Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
birk
Allstar
Allstar

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af birk » 14. mar 2016, 08:02

Hov så tabte Vendsyssel igen
Herligt

Brugeravatar
Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frederik Åkesson, Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Haverslev-Holmsø
Kontakt:

Indlæg af Fabbe » 16. mar 2016, 23:37

Velkommen til Hobro, tømmermænd og bondeanger.

Den nye Mallorca-tribune står nu klar efter halvandet år i superligaen. Klar til at stå gabende tom fra nu og til evighed.

På grund af et åndssvagt licensprincip blev det forlangt, at man kunne rejse et stadion. Det påbegyndte man så på et sent tidspunkt. Et byråd blev presset til at ryste op med et tocifret millionbeløb, der gør indhug i en kommune som Mariagerfjord, for hvem ville dog sidde i det byråd og sende hjemmekampene til Randers, HVIS Hobro skulle overleve i ligaen?

Det skal de så ikke, og formentlig får vi ikke Hobro at se igen. Den nye tribune bliver en såkaldt hvid elefant, som DBU pressede stakkels Hobro til at opføre. En ubrugelig tribune, selv om man udmærket kunne afvikle superligakampe, der passede til Hobros forhold.

I Mariagerfjord talte de om brandingværdi og så videre. Gad vide om den Mallorcatribune ikke har spist det overskud, der kunne komme og lidt mere til?
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 17. mar 2016, 00:21

Fabbe skrev:Velkommen til Hobro, tømmermænd og bondeanger.

Den nye Mallorca-tribune står nu klar efter halvandet år i superligaen. Klar til at stå gabende tom fra nu og til evighed.

På grund af et åndssvagt licensprincip blev det forlangt, at man kunne rejse et stadion. Det påbegyndte man så på et sent tidspunkt. Et byråd blev presset til at ryste op med et tocifret millionbeløb, der gør indhug i en kommune som Mariagerfjord, for hvem ville dog sidde i det byråd og sende hjemmekampene til Randers, HVIS Hobro skulle overleve i ligaen?

Det skal de så ikke, og formentlig får vi ikke Hobro at se igen. Den nye tribune bliver en såkaldt hvid elefant, som DBU pressede stakkels Hobro til at opføre. En ubrugelig tribune, selv om man udmærket kunne afvikle superligakampe, der passede til Hobros forhold.

I Mariagerfjord talte de om brandingværdi og så videre. Gad vide om den Mallorcatribune ikke har spist det overskud, der kunne komme og lidt mere til?
Udmærket blog om Hobros transformation som måske er gået for hurtigt
http://www.tipsbladet.dk/blog/martindav ... ostet-dyrt

Since
1. div
1. div

Indlæg af Since » 19. mar 2016, 22:04

Endnu et søm til Hobro i dag. Men hvorfor mener i det er sidste gang vi ser dem i superligaen ? 1. Division bliver jo noget svagere næste sæson når de 3 bedste er væk til sommer.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 2. apr 2016, 16:54

Hobro har nu rekorden for flest minutter i streg uden et mål. Tillykke. Det er ikke alle der får sat et sådant varigt mærke på ligaen.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 2. apr 2016, 16:58

Eksil skrev:Hobro har nu rekorden for flest minutter i streg uden et mål. Tillykke. Det er ikke alle der får sat et sådant varigt mærke på ligaen.
Vil nu mere huske dem som fyraftensprofferne der igen og igen ydmygede Brøndby.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 11. maj 2016, 21:58

Så blev nedrykningen fra Superligaen en endegyldig realitet for Hobro IK. Himmerlændingene har været et positivt bekendtskab, men set i bagklogskabens ulideligt klare lys er udviklingen nok gået for stærkt med fuldtids setup, moderniseret stadion og et væld af nye spillere. Med andre ord har hobroenserne mistet det der gjorde klubben unik og er i dag blevet en ganske normal lille Superliga klub.

Det der kan gavne Hobro IK er at næste sæsons 1. division ser meget svag ud. Der er ingen anden nedrykker som konkurrent og det er svært at se hvem der skal udgøre en trussel i toppen. Vejle fejler gang på gang og står endnu engang med et bragende underskud, med mindre de finder en udenlandsk sugardaddy så kan det godt ligne smalkost for klubben.

Hvis ikke Silkeborg smider oprykningen så tror jeg at Vendsyssel FF og Hobro IK vil udkæmpe en nordjysk duel om 1. pladsen i næste sæsons 1. division.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 24. maj 2018, 11:51

Iflg. Nordjyske forlader Thomasberg Hobro IK til fordel for rivalen FC Randers

Alexis
1. div
1. div
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 24. maj 2018, 14:20

frederikshavneren skrev:
24. maj 2018, 11:51
Iflg. Nordjyske forlader Thomasberg Hobro IK til fordel for rivalen FC Randers
Mon de lige prøver at malke Randers for lidt mønt idet han først har udløb 30.september. Kan nemt blive en stirre konkurrence. Randers har en midlertidig træner nu, men vil selvfølgelig gerne have den nye træner ind til sæsonstart. Hobro kan selvfølgelig heller ikke være tilfreds med en cheftræner der kører hele opstarten og derefter smutter efter knap 10 kampe.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 24. maj 2018, 14:27

Mon ikke Kuhn også er i spil til jobbet i Hobro. Tæt på Aalborg, en klub med værdier der flugter med Kuhns. Derudover, så mindes jeg Kuhn tidligere udtale at han var interesseret i Randersjobbet før Moniz kom til, og han er vel ikke blevet mindre interesseret, og har vel lagt bud ind på jobbet. Det kunne måske betyde at Randers, som også kender til manden som assistentræner, også har vurderet at han ikke har det der skal til i den stilling.
"Jeg tror ikke, at der er nogle, der kan være uenige i, at man ikke har skabt en perfekt struktur" - ordekvilibrist Fedtmule.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 24. maj 2018, 20:25

Buzz Killington skrev:
24. maj 2018, 14:27
Mon ikke Kuhn også er i spil til jobbet i Hobro. Tæt på Aalborg, en klub med værdier der flugter med Kuhns. Derudover, så mindes jeg Kuhn tidligere udtale at han var interesseret i Randersjobbet før Moniz kom til, og han er vel ikke blevet mindre interesseret, og har vel lagt bud ind på jobbet. Det kunne måske betyde at Randers, som også kender til manden som assistentræner, også har vurderet at han ikke har det der skal til i den stilling.
Jeg må ærlig indrømme, at jeg ikke vil kunne forstå, hvis Kuhn tog jobbet som træner for Hobro. Det virker bare ikke som den projekttype han vil gøre i. Ligesom jeg heller ikke kan forestille mig Bo Henriksen som cheftræner for FCK.

Derimod synes jeg, at det ligner et rigtig godt match mellem Hobro og Kent Nielsen. Langsigtet projekt gode muligheder for at formeklub og spillere, ligesom der måske ikke er så mange stjerner i klubben.

Men generelt er det et godt tidspunkt at skulle finde en ny træner, der løber mange spændende kandidater rundt. Kuhn, Michelsen, Kent, Riddersholm, derudover er folk som Johnny Mølby, Strudal og Faxe også kontraktfrie. Der er nok glemt nogle. Christian Lønstrup kunne måske også fristes med superliga.

Og hvis jeg skulle byde ind på et rigtig godt match til Hobro, så vil det være Michael Hemmingsen, som træner Næstved. Han burde springe 1. division over.
- FlæskeFrank

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 31. maj 2018, 19:02

Faxe var med flyet til Aalborg, så måske han er i spil til jobbet i Hobro.
Jeg savner Winsnes

Besvar