Træningskampe vinteren 2024

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af Pollack2 » 21. jan 2024, 00:23

Erasmus Montanus skrev:
20. jan 2024, 18:26
R Rosenberg skrev:
20. jan 2024, 16:23
Funky skrev:
20. jan 2024, 11:47
FlemmingG skrev:
19. jan 2024, 20:07
Brodernumsi skrev:
19. jan 2024, 18:34
Hanga skrev:
19. jan 2024, 18:07
Nå men så fik vi da i hvert fald aflivet undskyldningen om at det er komplet umuligt for AaB at spille 4-3-3 med Jørgensen og Caballo på backs, endda uden at have to defensive spillere foran forsvarskæden.
Så fik vi også vist, at hvis spillede vi i superligaen, ville vi blive dansk mester, nu vi bankede duksen 4-1. ;)
Generelt en meget opløftende indsats over hele linien. Specielt da vi var i vores foretrukne start-11, spillede vi som minimum lige op mod midtjyderne. Og så er det muligt at de heller ikke var i stærkeste opstilling, men jeg tvivler på at midtjyderne ville bytte nogen i deres start-11 ud med nogen af vores spillere.
Det pynter helt vildt på vores hold, at vi er kommet over i en 4-3-3. Midtbanen med Widell og Ask bliver ekstremt spændende at følge…
Jeg synes vi mangler et alternativ på hø back, som kan tage konkurrencen op mod Kasper J. Jeppe P spillede pladsen i anden halvleg, men han har jo 1,5 fod ude af døren…
Til trods for at Lucas scorede idag, så synes jeg det er tydeligt, at han ikke besidder farten til at være med på øverste niveau længere. Stadig god boldbehandling, men al fart og eksplosivitet er forsvundet
De første 30 minutter var fremragende, og vores to nyindkøb viste sig meget flot frem. Adedeji terroriserede konstant FCM's bagkæde, ham var de slet ikke i stand til at håndtere. Ligner en rigtig god signing. Flot flot mål af Prica. Bakiz, fint nok han trykker af, men det så også lidt løjerligt ud med hans mål, og han jeg synes ellers ikke, han viste det helt store. Traf nogle kiksede beslutninger. Vores klart dårligste periode var i 25-30 minutter i midten af 2. halvleg, hvor der var sket en del udskiftninger på begge hold, og FCM vandt alt for mange andenbolde - men jeg synes stadig, man BURDE se mere fra erfarne folk som Lucas, Ahlmann og Helenius. Lucas ligner en, der er videre. Toku får noget kritik herinde, men jeg synes, han i sammenligning med holdet de første 30 minutter også har færre medspillere som leverer det samme presspil og de samme løb.

I øvrigt kan jeg ikke se, hvad de to FCM-kommentatorer gør galt. Bevares, de har fokus på FCM og kender ikke alle vores spillere, men det skal de vel heller ikke. Jeg synes, det var meget sobert.
I det mindste kan de finde ud af at producere et tv-billede til en kamp.
Men det er nok for meget forlangt af Brian Andersens department - der skal jo helst ikke være for meget udvikling.
Når man har været i huset så længe, som Brian Andersen har, så kan man gøre en dyd ud af at være 11 år bagud. Ingen grund til at ændre for meget.
En træningskamp overstået og der bliver delt kindheste ud til højre og venstre i organisationen - jeg kan mærke, det blir et godt 2024 :)

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af Martino » 24. jan 2024, 08:42

I nyeste afsnit mener Ydesen at 3 mand i bagkæden stadig er det foretrukne for AaB. Det håber jeg simpelthen er en fejlanalyse fra Ydesen. 433 er mere eller mindre perfekt med tanke på de spillere AaB har i truppen.
Jeg savner Winsnes

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7819
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af Forza » 24. jan 2024, 08:54

Martino skrev:
24. jan 2024, 08:42
I nyeste afsnit mener Ydesen at 3 mand i bagkæden stadig er det foretrukne for AaB. Det håber jeg simpelthen er en fejlanalyse fra Ydesen. 433 er mere eller mindre perfekt med tanke på de spillere AaB har i truppen.
Ydesen og værten var også enig i at AaB ikke længere var interesseret i Mathias Jørgensen, selvom det samme dag kom ud at AaB igen har budt på ham. Jeg tror det skal tages med et gran salt.

Mon ikke man bare holder døren åben til 3 i bagkæden, afhængigt af hvem der er til rådighed og hvem modstanderen er.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af emenike » 24. jan 2024, 09:53

Martino skrev:
24. jan 2024, 08:42
I nyeste afsnit mener Ydesen at 3 mand i bagkæden stadig er det foretrukne for AaB. Det håber jeg simpelthen er en fejlanalyse fra Ydesen. 433 er mere eller mindre perfekt med tanke på de spillere AaB har i truppen.
Ydesen virker generelt til at have en god finger på pulsen når det kommer til ungdomsfodbolden i AaB, derudover har jeg ikke indtryk af at han ved særlig meget. Bedst eksemplificeret med Bernard Peters sagen på træningslejren sidste vinter.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af Martino » 24. jan 2024, 14:06

emenike skrev:
24. jan 2024, 09:53
Martino skrev:
24. jan 2024, 08:42
I nyeste afsnit mener Ydesen at 3 mand i bagkæden stadig er det foretrukne for AaB. Det håber jeg simpelthen er en fejlanalyse fra Ydesen. 433 er mere eller mindre perfekt med tanke på de spillere AaB har i truppen.
Ydesen virker generelt til at have en god finger på pulsen når det kommer til ungdomsfodbolden i AaB, derudover har jeg ikke indtryk af at han ved særlig meget. Bedst eksemplificeret med Bernard Peters sagen på træningslejren sidste vinter.
Sandt nok. Jeg regner med AaB er tilbage i 433 og endelig får den formation til virkelig at klikke, med Højholt, Ask og Widell på de tre midtbanepladser - med indhop til Odada, Bomholt, Davidsen osv.
Jeg savner Winsnes

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af 9000AaB » 24. jan 2024, 15:49

Nogle der ved om kampen kan livestreames fredag mod de blå ponyer fra Randers?

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af R Rosenberg » 24. jan 2024, 18:50

emenike skrev:
24. jan 2024, 09:53
Martino skrev:
24. jan 2024, 08:42
I nyeste afsnit mener Ydesen at 3 mand i bagkæden stadig er det foretrukne for AaB. Det håber jeg simpelthen er en fejlanalyse fra Ydesen. 433 er mere eller mindre perfekt med tanke på de spillere AaB har i truppen.
Ydesen virker generelt til at have en god finger på pulsen når det kommer til ungdomsfodbolden i AaB, derudover har jeg ikke indtryk af at han ved særlig meget. Bedst eksemplificeret med Bernard Peters sagen på træningslejren sidste vinter.
Ingen på Nordjyskes sportsredaktion har en hujende fis viden om, hvad der sker i AaB's øverste lag.

Det beviser de gang på gang, og det bliver ofte understreget af, at andre medier er først med nyheder.
Ædruelighedens stemme

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af 9520AaB » 24. jan 2024, 19:09

R Rosenberg skrev:
emenike skrev:
24. jan 2024, 09:53
Martino skrev:
24. jan 2024, 08:42
I nyeste afsnit mener Ydesen at 3 mand i bagkæden stadig er det foretrukne for AaB. Det håber jeg simpelthen er en fejlanalyse fra Ydesen. 433 er mere eller mindre perfekt med tanke på de spillere AaB har i truppen.
Ydesen virker generelt til at have en god finger på pulsen når det kommer til ungdomsfodbolden i AaB, derudover har jeg ikke indtryk af at han ved særlig meget. Bedst eksemplificeret med Bernard Peters sagen på træningslejren sidste vinter.
Ingen på Nordjyskes sportsredaktion har en hujende fis viden om, hvad der sker i AaB's øverste lag.

Det beviser de gang på gang, og det bliver ofte understreget af, at andre medier er først med nyheder.
Ikke at jeg er uenig med dig, men er nysgerrig på om Nordjydske har gjort dig ondt på noget tidspunkt??
Om det er nuværende eller tidligere journalister/redaktører fra Nordjydske, så forspilder du ikke en chance for lige at sende en sviner i den retning.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af R Rosenberg » 24. jan 2024, 22:05

9520AaB skrev:
24. jan 2024, 19:09
R Rosenberg skrev:
emenike skrev:
24. jan 2024, 09:53
Martino skrev:
24. jan 2024, 08:42
I nyeste afsnit mener Ydesen at 3 mand i bagkæden stadig er det foretrukne for AaB. Det håber jeg simpelthen er en fejlanalyse fra Ydesen. 433 er mere eller mindre perfekt med tanke på de spillere AaB har i truppen.
Ydesen virker generelt til at have en god finger på pulsen når det kommer til ungdomsfodbolden i AaB, derudover har jeg ikke indtryk af at han ved særlig meget. Bedst eksemplificeret med Bernard Peters sagen på træningslejren sidste vinter.
Ingen på Nordjyskes sportsredaktion har en hujende fis viden om, hvad der sker i AaB's øverste lag.

Det beviser de gang på gang, og det bliver ofte understreget af, at andre medier er først med nyheder.
Ikke at jeg er uenig med dig, men er nysgerrig på om Nordjydske har gjort dig ondt på noget tidspunkt??
Om det er nuværende eller tidligere journalister/redaktører fra Nordjydske, så forspilder du ikke en chance for lige at sende en sviner i den retning.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Næ. Det har i årtier såmænd bare irriteret mig grænseløst, at det lokale dagblad er så elendige i deres dækning af landsdelens absolut største og mest kendte brand. Endnu mere, at de så ofte udtaler sig skråsikkert, men igen og igen beviser, at de intet ved - en træls arrogance.
Det er en ufatteligt doven redaktion.
Ædruelighedens stemme

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1492
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af Lyfe » 26. jan 2024, 10:01

Spændende om vi starter med en opstillinger der ligner den som startede mod FCM eller om det bliver en klassisk træningskamp hvor der er blandet helt rundt i alle 3 halvlege.

Kan ikke se om kampen vises på deres youtube men de viste den for 6 dage siden mod hobro.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1492
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af Lyfe » 26. jan 2024, 10:14

Lyfe skrev:
26. jan 2024, 10:01
Spændende om vi starter med en opstillinger der ligner den som startede mod FCM eller om det bliver en klassisk træningskamp hvor der er blandet helt rundt i alle 3 halvlege.

Kan ikke se om kampen vises på deres youtube men de viste den for 6 dage siden mod hobro.
`Fandt selv svaret: Opgøret i Randers livestreames ikke, men der vil være liveopdateringer på AaB's officielle konto på X - det tidligere Twitter. Efter kampen kan et referat læses på www.aabsport.dk, hvor der lørdag også kan ses et sammendrag af testkampen.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1492
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af Lyfe » 26. jan 2024, 11:43

Vores startopstilling (4-3-3): Josip Posavec, Kasper Jørgensen, Lars Kramer, Rasmus Thelander, Sebastian Otoa, Daniel Ask, Malthe Højholt, Melker Widell, Younes Bakiz, Oliver Ross, Jubril Adedeji.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

tommas jensen
Superliga
Superliga
Indlæg: 730
Tilmeldt: 6. aug 2005, 10:30
Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af tommas jensen » 26. jan 2024, 11:50

Kan den livestreames ?

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1492
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af Lyfe » 26. jan 2024, 12:00

tommas jensen skrev:
26. jan 2024, 11:50
Kan den livestreames ?
Nej kun liveblog på twitter og nordjyske
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 541
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af Trickster » 26. jan 2024, 12:25

tommas jensen skrev:
26. jan 2024, 11:50
Kan den livestreames ?
https://www.youtube.com/watch?v=8xN81qIiKI8

Scuffed, men bedre end tekst.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af doukas » 26. jan 2024, 12:48

AaBs egne "liveopdateringer " forkæler os ikke ligefrem med mange detaljer om dagens kamp.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af FIDEL » 26. jan 2024, 12:52

Vi fører 1-0 ved pausen (Bakiz). :cheers:

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af doukas » 26. jan 2024, 12:53

FIDEL skrev:
26. jan 2024, 12:52
Vi fører 1-0 ved pausen (Bakiz). :cheers:
Efter lidt af et fuck-up af Rend Os forsvar.

Af de ganske få minutter jeg har set af kampen, så springer AaBs høje aggressive pres i øjnene.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2545
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af baresi » 26. jan 2024, 13:04

Er planen at man vil fryse helenius ud. Jeg forstår ikke han ikke er den der starter i de her kampe når det er det bedste hold på banen. Som angriber er han længder bedre end ross og prica - virker som om man bevist giver ham splinter i røven.

Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 486
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Re: Træningskampe vinteren 2024

Indlæg af KME » 26. jan 2024, 13:14

Nogen der har overblik over hvem der skiftet ind/ud?
AaB fan since 1991 :aabfan:

Besvar