Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Søgaard » 25. nov 2015, 13:06

hje1980 skrev:Lad os håbe UEFA's Financial Fairplay snart kigger mod det kolde nord... :thumbsup:
Nu har jeg ikke et eksakt kendskab til FCM's finanser. Men hvilke regler er det, de skulle falde under? De må maks tabe 50 millioner over en 3'årig periode (altså netto optage 50 millioner i gæld), der kan fraregnes eventuelle indskud i klubben, op til 300 millioner, som jeg forstår det i de regler jeg kan finde. Så man kan ikke bare tage underskuddet, man skal også se på kapitalindsprøjtninger - og der har de da vist fået rigeligt.

De har i 12/13 tabt 2,5 mio., 13/14 tabt 15,5 mio. og i 14/15 nu tabt 64,7 mio.
(11/12 var -36,3 mio., 10/11 var -21,5 mio., 09/10 var -55,2 mio - 07/08 var sidst de lavede overskud med hele 9,4 mio.)

De har altså over de seneste 3 år tabt 82,7 mio (195,7 mio. over 6 år....), men fik i 14 et indskud på 67,7 mio fra Benham (og de havde vel fået en del kapital før det), så skulle altså være "home-safe" en del tid endnu.

Det illustrerer vel egentlig bare, hvor ligegyldige Financial Fairplay er - og slet ikke skaleret til danske forhold. Men ikke desto mindre, har svært ved at se hvordan FCM skulle kunne falde over de regler pt.. Til gengæld, et underskud i samme størrelse denne sæson og Benham der vælger at trække sig - det kunne skabe et hul. Men så er udelukkelse fra deltagelse i UEFA-turneringer nok deres mindste problem..
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af thomasjn » 26. nov 2015, 22:40

hje1980 skrev:Lad os håbe UEFA's Financial Fairplay snart kigger mod det kolde nord... :thumbsup:
Så ville jo være de eneste tophold i Danmark der kunne spille i de europæiske turneringer.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Buzz Killington » 26. nov 2015, 23:04

Laekkert resultat. FCM's seneste 8 kampe: TTTTTVUT
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Imer
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 28. apr 2008, 15:24

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Imer » 27. nov 2015, 08:27

Buzz Killington skrev:Laekkert resultat. FCM's seneste 8 kampe: TTTTTVUT
.. og med et blev morgenen bare 10x bedre.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af hje1980 » 27. nov 2015, 09:16

Søgaard skrev:
hje1980 skrev:Lad os håbe UEFA's Financial Fairplay snart kigger mod det kolde nord... :thumbsup:
Nu har jeg ikke et eksakt kendskab til FCM's finanser. Men hvilke regler er det, de skulle falde under? De må maks tabe 50 millioner over en 3'årig periode (altså netto optage 50 millioner i gæld), der kan fraregnes eventuelle indskud i klubben, op til 300 millioner, som jeg forstår det i de regler jeg kan finde. Så man kan ikke bare tage underskuddet, man skal også se på kapitalindsprøjtninger - og der har de da vist fået rigeligt.

De har i 12/13 tabt 2,5 mio., 13/14 tabt 15,5 mio. og i 14/15 nu tabt 64,7 mio.
(11/12 var -36,3 mio., 10/11 var -21,5 mio., 09/10 var -55,2 mio - 07/08 var sidst de lavede overskud med hele 9,4 mio.)

De har altså over de seneste 3 år tabt 82,7 mio (195,7 mio. over 6 år....), men fik i 14 et indskud på 67,7 mio fra Benham (og de havde vel fået en del kapital før det), så skulle altså være "home-safe" en del tid endnu.

Det illustrerer vel egentlig bare, hvor ligegyldige Financial Fairplay er - og slet ikke skaleret til danske forhold. Men ikke desto mindre, har svært ved at se hvordan FCM skulle kunne falde over de regler pt.. Til gengæld, et underskud i samme størrelse denne sæson og Benham der vælger at trække sig - det kunne skabe et hul. Men så er udelukkelse fra deltagelse i UEFA-turneringer nok deres mindste problem..
Blev det ikke lavet om, således en ejer ikke bare kan blive ved med at pumpe penge ind i butikken... var det ikke det City og PSG blev ramt på?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Pastorius » 27. nov 2015, 09:23

Imer skrev:
Buzz Killington skrev:Laekkert resultat. FCM's seneste 8 kampe: TTTTTVUT
.. og med et blev morgenen bare 10x bedre.
vel kun 6 gange bedre.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mike80 » 27. nov 2015, 10:05

Buzz Killington skrev:Laekkert resultat. FCM's seneste 8 kampe: TTTTTVUT
Det lidt vanvittigt. Men vidner da i den grad om klasse at man trods ovenstående og med tårnhøj skadesfrekvens på profiler har formået at holde trit med mesterskabsfavoritterne, holde forrige sæsons mestre bag med 3 point samt står til med et kryds at avancere i en gruppe med Napoli og Brugge.

