Brøndby

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af Pastorius » 10. mar 2016, 14:05

Gnu skrev: Bestyrelsen er håndplukket af Jan Bech, så formentlig har de bare klappet hælene sammen.
En mand som Krarup har vel ikke behov for at skade sit image for den smule (relativt) han vel kan få ud af det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Brøndby

Indlæg af Fabbe » 10. mar 2016, 14:58

De ting, der kommer ud, vidner om en fuldkommen blæst governancestruktur i selskabet.

- Jan Bech vil gerne af med træneren (hvad fanden har en pengemand og en bestyrelsesformand med det at gøre?)
- Bestyrelsen ville ikke, fremgår det (igen - hvorfor skulle de blande sig?)

Tilbage er der en Troels Bech, som skulle forestille at have ansvaret, magten, den formelle kompetence.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Brøndby

Indlæg af Eksil » 10. mar 2016, 15:05

Fabbe skrev:De ting, der kommer ud, vidner om en fuldkommen blæst governancestruktur i selskabet.

- Jan Bech vil gerne af med træneren (hvad fanden har en pengemand og en bestyrelsesformand med det at gøre?)
- Bestyrelsen ville ikke, fremgår det (igen - hvorfor skulle de blande sig?)

Tilbage er der en Troels Bech, som skulle forestille at have ansvaret, magten, den formelle kompetence.
Detes beslutningsstruktur er ikke mere kompliceret end du gør den til.

Oscar (penge)
I
Alle andre (ingen penge)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af Pastorius » 10. mar 2016, 15:33

Eksil skrev:
Fabbe skrev:De ting, der kommer ud, vidner om en fuldkommen blæst governancestruktur i selskabet.

- Jan Bech vil gerne af med træneren (hvad fanden har en pengemand og en bestyrelsesformand med det at gøre?)
- Bestyrelsen ville ikke, fremgår det (igen - hvorfor skulle de blande sig?)

Tilbage er der en Troels Bech, som skulle forestille at have ansvaret, magten, den formelle kompetence.
Detes beslutningsstruktur er ikke mere kompliceret end du gør den til.

Oscar (penge)
I
Alle andre (ingen penge)
Men pointen omkring Troels Bech er valid. Der er ikke meget stolthed i ham, hvis han kan leve med i den grad at blive kørt hen over.

Det er vel også usædvanligt at man accepterer et job i en klub man allerede én gang er blevet fyret fra.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af Pastorius » 10. mar 2016, 18:12

Nu har Supporters Trust (de har en plads i bestyrelsen) udtrykt mistillid til JBA.

Gad vide om de helt har gennemtænkt konsekvenserne, hvis han faktisk tog dem på ordet og gik sin vej? Men de skal have kredit for idealismen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Brøndby

Indlæg af FlæskeFrank » 10. mar 2016, 18:25

Pastorius skrev:Nu har Supporters Trust (de har en plads i bestyrelsen) udtrykt mistillid til JBA.

Gad vide om de helt har gennemtænkt konsekvenserne, hvis han faktisk tog dem på ordet og gik sin vej? Men de skal have kredit for idealismen.
De har jo fuldstændig ret.

Spørgsmålet er jo også, at Jan Bech sagde, at han havde bestyrelsens opbakning. Hvis det nu viser sig, at han ikke har spurgt dem, men blot taget det for givet eller kun snakket med "hans egne folk i bestyrelsen" så kommer der jo nok en ekstra føljeton, hvor et andet bestyrelsesmedlem bakker om Supporters Trust.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Brøndby

Indlæg af Eksil » 10. mar 2016, 18:56

Uden hans penge skal Brøndby bygge klubben helt om, ala. AaBs turnaround. De har et forventet underskud på 15-25 mio kr, hvilket indkluderer 17 mio i indtæger her til sommer. Samtidig har de 11 mio. i kassen så det løber jo ikke rundt længe. Af deres salgbare spillere kan jeg nok kun få øje på Dumisi som en der kan indbringe en rimelig slat, og så har de sikkert også et talent eller to de kan skyde af for at lukke det hul.

Kort sagt. Uden Bech ingen Brøndby i den nuværende form.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Brøndby

Indlæg af le Cid » 10. mar 2016, 18:59

Eksil skrev:Uden hans penge skal Brøndby bygge klubben helt om, ala. AaBs turnaround. De har et forventet underskud på 15-25 mio kr, hvilket indkluderer 17 mio i indtæger her til sommer. Samtidig har de 11 mio. i kassen så det løber jo ikke rundt længe. Af deres salgbare spillere kan jeg nok kun få øje på Dumisi som en der kan indbringe en rimelig slat, og så har de sikkert også et talent eller to de kan skyde af for at lukke det hul.

Kort sagt. Uden Bech ingen Brøndby i den nuværende form.
Havde det været AaB, så havde jeg også hellere taget en tur ned for at slippe af med sådan et tågehorn!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af Bech » 10. mar 2016, 19:22

Eksil skrev:Kort sagt. Uden Bech ingen Brøndby i den nuværende form.
Modtaget. Går ud og hænger mig i haven.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Brøndby

Indlæg af Pastorius » 10. mar 2016, 20:54

Eksil skrev:Uden hans penge skal Brøndby bygge klubben helt om, ala. AaBs turnaround. De har et forventet underskud på 15-25 mio kr, hvilket indkluderer 17 mio i indtæger her til sommer. Samtidig har de 11 mio. i kassen så det løber jo ikke rundt længe. Af deres salgbare spillere kan jeg nok kun få øje på Dumisi som en der kan indbringe en rimelig slat, og så har de sikkert også et talent eller to de kan skyde af for at lukke det hul.

Kort sagt. Uden Bech ingen Brøndby i den nuværende form.
Selv hvis han går, og alligevel holder hånden økonomisk under dem resten af året, så skal de på tre kvartaler vende en total underskudsforretning fra det nuværende vingeskudte format. Det kan de ikke, og denne gang begynder det at se rigtig vanskeligt ud med at andre folks penge til at bygge skidtet op.

Mit bud er at de konkurs, hvis JBA trækker sig. De kan ikke nå at rette det op. Det er desværre også mit bud at det er der ingensomhelst chance for, selv hvis et stort mindretal i bestyrelsen følger BST.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Brøndby

Indlæg af FlæskeFrank » 10. mar 2016, 20:56

Bech skrev:
Eksil skrev:Kort sagt. Uden Bech ingen Brøndby i den nuværende form.
Modtaget. Går ud og hænger mig i haven.
Man får :danmarkfan: skyld for meget.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Brøndby

Indlæg af Eksil » 10. mar 2016, 21:02

Pastorius skrev:
Eksil skrev:Uden hans penge skal Brøndby bygge klubben helt om, ala. AaBs turnaround. De har et forventet underskud på 15-25 mio kr, hvilket indkluderer 17 mio i indtæger her til sommer. Samtidig har de 11 mio. i kassen så det løber jo ikke rundt længe. Af deres salgbare spillere kan jeg nok kun få øje på Dumisi som en der kan indbringe en rimelig slat, og så har de sikkert også et talent eller to de kan skyde af for at lukke det hul.

Kort sagt. Uden Bech ingen Brøndby i den nuværende form.
Selv hvis han går, og alligevel holder hånden økonomisk under dem resten af året, så skal de på tre kvartaler vende en total underskudsforretning fra det nuværende vingeskudte format. Det kan de ikke, og denne gang begynder det at se rigtig vanskeligt ud med at andre folks penge til at bygge skidtet op.

Mit bud er at de konkurs, hvis JBA trækker sig. De kan ikke nå at rette det op. Det er desværre også mit bud at det er der ingensomhelst chance for, selv hvis et stort mindretal i bestyrelsen følger BST.
AaBs turnaround var cirka lige så håbløs, og de kan platte omgivelserne for lidt penge til overgangen. Dog tror jeg heller ikke han smutter, med mindre fansene i stor stil vender sig imod ham. En større kampange imod ham som person og så tror jeg han kunne finde på at skride.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Brøndby

Indlæg af Fabbe » 10. mar 2016, 22:39

Eksil skrev:
Fabbe skrev:De ting, der kommer ud, vidner om en fuldkommen blæst governancestruktur i selskabet.

- Jan Bech vil gerne af med træneren (hvad fanden har en pengemand og en bestyrelsesformand med det at gøre?)
- Bestyrelsen ville ikke, fremgår det (igen - hvorfor skulle de blande sig?)

Tilbage er der en Troels Bech, som skulle forestille at have ansvaret, magten, den formelle kompetence.
Detes beslutningsstruktur er ikke mere kompliceret end du gør den til.

Oscar (penge)
I
Alle andre (ingen penge)
Nej, jeg er fuldkommen enig med dig i, at det ikke er kompliceret.

"Blæst" er her synonym med anderledes, for at sige det mildt. Noget, der ikke er i overensstemmelse med vanlig skik i børsnoterede virksomheder.

Kigger man på den nære forhistorie i dansk fodbold, er det netop kendetegnende for dysfunktionelle organisationer i professionel fodbold, at man har et løjerligt forhold til traditionelle governanceprincipper. AaB virker aktuelt til at have en sund governancestruktur. Leverer man. Holder man budgettet.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Brøndby

Indlæg af Mogens » 10. mar 2016, 22:42

Bech skrev:
Eksil skrev:Kort sagt. Uden Bech ingen Brøndby i den nuværende form.
Modtaget. Går ud og hænger mig i haven.
:thumbsup:
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1566
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Brøndby

Indlæg af dyhrmaN » 11. mar 2016, 12:36

Jeg synes, at folk skal holde op med at kalde ting for 'gate'.

Gylle-gate
Oscar-gate
Randers-gate

Stop! ... Nu!

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 800
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: Brøndby

Indlæg af Steve-Dave » 11. mar 2016, 12:39

dyhrmaN skrev:Jeg synes, at folk skal holde op med at kalde ting for 'gate'.

Gylle-gate
Oscar-gate
Randers-gate

Stop! ... Nu!
No g8 h8 m8!

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Brøndby

Indlæg af Fabbe » 11. mar 2016, 12:48

dyhrmaN skrev:Jeg synes, at folk skal holde op med at kalde ting for 'gate'.

Gylle-gate
Oscar-gate
Randers-gate

Stop! ... Nu!
Du har ret. Det er en skandaløs brug af sproget. En gate-gate.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Brøndby

Indlæg af gravballe » 22. mar 2016, 17:50

Så skal der hentes penge, mon ikke nok det skal lykkes dem endnu engang. http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/6008277

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Brøndby

Indlæg af thomasjn » 22. mar 2016, 21:44

Så længe de bliver ved med at forcere og hente mærkeligt ind til højre og ventre er det underordnet, hvor mange penge de får så længe de ikke kan hente Messi, Ronaldo og Lewandowski.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Brøndby

Indlæg af Lindmark » 29. mar 2016, 09:03

Pastorius skrev:
Eksil skrev:Uden hans penge skal Brøndby bygge klubben helt om, ala. AaBs turnaround. De har et forventet underskud på 15-25 mio kr, hvilket indkluderer 17 mio i indtæger her til sommer. Samtidig har de 11 mio. i kassen så det løber jo ikke rundt længe. Af deres salgbare spillere kan jeg nok kun få øje på Dumisi som en der kan indbringe en rimelig slat, og så har de sikkert også et talent eller to de kan skyde af for at lukke det hul.

Kort sagt. Uden Bech ingen Brøndby i den nuværende form.
Selv hvis han går, og alligevel holder hånden økonomisk under dem resten af året, så skal de på tre kvartaler vende en total underskudsforretning fra det nuværende vingeskudte format. Det kan de ikke, og denne gang begynder det at se rigtig vanskeligt ud med at andre folks penge til at bygge skidtet op.

Mit bud er at de konkurs, hvis JBA trækker sig. De kan ikke nå at rette det op. Det er desværre også mit bud at det er der ingensomhelst chance for, selv hvis et stort mindretal i bestyrelsen følger BST.
Oscar genopstiller ikke, ifølge BT. Men hvad det betyder for pengeoverførslernes hyppighed og omfang er endnu ikke klart...
Lindmark / Vendelbokartellet

Besvar