AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5190
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Jakobsen » 31. mar 2024, 00:35

DenSataniskeHest skrev:
30. mar 2024, 23:53
Jakobsen skrev:
30. mar 2024, 23:20
DenSataniskeHest skrev:
Kasper skrev:
30. mar 2024, 21:20
Vi stryger direkte til tops i galehus ligaen, hvis vi fyrer Hiljemark nu. Det vil dufte så meget af AaB 22/23.

Hvad nu hvis Niels Frederiksen så kom ind og startede med at tabe de første 5 i næste sæson, skal der så fyres igen, igen?
hiljemark har haft masser af tid og muligheder for at få skabt noget, og det ligner stadig spillerne lige har mødt hinanden og sagt hej..

Hvordan skal man overleve i superligaen med så usamhængende spil?

I det mindste ved vi at Niels Frederiksen kan skabe resultater, og ikke bare er en nul bong som træner hiljemark er...
Hvis man skal se lidt på hvorfor vi har så svært ved at få noget spillemæssigt til at fungere så tror jeg stadig der er noget trupsammensætning og kvalitet der vil bide os i røven nærmest uanset systemvalg og spillestil. 4-3-3 med aggressivt pres har mange ting kørende for sig, men den er svær med en midtbane, hvor Ask er for langsom og det heller ikke lige er Højholts ideelle måde at spille på. Hvis ikke Ask snart begynder at vise et niveau så synes jeg Bomholt skal spilles ind i stedet. Der kom markant mere balance i midtbanen da han kom ind.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det har du selvfølgelig tildels ret i. Men det forklare ikke hvorfor der stadig ikke virker itl at være et bedre sammenspil på holdet...
Enig, men vi skal huske der er revet meget backbone ud af holdet +
- man er gået fra tre back til fire back kæde. Det stiller andre krav til især midtbanen i det opbyggende spil.
- vi har en ret ny midtbane, hvor Widell er rykket længere tilbage og Ask ligner en spiller der aldrig kommer til at kunne være med.
Det er også nye relationer der skal dannes der
- Frontkæden har fem kampe sammen. MJ og Adedeji er nye og Bakiz skal lære en ny plads.

Det jeg derudover sagde lidt indirekte i tidligere indlæg er, at det simpelthen rammer den her spillestil meget hårdt når enkelte spillere ikke kan følge med fordi den kræver, at alle mand kan presse med samme intensitet.
Derudover skal vi huske, at vi er i den første "fase" med det her system. Dels skal holdet jo lære det og sammensættet til det og derudover må der jo også være nogle kommende faser, hvor vi kommer til at se på hvordan vi kan kontrollere kampene mere og det så er en mere klassisk possession der skal bygges på eller bare, at vi bliver endnu bedre til at generobre højt og hele tiden skabe kaos hos modstanderen. I og med, at det er tysk drevet tror jeg mere på det sidste
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Raptorr » 31. mar 2024, 04:41

Jakobsen skrev:
31. mar 2024, 00:35
DenSataniskeHest skrev:
30. mar 2024, 23:53
Jakobsen skrev:
30. mar 2024, 23:20
DenSataniskeHest skrev:
Kasper skrev:
30. mar 2024, 21:20
Vi stryger direkte til tops i galehus ligaen, hvis vi fyrer Hiljemark nu. Det vil dufte så meget af AaB 22/23.

Hvad nu hvis Niels Frederiksen så kom ind og startede med at tabe de første 5 i næste sæson, skal der så fyres igen, igen?
hiljemark har haft masser af tid og muligheder for at få skabt noget, og det ligner stadig spillerne lige har mødt hinanden og sagt hej..

Hvordan skal man overleve i superligaen med så usamhængende spil?

