Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jydenfranord » 4. jul 2009, 09:24

Kidde skrev:Udgangspunktet er at Onyszko skal ifølge de såkaldte voldspakke-regler påbegynde fuldbyrdelsen af sin fængselsstraf senest 30 dage efter at politiet har givet Kriminalforsorgen meddelelse om at dommen er endelig og kan fuldbyrdes.

Umiddelbart vil han skulle afvikle sin afsoning i løbet af august-september. Mulighederne for at få tilladelse til udsættelse med afsoningen er små for folk, der er dømt for personfarlig kriminalitet. Meget tungtvejende hensyn til fx. arbejde kan trække i den modsatte retning. Imidlertid bør dette ikke kunne blive tilfældet hér, idet han :

1) er ansat af en arbejdsgiver som i forvejen har folk til at bestride posten og

2) af en arbejdsgiver som ved alt om hans udestående med retsvæsenet.

Jeg vil blive overordentligt overrasket, hvis han får tilladelse til udsættelse.

Kidde

ps: lad os nu hæve overlæggeren lidt ift. tidligere dømte. Han skal ikke undskyldes, men hvis nu Leon Andreasen fx. fik 30 dage for sin episode i Århus efterfølgende kunne skifte til AaB på en fri transfer ville i så også fare i blækhuset over det, hvis Lynge signede ham?
Muligvis kommer jeg til at lyde dobbelt-moralsk nu, men jeg mener at der er væsentlige forskelle på det der er sket med Arek og så Leon andresen. Arek har begået vold mod en kvinde han er ved at blive skilt fra, Leon Andresen har begået en fejl under en bytur. begge dele er vold og vold er forkasteligt! Men der hvor jeg især ser forskellen er at det virker til Arek intet har lært. Han udviser jo direkte at den eneste der ingen fejl har begået er ham. Han har udtalt at han ikke mener det er noget særligt og danskerne glemmer at han er polak og derfor er det normalt man begår vold mod kvinder. Han har udtalt at Danmark ikke er et godt sted for Polakker osv. Med andre så virker det ikke til at Arek fortryder sine handlinger og netop derfor mener jeg ikke han fortjener en ny chance.
Men det pisser mig netop af med FCM at de endnu engang skider på moralen og vægter egne muligheder højere end alt andet. De ser ikke på midlerne men udelukkende på målet. De udtaler der er klasuler i kontrakten, og jeg vil da håbe der er psykolog timer osv. som Arek skal gennemfører. Men omvendt kunne jeg godt frygte at det var "du må ikke slå på nogen, hvis du gør det så må du ikke være her"
Derudover pisser det mig i den grad af at FCM henter en mand der snart skal afsone sin straf og med det samme prøver at få udskudt hvornår han skal afsone, så det ikke kommer til at skabe problemer for FCM. Det svarer jo til at købe et hus ved siden af en gylletank, for derefter at prøve og få flyttet gylletanken for det lugter fra den. (valgte gylletanken for det skulle være noget der ligger FCM tæt på hjertet)

Lindvang

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Lindvang » 4. jul 2009, 09:58

Den "klub" er bare så skide vammel!

Jeg kan blot gentage, at jeg ikke synes det problematiske ligger i, at man ansætter en voldsdømt målmand, men at man gør en billig handel fordi en ligakonkurrent vælger at opsige målmanden på baggrund af voldsdommen. Det er så illoyalt overfor OB, så konkurrenceforvridende og så eklatant mangel på sportsmanship.

hmmok
Junior
Junior
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. feb 2008, 19:50
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af hmmok » 4. jul 2009, 10:04

Jeg ville have det utrolig dårligt hvis AaB hentede Polakken, eller at man lod Zaza blive i klubben hvis han havde tævet sin ekskone og truet med at slå hende ihjel (hypotetisk). Ligesom jeg i mit privatliv ikke vil omgås folk der tæver deres kærester, så ville det være sygt at heppe på en der netop har fået en voldsdom for det.
Normalt synes jeg at virksomheder bør ansætte tidligere straffede, for at få dem i gang med et nyt liv. Men nu er en fodboldklub lidt noget andet end en normal virksomhed. Og det hjælper jo heller ikke at manden er decideret usympatisk.
At FCM der har en god keeper med udviklingsmuligheder, vælger at hente en 35 årig der tæver og truer sin ekskone og tidligere har været involveret i vold, kan jeg overhovedet ikke forstå. Ja han er selvfølgelig en god målmand og nok også bedre end heinze lige nu. Men ligesom jeg mistede al respekt for OB da de beholdte ham efter episoden og fansne heppede på ham, så har jeg nu mistet den sidste rest af respekt for FCM. Fatter heller ikke deres sponsorer, jeg kommer i hvert fald til at forbinde dem med noget negativt.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3901
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Gentleman Finn » 4. jul 2009, 12:37

Jeg lægger også vægt på at Arek mener at han slet ikke skal straffes, og at han ikke ville være blevet det i polen. Havde jeg haft ham tæt på livet havde det været rigtig vigtigt, at manden rent faktisk var påvirket af at have tæsket sin kone og truet hende på livet. Det er kvalmende at fcm pisser så meget på moral og etik, men det kommer jo ikke bag på en, eftersom det beskriver området og menneskerne dernede fra meget godt.

jeg faldt over dette mesterværk i en kommentar på ekstra bladet :kiss:

A' æ' en glad gut fra Ikast, a' elsker hustruvold...
Og når mine knoer blir' for hævet, så køre' a' til fobold'...
Jubiijæææ, jubiijæææ... Så køre' a' til fobold'.

Når så æ' trauter' æ' parkeret, ringer a' lige til æ' kone.
A' skal da lige være sikker, at blodet æ' tørret op i stuen.
Jubiijæææ, jubiijæææ... At blodet æ' tørreet op i stuen.

Når a' så æ' inde å' æ' stadion, så kigger a' ned å' æ' kas'.
Der står sku' ham æ' polakken, der satte sin kone å' plads.
Jubiijæææ, jubiijæææ... Der satte sin kone å' plads.

Så klapper a' glad i æ' hænder, han æ' en rigtig mand.
A' æ' sku' bare så lyklig', at handelen den kom i stand.
Jubiijæææ, jubiijæææ... At handelen den kom i stand.

Nu ved i sikkert alle, at Midtjylland æ' mi' hold.
A' elsker dem som mi' trauter, og selvføligelige hustruvold.
Jubiijæææ, jubiijæææ... Og selvfølgelig hustruvold.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Elscorpio » 4. jul 2009, 18:40

110. grund til at hade FCM:
Claus Steinlein i TV2 Sportens indslag om Polskis skifte.
Den mand er værre at høre på end tudeknægten Thomasberg.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Elscorpio » 4. jul 2009, 18:43

bellamy skrev:FC MUUUH Jylland viser endnu engang, at moral og etik er en by laaaaaangt ude i skoven hos dem. Anyway, det nok det perfekte match, Onysko og FCM...
FCM har jo ry for at hente "voldsspillere"
David Nielsen, Arek osv. osv.

Håber FCM Traktortræk dummer sig så meget i superligaen.
De vil jo gerne vinde DM i 2010

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. jul 2009, 20:42

Elscorpio skrev:
bellamy skrev:FC MUUUH Jylland viser endnu engang, at moral og etik er en by laaaaaangt ude i skoven hos dem. Anyway, det nok det perfekte match, Onysko og FCM...
FCM har jo ry for at hente "voldsspillere"
David Nielsen, Arek osv. osv.

Håber FCM Traktortræk dummer sig så meget i superligaen.
De vil jo gerne vinde DM i 2010
Hvem er det du hentyder til med dine osv osv?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af thomasjn » 4. jul 2009, 20:43

Elscorpio skrev:110. grund til at hade FCM:
Claus Steinlein i TV2 Sportens indslag om Polskis skifte.
Den mand er værre at høre på end tudeknægten Thomasberg.
ja og skræmmende nok har de begge en fortid i AaB. Jeg er anyway glad for, at AaB ikke bliver drevet på samme uetiske måde som Superligaens svar på en dårlig sitcom, FCM.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3901
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Gentleman Finn » 4. jul 2009, 22:30

Havde Zidan ikke også givet kæresten et lag tæsk mens han spillede i fc umoralsk, eller husker jeg forkert.

edit:

Mohamed Zidan: Egypteren blev i 2003 idømt 60 dages ubetinget fængsel for vold mod sin ekskæreste. Hans daværende arbejdsgiver, FC Midtjylland, kalder det en privat sag og vil ikke blande sig. Mens han er udlejet til Werder Bremen, bliver han i øvrigt også dømt for hæleri af et ur til 116.000 kroner. Ifølge Zidan købte han uret af en gadesælger for 2.500 kroner og troede, at det var en kopi. Sagen får ingen sportslige konsekvenser for Zidan.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af thomasjn » 4. jul 2009, 22:34

Gentleman Finn skrev:Havde Zidan ikke også givet kæresten et lag tæsk, eller husker jeg forkert.
Joo Zidan slog både på damen, købte et stjålet guldur og mistede også kørekortet. Dejlige mange slagsange det medførte

damp
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 28. jul 2006, 10:32

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af damp » 4. jul 2009, 23:53

Og så løber klubben uden selvrespekt fra endnu en aftale.....


http://www.bold.dk/nyt/FCM-veteran-har- ... illessenen" onclick="window.open(this.href);return false;
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Elscorpio » 4. jul 2009, 23:54

Køllen I Møllen skrev:
Elscorpio skrev:
bellamy skrev:FC MUUUH Jylland viser endnu engang, at moral og etik er en by laaaaaangt ude i skoven hos dem. Anyway, det nok det perfekte match, Onysko og FCM...
FCM har jo ry for at hente "voldsspillere"
David Nielsen, Arek osv. osv.

Håber FCM Traktortræk dummer sig så meget i superligaen.
De vil jo gerne vinde DM i 2010
Hvem er det du hentyder til med dine osv osv?
F.eks. Zidan som Gentleman skriver længere nede

Grund nr. 111 til at hade FCM:
FCM Motorsport.... Det skulle have heddet FCM Traktor Formula 3000 ;)

Lindvang

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Lindvang » 5. jul 2009, 15:04

- Vi har afvist FC Midtjyllands tilbud til Jude. Det er slaveagtigt for en spiller af hans klasse. Vi bad om tre år, de tilbød os fem. Løn og bonus for en spiller, som skriver sin første professionelle kontrakt, var for ringe. Det er et uacceptabelt tilbud,

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af andreasaab89 » 5. jul 2009, 15:41

thomasjn skrev:
Gentleman Finn skrev:Havde Zidan ikke også givet kæresten et lag tæsk, eller husker jeg forkert.
Joo Zidan slog både på damen, købte et stjålet guldur og mistede også kørekortet. Dejlige mange slagsange det medførte
Nemlig :D

"Zidan, Zidan, slå nu på en mand" :D
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af -Larsen » 9. jul 2009, 21:18

Hvalpegravens afstemning vedr. deres placering i næste sæson. VÅGN NU OP!

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jydenfranord » 10. jul 2009, 16:35

Når man læser på OBs forum og ser en FCM fan (den samme FCM som til tider springer frem herinde?) fortælle at OB er dobbeltmoralske fordi de ansatte David Nielsen selv om de viste hvad han var fyret for i AaB. Hmmmm måske skulle den gode FCM fan prøve at huske på hvem der hentede David Nielsen i AaB i første omgang. Ja ja, det glashus, det glashus.

http://ob.dk/forum/13/291480/ShowThread.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 10. jul 2009, 18:15

jydenfranord skrev:Når man læser på OBs forum og ser en FCM fan (den samme FCM som til tider springer frem herinde?) fortælle at OB er dobbeltmoralske fordi de ansatte David Nielsen selv om de viste hvad han var fyret for i AaB. Hmmmm måske skulle den gode FCM fan prøve at huske på hvem der hentede David Nielsen i AaB i første omgang. Ja ja, det glashus, det glashus.

http://ob.dk/forum/13/291480/ShowThread.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror du ikke, at du skulle læse tråde igennem, inden du kommenterer det, for du har tydeligvis ikke fattet pointen....
At FCM ansatte DN skaber på ingen måde nogen som helst dobbeltmoral ift ansættelsen af Arek. Tværtimod så er det jo helt i tråd med hinanden.
Derimod er det dobbeltmoralsk at OB-fans kritiserer FCM for at ansætte Arek, når deres egen klub har ansat både David og Mads Timm.
Jeg ved godt det er lidt svært at forstå, men prøv at læs det igennem langsomt 2 gange, så fanger du det nok.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mr. Larsen » 10. jul 2009, 18:16

jydenfranord skrev:Når man læser på OBs forum og ser en FCM fan (den samme FCM som til tider springer frem herinde?) fortælle at OB er dobbeltmoralske fordi de ansatte David Nielsen selv om de viste hvad han var fyret for i AaB. Hmmmm måske skulle den gode FCM fan prøve at huske på hvem der hentede David Nielsen i AaB i første omgang. Ja ja, det glashus, det glashus.

http://ob.dk/forum/13/291480/ShowThread.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Tjaa manden har jo ret, der er jo ikke nogen forskel på at OB hentede David Nielsen og FCM som hentede Arek bagefter???
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Frygah » 10. jul 2009, 18:41

Mr. Larsen skrev:
jydenfranord skrev:Når man læser på OBs forum og ser en FCM fan (den samme FCM som til tider springer frem herinde?) fortælle at OB er dobbeltmoralske fordi de ansatte David Nielsen selv om de viste hvad han var fyret for i AaB. Hmmmm måske skulle den gode FCM fan prøve at huske på hvem der hentede David Nielsen i AaB i første omgang. Ja ja, det glashus, det glashus.

http://ob.dk/forum/13/291480/ShowThread.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Tjaa manden har jo ret, der er jo ikke nogen forskel på at OB hentede David Nielsen og FCM som hentede Arek bagefter???
Det er da noget vås. Det er brugere på OB's forum der kritiserer FCM for at hente en voldsmand. Så kommer FCM-fjolleren ind og siger "Hvad med jer selv?"

1. "Hvad ved jer selv" voksede de fleste vel fra engang i 3. klasse.

2. Hvem af de OB-brugere der kritiserer har støttet OB's signatur af David Nielsen? Jeg må indrømme jeg ikke har nærlæst og sammenlignet tråde omkring signingen af David Nielsen med Areks skifte og set om der er eksempler på dobbeltmoral hos brugerne. Men det kan da være at FCM-brugeren har, omend jeg tvivler.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Yngvesson » 10. jul 2009, 20:07

FCM skrev:
jydenfranord skrev:Når man læser på OBs forum og ser en FCM fan (den samme FCM som til tider springer frem herinde?) fortælle at OB er dobbeltmoralske fordi de ansatte David Nielsen selv om de viste hvad han var fyret for i AaB. Hmmmm måske skulle den gode FCM fan prøve at huske på hvem der hentede David Nielsen i AaB i første omgang. Ja ja, det glashus, det glashus.

http://ob.dk/forum/13/291480/ShowThread.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror du ikke, at du skulle læse tråde igennem, inden du kommenterer det, for du har tydeligvis ikke fattet pointen....
At FCM ansatte DN skaber på ingen måde nogen som helst dobbeltmoral ift ansættelsen af Arek. Tværtimod så er det jo helt i tråd med hinanden.
Derimod er det dobbeltmoralsk at OB-fans kritiserer FCM for at ansætte Arek, når deres egen klub har ansat både David og Mads Timm.
Jeg ved godt det er lidt svært at forstå, men prøv at læs det igennem langsomt 2 gange, så fanger du det nok.
Forskellen er vel at Polski slår på damer, mens DN sagen vel var en slagsmål mellem Gaarde og DN... Jeg mener i hvertfald der er stor forskel på de "cases"...

Besvar