Landsholdet

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Landsholdet

Indlæg af Provst i Brovst » 25. aug 2015, 15:20

Agger er middelmådig. Det har været en øjenåbner at se ham i superligaen. En øjenåbner på niveau med Søren Larsens tid i AGF.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Landsholdet

Indlæg af jernskjorten » 25. aug 2015, 15:27

Provst i Brovst skrev:Agger er middelmådig. Det har været en øjenåbner at se ham i superligaen. En øjenåbner på niveau med Søren Larsens tid i AGF.
Der er i hvert fald i højere grad tale om, at Brøndbys middelmådighed trækker Agger ned, end at hans kvaliteter trækker dem op.
Men han burde aldrig været taget hjem. Han har fortsat niveauet til PL, men han har uden tvivl ødelagt det for sig selv med skiftet til dansk fodbold. Og jeg vil også sagtens kunne forstå, hvis han mister start-pladsen til f.eks. en Okore eller Vestergaard.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3669
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Landsholdet

Indlæg af Hovedet » 25. aug 2015, 16:08

Provst i Brovst skrev:Agger er middelmådig. Det har været en øjenåbner at se ham i superligaen. En øjenåbner på niveau med Søren Larsens tid i AGF.
Du tager fejl. Per Rud, som hentede Daniel Agger til Brøndby, har selv sagt, at Agger er alt for god til Superligaen.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2913
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Landsholdet

Indlæg af Eksil » 25. aug 2015, 17:23

Hovedet skrev:
Provst i Brovst skrev:Agger er middelmådig. Det har været en øjenåbner at se ham i superligaen. En øjenåbner på niveau med Søren Larsens tid i AGF.
Du tager fejl. Per Rud, som hentede Daniel Agger til Brøndby, har selv sagt, at Agger er alt for god til Superligaen.
Manden med det flotte hår siger, at han er top 10 i verden på positionen

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Landsholdet

Indlæg af Yankee » 26. aug 2015, 11:32

Agger har aldrig været nogen særlig god forsvarsspiller på topniveau. Svag i duellerne, for langsom, usikker i sit placeringsspil og naturligvis alt for meget skadet.

På Superliga-niveau er han naturligvis en ekstraordinært god spiller, der dog tydeligvis har nogle problemer med motivationen eller måske en slags angst. Ellers går man ikke ud af et derby med ondt i maven.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 561
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Landsholdet

Indlæg af Trickster » 26. aug 2015, 11:59

Nu er det efterhånden ved at være nogle år siden, men Agger var et monster til VM i Sydafrika 2010. Klart en af de bedste spillere overhovedet til slutrunden, han reddede Danmarks røv gang på gang. Ærgeligt for ham, og Danmark, at resten af af de danske spillere intet var værd.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Landsholdet

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 28. aug 2015, 14:30

Erik Sviatchenko og Kian Hansen på landsholdet fremfor Jannick Vestergaard. Det er sgu da, jf. mit indlæg lidt længere oppe, helt sort. Der er sgu ikke meget fodboldforstand i kasketten på landstræneren.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Landsholdet

Indlæg af Kristian60 » 29. aug 2015, 23:40

AaB 85 95 99 08 skrev:Erik Sviatchenko og Kian Hansen på landsholdet fremfor Jannick Vestergaard. Det er sgu da, jf. mit indlæg lidt længere oppe, helt sort. Der er sgu ikke meget fodboldforstand i kasketten på landstræneren.
De to fra Herning har spillet fantastisk her i starten af sæsonen. Vestergaard har spillet to kampe på højt niveau i Tyskland, og den mod Schalke var mildest talt ikke nogen særlig god præstation. Selvfølgelig er Vestergaards daglige træningsnuveau højere, og man kunne også godt have valgt ham, men det er da et tæt løb de tre imellem i min optik - og derfor ikke helt sort at det faldt ud som det gjorde.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Landsholdet

Indlæg af Yankee » 1. sep 2015, 12:41

AaB 85 95 99 08 skrev:Erik Sviatchenko og Kian Hansen på landsholdet fremfor Jannick Vestergaard. Det er sgu da, jf. mit indlæg lidt længere oppe, helt sort. Der er sgu ikke meget fodboldforstand i kasketten på landstræneren.
Jo, det er der nu. Vestergaard er ikke særlig god eller erfaren i et så udpræget zone-forsvar, som Morten Olsen foretrækker. Ligeledes er Vestergaard ikke ret god i en høj backkæde, som Olsen måske vil anvende i de to kommende kampe. Derfor har man foretrukket sikre kort, hvor man ved nøjagtig hvad man får i så vitale kampe som de to, der venter.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Landsholdet

Indlæg af Danni » 2. sep 2015, 16:13

Som opvarmning til fredagens kamp kan jeg anbefale sommeren '92. Det er fornem underholdning og fortjent hæder til Ricardo. Faxe er fremragende.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4255
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Landsholdet

Indlæg af Klaus » 2. sep 2015, 19:35

Danni skrev:Som opvarmning til fredagens kamp kan jeg anbefale sommeren '92. Det er fornem underholdning og fortjent hæder til Ricardo. Faxe er fremragende.
Bliver Faxe beskrevet som den "LAMA" han rettelig er ;-)

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Landsholdet

Indlæg af Califfen » 4. sep 2015, 18:48

Kristian60 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Erik Sviatchenko og Kian Hansen på landsholdet fremfor Jannick Vestergaard. Det er sgu da, jf. mit indlæg lidt længere oppe, helt sort. Der er sgu ikke meget fodboldforstand i kasketten på landstræneren.
De to fra Herning har spillet fantastisk her i starten af sæsonen. Vestergaard har spillet to kampe på højt niveau i Tyskland, og den mod Schalke var mildest talt ikke nogen særlig god præstation. Selvfølgelig er Vestergaards daglige træningsnuveau højere, og man kunne også godt have valgt ham, men det er da et tæt løb de tre imellem i min optik - og derfor ikke helt sort at det faldt ud som det gjorde.
Sikke noget pjat.
Vestergaard har 86 Bundesligakampe på CV'et. Har de to bønder noget tilsvarende at byde ind med dér?
Han har spillet mod nogle af de bedste offensive spillere i verden i de sidste 4 år. Jeg forstår ikke hvordan det her kan være en diskussion. Det er unægteligt helt sort. Det er ubegribeligt.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Landsholdet

Indlæg af Kristian » 4. sep 2015, 20:30

Califfen skrev:
Kristian60 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Erik Sviatchenko og Kian Hansen på landsholdet fremfor Jannick Vestergaard. Det er sgu da, jf. mit indlæg lidt længere oppe, helt sort. Der er sgu ikke meget fodboldforstand i kasketten på landstræneren.
De to fra Herning har spillet fantastisk her i starten af sæsonen. Vestergaard har spillet to kampe på højt niveau i Tyskland, og den mod Schalke var mildest talt ikke nogen særlig god præstation. Selvfølgelig er Vestergaards daglige træningsnuveau højere, og man kunne også godt have valgt ham, men det er da et tæt løb de tre imellem i min optik - og derfor ikke helt sort at det faldt ud som det gjorde.
Sikke noget pjat.
Vestergaard har 86 Bundesligakampe på CV'et. Har de to bønder noget tilsvarende at byde ind med dér?
Han har spillet mod nogle af de bedste offensive spillere i verden i de sidste 4 år. Jeg forstår ikke hvordan det her kan være en diskussion. Det er unægteligt helt sort. Det er ubegribeligt.
Kunne ikke være mere enig. Det er helt godnat at Vestergaard ikke er på landsholdet denne gang.
------------------
mvh Kristian

Nitten
Landshold
Landshold
Indlæg: 750
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Landsholdet

Indlæg af Nitten » 4. sep 2015, 22:10

Albanien i en AaB 3. Trøje ? Den sorte med den underlige hvide under armen

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 959
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Landsholdet

Indlæg af Salle17 » 4. sep 2015, 23:54

Nitten skrev:Albanien i en AaB 3. Trøje ? Den sorte med den underlige hvide under armen

Jep

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Landsholdet

Indlæg af FlæskeFrank » 7. sep 2015, 22:39

Nu så jeg de to landskampe for første gang i lang tid. Og det er ikke blevet bedre fodbold siden jeg sidst droppede landsholdet. Nu bliver anden halvleg mod Albanien hyldet, den var ikke specielt godt spillet i mine øjne.

Men det jeg egentlig ville skrive om, er venstrebacken Riza Durmisi.

Han mangler i mine øjne klart meget, før han kan være godkendt venstreback på det niveau, men han er selvfølgelig også hevet op fra U21.

Men tankevækkende, at hans kamp i aften meget vel være hans sidste betydende kamp i efteråret.

Hjemme i Brøndby har de købt Jesper Juelsgaard, som må formodes at være starter. Altså kan han ikke forvente kampe i Brøndby, da Juelsgaard ikke havner i karantæne særlig tit. Så altså hjem til en reservetjans i klub, som kun har SL og maks. 2 pokalkampe i efteråret.

Juelsgaard kan meget vel tage hans A-landsholdsplads, når han kommer i form. Ligesom der måske findes en rigtig god venstreback et eller andet sted. Så ikke bare mister han klubholdets plads, men med manglende kamptræning også sin A-landsholdsplads.

Jamen så bliver han vel U21-landsholdets venstreback ? Der har han kæmpet med klubkammeraten Patrick Da Silva om pladsen, som har haft pladsen mens Durmisi har været med A-landsholdet.

Problemet er igen Juelsgaard, for da han kom til Brøndby blev Da Silva tredjevalg og valgte derfor en plads hos Randers i efteråret, hvor Marxen pt. er skadet. Altså spiller Da Silva superliga og dermed formentlig førstevalg på U21-venstrebacken.

Altså kan Durmisi, som den store stjerne man forsøgte at gøre ham til i foråret pludselig være andetvalg på både klub og landshold.

Fodbold kan være grumt.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10826
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Landsholdet

Indlæg af jonas386 » 8. sep 2015, 09:28

Syntes faktisk Durmisi gjorde det helt udmærket. Han bringer noget offensivt, og det er ikke hans skyld at de forreste ikke fatter at afslutte selv.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Landsholdet

Indlæg af FlæskeFrank » 8. sep 2015, 09:35

jonas386 skrev:Syntes faktisk Durmisi gjorde det helt udmærket. Han bringer noget offensivt, og det er ikke hans skyld at de forreste ikke fatter at afslutte selv.
Nu er det ofte nogle få situationer, som gør om tommelfingeren peger op eller ned. Og det er jo ikke nemt, når holdet/spillet ikke synes helt i vinkel.

Dog synes jeg, at det virkede ikke til at være en plan med hans offensive tilgang. Om det skyldes ham eller spillerne foran kan man ikke vide. Ved Dalsgaard offensive raid, som vi kan lide, er jo netop også at det virker planlagt/de forreste spiller på det/forventer det. Det var i mine øjne ikke tilfældet med Durmisi og landsholdet.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2913
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Landsholdet

Indlæg af Eksil » 8. sep 2015, 10:09

FlæskeFrank skrev:
jonas386 skrev:Syntes faktisk Durmisi gjorde det helt udmærket. Han bringer noget offensivt, og det er ikke hans skyld at de forreste ikke fatter at afslutte selv.
Nu er det ofte nogle få situationer, som gør om tommelfingeren peger op eller ned. Og det er jo ikke nemt, når holdet/spillet ikke synes helt i vinkel.

Dog synes jeg, at det virkede ikke til at være en plan med hans offensive tilgang. Om det skyldes ham eller spillerne foran kan man ikke vide. Ved Dalsgaard offensive raid, som vi kan lide, er jo netop også at det virker planlagt/de forreste spiller på det/forventer det. Det var i mine øjne ikke tilfældet med Durmisi og landsholdet.
Det bliver også en del nemmere på klubhold, hvor den del kan trænes ind og man ofte har den sammen man foran sig.

På landsholdet må de improvisere lidt mere.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10826
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Landsholdet

Indlæg af jonas386 » 8. sep 2015, 11:15

Jeg synes ikke det er rimeligt, på landsholdet som i AaB, at lægge ansvaret på de nye folk når tingene ikke helt fungerer. Vi har spillet 2 kampe hvor spillet egentlig har været ok, men hvor der ganske enkelt mangler nogen der tager ansvar og får sat chancerne ordentligt op. Det er spillere som Krohn-Dehli, Bendtner, Kvist, og selvfølgelig Eriksen når han er med, der skal tage det offensive ansvar. Det gjorde de ikke tilstrækkeligt, og derfor scorer vi ikke nogen mål. Man kan så efterfølgende se på om de spillere de havde omkring sig (Jørgensen, Sisto, Braithwaite, Poulsen) gjorde det godt nok, men jeg synes ikke Durmisi er den oplagte syndebuk, jeg synes der er minimum 4-5 andre spillere man med rette kan stille spørgsmålstegn ved inden man skyder efter Durmisi.

Selvfølgelig ville vi allesammen da helst have en venstreback med international klasse, men det har vi altså bare ikke, og ifht de alternativer vi har forsøgt os med henover årene synes jeg bestemt Durmisi er en af de forsøg der er sluppet bedst afsted fra sine kampe.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar