Superliga 2014/2015

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2900
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Eksil » 16. jan 2015, 15:48

thomasjn skrev:
Gnu skrev:Send straks en kasse salgs-dvd'er til Kina. Esbjerg har solgt Eddie Gomes for 10-12 af de rigtig lange.
Hvad kan vi så ikke få for KEP? Eddi Gomes har god fysik, men spillemæssigt er han ikke noget særligt.
Randers og OB har også solgt spillere derover. Det er vidst noget værre smadderbold de har gang i derovre.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10780
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af jonas386 » 16. jan 2015, 17:15

Omvendt husker jeg da at både Utaka og Gilberto Macena blev solgt til Kina for pebernødder kort tid efter der var budt høje millionbeløb for dem. Utaka var vidst oppe og vende i omkring de 20 millioner, som blev afslået, og året efter røg han til Kina for en 5-6 stykker, eller noget i den stil.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14835
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Hanga » 16. jan 2015, 19:26

Gnu skrev:Send straks en kasse salgs-dvd'er til Kina. Esbjerg har solgt Eddie Gomes for 10-12 af de rigtig lange.
Det er virkelig godt solgt. Jeg skal indrømme at jeg langt fra har set alle Esbjergs kampe, men i de jeg har set, og fra mit kendskab til ham i HB Køge, er han jo langt fra en kvalitetsspiller. Jeg husker især vores kamp i pokalen mod HB Køge hvor han sejlede rundt. Jeg vil nok heller aldrig kunne glemme en snert af mistanke om matchfixing da han direkte forærer AB overlevelse i de døende minutter af sidste sæson.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10780
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af jonas386 » 16. jan 2015, 20:20

Hanga skrev:
Gnu skrev:Send straks en kasse salgs-dvd'er til Kina. Esbjerg har solgt Eddie Gomes for 10-12 af de rigtig lange.
Det er virkelig godt solgt. Jeg skal indrømme at jeg langt fra har set alle Esbjergs kampe, men i de jeg har set, og fra mit kendskab til ham i HB Køge, er han jo langt fra en kvalitetsspiller. Jeg husker især vores kamp i pokalen mod HB Køge hvor han sejlede rundt. Jeg vil nok heller aldrig kunne glemme en snert af mistanke om matchfixing da han direkte forærer AB overlevelse i de døende minutter af sidste sæson.
Han var heller ikke helt uden skyld i at EfB røg ud af Europa iår. Såvidt jeg husker både gav han hjørnesparket, samt glemte at dække op da polakkerne scorede dybt inde i overtiden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

EfBeren
Drenge
Drenge
Indlæg: 47
Tilmeldt: 13. jan 2015, 01:42

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af EfBeren » 17. jan 2015, 16:48

jonas386 skrev:
Hanga skrev:
Gnu skrev:Send straks en kasse salgs-dvd'er til Kina. Esbjerg har solgt Eddie Gomes for 10-12 af de rigtig lange.
Det er virkelig godt solgt. Jeg skal indrømme at jeg langt fra har set alle Esbjergs kampe, men i de jeg har set, og fra mit kendskab til ham i HB Køge, er han jo langt fra en kvalitetsspiller. Jeg husker især vores kamp i pokalen mod HB Køge hvor han sejlede rundt. Jeg vil nok heller aldrig kunne glemme en snert af mistanke om matchfixing da han direkte forærer AB overlevelse i de døende minutter af sidste sæson.
Han var heller ikke helt uden skyld i at EfB røg ud af Europa iår. Såvidt jeg husker både gav han hjørnesparket, samt glemte at dække op da polakkerne scorede dybt inde i overtiden.
Det er helt rigtigt, at Gomes har spillet mindre gode kampe, men hvor har han også reddet os mange gange med sin hurtighed og fysik. Jeg må indrømme, at jeg slet ikke havde set et salg af ham komme nu her, da han stadig har mange områder, hvor han kan forbedre sig.

Håber derudover det er okay, at jeg som EfB´er lige giver mit besyv med til debatten af og til. AaB og EfB er jo to meget samlignelige klubber, så tror det er derfor jeg har fundet AaB interessant. :-)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10780
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af jonas386 » 17. jan 2015, 17:04

Min pointe var slet ikke at Gomes er nogen ringe forsvarsspiller, for han har bestemt nogle spidskompetencer der gør han er interessant for mange klubber. Mit indlæg var mest en joke til matchfixing og AB :-)

Og det er jo altid fint med andre klubbers fans sålænge tonen er på et acceptabelt niveau og man kan debattere sagligt. Så for min skyld ingen alarm. Såvidt jeg husker er det også kun folk der har haft et behov for at svine AaB der er blevet taget mindre godt imod. Esbjerg er en klub der personligt har min sympati, så ser frem til hvad du kan byde ind med :-)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

EfBeren
Drenge
Drenge
Indlæg: 47
Tilmeldt: 13. jan 2015, 01:42

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af EfBeren » 17. jan 2015, 17:14

Jeg kan i hvert fald garantere, at jeg nok skal opføre mig ordentligt, og byde ordentligt ind til debatten - og ligeover mht AaB, det er også en klub der har min sympati. Som jeg skrev, så tror jeg det kommer af, at EfB og AaB har mange af de samme forudsætninger, og derfor er sammenlignelige. :-)

Hvis vi lige tager AGF ud af ligningen, så er de to klubber også i min optik, de to største klubber i Jylland. Har aldrig set FCM som nogen "stor klub", selvom de har skabt okay resultater. Også er det forresten dejlig læsning, at I i Aalborg også har det svært med FCM/Herning, det samme kan mildt sagt også siges i Esbjerg, hvor de heller ikke ligefrem er elsket.

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af salling23 » 17. jan 2015, 21:33

EfBeren skrev:Jeg kan i hvert fald garantere, at jeg nok skal opføre mig ordentligt, og byde ordentligt ind til debatten - og ligeover mht AaB, det er også en klub der har min sympati. Som jeg skrev, så tror jeg det kommer af, at EfB og AaB har mange af de samme forudsætninger, og derfor er sammenlignelige. :-)

Hvis vi lige tager AGF ud af ligningen, så er de to klubber også i min optik, de to største klubber i Jylland. Har aldrig set FCM som nogen "stor klub", selvom de har skabt okay resultater. Også er det forresten dejlig læsning, at I i Aalborg også har det svært med FCM/Herning, det samme kan mildt sagt også siges i Esbjerg, hvor de heller ikke ligefrem er elsket.
Ked af at sige det, men man kan aldrig tage AGF ud af ligningen ;)
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 689
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Bech » 17. jan 2015, 22:16

salling23 skrev:
EfBeren skrev:Jeg kan i hvert fald garantere, at jeg nok skal opføre mig ordentligt, og byde ordentligt ind til debatten - og ligeover mht AaB, det er også en klub der har min sympati. Som jeg skrev, så tror jeg det kommer af, at EfB og AaB har mange af de samme forudsætninger, og derfor er sammenlignelige. :-)

Hvis vi lige tager AGF ud af ligningen, så er de to klubber også i min optik, de to største klubber i Jylland. Har aldrig set FCM som nogen "stor klub", selvom de har skabt okay resultater. Også er det forresten dejlig læsning, at I i Aalborg også har det svært med FCM/Herning, det samme kan mildt sagt også siges i Esbjerg, hvor de heller ikke ligefrem er elsket.
Ked af at sige det, men man kan aldrig tage AGF ud af ligningen ;)
AGF har taget sig selv ud af ligningen. Det kan vist slet ikke diskuteres.

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af salling23 » 18. jan 2015, 14:27

Bech skrev:
salling23 skrev:
EfBeren skrev:Jeg kan i hvert fald garantere, at jeg nok skal opføre mig ordentligt, og byde ordentligt ind til debatten - og ligeover mht AaB, det er også en klub der har min sympati. Som jeg skrev, så tror jeg det kommer af, at EfB og AaB har mange af de samme forudsætninger, og derfor er sammenlignelige. :-)

Hvis vi lige tager AGF ud af ligningen, så er de to klubber også i min optik, de to største klubber i Jylland. Har aldrig set FCM som nogen "stor klub", selvom de har skabt okay resultater. Også er det forresten dejlig læsning, at I i Aalborg også har det svært med FCM/Herning, det samme kan mildt sagt også siges i Esbjerg, hvor de heller ikke ligefrem er elsket.
Ked af at sige det, men man kan aldrig tage AGF ud af ligningen ;)
AGF har taget sig selv ud af ligningen. Det kan vist slet ikke diskuteres.
AGF er stadig en storklub selvom det er evigheder siden vi har præsteret noget og pt spiller i 1.division.
Ikke en topklub, men en storklub!

Det ser endelig ud til at bestyrelsen har forstået at man ikke kan skifte kurs som vinden blæser. Så måske vi med tiden kan få lov til at være med hvor det er sjovt.

Ang FCM så er vi helt enige. Klubben skulle have været en plet på lagnet - ikke på samfundet
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Lunding
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 96
Tilmeldt: 13. jun 2008, 01:13

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Lunding » 18. jan 2015, 21:17

Når du nu alligevel læser lidt med herinde, Salling23, kan du så fortælle lidt mere om ham Niclas Lind vi lige har hentet i FC Skanderborg - kan læse mig frem til, at han har spillet ungdomsfodbold i AGF?

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af salling23 » 18. jan 2015, 22:34

Lunding skrev:Når du nu alligevel læser lidt med herinde, Salling23, kan du så fortælle lidt mere om ham Niclas Lind vi lige har hentet i FC Skanderborg - kan læse mig frem til, at han har spillet ungdomsfodbold i AGF?
Han er en ung midtbane spiller (årgang 94) blev sorteret fra i AGF, da man ikke troede på ham. Det var dog i BSN og Bugges tid, så han er formentlig en god boldspiller uden den store fysik ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=Exn4Kqf6P_8" onclick="window.open(this.href);return false;
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Jack
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 15
Tilmeldt: 27. jul 2014, 10:35
Favoritspiller: Nicolaj Thomsen

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Jack » 19. jan 2015, 07:14

Ang FCM så er vi helt enige. Klubben skulle have været en plet på lagnet - ikke på samfundet[/quote]

Det ville sguda være trist hvis FC Midtjylland ikke eksisterede, de har heldigvis skabt liv i Superligaen, der er røvsyge klubber nok.
I øvrigt lidt sjovt-mærkeligt med disse flabede, idiotiske og forkvaklede meninger om andre klubber, man især støder på i AaB Support Clubs debatforum, heldigvis har man i den retning mere eller mindre ryddet ud i den slags tåbeligheder på andre fodbold-forum.
Forza FC-klubberne, Midtjylland, Nordsjælland, Vestsjælland og København.

RufusTheDog

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af RufusTheDog » 19. jan 2015, 11:00

Huh ass-jack!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Buzz Killington » 19. jan 2015, 14:03

Jack skrev:Det ville sguda være trist hvis FC Midtjylland ikke eksisterede, de har heldigvis skabt liv i Superligaen, der er røvsyge klubber nok.
I øvrigt lidt sjovt-mærkeligt med disse flabede, idiotiske og forkvaklede meninger om andre klubber, man især støder på i AaB Support Clubs debatforum, heldigvis har man i den retning mere eller mindre ryddet ud i den slags tåbeligheder på andre fodbold-forum.
Forza FC-klubberne, Midtjylland, Nordsjælland, Vestsjælland og København.
Bette pus. Godt nok indebraendthed af Thomasbergske dimensioner der. Der maa ligge et meget underholdende traume bag.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jack
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 15
Tilmeldt: 27. jul 2014, 10:35
Favoritspiller: Nicolaj Thomsen

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Jack » 19. jan 2015, 14:30

Buzz Killington skrev:
Jack skrev:Det ville sguda være trist hvis FC Midtjylland ikke eksisterede, de har heldigvis skabt liv i Superligaen, der er røvsyge klubber nok.
I øvrigt lidt sjovt-mærkeligt med disse flabede, idiotiske og forkvaklede meninger om andre klubber, man især støder på i AaB Support Clubs debatforum, heldigvis har man i den retning mere eller mindre ryddet ud i den slags tåbeligheder på andre fodbold-forum.
Forza FC-klubberne, Midtjylland, Nordsjælland, Vestsjælland og København.
Bette pus. Godt nok indebraendthed af Thomasbergske dimensioner der. Der maa ligge et meget underholdende traume bag.
Næppe tale om indebrændthed og traume fra min side, undre mig blot over vise debattøre frækheder, indebrændthed og traumer over andre klubber, f.eks. Midtjylland, der er hvis noget at bearbejde der.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Buzz Killington » 19. jan 2015, 14:49

Jack skrev:
Buzz Killington skrev:
Jack skrev:Det ville sguda være trist hvis FC Midtjylland ikke eksisterede, de har heldigvis skabt liv i Superligaen, der er røvsyge klubber nok.
I øvrigt lidt sjovt-mærkeligt med disse flabede, idiotiske og forkvaklede meninger om andre klubber, man især støder på i AaB Support Clubs debatforum, heldigvis har man i den retning mere eller mindre ryddet ud i den slags tåbeligheder på andre fodbold-forum.
Forza FC-klubberne, Midtjylland, Nordsjælland, Vestsjælland og København.
Bette pus. Godt nok indebraendthed af Thomasbergske dimensioner der. Der maa ligge et meget underholdende traume bag.
Næppe tale om indebrændthed og traume fra min side, undre mig blot over vise debattøre frækheder, indebrændthed og traumer over andre klubber, f.eks. Midtjylland, der er hvis noget at bearbejde der.
Hvis du vitterligt undre dig kunne du evt. spoerge i stedet hvorfor folk har det syn paa FCM og de andre FC-klubber, saa det ikke bare virker som et indebraendt frustrationsudbrud.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jack
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 15
Tilmeldt: 27. jul 2014, 10:35
Favoritspiller: Nicolaj Thomsen

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Jack » 19. jan 2015, 15:49

Buzz Killington skrev:
Jack skrev:
Buzz Killington skrev:
Jack skrev:Det ville sguda være trist hvis FC Midtjylland ikke eksisterede, de har heldigvis skabt liv i Superligaen, der er røvsyge klubber nok.
I øvrigt lidt sjovt-mærkeligt med disse flabede, idiotiske og forkvaklede meninger om andre klubber, man især støder på i AaB Support Clubs debatforum, heldigvis har man i den retning mere eller mindre ryddet ud i den slags tåbeligheder på andre fodbold-forum.
Forza FC-klubberne, Midtjylland, Nordsjælland, Vestsjælland og København.
Bette pus. Godt nok indebraendthed af Thomasbergske dimensioner der. Der maa ligge et meget underholdende traume bag.
Næppe tale om indebrændthed og traume fra min side, undre mig blot over vise debattøre frækheder, indebrændthed og traumer over andre klubber, f.eks. Midtjylland, der er hvis noget at bearbejde der.
Hvis du vitterligt undre dig kunne du evt. spoerge i stedet hvorfor folk har det syn paa FCM og de andre FC-klubber, saa det ikke bare virker som et indebraendt frustrationsudbrud.
Ja, jeg undre mig over diverse indlæg, hvor folk ofte har et forkvaklet syn på andre klubber, ja FC-klubberne. Hvorfor mon? FC-klubberne har vel skabt liv i dansk fodbold, så fortæl lidt/meget om grunden til… det mærkværdige syn på FCM-FCK og de mange indebrændte frustrationsudbrud. Findes der mon en seriøs grund?

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af salling23 » 19. jan 2015, 16:42

For mit vedkommende har jeg som sådan intet imod FC klubber,
De er overbygninger eller sammenlægninger af andre klubber, hvor man mister en masse historik - men FC klubberne vil også få historie hen af vejen med mindre man laver en FC Hjørring...

Jeg har tilgengæld aldrig brudt mig om FCMs moderklubber - Ikast og Herning.
Dette stammer fra da jeg selv spillede og ofte mødte hold fra disse klubber.
Der var flere af spillerne der troede de var guds gave til fodbolden - uden grund.
Jeg har spillet med og mod mange spillere, der med god grund kunne have haft den indstilling.
Spillere som Christian Lundberg, Kalle Facius, Erik Bo Andersen og Claus Thomsen for at nævne nogle stykker.

De har aldrig haft behov for at hævde sig på baggrund af andre.
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Danni » 19. jan 2015, 17:08

Jack skrev:
Buzz Killington skrev:
Jack skrev:
Buzz Killington skrev:
Jack skrev:Det ville sguda være trist hvis FC Midtjylland ikke eksisterede, de har heldigvis skabt liv i Superligaen, der er røvsyge klubber nok.
I øvrigt lidt sjovt-mærkeligt med disse flabede, idiotiske og forkvaklede meninger om andre klubber, man især støder på i AaB Support Clubs debatforum, heldigvis har man i den retning mere eller mindre ryddet ud i den slags tåbeligheder på andre fodbold-forum.
Forza FC-klubberne, Midtjylland, Nordsjælland, Vestsjælland og København.
Bette pus. Godt nok indebraendthed af Thomasbergske dimensioner der. Der maa ligge et meget underholdende traume bag.
Næppe tale om indebrændthed og traume fra min side, undre mig blot over vise debattøre frækheder, indebrændthed og traumer over andre klubber, f.eks. Midtjylland, der er hvis noget at bearbejde der.
Hvis du vitterligt undre dig kunne du evt. spoerge i stedet hvorfor folk har det syn paa FCM og de andre FC-klubber, saa det ikke bare virker som et indebraendt frustrationsudbrud.
Ja, jeg undre mig over diverse indlæg, hvor folk ofte har et forkvaklet syn på andre klubber, ja FC-klubberne. Hvorfor mon? FC-klubberne har vel skabt liv i dansk fodbold, så fortæl lidt/meget om grunden til… det mærkværdige syn på FCM-FCK og de mange indebrændte frustrationsudbrud. Findes der mon en seriøs grund?
Skabt liv? De har dræbt moderklubberne, hvor klubfølelsen var større. Derudover går mange af klubberne i stykker inden for kort tid, fordi opbakningen ikke er til at køre det rundt. Så har man ikke lavet andet end at ødelægge noget smukt for klubelskerne og det er nu engang dem fodbolden lever af. Superligaens kampe kan aldrig nå op på eksempelvis Old Firm-niveau. Ikke fordi niveauet ikke er der, men fordi historien ikke er der. FC-klubber er trælse, men jeg synes trods alt der er forskel. Det værste er når to separate byer slår sig sammen. Som det eksempelvis er sket i Herning og Ikast. Det er jo ikke længere fodbold der er grundpillen så. Det er politik. Det fodbold man har i Herning lige nu, har man (i mine øjne) ikke gjort sig fortjent til. Det er taget fra Ikast. Og Herning i sig selv er jo så stor en by, at man burde kunne klare sig selv. Så kan man sige at FCM er nederen af mange andre grunde end lige FC-navnet, men det er en helt anden historie. Men hvis fodbold bare bliver sammenslutninger er det jo bare spørgsmålet om i hvor stort område folk kan blive enige. Forestil dig Liverpool og United fusionere... Nej vel, det kan man jo ikke rigtigt. Fansene ville droppe foretagendet og det ville være ødelæggende for fodbolden. Og det her med at FCM er en succes er jo også en hypotetisk tanke. Ja, de har et stærkt hold, men de har dog aldrig vundet noget og hvem ved hvad Ikast og Herning kunne have nået hver for sig. Jeg kan ikke se på nogen måde at FCM skulle være bedre for dansk fodbold end f.eks. et Ikasthold i superligaen og et Herninghold i 1.division. Hypotetisk kunne de være i superligaen samtidig, hvilket jeg er sikker på ville bringe flere tilskuere til fodbold i det område de to klubber tilsammen kontra FCM alene. Nu har man bare tyndet ud i 1.division og gjort superligaen en smule tættere.
Længe leve arbejderklassen!

Besvar