Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Provst i Brovst » 14. nov 2013, 21:31

Vil Hobro tiltrække arbejdere fra Nordjylland eller har Hobro vendt arbejderklassen ryggen?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Frygah » 14. nov 2013, 21:36

Provst i Brovst skrev:Vil Hobro tiltrække arbejdere fra Nordjylland eller har Hobro vendt arbejderklassen ryggen?
Ti hi, du er så sjov.

Hov, jeg er sikker på der er en tråd under "Diverse", hvor du ikke har lavet den fantastiske henvisning til din AaB for arbejdsklassen-debat.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Provst i Brovst » 14. nov 2013, 21:49

Frygah skrev:
Provst i Brovst skrev:Vil Hobro tiltrække arbejdere fra Nordjylland eller har Hobro vendt arbejderklassen ryggen?
Ti hi, du er så sjov.

Hov, jeg er sikker på der er en tråd under "Diverse", hvor du ikke har lavet den fantastiske henvisning til din AaB for arbejdsklassen-debat.
Kære kammerat, det er ikke min debat, ej heller er det en debat der er opstået fornyligt.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Elscorpio » 14. nov 2013, 22:20

jensemand57 skrev:
Elscorpio skrev:
frederikshavneren skrev:Hobro har netop vundet topopgøret mod Lyngby med 3-0. Hobro vandt fuldt fortjent og var meget overbevisende. Imponerende at hobroenserne har vundet alle hjemmekampene i sæsonen.

Tror godt AaB kan vænne sig til seriøs konkurrence fra lillebror i Hobro. Med sejren har Hobro et forspring på 9 point ned til netop besejrede Lyngby på
3. pladsen. Lyngby har tilmed spillet én kamp mere end Hobro.
Håber ikke de ryger op Hobro, sikke et l....stadion de har (sådan var det sidste gang vi spillede imod dem i pokalen i 2009)
Vi har fået ny tribune, så deeee. Forøvrigt så vi klip i pausen fra en bestemt pokalkamp fra 2009. Forøvrigt vist på en storskærm på selve Hobro stadion. :cool:
Jeg vil prøve Hobro stadion af igen før jeg ændrer mit standpunkt (Kan jo være Hobro og AaB trækker hinanden i semien eller finalen)

Hvis man skal kigge på det fedeste stadion i superligaen er Blue Water Arena min absolut favorit pga det er lukket i alle ender og dermed med til at skabe en bedre stemning.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af le Cid » 14. nov 2013, 23:13

Elscorpio skrev:
jensemand57 skrev:
Elscorpio skrev:
frederikshavneren skrev:Hobro har netop vundet topopgøret mod Lyngby med 3-0. Hobro vandt fuldt fortjent og var meget overbevisende. Imponerende at hobroenserne har vundet alle hjemmekampene i sæsonen.

Tror godt AaB kan vænne sig til seriøs konkurrence fra lillebror i Hobro. Med sejren har Hobro et forspring på 9 point ned til netop besejrede Lyngby på
3. pladsen. Lyngby har tilmed spillet én kamp mere end Hobro.
Håber ikke de ryger op Hobro, sikke et l....stadion de har (sådan var det sidste gang vi spillede imod dem i pokalen i 2009)
Vi har fået ny tribune, så deeee. Forøvrigt så vi klip i pausen fra en bestemt pokalkamp fra 2009. Forøvrigt vist på en storskærm på selve Hobro stadion. :cool:
Jeg vil prøve Hobro stadion af igen før jeg ændrer mit standpunkt (Kan jo være Hobro og AaB trækker hinanden i semien eller finalen)

Hvis man skal kigge på det fedeste stadion i superligaen er Blue Water Arena min absolut favorit pga det er lukket i alle ender og dermed med til at skabe en bedre stemning.
Jeg er ret sikker på, at pokalfinalen ikke bliver spillet i Hobro!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af jonas386 » 14. nov 2013, 23:53

Det taler også for Hobro at de allerede har samlet 38 ud af de godt 60 point det plejer at kræves at rykke op. Og det er altså på kun 16 kampe. Så de har 18 kampe til at skrabe små 22 point sammen. Selvfølgelig er de 60 point ingen garanti, men det ser da lovende ud for dem
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Yankee » 15. nov 2013, 09:59

Ja, og Hobro har altså også tre sikre point i den udsatte kamp mod Marienlyst. Jeg tør godt lægge hovedet på blokken og sige at Hobro rykker op.

Jeg vil faktisk gå så langt som at Hobros nuværende start-11 kunne være med i den bedste halvdel af Superligaen. Problemet er at de mister to stærke kort i Fisker og Hvilsom, og det bliver rigtig svært at erstatte dem. Derudover mangler Hobro stærke reservespillere og lidt mere rutine omkring holdet. Kan de løse alt dette i løbet af sommerpausen kommer de også til at overleve i Superligaen. Så gode er de.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Rams » 15. nov 2013, 10:17

Deres nuværende forsvar med Egholm, Justesen, Bøge og Lauridsen er i hvert fald godt selv efter ligastandard, men Lauridsen skal vel retur til FCM, når Juelsgård forventelig smutter?
In verbis simus faciles

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 15. nov 2013, 11:00

Yankee skrev:Ja, og Hobro har altså også tre sikre point i den udsatte kamp mod Marienlyst. Jeg tør godt lægge hovedet på blokken og sige at Hobro rykker op.

Jeg vil faktisk gå så langt som at Hobros nuværende start-11 kunne være med i den bedste halvdel af Superligaen. Problemet er at de mister to stærke kort i Fisker og Hvilsom, og det bliver rigtig svært at erstatte dem. Derudover mangler Hobro stærke reservespillere og lidt mere rutine omkring holdet. Kan de løse alt dette i løbet af sommerpausen kommer de også til at overleve i Superligaen. Så gode er de.
K. Fisker vender tilbage til Randers til vinter, hvilket er et stort tab for Hobro. Fisker slår nogle ualmindelig giftige dødbolde. Med én type som Fisker på holdet ville selv AaBs dødbolde blive langt farligere.

Hvilsom har udtalt at han meget gerne vil blive i Hobro, så mon ikke at der findes én løsning således at han bliver i Hobro.

Martin Thomsen bliver ofte overset, men han har spillet rigtig stærkt på Hobros midtbane. Han er god defensivt, men er samtidig rigtig god offensivt. KN har også lagt mærke til ham.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af jonas386 » 15. nov 2013, 12:08

Medmindre Randers ser en ide i at hente Fisker tilbage er det vel næppe utænkeligt at man beholder ham. Randers ser vel også en ide i at få en spiller tilbage med en god portion succes oplevelsr.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 15. nov 2013, 12:23

jonas386 skrev:Medmindre Randers ser en ide i at hente Fisker tilbage er det vel næppe utænkeligt at man beholder ham. Randers ser vel også en ide i at få en spiller tilbage med en god portion succes oplevelsr.
Fisker har skrevet kontrakt med Randers. "Den fortabte søn" vender tilbage til Randers til nytår. Som Fisker har spillet i efteråret kan han sagtens begå sig i Superligaen.

Det er vildt imponerende at lille Hobro klarer sig så godt. Det må være tæt på at Hobro bliver den mest sensationelle oprykker i Superligaens historie (jeg tror ikke at Hobro smider deres kæmpe forspring).

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af jonas386 » 15. nov 2013, 12:39

Arh, på den led. Troede han var lejet ud.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af doukas » 15. nov 2013, 12:45

jonas386 skrev:Medmindre Randers ser en ide i at hente Fisker tilbage er det vel næppe utænkeligt at man beholder ham. Randers ser vel også en ide i at få en spiller tilbage med en god portion succes oplevelsr.
Fisker HAR skrevet kontrakt med Randers?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 15. nov 2013, 13:37

http://www.nordjyske.dk/nyheder/hobro-s ... 3/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;
Det har altid undret mig hvordan det er lykkedes for en så lille klub som Hobro, at hente relativt mange etablerede spillere, men måske
forklaringen skal hentes i at de har nogle sværvægtere i sponsor/ejerkredsen.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Frygah » 15. nov 2013, 13:48

frederikshavneren skrev:http://www.nordjyske.dk/nyheder/hobro-s ... 3/112/1513
Det har altid undret mig hvordan det er lykkedes for en så lille klub som Hobro, at hente relativt mange etablerede spillere, men måske
forklaringen skal hentes i at de har nogle sværvægtere i sponsor/ejerkredsen.
Jeg tror også geografien har noget at sige.

Hobro ligger ret godt for spillere som ikke har slået igennem i Randers, AaB eller Viborg. Kombineret med lejeaftaler fra eksempelvis Herning, så har de nogle fornuftige forudsætninger. Såfremt de selvfølgelig har den nødvendige kapital, hvilket du rigtig nok peger på at de har med Stålkongen og andre.

Imponerende, ikke desto mindre!
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 18. nov 2013, 21:42

Selv om Hobro sparer et par spillere så imponerer de lige nu i pokalkvartfinalen mod Farum. FCN i stærkeste opstilling er efter 30 minutter pivheldige med ikke at være bagud. Mathias Bersang Sørensen har haft 3 skud på træværket i kampens første halve time.