I det mindste ved vi at Niels Frederiksen kan skabe resultater, og ikke bare er en nul bong som træner hiljemark er...
Hvis man skal se lidt på hvorfor vi har så svært ved at få noget spillemæssigt til at fungere så tror jeg stadig der er noget trupsammensætning og kvalitet der vil bide os i røven nærmest uanset systemvalg og spillestil. 4-3-3 med aggressivt pres har mange ting kørende for sig, men den er svær med en midtbane, hvor Ask er for langsom og det heller ikke lige er Højholts ideelle måde at spille på. Hvis ikke Ask snart begynder at vise et niveau så synes jeg Bomholt skal spilles ind i stedet. Der kom markant mere balance i midtbanen da han kom ind.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det har du selvfølgelig tildels ret i. Men det forklare ikke hvorfor der stadig ikke virker itl at være et bedre sammenspil på holdet...
Enig, men vi skal huske der er revet meget backbone ud af holdet +
- man er gået fra tre back til fire back kæde. Det stiller andre krav til især midtbanen i det opbyggende spil.
- vi har en ret ny midtbane, hvor Widell er rykket længere tilbage og Ask ligner en spiller der aldrig kommer til at kunne være med.
Det er også nye relationer der skal dannes der
- Frontkæden har fem kampe sammen. MJ og Adedeji er nye og Bakiz skal lære en ny plads.

Det jeg derudover sagde lidt indirekte i tidligere indlæg er, at det simpelthen rammer den her spillestil meget hårdt når enkelte spillere ikke kan følge med fordi den kræver, at alle mand kan presse med samme intensitet.
Derudover skal vi huske, at vi er i den første "fase" med det her system. Dels skal holdet jo lære det og sammensættet til det og derudover må der jo også være nogle kommende faser, hvor vi kommer til at se på hvordan vi kan kontrollere kampene mere og det så er en mere klassisk possession der skal bygges på eller bare, at vi bliver endnu bedre til at generobre højt og hele tiden skabe kaos hos modstanderen. I og med, at det er tysk drevet tror jeg mere på det sidste
Enig, og i forlængelse heraf tror jeg godt, vi kan regne med, at den nye spillestil er kommet for at blive, uagtet hvad der står på døren til cheftrænerens kontor.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af R Rosenberg » 31. mar 2024, 07:45

Raptorr skrev:
31. mar 2024, 04:41
Jakobsen skrev:
31. mar 2024, 00:35
DenSataniskeHest skrev:
30. mar 2024, 23:53
Jakobsen skrev:
30. mar 2024, 23:20
DenSataniskeHest skrev:
Kasper skrev:
30. mar 2024, 21:20
Vi stryger direkte til tops i galehus ligaen, hvis vi fyrer Hiljemark nu. Det vil dufte så meget af AaB 22/23.

Hvad nu hvis Niels Frederiksen så kom ind og startede med at tabe de første 5 i næste sæson, skal der så fyres igen, igen?
hiljemark har haft masser af tid og muligheder for at få skabt noget, og det ligner stadig spillerne lige har mødt hinanden og sagt hej..

Hvordan skal man overleve i superligaen med så usamhængende spil?

I det mindste ved vi at Niels Frederiksen kan skabe resultater, og ikke bare er en nul bong som træner hiljemark er...
Hvis man skal se lidt på hvorfor vi har så svært ved at få noget spillemæssigt til at fungere så tror jeg stadig der er noget trupsammensætning og kvalitet der vil bide os i røven nærmest uanset systemvalg og spillestil. 4-3-3 med aggressivt pres har mange ting kørende for sig, men den er svær med en midtbane, hvor Ask er for langsom og det heller ikke lige er Højholts ideelle måde at spille på. Hvis ikke Ask snart begynder at vise et niveau så synes jeg Bomholt skal spilles ind i stedet. Der kom markant mere balance i midtbanen da han kom ind.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det har du selvfølgelig tildels ret i. Men det forklare ikke hvorfor der stadig ikke virker itl at være et bedre sammenspil på holdet...
Enig, men vi skal huske der er revet meget backbone ud af holdet +
- man er gået fra tre back til fire back kæde. Det stiller andre krav til især midtbanen i det opbyggende spil.
- vi har en ret ny midtbane, hvor Widell er rykket længere tilbage og Ask ligner en spiller der aldrig kommer til at kunne være med.
Det er også nye relationer der skal dannes der
- Frontkæden har fem kampe sammen. MJ og Adedeji er nye og Bakiz skal lære en ny plads.

Det jeg derudover sagde lidt indirekte i tidligere indlæg er, at det simpelthen rammer den her spillestil meget hårdt når enkelte spillere ikke kan følge med fordi den kræver, at alle mand kan presse med samme intensitet.
Derudover skal vi huske, at vi er i den første "fase" med det her system. Dels skal holdet jo lære det og sammensættet til det og derudover må der jo også være nogle kommende faser, hvor vi kommer til at se på hvordan vi kan kontrollere kampene mere og det så er en mere klassisk possession der skal bygges på eller bare, at vi bliver endnu bedre til at generobre højt og hele tiden skabe kaos hos modstanderen. I og med, at det er tysk drevet tror jeg mere på det sidste
Enig, og i forlængelse heraf tror jeg godt, vi kan regne med, at den nye spillestil er kommet for at blive, uagtet hvad der står på døren til cheftrænerens kontor.
Det er også fint nok - hellere den end den impotensfremkaldende 5-backkæde. Men så kunne det måske være fint nok med en træner, som kan mestre elementerne i den og lære spillerne mønstre osv.

Der sker simpelthen for lidt udvikling under Hiljemark, uanset undskyldningerne der listes op igen og igen.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Kasper » 31. mar 2024, 10:01

DenSataniskeHest skrev:
30. mar 2024, 22:52
Kasper skrev:
30. mar 2024, 21:20
Vi stryger direkte til tops i galehus ligaen, hvis vi fyrer Hiljemark nu. Det vil dufte så meget af AaB 22/23.

Hvad nu hvis Niels Frederiksen så kom ind og startede med at tabe de første 5 i næste sæson, skal der så fyres igen, igen?
hiljemark har haft masser af tid og muligheder for at få skabt noget, og det ligner stadig spillerne lige har mødt hinanden og sagt hej..

Hvordan skal man overleve i superligaen med så usamhængende spil?

I det mindste ved vi at Niels Frederiksen kan skabe resultater, og ikke bare er en nul bong som træner hiljemark er...
Mener sagtens vi kan overleve i superligaen med et godt omstillingsspil, dødbolde og bolderobringer højt på banen.
I øvrigt præcis den måde Niels Frederiksen gjorde Brøndby til mester.

At han skulle være garant for resultater,det er noget værre vrøvl. Der er ingen garantier med en ny træner. Sådan fungerer dynamikkerne ikke i fodbold.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af troelsh » 31. mar 2024, 10:34

Alle der drømmer om trænerfyring bør høre afsnittet rød Aalborg med vores nye ledelse.
De arbejder ikke med quickfixes, herunder trænerfyringer, men tror i stedet på det lange seje træk for at få klubben tilbage på rette spor.

Dette tror jeg er den helt rigtige vej at gå, det andet har vi i øvrigt prøvet, med adskillige dygtige trænere der har fungeret i andre klubber men ikke i AaB.

Og hvorfor egentlig ikke? Fordi vores trup har været helt elendigt sammensat, af dyre spillere der ikke har fungeret som et hold.

Det tager tid at rette op på noget der er smadret helt til ruiner, og kampen i går synes jeg faktisk var et skridt i den rigtige retning, vi giver ret få chancer væk mod ligaens bedst spillende hold, og er samtidig skarpe i den anden ende, sådan vinder man fodboldkampe.

Presset skal blive bedre og spillet med bolden skal blive langt bedre, det kan der ikke være to meninger om, men jeg tror på vi er på rette vej.

