Næstved Boldklub - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
YentotreKaffe
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 80
Tilmeldt: 16. sep 2023, 18:21

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af YentotreKaffe » 18. nov 2023, 10:40

Det er vel egentligt bare at kigge på DK, når folk ser sig sure på et tre mands forsvar, og et hold der kan ligge et enormt tryk på modstanderen og stadig være fin i boldbesiddelse. Men vi skal have mere offensivt fra vores backs og angribere i sådan et system, alternativt skal vores midtbane levere mere, men det står klart at vores backs er enormt vigtige. Så vi skal have kigge på det, hvis det her er systemet vi kører med.

Jeg ser gerne at vi får hevet noget ind til vinter, der passer bedre til det Hiljemark vil, du er simpelthen nødt til at give Hiljemark mere tid til at få holdet derhen han gerne vil. Jeg forstår utålmodigheden når vi ikke kommer med et bedre udtryk, men vi har heller ikke nok spillere der kan ligge et tungt pres på modstanderen, som vores system ligger op til. Så der skal kigges på holdet til vinter her. Vi havde jo ikke formationen på plads til at starte sæsonen. Men det er åbenlyst at vi ikke har håndteret de her bundpropper, der kører San Marino stilen, særligt godt, og så har de på en eller anden måde fået scoret på de eneste chancer de har i kampen.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2545
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af baresi » 18. nov 2023, 12:37

Fra en af de AaB ansatte ….
Hilje spiller med 3 fordi man VIL spille med Otoa og fordi man ikke mener man kan sætte Kramer eller thelander af..

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af Gnu » 18. nov 2023, 12:47

YentotreKaffe skrev:
18. nov 2023, 10:40
Det er vel egentligt bare at kigge på DK, når folk ser sig sure på et tre mands forsvar, og et hold der kan ligge et enormt tryk på modstanderen og stadig være fin i boldbesiddelse. Men vi skal have mere offensivt fra vores backs og angribere i sådan et system, alternativt skal vores midtbane levere mere, men det står klart at vores backs er enormt vigtige. Så vi skal have kigge på det, hvis det her er systemet vi kører med.

Jeg ser gerne at vi får hevet noget ind til vinter, der passer bedre til det Hiljemark vil, du er simpelthen nødt til at give Hiljemark mere tid til at få holdet derhen han gerne vil. Jeg forstår utålmodigheden når vi ikke kommer med et bedre udtryk, men vi har heller ikke nok spillere der kan ligge et tungt pres på modstanderen, som vores system ligger op til. Så der skal kigges på holdet til vinter her. Vi havde jo ikke formationen på plads til at starte sæsonen. Men det er åbenlyst at vi ikke har håndteret de her bundpropper, der kører San Marino stilen, særligt godt, og så har de på en eller anden måde fået scoret på de eneste chancer de har i kampen.
Der er jo ikke nogen, der er imod tremandsforsvar pr. definition. Det er en elendig stråmand, du opstiller der. Hvad folk med rette er utilfredse med er at AaB spiller ad helvede til, at træneren op til sæsonen siger at 4-3-3 ligger fast, at man henter spiller ind til netop det system, at man bruger hele optakten til sæsonen på at spille det ind. Og tre kampe inde i sæsonen skifter træneren hest.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af R Rosenberg » 18. nov 2023, 14:06

baresi skrev:
18. nov 2023, 12:37
Fra en af de AaB ansatte ….
Hilje spiller med 3 fordi man VIL spille med Otoa og fordi man ikke mener man kan sætte Kramer eller thelander af..
Fordi de to er out of this world gode eller fordi de så bliver tøsefornærmede?

Og jeg forstår godt, at man af mange årsager vil spille Otoa.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af Kasper » 18. nov 2023, 17:50

baresi skrev:
18. nov 2023, 12:37
Fra en af de AaB ansatte ….
Hilje spiller med 3 fordi man VIL spille med Otoa og fordi man ikke mener man kan sætte Kramer eller thelander af..
Hvem i alverden er så illoyal overfor vores elskede klub? Håber han ryger ud på røv og albuer.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af FlæskeFrank » 18. nov 2023, 18:29

Lad nu være med at misforstå noget, bare for at vinklet noget i en obskur retning.
- FlæskeFrank

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2545
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af baresi » 18. nov 2023, 19:57

R Rosenberg skrev:
18. nov 2023, 14:06
baresi skrev:
18. nov 2023, 12:37
Fra en af de AaB ansatte ….
Hilje spiller med 3 fordi man VIL spille med Otoa og fordi man ikke mener man kan sætte Kramer eller thelander af..
Fordi de to er out of this world gode eller fordi de så bliver tøsefornærmede?

Og jeg forstår godt, at man af mange årsager vil spille Otoa.
Hmm ja aner det ikke - frygten er naturligvis at man ikke tør sætte dem af men omvendt helenius er da smidt af på røv og albuer
Personligt har jeg svært ved at se at Kramer eller thelander skal bænkes - de er stadig bedst men omvendt bør Otoa få tid.
Men det bør ik være derfor de spiller med 3 …
Få nu styr på den 4 back og vælge de bedste til opgaven

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af 9520AaB » 18. nov 2023, 20:41

baresi skrev:
R Rosenberg skrev:
18. nov 2023, 14:06
baresi skrev:
18. nov 2023, 12:37
Fra en af de AaB ansatte ….
Hilje spiller med 3 fordi man VIL spille med Otoa og fordi man ikke mener man kan sætte Kramer eller thelander af..
Fordi de to er out of this world gode eller fordi de så bliver tøsefornærmede?

Og jeg forstår godt, at man af mange årsager vil spille Otoa.
Hmm ja aner det ikke - frygten er naturligvis at man ikke tør sætte dem af men omvendt helenius er da smidt af på røv og albuer
Personligt har jeg svært ved at se at Kramer eller thelander skal bænkes - de er stadig bedst men omvendt bør Otoa få tid.
Men det bør ik være derfor de spiller med 3 …
Få nu styr på den 4 back og vælge de bedste til opgaven
Kramer og Thelander er helt klart bedst til at forsvare.
Til at bygge spillet op, not so much.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

José
2. div
2. div
Indlæg: 125
Tilmeldt: 25. apr 2006, 11:53
Geografisk sted: far away from reality

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af José » 18. nov 2023, 21:42

Nej, men det giver ro til holdet med en solid defensiv. I tillæg er de også farlige på dødbolde, som er et af vores bedste våben. Det er ikke særligt jogo bonito-artigt, men har været ret effektivt og vil også være et våben i superligaen trods bedre modstandere.
Jeg synes der er overraskende lidt fokus på, hvor lidt tryk vores wingbacks lægger. Caballo kommer -indrømmet- med mange gode indlæg, Kasper Jørgensen mangler vi at se komme med noget mere.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4338
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af Kristian » 18. nov 2023, 22:47

baresi skrev:
18. nov 2023, 12:37
Fra en af de AaB ansatte ….
Hilje spiller med 3 fordi man VIL spille med Otoa og fordi man ikke mener man kan sætte Kramer eller thelander af..
Det er jo helt håbløst...Lav dog et rotationssystem og gå tilbage til den 4 back kæde.
Hvis det passer, er der jo INGEN kamp om pladserne i AaB.
------------------
mvh Kristian

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2997
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af raekkeettre » 19. nov 2023, 20:03

Kristian skrev:
18. nov 2023, 22:47
baresi skrev:
18. nov 2023, 12:37
Fra en af de AaB ansatte ….
Hilje spiller med 3 fordi man VIL spille med Otoa og fordi man ikke mener man kan sætte Kramer eller thelander af..
Det er jo helt håbløst...Lav dog et rotationssystem og gå tilbage til den 4 back kæde.
Hvis det passer, er der jo INGEN kamp om pladserne i AaB.
Det rationale har været kendt i et stykke tid, fordi AaB gerne vil bringe unge spillere frem. Derfor bliver det sgu spændende om vi går over til en 4 back når Thelander er i karantæne til næste kamp.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3589
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Næstved Boldklub - AaB

Indlæg af Hovedet » 22. nov 2023, 15:50

José skrev:
18. nov 2023, 21:42
Nej, men det giver ro til holdet med en solid defensiv. I tillæg er de også farlige på dødbolde, som er et af vores bedste våben. Det er ikke særligt jogo bonito-artigt, men har været ret effektivt og vil også være et våben i superligaen trods bedre modstandere.
Jeg synes der er overraskende lidt fokus på, hvor lidt tryk vores wingbacks lægger. Caballo kommer -indrømmet- med mange gode indlæg, Kasper Jørgensen mangler vi at se komme med noget mere.
Men vi har lige præcis ikke en solid defensiv, og det er under alle omstændigheder ikke effektivt. Jeg har i hvert fald ikke set et hold præget af "ro" i kampene mod B 93, Kolding, Helsingør og Næstved. Og i tidligere opgør mod Næstved og HB Køge.

Det har jeg derimod i en række andre kampe mod bedre modstandere som Fredericia, 2 x Horsens, Vendsyssel og SønderjyskE. Af den simple årsag, at man i disse tilfælde har fravalgt en taktik, som konsekvent medfører, at dårligere modstandere kommer til unødvendige chancer og afslutninger, og at AaB ligeså konsekvent ikke kommer frem til chancer og afslutninger, som holdets sportslige niveau berettiger til.

Med andre ord: Vi indkasserer flere mål, og vi scorer færre mål. Dette betyder færre point.

Og selvfølgelig giver den slags ikke "ro" på et mandskab. Derimod er det åbenlyst, at vi ser et stadig mere rådvildt og selvtillidsforladt AaB-hold. Og det tror pokker, når man spiller efter en taktik, der nu i 4 ud af 4 tilfælde har medført pointtab mod hold, der næste år skal spille i 2. division. Og i 2 ud af 2 tilfælde har givet knebne og tvivlsomme sejre over de 2 hold lige over.

Vi rykker måske op alligevel, ligesom man i mange tilfælde slipper godt fra at vandre et par kilometer på en motorvejsstrækning med bind for øjnene. Men man skal ikke forveksle et "pyyyyyha, det gik..." (som i Kolding) med et "det var den rigtige måde at gøre det på".

Og hvorfor dog gamble på den måde, som vi nu har set i alt for mange tilfælde i indeværende sæson, når man har et hold, der vinder langt de fleste kampe ved bare at spille efter almindelig sund fornuft?

Besvar