Landsholdet

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Landsholdet

Indlæg af YesAaBcan » 16. okt 2012, 21:36

Jeg vurderer 3. Målmanden starter inde og på toppen fra 2. Halvleg. Olsen er en handlings mand!

Dog OK af Kvist der.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

damp
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 28. jul 2006, 10:32

Re: Landsholdet

Indlæg af damp » 16. okt 2012, 21:40

Ja man kan undre sig over, at DBU ikke har ansat en af de andre 1 million landstrænere i Danmark, de kan jo alle se det åbenlyse. MO ved jo ikke noget om fodbold, og alle ved om alliancen med FCK og Brøndby.
Jeg er sikker på det vender når DBU ansaætte Hr. Jensen.
Så bliver de danske spillere bedre, og han kender til de lokale i dølle fjelde musse, som MO arogant har overset.
Hvorfor ikke bare stille med AaB..? De er jo i rødt og hvidt allerede og ren dansk :P
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Landsholdet

Indlæg af YesAaBcan » 16. okt 2012, 21:49

damp skrev:Ja man kan undre sig over, at DBU ikke har ansat en af de andre 1 million landstrænere i Danmark, de kan jo alle se det åbenlyse. MO ved jo ikke noget om fodbold, og alle ved om alliancen med FCK og Brøndby.
Jeg er sikker på det vender når DBU ansaætte Hr. Jensen.
Så bliver de danske spillere bedre, og han kender til de lokale i dølle fjelde musse, som MO arogant har overset.
Hvorfor ikke bare stille med AaB..? De er jo i rødt og hvidt allerede og ren dansk :P
Enig-knappen herfra. Dog bør man altid stille med en ikke-AaB'er. Der skal altid være en prygleknap. Og det kunne da godt være en tjøvnhavn'r vil jeg tro.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Landsholdet

Indlæg af Mr. Larsen » 16. okt 2012, 21:58

Så det hvis på tide med et målmands skifte, 2 drops i 2 kampe i træk, men det sker jo nok ikke han er jo gammel brøndby mand !
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Landsholdet

Indlæg af doukas » 16. okt 2012, 23:44

Så blev det alligevel for meget for en af spillerne med MO's opførelse....

http://www.bold.dk/nyt/Mtiliga-smidt-af-landsholdet" onclick="window.open(this.href);return false;
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Landsholdet

Indlæg af Brodernumsi » 16. okt 2012, 23:45

doukas skrev:Så blev det alligevel for meget for en af spillerne med MO's opførelse....

http://www.bold.dk/nyt/Mtiliga-smidt-af-landsholdet" onclick="window.open(this.href);return false;
Sådan en spiller skal bare sparkes af H til.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Landsholdet

Indlæg af Klaus » 16. okt 2012, 23:56

Brodernumsi skrev:
doukas skrev:Så blev det alligevel for meget for en af spillerne med MO's opførelse....

http://www.bold.dk/nyt/Mtiliga-smidt-af-landsholdet" onclick="window.open(this.href);return false;
Sådan en spiller skal bare sparkes af H til.
Ja, det skal han. På den anden side kan jeg sgu godt forstå, at han er frustreret over den latterlige og inkonsekvente linje Morten Olsen kører. Simon Poulsen bliver hentet ind, og stort set uden kamptræning overhaler han så en godt spillende Mtiliga. Lidt ligesom da Helenius var første angriber for efterfølgende ikke at få spilletid som angriber. Jeg er stået helt og aldeles af overfor Morten Olsen, og landsholdet er for mig en kilde til megen frustration og ikke ret meget glæde. Enhver idiot kunne se, at vi i desperat grad manglede endnu en boksspiller i aften. Olsens kommentar. "Agger er en bedre boksspiller end angriberne i superligaen". Han er da godt nok noget af en kegle - Olsen altså.

Så snakker han om vores mange skadede stjernespillere. Hvem er det egentlig han tænker på i den forbindelse????

Oder
2. div
2. div
Indlæg: 159
Tilmeldt: 18. sep 2009, 00:20
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Landsholdet

Indlæg af Oder » 16. okt 2012, 23:59

Klaus skrev:
Brodernumsi skrev:
doukas skrev:Så blev det alligevel for meget for en af spillerne med MO's opførelse....

http://www.bold.dk/nyt/Mtiliga-smidt-af-landsholdet" onclick="window.open(this.href);return false;
Sådan en spiller skal bare sparkes af H til.
Ja, det skal han. På den anden side kan jeg sgu godt forstå, at han er frustreret over den latterlige og inkonsekvente linje Morten Olsen kører. Simon Poulsen bliver hentet ind, og stort set uden kamptræning overhaler han så en godt spillende Mtiliga. Lidt ligesom da Helenius var første angriber for efterfølgende ikke at få spilletid som angriber. Jeg er stået helt og aldeles af overfor Morten Olsen, og landsholdet er for mig en kilde til megen frustration og ikke ret meget glæde. Enhver idiot kunne se, at vi i desperat grad manglede endnu en boksspiller i aften. Olsens kommentar. "Agger er en bedre boksspiller end angriberne i superligaen". Han er da godt nok noget af en kegle - Olsen altså.

Så snakker han om vores mange skadede stjernespillere. Hvem er det egentlig han tænker på i den forbindelse????
Den eneste jeg kan komme i tanke om er Kvists normale makker på midten, Zimling.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Landsholdet

Indlæg af Brodernumsi » 17. okt 2012, 00:06

Klaus skrev:
Brodernumsi skrev:
doukas skrev:Så blev det alligevel for meget for en af spillerne med MO's opførelse....

http://www.bold.dk/nyt/Mtiliga-smidt-af-landsholdet" onclick="window.open(this.href);return false;
Sådan en spiller skal bare sparkes af H til.
Ja, det skal han. På den anden side kan jeg sgu godt forstå, at han er frustreret over den latterlige og inkonsekvente linje Morten Olsen kører. Simon Poulsen bliver hentet ind, og stort set uden kamptræning overhaler han så en godt spillende Mtiliga. Lidt ligesom da Helenius var første angriber for efterfølgende ikke at få spilletid som angriber. Jeg er stået helt og aldeles af overfor Morten Olsen, og landsholdet er for mig en kilde til megen frustration og ikke ret meget glæde. Enhver idiot kunne se, at vi i desperat grad manglede endnu en boksspiller i aften. Olsens kommentar. "Agger er en bedre boksspiller end angriberne i superligaen". Han er da godt nok noget af en kegle - Olsen altså.

Så snakker han om vores mange skadede stjernespillere. Hvem er det egentlig han tænker på i den forbindelse????
Det er betingelserne i professionel fodbold. Du finder ikke et eneste landshold/klub hvor spillerne kan nægte at sidde på bænken, eller "kræve forklaringer" som man nogengange hører, uden det får konsekvenser. Du/I ville mene nøjagtig det samme hvis det skete i AaB. Men det er jo ret populært at være anti-MO herinde.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Landsholdet

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 17. okt 2012, 00:17

Brodernumsi skrev:
Klaus skrev:
Brodernumsi skrev:
doukas skrev:Så blev det alligevel for meget for en af spillerne med MO's opførelse....

http://www.bold.dk/nyt/Mtiliga-smidt-af-landsholdet" onclick="window.open(this.href);return false;
Sådan en spiller skal bare sparkes af H til.
Ja, det skal han. På den anden side kan jeg sgu godt forstå, at han er frustreret over den latterlige og inkonsekvente linje Morten Olsen kører. Simon Poulsen bliver hentet ind, og stort set uden kamptræning overhaler han så en godt spillende Mtiliga. Lidt ligesom da Helenius var første angriber for efterfølgende ikke at få spilletid som angriber. Jeg er stået helt og aldeles af overfor Morten Olsen, og landsholdet er for mig en kilde til megen frustration og ikke ret meget glæde. Enhver idiot kunne se, at vi i desperat grad manglede endnu en boksspiller i aften. Olsens kommentar. "Agger er en bedre boksspiller end angriberne i superligaen". Han er da godt nok noget af en kegle - Olsen altså.

Så snakker han om vores mange skadede stjernespillere. Hvem er det egentlig han tænker på i den forbindelse????
Det er betingelserne i professionel fodbold. Du finder ikke et eneste landshold/klub hvor spillerne kan nægte at sidde på bænken, eller "kræve forklaringer" som man nogengange hører, uden det får konsekvenser. Du/I ville mene nøjagtig det samme hvis det skete i AaB. Men det er jo ret populært at være anti-MO herinde.
Det handler jo for h... ikke om hvorvidt det r ok at nægte at spille, det handler om at MO sejler rundt i både sine udtagelser og sine udtalelser til pressen, så spillerne naturligt nok bliver frustrerede. Helenius kommer heller ikke på holdet efter sin berettigede kritik, men selvom det var dumt af ham forstår man til fulde hans frustration. Om Olsen så var verdens bedste træner ville det ikke ændre påsat hans facon er besværlig og han til tider formulerer sig helt uforståeligt, muligvis for at dække over den totale mangel på konsekvens.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Landsholdet

Indlæg af Brodernumsi » 17. okt 2012, 02:57

Poker-One-Kenobi skrev:
Brodernumsi skrev:
Klaus skrev:
Brodernumsi skrev:
doukas skrev:Så blev det alligevel for meget for en af spillerne med MO's opførelse....

http://www.bold.dk/nyt/Mtiliga-smidt-af-landsholdet" onclick="window.open(this.href);return false;
Sådan en spiller skal bare sparkes af H til.
Ja, det skal han. På den anden side kan jeg sgu godt forstå, at han er frustreret over den latterlige og inkonsekvente linje Morten Olsen kører. Simon Poulsen bliver hentet ind, og stort set uden kamptræning overhaler han så en godt spillende Mtiliga. Lidt ligesom da Helenius var første angriber for efterfølgende ikke at få spilletid som angriber. Jeg er stået helt og aldeles af overfor Morten Olsen, og landsholdet er for mig en kilde til megen frustration og ikke ret meget glæde. Enhver idiot kunne se, at vi i desperat grad manglede endnu en boksspiller i aften. Olsens kommentar. "Agger er en bedre boksspiller end angriberne i superligaen". Han er da godt nok noget af en kegle - Olsen altså.

Så snakker han om vores mange skadede stjernespillere. Hvem er det egentlig han tænker på i den forbindelse????
Det er betingelserne i professionel fodbold. Du finder ikke et eneste landshold/klub hvor spillerne kan nægte at sidde på bænken, eller "kræve forklaringer" som man nogengange hører, uden det får konsekvenser. Du/I ville mene nøjagtig det samme hvis det skete i AaB. Men det er jo ret populært at være anti-MO herinde.
Det handler jo for h... ikke om hvorvidt det r ok at nægte at spille, det handler om at MO sejler rundt i både sine udtagelser og sine udtalelser til pressen, så spillerne naturligt nok bliver frustrerede. Helenius kommer heller ikke på holdet efter sin berettigede kritik, men selvom det var dumt af ham forstår man til fulde hans frustration. Om Olsen så var verdens bedste træner ville det ikke ændre påsat hans facon er besværlig og han til tider formulerer sig helt uforståeligt, muligvis for at dække over den totale mangel på konsekvens.
Selvfølgelig handler det om en spiller der nægter at spille, alle andre trænere ville sparke ham af H til også. Om MO sejler rundt i sine udtagelser, er din subjektive vurdering.
At blive siet fra til en kamp er en del af hverdagen for en professionel fodboldspiller, hvis de ikke kan håndtere det, har de nok ikke en særlig gloværdig karriere ivente.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Landsholdet

Indlæg af mich1596 » 17. okt 2012, 04:26

Brodernumsi skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Brodernumsi skrev:
Klaus skrev:
Brodernumsi skrev:
doukas skrev:Så blev det alligevel for meget for en af spillerne med MO's opførelse....

http://www.bold.dk/nyt/Mtiliga-smidt-af-landsholdet" onclick="window.open(this.href);return false;
Sådan en spiller skal bare sparkes af H til.
Ja, det skal han. På den anden side kan jeg sgu godt forstå, at han er frustreret over den latterlige og inkonsekvente linje Morten Olsen kører. Simon Poulsen bliver hentet ind, og stort set uden kamptræning overhaler han så en godt spillende Mtiliga. Lidt ligesom da Helenius var første angriber for efterfølgende ikke at få spilletid som angriber. Jeg er stået helt og aldeles af overfor Morten Olsen, og landsholdet er for mig en kilde til megen frustration og ikke ret meget glæde. Enhver idiot kunne se, at vi i desperat grad manglede endnu en boksspiller i aften. Olsens kommentar. "Agger er en bedre boksspiller end angriberne i superligaen". Han er da godt nok noget af en kegle - Olsen altså.

Så snakker han om vores mange skadede stjernespillere. Hvem er det egentlig han tænker på i den forbindelse????
Det er betingelserne i professionel fodbold. Du finder ikke et eneste landshold/klub hvor spillerne kan nægte at sidde på bænken, eller "kræve forklaringer" som man nogengange hører, uden det får konsekvenser. Du/I ville mene nøjagtig det samme hvis det skete i AaB. Men det er jo ret populært at være anti-MO herinde.
Det handler jo for h... ikke om hvorvidt det r ok at nægte at spille, det handler om at MO sejler rundt i både sine udtagelser og sine udtalelser til pressen, så spillerne naturligt nok bliver frustrerede. Helenius kommer heller ikke på holdet efter sin berettigede kritik, men selvom det var dumt af ham forstår man til fulde hans frustration. Om Olsen så var verdens bedste træner ville det ikke ændre påsat hans facon er besværlig og han til tider formulerer sig helt uforståeligt, muligvis for at dække over den totale mangel på konsekvens.
Selvfølgelig handler det om en spiller der nægter at spille, alle andre trænere ville sparke ham af H til også. Om MO sejler rundt i sine udtagelser, er din subjektive vurdering.
At blive siet fra til en kamp er en del af hverdagen for en professionel fodboldspiller, hvis de ikke kan håndtere det, har de nok ikke en særlig gloværdig karriere ivente.

Det er en svær balancegang med en landstræner der gennem tiden har mannifestteret dk på europakortet som træner, med lidt god vilje, dk på verdenskortet jvf 80 er holdet.......men det lugter fg af fisk...........og det er ikke godt.........selv fisk må ikke lugte af fisk hvis den er frisk nok :cool: bare spørg i Esbjerg eller skagen for den sags skyld.

Men det er unægteligt en landstræner der er presset"jeg har ikke kendt magen til i 40 år"....................den lader vi lige stå ...........HOVSA MO..............findes der spillere/eksperter/tilskuere/fans..........der ikke er enige i dine dispositioner,og når det sker ,hvad gør vi så ,lillidu, jo da vi sender dem fg hjem, gør vi............og det løser jo så problemet med den åbentlyst "rebelske" mtiliga.
men åbner en kaskade af spørgsmål fra de resterende............eksperter/tilskuere/fans.

jvf div debatforaer vil jeg ikke gå ind i hvem der skulle være udtaget i stedet for/spille i stedet for.
Blot konstaterer at det vi har set igennem to kampe, med det materiale der ikke har været anvendt, samt de faktaer, at der mangler points, samt at der åbenbart ulmer intern uro,efterlader mig med en smag i munden af at det her hold med den her træner IKKE fungerer..........se det er kemi og ganske uforklarligt.

Ligesom vores mesterskab med egen stamme er bevis for at kemi går begge veje.

Jeg er KED af det MO, havde ønsket det bedste for dig og drengene........men det er ikke godt nok............lad mig nævne et par stykker der ligesom mtiliga kunne have gjort krav på større opmærksomhed.


Mål:kun en tåbe satser ikke på Manchester unitedes førstemålmand.............skadet eller ej............her er det på plads med en udmelding enten til Ferguson og en samlet fodboldverden.........eller bare til os roligans..med en tvist.
VB: du vælger Wass, her kunne du med fordel have skelet til OB-AaB
Midt: i min optik godkendt.
angreb: ingen kommentarer, du vælger at stille uden, Cornelius er mere end ok.....men det er der andre der også er. sommetider skal man tage chancen selv om man er gammel og grå(fergusson) det valgte du så ikke at gøre.....og det er der så ikke så meget at gøre ved

Go vind på din vej fremover.......håber projektet lykkedes.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Landsholdet

Indlæg af salling23 » 17. okt 2012, 07:25

Det er en svær balancegang med en landstræner der gennem tiden har mannifestteret dk på europakortet som træner, med lidt god vilje, dk på verdenskortet jvf 80 er holdet
Ved ikke helt hvor du vil hen med denne, men træneren der placerede os på verdenskortet var Sepp Piontek (og Ricardo)
Men det er unægteligt en landstræner der er presset"jeg har ikke kendt magen til i 40 år"....................den lader vi lige stå ...........HOVSA MO..............findes der spillere/eksperter/tilskuere/fans..........der ikke er enige i dine dispositioner,og når det sker ,hvad gør vi så ,lillidu, jo da vi sender dem fg hjem, gør vi............og det løser jo så problemet med den åbentlyst "rebelske" mtiliga.
men åbner en kaskade af spørgsmål fra de resterende............eksperter/tilskuere/fans
.
Det viser da handlekraft mere end det åbner for nye spørgsmål. Spillerne ved præcis, hvad der sker hvis de nægter at spille/sidde på bænken.
lad mig nævne et par stykker der ligesom mtiliga kunne have gjort krav på større opmærksomhed.


Mål:kun en tåbe satser ikke på Manchester unitedes førstemålmand.............skadet eller ej............her er det på plads med en udmelding enten til Ferguson og en samlet fodboldverden.........eller bare til os roligans..med en tvist
.
Han kan da ikke udtage en skadet spiller. Nu har Stephan (smørhandske) Andersen visthvad han står for (mangler) i de 2 sidste kampe. Nu må de forskellige målmænd vise hvad de kan i deres klubber indtil næste kamp.
VB: du vælger Wass, her kunne du med fordel have skelet til OB-AaB
Hold nu op. Der er ikke en dansk venstre back i ligaen, der kan overtage pladsen!
Midt: i min optik godkendt
.
Enig
angreb: ingen kommentarer, du vælger at stille uden, Cornelius er mere end ok.....men det er der andre der også er. sommetider skal man tage chancen selv om man er gammel og grå(fergusson) det valgte du så ikke at gøre.....og det er der så ikke så meget at gøre ved
Helt uforståeligt at han ikke udtager en angriber mere!
Om det skal være Helenius, Junker, Bille eller en fra Herfølge er egentlig underordnet, men vi havde i den grad haft problemer, hvis Bendtner var blevet skadet!
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
CFN
2. div
2. div
Indlæg: 215
Tilmeldt: 17. apr 2008, 17:31
Geografisk sted: 9280 Storvorde

Re: Landsholdet

Indlæg af CFN » 17. okt 2012, 08:56

Er det en diktat, hvor man selv skal sætte ord ind på de stiplede linier?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Landsholdet

Indlæg af Yankee » 17. okt 2012, 09:33

Klaus skrev:
Så snakker han om vores mange skadede stjernespillere. Hvem er det egentlig han tænker på i den forbindelse????
Det er måske lige voldsomt nok at kalde dem "stjernespillere", men Anders Lindegaard, Simon Poulsen, Nicolai Boilesen, Leon Andreasen og Nicolai Jørgensen havde alle pyntet på vores hold.

Derudover har vi en del reserver på skadeslisten: Jesper Juelsgård, Daniel Wass, Andreas Cornelius og Kasper Schmeichel.

Slutteligt må man huske på, at INGEN af de spillere, der var i kamp mod Italien reelt kan benævnes som "inde i en god periode". Det kan stort set ingen af alternativerne heller. Alle vores nøglespillere har haft formdyk eller skader, og de sekundære spillere har næsten allesammen været igennem hårde perioder på deres klubhold. Den bedste spiller i går var vel Lars Jacobsen, der har en god, stabil klubsituation, hvor holdet spiller godt og han får al den spilletid, han har behov for. Det har en kæmpe betydning for landsholdets muligheder.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Landsholdet

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 17. okt 2012, 10:10

Yankee skrev:
Slutteligt må man huske på, at INGEN af de spillere, der var i kamp mod Italien reelt kan benævnes som "inde i en god periode". Det kan stort set ingen af alternativerne heller. Alle vores nøglespillere har haft formdyk eller skader, og de sekundære spillere har næsten allesammen været igennem hårde perioder på deres klubhold. Den bedste spiller i går var vel Lars Jacobsen, der har en god, stabil klubsituation, hvor holdet spiller godt og han får al den spilletid, han har behov for. Det har en kæmpe betydning for landsholdets muligheder.

Set i netop det lys, kan man måske alligevel godt forstå Mtiligas frustration igår? Her er jo netop tale om en spiller "i en god, stabil klubsituation, hvor holdet spiller godt og han får al den spilletid, han har behov for", men alligevel bliver han overhalet af en småskadet Simon Poulsen? Morten Olsen har været landstræner så længe nu, at han har den trup han fortjener at have.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Landsholdet

Indlæg af Funky » 17. okt 2012, 11:01

Brodernumsi skrev:
Selvfølgelig handler det om en spiller der nægter at spille, alle andre trænere ville sparke ham af H til også. Om MO sejler rundt i sine udtagelser, er din subjektive vurdering.
At blive siet fra til en kamp er en del af hverdagen for en professionel fodboldspiller, hvis de ikke kan håndtere det, har de nok ikke en særlig gloværdig karriere ivente.
En fodboldtræner er en leder. Der findes god og dårlig ledelse. Er man en dårlig leder agerer de ansatte mere uhensigtsmæssigt end hvis man er en god leder. Hvis MO (eller hans rygklappere) gemmer sig bag, at "folk bare skal holde kæft og spille bold", så er det dårlig ledelse. I et ellers så autoritært og hierarkisk system som Forsvaret har man for længst erkendt, at de gamle kæft, trit og retning-metoder ikke du'r i en moderne verden. At lege Solkonge er at sætte overliggeren for ens lederskab meget, meget lavt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Landsholdet

Indlæg af jernskjorten » 17. okt 2012, 11:12

(Flytter lige dette indlæg fra Helenius-tråden, da den vist hører mere til her:)
Funky skrev:...
Jeg har altså ikke indtrykket af, at mandskabsbehandling er iblandt Olsens spidskompetencer. At han har behov for at korsfæste Mtiliga på den måde efter kampen for at redde sin egen røv fra kritik understreger det bare. Sådan noget gør en LEDER ikke. Han kunne have vist lidt format ved at sige "personstrid, ingen kommentarer", men i stedet får man en unødvendig blow-by-blow redegørelse. Olsen har leveret 2 lådne kampe med sit hold, men nu kan alle medier så grynte om den fæle Mtiliga i stedet for. Dårlig mandskabsbehandling - go' spin. Nu er det jo nærmest Mtiligas skyld at DK tabte den kamp.
Jeg er også lidt overrasket over MO's måde at tackle situationen på. Udelukkelsen af Mtiliga synes jeg er helt i orden. Men hvad er MO's hensigt med at offentliggøre hele forløbet?
MO får vel det ud af det, at spillerne ikke er i tvivl om, hvem der bestemmer. Men det er vel ikke nødvendigt at bruge medierne til at kommunikere dét ud.
Så slipper MO måske for, at forløbet skal diskuteres igen og igen. Han melder klart ud til offentligheden, at Mtiliga ikke ønskede at være en del af truppen mod Italien. Dermed lukket for pressens spekulationer i, hvad belægget var for dén disposition.

Jeg synes, at denne episode (og forløbet omkring Helenius) vidner om en leder i ubalance. At han ikke magter i det mindste at vente en dags tid, og derefter vurderer, om Mtiliga skal hænges til tørre offentligt. Han står lige efter et skuffende nederlag, og så skal han lige sparke på en af sine tidligere ansatte. Det virker meget uprofessionelt og barnligt.

Jeg har et indtryk af MO som en meget kontant og hård landstræner, men det kan såmænd også være i orden. I DK er vi måske ikke helt med på den lidt diktatoriske ledelsesstil, som man kender i de store ligaer, og som MO er eksponent for. Jeg tror bare ikke, at MO havde overlevet i så mange år, hvis han generelt mishandlede truppen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Landsholdet

Indlæg af Funky » 17. okt 2012, 11:15

jernskjorten skrev:
Jeg har et indtryk af MO som en meget kontant og hård landstræner, men det kan såmænd også være i orden. I DK er vi måske ikke helt med på den lidt diktatoriske ledelsesstil, som man kender i de store ligaer, og som MO er eksponent for. Jeg tror bare ikke, at MO havde overlevet i så mange år, hvis han generelt mishandlede truppen.
Jeg hopper lige herover også:

Nu er han jo godt hjulpet, dels af alle spilleres drøm om at spille på landsholdet (jeg forstår det ikke helt, men kan konstatere, at sådan er det), et måske mere kynisk ønske om at tjene pengene og promovere sig selv, og i det danske landsholds tilfælde, et grundigt indarbejdet hierarisk system (et såkaldt "basse-system"), hvor en inderkreds af særligt vigtige og begunstigede spillere holder orden i geledderne. Jeg husker eks. den dybt pinlige spiller-strejke, hvor landsholdet spiller-råd / indercirkel med Jon Dahl i spidsen dikterede, at ingen måtte udtale sig til pressen - hvad enten de ville det eller ej.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Landsholdet

Indlæg af Gnu » 17. okt 2012, 11:27

Så fik man også set, hvordan en spiller, som svigter sine holdkammerater i en afgørende situation, kan vendes mod Olsen.

Efter min mening er der overhovedet ingen undskyldning for Mtiligas dybt egoistiske opførsel. Når man på den måde melder sig ud og svigter på det groveste, så har man heller ikke fortjent at træneren efterfølgende holder hånden over én. Det er ene og alene Mtiliga, der har bragt sig selv i den her situation.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar