Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 18. aug 2023, 22:19

Dato: 24. august 2023
Kick off: Kl. 19
Sted: Hobro Stadion
Vises: Viaplay

Række: 1. division
Runde: 6

Karantæner: Prica, Caballo

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af Gentleman Finn » 18. aug 2023, 23:47

Kender intet til det her Hobro hold, men godt med en kort away, så der kommer nok en del selvom det er en torsdag kl 19.

Det er måske også på tide at tage snakken om, at 1.division ikke er så dårlig som mange havde en forestilling om. Vi kommer til at kæmpe for det, og der kommer flere af de her kampe, hvor vi skal tvinge en smal sejr frem. Det kræver at vi har nogle der skubber brystkassen frem på holdet, når vi har rendt ind i 2 pointtab.

Jeg vil dog stille spørgsmålstegn ved om Pedro skal være inde fra start, hvis modstanderen står så lavt. Om Hobro normalt gør det, det aner jeg ikke. Men vores spil er ikke flydende nok når de står dernede og det er vi nødt til at kigge på.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af RicoBR02 » 18. aug 2023, 23:54

Gentleman Finn skrev:
18. aug 2023, 23:47
Kender intet til det her Hobro hold, men godt med en kort away, så der kommer nok en del selvom det er en torsdag kl 19.

Det er måske også på tide at tage snakken om, at 1.division ikke er så dårlig som mange havde en forestilling om. Vi kommer til at kæmpe for det, og der kommer flere af de her kampe, hvor vi skal tvinge en smal sejr frem. Det kræver at vi har nogle der skubber brystkassen frem på holdet, når vi har rendt ind i 2 pointtab.

Jeg vil dog stille spørgsmålstegn ved om Pedro skal være inde fra start, hvis modstanderen står så lavt. Om Hobro normalt gør det, det aner jeg ikke. Men vores spil er ikke flydende nok når de står dernede og det er vi nødt til at kigge på.
Vi fylder udebaneafsnittet som vi har gjort de sidste mange kampe efterhånden ;-)

Jeg håber at vi starter med en blanding af nye og gamle. Vi skal tilbage til højholt og widel på midten, vi skal have Lucas lige foran dem, prica i front hvis hans karantæne er overstået, kunne godt tænke mig at se otoa og eller odada hvis han er klar.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af R Rosenberg » 19. aug 2023, 09:15

Gentleman Finn skrev:
18. aug 2023, 23:47
Kender intet til det her Hobro hold, men godt med en kort away, så der kommer nok en del selvom det er en torsdag kl 19.

Det er måske også på tide at tage snakken om, at 1.division ikke er så dårlig som mange havde en forestilling om. Vi kommer til at kæmpe for det, og der kommer flere af de her kampe, hvor vi skal tvinge en smal sejr frem. Det kræver at vi har nogle der skubber brystkassen frem på holdet, når vi har rendt ind i 2 pointtab.

Jeg vil dog stille spørgsmålstegn ved om Pedro skal være inde fra start, hvis modstanderen står så lavt. Om Hobro normalt gør det, det aner jeg ikke. Men vores spil er ikke flydende nok når de står dernede og det er vi nødt til at kigge på.
Jeg synes faktisk, at 1. division er lige så elendig, som forventet.
Problemet er, at AaB - om muligt - er endnu ringere end forventet. Om det er mentalt, træneren (tror jeg ikke) eller bare truppens kvalitet skal jeg være usagt.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af Gentleman Finn » 19. aug 2023, 11:46

R Rosenberg skrev:
19. aug 2023, 09:15
Gentleman Finn skrev:
18. aug 2023, 23:47
Kender intet til det her Hobro hold, men godt med en kort away, så der kommer nok en del selvom det er en torsdag kl 19.

Det er måske også på tide at tage snakken om, at 1.division ikke er så dårlig som mange havde en forestilling om. Vi kommer til at kæmpe for det, og der kommer flere af de her kampe, hvor vi skal tvinge en smal sejr frem. Det kræver at vi har nogle der skubber brystkassen frem på holdet, når vi har rendt ind i 2 pointtab.

