Landsholdet

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Landsholdet

Indlæg af Funky » 17. okt 2012, 11:33

Gnu skrev:Så fik man også set, hvordan en spiller, som svigter sine holdkammerater i en afgørende situation, kan vendes mod Olsen.

Efter min mening er der overhovedet ingen undskyldning for Mtiligas dybt egoistiske opførsel. Når man på den måde melder sig ud og svigter på det groveste, så har man heller ikke fortjent at træneren efterfølgende holder hånden over én. Det er ene og alene Mtiliga, der har bragt sig selv i den her situation.
Re. det med at "fortjene" noget fra træneren, så er en del af min pointe netop, at en rigtig leder opfører sig ordentligt, OGSÅ når den 'ansatte' er urimelig. Hvis det er det, der er tilfældet i den her sag.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Landsholdet

Indlæg af Gnu » 17. okt 2012, 11:41

Funky skrev:
Gnu skrev:Så fik man også set, hvordan en spiller, som svigter sine holdkammerater i en afgørende situation, kan vendes mod Olsen.

Efter min mening er der overhovedet ingen undskyldning for Mtiligas dybt egoistiske opførsel. Når man på den måde melder sig ud og svigter på det groveste, så har man heller ikke fortjent at træneren efterfølgende holder hånden over én. Det er ene og alene Mtiliga, der har bragt sig selv i den her situation.
Re. det med at "fortjene" noget fra træneren, så er en del af min pointe netop, at en rigtig leder opfører sig ordentligt, OGSÅ når den 'ansatte' er urimelig. Hvis det er det, der er tilfældet i den her sag.
Jeg kan virkelig ikke se, hvorfor Morten Olsen skulle bekymre sig om at behandle Mtliga pænt, når han pisser sine holdkammerater og sin træner op og ned ad ryggen med sådan et afbud. Olsen skal udøve god personaleledelse over for dem, der gerne vil spille på landsholdet, og Olsen og Bonde udviser da netop fantastisk god mandskabsbehandling over for det øvrige landshold, når de formår at holde grunden til Mtiligas afbud hemmeligt for resten af truppen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Landsholdet

Indlæg af jernskjorten » 17. okt 2012, 11:44

Funky skrev:
jernskjorten skrev:
Jeg har et indtryk af MO som en meget kontant og hård landstræner, men det kan såmænd også være i orden. I DK er vi måske ikke helt med på den lidt diktatoriske ledelsesstil, som man kender i de store ligaer, og som MO er eksponent for. Jeg tror bare ikke, at MO havde overlevet i så mange år, hvis han generelt mishandlede truppen.
Jeg hopper lige herover også:

Nu er han jo godt hjulpet, dels af alle spilleres drøm om at spille på landsholdet (jeg forstår det ikke helt, men kan konstatere, at sådan er det), et måske mere kynisk ønske om at tjene pengene og promovere sig selv, og i det danske landsholds tilfælde, et grundigt indarbejdet hierarisk system (et såkaldt "basse-system"), hvor en inderkreds af særligt vigtige og begunstigede spillere holder orden i geledderne. Jeg husker eks. den dybt pinlige spiller-strejke, hvor landsholdet spiller-råd / indercirkel med Jon Dahl i spidsen dikterede, at ingen måtte udtale sig til pressen - hvad enten de ville det eller ej.
Jeg kan godt sætte mig ind i, at det for en fodboldspiller er stort at repræsentere sit land, og slutrunderne til EM og VM er uden tvivl også meget specielle, og gode præstationer i en slutrunde har også en helt særlig "aura" omkring sig, som f.eks. 84-, 86-, 92- og 98-slutrunderne har for DK.

Med hensyn til hierarkiet er det for mig et sundhedstegn, at der er enkelte spillere, der har mere at skulle have sagt end andre, men det skal hænge sammen med spillernes betydning for holdets præstationer.

Problemet med spillerstrejken var i mine øjne ikke, at det var en inderkreds af spillere, der tog en beslutning på hele truppens vegne, men derimod at beslutningen var at kappe den røde tråd til hele tanken med landsholdet - at det er nationens hold. Det var en markering af, at de havde nok i sig selv og ville blæse på, hvad andre måtte mene.

Og jeg synes at strejken var et billede på, hvad det er for et landshold vi har haft under MO. Med fuld opbakning fra DBU og Lars Berendt har man haft en arrogant tilgang til kritik, og magen til sure mænd skal man da lede længe efter (måske er debatside.dk et godt sted at starte). Et eksempel er de mildest talt tarvelige tilskuertal i Parken. Der er ingen tegn på, at DBU ser indad, men i stedet sidder Lars Berendt blot og ser endnu mere mopset ud over, at folk ikke vil give i underkanten af 400 kr. for at se "hele Danmarks hold".

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Landsholdet

Indlæg af Funky » 17. okt 2012, 11:46

Gnu skrev:
Funky skrev:
Gnu skrev:Så fik man også set, hvordan en spiller, som svigter sine holdkammerater i en afgørende situation, kan vendes mod Olsen.

Efter min mening er der overhovedet ingen undskyldning for Mtiligas dybt egoistiske opførsel. Når man på den måde melder sig ud og svigter på det groveste, så har man heller ikke fortjent at træneren efterfølgende holder hånden over én. Det er ene og alene Mtiliga, der har bragt sig selv i den her situation.
Re. det med at "fortjene" noget fra træneren, så er en del af min pointe netop, at en rigtig leder opfører sig ordentligt, OGSÅ når den 'ansatte' er urimelig. Hvis det er det, der er tilfældet i den her sag.
Jeg kan virkelig ikke se, hvorfor Morten Olsen skulle bekymre sig om at behandle Mtliga pænt, når han pisser sine holdkammerater og sin træner op og ned ad ryggen med sådan et afbud. Olsen skal udøve god personaleledelse over for dem, der gerne vil spille på landsholdet, og Olsen og Bonde udviser da netop fantastisk god mandskabsbehandling over for det øvrige landshold, når de formår at holde grunden til Mtiligas afbud hemmeligt for resten af truppen.
Så ser vi forskelligt på, hvad god ledelse er.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Landsholdet

Indlæg af jernskjorten » 17. okt 2012, 11:52

Funky skrev:
Gnu skrev:Jeg kan virkelig ikke se, hvorfor Morten Olsen skulle bekymre sig om at behandle Mtliga pænt, når han pisser sine holdkammerater og sin træner op og ned ad ryggen med sådan et afbud. Olsen skal udøve god personaleledelse over for dem, der gerne vil spille på landsholdet, og Olsen og Bonde udviser da netop fantastisk god mandskabsbehandling over for det øvrige landshold, når de formår at holde grunden til Mtiligas afbud hemmeligt for resten af truppen.
Så ser vi forskelligt på, hvad god ledelse er.
Enig. Jeg er helt med på, at det er godt at holde det skjult for resten af truppen før kampen, da det bare skaber uro. Men hvorfor er det god ledelse at hænge Mtiliga ud i pressen? Det virker udelukkende som en unødig straffeaktion.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Landsholdet

Indlæg af Martin Bak » 17. okt 2012, 11:54

Funky skrev:
Gnu skrev:
Funky skrev:
Gnu skrev:Så fik man også set, hvordan en spiller, som svigter sine holdkammerater i en afgørende situation, kan vendes mod Olsen.

Efter min mening er der overhovedet ingen undskyldning for Mtiligas dybt egoistiske opførsel. Når man på den måde melder sig ud og svigter på det groveste, så har man heller ikke fortjent at træneren efterfølgende holder hånden over én. Det er ene og alene Mtiliga, der har bragt sig selv i den her situation.
Re. det med at "fortjene" noget fra træneren, så er en del af min pointe netop, at en rigtig leder opfører sig ordentligt, OGSÅ når den 'ansatte' er urimelig. Hvis det er det, der er tilfældet i den her sag.
Jeg kan virkelig ikke se, hvorfor Morten Olsen skulle bekymre sig om at behandle Mtliga pænt, når han pisser sine holdkammerater og sin træner op og ned ad ryggen med sådan et afbud. Olsen skal udøve god personaleledelse over for dem, der gerne vil spille på landsholdet, og Olsen og Bonde udviser da netop fantastisk god mandskabsbehandling over for det øvrige landshold, når de formår at holde grunden til Mtiligas afbud hemmeligt for resten af truppen.
Så ser vi forskelligt på, hvad god ledelse er.

MO er selvfølgelig nødt til at sende et kraftigt signal til omverdenen og tale lige ud af posen - det SKAL en GOD leder gøre imo. Jeg har respekt for den måde MO har grebet den her sag an på. MO behandler de andre spillere ordentlig ved at tage kraftigt afstand fra mtiliga som har set sag selv over holdet og ladt sine medspillere i stikken . Olsen er forpligtiget til at behandle de spillere som gider indordne sig i en trup ordentlligt - det kunne mtiliga ikke så har han i min verden ikke fortjent nogen som helst beskyttelse af MO i denne sag
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Landsholdet

Indlæg af Martin Bak » 17. okt 2012, 11:56

jernskjorten skrev:
Funky skrev:
Gnu skrev:Jeg kan virkelig ikke se, hvorfor Morten Olsen skulle bekymre sig om at behandle Mtliga pænt, når han pisser sine holdkammerater og sin træner op og ned ad ryggen med sådan et afbud. Olsen skal udøve god personaleledelse over for dem, der gerne vil spille på landsholdet, og Olsen og Bonde udviser da netop fantastisk god mandskabsbehandling over for det øvrige landshold, når de formår at holde grunden til Mtiligas afbud hemmeligt for resten af truppen.
Så ser vi forskelligt på, hvad god ledelse er.
Enig. Jeg er helt med på, at det er godt at holde det skjult for resten af truppen før kampen, da det bare skaber uro. Men hvorfor er det god ledelse at hænge Mtiliga ud i pressen? Det virker udelukkende som en unødig straffeaktion.
selvfølgelig er det en straffeaktion ! idioten traf et valg om at skide sine medspillere, trænere og i for sig også fansene et stykke - mtiliga har fået som fortjent!
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Landsholdet

Indlæg af Gnu » 17. okt 2012, 11:59

jernskjorten skrev:
Funky skrev:
Gnu skrev:Jeg kan virkelig ikke se, hvorfor Morten Olsen skulle bekymre sig om at behandle Mtliga pænt, når han pisser sine holdkammerater og sin træner op og ned ad ryggen med sådan et afbud. Olsen skal udøve god personaleledelse over for dem, der gerne vil spille på landsholdet, og Olsen og Bonde udviser da netop fantastisk god mandskabsbehandling over for det øvrige landshold, når de formår at holde grunden til Mtiligas afbud hemmeligt for resten af truppen.
Så ser vi forskelligt på, hvad god ledelse er.
Enig. Jeg er helt med på, at det er godt at holde det skjult for resten af truppen før kampen, da det bare skaber uro. Men hvorfor er det god ledelse at hænge Mtiliga ud i pressen? Det virker udelukkende som en unødig straffeaktion.
Det var jo kommet ud alligevel. Mtiliga har optrådt dybt illoyalt over for sin arbejdsgiver. Så er man altså selv skyld i det, der følger med.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Landsholdet

Indlæg af alithebeast » 17. okt 2012, 11:59

Martin Bak skrev:
Funky skrev:
Gnu skrev:
Funky skrev:
Gnu skrev:Så fik man også set, hvordan en spiller, som svigter sine holdkammerater i en afgørende situation, kan vendes mod Olsen.

Efter min mening er der overhovedet ingen undskyldning for Mtiligas dybt egoistiske opførsel. Når man på den måde melder sig ud og svigter på det groveste, så har man heller ikke fortjent at træneren efterfølgende holder hånden over én. Det er ene og alene Mtiliga, der har bragt sig selv i den her situation.
Re. det med at "fortjene" noget fra træneren, så er en del af min pointe netop, at en rigtig leder opfører sig ordentligt, OGSÅ når den 'ansatte' er urimelig. Hvis det er det, der er tilfældet i den her sag.
Jeg kan virkelig ikke se, hvorfor Morten Olsen skulle bekymre sig om at behandle Mtliga pænt, når han pisser sine holdkammerater og sin træner op og ned ad ryggen med sådan et afbud. Olsen skal udøve god personaleledelse over for dem, der gerne vil spille på landsholdet, og Olsen og Bonde udviser da netop fantastisk god mandskabsbehandling over for det øvrige landshold, når de formår at holde grunden til Mtiligas afbud hemmeligt for resten af truppen.
Så ser vi forskelligt på, hvad god ledelse er.

MO er selvfølgelig nødt til at sende et kraftigt signal til omverdenen og tale lige ud af posen - det SKAL en GOD leder gøre imo. Jeg har respekt for den måde MO har grebet den her sag an på. MO behandler de andre spillere ordentlig ved at tage kraftigt afstand fra mtiliga som har set sag selv over holdet og ladt sine medspillere i stikken . Olsen er forpligtiget til at behandle de spillere som gider indordne sig i en trup ordentlligt - det kunne mtiliga ikke så har han i min verden ikke fortjent nogen som helst beskyttelse af MO i denne sag
En god leder havde sørget for at skabe ro og harmoni på arbejdspladsen til at begynde med.
Hader København!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Landsholdet

Indlæg af Funky » 17. okt 2012, 12:06

Martin Bak skrev:
jernskjorten skrev:
Funky skrev:
Gnu skrev:Jeg kan virkelig ikke se, hvorfor Morten Olsen skulle bekymre sig om at behandle Mtliga pænt, når han pisser sine holdkammerater og sin træner op og ned ad ryggen med sådan et afbud. Olsen skal udøve god personaleledelse over for dem, der gerne vil spille på landsholdet, og Olsen og Bonde udviser da netop fantastisk god mandskabsbehandling over for det øvrige landshold, når de formår at holde grunden til Mtiligas afbud hemmeligt for resten af truppen.
Så ser vi forskelligt på, hvad god ledelse er.
Enig. Jeg er helt med på, at det er godt at holde det skjult for resten af truppen før kampen, da det bare skaber uro. Men hvorfor er det god ledelse at hænge Mtiliga ud i pressen? Det virker udelukkende som en unødig straffeaktion.
selvfølgelig er det en straffeaktion ! idioten traf et valg om at skide sine medspillere, trænere og i for sig også fansene et stykke - mtiliga har fået som fortjent!
En god leder sætter sig ud over følelserne og opfører sig ordentligt, også i de ophedede situationer. En straffeaktion for rullende kameraer er ikke ordentlig opførsel. Hvor er det patetisk af MO at medvirke til, at hans flop som træner skal syltes ind i en personsag.

"Personsag, ingen yderligere kommentarer til det, lad os snakke om kampen". Sådan SKULLE det have lydt fra MO.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Landsholdet

Indlæg af Funky » 17. okt 2012, 12:06

Gnu skrev: Det var jo kommet ud alligevel.
Ikke noget argument for at undlade at opføre sig ordentligt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Landsholdet

Indlæg af Gnu » 17. okt 2012, 12:33

Funky skrev:
Gnu skrev: Det var jo kommet ud alligevel.
Ikke noget argument for at undlade at opføre sig ordentligt.
Du fik vist ikke lige konteksten med, da du citerede:
Mtiliga har optrådt dybt illoyalt over for sin arbejdsgiver. Så er man altså selv skyld i det, der følger med.
Apropos opføre sig ordentligt: Det råd kunne Mtliga godt bruge.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Landsholdet

Indlæg af Funky » 17. okt 2012, 12:48

Gnu skrev:
Funky skrev:
Gnu skrev: Det var jo kommet ud alligevel.
Ikke noget argument for at undlade at opføre sig ordentligt.
Du fik vist ikke lige konteksten med, da du citerede:
Mtiliga har optrådt dybt illoyalt over for sin arbejdsgiver. Så er man altså selv skyld i det, der følger med.
Apropos opføre sig ordentligt: Det råd kunne Mtliga godt bruge.
Jeg tog ikke konteksten med, fordi det er irrelevant i forhold til, hvordan MO burde håndtere situationen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Landsholdet

Indlæg af Gnu » 17. okt 2012, 12:54

Selvfølgelig er det ikke irrelevant.

Men som du selv skrev tidligere, så har vi forskelligt syn på det, og vi kommer vist ikke videre.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Landsholdet

Indlæg af Brodernumsi » 17. okt 2012, 13:20

Funky skrev:
Brodernumsi skrev:
Selvfølgelig handler det om en spiller der nægter at spille, alle andre trænere ville sparke ham af H til også. Om MO sejler rundt i sine udtagelser, er din subjektive vurdering.
At blive siet fra til en kamp er en del af hverdagen for en professionel fodboldspiller, hvis de ikke kan håndtere det, har de nok ikke en særlig gloværdig karriere ivente.
En fodboldtræner er en leder. Der findes god og dårlig ledelse. Er man en dårlig leder agerer de ansatte mere uhensigtsmæssigt end hvis man er en god leder. Hvis MO (eller hans rygklappere) gemmer sig bag, at "folk bare skal holde kæft og spille bold", så er det dårlig ledelse. I et ellers så autoritært og hierarkisk system som Forsvaret har man for længst erkendt, at de gamle kæft, trit og retning-metoder ikke du'r i en moderne verden. At lege Solkonge er at sætte overliggeren for ens lederskab meget, meget lavt.
Hvad basere du det på? Måske er Mtiliga bare ikke for smart? De eneste kommentarer jeg har hørt fra spillerne omkring MOs trænerstil og person, er at de er rigtig glade for ham, og flere var fremme og anbefale at DBU forlængede med ham efter EM.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Landsholdet

Indlæg af Funky » 17. okt 2012, 13:22

Gnu skrev:Selvfølgelig er det ikke irrelevant.

Men som du selv skrev tidligere, så har vi forskelligt syn på det, og vi kommer vist ikke videre.
Jeg mener det er irrelevant i den forstand, at når man som leder er nået dertil, at man vil afbryde samarbejdet med en ansat, så er der langt mest format i at holde det på et niveau hvor man ikke offentligt bevæger sig ud i nogle lange, salvelsesfulde serenader omkring hvor slem den ansatte har været. Som chef har man magten - man kan bare fyre vedkommende, hvis man ikke er tilfreds med indsatsen. Så er situationen løst, og alle kan arbejde fremad. Hvis man oveni den magt lige skal give folk et los med i røven ud af døren med den måbende offentlighed som tilskuer, så er man patetisk. Og når det samtidig falder efter nogle elendige dispositioner af chefen selv - som helt forsvinder i mediebilledet - så begynder jeg at undre mig over, hvorfor ikke bare Morten Olsen men også Peter Bonde skal give den SÅ meget gas. Det er uprofessionelt, og det er sgu en dårlig leder som begår den synd han fyrer den ansatte for.

"Så gjorde han det, og så sagde han det, og I kan nok forstå at det er meget, meget slemt, og vi blev allesammen SÅ chokerede, og bla bla bla, og derfor må vi fyre den slemme mand, kan I forstå det, har I allesammen hørt det, bla bla bla". Det er ikke en stærk leder som bevæger sig ud i sådan en gang sparken nedad. Det er en svag leder som prøver at virke stærk på den eneste måde, han kender, og effekten er ofte den modsatte.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Landsholdet

Indlæg af Funky » 17. okt 2012, 13:31

Brodernumsi skrev:
Funky skrev:
Brodernumsi skrev:
Selvfølgelig handler det om en spiller der nægter at spille, alle andre trænere ville sparke ham af H til også. Om MO sejler rundt i sine udtagelser, er din subjektive vurdering.
At blive siet fra til en kamp er en del af hverdagen for en professionel fodboldspiller, hvis de ikke kan håndtere det, har de nok ikke en særlig gloværdig karriere ivente.
En fodboldtræner er en leder. Der findes god og dårlig ledelse. Er man en dårlig leder agerer de ansatte mere uhensigtsmæssigt end hvis man er en god leder. Hvis MO (eller hans rygklappere) gemmer sig bag, at "folk bare skal holde kæft og spille bold", så er det dårlig ledelse. I et ellers så autoritært og hierarkisk system som Forsvaret har man for længst erkendt, at de gamle kæft, trit og retning-metoder ikke du'r i en moderne verden. At lege Solkonge er at sætte overliggeren for ens lederskab meget, meget lavt.
Hvad basere du det på? Måske er Mtiliga bare ikke for smart? De eneste kommentarer jeg har hørt fra spillerne omkring MOs trænerstil og person, er at de er rigtig glade for ham, og flere var fremme og anbefale at DBU forlængede med ham efter EM.
Uh, jeg tør næsten ikke gætte på hvilke spillere vi taler om...eller hvorfor de dog skulle sige som de har gjort...

Nej, jeg aner ikke om 20, 40 eller 60% af spillerne på landsholdet elsker eller hader Olsen. Der er garanteret folk i alle lejre. Jeg ved heller ikke hvad der præcist er foregået mellem Olsen og Mtiliga forud for den her hændelse. Det gør ingen af os. Men vi ved at det åbenbart er MEGET vigtigt for Olsen og Bonde at fortælle om det, i en grad som er langt ud over det passende, efter min mening. DET kan jeg se, og det er i sig selv dårlig ledelse.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Landsholdet

Indlæg af MrBangDK » 17. okt 2012, 13:32

Fed lynch stemning på debatten - lige meget hvad, så ville det have været forkert..


MO gjorde som han gjorde... idiot!!!

MO ville ikke udtale sig om hvorfor han ikke satte Mtiliga ind... Idiot!!!

MO ville ikke udtale sig om andet end kampen... Idiot!!! og typisk DBU!!



Jeg er ikke nogen MO fan, men herinde er det sgu lige meget hvad han gør, så er han en idiot!

Der er mange potentielle gode landstrænere og store ledere herinde, hvis alt var så simpelt som det skrevne....

God weekend - nu tager jeg til 9000 og glæder mig til at se Aalborgs landhold på lørdag!! :cheers:
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Landsholdet

Indlæg af Funky » 17. okt 2012, 13:40

MrBangDK skrev:Fed lynch stemning på debatten - lige meget hvad, så ville det have været forkert..


MO gjorde som han gjorde... idiot!!!

MO ville ikke udtale sig om hvorfor han ikke satte Mtiliga ind... Idiot!!!

MO ville ikke udtale sig om andet end kampen... Idiot!!! og typisk DBU!!



Jeg er ikke nogen MO fan, men herinde er det sgu lige meget hvad han gør, så er han en idiot!

Der er mange potentielle gode landstrænere og store ledere herinde, hvis alt var så simpelt som det skrevne....

God weekend - nu tager jeg til 9000 og glæder mig til at se Aalborgs landhold på lørdag!! :cheers:
Aarh...nu overser du vist lige, at jeg er så flink at næsten glemme den berettigede kritik af MO's fodboldmæssige dispositioner for at levere en endnu mere berettiget kritik af hans mandskabshåndtering. ;)
Go' kamp.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Landsholdet

Indlæg af sulakvelidze » 17. okt 2012, 13:41

I betragtning af, hvor stor lynchstemning der var over for Kenneth Stenild, da han viste sig umoden over for AaB og Lynge, er det lidt vildt at se det samme forum gå i lynchstemning over for landstræneren, fordi Mtiliga gør noget meget værre.

Besvar