AaB-FC Helsingør

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB-FC Helsingør

Indlæg af Raptorr » 6. nov 2023, 08:05

Og Nordjyske mener, at AaB får chancen for at bevise sig igen mod Næstved på en svær udebane??! Måske skeler de til hjemmekampen imod Næstved og tænker, at det bliver endnu sværere på udebane :D Men det er jo helt væk...

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB-FC Helsingør

Indlæg af R Rosenberg » 6. nov 2023, 08:21

Raptorr skrev:
6. nov 2023, 07:49
Jeg så T i interviewet af Rishøj, og her siger han, at resultatet ikke var godt nok, men at han er udmærket tilfreds med kampens forløb, og at de (ifølge ham) bevarer kontrollen kampen igennem. Han peger også på, at Helsingør vel kun har de to forsøg, som så går ind, og at disse kommer efter personlige fejl. Det som slår mig her er, at han tilsyneladende er fuldstændig tonedøv i forhold til den pibekoncert, de blev mødt med ved kampens afslutning?! Det meste handler åbenbart om at kontrollere kampene. Mere end at skabe chancer fremadrettet og sætte et hårdt pres på modstanderne. Men det kan da ikke passe, at de ikke bemærker pibekoncert og signaler fra folk på lægterne?! Jeg håber inderligt, at vi får en klasse spiller til midtbanen i januarvinduet, og en angriber, hvis træerne vokser ind i AaB himlen.
Tonedøv er vist et prædikat, man har kunnet sætte på adskillige AaB-spillere det sidste halvandet år, hvis ikke mere.

Hvor har flere af dem dog mange gange stået i interviews og plabret, som om de kom fra en helt anden planet end tilskuere, kommentatorer og tv-seere.

"Men vi træner pisse godt..."
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB-FC Helsingør

Indlæg af R Rosenberg » 6. nov 2023, 08:29

Raptorr skrev:
6. nov 2023, 08:05
Og Nordjyske mener, at AaB får chancen for at bevise sig igen mod Næstved på en svær udebane??! Måske skeler de til hjemmekampen imod Næstved og tænker, at det bliver endnu sværere på udebane :D Men det er jo helt væk...


Altså, de har fået deres eneste sejr på hjemmebane, så det kan vel godt karakteriseres som et fort. Stiften har ret.

Hvis jeg var Hiljemark, ville jeg nok være ret nervøs for denne kamp og vælge at køre med en tredje sekser oveni fem - måske endda 6 - forsvarere for ikke at blive most af et helt vanvittigt hold, der har scoret 17 mål indtil videre.
Ædruelighedens stemme

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 963
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: AaB-FC Helsingør

Indlæg af gwailo » 6. nov 2023, 08:36

Raptorr skrev:
6. nov 2023, 08:05
Og Nordjyske mener, at AaB får chancen for at bevise sig igen mod Næstved på en svær udebane??! Måske skeler de til hjemmekampen imod Næstved og tænker, at det bliver endnu sværere på udebane :D Men det er jo helt væk...


Mon ikke svær særligt referer til banes tilstand. Den så sådan her ud for 1 uge siden:
Billede
// gwailo

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10696
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB-FC Helsingør

Indlæg af jonas386 » 6. nov 2023, 10:56

R Rosenberg skrev:
6. nov 2023, 08:21
Raptorr skrev:
6. nov 2023, 07:49
Jeg så T i interviewet af Rishøj, og her siger han, at resultatet ikke var godt nok, men at han er udmærket tilfreds med kampens forløb, og at de (ifølge ham) bevarer kontrollen kampen igennem. Han peger også på, at Helsingør vel kun har de to forsøg, som så går ind, og at disse kommer efter personlige fejl. Det som slår mig her er, at han tilsyneladende er fuldstændig tonedøv i forhold til den pibekoncert, de blev mødt med ved kampens afslutning?! Det meste handler åbenbart om at kontrollere kampene. Mere end at skabe chancer fremadrettet og sætte et hårdt pres på modstanderne. Men det kan da ikke passe, at de ikke bemærker pibekoncert og signaler fra folk på lægterne?! Jeg håber inderligt, at vi får en klasse spiller til midtbanen i januarvinduet, og en angriber, hvis træerne vokser ind i AaB himlen.
Tonedøv er vist et prædikat, man har kunnet sætte på adskillige AaB-spillere det sidste halvandet år, hvis ikke mere.

Hvor har flere af dem dog mange gange stået i interviews og plabret, som om de kom fra en helt anden planet end tilskuere, kommentatorer og tv-seere.

"Men vi træner pisse godt..."
Jeg kan ofte godt blive i tvivl om hvorfor man overhovedet gider spille fodbold på det niveau, hvis ikke der er de mindste forventninger til sig selv og sine medspillere.
Jeg håber mentaliteten bliver bedre i truppen i takt med at vores mange alibipersonligheder ikke længere render rundt på Hornevej.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB-FC Helsingør

Indlæg af troelsh » 6. nov 2023, 11:19

Raptorr skrev:
6. nov 2023, 07:49
Jeg så T i interviewet af Rishøj, og her siger han, at resultatet ikke var godt nok, men at han er udmærket tilfreds med kampens forløb, og at de (ifølge ham) bevarer kontrollen kampen igennem. Han peger også på, at Helsingør vel kun har de to forsøg, som så går ind, og at disse kommer efter personlige fejl. Det som slår mig her er, at han tilsyneladende er fuldstændig tonedøv i forhold til den pibekoncert, de blev mødt med ved kampens afslutning?! Det meste handler åbenbart om at kontrollere kampene. Mere end at skabe chancer fremadrettet og sætte et hårdt pres på modstanderne. Men det kan da ikke passe, at de ikke bemærker pibekoncert og signaler fra folk på lægterne?! Jeg håber inderligt, at vi får en klasse spiller til midtbanen i januarvinduet, og en angriber, hvis træerne vokser ind i AaB himlen.
Jeg synes jo sådan set har han ret i hans analyse af kampen. Altså de scorer på en omstilling og et frispark, og har reelt ikke andet i kampen.
Men når det er sagt, så er jeg helt enig i, at vores helt store akilleshæl er vi ikke skaber nok offensivt, vi ligger både under Sønderjyske og Fredericia i xG, og det skal selvfølgelig forbedres, og det ved Hiljemark jo også godt, selvom han ikke står og gjalder op om det i pressen.

Det kan godt være vi ikke har tabt i 15 kampe eller sådan noget, men folk i Aalborg forventer selvfølgelig vi skaber mere på hjemmebane mod Helsingør, jeg tror dog stadig ikke løsningen er at fyre Hiljemark, løsningen er kontinuitet og langsigtet arbejde, selvom et quickfix ville være lækkert.

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 256
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: AaB-FC Helsingør

Indlæg af Lyngehoevdingen » 6. nov 2023, 11:59

Raptorr skrev:
6. nov 2023, 08:05
Og Nordjyske mener, at AaB får chancen for at bevise sig igen mod Næstved på en svær udebane??! Måske skeler de til hjemmekampen imod Næstved og tænker, at det bliver endnu sværere på udebane :D Men det er jo helt væk...


Det er stensikkert banen, der refereres til. Den har været uden for kategori ringe den seneste måned. Det kan blive en 50/50 kamp alene af den årsag at man ikke kan stole på banen.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: AaB-FC Helsingør

Indlæg af Halil » 6. nov 2023, 12:52

Puha.

Det var en skidt omgang.

Hilje & pals ser frem til en lang vinterpause, så der kan trænes igennem og AaB kan komme med en helt anden spillemæssig attitude til foråret, hvor oprykningen skal sikres.

Presset er jo enormt! AaB skal rykke op.
Uden Synd Ingen Frelse

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB-FC Helsingør

Indlæg af R Rosenberg » 6. nov 2023, 13:30

Halil skrev:
6. nov 2023, 12:52
Puha.

Det var en skidt omgang.

Hilje & pals ser frem til en lang vinterpause, så der kan trænes igennem og AaB kan komme med en helt anden spillemæssig attitude til foråret, hvor oprykningen skal sikres.

Presset er jo enormt! AaB skal rykke op.
De skal nok rykke op.

De spillemæssige attitude tror jeg desværre, er Hiljes.
Ædruelighedens stemme

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 447
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: AaB-FC Helsingør

Indlæg af DenSataniskeHest » 6. nov 2023, 14:10

R Rosenberg skrev:
6. nov 2023, 13:30
Halil skrev:
6. nov 2023, 12:52
Puha.

Det var en skidt omgang.

Hilje & pals ser frem til en lang vinterpause, så der kan trænes igennem og AaB kan komme med en helt anden spillemæssig attitude til foråret, hvor oprykningen skal sikres.

Presset er jo enormt! AaB skal rykke op.
De skal nok rykke op.

De spillemæssige attitude tror jeg desværre, er Hiljes.
det skal de nok, men det er kun fordi feltet er så dårligt. Sønderjyske skal nok gå forbi os.. så vi humper op som 2ér.. vi skal være lykkedelige for horsens eller en af de andre store 1 div hold ikke er bedre, for så kunne man godt nok komme i problemer.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1744
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: AaB-FC Helsingør

Indlæg af RicoBR02 » 6. nov 2023, 14:33

DenSataniskeHest skrev:
6. nov 2023, 14:10
R Rosenberg skrev:
6. nov 2023, 13:30
Halil skrev:
6. nov 2023, 12:52
Puha.

Det var en skidt omgang.

Hilje & pals ser frem til en lang vinterpause, så der kan trænes igennem og AaB kan komme med en helt anden spillemæssig attitude til foråret, hvor oprykningen skal sikres.

Presset er jo enormt! AaB skal rykke op.
De skal nok rykke op.

De spillemæssige attitude tror jeg desværre, er Hiljes.
det skal de nok, men det er kun fordi feltet er så dårligt. Sønderjyske skal nok gå forbi os.. så vi humper op som 2ér.. vi skal være lykkedelige for horsens eller en af de andre store 1 div hold ikke er bedre, for så kunne man godt nok komme i problemer.
Vores individuelle kvaliteter er simpelthen for gode til at vi får nogle problemer i år, vi ender også som nr 1. Men næste sæson skal vi have ryddet endnu mere op og have et klart spilkoncept, ellers er tilbage igen året efter

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB-FC Helsingør

Indlæg af Raptorr » 6. nov 2023, 17:19

R Rosenberg skrev:
6. nov 2023, 08:29
Raptorr skrev:
6. nov 2023, 08:05
Og Nordjyske mener, at AaB får chancen for at bevise sig igen mod Næstved på en svær udebane??! Måske skeler de til hjemmekampen imod Næstved og tænker, at det bliver endnu sværere på udebane :D Men det er jo helt væk...


Altså, de har fået deres eneste sejr på hjemmebane, så det kan vel godt karakteriseres som et fort. Stiften har ret.

Hvis jeg var Hiljemark, ville jeg nok være ret nervøs for denne kamp og vælge at køre med en tredje sekser oveni fem - måske endda 6 - forsvarere for ikke at blive most af et helt vanvittigt hold, der har scoret 17 mål indtil videre.


:D :D

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB-FC Helsingør

Indlæg af Raptorr » 6. nov 2023, 17:21

gwailo skrev:
6. nov 2023, 08:36
Raptorr skrev:
6. nov 2023, 08:05
Og Nordjyske mener, at AaB får chancen for at bevise sig igen mod Næstved på en svær udebane??! Måske skeler de til hjemmekampen imod Næstved og tænker, at det bliver endnu sværere på udebane :D Men det er jo helt væk...


Mon ikke svær særligt referer til banes tilstand. Den så sådan her ud for 1 uge siden:
Billede


Gisp... Jo, den ser svær ud :@

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB-FC Helsingør

Indlæg af Raptorr » 6. nov 2023, 17:25

troelsh skrev:
6. nov 2023, 11:19
Raptorr skrev:
6. nov 2023, 07:49
Jeg så T i interviewet af Rishøj, og her siger han, at resultatet ikke var godt nok, men at han er udmærket tilfreds med kampens forløb, og at de (ifølge ham) bevarer kontrollen kampen igennem. Han peger også på, at Helsingør vel kun har de to forsøg, som så går ind, og at disse kommer efter personlige fejl. Det som slår mig her er, at han tilsyneladende er fuldstændig tonedøv i forhold til den pibekoncert, de blev mødt med ved kampens afslutning?! Det meste handler åbenbart om at kontrollere kampene. Mere end at skabe chancer fremadrettet og sætte et hårdt pres på modstanderne. Men det kan da ikke passe, at de ikke bemærker pibekoncert og signaler fra folk på lægterne?! Jeg håber inderligt, at vi får en klasse spiller til midtbanen i januarvinduet, og en angriber, hvis træerne vokser ind i AaB himlen.
Jeg synes jo sådan set har han ret i hans analyse af kampen. Altså de scorer på en omstilling og et frispark, og har reelt ikke andet i kampen.
Men når det er sagt, så er jeg helt enig i, at vores helt store akilleshæl er vi ikke skaber nok offensivt, vi ligger både under Sønderjyske og Fredericia i xG, og det skal selvfølgelig forbedres, og det ved Hiljemark jo også godt, selvom han ikke står og gjalder op om det i pressen.

Det kan godt være vi ikke har tabt i 15 kampe eller sådan noget, men folk i Aalborg forventer selvfølgelig vi skaber mere på hjemmebane mod Helsingør, jeg tror dog stadig ikke løsningen er at fyre Hiljemark, løsningen er kontinuitet og langsigtet arbejde, selvom et quickfix ville være lækkert.
Ja, analysen fejler vel ikke noget. Det var mere måden han præsenterede det på, altså helt uden at forholde sig til pibekoncert fra publikum.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB-FC Helsingør

Indlæg af R Rosenberg » 8. nov 2023, 09:33

Funky skrev:
5. nov 2023, 17:56
Hanga skrev:
5. nov 2023, 17:48
Funky skrev:
Ala skrev:
5. nov 2023, 17:39
Funky skrev:
5. nov 2023, 17:32
Nu er der flere, som sammenligner med SønderJyske - jwg er bare nødt til at sige, at der er en KÆMPE forskel på at have en ægte klasse-midtbanespiller, sådan som SønderJyske har, og så en midtbane med Højholt - Ferreira (som endnu har til gode at levere en stærk kamp). Det er nærmest HELE forskellen.

Jeg ved ikke, hvorfor Odada - Widell ikke kommer i spil i dag, eller hvorfor Lukas gik fra et par forsigtigt lovende indsatser før pausen til at være ude igen - men vi må jo bare være for tynde på den centrale midt.
Widell er syg og slet ikke udtaget?
Fint nok, min pointe er også bare, at vi stiller med to centrale midtbanespillere som ikke er i nærheden af den kvalitet, SønderJyske har på deres centrale midtbane.
Vi købte så en der netop havde det vi manglede men skyndte os at smide ham på kanten. Og ja han er hovedsageligt købt som 8'er det skrev AaB selv.

Men helt enig, midtbanen er stadig hvor vi har den største mangel på kvalitet. Som så mange sæsoner før.
Ja. Det er altså halvsvært at se perspektiverne i Ferreira, Højholt, og de to i kombination. Overfor dem har SJ en spiller som ene mand kan terrorisere modstanderne.
Hvem er det?
Ædruelighedens stemme

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2997
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB-FC Helsingør

Indlæg af raekkeettre » 8. nov 2023, 21:41

Sidder og kigger på Eriksen styre hele pisset mod FCK som 6/8 - gad fandme godt prøve Lucas på den position hos os, tror der vil kommet et HELT andet flow i vores spil.

EDIT: ja okay...styre, styre...:)

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 478
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: AaB-FC Helsingør

Indlæg af AnyFellow » 8. nov 2023, 22:15

raekkeettre skrev:
8. nov 2023, 21:41
Sidder og kigger på Eriksen styre hele pisset mod FCK som 6/8 - gad fandme godt prøve Lucas på den position hos os, tror der vil kommet et HELT andet flow i vores spil.

EDIT: ja okay...styre, styre...:)
Han har været prøvet på den plads, uden at det medførte et højere niveau fra ham, end vi har set, når han har været forsøgt på andre pladser i offensiven. Jeg håber ikke klubben overvejer at forlænge med ham, uanset hvor lav en løn han er villig til at gå for - så hellere en ung spiller med udviklingspotentiale.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2997
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB-FC Helsingør

Indlæg af raekkeettre » 8. nov 2023, 22:21

AnyFellow skrev:
8. nov 2023, 22:15
raekkeettre skrev:
8. nov 2023, 21:41
Sidder og kigger på Eriksen styre hele pisset mod FCK som 6/8 - gad fandme godt prøve Lucas på den position hos os, tror der vil kommet et HELT andet flow i vores spil.

EDIT: ja okay...styre, styre...:)
Han har været prøvet på den plads, uden at det medførte et højere niveau fra ham, end vi har set, når han har været forsøgt på andre pladser i offensiven. Jeg håber ikke klubben overvejer at forlænge med ham, uanset hvor lav en løn han er villig til at gå for - så hellere en ung spiller med udviklingspotentiale.
Har vi?? Sidste han blev skiftet ind på den position synes jeg han gjorde det godt. Kan ikke huske han er startet i den position.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB-FC Helsingør

Indlæg af Hanga » 8. nov 2023, 22:35

raekkeettre skrev:
AnyFellow skrev:
8. nov 2023, 22:15
raekkeettre skrev:
8. nov 2023, 21:41
Sidder og kigger på Eriksen styre hele pisset mod FCK som 6/8 - gad fandme godt prøve Lucas på den position hos os, tror der vil kommet et HELT andet flow i vores spil.

EDIT: ja okay...styre, styre...:)
Han har været prøvet på den plads, uden at det medførte et højere niveau fra ham, end vi har set, når han har været forsøgt på andre pladser i offensiven. Jeg håber ikke klubben overvejer at forlænge med ham, uanset hvor lav en løn han er villig til at gå for - så hellere en ung spiller med udviklingspotentiale.
Har vi?? Sidste han blev skiftet ind på den position synes jeg han gjorde det godt. Kan ikke huske han er startet i den position.
Det har han gjort mange gange, det er dog ved at være noget tid siden sidst. Det har desværre ikke været vellykket.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5187
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB-FC Helsingør

Indlæg af Jakobsen » 8. nov 2023, 22:39

raekkeettre skrev:
AnyFellow skrev:
8. nov 2023, 22:15
raekkeettre skrev:
8. nov 2023, 21:41
Sidder og kigger på Eriksen styre hele pisset mod FCK som 6/8 - gad fandme godt prøve Lucas på den position hos os, tror der vil kommet et HELT andet flow i vores spil.

EDIT: ja okay...styre, styre...:)
Han har været prøvet på den plads, uden at det medførte et højere niveau fra ham, end vi har set, når han har været forsøgt på andre pladser i offensiven. Jeg håber ikke klubben overvejer at forlænge med ham, uanset hvor lav en løn han er villig til at gå for - så hellere en ung spiller med udviklingspotentiale.
Har vi?? Sidste han blev skiftet ind på den position synes jeg han gjorde det godt. Kan ikke huske han er startet i den position.
Lucas spillede da masser af 6’er/8’er kampe i sidste sæson og det var ad helvedes til. Jeg kan godt se det virke rent teoretisk, men det virker jo ikke i virkeligheden når Lucas spiller i motorrummet. Det handler også om det menneskelige og personlighed og der er han ikke.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Besvar