Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Søgaard » 2. jul 2014, 11:39

Well - hvad var alternativet. Der er ikke rigtig flere Herning-rigmænd der gider skyde den kapital ind i klubben, så var krævet for at de kunne overleve. Ikke engang nogle der gider være hovedsponsor. Som i nævner, går de første 35 til at betale sig ud af noget som var kommende tab, mens der er 10-15 i underskud i år. Så er 50 mio. væk. Men nu har man så transferrettighederne tilbage og dermed noget at bygge ud fra igen. Så vil de så lave mere akademi og opruste? Der skal da i hvert fald nogle salg på bøgerne, for ellers fattes de snart penge igen...

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Hovedet » 2. jul 2014, 11:42

Ikke desto mindre må vi anerkende FCMs evne til at tiltrække udenlandsk kapital. Vi må i samme åndedrag spørge os selv, hvorfor vi ikke er i stand til det samme uanset hvilke sportslige præstationer, vi leverer.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Halil » 2. jul 2014, 11:46

Hovedet skrev:Ikke desto mindre må vi anerkende FCMs evne til at tiltrække udenlandsk kapital. Vi må i samme åndedrag spørge os selv, hvorfor vi ikke er i stand til det samme uanset hvilke sportslige præstationer, vi leverer.
Fordi nordjyder ikke er idioter med deres penge???

Iøvrigt kan fcm ikke bare give den gas på talentfronten og hive talenter til sig fra nær og fjern. Dertil er konkurrencen allerede alt for hård.

Fck, fcn, bif svinene og AaB giver den allerede gas på det område også mange talenter er der sgu heller ikke i Danmark.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Buzz Killington » 2. jul 2014, 11:53

Halil skrev:
Hovedet skrev:Ikke desto mindre må vi anerkende FCMs evne til at tiltrække udenlandsk kapital. Vi må i samme åndedrag spørge os selv, hvorfor vi ikke er i stand til det samme uanset hvilke sportslige præstationer, vi leverer.
Fordi nordjyder ikke er idioter med deres penge???

Iøvrigt kan fcm ikke bare give den gas på talentfronten og hive talenter til sig fra nær og fjern. Dertil er konkurrencen allerede alt for hård.

Fck, fcn, bif svinene og AaB giver den allerede gas på det område også mange talenter er der sgu heller ikke i Danmark.
Ikke desto mindre må vi anerkende FCMs evne til at tiltrække udenlandsk kapital
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Halil » 2. jul 2014, 12:06

MHJ:

Tja, jeg kan komme på fantasten Dembo der også har investeret i fcm. Ellers kan jeg ikke lige komme i tanke om større udenlandske investeringer i danske klubber.

Så min undren er ikke enorm over det.

Flot er det dog, at pengemændene vil smide penge ud af vinduet og fcm nu for anden gang får en udenlandsk investor til det.
Uden Synd Ingen Frelse

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Hovedet » 2. jul 2014, 12:23

Jojo, men udenlandsk kapital er altså ligeså meget værd som nordjysk kapital. Desuden er der grænser for, hvor meget kapital der findes i Nordjylland. Jeg er en smule misundelig over, at vi nu gennem måneder har talt kapitaludvidelse, mens FCM bare præsterer den fra den ene dag til den anden.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Halil » 2. jul 2014, 12:32

Hovedet skrev:Jojo, men udenlandsk kapital er altså ligeså meget værd som nordjysk kapital. Desuden er der grænser for, hvor meget kapital der findes i Nordjylland. Jeg er en smule misundelig over, at vi nu gennem måneder har talt kapitaludvidelse, mens FCM bare præsterer den fra den ene dag til den anden.
Bestemt. Penge lugter ikke.

Jeg tror egentlig jeg undrer mig mere over, hvordan fcm gør det end hvorfor AaB(og resten af klubberne i Danmark) ikke kan det.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Hanga » 2. jul 2014, 12:34

Hovedet skrev:Jojo, men udenlandsk kapital er altså ligeså meget værd som nordjysk kapital. Desuden er der grænser for, hvor meget kapital der findes i Nordjylland. Jeg er en smule misundelig over, at vi nu gennem måneder har talt kapitaludvidelse, mens FCM bare præsterer den fra den ene dag til den anden.
Nu har FCM jo altså også arbejdet på en kapitalplan i lang tid. Det er jo ikke noget nyt, at de skulle have penge i kassen. Jeg er 100% sikker på, at det her ikke var Plan A.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af 9000AaB » 2. jul 2014, 12:41

FCM har solgt sig selv nu efter ham englænderen har købt aktiemajoriteten. simpelthen DUMT.
Men okay er man desperat laver man desperate handler, er bar glad for det ikke er AaB.

Kunne se ideen i det hvis det beholdte aktiemajoriteten, så de selv kunne bestemme over pengene, men nu bliver det 10% penge maskine, hvor gode spillere bliver solgt så snart der er mulighed, i stedet for at satse på udvikling af klubben i landsdelen.

Fordel er at det forhåbentlig giver bedre adgang for spillerne i FCM til hans klub i UK, ellers er der vel ingen fordele som jeg kan se lige nu.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Buzz Killington » 2. jul 2014, 13:03

9000AaB skrev:FCM har solgt sig selv nu efter ham englænderen har købt aktiemajoriteten. simpelthen DUMT.
Men okay er man desperat laver man desperate handler, er bar glad for det ikke er AaB.

Kunne se ideen i det hvis det beholdte aktiemajoriteten, så de selv kunne bestemme over pengene, men nu bliver det 10% penge maskine, hvor gode spillere bliver solgt så snart der er mulighed, i stedet for at satse på udvikling af klubben i landsdelen.

Fordel er at det forhåbentlig giver bedre adgang for spillerne i FCM til hans klub i UK, ellers er der vel ingen fordele som jeg kan se lige nu.
Jeg tror du er alt for pesimistisk paa FCM's vegne. Danmark er en af de turneringer i europa hvor der kraever den mindste investering for at faa at en stor oekonomisk gevinst gennem europaeisk deltagelse. I en liga med 12 hold, har 5 mulighed for at spille europaeisk. Jeg tror at der her er tale om noget saa utraditionelt som en mand der vil tjene penge paa en fodbold, baade gennem europaeisk deltagelse, men ogsaa gennem betydelige salg af spillere. Derfor tror jeg ogsaa at ham englaenderen er interesseret i at udvikle og fasthold spillerne laenge nok til at de kan saette deres praeg paa ligaen, lidt ligesom AaB har gjort.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Cx
Allstar
Allstar
Indlæg: 1213
Tilmeldt: 14. aug 2005, 10:22

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Cx » 2. jul 2014, 13:20

MHJ skrev:Jeg tror du er alt for pesimistisk paa FCM's vegne. Danmark er en af de turneringer i europa hvor der kraever den mindste investering for at faa at en stor oekonomisk gevinst gennem europaeisk deltagelse. I en liga med 12 hold, har 5 mulighed for at spille europaeisk. Jeg tror at der her er tale om noget saa utraditionelt som en mand der vil tjene penge paa en fodbold, baade gennem europaeisk deltagelse, men ogsaa gennem betydelige salg af spillere. Derfor tror jeg ogsaa at ham englaenderen er interesseret i at udvikle og fasthold spillerne laenge nok til at de kan saette deres praeg paa ligaen, lidt ligesom AaB har gjort.
Hvis det var så let, kan jeg ikke forstå FCM ikke bare har gjort det selv sidst de fik inderen til at betale!

Ham den nuværende har reelt købt klubben. Han har ikke følelser bundet hos fcm (det kan man vel heller ikke) - men der er vel tilført penge, så klubben ikke lukker og slukker! Endvidere har de købt kontraktrettigheder tilbage. Nu ved jeg ikke hvad han har betalt for aktierne, men han har vel reelt set købt de nuværende spillere og en rugekasse for fremtiden til hans kommende PL-hold for småpenge i hans regnsstykke!

