Superliga 2023/2024
- doukas
- Allstar
- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Re: Superliga 2023/2024
Egentligt ufatteligt at tænke på, at Gaarde var manden der fandt Alm og Wesström til OB
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Ikke rigtigt. Jeg synes dog det er vildt, at OB valgte at kontakte Gaarde, og at andre danske klubber i det hele taget har hevet Gaarde ind som konsulent. Jeg forstår simpelthen ikke tanken bag.
Jeg havde endda advaret dem
OB har altid haft en kærlighed for Ex-AaB'ere, men hvorfor man har hentet Søren Krogh ind som chef virker simpelthen bindegalt. Det er ikke sådan voldsomt overraskende, at de nok ryger ned.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Krogh har et godt navn i fodboldkredse og så er han villig til at acceptere et setup hvor han han intet bestemmer over hvem der er i truppen (modsat eks. Niels Frederiksen)
Da de havde en special om OB i Mediano, snakkede fyren bag 'Stemmer fra Ådalen' om, at Krogh var Niels Thorborgs ide/mand, hvor Wesstrøm hellere ville have haft Freyr. Niels Thorborg er så vist heller ikke den store fodboldmand, selvom han skulle være meget passioneret omkring klubben.
Jeg er sikker på at Søren Krogh var en fin mand for FCN, men både hos os og i OB har han godt nok ikke imponeret, og jeg er faktisk oprigtigt i tvivl om hvad han kan, hvis vi trækker spillerkarrieren ud af ligningen. Renome kan dog holde længe i fodboldverdenen.
OB har nu fire point op til Vejle med ni at spille om, og dertil en dårligere målscore end Vejle. Lyngby når de ikke at fange. Må indrømme at det er trist hvis de også skal ned. Kan dog håbe de slipper af med deres idiotiske svenske sportsdirektør.
De har jo altid haft en svaghed for gamle AaBere, og nu ville det da være højrelevant for dem at rette blikket mod nord. Vi har jo ekspertisen i at spille lige præcis den type presspil, der stresser modstanderne i 1. division. Kunne vi også sælge Havmågen, tager jeg godt nok hatten af for salgstalentet hos SSE 22. Mon ikke også Hiljemark kan købes fri af sin svenske kontrakt; pengene sidder jo gerne løst i det fynske.
Hvis OBs hjemmepublikum har været rystet i denne sæson; så kan jeg sgu garantere, at der venter dem surrealistiske oplevelser her i efteråret, når HB Køge, Roskilde og Aarhus Fremad osv. gæster Odense Stadion
Altså er det mig der husker helt skævt, eller er OB ikke det hold der snuppede både Cacá og Greven ved at give dem en markant bedre kontrakt end den AaB tilbød, for dernæst sammen med Anders K. Jakobsen at forsøge at tvinge et skifte igennem til billigere penge end AaB ville give?
Jeg er med på det er sådan spillet foregår, men jeg har nu ikke meget sympati med Thorborg og OB, der igen og igen har forsøgt at lege storebror ift AaB og gang på gang fejler eklatant. At de ryger ned ser jeg ikke specielt trist udover de naturligvis er en klub der er gammel, men det er eksempelvis AB også.
Jeg er med på det er sådan spillet foregår, men jeg har nu ikke meget sympati med Thorborg og OB, der igen og igen har forsøgt at lege storebror ift AaB og gang på gang fejler eklatant. At de ryger ned ser jeg ikke specielt trist udover de naturligvis er en klub der er gammel, men det er eksempelvis AB også.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
Sådan er spillet mellem klubber og jeg vil altid hellere se på klubber som Esbjerg og OB i stedet for Farum og Hvidovre. Det er delvist nostalgi og delvist en idé om at det bedst hvis de store byer er repræsenteret i ligaen.Frygah skrev: ↑13. maj 2024, 09:10Altså er det mig der husker helt skævt, eller er OB ikke det hold der snuppede både Cacá og Greven ved at give dem en markant bedre kontrakt end den AaB tilbød, for dernæst sammen med Anders K. Jakobsen at forsøge at tvinge et skifte igennem til billigere penge end AaB ville give?
-
- Allstar
- Geografisk sted: Middelfart
Det som har rystet mig mest er nok, hvor svært det har været at følge mit hold selvom jeg havde den store tv-pakke(men ikke Viaplay sportdelen). De færreste gange var vi på Tv3 sport(eller hvad den nu hedder), samtidig havde vi mærkelige spilletidspunkter(nogle ikke så ringe, men mærkelige ift. til de kendte).Hovedet skrev: ↑12. maj 2024, 22:38De har jo altid haft en svaghed for gamle AaBere, og nu ville det da være højrelevant for dem at rette blikket mod nord. Vi har jo ekspertisen i at spille lige præcis den type presspil, der stresser modstanderne i 1. division. Kunne vi også sælge Havmågen, tager jeg godt nok hatten af for salgstalentet hos SSE 22. Mon ikke også Hiljemark kan købes fri af sin svenske kontrakt; pengene sidder jo gerne løst i det fynske.
Hvis OBs hjemmepublikum har været rystet i denne sæson; så kan jeg sgu garantere, at der venter dem surrealistiske oplevelser her i efteråret, når HB Køge, Roskilde og Aarhus Fremad osv. gæster Odense Stadion
Ift. oprykning, så står Horsens, Vendsyssel, Hvidovre og måske både Kolding, Hobro og Esbjerg på spring. Hvis OB rykker ned, så får de det ikke nemmere end os. Eneste fordel er, at de har en del unge talenter, som kan få (og bære) spilletid. Det havde vi nok ikke.
- FlæskeFrank
- doukas
- Allstar
Nu når vi endelig skulle rykke ned, så var det satme et godt tidspunkt at gøre det på. OB kommer til at få markant større modstand end os.FlæskeFrank skrev: ↑13. maj 2024, 10:58Det som har rystet mig mest er nok, hvor svært det har været at følge mit hold selvom jeg havde den store tv-pakke(men ikke Viaplay sportdelen). De færreste gange var vi på Tv3 sport(eller hvad den nu hedder), samtidig havde vi mærkelige spilletidspunkter(nogle ikke så ringe, men mærkelige ift. til de kendte).Hovedet skrev: ↑12. maj 2024, 22:38De har jo altid haft en svaghed for gamle AaBere, og nu ville det da være højrelevant for dem at rette blikket mod nord. Vi har jo ekspertisen i at spille lige præcis den type presspil, der stresser modstanderne i 1. division. Kunne vi også sælge Havmågen, tager jeg godt nok hatten af for salgstalentet hos SSE 22. Mon ikke også Hiljemark kan købes fri af sin svenske kontrakt; pengene sidder jo gerne løst i det fynske.
Ift. oprykning, så står Horsens, Vendsyssel, Hvidovre og måske både Kolding, Hobro og Esbjerg på spring. Hvis OB rykker ned, så får de det ikke nemmere end os. Eneste fordel er, at de har en del unge talenter, som kan få (og bære) spilletid. Det havde vi nok ikke.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Jeg har heldigvis Viaplay, men det har også været en nødvendighed. NB ligaens hold bor ret langt fra mig!!!FlæskeFrank skrev: ↑13. maj 2024, 10:58Det som har rystet mig mest er nok, hvor svært det har været at følge mit hold selvom jeg havde den store tv-pakke(men ikke Viaplay sportdelen). De færreste gange var vi på Tv3 sport(eller hvad den nu hedder), samtidig havde vi mærkelige spilletidspunkter(nogle ikke så ringe, men mærkelige ift. til de kendte).Hovedet skrev: ↑12. maj 2024, 22:38De har jo altid haft en svaghed for gamle AaBere, og nu ville det da være højrelevant for dem at rette blikket mod nord. Vi har jo ekspertisen i at spille lige præcis den type presspil, der stresser modstanderne i 1. division. Kunne vi også sælge Havmågen, tager jeg godt nok hatten af for salgstalentet hos SSE 22. Mon ikke også Hiljemark kan købes fri af sin svenske kontrakt; pengene sidder jo gerne løst i det fynske.
AaB (Aalborg) - Aalborg Portland Park, ~144 km
SønderjyskE (Haderslev) - Sydbank Park, ~199 km
Vendsyssel FF (Hjørring) - Nord Energi Arena, ~209 km
FC Fredericia (Fredericia) - Monjasa Park, ~157 km
Kolding IF (Kolding) - Autocentralen Park, ~163 km
Hobro IK (Hobro) - DS Arena, ~126 km
Hillerød Fodbold (Hillerød) - Hillerød Stadium, ~296 km
B.93 (Copenhagen) - Østerbro Stadium, ~323 km
AC Horsens (Horsens) - CASA Arena Horsens, ~123 km
HB Køge (Køge) - Capelli Sport Stadion, ~266 km
Næstved BK (Næstved) - Næstved Stadium, ~283 km
FC Helsingør (Helsingør) - Helsingør Stadium, ~332 km
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Jean Claude index
Sådan ser jeg det ikke - det hold der rykker ned sammen med Hvidovre slipper for Sdr jyske.doukas skrev: ↑13. maj 2024, 11:20Nu når vi endelig skulle rykke ned, så var det satme et godt tidspunkt at gøre det på. OB kommer til at få markant større modstand end os.FlæskeFrank skrev: ↑13. maj 2024, 10:58Det som har rystet mig mest er nok, hvor svært det har været at følge mit hold selvom jeg havde den store tv-pakke(men ikke Viaplay sportdelen). De færreste gange var vi på Tv3 sport(eller hvad den nu hedder), samtidig havde vi mærkelige spilletidspunkter(nogle ikke så ringe, men mærkelige ift. til de kendte).Hovedet skrev: ↑12. maj 2024, 22:38De har jo altid haft en svaghed for gamle AaBere, og nu ville det da være højrelevant for dem at rette blikket mod nord. Vi har jo ekspertisen i at spille lige præcis den type presspil, der stresser modstanderne i 1. division. Kunne vi også sælge Havmågen, tager jeg godt nok hatten af for salgstalentet hos SSE 22. Mon ikke også Hiljemark kan købes fri af sin svenske kontrakt; pengene sidder jo gerne løst i det fynske.
Så jeg synes faktisk at OB står bedre end os da der ikke er nogle stærkere hold i ligaen end dem vi har mødt.
Med Hvidovre nede bliver ligaen ringere end i år.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Til gengæld er EfB tilbage!Maglau skrev: ↑13. maj 2024, 13:17Sådan ser jeg det ikke - det hold der rykker ned sammen med Hvidovre slipper for Sdr jyske.doukas skrev: ↑13. maj 2024, 11:20Nu når vi endelig skulle rykke ned, så var det satme et godt tidspunkt at gøre det på. OB kommer til at få markant større modstand end os.FlæskeFrank skrev: ↑13. maj 2024, 10:58Det som har rystet mig mest er nok, hvor svært det har været at følge mit hold selvom jeg havde den store tv-pakke(men ikke Viaplay sportdelen). De færreste gange var vi på Tv3 sport(eller hvad den nu hedder), samtidig havde vi mærkelige spilletidspunkter(nogle ikke så ringe, men mærkelige ift. til de kendte).Hovedet skrev: ↑12. maj 2024, 22:38De har jo altid haft en svaghed for gamle AaBere, og nu ville det da være højrelevant for dem at rette blikket mod nord. Vi har jo ekspertisen i at spille lige præcis den type presspil, der stresser modstanderne i 1. division. Kunne vi også sælge Havmågen, tager jeg godt nok hatten af for salgstalentet hos SSE 22. Mon ikke også Hiljemark kan købes fri af sin svenske kontrakt; pengene sidder jo gerne løst i det fynske.
Så jeg synes faktisk at OB står bedre end os da der ikke er nogle stærkere hold i ligaen end dem vi har mødt.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Jean Claude index
- doukas
- Allstar
Tror godt vi kan forvente, at Horsens opruster markant - de bliver nok meget vanskelige at bide skeer med.le Cid skrev: ↑13. maj 2024, 13:31Til gengæld er EfB tilbage!Maglau skrev: ↑13. maj 2024, 13:17Sådan ser jeg det ikke - det hold der rykker ned sammen med Hvidovre slipper for Sdr jyske.doukas skrev: ↑13. maj 2024, 11:20Nu når vi endelig skulle rykke ned, så var det satme et godt tidspunkt at gøre det på. OB kommer til at få markant større modstand end os.FlæskeFrank skrev: ↑13. maj 2024, 10:58Det som har rystet mig mest er nok, hvor svært det har været at følge mit hold selvom jeg havde den store tv-pakke(men ikke Viaplay sportdelen). De færreste gange var vi på Tv3 sport(eller hvad den nu hedder), samtidig havde vi mærkelige spilletidspunkter(nogle ikke så ringe, men mærkelige ift. til de kendte).Hovedet skrev: ↑12. maj 2024, 22:38De har jo altid haft en svaghed for gamle AaBere, og nu ville det da være højrelevant for dem at rette blikket mod nord. Vi har jo ekspertisen i at spille lige præcis den type presspil, der stresser modstanderne i 1. division. Kunne vi også sælge Havmågen, tager jeg godt nok hatten af for salgstalentet hos SSE 22. Mon ikke også Hiljemark kan købes fri af sin svenske kontrakt; pengene sidder jo gerne løst i det fynske.
Horsens rykker ned. Den amerikanske cancer rammer dem lige så hårdt som EfB. 1. Division næste år bliver svagere end i år
Enig. Og selv om man havde forestillet sig, at et gennemsnitligt AaB-hold i Superligaens 33 - årige med en placering som nr. 4,8, i hel intakt udgave, var blevet tvangsnedrykket til 1. division, ville jeg på ingen måde have forventet en walk-over. Og selv AaBs bedste mesterhold gennem tiderne ville ikke have smadret den næstbedste række (om end nok hist og pist have leveret overbevisende og sikre sejre...).FlæskeFrank skrev: ↑13. maj 2024, 10:58Det som har rystet mig mest er nok, hvor svært det har været at følge mit hold selvom jeg havde den store tv-pakke(men ikke Viaplay sportdelen). De færreste gange var vi på Tv3 sport(eller hvad den nu hedder), samtidig havde vi mærkelige spilletidspunkter(nogle ikke så ringe, men mærkelige ift. til de kendte).Hovedet skrev: ↑12. maj 2024, 22:38De har jo altid haft en svaghed for gamle AaBere, og nu ville det da være højrelevant for dem at rette blikket mod nord. Vi har jo ekspertisen i at spille lige præcis den type presspil, der stresser modstanderne i 1. division. Kunne vi også sælge Havmågen, tager jeg godt nok hatten af for salgstalentet hos SSE 22. Mon ikke også Hiljemark kan købes fri af sin svenske kontrakt; pengene sidder jo gerne løst i det fynske.
Nå, men hvis vi anskuer denne sæson helt overordnet, har den alene tjent som et mål til midlet: tilbagevenden til Superligaen. Den virkelige evaluering finder således sted på omtrent samme tidspunkt næste år. Og jeg har trods alt levet længe nok til at vide, at allehånde forudsigelser, inklusive mine egne, ikke blot kan ramme ved siden af, men fremstå komplet idiotiske mindre end et år senere.
Eksempelvis mente jeg lige før sæsonstart, at det var et helt realistisk scenario, at AaB kunne ende i nedrykningsfedtefadet. Alle eksperterne var enige om, at FCK ville genvinde mesterskabet og endda potentielt uhørt suverænt. Den eneste trussel kunne være FCN.
AaB vandt premieren - over FCK. På nedrykningspladserne efter 10 runder befandt sig - FCK og FCN! Mestre og pokalvindere blev AaB. Det var sæsonen 2013/2014.
12/13 sæsonen startede ellers absurd godt. Selvom vi blev 5'er, tror jeg ikke vi har set os spille bedre end i august 2012, måske undtaget den første halvsæson under Søndergaard, hvor Ene og Spalvis var den med afstand stærkeste duo i ligaen.. Der blev vi selvfølgelig også 5'er
-
- 1. div
- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
En 5. plads 2024/2025 vil jeg gerne sælge den for nu.
Jeg sælger den for en 10. plads uden at blinke.
ALT handler om overlevelse næste sæson, og der skal ske store fremskridt hvis det skal lykkes. Mere kan vi ikke håbe på.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Helt enig. Overlevelse er en succes. Alt derover er en bonus.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.