Kamptråd: Kolding IF-AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 486
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af KME » 26. okt 2023, 17:33

Kolding IF - AaB
Dato: 28.10.23 kl. 13.00
Sted: Autocentralen Park, Kolding
TV: TV3 Sport

Posavic,
Kramer, Thelander, Otoa
Jørgensen, Odada, Højholt, Caballo
Bakiz, Helenius, Widell


:aabfan: :aabfan: :aabfan:
AaB fan since 1991 :aabfan:

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 943
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af Salle17 » 26. okt 2023, 17:40

Tror ikke Helenius starter ellers enig i resten

OrkSatme
2. div
2. div
Indlæg: 139
Tilmeldt: 3. mar 2021, 19:20
Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af OrkSatme » 26. okt 2023, 23:17

Jeg ville elske at se følgende opstilling

Posavec
Otoa - Kramer - Thelander
Jørgensen - Odada - Widell - Caballo
Toku - Ross - Bakiz

Jeg savner noget fart og offensivt kreativitet, i stedet for en defensiv tilgang og boldflytteri

Dog tror jeg vi hiver en 3.1'er hjem fra Kolding
All Cats Are Beautyfull

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1203
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af Reyad » 27. okt 2023, 09:07

Kolding er, som de fleste efterhånden ved, et fysisk meget stærkt hold, der gerne slår lange bolde frem til deres store angribere.
Derfor synes jeg det vil give mening at fortsætte med formationen og den centrale midtbane.
For at dominere kampen er det dog meget afgørende, at både vores presspil og spil mod bolden kommer markant op i tempo fra B93-kampen.

Jeg tror ikke vi ser nogle store ændringer i startformationen. For mig er eneste ubekendte omkring højrekanten/angriber.
Hvis jeg skulle sætte holdet, kom det nok til at se sådan her ud:
Posavec
Kramer - T - Otoa
Jørgensen - Odada - Højholt - Caballo
Ross - Helenius - Widell

Vi spiller med mange indlæg. Af mangel på bedre er Helenius bedste mand i boksen. Og mod et meget disciplineret Kolding hold vil vi have bolden meget og nok ikke så mange omstillinger. Derfor vælger jeg Helenius også ryger Bakiz på bænken. Fristende at sætte Toku ind, men synes ikke han ligner en starter endnu.

Sidenote: Egentlig lidt vildt, hvor langt Lucas Andersen er fra start-11 inde i mit hoved. Trist.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3589
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af Hovedet » 27. okt 2023, 16:43

Kolding har som oprykker leveret en god sæson og indtager før morgendagens opgør en placering som nr. 4 i rækken. I forhold til at true den absolutte top lider Kolding imidlertid under at have tabt alle 4 indbyrdes opgør mod SønderjyskE x 2, Fredericia og AaB med samlet 3-12. Koldings 9 øvrige kæmpe i rækken har resulteret i 7 sejre, 1 uafgjort og 1 nederlag og en målscore på 19-9.

Ovenstående illustrerer også holdets topniveau, hvilket dog ikke skal foranledige os til at forvente en nem kamp i morgen. Både SønderjyskE og navnlig Fredericia måtte bøvle gevaldigt for at hive knebne sejre i land på Koldings i øvrigt traditionelt velbesøgte hjemmebane. Således troppede hele 6241 tilskuere op til opgøret mod SønderjyskE.

Koldings store nederlag til SønderjyskE i forrige runde kombineret med spilletidspunkt og et stadigt mere ugunstig vejrlig betyder dog, at dén tilskuerrekord, som potentielt godt kunne have været matchet eller overgået i morgen, ikke kommer i fare. Jeg ved så heller ikke, om AaB kan blive ved med at trække så mange tilskuere med sig til udekampene, som det i øvrigt har været tilfældet i denne sæson.

Jeg overværede ikke AaBs 3-1 - sejr mod netop Kolding tidligere på sæsonen. Vi førte med komfortable 3-0 efter en time, hvorpå Kolding fik udvist en spiller. Derfra var det mit indtryk, at der gik hat og briller i den til sidst.

Hvordan fremstod AaB i ovenstående opgør?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10696
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af jonas386 » 27. okt 2023, 17:44

Med en sejr i morgen, er det reelt set kun Fredericia der er en trussel imod en evt. top-2. Det er rimelig tilfredsstillende her efter 14 runder. Har ikke fantasi til at forestille mig, at Kolding skulle hente 15 point på os, som vil være afstanden (plus vores bedre målscore) ved en evt. sejr.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3589
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af Hovedet » 27. okt 2023, 21:14

jonas386 skrev:
27. okt 2023, 17:44
Med en sejr i morgen, er det reelt set kun Fredericia der er en trussel imod en evt. top-2. Det er rimelig tilfredsstillende her efter 14 runder. Har ikke fantasi til at forestille mig, at Kolding skulle hente 15 point på os, som vil være afstanden (plus vores bedre målscore) ved en evt. sejr.
Vi har i hvert fald fra runde 11 til runde 13 øget forspringet til Fredericia fra 4 til 9 point. SønderjyskE buldrer derudaf, og tendensen tyder på et parløb mellem netop de to hold. Om end både Hobro og Kolding kun marginalt er efter Fredericia på 3. pladsen, er det også alene Fredericia, jeg efterhånden kan se som en potentiel trussel.

Hvordan fremstod AaB i mødet med Kolding tilbage i september, altså udover at AaB vandt opgøret 3-1?

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af Lindmark » 28. okt 2023, 08:15

Hovedet skrev:
27. okt 2023, 21:14
jonas386 skrev:
27. okt 2023, 17:44
Med en sejr i morgen, er det reelt set kun Fredericia der er en trussel imod en evt. top-2. Det er rimelig tilfredsstillende her efter 14 runder. Har ikke fantasi til at forestille mig, at Kolding skulle hente 15 point på os, som vil være afstanden (plus vores bedre målscore) ved en evt. sejr.
Vi har i hvert fald fra runde 11 til runde 13 øget forspringet til Fredericia fra 4 til 9 point. SønderjyskE buldrer derudaf, og tendensen tyder på et parløb mellem netop de to hold. Om end både Hobro og Kolding kun marginalt er efter Fredericia på 3. pladsen, er det også alene Fredericia, jeg efterhånden kan se som en potentiel trussel.

Hvordan fremstod AaB i mødet med Kolding tilbage i september, altså udover at AaB vandt opgøret 3-1?
Som i de fleste øvrige hjemmekampe, men med stor skarphed kom vi på 3-0. Men efter udvisningen og reduceringen gik klappen helt ned for vores helte og de fremstod både nervøse, uskarpe og overforsigtige. Det var den eneste gang der har været buh-råb fra ‘bitre Nord’ vend mod hjemmeholdet, hvilket tændte Kramer helt af (han råbte fucking et-eller-andet op mod den mest trofaste del af Nord).
Lindmark / Vendelbokartellet

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af FlæskeFrank » 28. okt 2023, 10:10

Med fare for at jinxe tingene, men er det ikke tydeligt at Koldings oprykkergejst og lidt for ensidigt fysisk betonet spil ikke er nok til at være tophold?

Tror resten af året bliver noget ujævn for dem. Forhåbentlig startende med nederlag i dag.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af Gentleman Finn » 28. okt 2023, 11:22

FlæskeFrank skrev:
28. okt 2023, 10:10
Med fare for at jinxe tingene, men er det ikke tydeligt at Koldings oprykkergejst og lidt for ensidigt fysisk betonet spil ikke er nok til at være tophold?

Tror resten af året bliver noget ujævn for dem. Forhåbentlig startende med nederlag i dag.
Når vi dukker op er der jo formentligt flere på stadion, vi er dem de helst vil slå inden det bliver hverdag, så modstanderne har ofte fin energi i de kampe. Men jeg vil se noget af det vi så mod Vendsyssel og Horsens, vi er nødt til at finde noget vi kan bygge videre på, men vi er også afhængige af at modstanderne ønsker at angribe i kampen for at spille os ud pt.

Flere hold har kørt den ultra defensive stil når de besøgte os, og vi har haft svært ved at håndtere det. Det gjorde Kolding dog ikke i den modsatte kamp, af hvad jeg husker

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af troelsh » 28. okt 2023, 12:06

Pedro og Højholt på midten, det giver altså ikke meget fremad. Ellers som forventet

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10696
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af jonas386 » 28. okt 2023, 12:11

troelsh skrev:
28. okt 2023, 12:06
Pedro og Højholt på midten, det giver altså ikke meget fremad. Ellers som forventet
Og det er jo det konsekvente valg med at køre to defensive midtbanespillere foran en trebackkæde der gør, at jeg bare ikke tror særlig meget på Hiljemark som den rigtige træner. Det bliver jo ved..

Odada og Toku på bænken kunne jeg eksempelvis nok have fundet plads til..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Bisgaard
1. div
1. div
Indlæg: 420
Tilmeldt: 5. aug 2007, 18:01
Geografisk sted: Støvring

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af Bisgaard » 28. okt 2023, 12:21

Helenius fra start forstår jeg, men Pedro sammen med Højholt er der ikke meget perspektiv i…..
Kom nu igang AaB!!!

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 447
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af DenSataniskeHest » 28. okt 2023, 12:33

troelsh skrev:
28. okt 2023, 12:06
Pedro og Højholt på midten, det giver altså ikke meget fremad. Ellers som forventet
*suk*

Min tiltro til hilje bliver mindre og mindre

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af Gentleman Finn » 28. okt 2023, 12:35

jonas386 skrev:
28. okt 2023, 12:11
troelsh skrev:
28. okt 2023, 12:06
Pedro og Højholt på midten, det giver altså ikke meget fremad. Ellers som forventet
Og det er jo det konsekvente valg med at køre to defensive midtbanespillere foran en trebackkæde der gør, at jeg bare ikke tror særlig meget på Hiljemark som den rigtige træner. Det bliver jo ved..

Odada og Toku på bænken kunne jeg eksempelvis nok have fundet plads til..
Jeg så også Toku i startopstillingen, til at skabe noget ravage med sin speed. I stedet for Bakiz som jeg ikke synes viser nok for tiden. Odada er bænket pga sidste kamp, han var dårlig i presset. Men han bør komme ind, spillet sidder bedre med ham.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af 634 » 28. okt 2023, 12:40

Nordjyskes liveblog har 2 opstillinger, en med Otoa i forsvaret og en anden med Odada ?
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af bedstefar » 28. okt 2023, 12:54

634 skrev:
28. okt 2023, 12:40
Nordjyskes liveblog har 2 opstillinger, en med Otoa i forsvaret og en anden med Odada ?
Odada starter ude.. Så gerne man havde taget Højholt ud i stedet for, da Pedro faktisk har fortjent en plads i start-11eren og har spillet godt på det sidste.

0-3, kom så med noget godt spil boys ❤️🤍

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af 634 » 28. okt 2023, 12:59

bedstefar skrev:
28. okt 2023, 12:54
634 skrev:
28. okt 2023, 12:40
Nordjyskes liveblog har 2 opstillinger, en med Otoa i forsvaret og en anden med Odada ?
Odada starter ude.. Så gerne man havde taget Højholt ud i stedet for, da Pedro faktisk har fortjent en plads i start-11eren og har spillet godt på det sidste.

0-3, kom så med noget godt spil boys ❤️🤍
Enig
tror bare Højholt føres frem til vintersalg
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af andreasaab89 » 28. okt 2023, 12:59

Andre som har issue med at viaplay viser tennis? Nn
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 486
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af KME » 28. okt 2023, 13:00

Hvad sker der på tv????
AaB fan since 1991 :aabfan:

Besvar