Jeg vil dog stille spørgsmålstegn ved om Pedro skal være inde fra start, hvis modstanderen står så lavt. Om Hobro normalt gør det, det aner jeg ikke. Men vores spil er ikke flydende nok når de står dernede og det er vi nødt til at kigge på.
Jeg synes faktisk, at 1. division er lige så elendig, som forventet.
Problemet er, at AaB - om muligt - er endnu ringere end forventet. Om det er mentalt, træneren (tror jeg ikke) eller bare truppens kvalitet skal jeg være usagt.
Du har travlt med at tale 1. div ringere end den er. Når vi møder hold der stiller op som var det en pokalkamp, så kan det stadig blive tæt og vi kan tabe point. Det ville halvdelen af suppen. Det er utopi at tro at suppehold bare vader igennem 1. div, og det kan jeg forstå nogle regner med, måske endda nogle af spillerne hvis de læser med herinde.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af R Rosenberg » 19. aug 2023, 11:49

Gentleman Finn skrev:
19. aug 2023, 11:46
R Rosenberg skrev:
19. aug 2023, 09:15
Gentleman Finn skrev:
18. aug 2023, 23:47
Kender intet til det her Hobro hold, men godt med en kort away, så der kommer nok en del selvom det er en torsdag kl 19.

Det er måske også på tide at tage snakken om, at 1.division ikke er så dårlig som mange havde en forestilling om. Vi kommer til at kæmpe for det, og der kommer flere af de her kampe, hvor vi skal tvinge en smal sejr frem. Det kræver at vi har nogle der skubber brystkassen frem på holdet, når vi har rendt ind i 2 pointtab.

Jeg vil dog stille spørgsmålstegn ved om Pedro skal være inde fra start, hvis modstanderen står så lavt. Om Hobro normalt gør det, det aner jeg ikke. Men vores spil er ikke flydende nok når de står dernede og det er vi nødt til at kigge på.
Jeg synes faktisk, at 1. division er lige så elendig, som forventet.
Problemet er, at AaB - om muligt - er endnu ringere end forventet. Om det er mentalt, træneren (tror jeg ikke) eller bare truppens kvalitet skal jeg være usagt.
Du har travlt med at tale 1. div ringere end den er. Når vi møder hold der stiller op som var det en pokalkamp, så kan det stadig blive tæt og vi kan tabe point. Det ville halvdelen af suppen. Det er utopi at tro at suppehold bare vader igennem 1. div.
Nej, jeg har faktisk ikke travlt med det - jeg konstaterer, at jeg synes, det er en ringe liga.
Og at AaB ikke vinder en kamp som i går med 3-4 mål, bunder ene og alene i, at AaB er ringe. Faktisk så ringe, at man kun får 1 point på hjemmebane mod et voldsomt elendigt hold.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af Gentleman Finn » 19. aug 2023, 12:04

R Rosenberg skrev:
19. aug 2023, 11:49
Gentleman Finn skrev:
19. aug 2023, 11:46
R Rosenberg skrev:
19. aug 2023, 09:15
Gentleman Finn skrev:
18. aug 2023, 23:47
Kender intet til det her Hobro hold, men godt med en kort away, så der kommer nok en del selvom det er en torsdag kl 19.

Det er måske også på tide at tage snakken om, at 1.division ikke er så dårlig som mange havde en forestilling om. Vi kommer til at kæmpe for det, og der kommer flere af de her kampe, hvor vi skal tvinge en smal sejr frem. Det kræver at vi har nogle der skubber brystkassen frem på holdet, når vi har rendt ind i 2 pointtab.

Jeg vil dog stille spørgsmålstegn ved om Pedro skal være inde fra start, hvis modstanderen står så lavt. Om Hobro normalt gør det, det aner jeg ikke. Men vores spil er ikke flydende nok når de står dernede og det er vi nødt til at kigge på.
Jeg synes faktisk, at 1. division er lige så elendig, som forventet.
Problemet er, at AaB - om muligt - er endnu ringere end forventet. Om det er mentalt, træneren (tror jeg ikke) eller bare truppens kvalitet skal jeg være usagt.
Du har travlt med at tale 1. div ringere end den er. Når vi møder hold der stiller op som var det en pokalkamp, så kan det stadig blive tæt og vi kan tabe point. Det ville halvdelen af suppen. Det er utopi at tro at suppehold bare vader igennem 1. div.
Nej, jeg har faktisk ikke travlt med det - jeg konstaterer, at jeg synes, det er en ringe liga.
Og at AaB ikke vinder en kamp som i går med 3-4 mål, bunder ene og alene i, at AaB er ringe. Faktisk så ringe, at man kun får 1 point på hjemmebane mod et voldsomt elendigt hold.
Det virker sgu meget følelsesladet det der, eller også lever du på en anden planet, hvor AaB skal vinde med 3-4 mål i 1. div, mod modstandere der har gravet sig ned hele kampen. Jeg har ingen problemer med at rose Næstved for deres ultra defensiv i går, deres taktik virkede, det var en slags pokalkamp for dem hvor de kæmpede til de fik krampe, selvom AaB burde have vundet kampen, manglede kreativitet og sløsede endda defensivt.

De her kampe er helt fine at vinde med et enkelt mål, meget lig pokalkampe, når Næstved aldrig kommer frem på banen. Men det var skidt at man ikke formåede at sætte spillet bedre og elendigt at man ikke lukkede af da man kom foran. Vi må aldrig lade den kontra køre igennem.

Men nu er vi i Hobro tråden, den kan vi tage i næstved tråden

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af R Rosenberg » 19. aug 2023, 13:01

Gentleman Finn skrev:
19. aug 2023, 12:04
R Rosenberg skrev:
19. aug 2023, 11:49
Gentleman Finn skrev:
19. aug 2023, 11:46
R Rosenberg skrev:
19. aug 2023, 09:15
Gentleman Finn skrev:
18. aug 2023, 23:47
Kender intet til det her Hobro hold, men godt med en kort away, så der kommer nok en del selvom det er en torsdag kl 19.

Det er måske også på tide at tage snakken om, at 1.division ikke er så dårlig som mange havde en forestilling om. Vi kommer til at kæmpe for det, og der kommer flere af de her kampe, hvor vi skal tvinge en smal sejr frem. Det kræver at vi har nogle der skubber brystkassen frem på holdet, når vi har rendt ind i 2 pointtab.

Jeg vil dog stille spørgsmålstegn ved om Pedro skal være inde fra start, hvis modstanderen står så lavt. Om Hobro normalt gør det, det aner jeg ikke. Men vores spil er ikke flydende nok når de står dernede og det er vi nødt til at kigge på.
Jeg synes faktisk, at 1. division er lige så elendig, som forventet.
Problemet er, at AaB - om muligt - er endnu ringere end forventet. Om det er mentalt, træneren (tror jeg ikke) eller bare truppens kvalitet skal jeg være usagt.
Du har travlt med at tale 1. div ringere end den er. Når vi møder hold der stiller op som var det en pokalkamp, så kan det stadig blive tæt og vi kan tabe point. Det ville halvdelen af suppen. Det er utopi at tro at suppehold bare vader igennem 1. div.
Nej, jeg har faktisk ikke travlt med det - jeg konstaterer, at jeg synes, det er en ringe liga.
Og at AaB ikke vinder en kamp som i går med 3-4 mål, bunder ene og alene i, at AaB er ringe. Faktisk så ringe, at man kun får 1 point på hjemmebane mod et voldsomt elendigt hold.
Det virker sgu meget følelsesladet det der, eller også lever du på en anden planet, hvor AaB skal vinde med 3-4 mål i 1. div, mod modstandere der har gravet sig ned hele kampen. Jeg har ingen problemer med at rose Næstved for deres ultra defensiv i går, deres taktik virkede, det var en slags pokalkamp for dem hvor de kæmpede til de fik krampe, selvom AaB burde have vundet kampen, manglede kreativitet og sløsede endda defensivt.

De her kampe er helt fine at vinde med et enkelt mål, meget lig pokalkampe, når Næstved aldrig kommer frem på banen. Men det var skidt at man ikke formåede at sætte spillet bedre og elendigt at man ikke lukkede af da man kom foran. Vi må aldrig lade den kontra køre igennem.

Men nu er vi i Hobro tråden, den kan vi tage i næstved tråden
Nej, det er egentlig en ret nøgtern betragtning. AaB var rasende ringe i går og burde have vundet sådan en kamp sikkert, selvom modstanderne parkerede bussen.

Det mener du ikke og fred med det.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af Gentleman Finn » 19. aug 2023, 13:49

Nu forsøger jeg lige at komme ud af det her kværulerende citat helvede.

Nogen opdatering på Bakiz? Vi kunne godt have brugt ham i går, mod en modstander der stod så lavt.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 19. aug 2023, 16:40

Posavec
Jørgensen - Otoa - Thelander - Poulsen
Pedersen - Højholt - Ross
Sousa - Helenius - Widell

Vil gerne se Otoa og Pedersen i startopstillingen for at få lidt mere kvalitet på bolden. Poulsen bidrager med mere offensivt i forhold til Ahlmann

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af R Rosenberg » 19. aug 2023, 17:32

Aalborg frederikshavner skrev:
19. aug 2023, 16:40
Posavec
Jørgensen - Otoa - Thelander - Poulsen
Pedersen - Højholt - Ross
Sousa - Helenius - Widell

Vil gerne se Otoa og Pedersen i startopstillingen for at få lidt mere kvalitet på bolden. Poulsen bidrager med mere offensivt i forhold til Ahlmann
Ross op foran, Helenius ud, Widell på midten og Per Rishøj på kanten.
Ædruelighedens stemme

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af FIDEL » 19. aug 2023, 17:52

Posavec

Jørgensen , Thelander, Otoa, Caballo

Højholt, Odada

Sousa, Widell, Ross

Helenius (i mangel af bedre)

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af Maglau » 19. aug 2023, 18:00

FIDEL skrev:
19. aug 2023, 17:52
Posavec

Jørgensen , Thelander, Otoa, Caballo

Højholt, Odada

Sousa, Widell, Ross

Helenius (i mangel af bedre)
Mon ikke caballo har karantæne.
Tvivler på Odado er klar til at starte.
Sousa gider jeg ikke mere.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af R Rosenberg » 19. aug 2023, 18:15

FIDEL skrev:
19. aug 2023, 17:52
Posavec

Jørgensen , Thelander, Otoa, Caballo

Højholt, Odada

Sousa, Widell, Ross

Helenius (i mangel af bedre)
2 defensive midtbanespillere har vi lige forsøgt for et døgn siden. Det er der ikke nogen grund til.
Ædruelighedens stemme

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af FIDEL » 19. aug 2023, 19:19

R Rosenberg skrev:
19. aug 2023, 18:15
FIDEL skrev:
19. aug 2023, 17:52
Posavec

Jørgensen , Thelander, Otoa, Caballo

Højholt, Odada

Sousa, Widell, Ross

Helenius (i mangel af bedre)
2 defensive midtbanespillere har vi lige forsøgt for et døgn siden. Det er der ikke nogen grund til.
Caballo har selvfølgelig karantæne.
Med de langsomme stoppere vi har, vil jeg gerne have bedre opbakning. Odada har nogle offensive kvaliteter også, tror jeg.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af R Rosenberg » 19. aug 2023, 19:39

FIDEL skrev:
19. aug 2023, 19:19
R Rosenberg skrev:
19. aug 2023, 18:15
FIDEL skrev:
19. aug 2023, 17:52
Posavec

Jørgensen , Thelander, Otoa, Caballo

Højholt, Odada

Sousa, Widell, Ross

Helenius (i mangel af bedre)
2 defensive midtbanespillere har vi lige forsøgt for et døgn siden. Det er der ikke nogen grund til.
Caballo har selvfølgelig karantæne.
Med de langsomme stoppere vi har, vil jeg gerne have bedre opbakning. Odada har nogle offensive kvaliteter også, tror jeg.
Altså de langsomme stoppere bør ikke kræve to defensive midtbanespillere i 1. division.

Vi spillede også sjældent med det i superligaen, og det var jo ikke, fordi målene haglede ind.

Vi er nødt til at spille med mantraet om at score flere mål end modstanderne, og så dur det ikke med den der påpasselighed. Det er 1. division, for faen.
Ædruelighedens stemme

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af FIDEL » 19. aug 2023, 19:42

R Rosenberg skrev:
19. aug 2023, 19:39
FIDEL skrev:
19. aug 2023, 19:19
R Rosenberg skrev:
19. aug 2023, 18:15
FIDEL skrev:
19. aug 2023, 17:52
Posavec

Jørgensen , Thelander, Otoa, Caballo

Højholt, Odada

Sousa, Widell, Ross

Helenius (i mangel af bedre)
2 defensive midtbanespillere har vi lige forsøgt for et døgn siden. Det er der ikke nogen grund til.
Caballo har selvfølgelig karantæne.
Med de langsomme stoppere vi har, vil jeg gerne have bedre opbakning. Odada har nogle offensive kvaliteter også, tror jeg.
Altså de langsomme stoppere bør ikke kræve to defensive midtbanespillere i 1. division.

Vi spillede også sjældent med det i superligaen, og det var jo ikke, fordi målene haglede ind.

Vi er nødt til at spille med mantraet om at score flere mål end modstanderne, og så dur det ikke med den der påpasselighed. Det er 1. division, for faen.
I superligaen stod vi ikke lige så ofte højt med bagkæden, som vi gør nu. Det koster , når det offensive heller ikke lykkes.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af Fabbe » 19. aug 2023, 20:38

Fun facts om Hobro-AaB: Hå-do-wort-i-Howbro?

Til byens valgsprog, der er formuleret som et spørgsmål på kronjysk, kan AaB kun svare: Ja, det ska' vi da lige løwe for, at vi hår.

En sen efterårsaften i 2009 fik AaB sin største pokalfiasko siden 1964, hvor vi tabte med 1-0 til Brønderslev. Hobros hold i 2. Division smed os ud med en 2-1 sejr hjemme på Amerikavej. Imens filmede fjernsynet en gnækkende Hobro-leder, bilforhandleren Bøje Larsen, der førhen var dybt engageret som bestyrelsesmedlem i AaB A/S - og især kendt for personligt at have overtalt både Sepp Piontek og AaB til at splejse parterne sammen tilbage i 1995.

Hævnen blev sød den aften i 2009 for Bøje Larsen. Mange år tidligere tog han det som et personligt nederlag, at den nytiltrådte sportsdirektør, Lynge Jakobsen, i 1996 fyrede Sepp Piontek som sin muligvis allerførste betydelige beslutning.

Bøje Larsens historie siger nu en del om forholdet mellem AaB og Hobro: I lange tider sendte AaB kun andetholdet for at spille i Danmarksserien mod Hobro, og det troede de fleste, skulle fortsætte.

AaB havde også henlagt en uofficiel sommerkamp i den gamle Toto Cup på Hobro Stadion. Så Hobro Stadion har ligefrem været vores hjemmebane. Byen har altid været en ret AaB-loyal nordjysk oplandsby, som i hvert fald hellere ville kigge nordpå, end de kunne drømme om at støtte Randers.

Derfor var det vel positivt chokerende for Hobro at finde sig selv i en position, hvor de ligefrem kunne bide skeer med AaB.
Pokalchokket i 2009 lignede i bakspejlet et varsel: Hobro opnåede ikke bare at blive divisionshold. Til både beundring og vantro steg de videre og videre op - og helt op i Superligaen!

Da Hobro kort inde i debutsæsonen 14/15 vandt 0-3 over FC København i Parken, spurgte mange vel sig selv, hvad fanden der skulle stoppe denne spinkle men stålstærke bønnestage fra at vokse helt ind i himlen: Skulle de ligefrem ende i Champions League-finalen i 2016?

Svaret blev, at de på længere sigt i endte i 1. Division på stabiliseret basis, og det er i grunden ikke så galt. Hvis Hobro var forblevet i Superligaen, var det bare blevet det nye Ikast FS: Ikke særligt charmerende i længden men bare en alt for lille by med alt for få tilskuere og for kedelig stemning i Danmarks bedste række.

Den næstbedste række virker derfor som en taknemlig skæbne. Hobro og 1. Division er et godt match.

I debutsæsonen 2014/2015 nåede de at vinde 1-0 i deres kun anden hjemmekamp i historien mod AaB's førstehold. Som en Hobro-spiller bemærkede til kameraet, var bønderne fra Himmerland virkelig kommet ud af deres huse for at støtte dem.

Hobros indtog var en helt ny virkelighed, der rokkede ved AaB-sloganet om hele Nordjyllands hold. Det første superligamøde i Aalborg endte 1-1, så magtforholdet var rystet.

Det varede ikke for evigt, og i den følgende sæson vandt AaB to gange i Hobro, og på hjemmebane vandt AaB i disse år med cifre som 5-0 og 6-0. Den nordjyske fodboldorden blev retableret. Det blev i alt til 5 sæsoner i Superligaen med både AaB og Hobro i toprækken, indtil Hobro rykkede ned. Men AaB har ikke tabt til Hobro siden 16. marts 2015, hvor bønderne på en magisk aften kom og bar dem til deres 1-0 sejr over os.

Torsdagens nyklassiske nordjyske regionalslag i 1. Division er ikke et derby, og det er ikke et hadsk opgør. Had som brændstof til at fyre op under et fyrigt fodboldbrag som Köln mod Leverkusen kommer typisk af mødet mellem to omtrent lige store og stærke fankulturer, og den symmetri er ikke her.

Tilmed fornemmer jeg, at AaB-fans generelt har bøjet sig af respekt for det, som en ægte klub i en lille by har kunnet opnå. Som Hobro IK fra 1913 og ikke noget moderne pjat som Hjørring Idrætsforenings professionelle licenshold, der tror, de er hele Vendsyssel.

Så nok hænger hadet ikke over Østerskoven og det smukke stadion på Amerikavej denne sensommeraften på torsdag, men der er stadig højelektrisk prestige mellem storebror og lillebror på spil. Også i dén grad, da.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af 634 » 20. aug 2023, 09:47

Oliver Ross skal i angrebet. Han har altid scoret meget som angriber i sine unge år, og er en spiller som lever på at score mål. Det er sværere at score jævnligt som midtbane spiller, og derfor har han haft sin svingende præstationer. Ved seneste kamp scorede han et rigtigt typisk mål for ham, så lad ham nu beholde sin spille glæde og score-glæde.
Midterforsvaret skal lukke af, når backsene er fremme i banen. Mange gange i seneste kamp var Kramer ude af position samtidigt med Kasper Jørgensen var fremme og det kostede også et mål til Næstved. Den del af forsvaret bør de få bragt i orden.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af 9520AaB » 20. aug 2023, 13:25

AaB er en parodi som klub, hvis Sousa har “strejket” to træningspas for at blive solgt, og kampen efter sidder manden sgu på bænken!!!
De AaB fans, der allerede nu mener han bør starte inde, det overstiger simpelthen min fatteevne, i bedste fald ejer man ingen klubfølelse.
Det ovenstående forudsætter selvfølgelig at informationer omkring Sousas lille strejke er korrekte.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Besvar