CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af Buzz Killington » 20. aug 2014, 13:03

frederikshavneren skrev: Man kan da godt vise lidt overskud ved at håbe det bedste for klubberne hinsidan, som har gået så grueligt meget igennem på den europæiske scene de sidste mange år.

Nu må vi jo også først se om det overhovedet bliver aktuelt. Vi får selv mere end svært ved at slå APOEL FC ud.
Du kan goere hvad du har lyst til. Man, kan ikke noedvendigvis, med mindre man er masochist. Som andre har naevnt er det ikke omkostningsfrit for os hvis Malmoe faar success. Foerst of fremmest saa ryger der millioner af kroner fra den nordiske market pool. Dernaest, saa bliver det lettere for svenskerne at konkurrere med danske klubber om nordisk talent. Og sidst men ikke mindst, saa lugter sverige af pis.

Igen, hvis du er svenskerfetischist saa cool med mig. Men du faar sgu ikke lov at saelge det som en successhistorie til mig. Fuck overskud.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 553
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af Trickster » 20. aug 2014, 13:09

Malmø og FCK skal sgu da ikke i CL. Jeg forstår ikke hvordan man kan håbe at miste 45 millioner kr. som AaB-fan, fordi det er 'synd' for svensk fodbold, eller fordi Danmark muligvis kan tjene et enkelt koefficientpoint mere - hvilket egentlig også er yderst tvivlsomt. Jeg tror det er bedre for Danmark, hvis FCK spiller EL. Her skal de vinde tre kampe og spille en kamp uafgjort, så har de allerede tjent ligeså mange point som de gjorde sidste år i CL. Det bør være muligt. De er forresten kun én overraskelse for at være i første seedningslag i EL.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af astonvilla » 20. aug 2014, 13:34

frederikshavneren skrev: Man kan da godt vise lidt overskud ved at håbe det bedste for klubberne hinsidan, som har gået så grueligt meget igennem på den europæiske scene de sidste mange år.
Bob Geldof, is it really you?

Sir Bob - we are honored to have your visiting our little blog, about the Pride of Denmark, AaB.

(Det er gas! Du kan ta' det!)
Bienvenu Bassogog!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af frederikshavneren » 20. aug 2014, 13:49

Trickster skrev:Malmø og FCK skal sgu da ikke i CL. Jeg forstår ikke hvordan man kan håbe at miste 45 millioner kr. som AaB-fan, fordi det er 'synd' for svensk fodbold, eller fordi Danmark muligvis kan tjene et enkelt koefficientpoint mere - hvilket egentlig også er yderst tvivlsomt. Jeg tror det er bedre for Danmark, hvis FCK spiller EL. Her skal de vinde tre kampe og spille en kamp uafgjort, så har de allerede tjent ligeså mange point som de gjorde sidste år i CL. Det bør være muligt. De er forresten kun én overraskelse for at være i første seedningslag i EL.
Fornemmer at jeg står ret alene med mit synspunkt. Fair nok, det er helt i orden. Overordnet set ved jeg godt at mange har svært ved det, men jeg ønsker alt det bedste for de andre danske hold i de europæiske turneringer (ja jeg håber endda at Ikast slår Panathinaikos ud :S ). Europæisk succes gør den danske liga mere attraktiv og succes til andre danske hold kan komme os til gavn når vi selv spiller europæisk.

Den store market pool for Skandinavien skal deles hvis flere skandinaviske hold kvalificerer sig. Om det betyder 45 mill. kr. mindre til AaB i så fald ved jeg ikke, jeg har ikke styr på hvor meget det i så fald vil koste. Som skrevet før så er vi klogere om en uges tid, og ja det er da ikke usandsynligt at Malmö FF slår Salzburg ud. Svenskerne går videre med en 1-0 hjemmesejr, men de storsatsende østrigere må nok alligevel betegnes som favorit til at gå videre.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af frederikshavneren » 20. aug 2014, 13:50

astonvilla skrev:
frederikshavneren skrev: Man kan da godt vise lidt overskud ved at håbe det bedste for klubberne hinsidan, som har gået så grueligt meget igennem på den europæiske scene de sidste mange år.
Bob Geldof, is it really you?

Sir Bob - we are honored to have your visiting our little blog, about the Pride of Denmark, AaB.

(Det er gas! Du kan ta' det!)
:thumbsup:

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af NIN » 20. aug 2014, 14:06

Jeg har sovet lidt på det i nat og er nu, med friske øjne, ikke utilbøjelig til at give frederikshavneren ret. Sverige har det ikke let, slet ikke fodboldmæssigt. I bund og grund er det her system med, at lande og klubber skal kvalificere alt for firkantet og præstations orienteret. Der burde inføres en medlidenhedspulje med wildcard. Vi kan jo med al tydelighed se, hvad det har kostet vores broderland ikke at deltage. Jeg håber (og tror) Malmö kommer videre til CL. Hvis ikke på baggrund af returkampen, så via fodboldens Fairplay kampagne. Det er på tide de høje herrer selv lever op til deres slogan om fairplay og hvad vil være større fairplay end Sverige og Malmö i CL? Vi burde faktisk alle udvise lidt blå-gul sympati og kærlighed i hjertet, ikke mindst nu, når vi efter al sandsynlighed ikke selv kommer i CL da det er svært...svært...svært...svært, at gå videre. Fik jeg understreget at det er svært? Det er faktisk værre end det, det er mere end svært! Hvad det så end er?

Billede Billede
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af Gnu » 20. aug 2014, 14:10

frederikshavneren skrev:
Man kan da godt vise lidt overskud ved at håbe det bedste for klubberne hinsidan, som har gået så grueligt meget igennem på den europæiske scene de sidste mange år.

Nu må vi jo også først se om det overhovedet bliver aktuelt. Vi får selv mere end svært ved at slå APOEL FC ud.
Man kan da også vise lidt overskud og håbe det bedste for klubberne fra lad os sige Luxembourg, som går så grueligt meget igennem på den europæiske scene hvert eneste år.

Det har desuden den fordel, at det ikke koster AaB noget.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af gravballe » 20. aug 2014, 14:13

jeg hader sverige... stop nu den snak om det skod land.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af Gnu » 20. aug 2014, 14:14

NIN den fromme skrev:Jeg har sovet lidt på det i nat og er nu, med friske øjne, ikke utilbøjelig til at give frederikshavneren ret. Sverige har det ikke let, slet ikke fodboldmæssigt. I bund og grund er det her system med, at lande og klubber skal kvalificere alt for firkantet og præstations orienteret. Der burde inføres en medlidenhedspulje med wildcard. Vi kan jo med al tydelighed se, hvad det har kostet vores broderland ikke at deltage. Jeg håber (og tror) Malmö kommer videre til CL. Hvis ikke på baggrund af returkampen, så via fodboldens Fairplay kampagne. Det er på tide de høje herrer selv lever op til deres slogan om fairplay og hvad vil være større fairplay end Sverige og Malmö i CL? Vi burde faktisk alle udvise lidt blå-gul sympati og kærlighed i hjertet, ikke mindst nu, når vi efter al sandsynlighed ikke selv kommer i CL da det er svært...svært...svært...svært, at gå videre. Fik jeg understreget at det er svært? Det er faktisk værre end det, det er mere end svært! Hvad det så end er?

Billede Billede
Jeg kan godt se ideen i en medlidenheds/offerpulje, men omvendt er jeg alvorligt bange for, at en sådan konstruktion ville give fast CL-plads til Midtjylland og Brøndby. - Foruden svenskerne selvfølgelig.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af alithebeast » 20. aug 2014, 14:21

frederikshavneren skrev:
Trickster skrev:Malmø og FCK skal sgu da ikke i CL. Jeg forstår ikke hvordan man kan håbe at miste 45 millioner kr. som AaB-fan, fordi det er 'synd' for svensk fodbold, eller fordi Danmark muligvis kan tjene et enkelt koefficientpoint mere - hvilket egentlig også er yderst tvivlsomt. Jeg tror det er bedre for Danmark, hvis FCK spiller EL. Her skal de vinde tre kampe og spille en kamp uafgjort, så har de allerede tjent ligeså mange point som de gjorde sidste år i CL. Det bør være muligt. De er forresten kun én overraskelse for at være i første seedningslag i EL.
Fornemmer at jeg står ret alene med mit synspunkt. Fair nok, det er helt i orden. Overordnet set ved jeg godt at mange har svært ved det, men jeg ønsker alt det bedste for de andre danske hold i de europæiske turneringer (ja jeg håber endda at Ikast slår Panathinaikos ud :S ). Europæisk succes gør den danske liga mere attraktiv og succes til andre danske hold kan komme os til gavn når vi selv spiller europæisk.
Det er jo helt sort det der. Hvorfor skulle SIF, Hobro, eller Randers blive mere attraktive af, at FCK(eller AaB) har 6 gruppekampe i CL? Europæisk fodbold giver kun penge og prestige til de(t) hold, der kvalificerer sig ikke til resten af rækken. Hvis Agger(tænkt eksempel) har som et helt klart krav, at den klub han skal spille i, skal spille minimum gruppespil EL, så skriver han nok ikke med Silkeborg, fordi AaB spiller CL.
Hader København!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af Køllen I Møllen » 20. aug 2014, 14:24

Jeg holder altid med de norske og svenske hold i Europa. Men bestemt ikke i pr hvor de kan koste AaB penge. Malmø må og skal bare ud (medmindre vi heller ikke kommer med).
Janteloven eksisterer IKKE!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af frederikshavneren » 20. aug 2014, 14:25

NIN den fromme skrev:Jeg har sovet lidt på det i nat og er nu, med friske øjne, ikke utilbøjelig til at give frederikshavneren ret. Sverige har det ikke let, slet ikke fodboldmæssigt. I bund og grund er det her system med, at lande og klubber skal kvalificere alt for firkantet og præstations orienteret. Der burde inføres en medlidenhedspulje med wildcard. Vi kan jo med al tydelighed se, hvad det har kostet vores broderland ikke at deltage. Jeg håber (og tror) Malmö kommer videre til CL. Hvis ikke på baggrund af returkampen, så via fodboldens Fairplay kampagne. Det er på tide de høje herrer selv lever op til deres slogan om fairplay og hvad vil være større fairplay end Sverige og Malmö i CL? Vi burde faktisk alle udvise lidt blå-gul sympati og kærlighed i hjertet, ikke mindst nu, når vi efter al sandsynlighed ikke selv kommer i CL da det er svært...svært...svært...svært, at gå videre. Fik jeg understreget at det er svært? Det er faktisk værre end det, det er mere end svært! Hvad det så end er?

Billede Billede
Fantastisk! Nu skal fodbold ikke devaluere produktet og sælge ud som hååååndbold har gjort ved at uddele wild cards. Det er absurd at Vadum Håndboldklub sådan uden videre får smidt et wild card i ryggen.

Ja jeg forstår godt hentydningen. Hm nu ved jeg snart ikke hvilke ord jeg skal bruge (det kan jo blive brugt imod mig ;) ), men hvor jeg håber at det bare er mig der er alt for pessimistisk og tager gruelig fejl. For at opsummere kort tror jeg bare at mange overvurderer AaB og tilsvarende undervurderer APOEL FC.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af NIN » 20. aug 2014, 14:29

Gnu skrev:
NIN den fromme skrev:Jeg har sovet lidt på det i nat og er nu, med friske øjne, ikke utilbøjelig til at give frederikshavneren ret. Sverige har det ikke let, slet ikke fodboldmæssigt. I bund og grund er det her system med, at lande og klubber skal kvalificere alt for firkantet og præstations orienteret. Der burde inføres en medlidenhedspulje med wildcard. Vi kan jo med al tydelighed se, hvad det har kostet vores broderland ikke at deltage. Jeg håber (og tror) Malmö kommer videre til CL. Hvis ikke på baggrund af returkampen, så via fodboldens Fairplay kampagne. Det er på tide de høje herrer selv lever op til deres slogan om fairplay og hvad vil være større fairplay end Sverige og Malmö i CL? Vi burde faktisk alle udvise lidt blå-gul sympati og kærlighed i hjertet, ikke mindst nu, når vi efter al sandsynlighed ikke selv kommer i CL da det er svært...svært...svært...svært, at gå videre. Fik jeg understreget at det er svært? Det er faktisk værre end det, det er mere end svært! Hvad det så end er?

Billede Billede
Jeg kan godt se ideen i en medlidenheds/offerpulje, men omvendt er jeg alvorligt bange for, at en sådan konstruktion ville give fast CL-plads til Midtjylland og Brøndby. - Foruden svenskerne selvfølgelig.
Brøndby bør være selvskreven - hver gang. Alene det faktum, at de spiller i blåt og gult bør giver gratis adgang, men samtidig at de har en det-er-synd-for-os historik der er langt mere tårevædet end Sverige nogensinde vil kunne drømme om at opnå. FCM skal naturligvis også med. Blondie aka. Disco Glen, må have svensk blod i årene.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af Brodernumsi » 20. aug 2014, 15:13

frederikshavneren skrev:
NIN den fromme skrev:Jeg har sovet lidt på det i nat og er nu, med friske øjne, ikke utilbøjelig til at give frederikshavneren ret. Sverige har det ikke let, slet ikke fodboldmæssigt. I bund og grund er det her system med, at lande og klubber skal kvalificere alt for firkantet og præstations orienteret. Der burde inføres en medlidenhedspulje med wildcard. Vi kan jo med al tydelighed se, hvad det har kostet vores broderland ikke at deltage. Jeg håber (og tror) Malmö kommer videre til CL. Hvis ikke på baggrund af returkampen, så via fodboldens Fairplay kampagne. Det er på tide de høje herrer selv lever op til deres slogan om fairplay og hvad vil være større fairplay end Sverige og Malmö i CL? Vi burde faktisk alle udvise lidt blå-gul sympati og kærlighed i hjertet, ikke mindst nu, når vi efter al sandsynlighed ikke selv kommer i CL da det er svært...svært...svært...svært, at gå videre. Fik jeg understreget at det er svært? Det er faktisk værre end det, det er mere end svært! Hvad det så end er?

Billede Billede
Fantastisk! Nu skal fodbold ikke devaluere produktet og sælge ud som hååååndbold har gjort ved at uddele wild cards. Det er absurd at Vadum Håndboldklub sådan uden videre får smidt et wild card i ryggen.

Ja jeg forstår godt hentydningen. Hm nu ved jeg snart ikke hvilke ord jeg skal bruge (det kan jo blive brugt imod mig ;) ), men hvor jeg håber at det bare er mig der er alt for pessimistisk og tager gruelig fejl. For at opsummere kort tror jeg bare at mange overvurderer AaB og tilsvarende undervurderer APOEL FC.
Bare rolig, det er dig der er alt for pessimistisk. Om det er på direktørgangen eller på banen så går, ifølge dig, jo alt galt for AaB, mens der ikke er grænser for, hvad hold som Hobronx, Vendsyssel, FCM eller Malmø gør af gode ting eller hvad de kan opnå. Men hvis det er en form for anti-jinx så har det da virket meget godt det sidste års tid. :)
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af Provst i Brovst » 20. aug 2014, 15:25

NIN den fromme skrev:... mindst nu, når vi efter al sandsynlighed ikke selv kommer i CL da det er svært...svært...svært...svært, at gå videre. Fik jeg understreget at det er svært? Det er faktisk værre end det, det er mere end svært! Hvad det så end er?
DET ER UMULIGT!
GAME OVER!
FINITO!
SLUT!

og så larmer deres fans så frygteligt mens vores...
velling er bøz

Welcome to Frederikshavnerens dommedagsprofetier.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af dyhrmaN » 20. aug 2014, 15:47

Provst i Brovst skrev:
NIN den fromme skrev:... mindst nu, når vi efter al sandsynlighed ikke selv kommer i CL da det er svært...svært...svært...svært, at gå videre. Fik jeg understreget at det er svært? Det er faktisk værre end det, det er mere end svært! Hvad det så end er?
DET ER UMULIGT!
GAME OVER!
FINITO!
SLUT!

og så larmer deres fans så frygteligt mens vores...
velling er bøz

Welcome to Frederikshavnerens dommedagsprofetier.
er der ikke en der kan forklare det der welling er bøz?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af le Cid » 20. aug 2014, 15:50

dyhrmaN skrev:
Provst i Brovst skrev:
NIN den fromme skrev:... mindst nu, når vi efter al sandsynlighed ikke selv kommer i CL da det er svært...svært...svært...svært, at gå videre. Fik jeg understreget at det er svært? Det er faktisk værre end det, det er mere end svært! Hvad det så end er?
DET ER UMULIGT!
GAME OVER!
FINITO!
SLUT!

og så larmer deres fans så frygteligt mens vores...
velling er bøz

Welcome to Frederikshavnerens dommedagsprofetier.
er der ikke en der kan forklare det der welling er bøz?
Det er han bare!
Du så ikke kampen i Zargreb på tv?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

seamann

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af seamann » 20. aug 2014, 16:00

dyhrmaN skrev:
Provst i Brovst skrev:
NIN den fromme skrev:... mindst nu, når vi efter al sandsynlighed ikke selv kommer i CL da det er svært...svært...svært...svært, at gå videre. Fik jeg understreget at det er svært? Det er faktisk værre end det, det er mere end svært! Hvad det så end er?
DET ER UMULIGT!
GAME OVER!
FINITO!
SLUT!

og så larmer deres fans så frygteligt mens vores...
velling er bøz

Welcome to Frederikshavnerens dommedagsprofetier.
er der ikke en der kan forklare det der welling er bøz?
Welcome to hell - på hjemmebanen
Velling er bøz - på udebanen

Såneret bare.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 651
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af Alexis » 20. aug 2014, 16:26

Forstår slet ikke den tankegang med at holde med de andre hold fordi det "er godt for dansk fodbold". Jeg vil da langt hellere have et Midtjylland, Brøndby og Esbjerg går glip af 30 mil for at komme i EL kontra de få koefficient point som de kan skrabe sammen. Jeg holder med AaB, jeg holder ikke med dansk fodbold. Vi skal nok klare os selv og komme i Europa engang i mellem. Men vi skal da ikke håbe på at de andre klubber tjener kassen.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af hje1980 » 20. aug 2014, 16:28

alithebeast skrev:
frederikshavneren skrev:
Trickster skrev:Malmø og FCK skal sgu da ikke i CL. Jeg forstår ikke hvordan man kan håbe at miste 45 millioner kr. som AaB-fan, fordi det er 'synd' for svensk fodbold, eller fordi Danmark muligvis kan tjene et enkelt koefficientpoint mere - hvilket egentlig også er yderst tvivlsomt. Jeg tror det er bedre for Danmark, hvis FCK spiller EL. Her skal de vinde tre kampe og spille en kamp uafgjort, så har de allerede tjent ligeså mange point som de gjorde sidste år i CL. Det bør være muligt. De er forresten kun én overraskelse for at være i første seedningslag i EL.
Fornemmer at jeg står ret alene med mit synspunkt. Fair nok, det er helt i orden. Overordnet set ved jeg godt at mange har svært ved det, men jeg ønsker alt det bedste for de andre danske hold i de europæiske turneringer (ja jeg håber endda at Ikast slår Panathinaikos ud :S ). Europæisk succes gør den danske liga mere attraktiv og succes til andre danske hold kan komme os til gavn når vi selv spiller europæisk.
Det er jo helt sort det der. Hvorfor skulle SIF, Hobro, eller Randers blive mere attraktive af, at FCK(eller AaB) har 6 gruppekampe i CL? Europæisk fodbold giver kun penge og prestige til de(t) hold, der kvalificerer sig ikke til resten af rækken. Hvis Agger(tænkt eksempel) har som et helt klart krav, at den klub han skal spille i, skal spille minimum gruppespil EL, så skriver han nok ikke med Silkeborg, fordi AaB spiller CL.
Fordi jo mere succes alle danske hold har i Europa, jo flere point for landet.
Flere point = flere hold med og bedre sedning

Dermed for flere hold muligheden for at stikke snablen ned i UEFA's pengekasse som gør klubberne rigere og kan hente bedre spillere og mere attraktiv.

Det var jo det FCN vandt deres Ch. L. deltagelse på...

Så jo det smitter af på resten af dansk klubfodbold.

Besvar