinger det gav. Med en stærk tro på at forretningen og ikke mindst spillersalg ville følge med. Det har desværre været en stor succes.
Det er også sådan jeg umiddelbart husker FCM - de kørte med underskud som han holdt hånden under for at kunne bygge et så godt hold op at de kunne leve selv, af store salg.
Salgssummer vi ikke kommer i nærheden af og som er instans til finansiere næste indkøb osv.
jeg synes bedre om deres forretningsfilosofi end feks Parkens. - også fordi jeg tror vi tættere på at kunne lave en kopi af FCM end FCKs fordi de tjener på hele koncernen.

Ja ja alle indlæg nu bygger på formodninger og gætterier men så længe der ikke er meldt noget ud - må vi tage til takke med det.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af R Rosenberg » 4. mar 2023, 12:00

Maglau skrev:
4. mar 2023, 11:58
Hanga skrev:
4. mar 2023, 11:47
Maglau skrev:
4. mar 2023, 11:41
Synes det lyder som en fuldstændig genial investor der kommer ind.
Ikke en rigmand der har brug for legetøj eller et amerikansk kapitalfondskoncept uden forstand på fodbold.
Som jeg husker det kom benham ind i FCM med netop viden og kendskab sammen med en pose penge men ikke en blankocheck.
Der er mange klubber rundt omkring med lavere budgetter der fint konkurrerer med store budgetter fordi er bedre drevet på fodbolddelen.
Jeg synes det ligner et fantastisk match og godt arbejde af Bælum og bestyrelsen såfremt det er korrekt med den investorprofil.
Det er pisse godt arbejde at man har prioriteret viden som en del af kapitalen og måske på lige fod med pengekapital.

Viden og netværk kan være mere værd end en blankocheck.

Synes det lyder perfekt - glæder mig til at se dem præsenteret og hvad deres reelle planer er
Godt arbejde :thumbsup: :thumbsup: :aabfan:
Enig ift. det vi har hørt, men lad os nu se... Det er stadig alt sammen spekulation.
Det eneste jeg vil sige er, at ift. Benham, så kørte FCM altså med nogle meget store underskud i de første år under ham, hvor de investerede tungt i truppen. I de første år under ham var der en klar strategi om at løfte FCM varigt og man tog de økonomiske lussinger det gav. Med en stærk tro på at forretningen og ikke mindst spillersalg ville følge med. Det har desværre været en stor succes.
Det er også sådan jeg umiddelbart husker FCM - de kørte med underskud som han holdt hånden under for at kunne bygge et så godt hold op at de kunne leve selv, af store salg.
Salgssummer vi ikke kommer i nærheden af og som er instans til finansiere næste indkøb osv.
jeg synes bedre om deres forretningsfilosofi end feks Parkens. - også fordi jeg tror vi tættere på at kunne lave en kopi af FCM end FCKs fordi de tjener på hele koncernen.
Det må man da håbe.

Et stærkt know how er naturligvis guld, men hvis der ikke følger netop de penge med, som kan forstærke truppen, så man kan komme op i de øvre lag og netop få vist sine spillere frem, så er det sgu lidt ligemeget med know how.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af jonas386 » 4. mar 2023, 12:03

Hanga skrev:
4. mar 2023, 11:47
Maglau skrev:
4. mar 2023, 11:41
Synes det lyder som en fuldstændig genial investor der kommer ind.
Ikke en rigmand der har brug for legetøj eller et amerikansk kapitalfondskoncept uden forstand på fodbold.
Som jeg husker det kom benham ind i FCM med netop viden og kendskab sammen med en pose penge men ikke en blankocheck.
Der er mange klubber rundt omkring med lavere budgetter der fint konkurrerer med store budgetter fordi er bedre drevet på fodbolddelen.
Jeg synes det ligner et fantastisk match og godt arbejde af Bælum og bestyrelsen såfremt det er korrekt med den investorprofil.
Det er pisse godt arbejde at man har prioriteret viden som en del af kapitalen og måske på lige fod med pengekapital.

Viden og netværk kan være mere værd end en blankocheck.