Reelt set tror jeg ikke på, at han har nogen ambitioner omkring titler til fcm! Det er jo meget ulig det, der sket i eksempelvis bif de seneste ti-år.

Jeg er glad for, at det ikke er sket hos os - men det passer alt andet lige også bedre i den (plastic)konstruktion de har i Herning!

/Cx
"Vi vinder guld i år...."

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. jan 2011, 00:12
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Corona » 2. jul 2014, 13:25

Inde på ulvegraven er holdningerne blandet. Nogle ligefrem bobler af glæder over dette andet er mere tvivlsomme. Jeg priser mig lykkelig for at det ikke er AaB.
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af frederikshavneren » 2. jul 2014, 13:27

Hovedet skrev:Jojo, men udenlandsk kapital er altså ligeså meget værd som nordjysk kapital. Desuden er der grænser for, hvor meget kapital der findes i Nordjylland. Jeg er en smule misundelig over, at vi nu gennem måneder har talt kapitaludvidelse, mens FCM bare præsterer den fra den ene dag til den anden.
Akademiet gør FCM attraktivt. De har solgt flere spillere til udlandet for et meget stort millionbeløb og i modsætning til de spillere vi har solgt i de seneste år, så har flere af hede drengene efterfølgende klaret sig rigtig godt i udlandet (Simon Kjær, Winston Reid, Viktor Fischer selv om man kan diskutere om han er gjæffer, Mads Albæk).
Bevares der er da også nogle af Ikasts akademi spillere som har floppet i udlandet (Femi, Baba Collins mv.), men overordnet set så har Ikast været bedre til at sælge spillere end vi har, og deres spillere i udlandet har opnået større succes end de spillere som AaB har solgt til udlandet.

Hvis man som udenlandsk investor ønsker at købe sig til sportslig/økonomisk succes så er Superligaen relativ attraktiv. Det er selvfølgelig en kæmpe bet at dansk fodbold har mistet den direkte plads i
CL gruppespillet, men der skal alt andet lige færre penge til at opnå succes i Superligaen end i så mange andre europæiske ligaer.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Hovedet » 2. jul 2014, 13:33

Umiddelbart er det altid positivt at få tilført kapital. Om det er en inder, en englænder eller en hobrogenser, der i et eller andet omfang "ejer" klubben, er vel ret ligegyldigt. AaB "ejes" også af de storinvestorer, som vi jo alle håber bider på krogen.

Apropos: Hvordan går det egentlig med vores egen kapitaludvidelse?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. jul 2014, 13:45

Halil skrev:
Hovedet skrev:Jojo, men udenlandsk kapital er altså ligeså meget værd som nordjysk kapital. Desuden er der grænser for, hvor meget kapital der findes i Nordjylland. Jeg er en smule misundelig over, at vi nu gennem måneder har talt kapitaludvidelse, mens FCM bare præsterer den fra den ene dag til den anden.
Bestemt. Penge lugter ikke.

Jeg tror egentlig jeg undrer mig mere over, hvordan fcm gør det end hvorfor AaB(og resten af klubberne i Danmark) ikke kan det.
Penge kan da i den grad lugte, når man reelt afgiver al magt og sælger klubben til en udlandsk rigmand. Det er da en gigantisk forskel til f.eks. AaB, hvor moderklubben (også efter den kommende aktieudvidelse) stadig sidder på en meget stor del af magten, mens den resterende del er delt ud på flere hænder.

Det er, for mig, ikke noget spørgsmål om hvorfor andre klubber ikke har gjort det, det er et spørgsmål om hvordan FCM har været TVUNGET til at gøre det.

FCM har nu en klubejer. En klubejer som i forvejen ejer hans egen hjerteklub, i et andet land.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. jul 2014, 14:04

Hovedet skrev:Umiddelbart er det altid positivt at få tilført kapital. Om det er en inder, en englænder eller en hobrogenser, der i et eller andet omfang "ejer" klubben, er vel ret ligegyldigt. AaB "ejes" også af de storinvestorer, som vi jo alle håber bider på krogen.

Apropos: Hvordan går det egentlig med vores egen kapitaludvidelse?
Jeg mener der er gigantisk forskel. Når flere store aktionærer tilsammen ejer en klub, må man trods alt formode at de alle hver for sig har klubbens interesser for øje, for det er den eneste måde de selv får udbytte.

Når du står med en enkelt person som sidder på aktiemajoriteten, og reelt kan gøre lige præcist hvad der passer ham, så er det et helt andet scenarie, for så er det pludselig klubben som kan tvinges til at tilpasse sig ejerens interesser - det kan være at tjene penge til sig selv, det kan være at skaffe talenter til sin anden klub, det kan være som personlig underholdning osv.

Herhjemme har vi som eksempel, set Allan K i Farum vælge ikke at geninvestere en ret stor del af det 3-cifrede millionbeløb man tjente på CHL deltagelsen i klubben. Om de penge i dag ligger på klubbens kistebund eller hans egen, er i princippet ligegyldigt - han kan vælge at trække dem ud af selskabet når som helst han vil.

I FCM bliver forskellen fremover at bestyrelsen med ét slag har mistet al magt. Hvis de andre bestyrelsesmedlemmer ikke tilpasser sig den vej som klubejeren vil, jamen så udpeger han da bare en ny bestyrelse som kan knægtes. Hvis selskabets vedtægter forhindrer ham i at gøre de ting som passer ham - så ændrer han dem.

I vores egen klub, er jeg nu slet ikke sikker på at investorgruppen overhovedet kommer til samlet at sætte sig på aktiemajoriteten efter kapitaludvidelsen.

Så vidt jeg husker, forventede man vist at have alting klart og godkendt i løbet af denne måned, mon ikke emissionen finder sted i august.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af doukas » 2. jul 2014, 15:01

Pengene får hurtigt ben at gå på.....

http://www.bold.dk/nyt/fcm-forhandler-med-nye-spillere" onclick="window.open(this.href);return false;
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Hovedet » 2. jul 2014, 15:31

doukas skrev:Pengene får hurtigt ben at gå på.....<br abp="683"><br abp="684">http://www.bold.dk/nyt/fcm-forhandler-med-nye-spillere
Jeg ville personligt juble over en tilsvarende udmelding fra AaB - hvis jeg skal være helt ærlig...

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3883
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Gentleman Finn » 2. jul 2014, 15:52

Det her kan naturligvis ikke være førsteprioriteten for fcm, men de har formentligt ikke haft andre muligheder for at trække kapital ind. Man kan godt mistænke ham for at ville udnytte fcm til at sende de bedste spillere og talenter over til hans hjerteklub, Brentford, så ville investeringen give mere mening, for når det ikke er med hjertet og man ser på deres underskud de sidste mange år, så må han se det som en alternativ måde at gøre sin egen klub stærkere. Deres strategi ser da heller ikke vanvittig realistisk ud, mere af det samme, det skal bare gøres meget bedre, jamen hvorfor tænkte de ikke på det noget før. Hvis 50 ud af de 68 stort set er bundet, så ligner det absolut ikke at han mener strategien er realistisk heller, han købte sig ind for lige akkurat nok samtidig med en gruppe lokale smider 10 mio ind. Der skal bruges mange penge for bare at have chance for at komme i uefa gruppespil hvert andet år, særligt som useedet, det virker ikke realistisk.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Brent » 2. jul 2014, 17:10

Lige meget hvor mnge millioner de får ind bliver de aldrig til en skid. Jeg tror ikke de når noget som helst så længe de har det tågehorn til træner og den tumpe til direktør.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Besvar