Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af dyhrmaN » 3. jan 2015, 11:18

ThomasLW skrev:
dyhrmaN skrev:Er der nogen, der har set tegningerne fra Hobros stadionplaner, som de viste DBU?
Det eneste jeg lige kunne finde var den her på TV2Nord.

Billede
Tak! :)

Jeg kan godt lide realismen i stadionets størrelse. Afkortede tribuner og hovedsageligt ståpladser - det må være billigt men alligevel nok til at nå de af DBU satte krav. Mallorca-tribunen kommer til at være stor med næsten 4000 pladser og bliver sikkert den mest anvendte tribune. Modsat kan den store ståtribune bag mål, nord-tribunen, godt gå hen og blive meget tom. Medmindre da at Hobros hårde kerne beslutter sig for at holde til der.
Det kan undre en smule, hvis man ikke sætter tag på Mallorca-tribunen (det er det fedeste navn ever!), de par ekstra millioner er jeg sikker på vil være rigtigt godt givet ud. En siddetribune i regnvejr er ikke synderligt optimalt.
Afslutningsvis er der vist fejl i tegningen af SparNord Tribunen. Denne tribune går mig bekendt ikke langs med hele banen, men spænder vel cirka 1/3 inde på midten af banen. Jeg har dog hørt tale om, at de overvejede at bygge tribunen langs med hele banen, sådan det kommer til at se ud som på billedet. Det ville dog givetvis også ændre på kapaciteten. En kapacitet man komme overveje at tage fra tribunerne bag mål ved at formindske særligt nordtribunen. Jeg kan godt lide tanken om et stadion med to store langsider og små endetribuner. Det giver på sin vis en mere realistisk fordeling af publikum og ser godt ud. Lidt ligesom Gladsaxe stadion.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 2. feb 2015, 10:19

FCM light fortsætter med deres forkærlighed for Ikast spillere. Seneste tilgang er Mikkel Thygesen der nok havde karrierens bedste år i Ikast.

Nu mangler hobroenserne bare at hente Paul Onazhu i Ikast

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af nik » 19. apr 2015, 21:32

Squ flot at se Hobro i Superligaen, og hvad de får ud af det matriale der er til rådighed. AaB kan nok lære en hel del omkring indstilling til hver enkelt kamp

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af jernskjorten » 20. apr 2015, 08:38

nik skrev:Squ flot at se Hobro i Superligaen, og hvad de får ud af det matriale der er til rådighed. AaB kan nok lære en hel del omkring indstilling til hver enkelt kamp
Ja, de har lært noget af AaB fra sidste sæson.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af thomasjn » 21. apr 2015, 09:19

nik skrev:Squ flot at se Hobro i Superligaen, og hvad de får ud af det matriale der er til rådighed. AaB kan nok lære en hel del omkring indstilling til hver enkelt kamp
Enig, havde vi set helt så meget gejst fra vores egne spillere havde den sæson ikke været så miserabel. Ja der har været europe og mange kampe, men det bør f.eks. ikke have nogen betydning nu. Det er lang tid siden vi røg ud af Europa. Vores spillere skal i den grad se indad for magen til slatten og ugidelig indstilling skal man lede længe efter. En ting er, at vi næppe bliver mestre igen - det tror jeg egentlig de færreste forventede, men selvom man har mistet Kusk kan man stadig godt kæmpe for det fremfor at være så mentalt fraværende.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af gravballe » 21. apr 2015, 10:48

Det værste er enlig altid, at hvergang AaB bliver mester, så falder det altid helt sammen igen. I år var alle muligheder der for i det mindste at få europæisk igen, men det smed man også væk, med sin lade indstilling til tingene.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Pastorius » 21. apr 2015, 10:55

gravballe skrev:Det værste er enlig altid, at hvergang AaB bliver mester, så falder det altid helt sammen igen. I år var alle muligheder der for i det mindste at få europæisk igen, men det smed man også væk, med sin lade indstilling til tingene.
Ja, bare vi aldrig var blevet meste....
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af gravballe » 21. apr 2015, 10:57

Pastorius skrev:
gravballe skrev:Det værste er enlig altid, at hvergang AaB bliver mester, så falder det altid helt sammen igen. I år var alle muligheder der for i det mindste at få europæisk igen, men det smed man også væk, med sin lade indstilling til tingene.
Ja, bare vi aldrig var blevet meste....
selvfølgelig ikke, jeg gad bare godt, vi kunne udnytte vores mesterskaber lidt bedre, til andet end at falde direkte tilbage til 5-7 pladser...

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Kristian » 21. apr 2015, 12:03

Pastorius skrev:
gravballe skrev:Det værste er enlig altid, at hvergang AaB bliver mester, så falder det altid helt sammen igen. I år var alle muligheder der for i det mindste at få europæisk igen, men det smed man også væk, med sin lade indstilling til tingene.
Ja, bare vi aldrig var blevet meste....
Vil give gravballe ret. Vi fejler gang på gang, når vi er blevet mestre. Det er der jo ikke noget nyt i. Det er bare at se på statistikkerne. De taler sin tydelige sprog.

Realistisk er vi nu nok ude at spillet om 3-4 pladsen, men chancen er der dog endnu og det er kun fordi de andre ikke fatter at stikke af.
------------------
mvh Kristian

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Eksil » 13. maj 2015, 14:26

Hobro kan snart være helt fri for de forbandede offensiv spillere. Hvilsom smutter helt sikkert (½ mio euro skriver medier), Antipas snakker om at ville væk, Berggren er allerede smuttet og nu skriver Bold.dk at Thygesen har skrevet med Randers. De svære 2er kan blive rigtig svær for Hobro.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Yankee » 17. maj 2015, 11:14

Vi kunne jo passe hjælpe dem af med Mads Hvilsom. For dælen, hvor ville han være giftig i AaB.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Patmand » 17. maj 2015, 13:56

Yankee skrev:Vi kunne jo passe hjælpe dem af med Mads Hvilsom. For dælen, hvor ville han være giftig i AaB.
At betale en halv million Euro for endnu en angriber, som man har fem af i forvejen? Jeg tør godt at love at det kommer ikke til at ske.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Yankee » 17. maj 2015, 14:01

Patmand skrev:
Yankee skrev:Vi kunne jo passe hjælpe dem af med Mads Hvilsom. For dælen, hvor ville han være giftig i AaB.
At betale en halv million Euro for endnu en angriber, som man har fem af i forvejen? Jeg tør godt at love at det kommer ikke til at ske.
Mads Hvilsom har primært spillet kant for Hobro. Derudover har han altså næsten lavet lige så mange mål som de fem, vi har i forvejen, så mon ikke der kunne findes plads.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Patmand » 17. maj 2015, 14:19

Yankee skrev:
Patmand skrev:
Yankee skrev:Vi kunne jo passe hjælpe dem af med Mads Hvilsom. For dælen, hvor ville han være giftig i AaB.
At betale en halv million Euro for endnu en angriber, som man har fem af i forvejen? Jeg tør godt at love at det kommer ikke til at ske.
Mads Hvilsom har primært spillet kant for Hobro. Derudover har han altså næsten lavet lige så mange mål som de fem, vi har i forvejen, så mon ikke der kunne findes plads.
Jo, som kant tror jeg det ville kunne blive interessant. Men igen...prisen, jeg ved ikke om AaB er parat til at betale den slags penge som er fremme i medierne. Det er mange år siden AaB sidst har betalt en halv million Euro for en spiller. Ja vi får se.

Hobro skal nok få sit at se til i den kommende sæson. Jeg tror der skal hives et par kaniner op af hatten for at undgå at hænge fast i bunden.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Hanga » 17. maj 2015, 15:10

Patmand skrev:
Yankee skrev:
Patmand skrev:
Yankee skrev:Vi kunne jo passe hjælpe dem af med Mads Hvilsom. For dælen, hvor ville han være giftig i AaB.
At betale en halv million Euro for endnu en angriber, som man har fem af i forvejen? Jeg tør godt at love at det kommer ikke til at ske.
Mads Hvilsom har primært spillet kant for Hobro. Derudover har han altså næsten lavet lige så mange mål som de fem, vi har i forvejen, så mon ikke der kunne findes plads.
Jo, som kant tror jeg det ville kunne blive interessant. Men igen...prisen, jeg ved ikke om AaB er parat til at betale den slags penge som er fremme i medierne. Det er mange år siden AaB sidst har betalt en halv million Euro for en spiller. Ja vi får se.
Ca. 4 millioner kr. er relativt mange penge for os ja, men kan vi nu få solgt Thomsen for en god pris som f.eks. 10 millioner, synes jeg ikke det er utænkeligt. Hvilsom har trods alt bevist sine kvaliteter over en længere periode, først i 1 division og nu i superligaen, og vil passe fint ind i vores trup som jeg ser det.

Vi har fået styr på økonomien og skal naturligvis ikke ud og betale store transfersummer, men omvendt er vi vel også ved at være der, hvor vi kan tillade os at investere en smule igen, især hvis vores målsætning skal være europæisk kvalifikation (hvilket jeg da håber at vi fremover vil sigte efter).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Yankee » 17. maj 2015, 16:05

3-4 mio. kr. er i hvert fald en sensationelt lav pris for en 22-årig spiller, der har lavet 15 mål i Superligaen. Hvis vi snakker om at købe Kasper Kusk eller Nicklas Helenius bør vi simpelthen også tale om at hente Mads Hvilsom.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Arendt » 17. maj 2015, 17:50

Yankee skrev:3-4 mio. kr. er i hvert fald en sensationelt lav pris for en 22-årig spiller, der har lavet 15 mål i Superligaen. Hvis vi snakker om at købe Kasper Kusk eller Nicklas Helenius bør vi simpelthen også tale om at hente Mads Hvilsom.
Enig! Hvis vi bytter Thomsen ud med Mads Hvilsom, så vi får en knap så komplet, men langt mere målfarlig spiller.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Buzz Killington » 17. maj 2015, 18:18

Jeg har ikke set så mange af Hobros kampe, men er han ikke lidt af en tonsertype? Ikke at vi ikke kan ændre spillestil, men passer han ind med de andre spillere vi har? Ikke noget kæmpe problem hvis han skal spille angriber, men som midtbane vil han blive en stopklods. Hvis vi skal have en ny til midten skal det være en gennembrudsspiller. Og den slags er enten meget dyre, eller også opdyrket vi dem selv.

Igen, kan være jeg tager fejl mht hans kvaliteter
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Eksil » 18. maj 2015, 08:20

Buzz Killington skrev:Jeg har ikke set så mange af Hobros kampe, men er han ikke lidt af en tonsertype? Ikke at vi ikke kan ændre spillestil, men passer han ind med de andre spillere vi har?
Han er i den grad en tonser og byttede man Thomsen ud med ham ville antallet af kvalificerede indlæg falde drastisk.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. maj 2015, 16:56

Eksil skrev:
Buzz Killington skrev:Jeg har ikke set så mange af Hobros kampe, men er han ikke lidt af en tonsertype? Ikke at vi ikke kan ændre spillestil, men passer han ind med de andre spillere vi har?
Han er i den grad en tonser og byttede man Thomsen ud med ham ville antallet af kvalificerede indlæg falde drastisk.
Desuden er han i høj grad en kontraspiller, og udpræget goalgetter som jeg synes ofte har lidt for meget blikket rettet mod målet, noget som han selvfølgelig kan tilgives så længe han scorer så meget som i øjeblikket. Hvis AaB fortsat vil spille fodbold på samme måde som man har bygget op under Kent, kan jeg ikke se ham passe ind. Passe ind gør han til gengæld til perfektion på det Hobro hold han spiller på i øjeblikket, og lur mig om det ikke er grunden til hans mange mål i denne sæson. Jeg må tilstå at jeg langtfra ville putte prædikater som klassespiller eller stort talent på Hvilsom.

Besvar