Jeg forstår hvorfor man har hentet en typer som Ask, Adedeji og Mathias Jørgensen. Desværre ligner Ask en der ikke har niveauet, men typemæssigt ville han have været perfekt til vores hold.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af R Rosenberg » 31. mar 2024, 10:37

troelsh skrev:
31. mar 2024, 10:34
Alle der drømmer om trænerfyring bør høre afsnittet rød Aalborg med vores nye ledelse.
De arbejder ikke med quickfixes, herunder trænerfyringer, men tror i stedet på det lange seje træk for at få klubben tilbage på rette spor.

Dette tror jeg er den helt rigtige vej at gå, det andet har vi i øvrigt prøvet, med adskillige dygtige trænere der har fungeret i andre klubber men ikke i AaB.

Og hvorfor egentlig ikke? Fordi vores trup har været helt elendigt sammensat, af dyre spillere der ikke har fungeret som et hold.

Det tager tid at rette op på noget der er smadret helt til grunden, og kampen i går synes jeg faktisk var et skridt i den rigtige retning, vi giver ret få chancer væk mod ligaens bedst spillende hold, og er samtidig skarpe i den anden ende, sådan vinder man fodboldkampe.

Presset skal blive bedre og spillet med bolden skal blive langt bedre, det kan der ikke være to meninger om, men jeg tror på vi er på rette vej.

Jeg forstår hvorfor man har hentet en typer som Ask, Adedeji og Mathias Jørgensen. Desværre ligner Ask en der ikke har niveauet, men typemæssigt ville han have været perfekt til vores hold.
Forskellen på da og nu er blot, at vi ikke ved, om vores træner er dygtig - der er bare ikke så meget, der tyder på det.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5190
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Jakobsen » 31. mar 2024, 11:04

R Rosenberg skrev:
31. mar 2024, 10:37
troelsh skrev:
31. mar 2024, 10:34
Alle der drømmer om trænerfyring bør høre afsnittet rød Aalborg med vores nye ledelse.
De arbejder ikke med quickfixes, herunder trænerfyringer, men tror i stedet på det lange seje træk for at få klubben tilbage på rette spor.

Dette tror jeg er den helt rigtige vej at gå, det andet har vi i øvrigt prøvet, med adskillige dygtige trænere der har fungeret i andre klubber men ikke i AaB.

Og hvorfor egentlig ikke? Fordi vores trup har været helt elendigt sammensat, af dyre spillere der ikke har fungeret som et hold.

Det tager tid at rette op på noget der er smadret helt til grunden, og kampen i går synes jeg faktisk var et skridt i den rigtige retning, vi giver ret få chancer væk mod ligaens bedst spillende hold, og er samtidig skarpe i den anden ende, sådan vinder man fodboldkampe.

Presset skal blive bedre og spillet med bolden skal blive langt bedre, det kan der ikke være to meninger om, men jeg tror på vi er på rette vej.

Jeg forstår hvorfor man har hentet en typer som Ask, Adedeji og Mathias Jørgensen. Desværre ligner Ask en der ikke har niveauet, men typemæssigt ville han have været perfekt til vores hold.
Forskellen på da og nu er blot, at vi ikke ved, om vores træner er dygtig - der er bare ikke så meget, der tyder på det.
Skulle lige til at skrive noget lignende og jeg er selv mega meget på kontinuitet holdet. Dog synes jeg det er fair, at diskutere Hilje i et eller andet omfang, men jeg er glad for at man ikke har rystet på hånden endu. Omvendt kan kontinuitet også være skidt, hvis ikke det er godt det man har og jeg har altså min tvivl vedr. Hiljemark. Især fordi interviews med Hiljemark typisk handler meget mere om Oscar end ledelse af holdet eller fodboldtaktiske ting. Derudover synes jeg ikke, at vi har set ham ændre en kamp. Dog skal han have det store forsvar som jeg også var inde på længere oppe, at man er ved at sammensætte en ny trup og den her aggressive spillestil bare vil lide når vi har svage kort der ikke kan være med som Ask f.eks. Vi må håbe, at det er en forbigående omskoling/tilvænningsting, men indtil videre synes jeg det er tvivlsomt om han har niveauet.
Har man omvendt fået bedste spiller i Svensk 1. div til en fornuftig deal er det vel ikke et dumt køb at prøve af, men forstærkning på hans plads må være i spil til sommer.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Dennis Nielsen » 31. mar 2024, 14:02

.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Dennis Nielsen » 31. mar 2024, 14:10

Hiljemark har jo selv været årsag til manglende sammenspil, forståelse og kontinuitet.

Han har høvlet rundt i formationer og i går var det mere en 4231 end en typisk 433. Han skifter jo konstant og dermed skaber han et kontinuerligt ustabilt fundament - så det er OVERHOVEDET ikke en undskyldning, der kan bruges ift Hiljemark.

Udover skiftende formationer har der også været en tendens til, at visse spillere bruges på utallige positioner.

Det korte af det lange:

Vores offensiv mangler i den grad ide, automatisme og flow.

Vores defensiv og især vores pres fremstår ofte uorganiseret.

Vi kan debattere nye spillere, spilmønstre og indbyrdes forståelse ift offensiven - en smule, men den defensive organisation er satme ringe. Det ville et par habile serietrænere også kunne sørge for. Vi har pladser på øvre D og har et smukt udsyn. Positionering - både individuelt og kollektivt - er pinlig. Hvis vi serverer det i suppen, så bliver vi skilt ad!

Vi ligger nr 1 og det harmonerer ikke med en fyring, men intet af det Hiljemark serverer indikerer, at der er noget stort i vente. Lad ham få sæsonen ud, hent en kapacitet og kom videre.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5190
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Jakobsen » 31. mar 2024, 15:53

Dennis Nielsen skrev:
31. mar 2024, 14:10
Hiljemark har jo selv været årsag til manglende sammenspil, forståelse og kontinuitet.

Han har høvlet rundt i formationer og i går var det mere en 4231 end en typisk 433. Han skifter jo konstant og dermed skaber han et kontinuerligt ustabilt fundament - så det er OVERHOVEDET ikke en undskyldning, der kan bruges ift Hiljemark.

Udover skiftende formationer har der også været en tendens til, at visse spillere bruges på utallige positioner.

Det korte af det lange:

Vores offensiv mangler i den grad ide, automatisme og flow.

Vores defensiv og især vores pres fremstår ofte uorganiseret.

Vi kan debattere nye spillere, spilmønstre og indbyrdes forståelse ift offensiven - en smule, men den defensive organisation er satme ringe. Det ville et par habile serietrænere også kunne sørge for. Vi har pladser på øvre D og har et smukt udsyn. Positionering - både individuelt og kollektivt - er pinlig. Hvis vi serverer det i suppen, så bliver vi skilt ad!

Vi ligger nr 1 og det harmonerer ikke med en fyring, men intet af det Hiljemark serverer indikerer, at der er noget stort i vente. Lad ham få sæsonen ud, hent en kapacitet og kom videre.
Nu har vi skoset Hilje for at skifte meget rundt mig selv inkl.
Men nu spiller vi jo faktisk på samme måde hver gang modsat i efteråret. Jeg tror sandheden om efteråret egentlig bare var, at det handlede om at skrabe mange point sammen no matter what og det lange træk for alvor startede efter nytår. Det kan man så være enig eller uenig i, men det vi ser nu indikerer der godt kunne være noget om at det er fra nytår man har startet på den langsigtede plan. Og så vidt, at det ville gøre meget nas ikke at komme op i første forsøg kan det meget vel være det helt rigtige. Jeg tror heller ikke vi skal underkende, at det er udslagsgivende for at SSE kom med flere penge.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af R Rosenberg » 31. mar 2024, 16:04

Jakobsen skrev:
31. mar 2024, 15:53
Dennis Nielsen skrev:
31. mar 2024, 14:10
Hiljemark har jo selv været årsag til manglende sammenspil, forståelse og kontinuitet.

Han har høvlet rundt i formationer og i går var det mere en 4231 end en typisk 433. Han skifter jo konstant og dermed skaber han et kontinuerligt ustabilt fundament - så det er OVERHOVEDET ikke en undskyldning, der kan bruges ift Hiljemark.

Udover skiftende formationer har der også været en tendens til, at visse spillere bruges på utallige positioner.

Det korte af det lange:

Vores offensiv mangler i den grad ide, automatisme og flow.

Vores defensiv og især vores pres fremstår ofte uorganiseret.

Vi kan debattere nye spillere, spilmønstre og indbyrdes forståelse ift offensiven - en smule, men den defensive organisation er satme ringe. Det ville et par habile serietrænere også kunne sørge for. Vi har pladser på øvre D og har et smukt udsyn. Positionering - både individuelt og kollektivt - er pinlig. Hvis vi serverer det i suppen, så bliver vi skilt ad!

Vi ligger nr 1 og det harmonerer ikke med en fyring, men intet af det Hiljemark serverer indikerer, at der er noget stort i vente. Lad ham få sæsonen ud, hent en kapacitet og kom videre.
Nu har vi skoset Hilje for at skifte meget rundt mig selv inkl.
Men nu spiller vi jo faktisk på samme måde hver gang modsat i efteråret. Jeg tror sandheden om efteråret egentlig bare var, at det handlede om at skrabe mange point sammen no matter what og det lange træk for alvor startede efter nytår. Det kan man så være enig eller uenig i, men det vi ser nu indikerer der godt kunne være noget om at det er fra nytår man har startet på den langsigtede plan. Og så vidt, at det ville gøre meget nas ikke at komme op i første forsøg kan det meget vel være det helt rigtige. Jeg tror heller ikke vi skal underkende, at det er udslagsgivende for at SSE kom med flere penge.
Så det lange, seje træk efter nytår er mere af samme, bare en ny formation? Lækkert.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2087
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Kokkefar » 31. mar 2024, 16:17

Arnorsson leverede endnu en stærk præstation i går. Ham er jeg allerede ret tryg ved. Står rigtig fint defensivt og gør ikke tingene sværere end nødvendigt. Virkelig flot af en 17-årig.

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1231
Tilmeldt: 4. dec 2009, 16:10

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Hajen » 31. mar 2024, 16:29

Kokkefar skrev:
31. mar 2024, 16:17
Arnorsson leverede endnu en stærk præstation i går. Ham er jeg allerede ret tryg ved. Står rigtig fint defensivt og gør ikke tingene sværere end nødvendigt. Virkelig flot af en 17-årig.
Ganske uenig !
Er med på, at det er begrænset hvor megen erfaring han har i bagagen, men han virker nervøs på bolden, som han skynder sig at spille videre (oftest til Thelander)
Var tæt på at lave et tumpet straffe i starten, og havde en slem placeringsfejl i 2. halvleg - jeg sad gennem hele kampen og frygtede, at det kun var et spørgsmål om tid før det gik galt for ham
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Raptorr » 31. mar 2024, 18:10

Jeg tror, at det her Sønderjyske hold er mindst ligeså godt som (eller bedre end) OB, Lyngby, Viborg og Randers. De skal nok skabe problemer og udstille flere SL hold næste sæson. Derfor køber jeg heller ikke, at AaB's præstation skulle være pinlig, og at de bliver slagtet i SL. Der er bestemt ting, som skal blive bedre (midtbanen), og det tror jeg på, at de bliver, alene fordi holdet har haft ret få kampe med den nye spillestil. Men der er også tegn på klare forbedringer i forhold til efteråret (pres og direkte spil), således nyder jeg, at vi er blevet langt farligere. Det skal vel tilskrives Hiljemark, går jeg ud fra, nu da han (rimeligt nok) skal tilskrives det, der ikke fungerer. I øvrigt glæder det mig at se Arnorsson, Bomholt og Ross med gode indslag. Uden at jeg er ved at vælte bagover, så ligner det, at vi igen får noget ungt talent at se på 1. holdet. Det skal Hiljemark vel ikke have på puklen for?!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af troelsh » 31. mar 2024, 18:45

Raptorr skrev:
31. mar 2024, 18:10
Jeg tror, at det her Sønderjyske hold er mindst ligeså godt som (eller bedre end) OB, Lyngby, Viborg og Randers. De skal nok skabe problemer og udstille flere SL hold næste sæson. Derfor køber jeg heller ikke, at AaB's præstation skulle være pinlig, og at de bliver slagtet i SL. Der er bestemt ting, som skal blive bedre (midtbanen), og det tror jeg på, at de bliver, alene fordi holdet har haft ret få kampe med den nye spillestil. Men der er også tegn på klare forbedringer i forhold til efteråret (pres og direkte spil), således nyder jeg, at vi er blevet langt farligere. Det skal vel tilskrives Hiljemark, går jeg ud fra, nu da han (rimeligt nok) skal tilskrives det, der ikke fungerer. I øvrigt glæder det mig at se Arnorsson, Bomholt og Ross med gode indslag. Uden at jeg er ved at vælte bagover, så ligner det, at vi igen får noget ungt talent at se på 1. holdet. Det skal Hiljemark vel ikke have på puklen for?!
Enig gode præstationer af vores tre unge.
Det er faktisk en glimrende aflevering Ross slår til Mathias Jørgensen ved 1-0 målet.
Jeg håber både Ross og Bomholt starter inde næste gang, det har de fortjent.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1476
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Stegosaurus » 31. mar 2024, 20:03

Hajen skrev:
31. mar 2024, 16:29
Kokkefar skrev:
31. mar 2024, 16:17
Arnorsson leverede endnu en stærk præstation i går. Ham er jeg allerede ret tryg ved. Står rigtig fint defensivt og gør ikke tingene sværere end nødvendigt. Virkelig flot af en 17-årig.
Ganske uenig !
Er med på, at det er begrænset hvor megen erfaring han har i bagagen, men han virker nervøs på bolden, som han skynder sig at spille videre (oftest til Thelander)
Var tæt på at lave et tumpet straffe i starten, og havde en slem placeringsfejl i 2. halvleg - jeg sad gennem hele kampen og frygtede, at det kun var et spørgsmål om tid før det gik galt for ham
Synes Arnorsson spillede endnu en god kamp. Han har langt bedre teknik end Kramer og Thelander og er god til at vurdere, hvornår han skal trække sig.

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 418
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Nestor » 31. mar 2024, 21:45

Jakobsen skrev:
31. mar 2024, 15:53
Dennis Nielsen skrev:
31. mar 2024, 14:10
Hiljemark har jo selv været årsag til manglende sammenspil, forståelse og kontinuitet.

Han har høvlet rundt i formationer og i går var det mere en 4231 end en typisk 433. Han skifter jo konstant og dermed skaber han et kontinuerligt ustabilt fundament - så det er OVERHOVEDET ikke en undskyldning, der kan bruges ift Hiljemark.

Udover skiftende formationer har der også været en tendens til, at visse spillere bruges på utallige positioner.

Det korte af det lange:

Vores offensiv mangler i den grad ide, automatisme og flow.

Vores defensiv og især vores pres fremstår ofte uorganiseret.

Vi kan debattere nye spillere, spilmønstre og indbyrdes forståelse ift offensiven - en smule, men den defensive organisation er satme ringe. Det ville et par habile serietrænere også kunne sørge for. Vi har pladser på øvre D og har et smukt udsyn. Positionering - både individuelt og kollektivt - er pinlig. Hvis vi serverer det i suppen, så bliver vi skilt ad!

Vi ligger nr 1 og det harmonerer ikke med en fyring, men intet af det Hiljemark serverer indikerer, at der er noget stort i vente. Lad ham få sæsonen ud, hent en kapacitet og kom videre.
Nu har vi skoset Hilje for at skifte meget rundt mig selv inkl.
Men nu spiller vi jo faktisk på samme måde hver gang modsat i efteråret. Jeg tror sandheden om efteråret egentlig bare var, at det handlede om at skrabe mange point sammen no matter what og det lange træk for alvor startede efter nytår. Det kan man så være enig eller uenig i, men det vi ser nu indikerer der godt kunne være noget om at det er fra nytår man har startet på den langsigtede plan. Og så vidt, at det ville gøre meget nas ikke at komme op i første forsøg kan det meget vel være det helt rigtige. Jeg tror heller ikke vi skal underkende, at det er udslagsgivende for at SSE kom med flere penge.
Det var interessant at se, at vi faktisk ofte stod i en klassisk 4-4-2, når Sønderjyske var i boldbesiddelse. Det er måske i en erkendelse af, at modstanderholdene har haft let ved at spille sig igennem midtbanen i vores 4-3-3 formation.
Og så var det godt at holde nullet for første gang siden i 9 turneringskampe. Den evne får vi brug for, når vi rykker op.

:aabfan:

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Raptorr » 31. mar 2024, 22:22

troelsh skrev:
31. mar 2024, 18:45
Raptorr skrev:
31. mar 2024, 18:10
Jeg tror, at det her Sønderjyske hold er mindst ligeså godt som (eller bedre end) OB, Lyngby, Viborg og Randers. De skal nok skabe problemer og udstille flere SL hold næste sæson. Derfor køber jeg heller ikke, at AaB's præstation skulle være pinlig, og at de bliver slagtet i SL. Der er bestemt ting, som skal blive bedre (midtbanen), og det tror jeg på, at de bliver, alene fordi holdet har haft ret få kampe med den nye spillestil. Men der er også tegn på klare forbedringer i forhold til efteråret (pres og direkte spil), således nyder jeg, at vi er blevet langt farligere. Det skal vel tilskrives Hiljemark, går jeg ud fra, nu da han (rimeligt nok) skal tilskrives det, der ikke fungerer. I øvrigt glæder det mig at se Arnorsson, Bomholt og Ross med gode indslag. Uden at jeg er ved at vælte bagover, så ligner det, at vi igen får noget ungt talent at se på 1. holdet. Det skal Hiljemark vel ikke have på puklen for?!
Enig gode præstationer af vores tre unge.
Det er faktisk en glimrende aflevering Ross slår til Mathias Jørgensen ved 1-0 målet.
Jeg håber både Ross og Bomholt starter inde næste gang, det har de fortjent.
Ja, det er fremragende opfattet og en godt slået aflevering. Ross har blandet præstationerne (ung spiller på et dårligt sammensat hold), men han evner at lave kampafgørende aktioner, og han er energisk og dynamisk. Mere spilletid til ham og Bomholt!

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 943
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Salle17 » 1. apr 2024, 12:26

Vi spiller ren Drillo-fodbold.

Står dybt i vores kæder - og satser på omstillinger og dødbolde.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Raptorr » 1. apr 2024, 12:39

Salle17 skrev:
1. apr 2024, 12:26
Vi spiller ren Drillo-fodbold.

Står dybt i vores kæder - og satser på omstillinger og dødbolde.
Til tider falder vi dybt tilbage, men vi spiller også i perioder med pres højere oppe på banen.

Besvar