Synes det lyder perfekt - glæder mig til at se dem præsenteret og hvad deres reelle planer er
Godt arbejde :thumbsup: :thumbsup: :aabfan:
Enig ift. det vi har hørt, men lad os nu se... Det er stadig alt sammen spekulation.
Det eneste jeg vil sige er, at ift. Benham, så kørte FCM altså med nogle meget store underskud i de første år under ham, hvor de investerede tungt i truppen. I de første år under ham var der en klar strategi om at løfte FCM varigt og man tog de økonomiske lussinger det gav. Med en stærk tro på at forretningen og ikke mindst spillersalg ville følge med. Det har desværre været en stor succes.
Han købte dem også ud af en gæld, der var tæt på at lukke klubben ved at få dem ud af hele miseren med ham inderen. Hvis ikke Benham var kommet med pengene, så havde de solgt Sviatchenko for 10-15 mio., hvis jeg husker ret, til FCK.

Jeg mener også, at Benham gjorde det muligt for klubben at købe de transferrettigheder tilbage, som de havde pantsat et par år forinden. Det er dog nogle år siden, så muligvis det var uaktuelt da Benham kom til.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4746
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Maglau » 4. mar 2023, 12:13

R Rosenberg skrev:
4. mar 2023, 12:00
Maglau skrev:
4. mar 2023, 11:58
Hanga skrev:
4. mar 2023, 11:47
Maglau skrev:
4. mar 2023, 11:41
Synes det lyder som en fuldstændig genial investor der kommer ind.
Ikke en rigmand der har brug for legetøj eller et amerikansk kapitalfondskoncept uden forstand på fodbold.
Som jeg husker det kom benham ind i FCM med netop viden og kendskab sammen med en pose penge men ikke en blankocheck.
Der er mange klubber rundt omkring med lavere budgetter der fint konkurrerer med store budgetter fordi er bedre drevet på fodbolddelen.
Jeg synes det ligner et fantastisk match og godt arbejde af Bælum og bestyrelsen såfremt det er korrekt med den investorprofil.
Det er pisse godt arbejde at man har prioriteret viden som en del af kapitalen og måske på lige fod med pengekapital.

Viden og netværk kan være mere værd end en blankocheck.

Synes det lyder perfekt - glæder mig til at se dem præsenteret og hvad deres reelle planer er
Godt arbejde :thumbsup: :thumbsup: :aabfan:
Enig ift. det vi har hørt, men lad os nu se... Det er stadig alt sammen spekulation.
Det eneste jeg vil sige er, at ift. Benham, så kørte FCM altså med nogle meget store underskud i de første år under ham, hvor de investerede tungt i truppen. I de første år under ham var der en klar strategi om at løfte FCM varigt og man tog de økonomiske lussinger det gav. Med en stærk tro på at forretningen og ikke mindst spillersalg ville følge med. Det har desværre været en stor succes.
Det er også sådan jeg umiddelbart husker FCM - de kørte med underskud som han holdt hånden under for at kunne bygge et så godt hold op at de kunne leve selv, af store salg.
Salgssummer vi ikke kommer i nærheden af og som er instans til finansiere næste indkøb osv.
jeg synes bedre om deres forretningsfilosofi end feks Parkens. - også fordi jeg tror vi tættere på at kunne lave en kopi af FCM end FCKs fordi de tjener på hele koncernen.
Det må man da håbe.

Et stærkt know how er naturligvis guld, men hvis der ikke følger netop de penge med, som kan forstærke truppen, så man kan komme op i de øvre lag og netop få vist sine spillere frem, så er det sgu lidt ligemeget med know how.
Ja men jeg synes AaBs prioritering er det “geniale” her. Der SKAL styr på basis dvs alt angår talent, rekruttering og træner og leder stab og alt der hedder struktur før man kan håbe på vækst.
Når motoren er parat og velsmurt kommer resultater selv med vores budget, men ydermere vil det være betydeligt nemmere at skalere med yderligere kapital og ambitioner.
Som Lars Tvede siger i en af sine bøger - nail it before you scale it- og jeg ser os i gang med en nail it proces.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar