AaB-Sønderjyske 24-02-24

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 963
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af gwailo » 24. feb 2024, 16:17

Ikke uretfærdigt med en pointdeler men med 2-0 på hjemmebane skal vi vinde. Indstillingen er skuffende. Det blev kun til et par nålestik fra os. Thygesen sagde i kommenteringen lige efter vores første mål at nu skulle det vise sig om vi havde intentionen til at køre dem over eller om vi ville stille os tilbage. Det blev alt for meget det sidste.

Tydeligt at Sønderjyske er længere med deres projekt.
// gwailo

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af mich1596 » 24. feb 2024, 16:40

Funky skrev:
24. feb 2024, 15:04
Hov, jeg glemte: Højholt har fået en rolle, han fungerer helt fint i. Den ros skal han have. Han rydder op og skaber balance igennem hele kampen. Godt at se, så begynder jeg at forstå projektet.
Det har jeg til gode at få øje på. tænker han får svært ved at finde noget på en tilsvarrende hylde når kontrakten udløber.Vi skulle imo have solgt til viking, hvis tallene var rigtige.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2546
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af baresi » 24. feb 2024, 16:45

4-3-3 FINT der er nogle projekter der IKKE fungerer:
Jeg synes følgende projekter bør stoppes
De Boer, Otoa venstre back, ASK & bakiz som angriber.
Hvis man vil bruge Otoa så skal man turde at sætte kramer eller thelander af - men STIL med nu med ægte backs.
Otoa er ikke med i et eneste overlap - adedeji skal klare hele venstre siden alene, hvorimod jørgensen og jørgensen lapper over hinanden i højre side
ASK er simpelthen ikke i gear til det her niveau endnu - alt går for langsomt og bakiz bliver ikke angriber og fylder alt for lidt
Jeg mener faktisk at helenius er skabt til det her system med de 2 hurtige omkring ham, og så fylder han boksen godt op og hans afslutningsfod er stadig skarp
Mit hold så sådan her ud.

Posavec
KJ - Thelander - Otoa - Caballo
Widell - Højholt - Odada
MJ - Helenius - Adedeji

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4244
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Klaus » 24. feb 2024, 17:34

baresi skrev:
24. feb 2024, 16:45
4-3-3 FINT der er nogle projekter der IKKE fungerer:
Jeg synes følgende projekter bør stoppes
De Boer, Otoa venstre back, ASK & bakiz som angriber.
Hvis man vil bruge Otoa så skal man turde at sætte kramer eller thelander af - men STIL med nu med ægte backs.
Otoa er ikke med i et eneste overlap - adedeji skal klare hele venstre siden alene, hvorimod jørgensen og jørgensen lapper over hinanden i højre side
ASK er simpelthen ikke i gear til det her niveau endnu - alt går for langsomt og bakiz bliver ikke angriber og fylder alt for lidt
Jeg mener faktisk at helenius er skabt til det her system med de 2 hurtige omkring ham, og så fylder han boksen godt op og hans afslutningsfod er stadig skarp
Mit hold så sådan her ud.

Posavec
KJ - Thelander - Otoa - Caballo
Widell - Højholt - Odada
MJ - Helenius - Adedeji
Jeg er 100% enig. De Boer er ikke skyld i vores pointtab, men han redder os heller ikke. Projektet med tværafleveringer forsvar og målmand i mellem var igen ved at koste mål i dag. Med mindre vi har en keeper, der er mega god med fødderne skal det projekt stoppe, og så har vi simpelthen brug for den bedste shot-stopper og det er Posavec. Otoa er en fantastisk spiller, men man gør hverken har eller holdet en tjeneste ved at spille ham uden for hans naturlige position. Både Ahlmann og Carballo er betydeligt bedre, så Otoa skal ind i midterforsvaret, hvis han vurderes god nok til at slå Kramer af. Og så har vi altså brug for en rigtig angriber.... Helenius burde være første mand på holdkortet efter salget af Prica. Jeg tænker en stor del af ansvaret for en mindre god sæsonstart ligger på vores træner. Mystiske spillervalg kombineret med spillere ude af deres naturlige pladser er altså hans ansvar.... Og så er vi faktisk heldige med at få et enkelt point.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Gentleman Finn » 24. feb 2024, 17:37

Adedeji og Mathias har gjort os 5x farligere uden at være spillet ind i. Men vi skal naturligvis lige bruge lidt tid på at få spillet dem ind, vi har ikke ramt klimaks i første kamp. Det sker senere i foråret

Og vi var oppe imod et hold der har brugt et år med de samme spillere på at spille et system ind, et pasnings baseret et, og det kunne man da se.

Helenius på toppen i det her system vil jeg hellere se, hvor længe er han ude? Ask ved jeg ikke helt om han passer til rollen han fik i dag, fordi SE er så pasningsstærke. Vi skal bruge ham bedre.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 943
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Salle17 » 24. feb 2024, 17:51

Gentleman Finn skrev:
24. feb 2024, 17:37
Adedeji og Mathias har gjort os 5x farligere uden at være spillet ind i. Men vi skal naturligvis lige bruge lidt tid på at få spillet dem ind, vi har ikke ramt klimaks i første kamp. Det sker senere i foråret

Og vi var oppe imod et hold der har brugt et år med de samme spillere på at spille et system ind, et pasnings baseret et, og det kunne man da se.

Helenius på toppen i det her system vil jeg hellere se, hvor længe er han ude? Ask ved jeg ikke helt om han passer til rollen han fik i dag, fordi SE er så pasningsstærke. Vi skal bruge ham bedre.
Helt enig. Vi skal blive laaaaangt bedre til at sætte Adideji og Mathias i scene, hold kæft en fart de besidder. Det virker til Ask både skal vænne sig til tempoet og måske også kulissen - synes han virkede ret nervøs til tider.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Gentleman Finn » 24. feb 2024, 17:59

Salle17 skrev:
24. feb 2024, 17:51
Gentleman Finn skrev:
24. feb 2024, 17:37
Adedeji og Mathias har gjort os 5x farligere uden at være spillet ind i. Men vi skal naturligvis lige bruge lidt tid på at få spillet dem ind, vi har ikke ramt klimaks i første kamp. Det sker senere i foråret

Og vi var oppe imod et hold der har brugt et år med de samme spillere på at spille et system ind, et pasnings baseret et, og det kunne man da se.

Helenius på toppen i det her system vil jeg hellere se, hvor længe er han ude? Ask ved jeg ikke helt om han passer til rollen han fik i dag, fordi SE er så pasningsstærke. Vi skal bruge ham bedre.
Helt enig. Vi skal blive laaaaangt bedre til at sætte Adideji og Mathias i scene, hold kæft en fart de besidder. Det virker til Ask både skal vænne sig til tempoet og måske også kulissen - synes han virkede ret nervøs til tider.
Ja det kan tænkes, Ask har en pasningsfod vi skal have noget ud af. Men det er som du siger både debut og et lidt højere niveau, så der skal måske lidt tilpasning for ham her i starten.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4339
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Kristian » 24. feb 2024, 19:00

baresi skrev:
24. feb 2024, 16:45
4-3-3 FINT der er nogle projekter der IKKE fungerer:
Jeg synes følgende projekter bør stoppes
De Boer, Otoa venstre back, ASK & bakiz som angriber.
Hvis man vil bruge Otoa så skal man turde at sætte kramer eller thelander af - men STIL med nu med ægte backs.
Otoa er ikke med i et eneste overlap - adedeji skal klare hele venstre siden alene, hvorimod jørgensen og jørgensen lapper over hinanden i højre side
ASK er simpelthen ikke i gear til det her niveau endnu - alt går for langsomt og bakiz bliver ikke angriber og fylder alt for lidt
Jeg mener faktisk at helenius er skabt til det her system med de 2 hurtige omkring ham, og så fylder han boksen godt op og hans afslutningsfod er stadig skarp
Mit hold så sådan her ud.

Posavec
KJ - Thelander - Otoa - Caballo
Widell - Højholt - Odada
MJ - Helenius - Adedeji
Spil med Ask!! Han skal lære tempo og mønstre.

En kamp har vi set ham, og så skal han bare af igen. Ahh.
------------------
mvh Kristian

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Raptorr » 24. feb 2024, 19:10

Kristian skrev:
24. feb 2024, 19:00
baresi skrev:
24. feb 2024, 16:45
4-3-3 FINT der er nogle projekter der IKKE fungerer:
Jeg synes følgende projekter bør stoppes
De Boer, Otoa venstre back, ASK & bakiz som angriber.
Hvis man vil bruge Otoa så skal man turde at sætte kramer eller thelander af - men STIL med nu med ægte backs.
Otoa er ikke med i et eneste overlap - adedeji skal klare hele venstre siden alene, hvorimod jørgensen og jørgensen lapper over hinanden i højre side
ASK er simpelthen ikke i gear til det her niveau endnu - alt går for langsomt og bakiz bliver ikke angriber og fylder alt for lidt
Jeg mener faktisk at helenius er skabt til det her system med de 2 hurtige omkring ham, og så fylder han boksen godt op og hans afslutningsfod er stadig skarp
Mit hold så sådan her ud.

Posavec
KJ - Thelander - Otoa - Caballo
Widell - Højholt - Odada
MJ - Helenius - Adedeji
Spil med Ask!! Han skal lære tempo og mønstre.

En kamp har vi set ham, og så skal han bare af igen. Ahh.
Helt enig. Ro på og lad os se Ask i nogle flere kampe. Personligt glæder jeg mig over Adedeji og Widell. Vi har ikke haft spillere med den slags kompetencer siden Sousa.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Pollack2 » 24. feb 2024, 21:12

Raptorr skrev:
24. feb 2024, 19:10
Kristian skrev:
24. feb 2024, 19:00
baresi skrev:
24. feb 2024, 16:45
4-3-3 FINT der er nogle projekter der IKKE fungerer:
Jeg synes følgende projekter bør stoppes
De Boer, Otoa venstre back, ASK & bakiz som angriber.
Hvis man vil bruge Otoa så skal man turde at sætte kramer eller thelander af - men STIL med nu med ægte backs.
Otoa er ikke med i et eneste overlap - adedeji skal klare hele venstre siden alene, hvorimod jørgensen og jørgensen lapper over hinanden i højre side
ASK er simpelthen ikke i gear til det her niveau endnu - alt går for langsomt og bakiz bliver ikke angriber og fylder alt for lidt
Jeg mener faktisk at helenius er skabt til det her system med de 2 hurtige omkring ham, og så fylder han boksen godt op og hans afslutningsfod er stadig skarp
Mit hold så sådan her ud.

Posavec
KJ - Thelander - Otoa - Caballo
Widell - Højholt - Odada
MJ - Helenius - Adedeji
Spil med Ask!! Han skal lære tempo og mønstre.

En kamp har vi set ham, og så skal han bare af igen. Ahh.
Helt enig. Ro på og lad os se Ask i nogle flere kampe. Personligt glæder jeg mig over Adedeji og Widell. Vi har ikke haft spillere med den slags kompetencer siden Sousa.
Jo jo, men vi har vel også hentet Odada (dog på leje), fordi vi tror han kan noget? Synes måske ikke helt han har fået chancen i efteråret og er Ask pr definition bare foran, fordi han blev kåret til bedste midt i Superettaren?

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1203
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Reyad » 24. feb 2024, 21:51

baresi skrev:
24. feb 2024, 16:45
4-3-3 FINT der er nogle projekter der IKKE fungerer:
Jeg synes følgende projekter bør stoppes
De Boer, Otoa venstre back, ASK & bakiz som angriber.
Hvis man vil bruge Otoa så skal man turde at sætte kramer eller thelander af - men STIL med nu med ægte backs.
Otoa er ikke med i et eneste overlap - adedeji skal klare hele venstre siden alene, hvorimod jørgensen og jørgensen lapper over hinanden i højre side
ASK er simpelthen ikke i gear til det her niveau endnu - alt går for langsomt og bakiz bliver ikke angriber og fylder alt for lidt
Jeg mener faktisk at helenius er skabt til det her system med de 2 hurtige omkring ham, og så fylder han boksen godt op og hans afslutningsfod er stadig skarp
Mit hold så sådan her ud.

Posavec
KJ - Thelander - Otoa - Caballo
Widell - Højholt - Odada
MJ - Helenius - Adedeji

Normalt skriver du meget fornuftigt. Men at konkludere Ask ikke duer på baggrund af 70 min er hul i hovedet. Jeg kan huske Ståle Solbakkens første kampe. De var jammerlige. Ting tager tid og det tager tid at integrere nye spillere.

Helenius har intet vist og kan ikke presse. Bakiz skuffede i dag. Men også han må få mere end en kamp. Har eftersigende været skarp i optakten.

Jeg tror heller ikke på Otoa som venstreback og synes det er tydeligt vi mangler boldspillere i midterforsvaret. Forskellen til de to stoppede hos Sønderjyske er stor. Den banebrydende pasning centralt i banen slår de godt. Men som hold bliver den taktik selvfølgelig også straffet to gange. Dog ikke forsvarenes fejl.

Alt i alt opløftende med nyt system og aggressivt spil. Med bolden mangler vi en del. Vi er stadig meget i proces. Hvilket også må forventes. Sønderjyske er, trods lavere budget, længere fremme lige nu. Tror AaB tager store skridt i foråret.

Trupmæssigt frygter jeg vi kommer til at mangle en kantspiller. Ellers skal Toku fandeme til at få røven i gear.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2546
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af baresi » 24. feb 2024, 22:23

Reyad skrev:
24. feb 2024, 21:51
baresi skrev:
24. feb 2024, 16:45
4-3-3 FINT der er nogle projekter der IKKE fungerer:
Jeg synes følgende projekter bør stoppes
De Boer, Otoa venstre back, ASK & bakiz som angriber.
Hvis man vil bruge Otoa så skal man turde at sætte kramer eller thelander af - men STIL med nu med ægte backs.
Otoa er ikke med i et eneste overlap - adedeji skal klare hele venstre siden alene, hvorimod jørgensen og jørgensen lapper over hinanden i højre side
ASK er simpelthen ikke i gear til det her niveau endnu - alt går for langsomt og bakiz bliver ikke angriber og fylder alt for lidt
Jeg mener faktisk at helenius er skabt til det her system med de 2 hurtige omkring ham, og så fylder han boksen godt op og hans afslutningsfod er stadig skarp
Mit hold så sådan her ud.

Posavec
KJ - Thelander - Otoa - Caballo
Widell - Højholt - Odada
MJ - Helenius - Adedeji

Normalt skriver du meget fornuftigt. Men at konkludere Ask ikke duer på baggrund af 70 min er hul i hovedet. Jeg kan huske Ståle Solbakkens første kampe. De var jammerlige. Ting tager tid og det tager tid at integrere nye spillere.

Helenius har intet vist og kan ikke presse. Bakiz skuffede i dag. Men også han må få mere end en kamp. Har eftersigende været skarp i optakten.

Jeg tror heller ikke på Otoa som venstreback og synes det er tydeligt vi mangler boldspillere i midterforsvaret. Forskellen til de to stoppede hos Sønderjyske er stor. Den banebrydende pasning centralt i banen slår de godt. Men som hold bliver den taktik selvfølgelig også straffet to gange. Dog ikke forsvarenes fejl.

Alt i alt opløftende med nyt system og aggressivt spil. Med bolden mangler vi en del. Vi er stadig meget i proces. Hvilket også må forventes. Sønderjyske er, trods lavere budget, længere fremme lige nu. Tror AaB tager store skridt i foråret.

Trupmæssigt frygter jeg vi kommer til at mangle en kantspiller. Ellers skal Toku fandeme til at få røven i gear.
Jeg tror du har lagt mere i mit indlæg end nødvendigt. Jeg har ikke konkluderet at ASK ikke duer - blot konkluderet at ud fra træningskampe og Idag der bør han ikke starte foran en Odada eller måske endda en Bomholt.
Odada væsentlig mere aktiv på sin korte tid på banen.
ASK må have en længere tilvænning - men syns ikke han er klar endnu.
Han sænkede spillet - kom for sent i de defensive aktioner - spillede langsommeligt.. og virkede som om tanke og handling var et niveau for hurtigt til ham…
Og så synes jeg såmænd at bakiz ideen er god nok - men helenius vil lave mål i det her system og med de folk omkring.
Desuden er helenius en angriber modstanderen mere sjal forholde sig til end bakiz og helenius ville i min verden skabe endnu mere plads til de andre.
Og så er han en god opspilsstation

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Raptorr » 25. feb 2024, 07:01

Reyad skrev:
24. feb 2024, 21:51
baresi skrev:
24. feb 2024, 16:45
4-3-3 FINT der er nogle projekter der IKKE fungerer:
Jeg synes følgende projekter bør stoppes
De Boer, Otoa venstre back, ASK & bakiz som angriber.
Hvis man vil bruge Otoa så skal man turde at sætte kramer eller thelander af - men STIL med nu med ægte backs.
Otoa er ikke med i et eneste overlap - adedeji skal klare hele venstre siden alene, hvorimod jørgensen og jørgensen lapper over hinanden i højre side
ASK er simpelthen ikke i gear til det her niveau endnu - alt går for langsomt og bakiz bliver ikke angriber og fylder alt for lidt
Jeg mener faktisk at helenius er skabt til det her system med de 2 hurtige omkring ham, og så fylder han boksen godt op og hans afslutningsfod er stadig skarp
Mit hold så sådan her ud.

Posavec
KJ - Thelander - Otoa - Caballo
Widell - Højholt - Odada
MJ - Helenius - Adedeji

Normalt skriver du meget fornuftigt. Men at konkludere Ask ikke duer på baggrund af 70 min er hul i hovedet. Jeg kan huske Ståle Solbakkens første kampe. De var jammerlige. Ting tager tid og det tager tid at integrere nye spillere.

Helenius har intet vist og kan ikke presse. Bakiz skuffede i dag. Men også han må få mere end en kamp. Har eftersigende været skarp i optakten.

Jeg tror heller ikke på Otoa som venstreback og synes det er tydeligt vi mangler boldspillere i midterforsvaret. Forskellen til de to stoppede hos Sønderjyske er stor. Den banebrydende pasning centralt i banen slår de godt. Men som hold bliver den taktik selvfølgelig også straffet to gange. Dog ikke forsvarenes fejl.

Alt i alt opløftende med nyt system og aggressivt spil. Med bolden mangler vi en del. Vi er stadig meget i proces. Hvilket også må forventes. Sønderjyske er, trods lavere budget, længere fremme lige nu. Tror AaB tager store skridt i foråret.

Trupmæssigt frygter jeg vi kommer til at mangle en kantspiller. Ellers skal Toku fandeme til at få røven i gear.
Toku tror jeg ikke på, og han kan ikke være en del af truppen efter denne sæson. Ask er indkøbt til midtbanen, og det betyder, at man har en mere langsigtet plan for ham. Vi må have lidt tålmodighed, og han skal have mere tid og flere pladser i opstillingen. Men han har selvfølgelig ikke monopol på pladsen, og det er velkomment, hvis han bliver presset af Odada og Bomholt. Helenius er skadet, men hvis han kan finde formen og den rette indstilling, så ser jeg også gerne, at han får plads i opstillingen. Desværre er jeg ved at miste troen på det projekt, men jeg hilser det velkomment, hvis Helenius modbeviser mig og andre tvivlere. Og så trænger vi i den grad til, at der dukker en stærk og angrebs ivrig back op blandt vores unge talenter. AaB har traditioner på den plads, og lige nu er det er svært ikke at savne Dalsgaard og Mæhle. Det er hundedyrt at hente sådan en type ind udefra, så med mindre vi kan "vinde i transfer spillet" og finde en uslebet diamant, så skal det næsten komme fra vores ungdomsafdeling. Endelig så kan jeg ikke finde ud af, om jeg har for store og urealistiske forventninger til Kramer, eller han virkelig er faldet i niveau? Det startede sidste forår, men da var der jo mange som ikke holdt niveau. Han har bare ikke rigtig overbevist mig siden, men måske er jeg for kritisk? De Boer foran Posavec fortår jeg ikke, men der må jo være en forklaring?!

Endelig så glæder jeg mig over, at vi tilsyneladende har ramt helt rigtig i transfer og scouting afdelingen, først med Widell og siden med Adedeji. To med meget høj kvalitet ud af 4-5 indkomne transfers er godt, og vi kan måske snart føje Mathias Jørgensen til den gruppe. Det er godt arbejde.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af troelsh » 25. feb 2024, 07:57

Det der bekymrer mig mest ved kampen igår er hvor skrøbelige vi ser ud defensivt og hvor dårlige vi var på bolden. Vi skulle gerne blive klar til at spille Superliga, og hvis sønderjyske kan dominere have bolden 62% og have 29 målforsøg, hvordan havde det så set ud mod Nordsjælland eller FCK? Av av

Jeg havde håbet Ask var en type lidt á la greven, dee kunne holde i bolden under hårdt pres og distribuere den videre med kvalitet, men det var han på ingen måde i går, nærmest tværtimod, lad os håbe det bliver bedre.

Det jeg er mest positiv ved, er at vi ser langt skarpere ud i offensiven, det har virkelig pyntet at få noget fart ind offensivt, og især Adedeji der jo kan runde en mand eller to fra stående, ligner et kæmpe scoop.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af FlæskeFrank » 25. feb 2024, 09:10

Dagen derpå, så var der jo en del positive takter. De nye tilførte god energi, selvom Ask ikke leverede, så gjorde holdet mens han var på banen.

Det pres, som vi leverer de første 15 min. Giver mål, både i træningskampe og ligakampe. Meget positivt.

Samspillet/balancen på holdet virker godt. Presspil giver sjældent meget boldbesiddelse, men 38% er lavt.

Og så slap vi fra premieren uden nederlag. Meget positivt.
- FlæskeFrank

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Maglau » 25. feb 2024, 10:55

Hovedet skrev:
24. feb 2024, 15:30
Pollack2 skrev:
24. feb 2024, 15:03
Det er åbenlyst to superligahold som spillede i dag, men hverken vi eller SJE er SL hold i 2025-26, hvis vi/de spiller sådan her.
Ah, ikke nødvendigvis. Det forekommer mig, at vi efter et halvt års fravær fra Superligaen har ophøjet denne til en mytisk størrelse, og at vi har glemt de 33 sæsoner i samme Superliga, der gik forud.

I langt de fleste af de 33 sæsoner lå vi et eller andet sted i den bedste halvdel lysår fra nedrykning. Vi har spillet hundredevis af kampe, der mindede om det, vi så her i dag. Og der spilles fortsat et væld af opgør i Superligaen, der ikke hæver sig en tøddel over denne dags kamp.

Jeg er med andre ord ikke blevet blæst bagover, når jeg har set kampe som Randers-Lyngby, OB-Hvidovre, Viborg-Silkeborg, Vejle-AGF og hvad ved jeg.

AaB og SønderjyskE i deres nuværende forfatninger kan snildt slutte omkring 6. pladsen i den nuværende Superliga. Vi skal heller ikke undervurdere det faktum, at der findes meget få, om nogle, lande i Europa, hvor forskellen på den bedste og den næstbedste række er så lille, som den er i Danmark. Bare kig på pokalkampene.

Omvendt er det for AaBs vedkommende bekymrende, at vi faktisk kun har præsteret at vinde en af de sidste seks kampe, og at vi på intet tidspunkt har scoret mere end højst to mål. Vi producerer simpelt færre chancer end vi gjorde tidligere i sæsonen. Samtidig giver vi konsekvent flere chancer væk i den anden ende, hvilket også er forklaringen på, at vi slipper omtrent dobbelt så mange mål ind som tidligere i sæsonen.

Vi kulminerede i de to udebanekampe mod Vendsyssel og Horsens, hvor hhv. 3-1 og 4-1 afspejlede de faktiske begivenheder på banen. Dét hold, der optrådte ved de lejligheder, var slet og ret malplaceret i 1. division.
Enig - det var ikke rosenrødt i går, men der er ingen grund til alle dommedagsprofetierne. Det lyder som om vi skulle være det nye Hvidovre i næste sæson i superligaen.
Vi er fuldt ud på linje med Vejle Randers Viborg lyngby og til dels OB. Så nej vi bliver næppe et top 6 hold i næste sæson og kan sagtens befinde os i en hård kamp mod nedrykning men ikke mere givet end det er for de førnævnte og sønderjyske.
Er sikker på at vi nok skal se forbedringer i truppen efter sommerferien.
Ro på
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af R Rosenberg » 25. feb 2024, 11:12

Maglau skrev:
25. feb 2024, 10:55
Hovedet skrev:
24. feb 2024, 15:30
Pollack2 skrev:
24. feb 2024, 15:03
Det er åbenlyst to superligahold som spillede i dag, men hverken vi eller SJE er SL hold i 2025-26, hvis vi/de spiller sådan her.
Ah, ikke nødvendigvis. Det forekommer mig, at vi efter et halvt års fravær fra Superligaen har ophøjet denne til en mytisk størrelse, og at vi har glemt de 33 sæsoner i samme Superliga, der gik forud.

I langt de fleste af de 33 sæsoner lå vi et eller andet sted i den bedste halvdel lysår fra nedrykning. Vi har spillet hundredevis af kampe, der mindede om det, vi så her i dag. Og der spilles fortsat et væld af opgør i Superligaen, der ikke hæver sig en tøddel over denne dags kamp.

Jeg er med andre ord ikke blevet blæst bagover, når jeg har set kampe som Randers-Lyngby, OB-Hvidovre, Viborg-Silkeborg, Vejle-AGF og hvad ved jeg.

AaB og SønderjyskE i deres nuværende forfatninger kan snildt slutte omkring 6. pladsen i den nuværende Superliga. Vi skal heller ikke undervurdere det faktum, at der findes meget få, om nogle, lande i Europa, hvor forskellen på den bedste og den næstbedste række er så lille, som den er i Danmark. Bare kig på pokalkampene.

Omvendt er det for AaBs vedkommende bekymrende, at vi faktisk kun har præsteret at vinde en af de sidste seks kampe, og at vi på intet tidspunkt har scoret mere end højst to mål. Vi producerer simpelt færre chancer end vi gjorde tidligere i sæsonen. Samtidig giver vi konsekvent flere chancer væk i den anden ende, hvilket også er forklaringen på, at vi slipper omtrent dobbelt så mange mål ind som tidligere i sæsonen.

Vi kulminerede i de to udebanekampe mod Vendsyssel og Horsens, hvor hhv. 3-1 og 4-1 afspejlede de faktiske begivenheder på banen. Dét hold, der optrådte ved de lejligheder, var slet og ret malplaceret i 1. division.
Enig - det var ikke rosenrødt i går, men der er ingen grund til alle dommedagsprofetierne. Det lyder som om vi skulle være det nye Hvidovre i næste sæson i superligaen.
Vi er fuldt ud på linje med Vejle Randers Viborg lyngby og til dels OB.
Så nej vi bliver næppe et top 6 hold i næste sæson og kan sagtens befinde os i en hård kamp mod nedrykning men ikke mere givet end det er for de førnævnte og sønderjyske.
Er sikker på at vi nok skal se forbedringer i truppen efter sommerferien.
Ro på
Hvad baserer du det på, at vi er mere det andet end det ene?
Ædruelighedens stemme

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Dennis Nielsen » 25. feb 2024, 11:45

Jeg har ikke set kampen, så jeg skal ikke kunne kommentere på den, men Hiljemarks utallige eksperimenter derimod, finder jeg bekymrende.

Bakiz på top, otoa på en back og igennem sæsonen har han haft 117 forskellige formationer..

I jagten på fast koncept og kontinuitet, der er Hiljemark helt og aldeles på afveje

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Hanga » 25. feb 2024, 12:03

Dennis Nielsen skrev:
25. feb 2024, 11:45
Jeg har ikke set kampen, så jeg skal ikke kunne kommentere på den, men Hiljemarks utallige eksperimenter derimod, finder jeg bekymrende.

Bakiz på top, otoa på en back og igennem sæsonen har han haft 117 forskellige formationer..

I jagten på fast koncept og kontinuitet, der er Hiljemark helt og aldeles på afveje
Ift. formationen har vi mest af alt bevæget os mere tilbage mod det som vi har spillet det meste af tiden under Hiljemark. 4-3-3 er bestemt ikke et nyt system for os, omend rollerne naturligvis altid vil være mere flydende. Og så er det mere fremadrettede spillere på midtbanen nu i Widell og Ask, og kun Højholt som en mere defensiv type. Det fungerede ikke super i går må vi sige, især fordi Ask havde en rigtig tynd kamp. Men jeg håber da også at vi så holder fast denne gang, med mulighed for at gå over i 5 back kæden når der skal lukkes mere af.

Bakiz på toppen - enig i at det er lidt svært at se idéen, men pt. har vi jo kun ham og Ross at vælge imellem til 9'er positionen. Ingen tvivl om at jeg tror mest på at Helenius af de 3, forudsat at han får bedre styr på sin attitude. Men i og med at han har været ude det meste af opstarten vil der nok gå noget tid inden han er en mulighed.

Otoa ligner bestemt ikke en venstreback. Jeg håber at Caballo får pladsen næste gang, og at Hilje vurderer at han godt kan spille den i en alm. 4 back kæde. Så må Otoa kæmpe med Kramer og Thelander for spilletiden centralt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB-Sønderjyske 24-02-24

Indlæg af Kasper » 25. feb 2024, 14:06

Otoa skal spille nærmest uanset hvad.
Klubben bløder penge og han er det største salgsobjekt. Caballo er muligvis bedre her og nu, men synes det giver fin mening at give Otoa spilletiden.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Besvar