Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af Fabbe » 3. sep 2023, 20:18

Fun facts om Vejlby-Risskov-AaB: Det er hurtigt overstået; AaB’s førstehold har aldrig før mødt VRI - Vejlby-Risskov Idrætsklub.

Lodtrækningen forbavsede mig, for jeg troede ikke, at holdet, som AaB’s Danmarksseriehold er i gruppe med, århusianske VRI, kunne spille i pokalturneringen. Jeg troede, det var forbeholdt en overbygning kaldet VSK Aarhus, hvor Vejlby-sådan-noget skulle være med.

Men her var jeg for lidt vidende om sekundafodbold - og jeg føler mig lovlig undskyldt - for der er både en sportsklub i det nordlige Aarhus, der hedder Vejlby Idrætsklub - og en klub i samme område der hedder Vejlby-Risskov Idrætsklub.

Vejlby Idrætsklub sammenlagde i 2015 sin fodboldafdeling med fodboldafdelingen fra Idrætsklubben Skovbakken og hedder i dag VSK Aarhus og spiller i 2. Division. Det er ikke en eliteoverbygning: De to klubbers fodboldafdelinger brød ud og fusionerede og blev en reel fodboldforening også med ungdom og bredde.

AaB’s modstander, Vejlby-Risskov Idrætsklub, er derimod ikke V’et i VSK. De er bare sig selv, og nu håber jeg ved Gud ikke, at flere fodboldklubber i det nordlige Aarhus hedder noget med Vejlby.

Ret beset er det også Vejlby IK, der er Vejlbys klub og Vejlby-Risskov, der er Risskovs klub. VRI har hjemme i god afstand til den brede og trafikerede Grenåvej, der adskiller de to bydele. Vejlby indgår formentlig kun i klubnavnet, fordi der fra 1929 til 1970 fandtes en Vejlby-Risskov Kommune.

Det er dælme heller ikke nemt at finde rundt i. Ikke engang for en tidligere Aarhus-indbygger som jeg selv. Men så lærte jeg da også, at i det nordlige Aarhus er der gennemgående præference for at hedde “Idrætsklub” som egnskendetegn, mens det så ofte ellers hedder “Idrætsforening”.

Jeg troede også, at AaB naturligvis skulle møde Vejlby-Risskov Idrætsklub på Vejlby Stadion ved siden af Vejlby-Risskov Hallen. Jeg kunne ikke forestille mig andet, og jeg forestillede mig et AaB-gensyn med banen:

Der har AaB minder fra pokalmøder med Skovbakken i 1991 (0-1 AaB) og i 2012 (0-3 til AaB) og igen i 2016 mod fusionsklubben VSK Aarhus (0-1 til AaB).

Men igen faldt jeg i et forvekslingshul, for selv om klubnavnet og stadionnavnet skulle gøre det oplagt, så har VRI ikke hjemmebane ved siden af Vejlby-Risskov Hallen i Vejlby men i den stik modsatte ende af Vejlby-Risskov, nemlig på Bellevue Stadion i Risskov, der ligger lige op ad Aarhusbugtens bred og er omgivet af millionærvillaer.

Det er sgi indviklet med de århusianere.

Men selv om Vejlby Stadion havde været et godt valg som kampbane, er kampen som bekendt flyttet til Aalborg. Det kan østjyske sekundahold godt lide, når de møder os. I 2015 flyttede Lystrup sin hjemmekamp i pokalen til Aalborg, hvor AaB vandt 0-4. Året før vandt vi 2-4 “ude” over Odder i Aalborg. Går vi længere tilbage til 1994, havde vi i samme pokalsæson to “udekampe” hjemme, nemlig mod Nørresundby (0-5 til AaB) og senere Helsingør (igen 0-5 til AaB).

Det er ikke så let at læse ind under huden på klubben VRI, som aldrig har ligget højere i fodboldsystemet end den nuværende status som Danmarksserieklub.

Klubbens hjemmeside bringer aldeles ingen historiske beretninger om bedrifter og begivenheder. Jeg måtte søge en anden kilde for overhovedet at vide, at Vejlby-Risskov Idrætsklub blev stiftet i 1937. Man skal ikke skue en hund på hårene, men det ligner, at for VRI er klubben mest af alt bare en lokal idrætsfacilitet for nuet, der holder lokalsamfundet i form. Klubtraditioner er måske kun noget med trøjevask og kontingentopkrævning og sidste mand smækker døren om aftenen. Præcis som den gennemsnitlige forstadsserieklub i Aalborgs omegn, og det er vel godt nok.

Skal der være en pudsig forbindelse mellem AaB og VRI, er jeg nødt til at blive spidsfindig.

I 90’erne var VRI et godt navn i håndboldens bedste række for herrer, og på det VRI-hold, som i 1994 toppede med DM-bronze, havde de hentet en nordjysk profil til holdet, tidligere Aalborg KFUM, ved navn Martin Ross. Og han er selvfølgelig far til både Mathias og Oliver, som begge fik deres fodboldopdragelse hos KFUM i Hasserisparken.

9 gange har VRI kvalificeret sig til landspokalturneringens første runde ved at gå videre fra de jyske pokalrunder, og deres bedste resultat er at spille i anden runde. Netop i denne sæson har de tangeret klubrekorden ved at slå Højslev Station IF fra Serie 1 på udebane med 1-6 i første runde.

Det er første gang siden en sejr over fynske Assens i 1970, at de har overlevet første runde, og i anden runde står AaB nu i vejen for, at sæsonens VRI-hold kan sætte klubrekord.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1476
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af Stegosaurus » 3. sep 2023, 22:37

Jeg er målløs :cheers:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5190
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af Jakobsen » 3. sep 2023, 23:06

Fabbe skrev:Fun facts om Vejlby-Risskov-AaB: Det er hurtigt overstået; AaB’s førstehold har aldrig før mødt VRI - Vejlby-Risskov Idrætsklub.

Lodtrækningen forbavsede mig, for jeg troede ikke, at holdet, som AaB’s Danmarksseriehold er i gruppe med, århusianske VRI, kunne spille i pokalturneringen. Jeg troede, det var forbeholdt en overbygning kaldet VSK Aarhus, hvor Vejlby-sådan-noget skulle være med.

Men her var jeg for lidt vidende om sekundafodbold - og jeg føler mig lovlig undskyldt - for der er både en sportsklub i det nordlige Aarhus, der hedder Vejlby Idrætsklub - og en klub i samme område der hedder Vejlby-Risskov Idrætsklub.

Vejlby Idrætsklub sammenlagde i 2015 sin fodboldafdeling med fodboldafdelingen fra Idrætsklubben Skovbakken og hedder i dag VSK Aarhus og spiller i 2. Division. Det er ikke en eliteoverbygning: De to klubbers fodboldafdelinger brød ud og fusionerede og blev en reel fodboldforening også med ungdom og bredde.

AaB’s modstander, Vejlby-Risskov Idrætsklub, er derimod ikke V’et i VSK. De er bare sig selv, og nu håber jeg ved Gud ikke, at flere fodboldklubber i det nordlige Aarhus hedder noget med Vejlby.

Ret beset er det også Vejlby IK, der er Vejlbys klub og Vejlby-Risskov, der er Risskovs klub. VRI har hjemme i god afstand til den brede og trafikerede Grenåvej, der adskiller de to bydele. Vejlby indgår formentlig kun i klubnavnet, fordi der fra 1929 til 1970 fandtes en Vejlby-Risskov Kommune.

Det er dælme heller ikke nemt at finde rundt i. Ikke engang for en tidligere Aarhus-indbygger som jeg selv. Men så lærte jeg da også, at i det nordlige Aarhus er der gennemgående præference for at hedde “Idrætsklub” som egnskendetegn, mens det så ofte ellers hedder “Idrætsforening”.

Jeg troede også, at AaB naturligvis skulle møde Vejlby-Risskov Idrætsklub på Vejlby Stadion ved siden af Vejlby-Risskov Hallen. Jeg kunne ikke forestille mig andet, og jeg forestillede mig et AaB-gensyn med banen:

Der har AaB minder fra pokalmøder med Skovbakken i 1991 (0-1 AaB) og i 2012 (0-3 til AaB) og igen i 2016 mod fusionsklubben VSK Aarhus (0-1 til AaB).

Men igen faldt jeg i et forvekslingshul, for selv om klubnavnet og stadionnavnet skulle gøre det oplagt, så har VRI ikke hjemmebane ved siden af Vejlby-Risskov Hallen i Vejlby men i den stik modsatte ende af Vejlby-Risskov, nemlig på Bellevue Stadion i Risskov, der ligger lige op ad Aarhusbugtens bred og er omgivet af millionærvillaer.

Det er sgi indviklet med de århusianere.

Men selv om Vejlby Stadion havde været et godt valg som kampbane, er kampen som bekendt flyttet til Aalborg. Det kan østjyske sekundahold godt lide, når de møder os. I 2015 flyttede Lystrup sin hjemmekamp i pokalen til Aalborg, hvor AaB vandt 0-4. Året før vandt vi 2-4 “ude” over Odder i Aalborg. Går vi længere tilbage til 1994, havde vi i samme pokalsæson to “udekampe” hjemme, nemlig mod Nørresundby (0-5 til AaB) og senere Helsingør (igen 0-5 til AaB).

Det er ikke så let at læse ind under huden på klubben VRI, som aldrig har ligget højere i fodboldsystemet end den nuværende status som Danmarksserieklub.

Klubbens hjemmeside bringer aldeles ingen historiske beretninger om bedrifter og begivenheder. Jeg måtte søge en anden kilde for overhovedet at vide, at Vejlby-Risskov Idrætsklub blev stiftet i 1937. Man skal ikke skue en hund på hårene, men det ligner, at for VRI er klubben mest af alt bare en lokal idrætsfacilitet for nuet, der holder lokalsamfundet i form. Klubtraditioner er måske kun noget med trøjevask og kontingentopkrævning og sidste mand smækker døren om aftenen. Præcis som den gennemsnitlige forstadsserieklub i Aalborgs omegn, og det er vel godt nok.

Skal der være en pudsig forbindelse mellem AaB og VRI, er jeg nødt til at blive spidsfindig.

I 90’erne var VRI et godt navn i håndboldens bedste række for herrer, og på det VRI-hold, som i 1994 toppede med DM-bronze, havde de hentet en nordjysk profil til holdet, tidligere Aalborg KFUM, ved navn Martin Ross. Og han er selvfølgelig far til både Mathias og Oliver, som begge fik deres fodboldopdragelse hos KFUM i Hasserisparken.

9 gange har VRI kvalificeret sig til landspokalturneringens første runde ved at gå videre fra de jyske pokalrunder, og deres bedste resultat er at spille i anden runde. Netop i denne sæson har de tangeret klubrekorden ved at slå Højslev Station IF fra Serie 1 på udebane med 1-6 i første runde.

Det er første gang siden en sejr over fynske Assens i 1970, at de har overlevet første runde, og i anden runde står AaB nu i vejen for, at sæsonens VRI-hold kan sætte klubrekord.
Fedt tak for info og opklaring. Jeg var helt overbevist om det var de samme som vi havde mødt Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af FlæskeFrank » 4. sep 2023, 01:04

Mon ikke Ferreira får startplads, når der nu spilles en turnering, hvor han ikke har karantæne...

Prica spiller vel også og sikre sig den foreløbige topscorertitel i pokalturneringen?!

Vores nye målmand Rody står vel på kassen.

Toku er vel også forventelig - afhængig af form, måske også som starter.

Hiljemark viste mod Egen UI at han giver spillere, som måske ikke er først på holdkortet chancen. Det forventer jeg også her.

Så jeg forventer en del udskiftninger.

Iøvrigt skal VRI i kamp igen på lørdag. De skal i Danmarksserien møde AaB 2 ude...
- FlæskeFrank

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af Fabbe » 4. sep 2023, 01:54

FlæskeFrank skrev:
4. sep 2023, 01:04
Iøvrigt skal VRI i kamp igen på lørdag. De skal i Danmarksserien møde AaB 2 ude...
Og det er i virkeligheden måske the most funny fact - som jeg i øvrigt ikke fik med.

Det var pudsigt omkring Hobros pokalchok over AaB i 2009 (2. Division mod Superliga), at Hobro små to måneder før havde spillet 1-1 mod AaB's 2. hold - dengang man for en kort årrække lod 2. hold rykke op i 2. Division.

1-1 mod AaB's 2. hold.
2-1 mod AaB's 1. hold.

Jeg tror, vi bare skulle have byttet rundt på holdene og i øvrigt også sendt cheftræner Magnus Pehrsson med ned i 2. Division. Jeg husker ikke, hvem som havde andetholdet, men han kunne ikke være ringere end svenskeren.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af Hovedet » 4. sep 2023, 15:39

Fabbe skrev:
4. sep 2023, 01:54
FlæskeFrank skrev:
4. sep 2023, 01:04
Iøvrigt skal VRI i kamp igen på lørdag. De skal i Danmarksserien møde AaB 2 ude...
Og det er i virkeligheden måske the most funny fact - som jeg i øvrigt ikke fik med.

Det var pudsigt omkring Hobros pokalchok over AaB i 2009 (2. Division mod Superliga), at Hobro små to måneder før havde spillet 1-1 mod AaB's 2. hold - dengang man for en kort årrække lod 2. hold rykke op i 2. Division.

1-1 mod AaB's 2. hold.
2-1 mod AaB's 1. hold.

Jeg tror, vi bare skulle have byttet rundt på holdene og i øvrigt også sendt cheftræner Magnus Pehrsson med ned i 2. Division. Jeg husker ikke, hvem som havde andetholdet, men han kunne ikke være ringere end svenskeren.
Åh, lad os nu se, om Pehrsson vitterligt repræsenterer svenske træneres absolutte bundniveau...

I hvert fald er jeg da spændt på, i hvor høj grad Hiljemark vil gribe opgøret mod VRI an på modstandernes præmisser; om end formelt på udebane, er der jo de facto tale om en hjemmekamp for AaBs vedkommende, hvilket bør mane til ekstra ydmyghed og forsigtighed.

Efter sigende skulle VRI have en keeper, der er i stand til at sparke målspark med en sådan kraft, at bolden stundom passerer midterlinjen og derfor uvægerligt ender på modstandernes banehalvdel. I de tilfælde er det essentielt, at vi står meget lavt på banen, således at vi på bedst mulig måde kan forsvare os mod keeperens målspark. Af samme årsag skal vi være påpasselige med afslutninger mod målet, da disse potentielt fører til mulighed for målspark.

Jeg håber også, at AaB gradvist bliver bedre rustet til at håndtere store føringer på hjemmebane mod en underlegen modstander i undertal. Førnævnte synes at udgøre vores største udviklingspunkt.

Hvordan reagerer trænere og spillere eksempelvis i en situation, hvor vi fører stort, og VRI får en spiller udvist? Skulle dette scenario finde sted i morgendagens pokalkamp, appellerer jeg til publikum om at udvise tålmodighed og udvise helhjertet støtte til trænere og spillere, da det lige præcis er i sådanne situationer, at de har allermest behov for at mærkene fansenes opbakning.

God kamp i morgen :aabfan:

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2869
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af Eksil » 5. sep 2023, 09:47

Håber AaB stiller op i en 4-6-0, blot for at sende sidens grædekoner helt over kanten.

Rody
Widell - Otoa - Kramer - Ahlmann
Bakiz - Andersen - Pedro - Højholdt - Ross - Toku

Sikker sejer og sikker nedsmeltning.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 638
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af Alexis » 5. sep 2023, 09:58

Mon ikke Rody, Ahlmann, Otoa, Pedro, Ross og Prica alle sol minimum starter. Måske også Jeppe P hvis han er klar til en startplads efter skaden. Bomholt og Noshe måske ind senere

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af RicoBR02 » 5. sep 2023, 09:59

Jeg håber at se toku på banen, lucas må gerne få hele kampen og bomholt skal have en del minutter. Ross på toppen eventuelt..

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10697
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af jonas386 » 5. sep 2023, 10:13

Tror Toku får spilletid, men formenltig kun en halvleg.

Håber på

MM
Noshe-Otoa-Kramer-Ahlmann
Pedersen-Pedro-Bomholt
Ross-Prica-Lucas

Derudover vil jeg gerne se spilletid til Toku og måske vores unge venstreback Amankwaa som Stegosaurus(?) har berettet positivt om.

Vi har en fhv. lang pause efter kampen, så der kan måske også være noget fidus i at stille med eks. Odada fra start

Vi skal selvfølgelig gå komfortabelt videre, og det tror jeg da også vi gør.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

haghdk
2. div
2. div
Indlæg: 228
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af haghdk » 5. sep 2023, 11:05

I øvrigt Sandi Putros der dømmer i morgen. Umiddelbart ikke særlig gode minder!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5190
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af Jakobsen » 5. sep 2023, 12:14

haghdk skrev:I øvrigt Sandi Putros der dømmer i morgen. Umiddelbart ikke særlig gode minder!
En Sandi Putros kamp kan gå alle veje. Kampen vil blive dømt som var den fixet.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

EnvenafFolket

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af EnvenafFolket » 5. sep 2023, 14:18

Vises kampen slet ikke nogen steder?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4452
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af le Cid » 5. sep 2023, 15:12

EnvenafFolket skrev:
5. sep 2023, 14:18
Vises kampen slet ikke nogen steder?
På stadion eller via https://pokalturnering.dk/
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af FlæskeFrank » 5. sep 2023, 15:56

le Cid skrev:
5. sep 2023, 15:12
EnvenafFolket skrev:
5. sep 2023, 14:18
Vises kampen slet ikke nogen steder?
På stadion eller via https://pokalturnering.dk/
Der er ikke tegn på, at den vises på pokalturnering.dk...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4452
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af le Cid » 5. sep 2023, 17:04

FlæskeFrank skrev:
5. sep 2023, 15:56
le Cid skrev:
5. sep 2023, 15:12
EnvenafFolket skrev:
5. sep 2023, 14:18
Vises kampen slet ikke nogen steder?
På stadion eller via https://pokalturnering.dk/
Der er ikke tegn på, at den vises på pokalturnering.dk...
Det kan der være noget om. Jeg gik i min lille fantasiverden og antog, at alle kampe blev streamet. Det burde også kunne lade sig gøre, når alle kampe i 3. division bliver streamet.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af 634 » 5. sep 2023, 21:02

Jakobsen skrev:
5. sep 2023, 12:14
haghdk skrev:I øvrigt Sandi Putros der dømmer i morgen. Umiddelbart ikke særlig gode minder!
En Sandi Putros kamp kan gå alle veje. Kampen vil blive dømt som var den fixet.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
AaB har aldrig vundet en kamp med Sandi Putros, og han har temmelig sikkert altid bortdømt AaB i kamp afgørende handlinger. Hvis AaB bliver spilstyrende, bliver det simpelthen for spændende for stakkels Sandi fra Århus. Hvorfor skal han dømme en Århus klub mod AaB, det kan kun gå galt.
AaB skal klart ikke spille i stærkeste opstilling og forsøge at vinde stort, det vil blive et kaos at afvikle kampen med. Alt ved ham signalere bare at han hader AaB max, og vil begrænse AaBs succes det han kan. Tosset at han skal prøves en gang til, man ved jo bare inden kampen er fløjtet i gang, at man vil kunne huske dommer kendelser bedre end scorede mål, på vej hjem fra Stadion. Det gør mig ondt som fodbold fan at han skal dømme, og det handler ikke om at AaB skal vinde, fordi det skal de selv præstere, men der skal være en fair dommer til at lave en god kamp. En dommer som har evnen til hurtigt at blive glemt hvem han var
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af FlæskeFrank » 5. sep 2023, 21:11

634 skrev:
5. sep 2023, 21:02
Jakobsen skrev:
5. sep 2023, 12:14
haghdk skrev:I øvrigt Sandi Putros der dømmer i morgen. Umiddelbart ikke særlig gode minder!
En Sandi Putros kamp kan gå alle veje. Kampen vil blive dømt som var den fixet.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
AaB har aldrig vundet en kamp med Sandi Putros, og han har temmelig sikkert altid bortdømt AaB i kamp afgørende handlinger. Hvis AaB bliver spilstyrende, bliver det simpelthen for spændende for stakkels Sandi fra Århus. Hvorfor skal han dømme en Århus klub mod AaB, det kan kun gå galt.
AaB skal klart ikke spille i stærkeste opstilling og forsøge at vinde stort, det vil blive et kaos at afvikle kampen med. Alt ved ham signalere bare at han hader AaB max, og vil begrænse AaBs succes det han kan. Tosset at han skal prøves en gang til, man ved jo bare inden kampen er fløjtet i gang, at man vil kunne huske dommer kendelser bedre end scorede mål, på vej hjem fra Stadion. Det gør mig ondt som fodbold fan at han skal dømme, og det handler ikke om at AaB skal vinde, fordi det skal de selv præstere, men der skal være en fair dommer til at lave en god kamp. En dommer som har evnen til hurtigt at blive glemt hvem han var
Nu kan jeg have overset noget IA. Men vi har altså vundet 8 ud af 19 SL kampe med Sandi Putros som dommer.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af Hovedet » 5. sep 2023, 21:13

jonas386 skrev:
5. sep 2023, 10:13
Tror Toku får spilletid, men formenltig kun en halvleg.

Håber på

MM
Noshe-Otoa-Kramer-Ahlmann
Pedersen-Pedro-Bomholt
Ross-Prica-Lucas

Derudover vil jeg gerne se spilletid til Toku og måske vores unge venstreback Amankwaa som Stegosaurus(?) har berettet positivt om.

Vi har en fhv. lang pause efter kampen, så der kan måske også være noget fidus i at stille med eks. Odada fra start

Vi skal selvfølgelig gå komfortabelt videre, og det tror jeg da også vi gør.
Det tror jeg så heller ikke, vi behøver at gøre os bekymringer om. Dog vil jeg fremhæve et bemærkelsesværdigt resultat fra dagens kampe i pokalturneringen: Det var påfaldende, at Nibes serie 2 - hold i dén grad var i stand til at presse Esbjergs suveræne 2. divisionshold, som i praksis er hjemmehørende i vores række niveaumæssigt. Esbjerg vandt 2-1 efter 1-1 ved pausen, og sejrsmålet faldt knap 12 minutter før tid på et straffespark. Det var i øvrigt et produkt af vores på det tidspunkt højt besungne ungdomsafdeling, Bardhec Bytyqi, der bragte Esbjerg i front, hvorpå Nibe udlignede efter et kvarter og derpå holdt Esbjerg stangen frem til kort før tid.

Jeg har ikke set kampen og kender ikke dens forløb og heller ikke Esbjergs opstilling til kampen. Men når man f.eks. påtænker, at Kolding i forrige runde besejrede et serie 2 - hold fra Fyn med absurde 20-1 (og B 93 ligeledes et serie 2 - hold med 16-0), var Esbjergs resultat godt nok påfaldende. Selv om jeg så i øvrigt mener, at serie 2 - hold ikke burde kunne besejres med sådanne cifre som ovenfor nævnt.

Men selv om Nibe måske ikke var helt tæt på, kunne det alligevel have været sjovt at have mødt dem i 3. runde.

Det er i øvrigt ikke fuldstændig uhørt, at Danmarksseriehold kan drille - og i visse tilfælde sågar besejre - Superligahold. Både SønderjyskE og Nordsjælland har måttet lide den tort at blive ekspederet ud af pokalen af hold fra Danmarksserien.

AaB endte jo som så ofte før med at nå finalen i fjor - og indkassere det traditionelle 0-1 - nederlag i Parken mod FCK; men fødslen var godt nok hård og uskøn! Vi var således i deciderede vanskeligheder mod Vanløses 3. divisionshold, hvor vi først udlignede med 10 minutter igen af kampen for så derefter trods alt at klare paragrafferne i den forlængede spilletid, som vi vandt 2-0. Helt så presset blev vi ikke i næste runde mod Middelfart fra samme 3. division runden efter. Ikke desto mindre var stillingen 0-0 efter knap en rædselsfuld time, hvorefter vi dog fik bragt os foran 2-0, inden vi igen måtte indkassere et mål mod et hold fra landets fjerdesortering i slutminutterne, således at der også her herskede reel spænding om udfaldet indtil slutfløjtet.

Når vi nu - og dengang jo som Superligaklub - og sågar i 2 tilfælde kunne blive så presset af hold, der var hjemmehørende to rækker under vores nuværende status, kan man måske godt forstå, at ikke alle kampe i 1. division vindes med fynd og klem og eftertryk. I øvrigt var også Viborg i om mulig endnu større vanskeligheder mod et 3. divisionshold, mens Brøndby tabte med absurde 0-4 mod Aarhus Fremad, der tilsvarende ikke var i stand til at rykke op i den næstbedste række i forrige sæson.

Er det i øvrigt muligt at benytte vores nyindkøb, Toku, til den pågældende kamp? Det ville jo være rigtig godt at få ham i aktion med det samme. Du nævner i dit indlæg, at vi kun skal forvente at se ham i en halvleg; er der en grund til dette?

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af 634 » 5. sep 2023, 21:39

FlæskeFrank skrev:
5. sep 2023, 21:11
634 skrev:
5. sep 2023, 21:02
Jakobsen skrev:
5. sep 2023, 12:14
haghdk skrev:I øvrigt Sandi Putros der dømmer i morgen. Umiddelbart ikke særlig gode minder!
En Sandi Putros kamp kan gå alle veje. Kampen vil blive dømt som var den fixet.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
AaB har aldrig vundet en kamp med Sandi Putros, og han har temmelig sikkert altid bortdømt AaB i kamp afgørende handlinger. Hvis AaB bliver spilstyrende, bliver det simpelthen for spændende for stakkels Sandi fra Århus. Hvorfor skal han dømme en Århus klub mod AaB, det kan kun gå galt.
AaB skal klart ikke spille i stærkeste opstilling og forsøge at vinde stort, det vil blive et kaos at afvikle kampen med. Alt ved ham signalere bare at han hader AaB max, og vil begrænse AaBs succes det han kan. Tosset at han skal prøves en gang til, man ved jo bare inden kampen er fløjtet i gang, at man vil kunne huske dommer kendelser bedre end scorede mål, på vej hjem fra Stadion. Det gør mig ondt som fodbold fan at han skal dømme, og det handler ikke om at AaB skal vinde, fordi det skal de selv præstere, men der skal være en fair dommer til at lave en god kamp. En dommer som har evnen til hurtigt at blive glemt hvem han var
Nu kan jeg have overset noget IA. Men vi har altså vundet 8 ud af 19 SL kampe med Sandi Putros som dommer.
I kamp optakten til Silkeborg i sidste sæson mindes jeg 4 nederlag og 4 uafgjorte. Jeg husker ham bare som en med ligegyldige frispark til AaB som faktisk bare giver spilstop til modstanderen, og fejl kendelser eller tvivlsomme kendelser imod AaB. Det virker meget bevist af ham
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Besvar