Vendsyssel FF - AaB 07.04.24

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Vendsyssel FF - AaB 07.04.24

Indlæg af Funky » 7. apr 2024, 16:54

jonas386 skrev:
7. apr 2024, 16:52
Funky skrev:
7. apr 2024, 16:46
jonas386 skrev:
7. apr 2024, 16:43
Hvad viser 'sagen med Lucas Andersen'? Han havde ikke præsteret i lang tid og havde kort tid tilbage af kontrakten. Det giver ikke mening at have så dyr en spiller på bænken, og når QPR så ville overtage 6 måneder før tid, så var det da det rigtige for både AaB og Lucas.
Helt enig i, at det var det rigtige for Lucas Andersen. Det løjerlige var bare, at han faktisk havde vist lidt fremgang, bla. i et indhop i Hjørring, men mere og mere tydeligt bare var parkeret til sidst. Der er da ingen tvivl om, at klubben ikke ville satse på ham mere, og bare gerne ville af med lønudgiften.
Men det er vel meget naturligt, nu hvor kontrakten var ved at udløbe, og vi enten skulle forlænge eller komme videre? En forlængelse var næppe på brættet, og som du skriver, har Lucas næppe været en af nøglebrikkerne i tyskernes forestilling om et fremtidigt AaB-hold.
Nej, det er også det, jeg mener. Den sportslige ledelse er i færd med at sætte det hold, som ikke bare skal rykke op, men også overleve i superligaen. Og der er hverken Posavec (eller Lucas) en del af ligningen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Vendsyssel FF - AaB 07.04.24

Indlæg af Hanga » 7. apr 2024, 16:58

Kunji skrev:
7. apr 2024, 16:44
Jeg er åbenbart i undertal, men jeg synes generelt at Redder er en fremragende dommer efter dansk standard. Han har slet ikke samme ego, som de fleste andre.
Nej jeg er enig. Generelt er han en af danmarks bedre dommere (i et svagt felt), men han har ofte virket bange for at virke AaB venlig når han dømmer os, det er i hvert fald mit gæt på hvorfor han altid er ekstra hård mod os.

Nå, fint nok med uafgjort når nu kampen udviklede sig som den gjorde. Vi fik lukket godt af efter udvisningen. Dumt at vi lukkede dem ind i 2 halvleg dog.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10697
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Vendsyssel FF - AaB 07.04.24

Indlæg af jonas386 » 7. apr 2024, 17:00

Funky skrev:
7. apr 2024, 16:54
jonas386 skrev:
7. apr 2024, 16:52
Funky skrev:
7. apr 2024, 16:46
jonas386 skrev:
7. apr 2024, 16:43
Hvad viser 'sagen med Lucas Andersen'? Han havde ikke præsteret i lang tid og havde kort tid tilbage af kontrakten. Det giver ikke mening at have så dyr en spiller på bænken, og når QPR så ville overtage 6 måneder før tid, så var det da det rigtige for både AaB og Lucas.
Helt enig i, at det var det rigtige for Lucas Andersen. Det løjerlige var bare, at han faktisk havde vist lidt fremgang, bla. i et indhop i Hjørring, men mere og mere tydeligt bare var parkeret til sidst. Der er da ingen tvivl om, at klubben ikke ville satse på ham mere, og bare gerne ville af med lønudgiften.
Men det er vel meget naturligt, nu hvor kontrakten var ved at udløbe, og vi enten skulle forlænge eller komme videre? En forlængelse var næppe på brættet, og som du skriver, har Lucas næppe været en af nøglebrikkerne i tyskernes forestilling om et fremtidigt AaB-hold.
Nej, det er også det, jeg mener. Den sportslige ledelse er i færd med at sætte det hold, som ikke bare skal rykke op, men også overleve i superligaen. Og der er hverken Posavec (eller Lucas) en del af ligningen.
Enig. Jeg tror dog ikke på, at Hiljemark har fået hentydet han ikke behøver bruge Lucas (eller Posavec for den sags skyld).
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2997
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Vendsyssel FF - AaB 07.04.24

Indlæg af raekkeettre » 7. apr 2024, 17:01

Hanga skrev:
7. apr 2024, 16:58
Kunji skrev:
7. apr 2024, 16:44
Jeg er åbenbart i undertal, men jeg synes generelt at Redder er en fremragende dommer efter dansk standard. Han har slet ikke samme ego, som de fleste andre.
Nej jeg er enig. Generelt er han en af danmarks bedre dommere (i et svagt felt), men han har ofte virket bange for at virke AaB venlig når han dømmer os. Synes altid han er ekstra hård mod os.

Nå, fint nok med uafgjort når nu kampen udviklede sig som den gjorde. Vi fik lukket godt af efter udvisningen. Dumt at vi lukkede dem ind i 2 halvleg dog.
Nu så jeg lige det med Ross igen. Der er altså kæmpe straffe. Han søger jo intet og forsøger med højre fod at få fandt i bolden men bliver ramt på venstre fod og snubler. Det er klokkeklart en kæmpe fejl dom!

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Indlæg: 625
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:09
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Re: Vendsyssel FF - AaB 07.04.24

Indlæg af Frank Buck » 7. apr 2024, 17:04

raekkeettre skrev:
7. apr 2024, 17:01

Nu så jeg lige det med Ross igen. Der er altså kæmpe straffe. Han søger jo intet og forsøger med højre fod at få fandt i bolden men bliver ramt på venstre fod og snubler. Det er klokkeklart en kæmpe fejl dom!
Det er også sådan jeg ser den. Han filmer på ingen måde i den situation.
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Vendsyssel FF - AaB 07.04.24

Indlæg af R Rosenberg » 7. apr 2024, 17:18

Kunji skrev:
7. apr 2024, 16:44
Jeg er åbenbart i undertal, men jeg synes generelt at Redder er en fremragende dommer efter dansk standard. Han har slet ikke samme ego, som de fleste andre.
Jeg hopper med på minoritetstoget. Han er med afstand den bedste dommer i dk i mine øjne.
Ædruelighedens stemme

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1964
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Vendsyssel FF - AaB 07.04.24

Indlæg af Tyskeren » 7. apr 2024, 17:37

AaB scorer to fremragende mål, hvor de lader bolden gøre arbejdet! Resten er sgu lort.. Ja - vi er langt foran og skal nok rykke op. Men for fanden vi spiller kedeligt. Mathias Jørgensen rørte vel ikke bolden de første 20 min.

Og skal vi så ikke bare droppe det med at de Boer er dygtig med fødderne… Håbløst han spiller i stedet for Posavec!!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Vendsyssel FF - AaB 07.04.24

Indlæg af FlæskeFrank » 7. apr 2024, 17:39

Har lige set højdepunkterne. Kan godt forstå, at Ross bliver smidt ud.

Han ligner en, som vil smide sig(det andet ben er nærmest i stilling til det), da berøringen sker på det anden ben/fod. Så fair nok.

Men træls, at det betyder, at Ross ikke kan få kontinuerlig spilletid med den kommende karantæne.

de Boer har nu også en godkendt redning!
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Vendsyssel FF - AaB 07.04.24

Indlæg af Hovedet » 7. apr 2024, 17:40

I øvrigt temmelig påfaldende, at vi efter 24 runder - i en række, hvor vi jo immervæk ligger nr. 1 med 17 point ned til nr. 3 - ikke mindre end 4 gange er kommet bagud inden for kampens første 3 minutter (ude mod Hobro, Næstved, Fredericia og Hillerød). Dertil yderligere 2 gange inden for kampens første 9 minutter (begge gange ude mod Vendsyssel).

Bevares, vi har vundet de 4 og spillet 2 uafgjorte af de 6, men vi har da ikke gjort livet nemmere for os selv. Navnlig det faktum, at vi hele 4 gange er kommet bagud, inden tilskuerne er kommet på plads, er i hvert fald mig bekendt helt ekstraordinært. Jeg kan ikke huske et fortilfælde og er blot endnu et besynderligt kuriosum i en i det hele taget besynderlig sæson.

Ikke mindre end 10 gange ud af 24 er vi kommet bagud 0-1. Kun mod Hobro hjemme kostede det nederlag, selv om vi faktisk også her kom på 1-1.

I øvrigt fortsætter tendensen med markant lavere tilskuertal. Der var således over 5500 tilskuere til det første opgør i Vendsyssel i oktober mod godt 3800 tilskuere her i dag. Der var jo også kun lidt over 6000 tilskuere i forrige uge mod Sønderjyske (sæsonens bundrekord) mod knap 7800 tilskuere mod samme hold i sæsonpremieren i februar måned. I forhold til den kamp led vi utvivlsomt under det aparte spilletidspunkt kl. 16:30 en påskelørdag, men alligevel lidt pudsigt, at slutspillet markerer en tendens til markant lavere tilskuertal.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Vendsyssel FF - AaB 07.04.24

Indlæg af Hovedet » 7. apr 2024, 17:42

FlæskeFrank skrev:
7. apr 2024, 17:39
Har lige set højdepunkterne. Kan godt forstå, at Ross bliver smidt ud.

Han ligner en, som vil smide sig(det andet ben er nærmest i stilling til det), da berøringen sker på det anden ben/fod. Så fair nok.

Men træls, at det betyder, at Ross ikke kan få kontinuerlig spilletid med den kommende karantæne.

de Boer har nu også en godkendt redning!
Var det på Viasat? Her så jeg kun Vendsyssels og AaBs scoringer. Rimeligvis mener jeg nu ikke, at de Boer kan klandres for nogle af de to mål. En fin refleksredning, hvor riposten beklageligvis ender lige i panden på angriberen (og AaB er i øvrigt meget tæt på at redde den på stregen!).

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2869
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Vendsyssel FF - AaB 07.04.24

Indlæg af Eksil » 7. apr 2024, 17:45

Hovedet skrev:
7. apr 2024, 17:40
men alligevel lidt pudsigt, at slutspillet markerer en tendens til markant lavere tilskuertal.
Der er jo ikke noget at spille om længere. Det er cirka lige så spændende som valgresultatet i Rusland.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Vendsyssel FF - AaB 07.04.24

Indlæg af Hovedet » 7. apr 2024, 17:50

Eksil skrev:
7. apr 2024, 17:45
Hovedet skrev:
7. apr 2024, 17:40
men alligevel lidt pudsigt, at slutspillet markerer en tendens til markant lavere tilskuertal.
Der er jo ikke noget at spille om længere. Det er cirka lige så spændende som valgresultatet i Rusland.
Og det har du jo fuldstændig ret i. I forhold til spændingen er der jo tale om det mest ligegyldige slutspil nogensinde. Uha, forestil dig lige en situation, hvor der kun var én oprykningsplads som for nogle få år siden, da Superligaen igen blev skåret ned til 12 hold!

Eller hvis der havde været en tredje oprykningsplads at spille om.

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Vendsyssel FF - AaB 07.04.24

Indlæg af Bundgaard » 7. apr 2024, 18:09

Syntes godtnok ikke dommeren skal have skylden for vi igen igen ikke er klar fra start, selvom jeg syntes han var meget kamp afgørende, syntes ikke Ross skal have 1. Gule kort, der er frispark Ja men hvorfor gult det jo målmanden der fare i flæsket på Ross
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Vendsyssel FF - AaB 07.04.24

Indlæg af Bundgaard » 7. apr 2024, 18:09

Syntes godtnok ikke dommeren skal have skylden for vi igen igen ikke er klar fra start, selvom jeg syntes han var meget kamp afgørende, syntes ikke Ross skal have 1. Gule kort, der er frispark Ja men hvorfor gult det jo målmanden der fare i flæsket på Ross
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 447
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Vendsyssel FF - AaB 07.04.24

Indlæg af DenSataniskeHest » 7. apr 2024, 18:26

Bundgaard skrev:
7. apr 2024, 18:09
Syntes godtnok ikke dommeren skal have skylden for vi igen igen ikke er klar fra start, selvom jeg syntes han var meget kamp afgørende, syntes ikke Ross skal have 1. Gule kort, der er frispark Ja men hvorfor gult det jo målmanden der fare i flæsket på Ross
Det er jo desværre standard under hilje

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Vendsyssel FF - AaB 07.04.24

Indlæg af troelsh » 7. apr 2024, 18:29

Hovedet skrev:
7. apr 2024, 17:40
I øvrigt temmelig påfaldende, at vi efter 24 runder - i en række, hvor vi jo immervæk ligger nr. 1 med 17 point ned til nr. 3 - ikke mindre end 4 gange er kommet bagud inden for kampens første 3 minutter (ude mod Hobro, Næstved, Fredericia og Hillerød). Dertil yderligere 2 gange inden for kampens første 9 minutter (begge gange ude mod Vendsyssel).

Bevares, vi har vundet de 4 og spillet 2 uafgjorte af de 6, men vi har da ikke gjort livet nemmere for os selv. Navnlig det faktum, at vi hele 4 gange er kommet bagud, inden tilskuerne er kommet på plads, er i hvert fald mig bekendt helt ekstraordinært. Jeg kan ikke huske et fortilfælde og er blot endnu et besynderligt kuriosum i en i det hele taget besynderlig sæson.

Ikke mindre end 10 gange ud af 24 er vi kommet bagud 0-1. Kun mod Hobro hjemme kostede det nederlag, selv om vi faktisk også her kom på 1-1.

Det er faktisk ret vilde stats, og det er jo nærmest tragikomisk at høre Hiljemark i nogle prematch interviews fortælle, at nu skal vi komme ud som lyn og torden fra start, også har vi 11 blinde passagerer det første kvarter.

Det virker også som om vores modstandere lukrer på det, at de ligger ekstra tryk på os i starten af kampene, fordi de ved at de kan kyse os.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Vendsyssel FF - AaB 07.04.24

Indlæg af Hovedet » 7. apr 2024, 18:59

troelsh skrev:
7. apr 2024, 18:29
Hovedet skrev:
7. apr 2024, 17:40
I øvrigt temmelig påfaldende, at vi efter 24 runder - i en række, hvor vi jo immervæk ligger nr. 1 med 17 point ned til nr. 3 - ikke mindre end 4 gange er kommet bagud inden for kampens første 3 minutter (ude mod Hobro, Næstved, Fredericia og Hillerød). Dertil yderligere 2 gange inden for kampens første 9 minutter (begge gange ude mod Vendsyssel).

Bevares, vi har vundet de 4 og spillet 2 uafgjorte af de 6, men vi har da ikke gjort livet nemmere for os selv. Navnlig det faktum, at vi hele 4 gange er kommet bagud, inden tilskuerne er kommet på plads, er i hvert fald mig bekendt helt ekstraordinært. Jeg kan ikke huske et fortilfælde og er blot endnu et besynderligt kuriosum i en i det hele taget besynderlig sæson.

Ikke mindre end 10 gange ud af 24 er vi kommet bagud 0-1. Kun mod Hobro hjemme kostede det nederlag, selv om vi faktisk også her kom på 1-1.

Det er faktisk ret vilde stats, og det er jo nærmest tragikomisk at høre Hiljemark i nogle prematch interviews fortælle, at nu skal vi komme ud som lyn og torden fra start, også har vi 11 blinde passagerer det første kvarter.

Det virker også som om vores modstandere lukrer på det, at de ligger ekstra tryk på os i starten af kampene, fordi de ved at de kan kyse os.
Hvis man ser det halvfulde glas, dækker de stats jo ligeledes over, at vi er gode til at komme tilbage i kampene. Men det er i hvert fald ikke i kampens første kvarter, at vi har grundlagt vores nuværende placering!

Men well, da vi så endelig selv lagde ud som lyn og torden mod SønderjyskE hjemme og scorede efter godt 2 minutters spil og sågar bragte os foran 2-0 efter pausen; da rakte det så paradoksalt nok kun til remis!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4339
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Vendsyssel FF - AaB 07.04.24

Indlæg af Kristian » 7. apr 2024, 19:22

raekkeettre skrev:
7. apr 2024, 17:01
Hanga skrev:
7. apr 2024, 16:58
Kunji skrev:
7. apr 2024, 16:44
Jeg er åbenbart i undertal, men jeg synes generelt at Redder er en fremragende dommer efter dansk standard. Han har slet ikke samme ego, som de fleste andre.
Nej jeg er enig. Generelt er han en af danmarks bedre dommere (i et svagt felt), men han har ofte virket bange for at virke AaB venlig når han dømmer os. Synes altid han er ekstra hård mod os.

Nå, fint nok med uafgjort når nu kampen udviklede sig som den gjorde. Vi fik lukket godt af efter udvisningen. Dumt at vi lukkede dem ind i 2 halvleg dog.
Nu så jeg lige det med Ross igen. Der er altså kæmpe straffe. Han søger jo intet og forsøger med højre fod at få fandt i bolden men bliver ramt på venstre fod og snubler. Det er klokkeklart en kæmpe fejl dom!
Er det ikke skønt at vi har en liga, hvor de gamle fejldomme nu kan komme til debat igen.

Knud Erik Fisker og gamle Kim Milton har vist også taget fejl en gang.

Hvis der var VAR, var den nok blevet rullet tilbage :-)

Længe leve menneskefejl :aabfan:
------------------
mvh Kristian

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2997
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Vendsyssel FF - AaB 07.04.24

Indlæg af raekkeettre » 7. apr 2024, 19:34

Kristian skrev:
7. apr 2024, 19:22
raekkeettre skrev:
7. apr 2024, 17:01
Hanga skrev:
7. apr 2024, 16:58
Kunji skrev:
7. apr 2024, 16:44
Jeg er åbenbart i undertal, men jeg synes generelt at Redder er en fremragende dommer efter dansk standard. Han har slet ikke samme ego, som de fleste andre.
Nej jeg er enig. Generelt er han en af danmarks bedre dommere (i et svagt felt), men han har ofte virket bange for at virke AaB venlig når han dømmer os. Synes altid han er ekstra hård mod os.

Nå, fint nok med uafgjort når nu kampen udviklede sig som den gjorde. Vi fik lukket godt af efter udvisningen. Dumt at vi lukkede dem ind i 2 halvleg dog.
Nu så jeg lige det med Ross igen. Der er altså kæmpe straffe. Han søger jo intet og forsøger med højre fod at få fandt i bolden men bliver ramt på venstre fod og snubler. Det er klokkeklart en kæmpe fejl dom!
Er det ikke skønt at vi har en liga, hvor de gamle fejldomme nu kan komme til debat igen.

Knud Erik Fisker og gamle Kim Milton har vist også taget fejl en gang.

Hvis der var VAR, var den nok blevet rullet tilbage :-)

Længe leve menneskefejl :aabfan:
I know. Men han står fandme godt, og viser en spiller ud. Det er ikke bare et overset frispark. Han skal være 150% sikker og der er må være noget han ikke ser, fordi den måde han falder på er helt unormalt hvis man filmer. Så ved simpelthen ikke hvad der går galt for ham.

Men vi er lidt ligeglade, vi er jo rykket op. Men hvis det var en kamp som gjaldt noget....shit mand!!

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Vendsyssel FF - AaB 07.04.24

Indlæg af Raptorr » 7. apr 2024, 19:47

Kristian skrev:
7. apr 2024, 19:22
raekkeettre skrev:
7. apr 2024, 17:01
Hanga skrev:
7. apr 2024, 16:58
Kunji skrev:
7. apr 2024, 16:44
Jeg er åbenbart i undertal, men jeg synes generelt at Redder er en fremragende dommer efter dansk standard. Han har slet ikke samme ego, som de fleste andre.
Nej jeg er enig. Generelt er han en af danmarks bedre dommere (i et svagt felt), men han har ofte virket bange for at virke AaB venlig når han dømmer os. Synes altid han er ekstra hård mod os.

Nå, fint nok med uafgjort når nu kampen udviklede sig som den gjorde. Vi fik lukket godt af efter udvisningen. Dumt at vi lukkede dem ind i 2 halvleg dog.
Nu så jeg lige det med Ross igen. Der er altså kæmpe straffe. Han søger jo intet og forsøger med højre fod at få fandt i bolden men bliver ramt på venstre fod og snubler. Det er klokkeklart en kæmpe fejl dom!
Er det ikke skønt at vi har en liga, hvor de gamle fejldomme nu kan komme til debat igen.

Knud Erik Fisker og gamle Kim Milton har vist også taget fejl en gang.

Hvis der var VAR, var den nok blevet rullet tilbage :-)

Længe leve menneskefejl :aabfan:
Og hvis den var blevet rullet tilbage, så skulle vi vel have haft straffe :)

Besvar