Lyngby BK - AaB søndag d. 10. nov. kl. 14.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Lyngby BK - AaB søndag d. 10. nov. kl. 14.00

Indlæg af Kristian » 10. nov 2024, 15:58

Funky skrev:
10. nov 2024, 15:57
baresi skrev:
10. nov 2024, 15:55
jonas386 skrev:
10. nov 2024, 15:52
Det er vist den mest forudsigelige udvikling man overhovedet kunne forestille sig. Skal desperat forsvare tre point, er nervøse af helvedes til og bliver stadig kun dårligere og dårligere. Så kommer der selvfølgelig en totalt latterlig situation i feltet, som aldrig må opstå, straffe, rødt kort og mindst to point mindre. Det er sket SÅ mange gange i den her sæson.

Menno der ikke kan finde ud af at bruge fem udskiftninger når vi desperat har brug for det, og at han venter så længe med at lave ændringerne er også under al' kritik. Dumpet over hele linjen.
Det er mega dumpet Idag
Indsatsen ringe på og udenfor banen.
Og indskiftningerne har gjort os værre
Det er altså midtbanen, som er akilleshælen.
Det er det og viste 1 halvleg også.
------------------
mvh Kristian

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 10. nov 2024, 15:58

Der er simpelthen ikke frispark i den sidste duel oppe ved Lyngbys felt!

Men okay, flot dømt kamp.. Det er der intet at sætte på..

Men hold kæft hvor har Widell været dårlig i denne sæson, og hvad værre er: Han er begyndt at lave vildt mange hjerneblødninger sidst i kampen, hvor han tydeligt er træt..

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 10. nov 2024, 15:59

Lækkert med et enkelt point på trods af rødt til widell. Godt at se både ham og især iredale få scoret. Videre!

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 10. nov 2024, 16:00

baresi skrev:
jonas386 skrev:
Det er vist den mest forudsigelige udvikling man overhovedet kunne forestille sig. Skal desperat forsvare tre point, er nervøse af helvedes til og bliver stadig kun dårligere og dårligere. Så kommer der selvfølgelig en totalt latterlig situation i feltet, som aldrig må opstå, straffe, rødt kort og mindst to point mindre. Det er sket SÅ mange gange i den her sæson.

Menno der ikke kan finde ud af at bruge fem udskiftninger når vi desperat har brug for det, og at han venter så længe med at lave ændringerne er også under al' kritik. Dumpet over hele linjen.
Det er mega dumpet Idag
Fuldstændig uenig.
Vores sidste 15 af først halvleg gode og den første halve time af anden halvleg var rigtigt godt.
Fint at få 1 point på udebane mod vores store nedrykning konkurrenter.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

jonas386
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af jonas386 » 10. nov 2024, 16:00

Dalbjerg skrev:
10. nov 2024, 15:58
Der er simpelthen ikke frispark i den sidste duel oppe ved Lyngbys felt!

Men okay, flot dømt kamp.. Det er der intet at sætte på..

Men hold kæft hvor har Widell været dårlig i denne sæson, og hvad værre er: Han er begyndt at lave vildt mange hjerneblødninger sidst i kampen, hvor han tydeligt er træt..
Enig, men det er jo også Mennos ansvar at pille ham ud, når han begynder at vise de tegn. Han bruger utrolig meget energi i løbet af en kamp, og det er vel ikke så underligt at det ikke nødvendigvis holder i 90 minutter.

I sidste ende er det ene point vel ok. Der var mange perioder i første halvleg hvor jeg meget gerne ville tage det ene..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 10. nov 2024, 16:01

Vigtigt at vi trods alt holdt uafgjort. Den havde vi solgt for ved pausen. Men det er godt nok frustrerende at vi igen igen stopper med at spille og smider sejren til sidst for tredje kamp i streg :@
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Indlæg af Kristian » 10. nov 2024, 16:01

Men Widell spillede dælme også ringe..

Ufatteligt dumt gult kort og straffesparket er jo bare dicideret småbegavet at lave på den måde.

Savner Helenius til at holde i bolden i sådan en type kampe!
------------------
mvh Kristian

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 10. nov 2024, 16:01

Funky skrev:
10. nov 2024, 15:57
baresi skrev:
jonas386 skrev:

Det er mega dumpet Idag
Det er altså midtbanen, som er akilleshælen.
Jamen det er vi langt hen af vejen enige om. For vi har ingen Ro i vores spil.
Davidsen og bomholt er der ikke endnu og widell må vi forvente mere af i spillet.
Vi er så nervøse.
Vi får ikke spillet på vores styrker og vi er for lette at spille udenom.
Men vores kvalitet spiller for spiller er også en mangelvare.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 10. nov 2024, 16:02

Okay jeg tager det point, Widell lignede en der var træt, og så laver man de fejl. Lyngby er traditionelt et sted vi har haft det svært. Men synes vi havde fortjent alle 3 i dag, udover de første 20 sad vi på det meste.

Synes modsat andre at Davidsen gjorde det fint i dag. Og stærk assist af Ross

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 10. nov 2024, 16:03

Hold kæft, hvor bliver der smidt mange point pga idioti, umodenhed, dumhed, naivitet, mental ringhed. Og Widell topper jo listen i dag. Det er jo decideret ubegavet og giver straffe 10 ud af 10 gange.

Stadig samme afstand til stregen, men for helvede, hvor kunne 4 point mere ned have lunet. Men 100% selvforskyldt, at vi kun henter 1 point mod Vejle og Lyngby. Komplet unødvendigt og idiotisk.
Ædruelighedens stemme

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 10. nov 2024, 16:05

Gentleman Finn skrev:
10. nov 2024, 16:02
Okay jeg tager det point, Widell lignede en der var træt, og så laver man de fejl. Lyngby er traditionelt et sted vi har haft det svært. Men synes vi havde fortjent alle 3 i dag, udover de første 20 sad vi på det meste.

Synes modsat andre at Davidsen gjorde det fint i dag. Og stærk assist af Ross
Davidsen lænede sig op af et rødt kort hele 1 halvleg, spillede sig op i 2.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 10. nov 2024, 16:05

Maglau skrev:
10. nov 2024, 16:00
baresi skrev:
jonas386 skrev:

Det er mega dumpet Idag
Fuldstændig uenig.
Vores sidste 15 af først halvleg gode og den første halve time af anden halvleg var rigtigt godt.
Der har jeg det stik modsat
Hvis vi skal undgå nedrykning så skal vi netop vinde mod lyngby ude
Vi vinder jo ikke for meget i forvejen og derfor er de kampe nogen der skal vindes.
Jeg syns kampen tydeligt viser at vi er langt fra det menno gerne vil.
At vi er uerfarne (kan man jo ikke bare ændre)
Men også at vores kvalitet ikke er super

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 10. nov 2024, 16:05

Det er helt hjernedødt af Widell, og fandme om vi ikke smider en sejr igen på grund af individuel fejl. Men smed vi den i virkeligheden ikke da vi slap foden fra speederen da vi kom foran??? Lidt ligesom vi altid gør. Eller havde widell no troet på Pudel, var det jo heller ikke sket. Og så må der altså også stilles spørgsmålstegn ved vores trænerteams evne til at sætte holdet op. Vi kommer jo pisse dårligt ud igen, igen... Og Widell med en assist, et mål og et straffe er vel på en eller anden måde MOM..

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 10. nov 2024, 16:06

AaBager skrev:
10. nov 2024, 15:31
Det er godt nok en frydefuld fornøjelse at læse denne tråd fra ende til anden. Så mange kloge hoveder, der sviner vores egne talenter og indkøbte spillere, inden de så går ind og vender kampen. Det får nogen til at se dumme ud og det er ikke spillerne...
Okay. Børsting var også skide god, selvom han scorede i ny og næ. Nogle gange kan det også blive for dumt. Hold bare det på bold.dk.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 10. nov 2024, 16:06

Gytkær: "Jeg synes man kunne se panikken i AaBs øjne til sidst".

