AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Nitten » 30. mar 2024, 19:13

Pollack2 skrev:
30. mar 2024, 17:55
Bomholdt to minuitter på banen og han har allerede gjort et bedre indtryk end Ask. Hilje må godt begynde at vise lidt nosser i de sidste 9 kampe inden vi skal bevise vi vil noget som helst i Suppen.
Helt enig. Det svært at se hvorfor Ask fortrækkes fremfor bomholt

Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 486
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af KME » 30. mar 2024, 19:34

Buzz Killington skrev:
30. mar 2024, 18:51
Pohl med målnæse. Der skal pules omstillinger i suppen
Pohl ville pynte på det her hold.... :aabfan: :aabfan: :aabfan:
AaB fan since 1991 :aabfan:

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af R Rosenberg » 30. mar 2024, 19:37

KME skrev:
30. mar 2024, 19:34
Buzz Killington skrev:
30. mar 2024, 18:51
Pohl med målnæse. Der skal pules omstillinger i suppen
Pohl ville pynte på det her hold.... :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Absolut. Hvis vi ville være sikre på at rykke ned igen.
Ædruelighedens stemme

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Raptorr » 30. mar 2024, 19:41

Pollack2 skrev:
30. mar 2024, 17:55
Bomholdt to minuitter på banen og han har allerede gjort et bedre indtryk end Ask. Hilje må godt begynde at vise lidt nosser i de sidste 9 kampe inden vi skal bevise vi vil noget som helst i Suppen.
Jeg er sådan set enig i, at Bomholt skal have mere spilletid, men jeg tror, at man i AaB har en stor tro på, at Ask kommer til at fungere, hvorfor man giver ham chancen. Selv er jeg usikker, men jeg har en god fornemmelse for Bomholt, og han fortjener mere spilletid. I øvrigt kan man (Hiljemark) passende satse mere helhjertet på Ross som angriber.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Hanga » 30. mar 2024, 20:14

Gentleman Finn skrev:
30. mar 2024, 18:40
Fremragende indhop af Bomholt, jeg synes vi bruger lidt for meget energi på at presse højt mod et meget boldfast hold, vil gerne have at vi afventer dem i presset i stedet for at jage rundt så langt oppe, så strækker vi os selv for lang på et godt boldspillende hold. Dermed ikke sagt at vi skal afvente for meget. Arnarsson ser også meget rolig ud derinde ved siden af Thelander.

Det var 2 hold der gik højt. Vi mangler stadig at få flere relationer på plads end SE. Og noget tyngde i vores presspil, som jeg stadig mener vi strækker for langt. Men står da bedre i dag end mange af kampene i foråret. Jørgensen kunne spille andre lidt farligere da vi ramte dem på kontra, nemt at se han er målscorer, rigtigt fint mål.

Ser i øvrigt ud til at vi har fået bedre pres ud af Jørgensen og Adedeji i dag, står bedre rent taktisk også. Omvendt trækker vi vores midtbane lidt for lang, mod så boldfast et hold, som sagt, når vi går så højt op. Systemet kan godt virke, presset der skal kalibreres, og muligvis en signing eller to.
Sønderjyskes træner udtalte i pauseinterviewet at de var blevet overrasket over hvor afventende og langt tilbage vi stod. Vores presspil fungerede dårligt og vi endte derfor med at stå langt tilbage det meste af tiden og overlade initiativet til dem. Så jeg har svært ved at genkende at vi brugte meget tid og energi på at presse højt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Baatnakken
2. div
2. div
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. aug 2022, 16:40
Favoritspiller: Prica

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Baatnakken » 30. mar 2024, 20:29

Hanga skrev:
30. mar 2024, 20:14
Gentleman Finn skrev:
30. mar 2024, 18:40
Fremragende indhop af Bomholt, jeg synes vi bruger lidt for meget energi på at presse højt mod et meget boldfast hold, vil gerne have at vi afventer dem i presset i stedet for at jage rundt så langt oppe, så strækker vi os selv for lang på et godt boldspillende hold. Dermed ikke sagt at vi skal afvente for meget. Arnarsson ser også meget rolig ud derinde ved siden af Thelander.

Det var 2 hold der gik højt. Vi mangler stadig at få flere relationer på plads end SE. Og noget tyngde i vores presspil, som jeg stadig mener vi strækker for langt. Men står da bedre i dag end mange af kampene i foråret. Jørgensen kunne spille andre lidt farligere da vi ramte dem på kontra, nemt at se han er målscorer, rigtigt fint mål.

Ser i øvrigt ud til at vi har fået bedre pres ud af Jørgensen og Adedeji i dag, står bedre rent taktisk også. Omvendt trækker vi vores midtbane lidt for lang, mod så boldfast et hold, som sagt, når vi går så højt op. Systemet kan godt virke, presset der skal kalibreres, og muligvis en signing eller to.
Sønderjyskes træner udtalte i pauseinterviewet at de var blevet overrasket over hvor afventende og langt tilbage vi stod. Vores presspil fungerede dårligt og vi endte derfor med at stå langt tilbage det meste af tiden og overlade initiativet til dem. Så jeg har svært ved at genkende at vi brugte meget tid og energi på at presse højt.

Ja det var godtnok heller ikke den kamp jeg så, i store dele af kampen stillede vi os tilbage og overlod initiativet til Haderslev

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Kasper » 30. mar 2024, 20:29

4 sejre i træk. Smukt :aabfan:
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Gentleman Finn » 30. mar 2024, 20:30

Hanga skrev:
30. mar 2024, 20:14
Gentleman Finn skrev:
30. mar 2024, 18:40
Fremragende indhop af Bomholt, jeg synes vi bruger lidt for meget energi på at presse højt mod et meget boldfast hold, vil gerne have at vi afventer dem i presset i stedet for at jage rundt så langt oppe, så strækker vi os selv for lang på et godt boldspillende hold. Dermed ikke sagt at vi skal afvente for meget. Arnarsson ser også meget rolig ud derinde ved siden af Thelander.

Det var 2 hold der gik højt. Vi mangler stadig at få flere relationer på plads end SE. Og noget tyngde i vores presspil, som jeg stadig mener vi strækker for langt. Men står da bedre i dag end mange af kampene i foråret. Jørgensen kunne spille andre lidt farligere da vi ramte dem på kontra, nemt at se han er målscorer, rigtigt fint mål.

Ser i øvrigt ud til at vi har fået bedre pres ud af Jørgensen og Adedeji i dag, står bedre rent taktisk også. Omvendt trækker vi vores midtbane lidt for lang, mod så boldfast et hold, som sagt, når vi går så højt op. Systemet kan godt virke, presset der skal kalibreres, og muligvis en signing eller to.
Sønderjyskes træner udtalte i pauseinterviewet at de var blevet overrasket over hvor afventende og langt tilbage vi stod. Jeg har svært ved at genkende at vores presspil fungerede godt i dag må jeg sige. Derfor endte vi netop også med at stå langt tilbage det meste af tiden. Når vi forsøgte at skubbe højt lykkedes det ikke.
Jeg mener jo som sådan ikke at vores pres lykkedes, det har jo sådan set været tilfældet siden man skiftede system over vinteren. Jeg noterede blot at når vi går højt med 3 mand helt oppe ved deres målmand, så åbner vi jo op for at der kan spilles nemt gennem kæderne, mod et hold der er særdeles boldstærkt. Det er vel rigtigt at vi så faldt mere tilbage med vores fløje, heldigvis løb de mere baglæns i dag. Jeg ser hellere at vi møder dem lidt længere tilbage når vi sætter første pres, der må ikke være så stor rum mellem kæderne. Det er det første pres der skal sidde bedre hvis vi skal erobre bolden og køre kontra hurtigt. Vi mangler et par stærkere spillere, der kan hjælpe med presset, til at kunne praktisere det nye system bedre, og så har vi i øvrigt 9 kampe til at få sat presset bedre, og fundet bedre relationer når vi ellers fanger modstanderne.

Baatnakken
2. div
2. div
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. aug 2022, 16:40
Favoritspiller: Prica

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Baatnakken » 30. mar 2024, 20:35

Hanga skrev:
30. mar 2024, 20:14
Gentleman Finn skrev:
30. mar 2024, 18:40
Fremragende indhop af Bomholt, jeg synes vi bruger lidt for meget energi på at presse højt mod et meget boldfast hold, vil gerne have at vi afventer dem i presset i stedet for at jage rundt så langt oppe, så strækker vi os selv for lang på et godt boldspillende hold. Dermed ikke sagt at vi skal afvente for meget. Arnarsson ser også meget rolig ud derinde ved siden af Thelander.

Det var 2 hold der gik højt. Vi mangler stadig at få flere relationer på plads end SE. Og noget tyngde i vores presspil, som jeg stadig mener vi strækker for langt. Men står da bedre i dag end mange af kampene i foråret. Jørgensen kunne spille andre lidt farligere da vi ramte dem på kontra, nemt at se han er målscorer, rigtigt fint mål.

Ser i øvrigt ud til at vi har fået bedre pres ud af Jørgensen og Adedeji i dag, står bedre rent taktisk også. Omvendt trækker vi vores midtbane lidt for lang, mod så boldfast et hold, som sagt, når vi går så højt op. Systemet kan godt virke, presset der skal kalibreres, og muligvis en signing eller to.
Sønderjyskes træner udtalte i pauseinterviewet at de var blevet overrasket over hvor afventende og langt tilbage vi stod. Vores presspil fungerede dårligt og vi endte derfor med at stå langt tilbage det meste af tiden og overlade initiativet til dem. Så jeg har svært ved at genkende at vi brugte meget tid og energi på at presse højt.

Ja det var godtnok heller ikke den kamp jeg så, i store dele af kampen stillede vi os tilbage og overlod initiativet til Haderslev

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5073
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Kunji » 30. mar 2024, 20:35

Hanga skrev:
30. mar 2024, 20:14
Gentleman Finn skrev:
30. mar 2024, 18:40
Fremragende indhop af Bomholt, jeg synes vi bruger lidt for meget energi på at presse højt mod et meget boldfast hold, vil gerne have at vi afventer dem i presset i stedet for at jage rundt så langt oppe, så strækker vi os selv for lang på et godt boldspillende hold. Dermed ikke sagt at vi skal afvente for meget. Arnarsson ser også meget rolig ud derinde ved siden af Thelander.

Det var 2 hold der gik højt. Vi mangler stadig at få flere relationer på plads end SE. Og noget tyngde i vores presspil, som jeg stadig mener vi strækker for langt. Men står da bedre i dag end mange af kampene i foråret. Jørgensen kunne spille andre lidt farligere da vi ramte dem på kontra, nemt at se han er målscorer, rigtigt fint mål.

Ser i øvrigt ud til at vi har fået bedre pres ud af Jørgensen og Adedeji i dag, står bedre rent taktisk også. Omvendt trækker vi vores midtbane lidt for lang, mod så boldfast et hold, som sagt, når vi går så højt op. Systemet kan godt virke, presset der skal kalibreres, og muligvis en signing eller to.
Sønderjyskes træner udtalte i pauseinterviewet at de var blevet overrasket over hvor afventende og langt tilbage vi stod. Vores presspil fungerede dårligt og vi endte derfor med at stå langt tilbage det meste af tiden og overlade initiativet til dem. Så jeg har svært ved at genkende at vi brugte meget tid og energi på at presse højt.
Og var det så bare planen med en eller anden undskyldning om “at vi forbereder os på at skulle spille sådant her i Superligaen”, så kunne man måske til nøds acceptere det, men Hiljemark nåede selv lige at sige inden kickoff, at man ville ud og overfalde med pres.

Hiljemarks planer for det her hold lykkes ikke. Det skal der kigges på. Jeg frygter bare, at han får en halvsæson i Superligaen, hvorefter vi er tvunget til skifte pga. manglende point.

Jeg er all-in på kontinuitet på trænerposten, men det skal give mening. Det gør det her altså ikke. Der er nul udvikling i identitet og spillestil.

Få nu bare kastet snøren ud efter Niels Frederiksen, mens vi måske kan!
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
YentotreKaffe
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 80
Tilmeldt: 16. sep 2023, 18:21

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af YentotreKaffe » 30. mar 2024, 21:03

Det er meningen vi skal erobre bolden og spille mere i længderetningen, hurtige omstillinger, i det nye system. Men vi har et presspil hvor der tillades at spille for meget mellem kæderne, når vi skubber op. Vi skubber altså for højt op, og formår ikke at få lukket hullerne bedre og erobret nok bolde. De hurtige omstillinger ser vi farligere ud med Jørgensen, der mangler åbenlyst stadig noget relationelt, det er helt naturligt med blot 5 kampe i det nye system med nye spillere, men det er mest presspillet vi bør gå ud og lede efter noget, der kan binde det bedre sammen. Evt en fløj mere der kan løbe i dybden. Alt dette er naturligvis afhængig af hvordan de sidste 9 kampe forløber

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Kasper » 30. mar 2024, 21:20

Vi stryger direkte til tops i galehus ligaen, hvis vi fyrer Hiljemark nu. Det vil dufte så meget af AaB 22/23.

Hvad nu hvis Niels Frederiksen så kom ind og startede med at tabe de første 5 i næste sæson, skal der så fyres igen, igen?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Hovedet » 30. mar 2024, 21:22

Hanga skrev:
30. mar 2024, 18:52
Det positive - endnu en vigtig sejr og endnu engang ligner Mathias Jørgensen et klassekøb. Ligeledes stærke indhop af Ross og Bomholt. Sidstnævnte må kandidere til en startplads næste gang. Rody med sin første overbevisende kamp, hvis vi ser bort fra den lille skovtur han var på.

Spillemæssigt er vi fortsat meget langt fra at være hvor vi skal være. Ret skal være ret, jeg synes vi er blevet langt farlige offensivt efter vinterpausen. Systemskiftet tilbage til 4-3-3 har helt som ventet hjulpet os i den del af spillet. Men vi har slet ikke kontrol på kampene. Midtbanen er helt væk og vi taber boldbesiddelsen alt for stort. Igen i dag burde modstanderen have scoret adskillige mål og vi må prise os lykkelige for at de ikke havde skarpheden med, og at Rody havde nogle gode redninger på stregen.

NU skal vi altså til at se os tage større skridt mod at ligne et hold der rent faktisk hænger sammen. Undskyldninger har der været nok af i løbet af sæsonen...
"Holdet er smadret for selvtillid" - efter 16 sejre i 23 kampe må vi efterhånden være kommet ud af det traume som nedrykningen kunne være. Ellers kommer vi det aldrig.
"Vi har skiftet system" - 100% selvforskyldt at vi har skiftet sådan rundt og nu er tilbage hvor vi startede (med visse ændringer i konceptet grundet hurtigere kanter nuvel...). Vi har nu trænet og spillet systemet siden træningsopstarten i januar.
"Mange udskiftninger i truppen" - Holdet som det er nu har trænet og spillet sammen i 2 måneder. De opbyggede relationer skal snart begynde at vise sig.
"Vi træner at være i undertal i boldbesiddelse med henblik på næste sæson" - meget fint, men det er bare ikke hvad de selv siger, og vi har jo ikke kontrol på kampene alligevel. Hvis vi kunne gøre det med overbevisning ville jeg måske godt kunne købe ind på den forklaring, men det er vi meget langt fra.
Og disse undskyldninger har jo også kunnet tilbagevises pr. prompte i samme øjeblik, at de er blevet imødegået med en smule logik, analyse og empiri.

"Traumet over nedrykningen" manifesterede sig således med brask og bram, da nyoprykkede Kolding fik en mand smidt ud en halv time før slutfløjt på Aalborg Stadion - et par minutter, efter at AaB havde bragt sig foran 3-0. Dét var åbenbart for hård kost for de sensible rød-hvide.

"Traumet" kørte derefter for fuld knald i 75 minutter i hjemmekampen mod HB Køge. For derpå at forsvinde igen i kampens sidste kvarter.

En tidlig føring på hjemmebane mod den anden oprykker B93 i kølvandet på stensikre udebanesejre på 3-1 og 4-1 over hhv. Vendsyssel og Horsens medførte tilsyneladende endnu et nervesammenbrud; som imidlertid var fuldstændig fraværende, da AaB mindre end to måneder efter nedrykningen kørte både Horsens og Fredericia over på Aalborg Stadion...

AaB har i høj grad - og navnlig i sæsonens første halvdel - været forskånet for både skader og karantæner. Vi har ikke foretaget udskiftninger i truppen, der på nogen som helst måde adskiller sig markant fra alle andre sæsoner eller andre klubber. Det nuværende hold er utvivlsomt markant bedre sammenspillet end det, der optrådte i grundspillets første halvdel. Og som i hvert fald var i stand til enkelte gange at spille decideret overbevisende!

Argumentet om boldbesiddelse er helt på månen. Der var en grund til, at vi både generelt scorede mange mål og slap få ind tidligere i sæsonen. Denne grund er simpel; vi dominerede modstanderen, kom til chancer og holdt modstanderen på få chancer. Selv om vi både spillede dårligt og rådede over en mere usammenspillet trup, var der aldrig tvivl om, at vi vinde premieren mod B 93. Vi vandt som bekendt 3-0; vi havde over 10 afslutninger inden for målrammen, som vi også havde i de efterfølgende kampe mod Horsens og Fredericia. Med undtagelse af kampene i Vendsyssel og Horsens har vi ikke siden været i den blotte nærhed af sådanne statistikker.

Det er blevet reglen - og ikke undtagelsen - at vores modstandere har mere boldbesiddelse end AaB. Også på Aalborg Stadion. Og nej, det parameter kan ikke stå alene, men kombineret med antal afslutninger og ditto inden for målrammen, får det en sådan validitet over tid, at det ikke kan ignoreres.

Selv om vores resultater isoleret set ikke var imponerende i foråret 2023, kan der imidlertid ikke herske den fjerneste tvivl om, at både spil og resultater var markant forbedret i forhold til sidste halvdel af efteråret 2022. Det samme var parametre som boldbesiddelse og afslutninger!

Pokalturneringen inklusive spillede vi 9 hjemmebanekampe mod Superligahold i foråret 2023: 2 x Silkeborg, 2 x FCM samt Horsens, Lyngby, OB, Randers og AGF. Heraf var vi dominerende i både boldbesiddelse og afslutninger i de 7 af dem, lige i 1 af dem og "underlegen" i 1 (pudsigt nok den afsluttende kamp mod Silkeborg...). Korrekt er det, at vi i forårets tre første hjemmekampe tabte til både AGF og Randers og kun fik 0-0 mod FCM. Korrekt er det ligeledes, at vi ikke scorede et eneste mål i de tre kampe. Men vi slap altså også kun sammenlagt 2 mål ind, hvoraf det ene nærmest var et cirkusmål i stormpremieren mod AGF, hvor Sander ikke tog sig heldigt ud. Spillemæssigt var vi markant bedre kørende end her et år efter, og det var sort uheld, at vi ikke vandt kampene over FCM og Randers og fik det ene point mod AGF.

For at sætte det i relief var vores slidte og skadesplagede hold - uden ikke mindst Allan Sousa - dominerende på parametrene boldbesiddelse, målforsøg, afslutninger inden for målrammen og hjørnespark. Altså i pokalfinalen i Parken mod FCK!

Og nej, statistikker siger ikke alt, da de ikke tager hensyn til f.eks. individuel kvalitet og effektivitet i afslutninger; men de to sidstnævnte kan altså kun i begrænset omfang reparere på og på ingen måde erstatte boldbesiddelse og afslutninger. I det mindste er vi i foråret blevet forskånet for det decideret bizarre som f.eks. de to 2. halvlege mod Kolding, 2. halvleg ude mod HB Køge, hjemmekampen mod HB Køge osv. Og jeg kan i hvert fald garantere for, at en sådan taktik ville være det komplette selvmord i Superligaen, når det end ikke er ledsaget af defensiv sikkerhed og organiseret kontraspil. Vi har hentet så uforståeligt mange point i foråret, at det i kombination med de øvrige resultater i rækken i praksis har sikret os oprykning til Superligaen. Pointmæssigt er der absolut intet at klage over, og da slet ikke når man tager i betragtning, at 4 af sæsonen 7 pointtab har udspillet sig mod rækkens to absolutte bundhold. Hvilket i øvrigt udgør endnu et mystisk feature i en gennemført ulogisk sæson. Mod slutningen af efteråret var jeg imidlertid ikke bekymret for AaBs hypotetiske skæbne overført til Superligaen. Derimod var jeg på trods af det solide pointforspring bekymret for, om dette hold overhovedet ville rykke op!

Men der har bare været alt for mange mærkelige hændelser og uoverensstemmelser i denne sæson til, at jeg kan glæde mig over den på papiret aldeles glimrende placering og pointsammensætning. Tag nu f.eks. udskiftning af målmanden. På papiret har vi ganske rigtigt hentet næsten fuld gevinst i de første fem kampe i foråret, hvor vi samtidig har mødt rækkens vel reelt 4 stærkeste hold. Men hvorfor dog udskifte en af efterårets bedste spillere og sætte et åbenlyst dårligere alternativ i spil med endnu en søforklaring om "spillet med fødderne". Rimeligvis stod de Boer en fin kamp i dag.

Jeg er også nødt til at bringe vores gamle Lucas på banen. Hør lige her: Han tilbringer hele efteråret 2023 som stadig mere marginaliseret spiller på et nedrykket dansk 1. divisionshold, der sågar har solgt sin stærkeste offensivspiller og på ingen måder i øvrigt overbeviser offensivt. Han ankommer til Queens Park Rangers uden kamptræning og vader nærmest direkte ind i startopstillingen på et hold i den engelske Championship. Bevares, Queens Park Rangers er ikke, hvad de har været og befinder sig seks runder før tid på en 18. plads med blot 4 point til nedrykning. Dette dækker imidlertid mest af alt over en helt ubegribelig elendig start (6 point de første 15 runder!). Målt over de sidste 20 runder ville QPR befinde sig lige omkring rækkens stærkeste tredjedel - og det er altså dét hold, som samme Lucas Andersen ikke blot er vadet direkte ind på, men sågar yderligere forstærket.

AaB er ganske rigtigt ikke en prototype på et mandskab i den næstbedste danske række. Ligeledes er Lucas Andersen heller ikke prototypen på en marginalspiller i en dansk topklub i 1. division. Ikke desto mindre burde et sådant scenario simpelthen ikke kunne lade sig gøre!

Hvad har Marti Cifuentes set? Og hvad kan en træner af en sådan kaliber tilføre AaB?

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Gentleman Finn » 30. mar 2024, 21:36

YentotreKaffe skrev:
30. mar 2024, 21:03
Det er meningen vi skal erobre bolden og spille mere i længderetningen, hurtige omstillinger, i det nye system. Men vi har et presspil hvor der tillades at spille for meget mellem kæderne, når vi skubber op. Vi skubber altså for højt op, og formår ikke at få lukket hullerne bedre og erobret nok bolde. De hurtige omstillinger ser vi farligere ud med Jørgensen, der mangler åbenlyst stadig noget relationelt, det er helt naturligt med blot 5 kampe i det nye system med nye spillere, men det er mest presspillet vi bør gå ud og lede efter noget, der kan binde det bedre sammen. Evt en fløj mere der kan løbe i dybden. Alt dette er naturligvis afhængig af hvordan de sidste 9 kampe forløber
Det er også sådan jeg læser hvad det nye systemskifte vi har lavet, skal se ud. Baseret på hvad der er kommet ud i æteren om længderetningen. Det giver mening at presspillet er i høj kurs, men vi mangler at vise vi kan blive bedre til at få presspillet til at sidde. Udover at vi nok skal på transfermarkedet. Relationerne i kontraspillet kommer med kampene, 5 kampe er ikke meget efter man sadlede om igen og hentede 3 nye.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Kasper » 30. mar 2024, 21:43

Gentleman Finn skrev:
30. mar 2024, 21:36
YentotreKaffe skrev:
30. mar 2024, 21:03
Det er meningen vi skal erobre bolden og spille mere i længderetningen, hurtige omstillinger, i det nye system. Men vi har et presspil hvor der tillades at spille for meget mellem kæderne, når vi skubber op. Vi skubber altså for højt op, og formår ikke at få lukket hullerne bedre og erobret nok bolde. De hurtige omstillinger ser vi farligere ud med Jørgensen, der mangler åbenlyst stadig noget relationelt, det er helt naturligt med blot 5 kampe i det nye system med nye spillere, men det er mest presspillet vi bør gå ud og lede efter noget, der kan binde det bedre sammen. Evt en fløj mere der kan løbe i dybden. Alt dette er naturligvis afhængig af hvordan de sidste 9 kampe forløber
Det er også sådan jeg læser hvad det nye systemskifte vi har lavet, skal se ud. Baseret på hvad der er kommet ud i æteren om længderetningen. Det giver mening at presspillet er i høj kurs, men vi mangler at vise vi kan blive bedre til at få presspillet til at sidde. Udover at vi nok skal på transfermarkedet. Relationerne i kontraspillet kommer med kampene, 5 kampe er ikke meget efter man sadlede om igen og hentede 3 nye.
Enig i at presset ikke sidder i skabet, men ret skal være ret. Widell erobrer en bold højt i første halvleg, som Jørgensen brænder på.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1203
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Reyad » 30. mar 2024, 21:51

Fedt med tre point. Bedre præstation end mod Hillerød. Men stadig udviklingspotentiale, hvis man skal sige det på den pæne måde.

Ros til Arnorson. Knægten er kun 17 og viser godt med potentiale. Mangler i duelspillet til sidst.
Thelander også stærk. Men vores bedste spiller er Mathias Jørgensen. Alt der er farligt kommer nærmest derfra. Sønderjyske greb det også ret naivt an.

Midtbanen taber vi igen. Det lignede trekanten i presspillet var vendt om led Widell som fremskudt. Uden stor succes, men perspektivet kan jeg godt se.
Bakiz er bedst på kanten. Ask er igen helt væk. Blind passager. Erobrer ingenting. Vinder meget få andenbolde. Masser af fejlafleveringer. Slet ikke oppe i tempo. Er ved at miste troen/håbet på ham.
Adedeji også med sløj indsats. Han spiller meget for sig selv.

Nå, men endnu et godt skridt mod oprykningen.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af troelsh » 30. mar 2024, 22:07

Reyad skrev:
30. mar 2024, 21:51
Fedt med tre point. Bedre præstation end mod Hillerød. Men stadig udviklingspotentiale, hvis man skal sige det på den pæne måde.

Ros til Arnorson. Knægten er kun 17 og viser godt med potentiale. Mangler i duelspillet til sidst.
Thelander også stærk. Men vores bedste spiller er Mathias Jørgensen. Alt der er farligt kommer nærmest derfra. Sønderjyske greb det også ret naivt an.

Midtbanen taber vi igen. Det lignede trekanten i presspillet var vendt om led Widell som fremskudt. Uden stor succes, men perspektivet kan jeg godt se.
Bakiz er bedst på kanten. Ask er igen helt væk. Blind passager. Erobrer ingenting. Vinder meget få andenbolde. Masser af fejlafleveringer. Slet ikke oppe i tempo. Er ved at miste troen/håbet på ham.
Adedeji også med sløj indsats. Han spiller meget for sig selv.

Nå, men endnu et godt skridt mod oprykningen.
Helt enig i vurderingerne. Bomholt fortjener også at blive nævnt, vi blev klart bedre da han erstattede Ask.
Positivt er det også at vi ikke længere kun er farlige på standardsituationer, nu vi også farlige på omstillinger grundet Jørgensens hurtighed.

Der er dog noget i vores presspil, som slet ikke sidder i skabet. Nogle spillere går højt i presset mens andre står langt tilbage, og når Sønderjyske så spiller udenom førstepresset, er der en motorvej ned mod vores mål.

Der er meget at arbejde med på træningsbanen, og vi har også tydelige mangler i vores trup, allermest en leder på midten der kan binde holdet sammen.

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 447
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af DenSataniskeHest » 30. mar 2024, 22:52

Kasper skrev:
30. mar 2024, 21:20
Vi stryger direkte til tops i galehus ligaen, hvis vi fyrer Hiljemark nu. Det vil dufte så meget af AaB 22/23.

Hvad nu hvis Niels Frederiksen så kom ind og startede med at tabe de første 5 i næste sæson, skal der så fyres igen, igen?
hiljemark har haft masser af tid og muligheder for at få skabt noget, og det ligner stadig spillerne lige har mødt hinanden og sagt hej..

Hvordan skal man overleve i superligaen med så usamhængende spil?

I det mindste ved vi at Niels Frederiksen kan skabe resultater, og ikke bare er en nul bong som træner hiljemark er...

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5190
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af Jakobsen » 30. mar 2024, 23:20

DenSataniskeHest skrev:
Kasper skrev:
30. mar 2024, 21:20
Vi stryger direkte til tops i galehus ligaen, hvis vi fyrer Hiljemark nu. Det vil dufte så meget af AaB 22/23.

Hvad nu hvis Niels Frederiksen så kom ind og startede med at tabe de første 5 i næste sæson, skal der så fyres igen, igen?
hiljemark har haft masser af tid og muligheder for at få skabt noget, og det ligner stadig spillerne lige har mødt hinanden og sagt hej..

Hvordan skal man overleve i superligaen med så usamhængende spil?

I det mindste ved vi at Niels Frederiksen kan skabe resultater, og ikke bare er en nul bong som træner hiljemark er...
Hvis man skal se lidt på hvorfor vi har så svært ved at få noget spillemæssigt til at fungere så tror jeg stadig der er noget trupsammensætning og kvalitet der vil bide os i røven nærmest uanset systemvalg og spillestil. 4-3-3 med aggressivt pres har mange ting kørende for sig, men den er svær med en midtbane, hvor Ask er for langsom og det heller ikke lige er Højholts ideelle måde at spille på. Hvis ikke Ask snart begynder at vise et niveau så synes jeg Bomholt skal spilles ind i stedet. Der kom markant mere balance i midtbanen da han kom ind.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 447
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: AaB-Sønderjyske 30-03-2024

Indlæg af DenSataniskeHest » 30. mar 2024, 23:53

Jakobsen skrev:
30. mar 2024, 23:20
DenSataniskeHest skrev:
Kasper skrev:
30. mar 2024, 21:20
Vi stryger direkte til tops i galehus ligaen, hvis vi fyrer Hiljemark nu. Det vil dufte så meget af AaB 22/23.

Hvad nu hvis Niels Frederiksen så kom ind og startede med at tabe de første 5 i næste sæson, skal der så fyres igen, igen?
hiljemark har haft masser af tid og muligheder for at få skabt noget, og det ligner stadig spillerne lige har mødt hinanden og sagt hej..

Hvordan skal man overleve i superligaen med så usamhængende spil?

I det mindste ved vi at Niels Frederiksen kan skabe resultater, og ikke bare er en nul bong som træner hiljemark er...
Hvis man skal se lidt på hvorfor vi har så svært ved at få noget spillemæssigt til at fungere så tror jeg stadig der er noget trupsammensætning og kvalitet der vil bide os i røven nærmest uanset systemvalg og spillestil. 4-3-3 med aggressivt pres har mange ting kørende for sig, men den er svær med en midtbane, hvor Ask er for langsom og det heller ikke lige er Højholts ideelle måde at spille på. Hvis ikke Ask snart begynder at vise et niveau så synes jeg Bomholt skal spilles ind i stedet. Der kom markant mere balance i midtbanen da han kom ind.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det har du selvfølgelig tildels ret i. Men det forklare ikke hvorfor der stadig ikke virker itl at være et bedre sammenspil på holdet...

Besvar