Lorte morgen! Eller noget. ;)

Mike

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af white splash » 27. nov 2015, 10:08

Mike80 skrev:
Buzz Killington skrev:Laekkert resultat. FCM's seneste 8 kampe: TTTTTVUT
Det lidt vanvittigt. Men vidner da i den grad om klasse at man trods ovenstående og med tårnhøj skadesfrekvens på profiler har formået at holde trit med mesterskabsfavoritterne, holde forrige sæsons mestre bag med 3 point samt står til med et kryds at avancere i en gruppe med Napoli og Brugge.

Lorte morgen! Eller noget. ;)

Mike
Der begynder at gå Ståle Solbakken i den.... ;)
1 2 3 Jimmy er en mur!

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mike80 » 27. nov 2015, 13:01

white splash skrev:
Mike80 skrev:
Buzz Killington skrev:Laekkert resultat. FCM's seneste 8 kampe: TTTTTVUT
Det lidt vanvittigt. Men vidner da i den grad om klasse at man trods ovenstående og med tårnhøj skadesfrekvens på profiler har formået at holde trit med mesterskabsfavoritterne, holde forrige sæsons mestre bag med 3 point samt står til med et kryds at avancere i en gruppe med Napoli og Brugge.

Lorte morgen! Eller noget. ;)

Mike
Der begynder at gå Ståle Solbakken i den.... ;)
haha. Touche;)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Buzz Killington » 27. nov 2015, 13:15

FCM taber til Brugge, og Legia vinder over Napoli hvorefter FCM ender som en pinlig nummer sjok i det europaeiske gruppespil. Samtidig ender de udenfor de europaeiske placeringer i ligaen. Benham begynder derefter at flytte fokus (og FCM-profiler) til Brentford der i oejeblikket har gang i den svaere saeson-2 i Championship, hvorefter han enten saelger sine aktier (fat chance, for hvem vil koebe en klub uden spillere?), eller simpelthen lukker klubben og omsaetter de vaerdier der nu maatte vaere tilbage i et hurtigt cash-grab. FCM ender derefter som en ret ligegyldig fodnote i dansk fodbold, som vil blive husket for dengang en tosset englaender koebte et danske mesterskab.

edit: jeg kan se Mike80 svarer paa mine indlaeg (som han i sin forvirring nok har misforstaaet som vaerende adresseret ham), men han glemmer vist at jeg har sat ham paa "ignore" for ca. et halvt aar siden, saa jeg kan "desvaerre" ikke laese hans sikkert fantastiske respons.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mike80 » 27. nov 2015, 14:44

Buzz Killington skrev:FCM taber til Brugge, og Legia vinder over Napoli hvorefter FCM ender som en pinlig nummer sjok i det europaeiske gruppespil. Samtidig ender de udenfor de europaeiske placeringer i ligaen. Benham begynder derefter at flytte fokus (og FCM-profiler) til Brentford der i oejeblikket har gang i den svaere saeson-2 i Championship, hvorefter han enten saelger sine aktier (fat chance, for hvem vil koebe en klub uden spillere?), eller simpelthen lukker klubben og omsaetter de vaerdier der nu maatte vaere tilbage i et hurtigt cash-grab. FCM ender derefter som en ret ligegyldig fodnote i dansk fodbold, som vil blive husket for dengang en tosset englaender koebte et danske mesterskab.
Ok. Spændende.

Edit til edit: Nej, nej det var en hård beslutning og en konsekvens, som jeg selfølgelig ikke glemmer. Men må jo leve med, at mine indlæg derfor ikke længere kan adresseret Buzz men istedet kun resten af forummet læsere. Hvilket dog selvsagt ikke er ensbetydende med man ikke må ytre sig på holdninger i en offentligt forum. Også selvom man er på ignore hos afsender :cheers:

Mike

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af sulakvelidze » 28. nov 2015, 09:33

Mike80 skrev:
Buzz Killington skrev:Laekkert resultat. FCM's seneste 8 kampe: TTTTTVUT
Det lidt vanvittigt. Men vidner da i den grad om klasse at man trods ovenstående og med tårnhøj skadesfrekvens på profiler har formået at holde trit med mesterskabsfavoritterne, holde forrige sæsons mestre bag med 3 point samt står til med et kryds at avancere i en gruppe med Napoli og Brugge.

Lorte morgen! Eller noget. ;)

Mike

Jeg så engang et indlæg herinde, vist nok i denne tråd, hvor en fortalte om et eksperiment med et spil Matador. Man havde givet nogle af deltagerne dobbelt så mange penge som de andre, gav dem det dobbelte, når de passerede start og så videre - alt sammen for at se deres reaktion. Og disse ekstra privilegerede deltagere udviklede så ofte en selvbedragerisk og blind tro på, at deres succes i spillet skyldtes egne evner snarere end pengene udefra, hvilket straks kunne aflæses på deres pral og store armbevægelser.

Jeg kom til at tænke på det indlæg, da jeg så, hvad du skrev der.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2015, 10:59

sulakvelidze skrev:
Mike80 skrev:
Buzz Killington skrev:Laekkert resultat. FCM's seneste 8 kampe: TTTTTVUT
Det lidt vanvittigt. Men vidner da i den grad om klasse at man trods ovenstående og med tårnhøj skadesfrekvens på profiler har formået at holde trit med mesterskabsfavoritterne, holde forrige sæsons mestre bag med 3 point samt står til med et kryds at avancere i en gruppe med Napoli og Brugge.

Lorte morgen! Eller noget. ;)

Mike

Jeg så engang et indlæg herinde, vist nok i denne tråd, hvor en fortalte om et eksperiment med et spil Matador. Man havde givet nogle af deltagerne dobbelt så mange penge som de andre, gav dem det dobbelte, når de passerede start og så videre - alt sammen for at se deres reaktion. Og disse ekstra privilegerede deltagere udviklede så ofte en selvbedragerisk og blind tro på, at deres succes i spillet skyldtes egne evner snarere end pengene udefra, hvilket straks kunne aflæses på deres pral og store armbevægelser.

Jeg kom til at tænke på det indlæg, da jeg så, hvad du skrev der.
Yup, og ovenikøbet blev de nedladende og begyndte at moppe dem, der havde ringere vilkår og klarede sig ringere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Indlæg af fish » 29. nov 2015, 22:10


Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af troelsh » 30. nov 2015, 10:35

Så er det sidste chance for at få 20% rabat på denne frække sag

Billede

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af le Cid » 30. nov 2015, 10:50

troelsh skrev:Så er det sidste chance for at få 20% rabat på denne frække sag

Billede
Ahá! Så de har altså en hardcore fan? Er det Hekler?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re:

Indlæg af Spanky » 30. nov 2015, 14:02

Fornem artikel. På tide fokus bliver rettet på deres udmeldinger og deres økonomi.

Hver gang man læser om finanserne på Hede ærger man sig godt nok over den bastard af en klub blev reddet i sidste øjeblik i sin tid (igen-igen!)

seamann

Re: Re:

Indlæg af seamann » 30. nov 2015, 14:34

Spanky skrev:
Fornem artikel. På tide fokus bliver rettet på deres udmeldinger og deres økonomi.

Hver gang man læser om finanserne på Hede ærger man sig godt nok over den bastard af en klub blev reddet i sidste øjeblik i sin tid (igen-igen!)
Ikke fordi jeg syntes FCM gør nogen som helst gavn på planeten, men artiklen er godt nok ringe. Forkerte regnestykker og en evig sammenligning med fck gør den ikke specielt troværdig.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Re:

Indlæg af Pastorius » 30. nov 2015, 14:36

seamann skrev:
Spanky skrev:
Fornem artikel. På tide fokus bliver rettet på deres udmeldinger og deres økonomi.

Hver gang man læser om finanserne på Hede ærger man sig godt nok over den bastard af en klub blev reddet i sidste øjeblik i sin tid (igen-igen!)
Ikke fordi jeg syntes FCM gør nogen som helst gavn på planeten, men artiklen er godt nok ringe. Forkerte regnestykker og en evig sammenligning med fck gør den ikke specielt troværdig.
Enig, og der står jo ikke noget som helst.

...og imens:
http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... paflysning
Syens det er helt fint at FCK og FCM på krudtet på at genere hinanden og kaste lidt med mudder.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Pastorius » 1. dec 2015, 00:11

sulakvelidze skrev:
Mike80 skrev:
Buzz Killington skrev:Laekkert resultat. FCM's seneste 8 kampe: TTTTTVUT
Det lidt vanvittigt. Men vidner da i den grad om klasse at man trods ovenstående og med tårnhøj skadesfrekvens på profiler har formået at holde trit med mesterskabsfavoritterne, holde forrige sæsons mestre bag med 3 point samt står til med et kryds at avancere i en gruppe med Napoli og Brugge.

Lorte morgen! Eller noget. ;)

Mike

Jeg så engang et indlæg herinde, vist nok i denne tråd, hvor en fortalte om et eksperiment med et spil Matador. Man havde givet nogle af deltagerne dobbelt så mange penge som de andre, gav dem det dobbelte, når de passerede start og så videre - alt sammen for at se deres reaktion. Og disse ekstra privilegerede deltagere udviklede så ofte en selvbedragerisk og blind tro på, at deres succes i spillet skyldtes egne evner snarere end pengene udefra, hvilket straks kunne aflæses på deres pral og store armbevægelser.

Jeg kom til at tænke på det indlæg, da jeg så, hvad du skrev der.
Her var den:
https://www.ted.com/talks/paul_piff_doe ... anguage=en
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar