Dansk mester 2014

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Køllen I Møllen » 28. apr 2014, 22:51

Provst i Brovst skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Provst i Brovst skrev:
Køllen I Møllen skrev:
white splash skrev:
jensemand57 skrev:0-0 i Esbjerg. Tjaaa tjim tjååå ved ikke, men bedre end sejr til FCM
Vi er 1 runde tættere på afslutningen. Vi tog 2 point på FCM og 3 point på FCK. Det kan man ikke tillade sig at brokke sig over. Men ja frygter også den satans måldifference...
Ja, det er en bet for os at Ikast fik de to storsejre i påsken. Det kan meget vel ende med at vi skal fremad stepperne mod AGF i sidste kamp for at redde guldet hjem på målscoren. Og det er jeg overhovedet ikke i humør til. Hjertestop kan meget vel være udgangen.

Hvornår er det sidst sket at et DM blev vundet på målscore? Det slår mig umiddelbart som et meget usandsynligt senarie.

2001/2002. Men det har jo ikke noget med sandsynligheden for at det sker i pr at gøre. Hvis FCM henter 3 point på os så er det altså målscoren der afgør det.
Captain Obvious, er det dig?
Du skriver at du mener det er meget usandsynligt og jeg skriver at det altså bare er det der skal til. Altså ikke vildt usandsynligt.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 28. apr 2014, 22:53

Billede Billede
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

jonas386
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af jonas386 » 28. apr 2014, 22:55

Vidste sgu ikke Engelsted har været divisionstræner. Han virker altid hamrendes blank i Morten Ankerdal klassen når han er vært.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 28. apr 2014, 22:57

Køllen I Møllen skrev: Du skriver at du mener det er meget usandsynligt og jeg skriver at det altså bare er det der skal til. Altså ikke vildt usandsynligt.
Glenns tiltro til FCM er ikke lige så stærk som din :D
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 28. apr 2014, 23:13

Provst i Brovst skrev:
Køllen I Møllen skrev: Du skriver at du mener det er meget usandsynligt og jeg skriver at det altså bare er det der skal til. Altså ikke vildt usandsynligt.
Det er ikke tiltro, det er frygt.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 28. apr 2014, 23:15

Køllen I Møllen skrev:
Provst i Brovst skrev:
Det er ikke tiltro, det er frygt.
Gå ud i køkkenet og vent til det er ovre, mkay?
:D
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 28. apr 2014, 23:22

Jeg tror i sidste ende, at Glens reaktion kan koste for FCM. Når Glen på den måde har behov for at svine os ved egets holds manglende præstationer kunne det godt ligne, at han ikke kan klare presset. En træner der krakelerer under presset tror jeg vil være utroligt farligt for FCM og tilsvarende kunne jeg ikke forestille mig noget lignende fra Kent. Mental balance er vigtigt for at vinde i en tilspidset situation og det mangler Glen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 28. apr 2014, 23:41

thomasjn skrev:Jeg tror i sidste ende, at Glens reaktion kan koste for FCM. Når Glen på den måde har behov for at svine os ved egets holds manglende præstationer kunne det godt ligne, at han ikke kan klare presset. En træner der krakelerer under presset tror jeg vil være utroligt farligt for FCM og tilsvarende kunne jeg ikke forestille mig noget lignende fra Kent. Mental balance er vigtigt for at vinde i en tilspidset situation og det mangler Glen.
Han vælger da i alt fald den stik modsatte strategi (jeg synes jeg er flink hér ved at tiltro Glenn så meget selvkontrol, at han kan 'vælge' noget i den nuværende situation). Barnagtige eskapader, indebrændte, paniske udfald mod dommere, Wurtz, lykkens gudinde, og så guldsnak...maaasser af guldsnak.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 29. apr 2014, 09:24

Er det ikke bare bevidst spin fra Glenns side af, så som Fergie, Mourinho og Wenger altid har gjort i England? Man sætter forbundet og de kommende dommere under pres ved at trække martyr-kortet og håber så, at der falder lidt af i den anden ende. Jeg tror, at man skal passe på med at undervurdere vores gode Crazy Daisy-dreng i denne situation. Han gjorde det tidligere med at insinuere undertoner af rascisme med stor succes, og nu gør han det igen.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 29. apr 2014, 09:38

limey skrev:Er det ikke bare bevidst spin fra Glenns side af, så som Fergie, Mourinho og Wenger altid har gjort i England? Man sætter forbundet og de kommende dommere under pres ved at trække martyr-kortet og håber så, at der falder lidt af i den anden ende. Jeg tror, at man skal passe på med at undervurdere vores gode Crazy Daisy-dreng i denne situation. Han gjorde det tidligere med at insinuere undertoner af rascisme med stor succes, og nu gør han det igen.
Glen kan jo selvfølgelig påpege alt muligt fra andre hold, så opmærksomheden bortledes fra sit eget holds uduelighed. Det er godt spin.

Derfor er han stadig en idiot!

Jeg foretrækker Kent Nielsen stilen. Ikke så meget pis, men store smil og glæde!
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 29. apr 2014, 09:41

Halil skrev:
limey skrev:Er det ikke bare bevidst spin fra Glenns side af, så som Fergie, Mourinho og Wenger altid har gjort i England? Man sætter forbundet og de kommende dommere under pres ved at trække martyr-kortet og håber så, at der falder lidt af i den anden ende. Jeg tror, at man skal passe på med at undervurdere vores gode Crazy Daisy-dreng i denne situation. Han gjorde det tidligere med at insinuere undertoner af rascisme med stor succes, og nu gør han det igen.
Glen kan jo selvfølgelig påpege alt muligt fra andre hold, så opmærksomheden bortledes fra sit eget holds uduelighed. Det er godt spin.

Derfor er han stadig en idiot!

Jeg foretrækker Kent Nielsen stilen. Ikke så meget pis, men store smil og glæde!
Naturligvis er Kents stil hundarr gang bedre. Det eneste jeg siger, er, at Glenn ikke gør det her fordi han er ubegavet eller en dårlig kommunikator - tværtimod.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 29. apr 2014, 09:42

Han er en lille, ussel mand fanget i en alt for stort albino-klovnedragt. Jeg har meget svært ved at tro at der er noget som helst udspekuleret i hvad han gør. Han er simpelhen for dum og for impulsiv til at være udspekuleret.

Iøvrigt har Ikast scoret 2 mål med hånden i denne sæson. Mon han har en kommentar til det?

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 29. apr 2014, 09:56

Køllen I Møllen skrev:Han er en lille, ussel mand fanget i en alt for stort albino-klovnedragt. Jeg har meget svært ved at tro at der er noget som helst udspekuleret i hvad han gør. Han er simpelhen for dum og for impulsiv til at være udspekuleret.

Iøvrigt har Ikast scoret 2 mål med hånden i denne sæson. Mon han har en kommentar til det?
Selvfølgelig har han ikke en kommentar til det, det ville jo ødelægge hans agenda.

Men mener du, at det var en tilfældighed, at spillerunden efter Glenns rascisme-insinueringer slipper en af Ikasts sorte spillere for et klokkeklart rødt kort? Eller at, når Wenger og Mourinho whiner på akkurat samme måde som Glenn, skyldes det, at de er impulsive og ubegavede?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 29. apr 2014, 10:15

limey skrev:
Køllen I Møllen skrev:Han er en lille, ussel mand fanget i en alt for stort albino-klovnedragt. Jeg har meget svært ved at tro at der er noget som helst udspekuleret i hvad han gør. Han er simpelhen for dum og for impulsiv til at være udspekuleret.

Selvfølgelig har han ikke en kommentar til det, det ville jo ødelægge hans agenda.

Men mener du, at det var en tilfældighed, at spillerunden efter Glenns rascisme-insinueringer slipper en af Ikasts sorte spillere for et klokkeklart rødt kort? Eller at, når Wenger og Mourinho whiner på akkurat samme måde som Glenn, skyldes det, at de er impulsive og ubegavede?
Det er jo aldrig til at vide. Muligt at det ikke var tilfældigt. Men det er jo ikke ensbetydende med at Glenn gjorde det "med vilje". Jeg tror bare han tudede over at han følte at hele verden er imod ham og hans mørke spillere af egen avl.

Brugeravatar
nijuni
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Bramming

Indlæg af nijuni » 29. apr 2014, 19:57

white splash skrev:
Spanky skrev:Glenn taber sutten fuldstændig nu, hvor er det godt !
Ja, hvad sker der lige for ham der?! Det er sgu lidt søgt at give Würtz skylden hvis ikke FCM vinder guld.. :o
Han har lige udnævnt sig selv til den totalt kiksede fanebærer i FC dobbeltMoral. Den selvsamme Glenn udtalte for ikke så længe siden i et sportsprogram om vindermentalitet (frit efter hukommelsen) "Jeg er en vindertype, Jeg vil gøre alt for at vinde, også snyde" Når det så går ud over ham selv eller hans "klub" så skal det straffes hårdest muligt. Dobbeltmoral, så det klodser.
Man kan godt være i form, selv om man er ude af facon.
Far til fire

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 30. apr 2014, 13:31

En FCM-fan med god tid har inde på Ulvegraven kigget på statistik forud for sæsonens sidste fire runder, og det er egentlig meget interessant.
Lupus1999 skrev:Jeg har tilladt mig at regne ud hvem der bliver mestre ud fra statistikken.

Jeg tror og håber på Viborg de overlever, hvilket 3-0 sejren i weekenden godt kunne tyde på.

Jeg håber og tror på vi kan vinde guldet, men det bliver svært. Der er dog nogle ting, der taler for at det bliver FCM og ikke AaB.

AaB´s sidste 4 kampe:
AaB - EfB
FCN - AaB
FCV - AaB
AaB - AGF

Weekendens kamp for AaB er svær på trods af deres fine hjemmebanestatistik. Statistikken indbyrdes med Esbjerg siger 5 nederlag, 4 uafgjorte og 1 sejr, hvilket viser at AaB har det svært mod Esbjerg.

Udekampe på plastikbanen er altid svære og det er kun FCV og Esbjerg der har formået at vinde i Farum. Indbyrdes siger statistikken: 6 nederlag, 3 uafgjorte og 1 sejr, så igen her tyder det på pointtab til AaB.

FCV - AaB. AaB har endnu ikke besejret oprykkerne, som kan lukke ned for AaB. De to indbyrdes møder i denne sæson gav et 0-0 i Aalborg og en 2-1 sejr til FCV i Slagelse. Umiddelbart tyder dette heller ikke på sikre 3 point til AaB.

AaB´s sidste kamp er mod AGF, og som stillingen er pt, så kæmper både FCV og AGF for overlevelse, hvilket i sig selv ikke er nemme kampe. statistikken mod AGF siger: 4 sejre, 3 uafgjorte og 3 nederlag, hvilket indikerer meget jævnbyrdige opgør. Dertil skal man huske at imellem FCV og AGF kampen spiller AaB en pokalfinale mod FCK om torsdagen, hvilket uanset udfald vil slide på spillerne.

FCM´s slutprogram:
FCM - FCV
BIF - FCM
FCM - FCK
SE - FCM

FCM har fået en sejr og en uafgjort mod FCV i de to første kampe i sæsonen, og FCM har haft rigtig godt styr på dem. Desuden har FCV pt 4 point ned til stregen, hvilket betyder at et nederlag i weekenden ikke har den store betydning, da der stadig er 3 kampe at få point i.

Brøndby på udebane er altid en svær størrelse og denne kamp bliver FCM´s sværeste af de sidste 4. statistikken: 5 sejre, 4 uafgjorte og 1 nederlag, hvilket indikere at FCM præsterer godt mod BIF og har fået point i 9 ud af de seneste 10 kampe mod BIF.

FCM - FCK er altid spændende og gode kamp, og FCM har vundet de to senste kampe mod FCK og det er snart 4 år siden de sidst vandt i Herning. Statistikken siger: 4 sejre, to uafgjorte og 4 nederlag. Det er ofte tætte kampe og FCM henter point i 6 ud af 10 kampe mod FCK.

SE - FCM. Dette bliver en svær kamp, da stillingen indikerer at SønderjyskE skal ud og have point for at overleve. Statistikken: 6 sejre, 2 uafgjorte og 2 nederlag. FCM har vundet de andre opgør i sæsonen og FCM har fået point i 8 ud af 10 kampe mod SE.

AaB har i denne sæson tabt flest point til midterbundholdene og har i de 8 kampe mod de fire hold, som de skal møde i de sidste 4 kame skrabt 10 point sammen med 2 sejre, 4 uafgjorte og 2 nederlag.

FCM har hentet 17 point i sine 8 kampe mod de 4 sidste hold, 5 sejre, 2 uafgjorte og 1 nederlag. Holdes statistikken betyder det at AaB samler 41.6 % af de resterende 12 point mod disse hold, hvilket giver 4.9 point (5 point) og FCM har samlet og samler 68 procent af de resterende point, hvilket giver 8.1 (8 point) ud af de sidste 12.

Nuværende stilling:
AaB 55 point
FCM 52 point

Slutstilling på baggrund af statistik i indbyrdes kampe:
FCM 60 point
AaB 60 point

FCM bliver danske mestre på målscoren..
Lad os ikke håbe, at han får ret. Fandeme en bitter pille i så fald.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 30. apr 2014, 13:37

Kenneth K skrev: Lad os ikke håbe, at han får ret. Fandeme en bitter pille i så fald.
Ja, jeg frygter da vores jævnbyrdige opgør med AGF i sidste runde...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 30. apr 2014, 13:38

Kenneth K skrev:En FCM-fan med god tid har inde på Ulvegraven kigget på statistik forud for sæsonens sidste fire runder, og det er egentlig meget interessant.
Lupus1999 skrev:Jeg har tilladt mig at regne ud hvem der bliver mestre ud fra statistikken.

Jeg tror og håber på Viborg de overlever, hvilket 3-0 sejren i weekenden godt kunne tyde på.

Jeg håber og tror på vi kan vinde guldet, men det bliver svært. Der er dog nogle ting, der taler for at det bliver FCM og ikke AaB.

AaB´s sidste 4 kampe:
AaB - EfB
FCN - AaB
FCV - AaB
AaB - AGF

Weekendens kamp for AaB er svær på trods af deres fine hjemmebanestatistik. Statistikken indbyrdes med Esbjerg siger 5 nederlag, 4 uafgjorte og 1 sejr, hvilket viser at AaB har det svært mod Esbjerg.

Udekampe på plastikbanen er altid svære og det er kun FCV og Esbjerg der har formået at vinde i Farum. Indbyrdes siger statistikken: 6 nederlag, 3 uafgjorte og 1 sejr, så igen her tyder det på pointtab til AaB.

FCV - AaB. AaB har endnu ikke besejret oprykkerne, som kan lukke ned for AaB. De to indbyrdes møder i denne sæson gav et 0-0 i Aalborg og en 2-1 sejr til FCV i Slagelse. Umiddelbart tyder dette heller ikke på sikre 3 point til AaB.

AaB´s sidste kamp er mod AGF, og som stillingen er pt, så kæmper både FCV og AGF for overlevelse, hvilket i sig selv ikke er nemme kampe. statistikken mod AGF siger: 4 sejre, 3 uafgjorte og 3 nederlag, hvilket indikerer meget jævnbyrdige opgør. Dertil skal man huske at imellem FCV og AGF kampen spiller AaB en pokalfinale mod FCK om torsdagen, hvilket uanset udfald vil slide på spillerne.

FCM´s slutprogram:
FCM - FCV
BIF - FCM
FCM - FCK
SE - FCM

FCM har fået en sejr og en uafgjort mod FCV i de to første kampe i sæsonen, og FCM har haft rigtig godt styr på dem. Desuden har FCV pt 4 point ned til stregen, hvilket betyder at et nederlag i weekenden ikke har den store betydning, da der stadig er 3 kampe at få point i.

Brøndby på udebane er altid en svær størrelse og denne kamp bliver FCM´s sværeste af de sidste 4. statistikken: 5 sejre, 4 uafgjorte og 1 nederlag, hvilket indikere at FCM præsterer godt mod BIF og har fået point i 9 ud af de seneste 10 kampe mod BIF.

FCM - FCK er altid spændende og gode kamp, og FCM har vundet de to senste kampe mod FCK og det er snart 4 år siden de sidst vandt i Herning. Statistikken siger: 4 sejre, to uafgjorte og 4 nederlag. Det er ofte tætte kampe og FCM henter point i 6 ud af 10 kampe mod FCK.

SE - FCM. Dette bliver en svær kamp, da stillingen indikerer at SønderjyskE skal ud og have point for at overleve. Statistikken: 6 sejre, 2 uafgjorte og 2 nederlag. FCM har vundet de andre opgør i sæsonen og FCM har fået point i 8 ud af 10 kampe mod SE.

AaB har i denne sæson tabt flest point til midterbundholdene og har i de 8 kampe mod de fire hold, som de skal møde i de sidste 4 kame skrabt 10 point sammen med 2 sejre, 4 uafgjorte og 2 nederlag.

FCM har hentet 17 point i sine 8 kampe mod de 4 sidste hold, 5 sejre, 2 uafgjorte og 1 nederlag. Holdes statistikken betyder det at AaB samler 41.6 % af de resterende 12 point mod disse hold, hvilket giver 4.9 point (5 point) og FCM har samlet og samler 68 procent af de resterende point, hvilket giver 8.1 (8 point) ud af de sidste 12.

Nuværende stilling:
AaB 55 point
FCM 52 point

Slutstilling på baggrund af statistik i indbyrdes kampe:
FCM 60 point
AaB 60 point

FCM bliver danske mestre på målscoren..
Lad os ikke håbe, at han får ret. Fandeme en bitter pille i så fald.
Alle "eksperterne" siger at vi har det nemmeste slutprogram, men som jeg ser det har vi nogle meget svære kampe tilbage. Som det malende er beskrevet ovenfor har vi det generelt svært mod de hold som vi nu skal møde, det er ikke ligefrem ønskemodstandere som vi slutter af med.
Ja det kan sagtens ende med at målscoren bliver afgørende. Trods et på papiret hårdt slutprogram virker FCM at være ovre deres downperiode. De ser stærke ud og det vil ikke overraske mig hvis de henter maksimumpoint eller meget tæt derpå i deres resterende kampe.

Hvis og hvis men jeg ærgrer mig stadigvæk over at vi ikke i det mindste fik uafgjort hjemme mod Randers.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 30. apr 2014, 13:40

Provst i Brovst skrev:
Kenneth K skrev: Lad os ikke håbe, at han får ret. Fandeme en bitter pille i så fald.
Det kan sagtens vise sig at blive en meget svær kamp. Et AGF hold der kæmper for overlevelse vil helt sikkert ikke være en walk over, det kan blive en gyser af rang hvor udfaldet langtfra er givet. I de seneste indbyrdes kampe i alleren har vi haft det svært mod GF.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 30. apr 2014, 13:44

frederikshavneren skrev:
Provst i Brovst skrev:
Det kan sagtens vise sig at blive en meget svær kamp. Et AGF hold der kæmper for overlevelse vil helt sikkert ikke være en walk over, det kan blive en gyser af rang hvor udfaldet langtfra er givet. I de seneste indbyrdes kampe i alleren har vi haft det svært mod GF.
AGF har saa sent som sidste uge vist at vi ikke boer frygte dem i overlevelsesmode.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Besvar