Damn hvor er Hobros kontraangreb lynhurtige. De kan gøre ondt på alle hold.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af jensemand57 » 18. nov 2013, 23:28

Det blev så ikke en gentagelse af en bestemt pokalkamp fra 2009. Hobro havde 4 på træværket, men tabte dog 1-3. Hobro lærte forskellen mellem 1. Division og superligaen, men de spillede faktisk ikke dårligt.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af thomasjn » 27. nov 2013, 16:50

Deres fundament lyder solidt, hvorfor er ham milliadæren ikke i vores bestyrelse/ejerkreds?
I øvrigt må de da have det let ifht. DBUs kontraktkrav. Når nu spillerne lejes ud fra det andet selskab der bliver de vel også lønnet der. Omvendt er det vel Hobro IK som skal leve op til licenskravene.

Mht. Hobro har jeg svært ved at vurdere om de bliver et problem for os. Synes selvsagt, at SparNord burde skodde alle deres andre sportssponsorater og smide dem i vores kasse. Men rent sportsligt bliver de vel mere end lillebror til Randers, hvor der vel kunne opstå en storebror-lillebror rivalisering. Sådan tror jeg i hvert fald, men er ærligtalt noget usikker på om folk i Hobro orienterer sig mest mod Aalborg eller Randers. Dog må vi være et større brand, hvorfor jeg tror vores sponsorappeal er større i Hobro-land end Hobros er i AaB-land. DS gruppen bør vi se om vi kan få ind i AaBs sponsorkreds snarest.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af 12mand » 27. nov 2013, 18:21

thomasjn skrev:Deres fundament lyder solidt, hvorfor er ham milliadæren ikke i vores bestyrelse/ejerkreds?
I øvrigt må de da have det let ifht. DBUs kontraktkrav. Når nu spillerne lejes ud fra det andet selskab der bliver de vel også lønnet der. Omvendt er det vel Hobro IK som skal leve op til licenskravene.

Mht. Hobro har jeg svært ved at vurdere om de bliver et problem for os. Synes selvsagt, at SparNord burde skodde alle deres andre sportssponsorater og smide dem i vores kasse. Men rent sportsligt bliver de vel mere end lillebror til Randers, hvor der vel kunne opstå en storebror-lillebror rivalisering. Sådan tror jeg i hvert fald, men er ærligtalt noget usikker på om folk i Hobro orienterer sig mest mod Aalborg eller Randers. Dog må vi være et større brand, hvorfor jeg tror vores sponsorappeal er større i Hobro-land end Hobros er i AaB-land. DS gruppen bør vi se om vi kan få ind i AaBs sponsorkreds snarest.
nu ligger stål-kongens hjerte så i hobro. så vil næsten garantere at du ikke ser ham smide penge i hverken aalborg eller randers - lige meget hvor meget det kaster af sig. han har så mange penge at et par millioner fra eller til, ikke betyder det store.
lynge er gud!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 27. nov 2013, 20:45

thomasjn skrev:Deres fundament lyder solidt, hvorfor er ham milliadæren ikke i vores bestyrelse/ejerkreds?
I øvrigt må de da have det let ifht. DBUs kontraktkrav. Når nu spillerne lejes ud fra det andet selskab der bliver de vel også lønnet der. Omvendt er det vel Hobro IK som skal leve op til licenskravene.

Mht. Hobro har jeg svært ved at vurdere om de bliver et problem for os. Synes selvsagt, at SparNord burde skodde alle deres andre sportssponsorater og smide dem i vores kasse. Men rent sportsligt bliver de vel mere end lillebror til Randers, hvor der vel kunne opstå en storebror-lillebror rivalisering. Sådan tror jeg i hvert fald, men er ærligtalt noget usikker på om folk i Hobro orienterer sig mest mod Aalborg eller Randers. Dog må vi være et større brand, hvorfor jeg tror vores sponsorappeal er større i Hobro-land end Hobros er i AaB-land. DS gruppen bør vi se om vi kan få ind i AaBs sponsorkreds snarest.
Hobro har netop besejret Marienlyst 1-0. Sejrsmålet blev scoret i tillægstiden. Hvis Silkeborg vinder deres udsatte kamp mod Marienlyst, så har Hobro 9 point ned til Silkeborg på 3. pladsen. Med andre ord ser det rigtig godt ud for Hobro her ved vinterpausen.

For Hobros vedkommende vil opgør mod Randers være større end opgør mod AaB. Dels er Hobro tættere på Randers end Aalborg, derudover har der traditionelt været en livlig trafik af kasserede Randers spillere, som har skiftet til Hobro. Det er også derfor at jeg tidligere har kaldt Hobro "Randers light".
Pt. har Hobros dygtige sportschef Jens Hammer Sørensen, Anders Holm, Kasper Fisker, Mathias Bersang Sørensen og én midtbaneslider som jeg ikke lige kan huske navnet på fortid i Randers.

Besvar