Slutspil i superligaen

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af gravballe » 20. jun 2015, 12:34

Godt så må man jo finde noget andet at bruge sin tid på end superliga fodbold.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Kristian » 20. jun 2015, 12:40

gravballe skrev:Godt så må man jo finde noget andet at bruge sin tid på end superliga fodbold.
Omg..
------------------
mvh Kristian

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 651
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Alexis » 20. jun 2015, 14:02

Jeg er vist en af de få herinde som faktisk ser noget spændende i at skifte model. Men derefter må jeg dog sige at jeg langt hellere havde set den anden model som var oppe at vende. Den med 12 hold der bliver delt i 2. Grunden til at jeg gerne så denne model var at det nærmest betød at alle hold i ligaen fik flere penge. Har dig det forbehold med den kommende model at det bliver med 14 hold. Det betyder at der er flere hold som kagen skal deles med, hvorfor den økonomiske gevinst pr hold bliver mindre. Men ingen af os aner jo noget om hvordan man har forhandlet, og vi kan nok godt være sikker på at man han forhørt sig ved tv stationerne om hvad de vil give for de forskelige modeller, så det kan godt være der er god gevinst på denne model. Slutteligt virker denne model som en der er meget nemmere at få presset igennem fordi alle bund/midterholdene og 1.divion gerne ser en udvidelse så det bliver nemmere at komme i suppen. Og da først FCK kom med på ideen virker det som et sikkert bet

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Buzz Killington » 20. jun 2015, 14:06

A_Strandfelt skrev:Jeg skal lige love for, at Schors får sat sit mærke i dansk fodbold. Den mand må enten være en rigtig god mægler eller en idémand, afhængigt af, hvordan løsningerne opstår.
Præcis som det var tilfældet i forbindelse med overenskomstforhandlingerne for et år siden, spillede AaBs dirtektør Stephan Schors igen en vigtig rolle, da han sammen med Anders Hørsholt fik presset på for en ændring, og i det sidste døgn var flere personer stærkt involverede i løsningen.
Haha, han er så sej: han sparkede angiveligt døren ind til Jesper Møller med ordene: "I need your clothes your boots and your motorcycle"
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Provst i Brovst » 20. jun 2015, 14:58

Det ser OK ud. En løsning der kan leves med.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 562
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Elvis lever » 20. jun 2015, 15:07

gravballe skrev:Godt så må man jo finde noget andet at bruge sin tid på end superliga fodbold.
... og hvis du så vil love at slette din profil herinde, så er verden med et slag blevet et bedre sted. Tudeprins
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Hanga » 20. jun 2015, 15:41

Min absolut største anke ved denne model er, at den bedste i nedrykningsspillet kan komme i europa.

Forestil jer dette scenarie: Efter 25. runder ligger vi nr. 6 med 8-10 point op til europa. Vi har 1 point ned til FCN på 7. pladsen og 6 point ned til Sønderjyske på 8. pladsen... Hvordan har vi bedst chance for at komme i europa? Umiddelbart er den største chance at lade FCN overhale os, sådan at vi kommer i nedrykningsspillet, hvor vi skal møde dårligere modstandere og i forvejen har et pænt forspring. Derimod vil det blive svært at hente i topspillet mod bedre modstandere... Jeg er på ingen måde vild med en liga, der kan give anledning til den slags spekulationer.

Håndbold-gøgl!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af limey » 20. jun 2015, 16:32

Elvis lever skrev:
gravballe skrev:Godt så må man jo finde noget andet at bruge sin tid på end superliga fodbold.
... og hvis du så vil love at slette din profil herinde, så er verden med et slag blevet et bedre sted. Tudeprins
Skal alle os der begræder slutspil og med eet slag får kølnet interessen for Superligaen slette vores profil nu?

Øv, det er i sandhed en sorgens dag :'(

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af frederikshavneren » 20. jun 2015, 16:45

Hanga skrev:Min absolut største anke ved denne model er, at den bedste i nedrykningsspillet kan komme i europa.

Forestil jer dette scenarie: Efter 25. runder ligger vi nr. 6 med 8-10 point op til europa. Vi har 1 point ned til FCN på 7. pladsen og 6 point ned til Sønderjyske på 8. pladsen... Hvordan har vi bedst chance for at komme i europa? Umiddelbart er den største chance at lade FCN overhale os, sådan at vi kommer i nedrykningsspillet, hvor vi skal møde dårligere modstandere og i forvejen har et pænt forspring. Derimod vil det blive svært at hente i topspillet mod bedre modstandere... Jeg er på ingen måde vild med en liga, der kan give anledning til den slags spekulationer.

Håndbold-gøgl!
Trist at Superligaen nu udvides. Hvis der skal ske en ændring burde ligaen i stedet reduceres til 10 hold. Ved at udvide ligaen bliver niveauet og økonomien kun udvandet yderligere, jeg har godt nok svært ved at se det positive ved den store ændring.

Jeg er helt enig i paradokset i det scenarie du skitserer. Som jeg husker det er det også noget af det som Lasse og Ene har kritiseret, da de har erfaring med det fra Belgien/Holland.

Måske kan der skabes interessante kampe og spænding i et slutspil, men det er langtfra givet. Hvis nu x går ind til et slutspil med en føring på eks. 12 point så ligner det et røvsygt slutspil hvor guldet allerede er på plads før slutspillet indledes. Af principielle årsager er jeg imod et slutspil da jeg mener at vinderen af grundspillet naturligvis bør kåres som mester. Jeg har anvendt eksemplet før, men prøv at se på Belgien hvor Club Brügge tre sæsoner i træk har vundet grundspillet, for derefter at gå kold i slutspillet og dermed miste guldet.
Gad vide hvad det har kostet Club Brügge at bomme CL gruppespillet tre sæsoner i træk på denne usportslige måde?

Slutspil er for mig noget der giver associationer til håndbold.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Arendt » 20. jun 2015, 16:47

Her er et overblik over Venus-strukturen.

14 hold

Superligaen kommer fra sæsonen 2016/17 til at bestå af 14 hold. De placeres i et grundspil, hvor alle møder hinanden to gange.

Udskilning

Efter 26 ryger de seks bedste videre til et mesterskabsspil, mens de otte nederste spiller nedrykningsspil.

I kampen om mesterskabet tager holdene alle deres point med over og mødes igen to gange. Det vil sige, at hvert hold, når at spille 36 kampe før, der er fundet en vinder.

Nedrykningsspillet

I nedrykningsspillet fordeles de otte hold i to puljer. Nummer syv, 10, 11 og 14 i én pulje, og nummer otte, ni, 12 og 13 i en anden.

Holdene tager deres point med og mødes ude og hjemme. Nummer et og to fra begge grupper mødes i semifinaler (á to kampe) om en finalebillet. Vinderen af finalen kvalificerer sig til at møde topslutspillets lavest placerede indehaver af en europæisk billet - en finale om en tur i Europa League-kvalifikationen.

Den endelige kamp

De fire dårligste i nedrykningsslutspillet ryger videre til to semifinaler over to kampe. Vinderen fra hver af disse mødes i to playoff-kampe, hvor vinderen får en ny sæson i Superligaen, mens taberen møder nummer tre fra 1. division i to playoff-opgør om en plads i det forjættede land.

De to tabere af nedrykningssemifinalerne mødes i en direkte duel, hvor taberen degraderes til 1. division og erstattes af 1. divisions vinder. Vinderen af nedrykningsfinalen møder 1. divisions nummer to om en Superliga-billet.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Arendt » 20. jun 2015, 16:59

frederikshavneren skrev:
Hanga skrev:Min absolut største anke ved denne model er, at den bedste i nedrykningsspillet kan komme i europa.

Forestil jer dette scenarie: Efter 25. runder ligger vi nr. 6 med 8-10 point op til europa. Vi har 1 point ned til FCN på 7. pladsen og 6 point ned til Sønderjyske på 8. pladsen... Hvordan har vi bedst chance for at komme i europa? Umiddelbart er den største chance at lade FCN overhale os, sådan at vi kommer i nedrykningsspillet, hvor vi skal møde dårligere modstandere og i forvejen har et pænt forspring. Derimod vil det blive svært at hente i topspillet mod bedre modstandere... Jeg er på ingen måde vild med en liga, der kan give anledning til den slags spekulationer.

Håndbold-gøgl!
Trist at Superligaen nu udvides. Hvis der skal ske en ændring burde ligaen i stedet reduceres til 10 hold. Ved at udvide ligaen bliver niveauet og økonomien kun udvandet yderligere, jeg har godt nok svært ved at se det positive ved den store ændring.

Jeg er helt enig i paradokset i det scenarie du skitserer. Som jeg husker det er det også noget af det som Lasse og Ene har kritiseret, da de har erfaring med det fra Belgien/Holland.

Måske kan der skabes interessante kampe og spænding i et slutspil, men det er langtfra givet. Hvis nu x går ind til et slutspil med en føring på eks. 12 point så ligner det et røvsygt slutspil hvor guldet allerede er på plads før slutspillet indledes. Af principielle årsager er jeg imod et slutspil da jeg mener at vinderen af grundspillet naturligvis bør kåres som mester. Jeg har anvendt eksemplet før, men prøv at se på Belgien hvor Club Brügge tre sæsoner i træk har vundet grundspillet, for derefter at gå kold i slutspillet og dermed miste guldet.
Gad vide hvad det har kostet Club Brügge at bomme CL gruppespillet tre sæsoner i træk på denne usportslige måde?

Slutspil er for mig noget der giver associationer til håndbold.
Argumenter for et slutspil kunne være:
- Der komme flere spillere i den danske superliga og herved også talenter, hvilket medfører, at talenterne bliver matchet på et højere niveau end 1. division og reserveligaen. Dette kan medføre et løft i spillernes udvikling.
- Det er sværere at rykke ned, hvilket vil betyde færre forkrampede kampe, da de fleste hold med den nuværende struktur kæmper for at undgå nedrykning. Det er ligeledes et argument for at bruge yngre spillere, da risikoen er mindre end før.
- Der kommer med disse slutspilskampe et stort pres på den enkelte spiller, hvilket kan betyde, at spillerne bliver dygtigere mentalt, da de skal performe hver gang. Det kan også medføre, at slutspilskampene bliver forkrampede. Det finder vi ud af.
- Der kommer øget spænding, hvilket kan betyde større interesse for fodbolden og betyde flere tilskuere på stadion.
- Der kan ligeledes komme øget fokus på superligaen i Europa, hvis vi arbejder med den præmis, at superligaen bliver mere spændende. Herved vil tv-rettighederne i højere grad kunne sælges til andre lande.

Du kan ikke sammenligne med Belgien, da de med den struktur får halveret deres point. Det kommer ikke til at foregå sådan med vores struktur, hvilket betyder, at superligaen bliver mere retfærdig. Jeg er dog enig i, at det er meget uretfærdigt for Brügge.

Det skal siges, at jeg endnu ikke har taget stilling til, om den nye struktur er god eller dårlig, da den endnu ikke er udført i praksis. Jeg forbeholder mig derfor åben for dette initiativ, indtil vi kommer til 2017 ;)
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 562
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Elvis lever » 20. jun 2015, 17:20

limey skrev:
Elvis lever skrev:
gravballe skrev:Godt så må man jo finde noget andet at bruge sin tid på end superliga fodbold.
... og hvis du så vil love at slette din profil herinde, så er verden med et slag blevet et bedre sted. Tudeprins
Skal alle os der begræder slutspil og med eet slag får kølnet interessen for Superligaen slette vores profil nu?

Øv, det er i sandhed en sorgens dag :'(
Nu taler gravballe jo ikke om kølnet interesse, men tak for stråmanden.

Personligt havde jeg foretrukket 10 hold og 36 kampe.

Jeg havde sæsonkort i den seneste sæson og det har jeg også i den næste selvom jeg pga bopæl næppe kommer til at se mere end 1 eller 2 kampe. I den seneste sæson slet ingen.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af gravballe » 20. jun 2015, 17:50

Elvis lever skrev:
limey skrev:
Elvis lever skrev:
gravballe skrev:Godt så må man jo finde noget andet at bruge sin tid på end superliga fodbold.
... og hvis du så vil love at slette din profil herinde, så er verden med et slag blevet et bedre sted. Tudeprins
Skal alle os der begræder slutspil og med eet slag får kølnet interessen for Superligaen slette vores profil nu?

Øv, det er i sandhed en sorgens dag :'(
Nu taler gravballe jo ikke om kølnet interesse, men tak for stråmanden.

Personligt havde jeg foretrukket 10 hold og 36 kampe.

Jeg havde sæsonkort i den seneste sæson og det har jeg også i den næste selvom jeg pga bopæl næppe kommer til at se mere end 1 eller 2 kampe. I den seneste sæson slet ingen.
WOW du er jo en af de der ægte fans. Jeg må heller gøre som du sagde, for her kan jeg ikke være med.

KasperH
Miniput
Miniput
Indlæg: 6
Tilmeldt: 8. maj 2015, 13:32
Favoritspiller: Kasper Kusk

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af KasperH » 20. jun 2015, 18:14

virkelig trist dag for dansk fodbold, det er vel den væreste tænkelige løsning de kunne finde, slutspil hører til i håndbold og ikke fodbold... hvis slutspil var så godt, så ville den engelske, spanske, tyske og italienske også bruge den...

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af FCM » 20. jun 2015, 18:16

Hanga skrev:Min absolut største anke ved denne model er, at den bedste i nedrykningsspillet kan komme i europa.

Forestil jer dette scenarie: Efter 25. runder ligger vi nr. 6 med 8-10 point op til europa. Vi har 1 point ned til FCN på 7. pladsen og 6 point ned til Sønderjyske på 8. pladsen... Hvordan har vi bedst chance for at komme i europa? Umiddelbart er den største chance at lade FCN overhale os, sådan at vi kommer i nedrykningsspillet, hvor vi skal møde dårligere modstandere og i forvejen har et pænt forspring. Derimod vil det blive svært at hente i topspillet mod bedre modstandere... Jeg er på ingen måde vild med en liga, der kan give anledning til den slags spekulationer.

Håndbold-gøgl!
Men er det, at komme i Europa, det eneste vigtige?

TV-pengene og kampindtægterne vil jo være markant større i mesterskabsslutsspillet end i nedrykningsslutspillet. Der vil også være flere kampe på et højere niveau. Der vil måske være en forskel på 10 mio i indtægter (det er naturligvis rent gæt), og dermed kan der udelukkende laves overskud på at vælge nedrykningsspillet, hvis man vinder play-off kampen mod nr 3 el 4 (som man jo i det scenario er langt dårligere end, da man jo er langt efter i tabellen) for efterfølgende at kommer hele vejen til gruppespillet i EL. Det er jo ikke værd, at ofre et forår i nedrykningsspillet (og dermed afledte kamp-, tv- og sponsorindtægter) for efterfølgende at tabe mod Dila Gori foran 3000 tilskuere i Juli måned.

Argumentet med at prioritere nedrykningsspillet for at komme i Europa svarer til at argumentere for, at alle under top4 i den nuværende struktur burde satse på at rykke ned, da de så efterfølgende ville have lettere ved at komme i Europa gennem pokalturneringen, da de ville have hjemmebanefordel med superligaholdene helt frem til semifinalen.

Superligaen handler ikke primært om at komme i Europa, men om guld, sølv og bronze.

For god ordens skyld skal jeg sige, at jeg ikke er kæmpefan af den nye struktur, men glad for, at den i det mindste fjerner den nuværende usportslige fordeling af ude- og hjemmekampe. Fremadrettet vil mesteren blive det hold, der er bedst mod de andre tophold. Og det kan godt tænkes, at være positivt for dansk fodbold.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 562
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Elvis lever » 20. jun 2015, 18:18

gravballe skrev:
Elvis lever skrev:
limey skrev:
Elvis lever skrev:
gravballe skrev:Godt så må man jo finde noget andet at bruge sin tid på end superliga fodbold.
... og hvis du så vil love at slette din profil herinde, så er verden med et slag blevet et bedre sted. Tudeprins
Skal alle os der begræder slutspil og med eet slag får kølnet interessen for Superligaen slette vores profil nu?

Øv, det er i sandhed en sorgens dag :'(
Nu taler gravballe jo ikke om kølnet interesse, men tak for stråmanden.

Personligt havde jeg foretrukket 10 hold og 36 kampe.

Jeg havde sæsonkort i den seneste sæson og det har jeg også i den næste selvom jeg pga bopæl næppe kommer til at se mere end 1 eller 2 kampe. I den seneste sæson slet ingen.
WOW du er jo en af de der ægte fans. Jeg må heller gøre som du sagde, for her kan jeg ikke være med.
Det er jo dig selv, som skriver, at du ville finde noget andet at bruge tiden på. Hvad vil du så på et debatforum for en superliga klub?

At du hellere vil svine mig til, fordi jeg vælger at bakke klubben op økonomisk, da jeg ikke har mulighed for at være fysisk til stede, siger vel mest om dig.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Buzz Killington » 20. jun 2015, 19:45

Da der kun bliver en nedrykker næste år, men tre oprykkere, så forudser jeg en lang række konkurser i 1div snarligt. En masse klubber i en meget lige række vil forsøge en selvmordsangreb mod superligaen. Selvom Vejle, Horsens og Lyngby har lært en hård økonomiske lektie, så vil de hvis de ser at f.eks. VFF begynder at opruste yderligere, føle sig tvunget til at satse på den livsgivende oprykning. Og hvis FCV og Silkeborg ikke kommer ordenligt i gang, bliver det bare endnu mere drabeligt, specielt i forhold til vintertransfervinduet. Det var det samme man så i superligaen da man pludselig havde to klubber i kval til Chl, hvor bl.a. AB og Lyngby satsede hele egenkapitalen i bestræbelserne på at nå det forjættede land.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af limey » 20. jun 2015, 21:46

Elvis lever skrev:
limey skrev:
Elvis lever skrev:
gravballe skrev:Godt så må man jo finde noget andet at bruge sin tid på end superliga fodbold.
... og hvis du så vil love at slette din profil herinde, så er verden med et slag blevet et bedre sted. Tudeprins
Skal alle os der begræder slutspil og med eet slag får kølnet interessen for Superligaen slette vores profil nu?

Øv, det er i sandhed en sorgens dag :'(
Nu taler gravballe jo ikke om kølnet interesse, men tak for stråmanden.
Nu er slutspilet jo ikke gået i gang endnu, så dem der vælger at boykotte det, når det træder i kraft, kan vel beholde deres profil lidt endnu? Personligt tror jeg, at jeg vil få meget svært ved at få lyst til at følge med, når det der slutspils-gøgleri starter - og jeg er sikker på, at jeg ikke er den eneste. Men det er bestemt med blødende hjerte.
Elvis lever skrev:Jeg havde sæsonkort i den seneste sæson og det har jeg også i den næste selvom jeg pga bopæl næppe kommer til at se mere end 1 eller 2 kampe. I den seneste sæson slet ingen.
Hvad har det med sagen at gøre?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. jun 2015, 03:42

Verdens mest simple spil får i Danmark en turneringsstruktur der er så langt fra at være simpel som noget kan være.


Derudover er der vel et par ting vi kan konstatere:

- Vi får reelt en superliga som varer en halv sæson og har deltagelse af 6 hold, hvor efteråret må ses som et kvalifikationsspil, da de 14 superligahold ikke kommer til at spille samme antal turneringskampe i løbet af en hel sæson.

- Vi kommer med 33% sandsynlighed til at sende et hold fra den nedeste del af ligaen ud for at forsvare de dyrebare danske point, hvis optjening hele denne øvelse har som erklæret formål. Derudover er der selvfølgelig stadig en ganske pæn sandsynlighed for at holdet som bliver sendt i Europa via pokalen heller ikke er blandt det bedste vi kan levere.

- Vi får en turneringsstruktur som er så kompliceret at man tror det er løgn... Hvis nogen (uden at snyde) kan remse alle de mystiske finurligheder og regler op vil jeg blive mere end overrasket! Derudover kommer vi, især i forbindelse med nedrykningsdelen, til at se utallige scenarier hvor det vil kunne betale sig for hold at tabe kampe, eksempelvis før man skal inddeles i puljer hvor mange hold vil have ønske- og skrækmodstandere. Desuden vil man kunne opleve at et hold Som Silkeborg kan have en sæson så ringe som de har haft i år, men klare frisag, mens det 3. nederste hold kan ryge ud.

Reelt set kommer vi til at se en turnering hvor kun de øverste 6 holds styrke kan sammenlignes indbyrdes, da de resterende hold ikke spiller samme antal kampe. Vi kan altså komme til at diskutere om mesterholdet Herfølge som skraber et rekordlavt pointtal sammen nu i det hele taget er stærkere end AaB, som efter en skidt efterårssæson endte som nr 7, men vinder samtlige kampe i foråret.

- Og så gider jeg ikke engang TÆNKE på alle de cirkusgøglede cup-kampe som skal afgøre det ene og det andet...


Istedet kunne man have valgt at lave en turnering hvor alle hold mødes 1 gang på eget græs og 1 gang på fremmed græs, og så afgør antallet af point til slut hvem der skal have medaljerne og hvem der skal rykke ned... lidt ligesom en fodboldkamp vindes af det hold som scorer flest mål.

Det sidstnævnte bliver vel det næste man vil til at ændre på i nyskabelsens og underholdningens navn - hvorfor ikke f.eks. præmiere hold som scorer mange mål, og uddele et ekstra point for sejre på over 4 mål? Man kunne også se mod ishockey og lade de "rigtige" hold møde hinanden 6-10 gange på en sæson i stedet for de minimale 4 gange... eller vi kan spille semifinaler og finaler om det danske mesterskab som i håndbold, noget som stensikkert vil give flere tilskuere og tv-seere. Hvorfor stoppe her?

Personligt har jeg oplevet (et betydeligt mere simpelt) slutspil i dansk fodbold i 90'erne, og mistede interessen. Jeg har oplevet dansk ishockey og dansk håndbold gå fra en "lige-ud" turneringsstruktur, til forskellige mærkværdige og evigt skiftende turneringsmodeller, og undervejs fuldstændigt mistet interessen for to sportsgrene, hvis ligaer jeg ellers tidligere fulgte tæt. Og nu er det så igen fodboldens tur. Det er jeg ikke bare ærgelig over, jeg er decideret pissed off, og det gør mig i den grad trist at vide jeg ikke kommer til at have samme forhold til superligafodbold som i dag. Jeg er sådan set også lidt trist på dansk fodbolds vegne, for jeg mener absolut ikke det er den rigtige vej at gå, og jeg kan ved gud ikke se hvordan det skal styrke dansk fodbold at vi nu får endnu mere fokus på de få store hold, og en generel stigning i tilskuere som først og fremmest kommer til at samles i København og Brøndby, mens holdene i bunden efter min bedste overbevisning kommer til at spille for tilskuertal på "toppen af 1. div. niveau". Vi kommer virkelig efter min opfattelse til at have en superliga med 6 hold, og vi kommer til at se rigtigt mange tabere blandt de hold som sæson efter sæson kommer til at spille deres kampe for bare at have den lille mulighed efteråret giver for at komme med i det gode selskab.

Kommer vi iøvrigt til at se et AaB som år efter år er en fast bestanddel af medaljeslutspillet? Jeg tvivler... i hvert fald med den nuværende linje og dens økonomiske mådehold, for der kommer pres på bagfra - pres fra klubber som kommer til at tage nogle økonomiske chancer vi ikke ser som situationen er i dag. Og det kan jo så blive starten på et nyt økonomisk våbenkapløb, nu hvor langt de fleste klubber i Danmark ellers endelig har fundet ud af at man er nødt til at tjene nogenlunde lige så mange penge som man bruger...

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 562
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Elvis lever » 21. jun 2015, 07:30

limey skrev:
Elvis lever skrev:
limey skrev:
Elvis lever skrev:
gravballe skrev:Godt så må man jo finde noget andet at bruge sin tid på end superliga fodbold.
... og hvis du så vil love at slette din profil herinde, så er verden med et slag blevet et bedre sted. Tudeprins
Skal alle os der begræder slutspil og med eet slag får kølnet interessen for Superligaen slette vores profil nu?

Øv, det er i sandhed en sorgens dag :'(
Nu taler gravballe jo ikke om kølnet interesse, men tak for stråmanden.
Nu er slutspilet jo ikke gået i gang endnu, så dem der vælger at boykotte det, når det træder i kraft, kan vel beholde deres profil lidt endnu? Personligt tror jeg, at jeg vil få meget svært ved at få lyst til at følge med, når det der slutspils-gøgleri starter - og jeg er sikker på, at jeg ikke er den eneste. Men det er bestemt med blødende hjerte.
Elvis lever skrev:Jeg havde sæsonkort i den seneste sæson og det har jeg også i den næste selvom jeg pga bopæl næppe kommer til at se mere end 1 eller 2 kampe. I den seneste sæson slet ingen.
Hvad har det med sagen at gøre?
At man bakker op om klubben, selvom der indimellem sker ting man ikke er glad for. Gravballe vil jo finde noget andet at bruge tiden på pga en turneringsstruktur AaB direktør Stephan Schors har fremelsket.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Besvar