Her mangler vi altså tydeligvis noget modenhed og Menno skal virkelig arbejde med det mentale nu.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

DellOrto
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af DellOrto » 10. nov 2024, 16:08

Finder det problematisk at det straffespark bliver fløjtet. Matchday eller Viasat har 3. kameraer der viser situationen op til straffesparket, ingen viser klart og tydeligt at manden bliver ramt. Den bedste vinkel er fra et håndholdt kamera bag mållinjen, men det er lidt shaky.
Jeg tror han bliver ramt, men jeg kan bare ikke se det.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 10. nov 2024, 16:08

Elendig fodboldkamp, helt ærligt. Små glimt af god fodbold mod to defensiver, som konkurrerede om at være dårligt - dén dyst vandt AaB så klart - og et AaB-hold med skrigende mangel på kvalitet på midtbanen i afgørende situationer. Dybt bekymrende at Lyngby så nemt kan komme sig over AaB's to hurtige scoringer og sætte sig totalt på kampen. Jeg har ikke set mere panisk forsvarsspil siden FCK-kampen. Total planløs lossen væk, det fremprovokerede vi selv kun meget sjældent fra Lyngby.

Virkelig, virkelig skuffende. Mod Vejle synes jeg, vi var lidt uheldige ikke at få 3 point. Men i dag....føj... Men vi ER åbenbart ikke mere end bare en lille smule bedre end sådanne hold, og det kan sagtens blive kriminelt i nedrykningsspillet.

Og så må jeg, when all is said and done, nok til at melde mig på holdet som mener, at Iredale har lidt for mange mangler til, at det er troværdigt med ham som første-angriber i AaB. Hans tekniske niveau ser simpelthen ud til at være for lavt til, at han kan bidrage i andre situationer end lige præcist dem, hvor han står det rigtige sted i boksen og kan sætte sidste fod på.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

emenike
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Bitre Nord

Indlæg af emenike » 10. nov 2024, 16:12

DellOrto skrev:
10. nov 2024, 16:08
Finder det problematisk at det straffespark bliver fløjtet. Matchday eller Viasat har 3. kameraer der viser situationen op til straffesparket, ingen viser klart og tydeligt at manden bliver ramt. Den bedste vinkel er fra et håndholdt kamera bag mållinjen, men det er lidt shaky.
Jeg tror han bliver ramt, men jeg kan bare ikke se det.
Stadig farligt spil uanset om han rammer eller ej. Det er bare torskedumt at Widell begynder at lege karatekid i eget felt med to minutter igen, simpelthen utilgiveligt ringe.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 10. nov 2024, 16:13

baresi skrev:
10. nov 2024, 16:05
Maglau skrev:
baresi skrev:
jonas386 skrev:

Det er mega dumpet Idag
Fuldstændig uenig.
Vi vinder jo ikke for meget i forvejen og derfor er de kampe nogen der skal vindes.
Jeg må indrømme at jeg ikke er helt inde alle Mennos ideer, det det eneste jeg ved er et ønske om at spille med højt pres. Det synes jeg lykkedes et 100% i dag og medførte vi fik et mål.
Enig i at vores hold er uerfarent og kvaliteten er til bunden af superligaen - det er der ligesom ikke noget nyt i.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 10. nov 2024, 16:18

Maglau skrev:
10. nov 2024, 16:13
baresi skrev:
10. nov 2024, 16:05
Maglau skrev:
baresi skrev:
jonas386 skrev:

Det er mega dumpet Idag
Fuldstændig uenig.
Jeg må indrømme at jeg ikke er helt inde alle Mennos ideer, det det eneste jeg ved er et ønske om at spille med højt pres. Det synes jeg lykkedes et 100% i dag og medførte vi fik et mål.
Enig i at vores hold er uerfarent og kvaliteten er til bunden af superligaen - det er der ligesom ikke noget nyt i.
Vi lykkes monentvis med højt pres i slutningen af 1 halvleg og starten af 2 halvleg, og det får os ganske rigtigt til at vende kampen. Men de første 20-30 min sad Lyngby tungt på det med to-tredjedels boldbesiddelse og da vi har fået kampen vendt på hovedet stopper vi fuldstændig med at spille, og trækker os ned på egen banehalvdel. Jeg har svært ved at se at det skulle matche det du skriver eller i øvrigt være Mennos plan.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar