Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2913
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Eksil » 12. maj 2016, 23:38

Mogens skrev:
Han er da bare en helvedes karl...
Bare vent til deres TV2 program: Er jeg da helt Bak Bach, mor? Med BS og Bak Bach.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2041
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af 9520AaB » 15. maj 2016, 07:37

I øvrigt meget imponerende, at en afgørende kamp sidst på sæsonen, en kamp om medaljer mellem nr 2 og 3, kan trække 7.000 tilskuere.
Ironi kan være anvendt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Funky » 24. maj 2016, 15:33

Eksil skrev:
Mogens skrev:
Han er da bare en helvedes karl...
Bare vent til deres TV2 program: Er jeg da helt Bak Bach, mor? Med BS og Bak Bach.
Temmelig morsomt at artiklen dér skal brygge videre til en tekst i et medie ved navn "indersiden".
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2041
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af 9520AaB » 4. jun 2016, 16:56

Så skred hovedsponsoren fra dem. Vi fik ikke nok ud af det:-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af sulakvelidze » 4. jun 2016, 21:10

Det viser måske meget godt, hvad for en klub FCM er, og hvor vildt afhængige de er af at give blows til milliardærer som Benham og ham deres bondefangede inder. Vi taler om en regerende dansk mester, der i denne sæson har spillet CL-kval, er gået videre fra et europæisk gruppespil og har mødt Manchester United to gange. Og alligevel skrider hovedsponsoren med den begrundelse, at de ikke fik nok ud af sponsoratet. Så er det satme op ad bakke...eller ned på knæ, om man så må sige.

Det synes mere og mere åbenlyst for alle andre end hjernevaskede Jehova-typer, at FCM ikke kan leve uden sit bierhverv med prostitution. I den forbindelse er der et interessant, om end noget forvirrende indlæg på Ulvegraven, hvor en bruger skriver noget om, at Benham kræver flere indtægter til klubben. Er deres nuværende sugar daddy ved at få nok? Og skal man gætte på en charmeoffensiv af Steinlein i Qatar denne sommer?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FlæskeFrank » 5. jun 2016, 13:25

sulakvelidze skrev:I den forbindelse er der et interessant, om end noget forvirrende indlæg på Ulvegraven, hvor en bruger skriver noget om, at Benham kræver flere indtægter til klubben. Er deres nuværende sugar daddy ved at få nok? Og skal man gætte på en charmeoffensiv af Steinlein i Qatar denne sommer?
jeg læste samme eller et andet sted, at man ikke regnede med overskud i år(sæson 2015-2016), som ellers var meldingen. Hvis de efter gruppespil plus forårskamp, nr. 3 i ligaen og salg af Sciatchenko og Duncan havner i minus for 7-8 år i træk.

Så gør det lidt svært at se, hvordan det kan blive en god forretning.

Bliver bare nød til at sige, det er vigtigt at hverken FCM eller Brøndby kommer i gruppespillet for de mangler i den grad penge.

Gad vide om Hessel går ind og garanterer et hovedsponsorat eller de hente en ny spændende sponsor ind. Måske Benhams computer kan finde en, som passer ind ? Gold inkasso et traficking-firma.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Spanky » 7. jun 2016, 14:11

Jøsses! Findes der en mere overdimensioneret pokal til "årets akademispiller" ?!?

http://www.fcm.dk/nyheder/akademi/nisse ... emispiller

Fjolser...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Buzz Killington » 7. jun 2016, 14:28

Spanky skrev:Jøsses! Findes der en mere overdimensioneret pokal til "årets akademispiller" ?!?

http://www.fcm.dk/nyheder/akademi/nisse ... emispiller

Fjolser...
De ser ellers ufatteligt glade ud!!
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af astonvilla » 22. jun 2016, 13:49

Bienvenu Bassogog!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FlæskeFrank » 22. jun 2016, 14:05

Gad vide hvordan de skruer lønnen sammen. Han er periferi-spiller nu, men om 5 år regner de ham vel for fast stamspiller. Hvis de vælger en trappeløsning, så må slutlønnen jo være ret høj.

Er det 50.000 kr. nu og så 100.000 kr. midtvejs og så slutte på 150.000 kr. om måneden ? Og så skift ved 0, 2 år og 4 år ?

Ved en treårig kontrakt kan en lidt dårlig kontrakt overleves af enten klub eller spiller, men 5 år for en nyoprykket yngling. Det kan blive dyrt for en af parterne, hvis de ikke har taget højde for både succes og fiasko.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Yankee » 22. jun 2016, 14:12

FlæskeFrank skrev:Gad vide hvordan de skruer lønnen sammen. Han er periferi-spiller nu, men om 5 år regner de ham vel for fast stamspiller. Hvis de vælger en trappeløsning, så må slutlønnen jo være ret høj.

Er det 50.000 kr. nu og så 100.000 kr. midtvejs og så slutte på 150.000 kr. om måneden ? Og så skift ved 0, 2 år og 4 år ?

Ved en treårig kontrakt kan en lidt dårlig kontrakt overleves af enten klub eller spiller, men 5 år for en nyoprykket yngling. Det kan blive dyrt for en af parterne, hvis de ikke har taget højde for både succes og fiasko.
Kutymen er snarere at man så reviderer kontraktforholdene undervejs i forbindelse med evt. forlængelse. Derudover er der selvfølgelig en bonusordning skruet ind i kontrakten.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FlæskeFrank » 22. jun 2016, 14:50

Yankee skrev:Kutymen er snarere at man så reviderer kontraktforholdene undervejs i forbindelse med evt. forlængelse. Derudover er der selvfølgelig en bonusordning skruet ind i kontrakten.
Og hvis man ikke bliver enig ? Er det så slavelønnen til stjernespilleren. Og så kan stjernespilleren nægte at lade sig sælge.

På min arbejdsplads er der imellem visse medarbejdere og ledelsen ihvertilfald forskellige opfattelser af, hvornår lønstigninger burde være udløst. Og vel og mærke lønstigninger, som man ikke har krav på. Det kunne der måske også komme ved sådan en aftale "så kigger vi lønnen henadvejen...".
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Søgaard » 22. jun 2016, 15:46

FlæskeFrank skrev:
Yankee skrev:Kutymen er snarere at man så reviderer kontraktforholdene undervejs i forbindelse med evt. forlængelse. Derudover er der selvfølgelig en bonusordning skruet ind i kontrakten.
Og hvis man ikke bliver enig ? Er det så slavelønnen til stjernespilleren. Og så kan stjernespilleren nægte at lade sig sælge.

På min arbejdsplads er der imellem visse medarbejdere og ledelsen ihvertilfald forskellige opfattelser af, hvornår lønstigninger burde være udløst. Og vel og mærke lønstigninger, som man ikke har krav på. Det kunne der måske også komme ved sådan en aftale "så kigger vi lønnen henadvejen...".
Det er vel næppe et problem, hvis en underbetalt stjernespiller nægter at lade sig sælge :)

Det er vel ikke et FCM problem specifikt, hvordan man aflønner unge spillere og hvilke risici der er for begge parter. Lønstigninger på din arbejdsplads er jo noget helt andet, går ikke ud fra det du snakker om er en skriftlig 10% stigning, som din arbejdsgiver så bare nægter at overholde overfor en kollega "bare fordi". Begge parter skal vel acceptere den kontrakt der foreligger - selv FCM har da aldrig misligeholdt en kontrakt hvad jeg ved. Og jeg tror heller ikke din arbejdsgiver har misligeholdt en kontrakt. Hvad man aftaler mundtligt er vel en sag mellem arbejdsgiver og arbejdstager - juridisk er det bindende, men i praksis er den umulig at påvise og derfor må man jo stole på arbejdsgiveren eller få det på skrift. Så hvis Nissen tror at han kan blive solgt om 3 år hvis han har lyst, fordi Steinlein har sagt de nok skal være søde ved ham, men der ikke er nogen klausul i kontrakten om salgssum eller lønstigning - så er det da ham der er lige så naiv som deres afrikanere.
Aalborg BK 1885!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FlæskeFrank » 22. jun 2016, 16:11

Søgaard skrev:Det er vel ikke et FCM problem specifikt, hvordan man aflønner unge spillere og hvilke risici der er for begge parter. Lønstigninger på din arbejdsplads er jo noget helt andet, går ikke ud fra det du snakker om er en skriftlig 10% stigning, som din arbejdsgiver så bare nægter at overholde overfor en kollega "bare fordi". Begge parter skal vel acceptere den kontrakt der foreligger - selv FCM har da aldrig misligeholdt en kontrakt hvad jeg ved. Og jeg tror heller ikke din arbejdsgiver har misligeholdt en kontrakt. Hvad man aftaler mundtligt er vel en sag mellem arbejdsgiver og arbejdstager - juridisk er det bindende, men i praksis er den umulig at påvise og derfor må man jo stole på arbejdsgiveren eller få det på skrift. Så hvis Nissen tror at han kan blive solgt om 3 år hvis han har lyst, fordi Steinlein har sagt de nok skal være søde ved ham, men der ikke er nogen klausul i kontrakten om salgssum eller lønstigning - så er det da ham der er lige så naiv som deres afrikanere.
Ganske rigtig røvkeder jeg mig, da der ingen rygter er. Så det har intet med FCM at gøre, men mere hvordan langtidskontrakter er skruet sammen, så den tager højde for spillerens betydning i dag og om 5 år.

Min sammenligning med min arbejdsplads var blot, at lønmodtager og arbejdsgiver ikke altid er enig om, hvad lønmodtageren er værd. Det kan nok også ske i fodboldens værd. Har ihvertilfald hørt flere spillere, som har højere tanker om sig selv end omgivelserne.
- FlæskeFrank

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2041
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af 9520AaB » 30. jun 2016, 19:24

Billig kræmmer fagforening til billig kræmmer klub. Perfekt match.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Uldahl » 4. jul 2016, 17:14

Hvorfor hade FCM ? Jammen som et anstændigt menneske kan jeg ikke andet. Dem hader og foragter jeg, deres vamle historie gør ikke andet muligt. Det er så også den eneste klub jeg hader, andre klubber som BIF AGF og FCK har jeg kun foragt overfor. Men FCM der er der et had og kæmpe foragt. Den klub er bare total klam og uden meneskelige værdier, samt en top arrogant ledelse. :thumbsdown:

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Spanky » 8. jul 2016, 09:21


Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af MrBangDK » 14. jul 2016, 16:49

Facepalm!!! :@
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Pastorius » 14. jul 2016, 17:51

MrBangDK skrev:Facepalm!!! :@
De skal bare have en i hovedet med en klappølse, så er den klaret.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Pastorius » 14. jul 2016, 17:54

Pastorius skrev:
MrBangDK skrev:Facepalm!!! :@
De skal bare have en i hovedet med en klappølse, så er den klaret.
Ku' ik' la' vær'
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar