AaB - Hobro

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB - Hobro

Indlæg af R Rosenberg » 26. nov 2023, 19:49

Altså, man får jo næsten dryppen af at tænke på det bold, vi spillede under Wieghorst.
Og bare lige som et kuriosum: Mod langt bedre modstandere.
Ædruelighedens stemme

Noerresundby
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 22
Tilmeldt: 31. aug 2022, 15:28
Favoritspiller: Kusk

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Noerresundby » 26. nov 2023, 19:53

Jeg er helt på linie med Jacobsen.

Omend jeg ikke falder i svime over Hilje, så har han et hold at has-beens og wonnabees. Lucas får lov til at hæve sin gode løn indtil sommer, hvor han enten stopper eller skifter til Vendsyssel eller Hobro på en fri transfer. Pedro tager retur til Portugal på en fri transfer. Ahlman stopper sandsynligvis - eller fortsætter måske i en anden 1 div klub. Helenius vil man sikkert gerne af med - der er ikke meget value for Money i ham. Thelander er sikkert også al for dyr, men giver trods alt holdet noget - men lønudgiften er man nok helst fri for.

Og hvem er det så lige stjernerne er som andre Superligaklubber står i kø efter? Widell måske….og ellers ikke rigtigt nogen. Ementa var spændende, Ramkilde også (synes jeg). Ellers er der er for mange der over en lang periode intet har vist, uanset om træneren har heddet Hiljemark, Friis, Cifuentes, Friis osv.

Jeg tror strategien er at vinde 1 division med de forhåndværende midler (undtagen dem man skal af med) - og skifte truppen ud med henblik på en mere afbalanceret trup. Der sker sikkert noget i vinter-vinduet, og en masse i sommer-vinduet…når oprykningen er i hus.

Hilje tror jeg har rigtig lang snor!

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Raptorr » 26. nov 2023, 20:12

Jakobsen skrev:
26. nov 2023, 19:32
Vi kan klandre Hilje for meget og med god ret, men vi må også se på hvad han har at skyde med.
Nogen skriger på Lucas, men stop nu - manden er færdig og har været det i årevis. Han jo kun vende mega langsomt og derefter så se fornærmet ud når nogen tillader sig at snuppe bolden fra ham.
Så har vi hjerneblødningen Prica, som nok aldrig bliver topscorer i andet end røde kort og Bakiz som er en hypet divisionsspiller som sidst har ramt hans topniveau for fire sæsoner siden. Endelig har vi ugidelige Helenius som ser jammerlig ud under alle andre trænere end Kent Nielsen. Så står vi tilbage med Toku som ikke har vist noget som helst og en unproven Ross som ikke kan bære det her.
Den her offensiv er måske okay på papiret, men der er jo ingen af dem der er det de en gang var på papiret. Den offensiv er sgu da lort med lort på. Tror jeg på, at dem ville finde et bedre niveau under en evt. ny træner? Nej ikke sådan for alvor

- Lucas har været det samme siden sidste skadespause under samtlige trænere. Han kunne lige hive et par gode pokalkampe ud af røven i sidste sæson, men det var så også det.
- Bakiz er overvurderet og har ikke vist det der han er kendt for i flere år
- Helenius kan åbenbart kun under Kent Nielsen
- Toku er lykkeridder på gennemrejse og er anyway nok væk til sommer og næppe en spiller vi får væsentligt mere
- Prica vi har set over tid, at niveauet ikke er der.

Det er altså ikke fordi der er en masse uforløst potentiale her.
Jeg er enig. Vores trup er overvurderet. Midtbanen er heller ikke noget at skrive hjem om :thumbsdown:

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1492
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Lyfe » 26. nov 2023, 20:15

Er idiot nok til at sidde og se kampen på viaplay nu efter at have været på stadion... Er rystet over Daniel Ortved ikke EN ENESTE GANG har nævnt et eneste ord om stemningen fra vesttribunen. Kan være han ikke må/vil nævne romerlys men resten af stemningen kan stadig i talesættes...
Er kun 20 min i at gense kampen men lydbilledet er så markant at havde det været en københavnerklub så var det nævnt 20 gange
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Funky » 26. nov 2023, 20:18

Lyfe skrev:
26. nov 2023, 20:15
Er idiot nok til at sidde og se kampen på viaplay nu efter at have været på stadion... Er rystet over Daniel Ortved ikke EN ENESTE GANG har nævnt et eneste ord om stemningen fra vesttribunen. Kan være han ikke må/vil nævne romerlys men resten af stemningen kan stadig i talesættes...
Er kun 20 min i at gense kampen men lydbilledet er så markant at havde det været en københavnerklub så var det nævnt 20 gange
Intet nyt under solen. Ortved er indbegrebet af alt, der er galt med sportsjournalistik.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3589
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Hovedet » 26. nov 2023, 20:26

YentotreKaffe skrev:
26. nov 2023, 18:45
Hovedet skrev:
26. nov 2023, 18:32
doukas skrev:
26. nov 2023, 18:16
Kasper skrev:
26. nov 2023, 18:12
doukas skrev:
26. nov 2023, 17:55
Kasper skrev:
26. nov 2023, 17:50


Tjek lige bænken idag. Hvordan skulle han have blandet kortene anderledes?
Er det et seriøst spørgsmål eller troller du?
Troller ikke
Vildt nok. Er det dig Oscar?
Og læg lige dertil, at vi i historisk omfang har været forskånet for skader og karantæner. I dag er vi ganske vist reelt svækkede i form af Thelander og Widell. Men havde man i ramme alvor forestillet, at man ikke bare en enkelt gang i sæsonen mangler 2 stamspillere!

Og det kan da godt være, at chancerne for et tordendrøn ind i målhjørnet fra 40 meters afstand havde været en smule højere med en Widell på banen. Vores defensiv er trods det overbefolkede straffesparksfelt så vakkelvorn, at det nu mindst kræver et mål og i de fleste tilfælde to mål blot at få point! Til gengæld er vores offensive muligheder grundet det samme overbefolkede straffesparksfelt så ringe, at kun blindt held eller individuel præstation kan resultere i 2 mål!

Dette hold er utvivlsomt 1. divisions stærkeste hold og formentlig også det bedste, der nogensinde har spillet i 1. division. Måske et komplet suverænt SønderjyskE, der i bedste fald har samme spillemæssige ressourcer at råde over, kan gøre AaB rangen stridig, men så er det sateme også det!

Til gengæld har vi utvivlsomt den ringeste træner, der nogensinde har optrådt i 1. division. Og det er direkte synd at sætte en så overmatchet person i en sådan rolle - og endnu et eksempel på, hvor bizart inkompetent AaB har optrådt!

Nu skal tyskerne træde i karakter og få sat en stopper for endnu en katastrofal disposition, inden den - som AaBs historie de senere år har vist gang på gang - udarter til en katastrofe af uoverskuelig karakter.
Vores defensiv vakler ikke, tilgengæld sparkede modstanderne stort set alle chancer ind de havde, de sidste 3 kampe. Vi skal være mere bevægelige offensivt, og det var vi i dele af kampen i dag, Ross får jo en kæmpe chance han skal hakke ind og åbne Hobros parkerede bus. Det mener jeg også vi var i 1. halvleg mod Næstved hvor vi brænder sindssyge chancer, men der mangler også en Widell i dag, og det er tydeligt.
Og det er lige præcis pointen! I landskampspausen, der fulgte efter kampene mod Vendsyssel og Horsens, har AaB nu entydigt lagt sig fast på en taktik, hvor pointene skal hentes alene ved at holde modstanderen fra scoring. En sådan taktik gør AaB dobbelt sårbare, da den dels forårsager, at AaB kommer frem til så få chancer, at de slet og ret skal udnyttes, ligesom den ligeledes fordrer, at modstanderne slet og ret skal holdes helt væk fra chancer, da korthuset selvsagt kollapser, hvis en modstander skulle være så flabet at score på de chancer, de kommer frem til. Vi har jo selv kaldt det "effektivitet" ...

Når man forfølger en sådan taktik, må man simpelthen ikke give 2-4 chancer væk i hver eneste kamp - og vi taler altså 1. division her.

Vi kunne jo sagtens leve med, at både Vendsyssel og Horsens scorede mod os. Vi kunne også sagtens leve med uheld i form af skud på stolpe og overligger og et par brændte chancer, da den taktik, vi spillede efter, alligevel resulterede i henholdsvis 3 og 4 mål. Vi havde end ikke vores enmandshær i Helenius i spil i de kampe!

Det er næsten utænkeligt, at vi efter det nuværende taktiske oplæg havde vundet bare en af de to kampe; vi havde under ingen omstændigheder scoret sammenlagt 7 mål, ligesom modstanderne efter al sandsynlighed havde scoret mere end de sammenlagt 2 mål.

SønderjyskE kan også sagtens leve med, at modstanderne hist og pist scorer et mål eller sågar to, når de selv som noget nær en naturlov scorer 4! Spillede de efter AaBs taktik, havde Næstveds enlige træffer i fredags med stor sandsynlighed medført pointtab, og de havde så sikkert som amen i kirken tabt i Helsingør efter at have indkasseret 3 mål!

Hvis AaB udnytter holdets uomtvistelige offensive kvaliteter, kan holdet også sagtens leve med en modstander, der i ny og næ faktisk scorer på deres chancer. I modsat fald skal defensiven imidlertid holde langt højere kvalitet end at slippe 5 mål ind i 3 hjemmekampe mod B 93, Helsingør og Hobro - hvis altså AaB har ambitioner om oprykning i denne sæson, for det kommer ikke til at ske, hvis resten af sæsonen forløber på samme måde som i perioden efter omtalte landsholdspause.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1744
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: AaB - Hobro

Indlæg af RicoBR02 » 26. nov 2023, 20:43

Jeg er sgu lidt ked af det.. Jeg er egentlig ikke i tvivl om at vi rykker op, jeg er heller ikke i tvivl om kvaliteten på holdet. Men noget i klubben fungerer ikke, der er noget råddent på hornevej og vi skal have vendt hver eneste sten for at finde frem til det. Der må ligge en gammel madpakke I et hjørne et sted der fordærver resten af klubben. Det her det er ikke det AaB jeg er vokset op med, der er ingen glæde, ingen vilje, ingen gejst i øjnene på spillerne. Ahlman og bomholt er de eneste 2 der kæmper røven ud af bukserne i dag. Det er pinligt og det har stået på længe.. Jeg er bange for at madpakken skal findes blandt enkelte spillere og i trænerteamet

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Kasper » 26. nov 2023, 20:50

Vi har tabt 1 ud af 17 kampe og har 8 point ned til nr. 3. Slap nu af

Jeg er overrasket over at vi faktisk har point succes i denne sæson. Jeg har ikke glemt sidste halvanden sæson, hvor vi ikke slog andre end Horsens og Lyngby.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1744
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: AaB - Hobro

Indlæg af RicoBR02 » 26. nov 2023, 20:54

Kasper skrev:
26. nov 2023, 20:50
Vi har tabt 1 ud af 17 kampe og har 8 point ned til nr. 3. Slap nu af

Jeg er overrasket over at vi faktisk har point succes i denne sæson. Jeg har ikke glemt sidste halvanden sæson, hvor vi ikke slog andre end Horsens og Lyngby.
Tror 90% af alle fans er helt rolige mht denne sæson, det er næste sæson vi begynder at blive bekymrede over.. Det her hold kan sikkert spille os i superligaen, men de kan ikke holde os deroppe..

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Kasper » 26. nov 2023, 20:58

RicoBR02 skrev:
26. nov 2023, 20:54
Kasper skrev:
26. nov 2023, 20:50
Vi har tabt 1 ud af 17 kampe og har 8 point ned til nr. 3. Slap nu af

Jeg er overrasket over at vi faktisk har point succes i denne sæson. Jeg har ikke glemt sidste halvanden sæson, hvor vi ikke slog andre end Horsens og Lyngby.
Tror 90% af alle fans er helt rolige mht denne sæson, det er næste sæson vi begynder at blive bekymrede over.. Det her hold kan sikkert spille os i superligaen, men de kan ikke holde os deroppe..
Nej, det er klart.. Men så er det godt at der er to transfervinduer inden den står på superliga
Kappmeier og Co har ikke haft tid til at trylle endnu.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB - Hobro

Indlæg af R Rosenberg » 26. nov 2023, 20:59

Kasper skrev:
26. nov 2023, 20:50
Vi har tabt 1 ud af 17 kampe og har 8 point ned til nr. 3. Slap nu af

Jeg er overrasket over at vi faktisk har point succes i denne sæson. Jeg har ikke glemt sidste halvanden sæson, hvor vi ikke slog andre end Horsens og Lyngby.
Ja, det er jeg så ikke overrasket over. Jeg havde forventet flere af dem - og en meget bedre målscore oveni.

Lyngby og sidste sæsons Horsens er jo klasser over de, vi møder denne sæson. Det ser man bare ikke rigtig.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Kasper » 26. nov 2023, 21:03

R Rosenberg skrev:
26. nov 2023, 20:59
Kasper skrev:
26. nov 2023, 20:50
Vi har tabt 1 ud af 17 kampe og har 8 point ned til nr. 3. Slap nu af

Jeg er overrasket over at vi faktisk har point succes i denne sæson. Jeg har ikke glemt sidste halvanden sæson, hvor vi ikke slog andre end Horsens og Lyngby.
Ja, det er jeg så ikke overrasket over. Jeg havde forventet flere af dem - og en meget bedre målscore oveni.

Lyngby og sidste sæsons Horsens er jo klasser over de, vi møder denne sæson. Det ser man bare ikke rigtig.
Det kommer lidt bag på mig. Hvad har du haft af forventninger? At vinde alle kampe i sæsonen med mere end 2 eller 3 mål?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Funky » 26. nov 2023, 21:06

RicoBR02 skrev:
26. nov 2023, 20:43
Jeg er sgu lidt ked af det.. Jeg er egentlig ikke i tvivl om at vi rykker op, jeg er heller ikke i tvivl om kvaliteten på holdet. Men noget i klubben fungerer ikke, der er noget råddent på hornevej og vi skal have vendt hver eneste sten for at finde frem til det. Der må ligge en gammel madpakke I et hjørne et sted der fordærver resten af klubben. Det her det er ikke det AaB jeg er vokset op med, der er ingen glæde, ingen vilje, ingen gejst i øjnene på spillerne. Ahlman og bomholt er de eneste 2 der kæmper røven ud af bukserne i dag. Det er pinligt og det har stået på længe.. Jeg er bange for at madpakken skal findes blandt enkelte spillere og i trænerteamet
Altså, det er jo åbenlyst at truppen er i en lidt større transitionsfase, end 'normalt'. Truppens dyreste dreng, anføreren, det store offensive håb, er reduceret til bænkevarmer og kan selv i denne dårlige periode ikke spille sig på hold. Klart signal om, at han er færdig. Prica, som i hvert fald SELV troede, han kom hjem for at være fast i angrebet i denne sæson, kan ikke spille sig på hold. Jakob Ahlmann kan ikke spille sig på hold. Helenius, frelser-angrebsindkøbet, døjer med at spille sig på hold i forhold til en ung gut som Ross. Til gengæld investeres der (i mine øjne FOR) stort i en spiller som Højholt, uden det sådan rigtig er lykkedes endnu. Han brugte i øvrigt vist nogle kampe på at være skuffet over ikke at komme videre i stedet for at skulle spille 1. div. - ligesom Kramer. Bomholt introduceres her til de to sidste kampe - eksperiment. Toku hentes ind, og burde have kompetencer til at fylde godt, men er endnu ikke på plads. Jørgensen på back virker også som et eksperiment, der bare er befalet at skulle lykkes, endnu uden klar succes. Og så har vi i Widell en ny gut, som er så spændende, at han allerede er på radaren hos større klubber. Otoa fylder også i billedet på noget af det, man kan omtale som positive udviklinger i AaB.

Summa summarum: Der eksperimenteres, generations-udskiftes og fuckes godt og grundigt med hierarkiet i truppen i disse tider. Galt eller genialt? Aner det ikke, men jeg ser ikke ligefrem de andre hold kaste så mange bolde op i luften, som man gør i AaB. På et tidspunkt skal et eller andet hierarki jo sætte sig, men man kan for fanden ikke blive ved med at ville skubbe eks. Højholt mod toppen, hvis han ikke er i stand til at levere mere, end vi ser.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB - Hobro

Indlæg af R Rosenberg » 26. nov 2023, 21:06

RicoBR02 skrev:
26. nov 2023, 20:43
Jeg er sgu lidt ked af det.. Jeg er egentlig ikke i tvivl om at vi rykker op, jeg er heller ikke i tvivl om kvaliteten på holdet. Men noget i klubben fungerer ikke, der er noget råddent på hornevej og vi skal have vendt hver eneste sten for at finde frem til det. Der må ligge en gammel madpakke I et hjørne et sted der fordærver resten af klubben. Det her det er ikke det AaB jeg er vokset op med, der er ingen glæde, ingen vilje, ingen gejst i øjnene på spillerne. Ahlman og bomholt er de eneste 2 der kæmper røven ud af bukserne i dag. Det er pinligt og det har stået på længe.. Jeg er bange for at madpakken skal findes blandt enkelte spillere og i trænerteamet
Ja, der må jo for faen stikke noget under. Det kan jo ikke bare bero på en enkelt spiller eller to eller en træner (eller 5) - noget stikker dybere.

Og jo, holdet er måske ikke så godt, som vi tror. Men det er stadig væsentligt bedre, end det vi har gloet på de seneste to måneder, hvor vi nærmest har hutlet os igennem kampene mod helt grotesk ringe modstandere.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB - Hobro

Indlæg af R Rosenberg » 26. nov 2023, 21:09

Kasper skrev:
26. nov 2023, 21:03
R Rosenberg skrev:
26. nov 2023, 20:59
Kasper skrev:
26. nov 2023, 20:50
Vi har tabt 1 ud af 17 kampe og har 8 point ned til nr. 3. Slap nu af

Jeg er overrasket over at vi faktisk har point succes i denne sæson. Jeg har ikke glemt sidste halvanden sæson, hvor vi ikke slog andre end Horsens og Lyngby.
Ja, det er jeg så ikke overrasket over. Jeg havde forventet flere af dem - og en meget bedre målscore oveni.

Lyngby og sidste sæsons Horsens er jo klasser over de, vi møder denne sæson. Det ser man bare ikke rigtig.
Det kommer lidt bag på mig. Hvad har du haft af forventninger? At vinde alle kampe i sæsonen med mere end 2 eller 3 mål?
Ja, noget i den dur - måske undtagen mod Sønderjyske.

Men helt sikkert andet og mere end nogle ret heldige sejre og nogle fiasko-uafgjorte mod helt ubeskriveligt elendige hold. Og dertil et pinligt nederlag i dag, som man bare gik og ventede på.

Mest af alt havde jeg forventet dominans i ALLE kampe. Det ser man ikke engang.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Hanga » 26. nov 2023, 21:29

R Rosenberg skrev:
26. nov 2023, 21:09
Kasper skrev:
26. nov 2023, 21:03
R Rosenberg skrev:
26. nov 2023, 20:59
Kasper skrev:
26. nov 2023, 20:50
Vi har tabt 1 ud af 17 kampe og har 8 point ned til nr. 3. Slap nu af

Jeg er overrasket over at vi faktisk har point succes i denne sæson. Jeg har ikke glemt sidste halvanden sæson, hvor vi ikke slog andre end Horsens og Lyngby.
Ja, det er jeg så ikke overrasket over. Jeg havde forventet flere af dem - og en meget bedre målscore oveni.

Lyngby og sidste sæsons Horsens er jo klasser over de, vi møder denne sæson. Det ser man bare ikke rigtig.
Det kommer lidt bag på mig. Hvad har du haft af forventninger? At vinde alle kampe i sæsonen med mere end 2 eller 3 mål?
Ja, noget i den dur - måske undtagen mod Sønderjyske.

Men helt sikkert andet og mere end nogle ret heldige sejre og nogle fiasko-uafgjorte mod helt ubeskriveligt elendige hold. Og dertil et pinligt nederlag i dag, som man bare gik og ventede på.

Mest af alt havde jeg forventet dominans i ALLE kampe. Det ser man ikke engang.
Det havde jeg så ikke må jeg sige. Med min lidt manglende kendskab til divisionen havde jeg forventet en lidt mere seriøs modstand, og havde nogle præsenteret mig for denne stilling inden sæsonstart, havde jeg klart taget imod den.

Men det er stort set også det eneste jeg kan være tilfreds med. Indsatserne på banen har været direkte uacceptable i langt de fleste kampe. Vi spiller som om at vi møder modstandere der er bedre end os. De kampe hvor man kan sige at vi rent faktisk spillede noget OK bold kan tælles på én hånd. Vi kunne jo sagtens se at resultaterne løj lidt og ofte kom på marginaler.

Efter at have konstateret niveauet i 1 division synes jeg det er virkelig trist at vi ikke har større ambitioner for vores spil. Vi angriber ikke kampene og virker bange for at lave fejl. Man er fint tilfredse med at kede sit hjemmepublikum ihjel hvis bare det betyder at modstanderen kun får et par skud på mål - uden at skelne til at det så også var samme historie i den anden ende.

Jeg havde ikke forventet at 1 division ville blive problemfrit, langt fra. Men jeg havde forventet at vi ville forsøge at få vores offensiv lidt mere op at køre og at vi her ville turde arbejde mere med den. Jeg synes egentlig Hiljemark var rigtigt på vej. Stod fast i 4-3-3 og der blev købt ind til det, og vi fik tilført 2 midtbanespillere med større offensive kvaliteter. Men der gik ikke mange kampe, før de blev smidt hhv. på kant og på bænk, for at få flere defensive spillere ind.

Kent Nielsen fortalte den anden dag lidt om den strategi og det arbejde som Silkeborg lavede da de skulle tage turen op. Man forstod at her i 1 div. har man dét mere tid på bolden og dét nemmere ved at åbne hullerne, at det var her der at offensiven skulle "spilles ind", så den også stod sin prøve når tempoet og niveauet blev skruet op i superligaen. Vi kan dårligt lave mere end 2 chancer pr. kamp og det virker vi næsten tilfredse med.

Jeg forstår simpelthen ikke de valg man træffer og sådan har det jo været i mange år. Og se hvor vi er havnet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Nitten » 26. nov 2023, 21:32

Hvad mon så bøden bliver på den her gang for alt det pyro ?

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1492
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Lyfe » 26. nov 2023, 21:35

Twitter rygterne gik på at Prica var i gaden igår... nogen der kan bekræfte eller aflive?
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 447
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: AaB - Hobro

Indlæg af DenSataniskeHest » 26. nov 2023, 21:58

Det skulle jo ende med stolpe ud før eller siden. Når man konsekvent kun vinder kampe på mål via inviduelle kvalitet eller held, så vil det før eller siden stoppe. Det mest skræmmende var at læse alle dem der mente så længe man vandt var spillet lige meget. Efter de første par kampe har man ikke skabt en Skid, og nu begynder usikkerheden nok at kunne mærkes endnu mere. Hvis man ikke tør spille et spil system ind i 1 div, hvad fanden er så planen? Man køber ind til 4-3-3 og efter et par gode kampe og en dårlig går man i panik og fylder holdet med defensive spillere og satser på Horsens stilen?

Nogle må sparke hilje ud.. Som det er nu rykker vi måske op men det er direkte ned igen. Man skal være glad for de andre hold i 1 div ikke er skarpere for så var man ikke engang rykket op med det her spil.. Kæft en joke af en udvikling at være vidne til.

Hilje skal ud hvis de tyskere er deres opgave voksen..

Brugeravatar
YentotreKaffe
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 80
Tilmeldt: 16. sep 2023, 18:21

Re: AaB - Hobro

Indlæg af YentotreKaffe » 26. nov 2023, 23:11

Kasper skrev:
26. nov 2023, 21:03
R Rosenberg skrev:
26. nov 2023, 20:59
Kasper skrev:
26. nov 2023, 20:50
Vi har tabt 1 ud af 17 kampe og har 8 point ned til nr. 3. Slap nu af

Jeg er overrasket over at vi faktisk har point succes i denne sæson. Jeg har ikke glemt sidste halvanden sæson, hvor vi ikke slog andre end Horsens og Lyngby.
Ja, det er jeg så ikke overrasket over. Jeg havde forventet flere af dem - og en meget bedre målscore oveni.

Lyngby og sidste sæsons Horsens er jo klasser over de, vi møder denne sæson. Det ser man bare ikke rigtig.
Det kommer lidt bag på mig. Hvad har du haft af forventninger? At vinde alle kampe i sæsonen med mere end 2 eller 3 mål?
Og det er jo bare at se på hvordan Horsens klarer sig i 1. div, bund 6 i suppen er på dagen ikke ret langt fra top 6 i 1. div, på trods af forskellen i budget. Fredericia smadrede OB i pokalen, og sender sikkert også Lyngby ud. Der er stadig nogle der ikke regner 1. div for noget som helst, naturligvis kan vi tabe, og det er ikke en sikkerhed at vi rykker op hvis vi ikke flytter os. Men de samme mennesker har glemt at vi heller ikke kunne score mål i hverken efterår eller foråret sidste sæson, uanset hvem der var træner.

Nu forventer nogle at Hilje vender det på en halv sæson, uden vores største offensive profil fra sidste sæson, og med indkøb der, udover Widell, ikke har styrket os offensivt. Negativiteten herinde mod Hilje er en overreaktion, og sikkert også andre steder på SoMe, uagtet at vi mangler at få lagt på offensivt, og der har jeg også en kritik af Hilje, han skulle have givet Bomholt chancen noget før centralt. Men vores trup er ikke forstærket offensivt fra sidste år, tværtimod, der skal hentes bedre offensive spillere ind. Der er behov for stabilitet mere end noget andet, medmindre Hilje har tabt truppen, eller at ledelsen har en meget bedre trænerprofil, så er det eneste der kan gøre os bedre stabilitet, og et transfervindue så Kappmeier kan hente spillere ind til det system der spilles.

Besvar