Hobro IK - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af Funky » 12. apr 2024, 21:16

Og samtidig er storebror nået dertil i sæsonen, hvor et halv-heldigt kæmpeforspring er opbygget, oprykningen er tæt på matematisk sikret, spillerne begynder at slappe lidt af og huske på, at de egentlig er for fede til 1. division (hvilket ikke altid er tilfældet), nogle af dem er egentlig også for fede til AaB, og der eksperimenteres og eksperimenteres og eksperimenteres, og træneren spiller åbenlyst ikke med de bedste spillere, det heeeele handler om næste sæson, hvor det så viser sig, at træneren nok alligevel ikke er en del af projektet, og hvem ER egentlig det, for der er folk ind og ud af butikken i ét væk...

Hvor skulle den fælles retning, identitet og "vi"-følelse egentlig komme fra?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af R Rosenberg » 12. apr 2024, 21:17

Martino1 skrev:
12. apr 2024, 21:11
R Rosenberg skrev:
12. apr 2024, 21:00
YentotreKaffe skrev:
12. apr 2024, 20:51
Klaus skrev:
12. apr 2024, 20:46
Det her kan fandme ikke være rigtigt.... Odada med et helt katastrofalt indhop. Men helt utilgivelig indsats over hele linjen. Har vi bare en flok overbetalte luxusspillere som er pisseligeglade med de 2000 fans som er taget til Hobro.... Der var absolut INTET i dag... At vi så ikke kan holde en heldig føring hjem, er jo helt vildt. De Boer var usikker men havde faktisk et par fine redninger. Men hvad helvede hjælper det, hvis Odada og Højholt ikke gider løbe med hjem og samle op. I guder hvor var det dårligt :@
Hobro begyndte først at sende angreb afsted med 15 minutter tilbage af kampen. Men jo, vi manglede kreativitet. Deres eneste force er at de kan stå nede i kæderne og håbe på 0-0 uanset hvem de møder.

Odada rigtigt nok med noget af et indhop, til den dårlige side.

Vi får klart mere kamp til stregen end Hobro ville give andre, det her er jo deres pokalfinale. Men gud hvor er Hobro dødssyge at se på
Det er jo endnu én af de floskler, der florerer herinde, når AaB endnu engang spiller som underdogs mod nogle halvtidsprofessionelle.

Som der jo i øvrigt ikke er skyggen af evidens for.
De er fuldtidsprofessionelle i Hobro. Men det er godt nok en af de ringeste AaB kampe jeg har set i mange mange år. Den eneste der viste bare lidt boldspil var Bomholt og han blev skiftet ud som den første. Jeg forstår simpelthen ikke Hiljemark.
Jeg har også hørt den liret af efter en kamp mod Næstved eller hvem helvede af inferiøre lortehold, det nu var.

Pointen er, at de dårlige undskyldninger står i kø hos nogle i stedet for bare at erkende, at AaB spilmæssigt er pivelendige, og der absolut ingen positiv udvikling ses.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af Erasmus Montanus » 12. apr 2024, 21:20

Det her forum er crazy.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1203
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af Reyad » 12. apr 2024, 21:20

Forfærdelig kamp. Endelig rammes vi af at marginalerne ikke går med os. Fortjent nok.
Elendig indsats. Gør ondt at se.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5073
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af Kunji » 12. apr 2024, 21:21

YentotreKaffe skrev:
12. apr 2024, 21:09
…et ultra defensivt Hobro mandskab, og det er jo noget de kan, altså forsvare.
Og alligevel præsterer de
- højere boldbesiddelse end AaB
- kun en afslutning færre end AaB
- kun 3 angreb færre end AaB
- halvt så mange begåede frispark som AaB
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af Hovedet » 12. apr 2024, 21:24

Kunji skrev:
12. apr 2024, 20:59
I øvrigt endnu en kamp, hvor AaB ikke havde spilovertag set over hele kampen.

7. kamp i streg.
Åh, dette begyndte allerede i efteråret. Således tilbragte vi den første halve time af 2. halvleg med 11 mand i straffesparksfeltet, der parerede indlæg på indlæg og sparkede bolden planløst væk. Mod HB Køge på hjemmebane...

Dette taktiske mestergreb introduceredes, da oprykkerne fra Kolding bagud 0-3 fik en mand smidt ud med en halv time igen på Aalborg Stadion. Og viste sig så effektivt, at det rystede og traumatiserede AaB-hold kun lod Kolding reducere en gang inden afslutningen.

Selv om vi tilbringer størstedelen af kampene med trekvart eller et helt hold bag bolden, er vi alligevel rystende usikre og komplet ustrukturerede i defensiven og slipper flodbølger af mål ind. Til gengæld er vi ude af stand til at kunne strikke et kontraangreb sammen.

Vi er nu kommet dertil, hvor enhver kamp mod enhver modstander i 1. division på forhånd er en helt åben affære. Jeg ville uden at blinke vove den påstand, at dette hold og slet ikke med denne træner ikke ville rykke op igen, såfremt næste sæson skulle tilbringes i 1. division. Vi har også mistet al form for respekt fra vores modstandere. Ethvert hold i 1. division ville i dag være skuffede, hvis de tabte på Aalborg Stadion. Og jeg kan love for, at Kolding vil gå direkte efter struben her på næste søndag!

Det er pinligt, og det er uværdigt. Stop det!

Brugeravatar
YentotreKaffe
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 80
Tilmeldt: 16. sep 2023, 18:21

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af YentotreKaffe » 12. apr 2024, 21:26

R Rosenberg skrev:
12. apr 2024, 21:15
YentotreKaffe skrev:
12. apr 2024, 21:09
R Rosenberg skrev:
12. apr 2024, 21:00
YentotreKaffe skrev:
12. apr 2024, 20:51
Klaus skrev:
12. apr 2024, 20:46
Det her kan fandme ikke være rigtigt.... Odada med et helt katastrofalt indhop. Men helt utilgivelig indsats over hele linjen. Har vi bare en flok overbetalte luxusspillere som er pisseligeglade med de 2000 fans som er taget til Hobro.... Der var absolut INTET i dag... At vi så ikke kan holde en heldig føring hjem, er jo helt vildt. De Boer var usikker men havde faktisk et par fine redninger. Men hvad helvede hjælper det, hvis Odada og Højholt ikke gider løbe med hjem og samle op. I guder hvor var det dårligt :@
Hobro begyndte først at sende angreb afsted med 15 minutter tilbage af kampen. Men jo, vi manglede kreativitet. Deres eneste force er at de kan stå nede i kæderne og håbe på 0-0 uanset hvem de møder.

Odada rigtigt nok med noget af et indhop, til den dårlige side.

Vi får klart mere kamp til stregen end Hobro ville give andre, det her er jo deres pokalfinale. Men gud hvor er Hobro dødssyge at se på
Det er jo endnu én af de floskler, der florerer herinde, når AaB endnu engang spiller som underdogs mod nogle halvtidsprofessionelle.

Som der jo i øvrigt ikke er skyggen af evidens for.
Selvfølgelig er et lokalopgør mod storebror forårets højdepunkt for Hobro. Der var meget mere energi i Hobro i dag end da jeg så dem en halvlegs penge mod SE sidste runde. Der trissede de rundt som om kampen ikke betød noget. Og ser man på tabellen så er der heller ikke meget mere tilbage at spille om for dem. Udover de her opgør.

Uanset begår vi nogle store fejl til sidst, mod et ultra defensivt Hobro mandskab, og det er jo noget de kan, altså forsvare. Men helt unødvendigt, kæmpe personlige fejl
Om det så var sandt, hvilket intet underbygger, så er det fuldstændig ligegyldigt. Det er stadig en ufatteligt ringe undskyldning, der hives ud af røven, når endnu en pauver AaB-indsats skal forklares. Og den har man hørt gentagne gange, lokalopgør eller ej.

AaB er på alle parametre bare røvelendige, og absolut intet er blevet bedre efter et år med Hiljemark i stolen.
:D hold kæft en omgang du fyrer af. Du mener ikke Hobro er mere opsat til et lokalopgør mod storebror, nu der stort set ikke er andet at spille om. Der var meget mere saft og kraft i dem i dag, end imod SE. Det var i øvrigt ikke engang noget jeg skrev for at forsvare præstationen. Du læser alle mulige mærkelige ting ind i det. Det er sgu da godt at vi er et stykke foran i tabellen, ellers havde jeg nødigt set dine nedsmeltninger :D

Men ja, ringe kamp, en kamp Hobro gjorde os ringe, ved at spille ultra defensivt. Noget de godt kan. De kan intet fremad, så at vi laver så store personlige fejl er rigtigt skidt

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af Hanga » 12. apr 2024, 21:32

R Rosenberg skrev:
12. apr 2024, 21:17
Martino1 skrev:
12. apr 2024, 21:11
R Rosenberg skrev:
12. apr 2024, 21:00
YentotreKaffe skrev:
12. apr 2024, 20:51
Klaus skrev:
12. apr 2024, 20:46
Det her kan fandme ikke være rigtigt.... Odada med et helt katastrofalt indhop. Men helt utilgivelig indsats over hele linjen. Har vi bare en flok overbetalte luxusspillere som er pisseligeglade med de 2000 fans som er taget til Hobro.... Der var absolut INTET i dag... At vi så ikke kan holde en heldig føring hjem, er jo helt vildt. De Boer var usikker men havde faktisk et par fine redninger. Men hvad helvede hjælper det, hvis Odada og Højholt ikke gider løbe med hjem og samle op. I guder hvor var det dårligt :@
Hobro begyndte først at sende angreb afsted med 15 minutter tilbage af kampen. Men jo, vi manglede kreativitet. Deres eneste force er at de kan stå nede i kæderne og håbe på 0-0 uanset hvem de møder.

Odada rigtigt nok med noget af et indhop, til den dårlige side.

Vi får klart mere kamp til stregen end Hobro ville give andre, det her er jo deres pokalfinale. Men gud hvor er Hobro dødssyge at se på
Det er jo endnu én af de floskler, der florerer herinde, når AaB endnu engang spiller som underdogs mod nogle halvtidsprofessionelle.

Som der jo i øvrigt ikke er skyggen af evidens for.
De er fuldtidsprofessionelle i Hobro. Men det er godt nok en af de ringeste AaB kampe jeg har set i mange mange år. Den eneste der viste bare lidt boldspil var Bomholt og han blev skiftet ud som den første. Jeg forstår simpelthen ikke Hiljemark.
Jeg har også hørt den liret af efter en kamp mod Næstved eller hvem helvede af inferiøre lortehold, det nu var.

Pointen er, at de dårlige undskyldninger står i kø hos nogle i stedet for bare at erkende, at AaB spilmæssigt er pivelendige, og der absolut ingen positiv udvikling ses.
Fuldstændig enig.
Undskyldninger har der gudhjælpemig været nok af i løbet af sæsonen. Hvis der har været en udvikling har det kun været i den forkerte retning. Den bedste kamp vi har spillet i sæsonen er vel stadig den første hjemmekamp, 1-0 sejren over Horsens. Den eneste kamp vi rigtig har domineret fra start til slut.

Jeg er i øvrigt ret ligeglad med om de øvrige hold lige opper sig lidt når de møder AaB. Vi skal være klart bedre alligevel. Hobro var da piv ringe i dag og alligevel kan vi ikke selv sætte 3 afleveringer sammen. Det havde intet med Hobro at gøre men skyldes alene vores egen manglende formåen.

Oprykningen bør være sikker - men hvis der er nogen der kan formøble det, ja så er det AaB.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10697
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af jonas386 » 12. apr 2024, 21:33

Hvad er forklaringen så i de foregående 32 kampe hvor billedet har været det samme, fraset resultaterne?

Om det har været FA2000, Hillerød eller Sønderjsyke har ikke gjort nogen forskel. Real Madrid spiller +40 kampe hver sæson, hvor det er som en pokalfinale for det andet hold. De vinder alligevel bunkevis af kampe og titler.

Har man tiltro til at et hold bare bliver magisk bedre, fordi modstanderen pludselig bliver konsekvent bedre på samtlige positioner. Vi har mødt ufatteligt få spillere med superligakvalitet i den her sæson..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af FlemmingG » 12. apr 2024, 21:34

Mere opsatte, underdogs, årets kamp… AaB må ALDRIG nogensinde tabe den her kamp. Det er voldsomt ringe. Vi har vel spillet en håndfuld gode kampe i den her sæson, resten af kampene har modstanderen mindst været på samme niveau og i flere tilfælde været bedre spillende end AaB - det er simpelthen bare ikke godt nok.
Vi skal altså spille superliga næste sæson venner. Vores spil skal løftes væsentligt, hvis ikke vi skal blive rækkens prygelknarpe…
Og så forstår jeg ikke hvorfor vi skal spille med den elendige målmand!! Er det et forsøg på at fryse Posavec ud?
Han skaber så meget usikkerhed i hele defensiven med hans elendige timing og kiksede indgreb. Er det Hiljemarks beslutning, eller er der pres fra andre i den sportslige ledelse?
Vi kommer ikke til at kikse oprykning, men hold nu fast der skal ske en væsentlig opgradering af det her hold - på såvel spiller som trænersiden

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af Hovedet » 12. apr 2024, 21:34

Kunji skrev:
12. apr 2024, 21:21
YentotreKaffe skrev:
12. apr 2024, 21:09
…et ultra defensivt Hobro mandskab, og det er jo noget de kan, altså forsvare.
Og alligevel præsterer de
- højere boldbesiddelse end AaB
- kun en afslutning færre end AaB
- kun 3 angreb færre end AaB
- halvt så mange begåede frispark som AaB
Ja, det er lige præcis hele pointen. Det er, som om man befinder sig i et eller andet drømmeunivers, hvor modstanderen skulle være ekstatisk motiveret og spille ultradefensivt, når modstanderen er AaB. Det har bare ikke noget som helst at gøre med virkeligheden. Hvis man kan lade sig narre af kampbilledet - så kig på de elementære stats fra stort set alle kampe siden netop Hobro ude i august.

Vi har ikke spillet en eneste overbevisende kamp siden Horsens ude før efterårsferien. Og vi bliver ringere og ringere. Holdet er blottet for selvtillid og struktur - hvilket ligeledes indikerer, at de godt kan se, hvad der i virkeligheden gemmer sig bag den tynde og pæne overflade.

På en eller anden måde får vi nok nosset nogle tilfældige point til os, så vi sikrer oprykningen. Om ikke andet skal de øvrige hold nok sætte så meget overstyr mod hinanden indbyrdes, at vi ikke hentes.

Men forestil dig lige, at dette rystende nervøse, usammenhængende og ustrukturerede AaB-hold også optræder under Hiljemarks ledelse, når Kolding kommer på besøg på søndag. Hvis boblen for alvor brister de sidste 7 kampe; så kan jeg love for, at næste sæson indledes med et traume, der får sidste sæsons traume til at ligne en skovtur med madpakker!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af R Rosenberg » 12. apr 2024, 21:35

YentotreKaffe skrev:
12. apr 2024, 21:26
R Rosenberg skrev:
12. apr 2024, 21:15
YentotreKaffe skrev:
12. apr 2024, 21:09
R Rosenberg skrev:
12. apr 2024, 21:00
YentotreKaffe skrev:
12. apr 2024, 20:51
Klaus skrev:
12. apr 2024, 20:46
Det her kan fandme ikke være rigtigt.... Odada med et helt katastrofalt indhop. Men helt utilgivelig indsats over hele linjen. Har vi bare en flok overbetalte luxusspillere som er pisseligeglade med de 2000 fans som er taget til Hobro.... Der var absolut INTET i dag... At vi så ikke kan holde en heldig føring hjem, er jo helt vildt. De Boer var usikker men havde faktisk et par fine redninger. Men hvad helvede hjælper det, hvis Odada og Højholt ikke gider løbe med hjem og samle op. I guder hvor var det dårligt :@
Hobro begyndte først at sende angreb afsted med 15 minutter tilbage af kampen. Men jo, vi manglede kreativitet. Deres eneste force er at de kan stå nede i kæderne og håbe på 0-0 uanset hvem de møder.

Odada rigtigt nok med noget af et indhop, til den dårlige side.

Vi får klart mere kamp til stregen end Hobro ville give andre, det her er jo deres pokalfinale. Men gud hvor er Hobro dødssyge at se på
Det er jo endnu én af de floskler, der florerer herinde, når AaB endnu engang spiller som underdogs mod nogle halvtidsprofessionelle.

Som der jo i øvrigt ikke er skyggen af evidens for.
Selvfølgelig er et lokalopgør mod storebror forårets højdepunkt for Hobro. Der var meget mere energi i Hobro i dag end da jeg så dem en halvlegs penge mod SE sidste runde. Der trissede de rundt som om kampen ikke betød noget. Og ser man på tabellen så er der heller ikke meget mere tilbage at spille om for dem. Udover de her opgør.

Uanset begår vi nogle store fejl til sidst, mod et ultra defensivt Hobro mandskab, og det er jo noget de kan, altså forsvare. Men helt unødvendigt, kæmpe personlige fejl
Om det så var sandt, hvilket intet underbygger, så er det fuldstændig ligegyldigt. Det er stadig en ufatteligt ringe undskyldning, der hives ud af røven, når endnu en pauver AaB-indsats skal forklares. Og den har man hørt gentagne gange, lokalopgør eller ej.

AaB er på alle parametre bare røvelendige, og absolut intet er blevet bedre efter et år med Hiljemark i stolen.
:D hold kæft en omgang du fyrer af. Du mener ikke Hobro er mere opsat til et lokalopgør mod storebror, nu der stort set ikke er andet at spille om. Der var meget mere saft og kraft i dem i dag, end imod SE. Det var i øvrigt ikke engang noget jeg skrev for at forsvare præstationen. Du læser alle mulige mærkelige ting ind i det. Det er sgu da godt at vi er et stykke foran i tabellen, ellers havde jeg nødigt set dine nedsmeltninger :D

Men ja, ringe kamp, en kamp Hobro gjorde os ringe, ved at spille ultra defensivt. Noget de godt kan. De kan intet fremad, så at vi laver så store personlige fejl er rigtigt skidt
Jeg har bare alle dage været rimelig allergisk over for dårlige undskyldninger. Hvilket din er endnu en i rækken af.

Uagtet, som de så er tændt som en flok sømænd på et bordel i Lagos, så skal de jo bare jordes på alle parametre. Ligesom Køge skal. Og Næstved. Og Hjørring. Og Hillerød. Og... Det sker bare aldrig. Og pilen peger ét sted hen.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af Kasper » 12. apr 2024, 21:36

jonas386 skrev:
12. apr 2024, 21:33
Hvad er forklaringen så i de foregående 32 kampe hvor billedet har været det samme, fraset resultaterne?

Om det har været FA2000, Hillerød eller Sønderjsyke har ikke gjort nogen forskel. Real Madrid spiller +40 kampe hver sæson, hvor det er som en pokalfinale for det andet hold. De vinder alligevel bunkevis af kampe og titler.
Det er en virkelig lorte aften.
Men sammenligne os med Real Madrid der kan købe hvem de vil og som de eneste i verden ikke er en sælgende klub.
Hvad giver det af mening?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af R Rosenberg » 12. apr 2024, 21:38

Hanga skrev:
12. apr 2024, 21:32
R Rosenberg skrev:
12. apr 2024, 21:17
Martino1 skrev:
12. apr 2024, 21:11
R Rosenberg skrev:
12. apr 2024, 21:00
YentotreKaffe skrev:
12. apr 2024, 20:51
Klaus skrev:
12. apr 2024, 20:46
Det her kan fandme ikke være rigtigt.... Odada med et helt katastrofalt indhop. Men helt utilgivelig indsats over hele linjen. Har vi bare en flok overbetalte luxusspillere som er pisseligeglade med de 2000 fans som er taget til Hobro.... Der var absolut INTET i dag... At vi så ikke kan holde en heldig føring hjem, er jo helt vildt. De Boer var usikker men havde faktisk et par fine redninger. Men hvad helvede hjælper det, hvis Odada og Højholt ikke gider løbe med hjem og samle op. I guder hvor var det dårligt :@
Hobro begyndte først at sende angreb afsted med 15 minutter tilbage af kampen. Men jo, vi manglede kreativitet. Deres eneste force er at de kan stå nede i kæderne og håbe på 0-0 uanset hvem de møder.

Odada rigtigt nok med noget af et indhop, til den dårlige side.

Vi får klart mere kamp til stregen end Hobro ville give andre, det her er jo deres pokalfinale. Men gud hvor er Hobro dødssyge at se på
Det er jo endnu én af de floskler, der florerer herinde, når AaB endnu engang spiller som underdogs mod nogle halvtidsprofessionelle.

Som der jo i øvrigt ikke er skyggen af evidens for.
De er fuldtidsprofessionelle i Hobro. Men det er godt nok en af de ringeste AaB kampe jeg har set i mange mange år. Den eneste der viste bare lidt boldspil var Bomholt og han blev skiftet ud som den første. Jeg forstår simpelthen ikke Hiljemark.
Jeg har også hørt den liret af efter en kamp mod Næstved eller hvem helvede af inferiøre lortehold, det nu var.

Pointen er, at de dårlige undskyldninger står i kø hos nogle i stedet for bare at erkende, at AaB spilmæssigt er pivelendige, og der absolut ingen positiv udvikling ses.
Fuldstændig enig.
Undskyldninger har der gudhjælpemig været nok af i løbet af sæsonen. Hvis der har været en udvikling har det kun været i den forkerte retning. Den bedste kamp vi har spillet i sæsonen er vel stadig den første hjemmekamp, 1-0 sejren over Horsens. Den eneste kamp vi rigtig har domineret fra start til slut.

Jeg er i øvrigt ret ligeglad med om de øvrige hold lige opper sig lidt når de møder AaB. Vi skal være klart bedre alligevel. Hobro var da piv ringe i dag og alligevel kan vi ikke selv sætte 3 afleveringer sammen. Det havde intet med Hobro at gøre men skyldes alene vores egen manglende formåen.

Oprykningen bør være sikker - men hvis der er nogen der kan formøble det, ja så er det AaB.
Og i den periode var vi endda traumatiserede.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10697
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af jonas386 » 12. apr 2024, 21:41

Kasper skrev:
12. apr 2024, 21:36
jonas386 skrev:
12. apr 2024, 21:33
Hvad er forklaringen så i de foregående 32 kampe hvor billedet har været det samme, fraset resultaterne?

Om det har været FA2000, Hillerød eller Sønderjsyke har ikke gjort nogen forskel. Real Madrid spiller +40 kampe hver sæson, hvor det er som en pokalfinale for det andet hold. De vinder alligevel bunkevis af kampe og titler.
Det er en virkelig lorte aften.
Men sammenligne os med Real Madrid der kan købe hvem de vil og som de eneste i verden ikke er en sælgende klub.
Hvad giver det af mening?

Min pointe er sådan set bare, at det er et topholds lod, at majoriteten af kampe er større for modstanderen, men det må jo aldrig være en undskyldnig for ikke selv at møde op med det rette tændingsniveau. Fair nok at det sker i en pokalkamp imod et seriehold, eller der er et par præstationer 8 løbet af sæsonen hvor tingene ikke lige fungerer. Men det må ikke være udgangspunktet, og det synes jeg det har været i denne sæson (og de sidste tre).
Når jeg nævner real Madrid, så er det fordi jeg ser os på samme overlegne niveau (spillermæssigt) i 1. Division, som Real Madrid har til de øvrige hold i La Liga, og real Madrid er så stort et hold, at man med rette kan forvente at modstanderen er mere klar til kampen.

Nederlaget generer mig i øvrigt ikke halvt så meget som spillet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10697
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af jonas386 » 12. apr 2024, 21:46

jonas386 skrev:
12. apr 2024, 21:41
Kasper skrev:
12. apr 2024, 21:36
jonas386 skrev:
12. apr 2024, 21:33
Hvad er forklaringen så i de foregående 32 kampe hvor billedet har været det samme, fraset resultaterne?

Om det har været FA2000, Hillerød eller Sønderjsyke har ikke gjort nogen forskel. Real Madrid spiller +40 kampe hver sæson, hvor det er som en pokalfinale for det andet hold. De vinder alligevel bunkevis af kampe og titler.
Det er en virkelig lorte aften.
Men sammenligne os med Real Madrid der kan købe hvem de vil og som de eneste i verden ikke er en sælgende klub.
Hvad giver det af mening?

Min pointe er sådan set bare, at det er et topholds lod, at majoriteten af kampe er større for modstanderen, men det må jo aldrig være en undskyldnig for ikke selv at møde op med det rette tændingsniveau. Fair nok at det sker i en pokalkamp imod et seriehold, eller der er et par præstationer 8 løbet af sæsonen hvor tingene ikke lige fungerer. Men det må ikke være udgangspunktet, og det synes jeg det har været i denne sæson (og de sidste tre).
Når jeg nævner real Madrid, så er det fordi jeg ser os på samme overlegne niveau (spillermæssigt) i 1. Division, som Real Madrid har til de øvrige hold i La Liga, og real Madrid er så stort et hold, at man med rette kan forvente at modstanderen er mere klar til kampen.

Nederlaget generer mig i øvrigt ikke halvt så meget som spillet.
Når jeg eksempelvis ser på startopstillingen i dag, så stiller vi med minimum 7 spillere der burde være klare profiler i rækken, og burde være i startopstillingen alle steder. Hvis vi tager bænken med, kan det måske endda være 10 spillere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af Gentleman Finn » 12. apr 2024, 21:46

Kunji skrev:
12. apr 2024, 21:21
YentotreKaffe skrev:
12. apr 2024, 21:09
…et ultra defensivt Hobro mandskab, og det er jo noget de kan, altså forsvare.
Og alligevel præsterer de
- højere boldbesiddelse end AaB
- kun en afslutning færre end AaB
- kun 3 angreb færre end AaB
- halvt så mange begåede frispark som AaB
Jeg ved ikke hvem der talte de skud på mål. Så man kampen havde de jo INGENTING. Statistik kan man ikke bruge til meget i dag.

Faktisk synes jeg vores første halvleg så mere sammenhængende ud, vi havde en helt fri foran Hobro kassen som skulle være sat ind og erobrede bolde steder på banen der var farlige. Men da Bomholt gik ud og der kom flere indskiftninger, der blev vi ringere og kampen knækkede. Hobros meget defensive formation, den volder os problemer, og det gjorde den også tidligere. Men jeg synes alligevel at debatforum herinde koger over hertil aften :D uagtet den afslutning hvor vi smider sejren på 2 personlige fejl

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af Hanga » 12. apr 2024, 21:47

R Rosenberg skrev:
12. apr 2024, 21:38


Og i den periode var vi endda traumatiserede.
Traumet fra nedrykningen.
Nye spillere der bare skal have tid til at danne relationer.
Systemskifte (som er selvvalgte).
Træner i ikke at have bolden så meget og spille kontra, selvom man siger det modsatte.
Osv.

Samtidig skal man høre at vi er inspireret af Liverpool.

Vi har fået sejre på dødbolde, individuelle kvaliteter og en god portion held. Resten er lige til at hælde i toilettet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af NIN » 12. apr 2024, 21:48

YentotreKaffe skrev:
12. apr 2024, 21:26
R Rosenberg skrev:
12. apr 2024, 21:15
YentotreKaffe skrev:
12. apr 2024, 21:09
R Rosenberg skrev:
12. apr 2024, 21:00
YentotreKaffe skrev:
12. apr 2024, 20:51
Klaus skrev:
12. apr 2024, 20:46
Det her kan fandme ikke være rigtigt.... Odada med et helt katastrofalt indhop. Men helt utilgivelig indsats over hele linjen. Har vi bare en flok overbetalte luxusspillere som er pisseligeglade med de 2000 fans som er taget til Hobro.... Der var absolut INTET i dag... At vi så ikke kan holde en heldig føring hjem, er jo helt vildt. De Boer var usikker men havde faktisk et par fine redninger. Men hvad helvede hjælper det, hvis Odada og Højholt ikke gider løbe med hjem og samle op. I guder hvor var det dårligt :@
Hobro begyndte først at sende angreb afsted med 15 minutter tilbage af kampen. Men jo, vi manglede kreativitet. Deres eneste force er at de kan stå nede i kæderne og håbe på 0-0 uanset hvem de møder.

Odada rigtigt nok med noget af et indhop, til den dårlige side.

Vi får klart mere kamp til stregen end Hobro ville give andre, det her er jo deres pokalfinale. Men gud hvor er Hobro dødssyge at se på
Det er jo endnu én af de floskler, der florerer herinde, når AaB endnu engang spiller som underdogs mod nogle halvtidsprofessionelle.

Som der jo i øvrigt ikke er skyggen af evidens for.
Selvfølgelig er et lokalopgør mod storebror forårets højdepunkt for Hobro. Der var meget mere energi i Hobro i dag end da jeg så dem en halvlegs penge mod SE sidste runde. Der trissede de rundt som om kampen ikke betød noget. Og ser man på tabellen så er der heller ikke meget mere tilbage at spille om for dem. Udover de her opgør.

Uanset begår vi nogle store fejl til sidst, mod et ultra defensivt Hobro mandskab, og det er jo noget de kan, altså forsvare. Men helt unødvendigt, kæmpe personlige fejl
Om det så var sandt, hvilket intet underbygger, så er det fuldstændig ligegyldigt. Det er stadig en ufatteligt ringe undskyldning, der hives ud af røven, når endnu en pauver AaB-indsats skal forklares. Og den har man hørt gentagne gange, lokalopgør eller ej.

AaB er på alle parametre bare røvelendige, og absolut intet er blevet bedre efter et år med Hiljemark i stolen.
:D hold kæft en omgang du fyrer af. Du mener ikke Hobro er mere opsat til et lokalopgør mod storebror, nu der stort set ikke er andet at spille om. Der var meget mere saft og kraft i dem i dag, end imod SE. Det var i øvrigt ikke engang noget jeg skrev for at forsvare præstationen. Du læser alle mulige mærkelige ting ind i det. Det er sgu da godt at vi er et stykke foran i tabellen, ellers havde jeg nødigt set dine nedsmeltninger :D

Men ja, ringe kamp, en kamp Hobro gjorde os ringe, ved at spille ultra defensivt. Noget de godt kan. De kan intet fremad, så at vi laver så store personlige fejl er rigtigt skidt
Du har fuldstændig ret. Hobro har været på den anden ende hele ugen og flere spillere har jo åbenlyst indrømmet, at de har haft søvnproblemer op til opgøret. Det er måske ikke blot årets, men karriens kamp de netop har spillet mod mægtige AaB som ikke kun er Superliga-nedrykker, men "storebror". Det ville faktisk være mod alle Odds, vandt vi sådan et opgør. Især nu hvor Hobro ikke vil spille som vi gerne vil have dem til, men oven i al elendigheden også tyrer helt vildt hårdt.

Personligt glæder jeg mig til vi kommer i Superligaen igen så alle vi møder ikke føler, at det er Real Madrid der kommer på visit.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af Gentleman Finn » 12. apr 2024, 21:52

Shit debatside er ude at skide hertil aften, vi taber på 2 individuelle fejl, spiller af bæ efter udskiftningerne falder i 2. halvleg. Men det er alligevel noget af en overreaktion debatsiden er ude i her til aften

Besvar