Nja, omvendt er det da også lidt charmerende med disse hold på større stadions, og sådan var det jo også førhen afhængig af lodtrækning. Det er relativt nyt, at det lavest rangerende hold altid har hjemmebanen. Jeg undrer mig blot over, at jeg har set denne information andre steder - men tak for info.Aalborg frederikshavner skrev: ↑29. aug 2023, 13:21Det er bekræftet at kampen spilles på Aalborg Stadion, det er altid trist når det lavererangerende hold afgiver hjemmebane fordelen da pokal charmen dermed forsvinder.Hovedet skrev: ↑25. aug 2023, 01:58Jeg har lige tjekket AaBs hjemmeside under kampprogrammet, og her står der intet om den pågældende kamp; som om den slet ikke skal spilles?FlæskeFrank skrev: ↑25. aug 2023, 00:00Ifølge pokalturnering.dk, så spiller vi mod VRI den 6. september kl. 18.30, men på Aalborg Portland Park.
Gad vide, hvad VRI får for det?
DBU pokal 2023 / 2024
Re: DBU pokal 2023 / 2024
det havde ellers været sjovt med en cykeltur i Aarhus og så spise lokale stadionpølser.
Nu er 'relativt nyt' jo et vidt begreb, men det blev indført til sæsonen 1997/1998, så de seneste 25 år har det lavest rangerende hold haft hjemmebane.Hovedet skrev: ↑29. aug 2023, 17:13Nja, omvendt er det da også lidt charmerende med disse hold på større stadions, og sådan var det jo også førhen afhængig af lodtrækning. Det er relativt nyt, at det lavest rangerende hold altid har hjemmebanen. Jeg undrer mig blot over, at jeg har set denne information andre steder - men tak for info.Aalborg frederikshavner skrev: ↑29. aug 2023, 13:21Det er bekræftet at kampen spilles på Aalborg Stadion, det er altid trist når det lavererangerende hold afgiver hjemmebane fordelen da pokal charmen dermed forsvinder.Hovedet skrev: ↑25. aug 2023, 01:58Jeg har lige tjekket AaBs hjemmeside under kampprogrammet, og her står der intet om den pågældende kamp; som om den slet ikke skal spilles?FlæskeFrank skrev: ↑25. aug 2023, 00:00Ifølge pokalturnering.dk, så spiller vi mod VRI den 6. september kl. 18.30, men på Aalborg Portland Park.
Jaja, alderen, du ved :-)CZC skrev: ↑30. aug 2023, 10:24Nu er 'relativt nyt' jo et vidt begreb, men det blev indført til sæsonen 1997/1998, så de seneste 25 år har det lavest rangerende hold haft hjemmebane.Hovedet skrev: ↑29. aug 2023, 17:13Nja, omvendt er det da også lidt charmerende med disse hold på større stadions, og sådan var det jo også førhen afhængig af lodtrækning. Det er relativt nyt, at det lavest rangerende hold altid har hjemmebanen. Jeg undrer mig blot over, at jeg har set denne information andre steder - men tak for info.Aalborg frederikshavner skrev: ↑29. aug 2023, 13:21Det er bekræftet at kampen spilles på Aalborg Stadion, det er altid trist når det lavererangerende hold afgiver hjemmebane fordelen da pokal charmen dermed forsvinder.Hovedet skrev: ↑25. aug 2023, 01:58Jeg har lige tjekket AaBs hjemmeside under kampprogrammet, og her står der intet om den pågældende kamp; som om den slet ikke skal spilles?FlæskeFrank skrev: ↑25. aug 2023, 00:00Ifølge pokalturnering.dk, så spiller vi mod VRI den 6. september kl. 18.30, men på Aalborg Portland Park.
Lodtrækningen til næste runde sker tirsdag aften direkte på TV3 Sport efter kampen mellem Young Boys og Silkeborg.
Vores næste modstander på Aalborg Stadion, HB Køge, spiller i indeværende runde mod Danmarksserieklubben Ringsted; og har i hvert fald større problemer med dem, end vi havde i går mod en modstander på tilsvarende niveau. Efter en pauseføring på 1-0 har Ringsted udlignet i 2. halvleg, og et kvarter før tid er stillingen 1-1. Så disse kampe ender ikke altid i rene walkovers.
I den mere kuriøse ende af skalaen kan nævnes, at OB knap 20 minutter inde i 2. halvleg blot var foran 1-0 mod serie 1 - holdet Tunø. Derpå har fynboerne siden sat trumf på med 3 mål på 3 minutter; ikke desto mindre noget påfaldende, at der på papiret har været spænding om udfaldet i mere end en time.
Vores nemesis fra Næstved får sig derimod en sjælden succesoplevelse i Bagsværd, hvor det lokale Sjællandsseriehold er bagud 0-7 med et kvarter tilbage.
I den mere kuriøse ende af skalaen kan nævnes, at OB knap 20 minutter inde i 2. halvleg blot var foran 1-0 mod serie 1 - holdet Tunø. Derpå har fynboerne siden sat trumf på med 3 mål på 3 minutter; ikke desto mindre noget påfaldende, at der på papiret har været spænding om udfaldet i mere end en time.
Vores nemesis fra Næstved får sig derimod en sjælden succesoplevelse i Bagsværd, hvor det lokale Sjællandsseriehold er bagud 0-7 med et kvarter tilbage.
-
- Allstar
- Geografisk sted: Middelfart
Det er lige ved, at Young Boys på Silkeborgs plastikbane er den værste lodtrækning. Måske Esbjerg er marginalt værre. Så heller FCK i Aalborg.
- FlæskeFrank
Jeg gad satme godt hive fck på hjemmebane! Kunne være fedt med en kæmpe kamp..FlæskeFrank skrev: ↑8. sep 2023, 11:29Det er lige ved, at Young Boys på Silkeborgs plastikbane er den værste lodtrækning. Måske Esbjerg er marginalt værre. Så heller FCK i Aalborg.
Hvad håber vi på at trække i aften?
En hjemmekamp mod et superligahold - eller endnu en kamp mod et tegneseriehold.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Jean Claude index
Jeg er tilfreds med ethvert hold under superligaen. HIK, Vanløse, FA2000, Ishøj , Lyseng, Viby, Nykøbing FC, Næstved, Køge samt vinderen af TST (jyllandsserien) - Næsby vil være optimalt. Der er heldigvis mange gode muligheder.
Min drøm er FA2000 eller Vanløse.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Tror mange ville være glade for en Vanløse igen
AaB mod Fredericia
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
Er europa stadig en mulighed ved at vinde pokalen?
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
Ja, hvis man keder sig lidt kan man da gå ind på DR2 lige nu og se FCN-AGF, ikke for at se holdene nødvendigvis, men for at se Jens Maae miste al greb om kampen i vanlig stil. Flere cypriotiske dommere i dansk fodbold, tak.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Ej - godt nok er de danske rammere, men den cypriotiske liga er en af de mest kompromiiterede ligaer i Europa ifht. Matchfixing. Derfor synes jeg ikke deres dommere skal ind i dansk fodbold med den øgede risiko det giver for, at kampe kan fixes i Superligaen.
Dog med den undtagelse at de godt må få Sandi Putros's kampe for det kan sgu være det samme.
SSE22 Indexet
Anti1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Pro
Kommentar: Kan lide, at de er strategisk faste og ikke mindst, at de gør lige hvad de siger de vil gøre. Jeg tror på der bygges et sundt fundament.
Anti1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Pro
Kommentar: Kan lide, at de er strategisk faste og ikke mindst, at de gør lige hvad de siger de vil gøre. Jeg tror på der bygges et sundt fundament.
- YentotreKaffe
- 2. div
2 straffespark, 2 pragtmål og så var et svagt spillende fredericia hold ude af semien, de har også set dårligere ud her i foråret. SIF havde ventet på opgøret hele foråret, og det kunne man se på energiudladningen i 1.