Brøndby

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Brøndby

Indlæg af Spanky » 23. jan 2016, 23:25

Mogens skrev:Hvad bif angår - og det er jo det tråden handler om - så bliver det spændende at se, hvordan bif vil klare sig uden Agger, hvis han tager til udlandet igen, hvilket meget let kan ske.

Niveauet har været meget svingende fra Aggers side, men jeg tror stadig ikke, at man skal underkende hans betydning på holdet samt det, at de unge har en som ham, at læne sig op ad og suge til af hans erfaring.

Hvad angår de nye køb, så viser det jo meget godt, at deres drøm at skabe egne spillere til 1. holdet er en illusion, som de næppe heller selv tror på. Faktum er da, at de har købt i hoved og røv og har sat masser af egne spillere bagerst i køen. Ikke mindst købet af juelsgaard virker helt skørt, da man i forvejen har to af landets største talenter på pladsen.
Med den indsats Agger lagde for dagen i de to kampe mod os i efteråret, så skal vi for alt i verden håbe han bliver i bif!

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Brøndby

Indlæg af Mogens » 24. jan 2016, 18:21

Spanky skrev:
Mogens skrev:Hvad bif angår - og det er jo det tråden handler om - så bliver det spændende at se, hvordan bif vil klare sig uden Agger, hvis han tager til udlandet igen, hvilket meget let kan ske.

Niveauet har været meget svingende fra Aggers side, men jeg tror stadig ikke, at man skal underkende hans betydning på holdet samt det, at de unge har en som ham, at læne sig op ad og suge til af hans erfaring.

Hvad angår de nye køb, så viser det jo meget godt, at deres drøm at skabe egne spillere til 1. holdet er en illusion, som de næppe heller selv tror på. Faktum er da, at de har købt i hoved og røv og har sat masser af egne spillere bagerst i køen. Ikke mindst købet af juelsgaard virker helt skørt, da man i forvejen har to af landets største talenter på pladsen.
Med den indsats Agger lagde for dagen i de to kampe mod os i efteråret, så skal vi for alt i verden håbe han bliver i bif!
Nu skriver jeg netop, at hans niveau var meget svingende, men jeg må også understrege, at jeg mener ikke, at man skal underkende hans betydning for holdet (og klubben). Vel lidt ligesom Augos betydning for AaB - ikke mindst for et par år siden, hvor han trods alt fik spilletid.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Brøndby

Indlæg af FlæskeFrank » 14. feb 2016, 23:24

Spændende hvordan foråret forløber med Brøndbytosserne, når klubben tager dem i forsvar.

De sidste par sæsoner har vel forløbet rigtig godt, da der har været næsten nultolerance. Men nu går Brøndby ud og siger, at deres fans er uskyldige.

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/br ... nfronteret

Sidst klubben ikke tog ansvar gik det skidt ?!

Dog ser Brøndbys opstartprogram ift. konfrontation tåleligt ud. De møder ikke nogle af holds fans som de ikke tåle at tabe til den første måned.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Brøndby

Indlæg af Yankee » 15. feb 2016, 08:42

Imponerende at man kan ryge i totterne på sin egen venskabsklub.

Det svarer lidt til dengang Brøndby-knægten David Ousted blev overdænget med lightere og fadøl foran Sydsiden.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Brøndby

Indlæg af Yankee » 16. feb 2016, 12:11

Gamen skrev: Malmö er en lorteby - Nordens Chicago.
Det kan vi kun blive være enige om. Til gengæld er Svedbanken et hamrende fedt stadion med et hamrende fedt publikum.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af NIN » 28. feb 2016, 12:00

På forunderlig (eller knap så forunderlig?) vis, så lykkes det for Brøndby og Thomas Frank op til hver halvsæson, at balancere hjælpeløs på en line mellem medlidenhed og det grinagtige. Det er lidt som den håbfulde ungersvend der balsamerer sit korpus i Axe og trækker Bjørn Borg trussen op over navlen mens Jack & Jones buksen strategisk hives ned til knæene samtidig med, at han nedstirrer sit spejlbillede og mentalt tegner billedet af, at denne weekend, der scorer jeg.

http://www.bt.dk/fodbold/thomas-frank-a ... r-broendby
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Brøndby

Indlæg af jonas386 » 28. feb 2016, 12:09

Haha. Der er altså mange gode passager i den artikel. At alle vil vinde over Brøndby er nok rigtigt nok, men der er vel heller ikke nogen superliga hold der ikke vil vinde kampe. Uanset modstander.

Jeg kan meget godt li Thomas Frank, men han skal lade være med at lade kleb retorikken stige ham til hovedet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Brøndby

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 4. mar 2016, 11:46

Siden Brøndbys seneste mesterskab har B 1903 vundet det 6 (formentligt snart 7) gange, AaB har vundet det 2 gange, og Farum og Ikast har vundet det hver en gang.

Hvis man en sommerdag i 2005 havde fortalt en Brøndby-fan, at det var denne stime, som ventede forude, så havde han nok haft mere svært ved at tro det, og det kniber sgu stadig lidt med selvforståelsen på de kanter.

Hvor er det vildt, som pressen fortsat behandler Brøndby som et storhold/tophold.

Det er i øvrigt tankevækkende, at AaB er det hold med næstflest mesterskaber siden 2003 (godt nok kun med 2, men alligevel).
Fodbold skal ses med hjertet!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2895
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Brøndby

Indlæg af Eksil » 4. mar 2016, 12:17

Brøndby er måske ikke et storhold, men de er et stort hold i Danmark, da det har flest eller næstflest fans blandt danske klubber afhængigtil af hvordan det opgøres.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Brøndby

Indlæg af Hovedet » 4. mar 2016, 12:59

NIN skrev:På forunderlig (eller knap så forunderlig?) vis, så lykkes det for Brøndby og Thomas Frank op til hver halvsæson, at balancere hjælpeløs på en line mellem medlidenhed og det grinagtige. Det er lidt som den håbfulde ungersvend der balsamerer sit korpus i Axe og trækker Bjørn Borg trussen op over navlen mens Jack & Jones buksen strategisk hives ned til knæene samtidig med, at han nedstirrer sit spejlbillede og mentalt tegner billedet af, at denne weekend, der scorer jeg.

http://www.bt.dk/fodbold/thomas-frank-a ... r-broendby
Hahaha, så tog du lige prisen for februar måneds indlæg. Klubben har tidligere været sammenlignet med en fransk klovn på speed eller en fuld realitydeltager. Det kørte på de helt høje nagler i Per Rud/Aldo Petersen - æraen. En smule ædruelighed har sneget sig ind hist og pist på Vestegnen, men det er aldrig helt lykkedes for dem at nedbryde den Wall of Bullshit, de har bygget op gennem de seneste 10 år.

Selv den ellers i udgangspunktet både sympatiske og fornuftige Thomas Frank synes langsomt at blive ramt af Brøndbysygen, hvis begyndende symptomer er manglende virkelighedsorientering og lettere selvovervurdering. Hvis ikke han snart kommer væk fra klubben, kan sygdommen bryde ud i fuldt flor, og man kan om et års tid finde ham dansende rundt i gul trøje på en lukket afdeling, mens han fortæller om Brøndbys seneste triumf i Champions League.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Brøndby

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 4. mar 2016, 16:41

Eksil skrev:Brøndby er måske ikke et storhold, men de er et stort hold i Danmark, da det har flest eller næstflest fans blandt danske klubber afhængigtil af hvordan det opgøres.
Måske er jeg gammeldags, men jeg mener nu engang, at det er resultaterne, som afgør, om man er er stort hold.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Brøndby

Indlæg af Yankee » 8. mar 2016, 13:34

Der har udspillet sig lidt af en komedie på Brøndby-debatsiden "Sydsiden Online". En bruger hævdede at være Jan Bech Andersen og inviterede en kritisk fan på kaffe på Brøndby Stadion. Den pågældende fan mødte skeptisk op til mødet og dælme om det ikke var Jan Bech Andersen. Det er der kommet et ret interessant referat ud af:

http://www.bif-support.dk/sso/forum_ent ... ast_answer

Der kommer virkelig nogle sandheder frem omkring hvordan Brøndbys Abramovich ser på deres spillerindkøb, trænerarbejdet og meget andet.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Brøndby

Indlæg af sulakvelidze » 8. mar 2016, 14:02

Jeg har ikke læst den tråd, men det MÅ da være en spøg? Jeg har svært ved at tro andet.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Brøndby

Indlæg af Gnu » 8. mar 2016, 14:10

Yankee skrev:Der har udspillet sig lidt af en komedie på Brøndby-debatsiden "Sydsiden Online". En bruger hævdede at være Jan Bech Andersen og inviterede en kritisk fan på kaffe på Brøndby Stadion. Den pågældende fan mødte skeptisk op til mødet og dælme om det ikke var Jan Bech Andersen. Det er der kommet et ret interessant referat ud af:

http://www.bif-support.dk/sso/forum_ent ... ast_answer

Der kommer virkelig nogle sandheder frem omkring hvordan Brøndbys Abramovich ser på deres spillerindkøb, trænerarbejdet og meget andet.
Haha, det er sgu smukt. Vi vidste det godt i forvejen, men her sættes der virkelig to streger under at Per Rud er en KÆMPE nulbon. At han nogensinde kunne lande et topjob i Brøndby er ufatteligt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 553
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Brøndby

Indlæg af Trickster » 8. mar 2016, 14:23

Jeg har ikke læst tråden endnu, men set nogle af JBAs tidligere kommentarer.

Blandt andet:

"Godt nytår til alle
Vil du ikke være venlig at give 5 begrundelser for at TB skulle være inkompetent?
Per Rud var komplet og helt aldeles inkompetent - det beviser 9 indkøb ud af 10 der er og var helt i skoven. Det har kostet os ufatteligt mange penge."

"Men Per Rud var og er aldeles 100pct inkompetent: At Aldo - egenhændigt - ansatte en træner der aldrig havde trænet et senior hold og samtidigt en alt mulig mand fra en klub der ikke har præsteret siden 70'erne er den største dumhed der er begået - og guderne skal vide det har kostet en rum raket.
TB har træner erfaring, kender dansk fodbold, dvs han kan guide både på banen og udenfor - noget vi i den grad har manglet.
Han er intelligent og har en personlighed der indgyder respekt - spillerne grinede af klovnen Per.
Troels er kommunikativt stærk. Han kan lede - igen noget der manglede så det skreg til himlen.
Per og Thomas tog så mange vanvittige beslutninger tilsammen pga uvidenhed og manglende erfaring - det vil ikke ske under Troels. At bringe de 2 nordmænd til BIF til 12mill kr er en vittighed de stadig griner af i Norge. Nuvel folk skal have en chance - den nuværende ledelse har lyttet til ord som kontinuitet og ting tager tid men tingene er jo rimeligt klare - vi kan vel ikke pege på et reelt indkøb der er nogenlunde tæt på godkendt og Thomas' manglede evne til at integrere nye spillere - som han selv 100pct har valgt - hvoraf nogen endda er bedst i et system han IKKE spiller! - er mangelfuld og uacceptabelt."

Om fcms bud på falk: "Nu er der ingen sandhed i det bud - det er igen EB der prøver at køre en historie op uden sandhed og reelt indhold. Om FCM har plantet den for at vi skal hoppe med kan man kun gætte på men mon ikke?
Lad os håbe Rasmus vælger med hovedet - FCM er alligevel tilbage til middelmådigheden indenfor 2-4 år.
Enig mht target man - mon ikke der kommer en ind i dette vindue..?
God Søndag"

Jens Ørgaard og Rasmus Ankersen på ulvegraven, JBA på sydsiden - mon AaB-spillere/ledere/trænere igennem tiden har haft en bruger på debatside?
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Brøndby

Indlæg af Yankee » 8. mar 2016, 15:29

Gnu skrev:
Yankee skrev:Der har udspillet sig lidt af en komedie på Brøndby-debatsiden "Sydsiden Online". En bruger hævdede at være Jan Bech Andersen og inviterede en kritisk fan på kaffe på Brøndby Stadion. Den pågældende fan mødte skeptisk op til mødet og dælme om det ikke var Jan Bech Andersen. Det er der kommet et ret interessant referat ud af:

http://www.bif-support.dk/sso/forum_ent ... ast_answer

Der kommer virkelig nogle sandheder frem omkring hvordan Brøndbys Abramovich ser på deres spillerindkøb, trænerarbejdet og meget andet.
Haha, det er sgu smukt. Vi vidste det godt i forvejen, men her sættes der virkelig to streger under at Per Rud er en KÆMPE nulbon. At han nogensinde kunne lande et topjob i Brøndby er ufatteligt.
Det bedste er næsten at Brøndby har og havde så mange utroligt dygtige folk omkring sportsdirektøren. De havde John Møller og Flemming Berg som måske er de to dygtigste scouts herhjemme. Begge sagde lodret nej til at hente Frederik Semb Berge og alligevel trumfede Per Rud købet igennem.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Brøndby

Indlæg af Gnu » 8. mar 2016, 16:00

Yankee skrev:
Gnu skrev:
Yankee skrev:Der har udspillet sig lidt af en komedie på Brøndby-debatsiden "Sydsiden Online". En bruger hævdede at være Jan Bech Andersen og inviterede en kritisk fan på kaffe på Brøndby Stadion. Den pågældende fan mødte skeptisk op til mødet og dælme om det ikke var Jan Bech Andersen. Det er der kommet et ret interessant referat ud af:

http://www.bif-support.dk/sso/forum_ent ... ast_answer

Der kommer virkelig nogle sandheder frem omkring hvordan Brøndbys Abramovich ser på deres spillerindkøb, trænerarbejdet og meget andet.
Haha, det er sgu smukt. Vi vidste det godt i forvejen, men her sættes der virkelig to streger under at Per Rud er en KÆMPE nulbon. At han nogensinde kunne lande et topjob i Brøndby er ufatteligt.
Det bedste er næsten at Brøndby har og havde så mange utroligt dygtige folk omkring sportsdirektøren. De havde John Møller og Flemming Berg som måske er de to dygtigste scouts herhjemme. Begge sagde lodret nej til at hente Frederik Semb Berge og alligevel trumfede Per Rud købet igennem.
Mageløst. Jaja, man skal jo lige markere, hvem der bestemmer. Så er det da ligegyldigt, hvad folk med fodboldfagligheden i orden ellers går og mener.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

AaB - Ølstykke
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. okt 2007, 17:54
Geografisk sted: Ølstykke - Djævleøen

Re: Brøndby

Indlæg af AaB - Ølstykke » 8. mar 2016, 16:01

Jamen - jeg ved ikke om man kan tro på det?

Det er da fuldstændig vanvittigt :-)

Det er jo på niveau med AGF !

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... vn/5985699

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Brøndby

Indlæg af Spanky » 8. mar 2016, 16:09

AaB - Ølstykke skrev:Jamen - jeg ved ikke om man kan tro på det?

Det er da fuldstændig vanvittigt :-)

Det er jo på niveau med AGF !

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... vn/5985699
Det der er sgu langt laverer end niveauet nogensinde har været i AGF, synes jeg - men skål på det :cheers:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Brøndby

Indlæg af Hanga » 8. mar 2016, 16:41

Fedt nok at han kalder folk for inkompetente samtidig med at han udstiller sin egen mangel på professionalisme. Han må da have været klar over, at det her ville komme frem, ellers er han da direkte uintelligent.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar