Hobro IK - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10697
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af jonas386 » 12. apr 2024, 21:54

Gentleman Finn skrev:
12. apr 2024, 21:52
Shit debatside er ude at skide hertil aften, vi taber på 2 individuelle fejl, spiller af bæ efter udskiftningerne falder i 2. halvleg. Men det er alligevel noget af en overreaktion debatsiden er ude i her til aften
Det handler ikke om resultatet. Selv hvis Hobro slet ikke havde scoret, ville der stadig være tale om en uacceptabel præstation.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af R Rosenberg » 12. apr 2024, 21:56

Gentleman Finn skrev:
12. apr 2024, 21:52
Shit debatside er ude at skide hertil aften, vi taber på 2 individuelle fejl, spiller af bæ efter udskiftningerne falder i 2. halvleg. Men det er alligevel noget af en overreaktion debatsiden er ude i her til aften
Vi har spillet sådan hele sæsonen. Derfor.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2189
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af Sauer » 12. apr 2024, 21:57

R Rosenberg skrev:
12. apr 2024, 21:38
Hanga skrev:
12. apr 2024, 21:32
R Rosenberg skrev:
12. apr 2024, 21:17
Martino1 skrev:
12. apr 2024, 21:11
R Rosenberg skrev:
12. apr 2024, 21:00
YentotreKaffe skrev:
12. apr 2024, 20:51

Hobro begyndte først at sende angreb afsted med 15 minutter tilbage af kampen. Men jo, vi manglede kreativitet. Deres eneste force er at de kan stå nede i kæderne og håbe på 0-0 uanset hvem de møder.

Odada rigtigt nok med noget af et indhop, til den dårlige side.

Vi får klart mere kamp til stregen end Hobro ville give andre, det her er jo deres pokalfinale. Men gud hvor er Hobro dødssyge at se på
Det er jo endnu én af de floskler, der florerer herinde, når AaB endnu engang spiller som underdogs mod nogle halvtidsprofessionelle.

Som der jo i øvrigt ikke er skyggen af evidens for.
De er fuldtidsprofessionelle i Hobro. Men det er godt nok en af de ringeste AaB kampe jeg har set i mange mange år. Den eneste der viste bare lidt boldspil var Bomholt og han blev skiftet ud som den første. Jeg forstår simpelthen ikke Hiljemark.
Jeg har også hørt den liret af efter en kamp mod Næstved eller hvem helvede af inferiøre lortehold, det nu var.

Pointen er, at de dårlige undskyldninger står i kø hos nogle i stedet for bare at erkende, at AaB spilmæssigt er pivelendige, og der absolut ingen positiv udvikling ses.
Fuldstændig enig.
Undskyldninger har der gudhjælpemig været nok af i løbet af sæsonen. Hvis der har været en udvikling har det kun været i den forkerte retning. Den bedste kamp vi har spillet i sæsonen er vel stadig den første hjemmekamp, 1-0 sejren over Horsens. Den eneste kamp vi rigtig har domineret fra start til slut.

Jeg er i øvrigt ret ligeglad med om de øvrige hold lige opper sig lidt når de møder AaB. Vi skal være klart bedre alligevel. Hobro var da piv ringe i dag og alligevel kan vi ikke selv sætte 3 afleveringer sammen. Det havde intet med Hobro at gøre men skyldes alene vores egen manglende formåen.

Oprykningen bør være sikker - men hvis der er nogen der kan formøble det, ja så er det AaB.
Og i den periode var vi endda traumatiserede.
Hvorledes? Husker ikke.

Baatnakken
2. div
2. div
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. aug 2022, 16:40
Favoritspiller: Prica

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af Baatnakken » 12. apr 2024, 21:57

Gentleman Finn skrev:
12. apr 2024, 21:52
Shit debatside er ude at skide hertil aften, vi taber på 2 individuelle fejl, spiller af bæ efter udskiftningerne falder i 2. halvleg. Men det er alligevel noget af en overreaktion debatsiden er ude i her til aften
Kampen i aften står ikke alene, der er kulminationen på en lang række af famlende indsatser, hvor heldet har tilsmilet os

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af Funky » 12. apr 2024, 21:58

Alt for meget er i limbo i og omkring truppen. Jeg har opgivet at finde ro i tanken om, at der i det mindste er blevet bygget noget op, som man kan stå på i superligaen. Om lidt har vi en ny cheftræner - igen, og der skal ske en masse udskiftning på holdet til sommer. Vi er back to square one, når næste sæson starter.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2189
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af Sauer » 12. apr 2024, 21:59

Kasper skrev:
12. apr 2024, 21:36
jonas386 skrev:
12. apr 2024, 21:33
Hvad er forklaringen så i de foregående 32 kampe hvor billedet har været det samme, fraset resultaterne?

Om det har været FA2000, Hillerød eller Sønderjsyke har ikke gjort nogen forskel. Real Madrid spiller +40 kampe hver sæson, hvor det er som en pokalfinale for det andet hold. De vinder alligevel bunkevis af kampe og titler.
Det er en virkelig lorte aften.
Men sammenligne os med Real Madrid der kan købe hvem de vil og som de eneste i verden ikke er en sælgende klub.
Hvad giver det af mening?
Men vi burde vel være ret overlegne? Hvis man nu fraregner Real-sammenligningen, så burde vi vel stadig have markant bedre forudsætninger for at være det bedst spillende hold i rækken?

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af R Rosenberg » 12. apr 2024, 21:59

Sauer skrev:
12. apr 2024, 21:57
R Rosenberg skrev:
12. apr 2024, 21:38
Hanga skrev:
12. apr 2024, 21:32
R Rosenberg skrev:
12. apr 2024, 21:17
Martino1 skrev:
12. apr 2024, 21:11
R Rosenberg skrev:
12. apr 2024, 21:00


Det er jo endnu én af de floskler, der florerer herinde, når AaB endnu engang spiller som underdogs mod nogle halvtidsprofessionelle.

Som der jo i øvrigt ikke er skyggen af evidens for.
De er fuldtidsprofessionelle i Hobro. Men det er godt nok en af de ringeste AaB kampe jeg har set i mange mange år. Den eneste der viste bare lidt boldspil var Bomholt og han blev skiftet ud som den første. Jeg forstår simpelthen ikke Hiljemark.
Jeg har også hørt den liret af efter en kamp mod Næstved eller hvem helvede af inferiøre lortehold, det nu var.

Pointen er, at de dårlige undskyldninger står i kø hos nogle i stedet for bare at erkende, at AaB spilmæssigt er pivelendige, og der absolut ingen positiv udvikling ses.
Fuldstændig enig.
Undskyldninger har der gudhjælpemig været nok af i løbet af sæsonen. Hvis der har været en udvikling har det kun været i den forkerte retning. Den bedste kamp vi har spillet i sæsonen er vel stadig den første hjemmekamp, 1-0 sejren over Horsens. Den eneste kamp vi rigtig har domineret fra start til slut.

Jeg er i øvrigt ret ligeglad med om de øvrige hold lige opper sig lidt når de møder AaB. Vi skal være klart bedre alligevel. Hobro var da piv ringe i dag og alligevel kan vi ikke selv sætte 3 afleveringer sammen. Det havde intet med Hobro at gøre men skyldes alene vores egen manglende formåen.

Oprykningen bør være sikker - men hvis der er nogen der kan formøble det, ja så er det AaB.
Og i den periode var vi endda traumatiserede.
Hvorledes? Husker ikke.
Traumer er også kendt for at kunne skabe erindringsforskydninger. Eller endda neglect.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af Gentleman Finn » 12. apr 2024, 22:03

jonas386 skrev:
12. apr 2024, 21:54
Gentleman Finn skrev:
12. apr 2024, 21:52
Shit debatside er ude at skide hertil aften, vi taber på 2 individuelle fejl, spiller af bæ efter udskiftningerne falder i 2. halvleg. Men det er alligevel noget af en overreaktion debatsiden er ude i her til aften
Det handler ikke om resultatet. Selv hvis Hobro slet ikke havde scoret, ville der stadig være tale om en uacceptabel præstation.
1. halvleg så fin ud fra min position, vi havde fint med chancer til at komme foran, flere ting så mere sammenhængende ud, presset sad bedre, vi fangede dem og burde havde scoret. Og så havde Hobro skulle ud af deres meget defensive formation, hvilket havde været guf, der ville have været et bagrum.

2. halvleg var straks værre, Bomholt havde hjulpet med strikke mange ting sammen, og da udskiftningerne faldt i løbet af 2. synes jeg ikke meget fungerede længere, som fungerede i 1. Der kunne det have været godt at kunne have smidt Ross ind i stedet for Bomholt, vi blev ringere som kampen skred frem med vores udskiftninger

De 7 kampe vi nu har haft med den nye formation og vores nye offensivspillere, der har jeg egentligt savnet at presset sad ordentligt, og var sat ordentligt op, så vi ikke pressede for højt og der blev rum i kæderne. Det fungerede noget bedre i dag, hvor vi fik presset på det rigtige tidspunkt, altså indtil udskiftningerne faldt. Men at det så blev 2 gigantkoks til sidst vi tabte på, den havde jeg ikke set komme.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af Funky » 12. apr 2024, 22:06

Nordjyske er rimeligt nådesløs overfor AaB'erne i bedømmelserne, hvorimod mange Hobro-folk får høje karakterer. Mest rammende vurdering, i forhold til at forstå et centralt element i AaB's problemer set over flere kampe: "Højholt løber mange meter, men er ikke den midtbanegeneral, AaB har brug for". Nej, ikke som han bruges...og Widell får også sværere og sværere ved at shine...og....og...
Jeg gad godt se AaB satse benhårdt på en træner som er helt på spidsen når det kommer til mandskabsbehandling og gruppedynamik. Nåja, det prøvede man jo med Lars Friis, og det var ikke lige AaB's kop the. I stedet har vi så nu noget James Gow-show, hvor man mener, man omkostningsfrit kan smide den bedste målmand på bænken og rykke spillere rundt som ludobrikker.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10697
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af jonas386 » 12. apr 2024, 22:08

Gentleman Finn skrev:
12. apr 2024, 22:03
jonas386 skrev:
12. apr 2024, 21:54
Gentleman Finn skrev:
12. apr 2024, 21:52
Shit debatside er ude at skide hertil aften, vi taber på 2 individuelle fejl, spiller af bæ efter udskiftningerne falder i 2. halvleg. Men det er alligevel noget af en overreaktion debatsiden er ude i her til aften
Det handler ikke om resultatet. Selv hvis Hobro slet ikke havde scoret, ville der stadig være tale om en uacceptabel præstation.
1. halvleg så fin ud fra min position, vi havde fint med chancer til at komme foran, flere ting så mere sammenhængende ud, presset sad bedre, vi fangede dem og burde havde scoret. Og så havde Hobro skulle ud af deres meget defensive formation, hvilket havde været guf, der ville have været et bagrum.

2. halvleg var straks værre, Bomholt havde hjulpet med strikke mange ting sammen, og da udskiftningerne faldt i løbet af 2. synes jeg ikke meget fungerede længere, som fungerede i 1. Der kunne det have været godt at kunne have smidt Ross ind i stedet for Bomholt, vi blev ringere som kampen skred frem med vores udskiftninger
1. halvleg var bedre end 2. halvleg, og jeg synes vi var klart bedre i første del af halvlegen, end slutningen af 1. halvleg. Fraset en periode i midten af 2. halvleg, og de sidste par minutter af den 'ordinære' spilletid, så synes jeg vi blev ringere som kampen skred frem. Lige da Adedeji kom ind skete der lidt, men det var i et meget kort vindue.

Mathias Jørgensen så vi ikke meget til, og på midtbanen havde vi samme problemer som hele sæsonen. Melker Widell er ved at rende ind i den klassiske AaB-syge, hvor spillere starter flot ud, men stille og roligt får suget al klasse og kvalitet ud af sig, indtil der kun er middelmådighed og ligegyldighed tilbage.

Synes ikke engang at Hobro spillede en god kamp. Vi var bare rigtig dårlige.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Indlæg: 305
Tilmeldt: 16. maj 2010, 20:05
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af Krage » 12. apr 2024, 22:28

Det eneste der havde superliga niveau her til aften var opbakningen :aabfan: kæmpe ros :cheers:
Billede

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af Pollack2 » 12. apr 2024, 23:31

Funky skrev:
12. apr 2024, 22:06
Nordjyske er rimeligt nådesløs overfor AaB'erne i bedømmelserne, hvorimod mange Hobro-folk får høje karakterer. Mest rammende vurdering, i forhold til at forstå et centralt element i AaB's problemer set over flere kampe: "Højholt løber mange meter, men er ikke den midtbanegeneral, AaB har brug for". Nej, ikke som han bruges...og Widell får også sværere og sværere ved at shine...og....og...
Jeg gad godt se AaB satse benhårdt på en træner som er helt på spidsen når det kommer til mandskabsbehandling og gruppedynamik. Nåja, det prøvede man jo med Lars Friis, og det var ikke lige AaB's kop the. I stedet har vi så nu noget James Gow-show, hvor man mener, man omkostningsfrit kan smide den bedste målmand på bænken og rykke spillere rundt som ludobrikker.
Spot on! Det er som om, man i AaB har en eller anden fjollet film kørende og tror man kan få spillerne til at være hvad som helst. Ikke gang Hvidovre spiller så tåbeligt og naivt.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af Pollack2 » 13. apr 2024, 00:02

Med eller uden Hiljemark på bænken rykker vi op, men med eller uden Hiljemark på bænken i næste sæson ser det ikke spændende ud i kampene om nedrykning. Og det ligger altså heller ikke lige i AaBs dna at kæmpe mod nedrykning.

optimisten
2. div
2. div
Indlæg: 100
Tilmeldt: 24. feb 2023, 08:53

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af optimisten » 13. apr 2024, 00:35

Hvis man vil bygge en sund elitekultur i en klub, skal man arbejde efter et princip om at det er de bedste spillere som spiller.

Sidder desværre med et indtryk af at andre agendaer er med til at sætte holdet i AaB. Om det gøres i den bedste mening for klubben eller ej, så er det en rookie mistake.
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af Kasper » 13. apr 2024, 09:14

optimisten skrev:
13. apr 2024, 00:35
Hvis man vil bygge en sund elitekultur i en klub, skal man arbejde efter et princip om at det er de bedste spillere som spiller.

Sidder desværre med et indtryk af at andre agendaer er med til at sætte holdet i AaB. Om det gøres i den bedste mening for klubben eller ej, så er det en rookie mistake.
Det er den måde Farum og Ikast har arbejdet på i årevis.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

optimisten
2. div
2. div
Indlæg: 100
Tilmeldt: 24. feb 2023, 08:53

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af optimisten » 13. apr 2024, 09:33

Kasper skrev:
13. apr 2024, 09:14
optimisten skrev:
13. apr 2024, 00:35
Hvis man vil bygge en sund elitekultur i en klub, skal man arbejde efter et princip om at det er de bedste spillere som spiller.

Sidder desværre med et indtryk af at andre agendaer er med til at sætte holdet i AaB. Om det gøres i den bedste mening for klubben eller ej, så er det en rookie mistake.
Det er den måde Farum og Ikast har arbejdet på i årevis.
Er ikke ekspert på de to klubber, da de ikke er værd at følge, men det tror jeg ikke du har ret i. Kan du forklare det nærmere?
Har svært ved at se for mig at Thomasberg eller Glen ville stille hold som man gør i AaB.
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af Kasper » 13. apr 2024, 10:01

optimisten skrev:
13. apr 2024, 09:33
Kasper skrev:
13. apr 2024, 09:14
optimisten skrev:
13. apr 2024, 00:35
Hvis man vil bygge en sund elitekultur i en klub, skal man arbejde efter et princip om at det er de bedste spillere som spiller.

Sidder desværre med et indtryk af at andre agendaer er med til at sætte holdet i AaB. Om det gøres i den bedste mening for klubben eller ej, så er det en rookie mistake.
Det er den måde Farum og Ikast har arbejdet på i årevis.
Er ikke ekspert på de to klubber, da de ikke er værd at følge, men det tror jeg ikke du har ret i. Kan du forklare det nærmere?
Har svært ved at se for mig at Thomasberg eller Glen ville stille hold som man gør i AaB.
Glen og Thomasberg har været med dernede i mange år, de er helt klar over hvordan det foregår. Tror det var sværere for Bo og Thorup.

Lucas fik ikke spilletid i efterårets 3 sidste kampe og smuttede efterfølgende i vinduet, det samme er ved at ske med Posavec. Jeg håber Kramer og Helenius er de næste der står på rampen.
AaB kører med gigantiske underskud, hvis spillere er på for dyre kontrakter ifht deres niveau, så må de ud.
Hvis der er to spillere på nogenlunde samme niveau og den ene er et salgsobjekt og den anden ikke har en transferværdi. Så spiller førstnævnte.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af 634 » 13. apr 2024, 11:21

Jeg vil ud i træner hetz, men nederlaget må skyldes udskiftninger. Man kan mene om hvad man vil om dem som startede i defensiven, men det lykkedes at komme til føring kort før tid, og så har det aldrig for nogen været bedst at ændre defensiven. Kunne Caballo ikke spille kampen færdig ? Kramer starter ude og skal ikke have spilletid, dog kan han være den rigtige indskifter, hvis han kan spille den plads som behøver udskiftning. Thelander laver personlig fejl ved 1-1 målet men det er også ved at forsvaret ikke har fundet sig selv, og det havde den heller ikke ved 2-1 målet. Det ligner at Kramer skulle have spilletid, og Caballo blev vurderet mindst værdig til at spille kampen færdig. Det flyttede Otoa fra den plads han var skiftet ind til, og det er ikke nemmere at forsvare sit resultat, når man ændrer sit aftale forhold på banen. Dertil er Hobro hurtige og dygtige nok til at udspille AaBs fjollerier.
De Boer har viljen til at komme ud fra sit lille felt, og lukke rummet ned imellem ham og forsvaret som kan stå højere op. Posavec vil være i sit lille felt, og behøver at forsvaret selv lukker mellemrummet imellem ham og forsvaret. Man kan også kalde det bedre benarbejde :)
Også denne kamp synes jeg De Boer har redninger som ikke alle målmænd har og man kan sige at han reddede point, hvis ikke AaBs bænk skulle vises frem for Hobro :D
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af RicoBR02 » 13. apr 2024, 11:26

634 skrev:
13. apr 2024, 11:21
Jeg vil ud i træner hetz, men nederlaget må skyldes udskiftninger. Man kan mene om hvad man vil om dem som startede i defensiven, men det lykkedes at komme til føring kort før tid, og så har det aldrig for nogen været bedst at ændre defensiven. Kunne Caballo ikke spille kampen færdig ? Kramer starter ude og skal ikke have spilletid, dog kan han være den rigtige indskifter, hvis han kan spille den plads som behøver udskiftning. Thelander laver personlig fejl ved 1-1 målet men det er også ved at forsvaret ikke har fundet sig selv, og det havde den heller ikke ved 2-1 målet. Det ligner at Kramer skulle have spilletid, og Caballo blev vurderet mindst værdig til at spille kampen færdig. Det flyttede Otoa fra den plads han var skiftet ind til, og det er ikke nemmere at forsvare sit resultat, når man ændrer sit aftale forhold på banen. Dertil er Hobro hurtige og dygtige nok til at udspille AaBs fjollerier.
De Boer har viljen til at komme ud fra sit lille felt, og lukke rummet ned imellem ham og forsvaret som kan stå højere op. Posavec vil være i sit lille felt, og behøver at forsvaret selv lukker mellemrummet imellem ham og forsvaret. Man kan også kalde det bedre benarbejde :)
Også denne kamp synes jeg De Boer har redninger som ikke alle målmænd har og man kan sige at han reddede point, hvis ikke AaBs bænk skulle vises frem for Hobro :D
De Boer har umiddelbart bart en enkelt klasse redning og 4-5 helt håbløse aktioner der kunne have kostet mål. Vores forsvar er en flok nervevrag der ikke stoler på sidste skanse og det smitter af idag. Han koster ikke sejren direkte, men han giver modstanderen den fornødne selvtillid og tro på at de kan vende kampen ved konstant at være usikker..

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Hobro IK - AaB

Indlæg af Raptorr » 13. apr 2024, 11:47

RicoBR02 skrev:
13. apr 2024, 11:26
634 skrev:
13. apr 2024, 11:21
Jeg vil ud i træner hetz, men nederlaget må skyldes udskiftninger. Man kan mene om hvad man vil om dem som startede i defensiven, men det lykkedes at komme til føring kort før tid, og så har det aldrig for nogen været bedst at ændre defensiven. Kunne Caballo ikke spille kampen færdig ? Kramer starter ude og skal ikke have spilletid, dog kan han være den rigtige indskifter, hvis han kan spille den plads som behøver udskiftning. Thelander laver personlig fejl ved 1-1 målet men det er også ved at forsvaret ikke har fundet sig selv, og det havde den heller ikke ved 2-1 målet. Det ligner at Kramer skulle have spilletid, og Caballo blev vurderet mindst værdig til at spille kampen færdig. Det flyttede Otoa fra den plads han var skiftet ind til, og det er ikke nemmere at forsvare sit resultat, når man ændrer sit aftale forhold på banen. Dertil er Hobro hurtige og dygtige nok til at udspille AaBs fjollerier.
De Boer har viljen til at komme ud fra sit lille felt, og lukke rummet ned imellem ham og forsvaret som kan stå højere op. Posavec vil være i sit lille felt, og behøver at forsvaret selv lukker mellemrummet imellem ham og forsvaret. Man kan også kalde det bedre benarbejde :)
Også denne kamp synes jeg De Boer har redninger som ikke alle målmænd har og man kan sige at han reddede point, hvis ikke AaBs bænk skulle vises frem for Hobro :D
De Boer har umiddelbart bart en enkelt klasse redning og 4-5 helt håbløse aktioner der kunne have kostet mål. Vores forsvar er en flok nervevrag der ikke stoler på sidste skanse og det smitter af idag. Han koster ikke sejren direkte, men han giver modstanderen den fornødne selvtillid og tro på at de kan vende kampen ved konstant at være usikker..
Ja, og i øvrigt synes jeg også, at De Boer kunne (og burde) have løbet længere tilbage i målet efter Thelanders koks. Han positionerede sig på halvdistance, uden det helt fremgik hvorfor (i hvert fald ikke for mig), hvor han havde haft en chance for redning, hvis han havde befundet sig i målet. I øvrigt mener jeg, at det var et næsten ligeså stort koks med Bakiz tilbagespilning til Thelander (som førte til målet). Hvad skulle det til for, når han nu ikke kunne aflevere ordentligt til T. alligevel? Så ja, det var personlige fejl, men lignede også uro i rækkerne. Første halveg var god (eller godkendt) og de burde have scoret, Bomholt var god, Ask fortsatte med lidt fremgang og AaB var klart det bedste hold inden udskiftningerne. Hobro havde vel ikke en rigtig chance, inden de scorede i overtiden. AaB var ikke så dårlige, som debatsiden generelt gjorde dem til efter kampen, men de var heller ikke overbevisende, og den afslutning på kampen minder rigtig nok ikke om et hold i balance og med selvtillid. Jeg tilslutter mig dem, der ryster på hovedet af beslutningen om at lade De Boer spille. Det er gift for forsvaret og hele holdet med den usikkerhed.

Vi får sikkert en ny træner, men vi mangler altså også en eller to profiler, som kan gå forrest med lederskab og vise vejen på banen. Også i situationer, som de sidste minutter i går. Det burde være Thelander, men det er det ikke, og det siger jeg ikke kun på baggrund af i går. Så spil Posavec (eller køb en ny målmand) og køb en midtbaneprofil og en back. De nye må gerne være ledertyper med indpiskermentalitet.

Besvar