AaB - Viborg FF 24/11 kl.14

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Re: AaB - Viborg FF 24/11 kl.14

Indlæg af Funky » 24. nov 2024, 17:25

Der var jo nok en grund til, at man gik efter at signe en stærk midtbanespiller i sommervinduet og har varslet, at man vil prøve igen i vintervinduet. Davidsen, Bomholt og Jimenez er fremtidens folk, men de er ikke helt dér, hvor vi har behov for det lige nu. Jasson, tjah... John tror jeg heller ikke, man egentlig havde regnet med som en profil denne sæson heller.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 24. nov 2024, 17:34

Funky skrev:
24. nov 2024, 17:25
Der var jo nok en grund til, at man gik efter at signe en stærk midtbanespiller i sommervinduet og har varslet, at man vil prøve igen i vintervinduet. Davidsen, Bomholt og Jimenez er fremtidens folk, men de er ikke helt dér, hvor vi har behov for det lige nu. Jasson, tjah... John tror jeg heller ikke, man egentlig havde regnet med som en profil denne sæson heller.
Måske fremtidens folk. Det er fint, at de får spilletid så man kan vurdere, om de er netop dette, men det skulle være på skift om en kerne af Widell og et mandfolk med grove skægstubbe og ild i jernet på 6'eren. En 6'er-Wæhler.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 24. nov 2024, 18:18

R Rosenberg skrev:
24. nov 2024, 17:34
Funky skrev:
24. nov 2024, 17:25
Måske fremtidens folk. Det er fint, at de får spilletid så man kan vurdere, om de er netop dette, men det skulle være på skift om en kerne af Widell og et mandfolk med grove skægstubbe og ild i jernet på 6'eren. En 6'er-Wæhler.
Vi har vel også kun grund til at forvente, at det et ca. sådan en type, man har forsøgt at hente - og vil forsøge at hente til januar.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 24. nov 2024, 18:56

Dårlig kamp, men vi fik et heldigt point. Hørte Menno fremhæve vores forsvar i dag. Som jeg ser kampen fik vi et point på grund af en rigtig god målmand. Viborg havde over 2 i expected goals. Og jeg synes Puddel og Bruus var svage i dag. Kramer spillede godt og da Otoa kom ind fik vi ligefrem en rigtig boldspiller på banen. Uden Widell er vores midtbane alt for nem at læse, og vi havde vel ikke en eneste kvalificeret afslutning. Meget skidt kan siges om Ross i dag. Men hver eneste gang vi var i nærheden af at blive farlige var han indblandet.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 24. nov 2024, 19:18

Jeg er vild med Davidsen og synes også Jimenez spillede fint idag. Forstår ikke behovet for at få endnu en 6'er ind.
For mig er problemet at de 3 forreste er dårlige idag og så skal vi have byttet Kramer ud. Der er 0 boldspil i ham.

Ønsker mig en offensiv spiller, om det er kant eller angriber er ikke så vigtigt og så skal der styr på det forsvar. Otoa og Noel kan være en del af løsningen, men ser gerne at vi henter endnu en stopper.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 24. nov 2024, 19:21

Kasper skrev:
24. nov 2024, 19:18
Jeg er vild med Davidsen og synes også Jimenez spillede fint idag. Forstår ikke behovet for at få endnu en 6'er ind.
For mig er problemet at de 3 forreste er dårlige idag og så skal vi have byttet Kramer ud. Der er 0 boldspil i ham.

Ønsker mig en offensiv spiller, om det er kant eller angriber er ikke så vigtigt og så skal der styr på det forsvar. Otoa og Noel kan være en del af løsningen, men ser gerne at vi henter endnu en stopper.
Hvis vi kan undgå at få otoa tilbage i midterforsvaret så skal vi det. Ser ham langt hellere på venstre back eller som 6er. Vi bliver pludselig farlige da han kommer ind idag, han kan altså noget frem i banen og så kan han erobre bolden..

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 24. nov 2024, 19:24

RicoBR02 skrev:
24. nov 2024, 19:21
Kasper skrev:

Hvis vi kan undgå at få otoa tilbage i midterforsvaret så skal vi det. Ser ham langt hellere på venstre back eller som 6er. Vi bliver pludselig farlige da han kommer ind idag, han kan altså noget frem i banen og så kan han erobre bolden..
Jeg er helt uenig. Noel skal tilbage på den venstre back og så skal Otoa skubbe Kramer ud.
Vi er totalt hæmmet pga hans spil med fødderne og der er alt for mange farlige omstillinger til modstanderen, når han står højt.
Igen idag er det ved at koste.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 24. nov 2024, 19:58

Klaus skrev:
24. nov 2024, 18:56
Dårlig kamp, men vi fik et heldigt point. Hørte Menno fremhæve vores forsvar i dag. Som jeg ser kampen fik vi et point på grund af en rigtig god målmand. Viborg havde over 2 i expected goals. Og jeg synes Puddel og Bruus var svage i dag. Kramer spillede godt og da Otoa kom ind fik vi ligefrem en rigtig boldspiller på banen. Uden Widell er vores midtbane alt for nem at læse, og vi havde vel ikke en eneste kvalificeret afslutning. Meget skidt kan siges om Ross i dag. Men hver eneste gang vi var i nærheden af at blive farlige var han indblandet.
Præcis. Müllers redninger blev afgørende for et værdifuldt point - på en dag hvor ikke meget fungerede…
Lindmark / Vendelbokartellet

jonas386
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af jonas386 » 24. nov 2024, 20:06

Vi har ikke tabt fire kampe i træk :innocent:
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 24. nov 2024, 20:10

Kasper skrev:

Jeg føler mig ret sikker på, Davidsen nok skal blive vigtig for os. Måske også Jimenez. Men synes vi igen i dag så, at de ikke får vundet duellerne på midten og sat en tidlig stopper for Viborgs opspil. Savner også, at vi trygt kan smide bolden op på midtbanen og føle os nogenlunde sikre på, at de kan vende med bolden eller få den hurtigt videre.

For mig var kampen i dag en bekræftelse på, at vi har brug mere kvalitet på den centrale midt. Enten i form af en ny - eller at vores nuværende spillere hurtigt bliver bedre.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 24. nov 2024, 20:17

Sauer skrev:
24. nov 2024, 20:10
Kasper skrev:

Jeg føler mig ret sikker på, Davidsen nok skal blive vigtig for os. Måske også Jimenez. Men synes vi igen i dag så, at de ikke får vundet duellerne på midten og sat en tidlig stopper for Viborgs opspil. Savner også, at vi trygt kan smide bolden op på midtbanen og føle os nogenlunde sikre på, at de kan vende med bolden eller få den hurtigt videre.

For mig var kampen i dag en bekræftelse på, at vi har brug mere kvalitet på den centrale midt. Enten i form af en ny - eller at vores nuværende spillere hurtigt bliver bedre.
Meget enig. Jeg har egentlig fin tiltro til både Jimenez, Davidsen og Bomholt, men jeg synes også at Jasson og Widell overall har været vores to bedste midtbanespillere, og de er begge meget fremadrettede med bolden og efterlader store rum bag sig, som vi har svært ved at beskytte. Davidsen vokser på mig, men jeg synes også han mangler noget defensivt før han kan blive den profil vi sukker efter.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 24. nov 2024, 20:27

jonas386 skrev:
24. nov 2024, 20:06
Eller vundet!
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 24. nov 2024, 20:33

R Rosenberg skrev:
24. nov 2024, 20:27
jonas386 skrev:
Eller vundet!
I en retfærdig verden, havde vi selvfølgelig haft 48 point på nuværende tidspunkt.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 24. nov 2024, 20:36

Jasson synes jeg ikke jeg så nok til i dag, han fungerer fint med Widell på banen, men i dag så han ligesom flere andre lidt forvirret ud over nye roller, spillede godt den første del af efteråret, men er faldet lidt. Kan man finde en cm der kan sætte sig bedre på midtbanen, så er jeg åben for det, der skal nok blive godt med spilletid til alle der spiller nu. Davidsen har gang i sin første halvsæson, så der kommer dårlige kampe, skal blive lidt bedre til at tænke taktisk med sine løb og bruge sin enorme energi godt, er glad for at have ham, om så vi finder en der sender ham på bænken. Så ser vi i det mindste stærkere ud fra bænken end vi gør nu, og han skal nok få sine minutter uanset. Jeg kunne også godt bruge en offensiv spiller med lidt mere kvalitet, til at få bundet tingene mere sammen med Widdel og sat Jørgensen op, Iredale har da spillet sig op og fik sat et godt mål ind mod Lyngby, men han kan få lov at komme ind fra bænken hvis vi finder en profil.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 24. nov 2024, 20:37

Sauer skrev:
Kasper skrev:

I den ideelle verden henter vi en til hver kæde til vinter, men skulle jeg vælge var midtbanen 3. Prioritet.
Og hvis vi skal have én ind, så er skrællemand med begrænset boldomgang det sidste jeg ønsker mig.

Meget af det kaos bold kommer pga dårlige afleveringer fra forsvaret og at de 3 forreste idag er som at spille mur. Bolden kommer konstant tilbage.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 24. nov 2024, 20:40

1885Cricket skrev:
24. nov 2024, 15:10
Iredale er vanvittig ringe til at finde sine medspillere. Han afleverer altid bare i blinde.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Iredale er vanvittig ringe

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 24. nov 2024, 20:51

0-0 og 1 point meget fint.
Vi står fint defensivt - jeg forstår ikke kritikken af Kramer . Han har i mange kampe været en af de bedre og leder , råber og dirigerer.
Otoa bør bringes i spil som 6er eller ind i midterforsvaret
Han skal naturligvis ikke være venstre back med hans kompetencer i at bryde spil.
Desuden har vi altså bruus, Marc Nielsen , caballo der er ikke brug for en mere venstre back når otoa bringer endnu mere værdi andre steder. Men han skal 100% spille.

Men vores problem er at vi intet skaber og ikke formår at holde på bolden.
Vores midtbane skaber intet fremad. Og vores offensiv gør meget lidt 1 vs 1 og er også dårlige til at finde hinanden.
Det hjælper da iredale kommer ud. Han er en elendig link spiller. Hans tanke og handling er langsom og han taber bolden konstant.

Jeg så virkelig gerne en adedeji og bomholt fra start.
Prøv endda adedeji som 9er eller venstre kant.

Jeg kunne godt se følgende hold.
KJ - Kramer - pudel - bruus
Bomholt - otoa - widell
Mj - adedeji - Ross (eller Ross , adedeji)
Når vi så hårdt mangler en 6er så skal man enten skifte system eller finde et bedre alternativ og jeg tror otoa kunne skabe noget balance.
Og uagtet hvilke mål iredale har scoret så er vores offensiv vildt usammenhængende med ham fordi han ikke kan anvendes i åbent spil.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 24. nov 2024, 20:52

jonas386 skrev:
24. nov 2024, 20:33
R Rosenberg skrev:
jonas386 skrev:
Eller vundet!
I en retfærdig verden, havde vi selvfølgelig haft 48 point på nuværende tidspunkt.
Det er klart. Men de 4 mere mod Vejle og Lyngby havde lunet. Dem er jeg stadig bitter over.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 24. nov 2024, 20:53

Kasper skrev:
24. nov 2024, 20:37
Sauer skrev:
Kasper skrev:

I den ideelle verden henter vi en til hver kæde til vinter, men skulle jeg vælge var midtbanen 3. Prioritet.
Og hvis vi skal have én ind, så er skrællemand med begrænset boldomgang det sidste jeg ønsker mig.

Meget af det kaos bold kommer pga dårlige afleveringer fra forsvaret og at de 3 forreste idag er som at spille mur. Bolden kommer konstant tilbage.
Der er helt sikkert også plads til forbedringer i både forsvar og angreb. Synes forsvaret (minus Bruus i første halvleg) fik afværget nogenlunde i det meste af kampen - omend clearingerne gerne må ligge mere sikkert til en medspiller.

Men synes alt for ofte, at Davidsen, Jimenez og Jasson ikke er hurtigt klar til at samle bolden op og holde den i egne rækker. Også fordi at der ofte er kilometerlangt op til de tre forreste, som jeg hellere så trække mere centralt og dybt i banen.

Ved godt, de ligger deroppe mhp. en hurtig bold i dybden, men så længe vi ikke formår at få bolden op til dem, bliver de forreste blot mere og mere usynlige.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 24. nov 2024, 21:19

R Rosenberg skrev:
24. nov 2024, 20:52
jonas386 skrev:
24. nov 2024, 20:33
R Rosenberg skrev:
jonas386 skrev:
Eller vundet!
Det er klart. Men de 4 mere mod Vejle og Lyngby havde lunet. Dem er jeg stadig bitter over.
Samme her. Jeg håber det bliver uvæsentligt til maj.

Besvar