Dansk mester 2014

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Buzz Killington » 14. maj 2014, 12:55

wohlers skrev:Alle de såkaldte fodboldeksperter der har haft travlt med at nedgøre AaB's danske mesterskab, som et af de mere billige af slagsen, kan godt stikke piben ind. Hvis man tager den indbyrdes stilling mellem top 5 holdene i årets superliga ser stillingen ud således:

1: AaB 12 kampe, 24 point, 7 sejre, 3 uafgjort, 2 tabte, 19-16 mål
2: FCM 12 kampe, 15 point, 4 sejre, 3 uafgjort, 5 tabte, 21-16 mål
3: Brøndby 12 kampe, 15 point, 4 sejre, 3 uafgjort, 5 tabte, 15-20 mål
4: Esbjerg 12 kampe, 13 point, 2 sejre, 7 uafgjort, 3 tabte, 12-13 mål
5: FCK 12 kampe, 13 point, 3 sejre, 4 uafgjort, 5 tabte, 19-21 mål

Det er i min verden et yderst fortjent mesterskab med stor afstand ned til de andre tophold! :-)
Jeg vil lige sige, jeg syntes de aller fleste udviser dyb respekt for AaB's mesterskab. Det var langt vaerre sidste gang i 08, og folk skal godt nok anstrenge sig for at finde forbehold med det spil vi har leveret. Gravgaards udsagn virker yderligere helt absurd da det netop gaar imod det generelle mediebillede omkring vores mesterskab.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af doukas » 14. maj 2014, 13:00

MHJ skrev:
wohlers skrev:Alle de såkaldte fodboldeksperter der har haft travlt med at nedgøre AaB's danske mesterskab, som et af de mere billige af slagsen, kan godt stikke piben ind. Hvis man tager den indbyrdes stilling mellem top 5 holdene i årets superliga ser stillingen ud således:

1: AaB 12 kampe, 24 point, 7 sejre, 3 uafgjort, 2 tabte, 19-16 mål
2: FCM 12 kampe, 15 point, 4 sejre, 3 uafgjort, 5 tabte, 21-16 mål
3: Brøndby 12 kampe, 15 point, 4 sejre, 3 uafgjort, 5 tabte, 15-20 mål
4: Esbjerg 12 kampe, 13 point, 2 sejre, 7 uafgjort, 3 tabte, 12-13 mål
5: FCK 12 kampe, 13 point, 3 sejre, 4 uafgjort, 5 tabte, 19-21 mål

Det er i min verden et yderst fortjent mesterskab med stor afstand ned til de andre tophold! :-)
Jeg vil lige sige, jeg syntes de aller fleste udviser dyb respekt for AaB's mesterskab. Det var langt vaerre sidste gang i 08, og folk skal godt nok anstrenge sig for at finde forbehold med det spil vi har leveret. Gravgaards udsagn virker yderligere helt absurd da det netop gaar imod det generelle mediebillede omkring vores mesterskab.
Er faktisk helt på linje med MHJ her, mediebilledet har generelt været meget anerkendende omkring AaBs mesterskab i hvert fald mere end i 2008, og der skal mere end en enkelt tosse's mening til at bringe mit pis i kog. Er Gravko ikke også den eneste der har kaldt mesterskabet for billigt?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af BoT » 14. maj 2014, 14:32

wohlers skrev:Alle de såkaldte fodboldeksperter der har haft travlt med at nedgøre AaB's danske mesterskab, som et af de mere billige af slagsen, kan godt stikke piben ind. Hvis man tager den indbyrdes stilling mellem top 5 holdene i årets superliga ser stillingen ud således:

1: AaB 12 kampe, 24 point, 7 sejre, 3 uafgjort, 2 tabte, 19-16 mål
2: FCM 12 kampe, 15 point, 4 sejre, 3 uafgjort, 5 tabte, 21-16 mål
3: Brøndby 12 kampe, 15 point, 4 sejre, 3 uafgjort, 5 tabte, 15-20 mål
4: Esbjerg 12 kampe, 13 point, 2 sejre, 7 uafgjort, 3 tabte, 12-13 mål
5: FCK 12 kampe, 13 point, 3 sejre, 4 uafgjort, 5 tabte, 19-21 mål

Det er i min verden et yderst fortjent mesterskab med stor afstand ned til de andre tophold! :-)
Men det er jo måske netop det, som kritikerne vil bruge som argument: Der har ikke været ret meget kvalitet i toppen i år, så derfor har det været lettere for et enkelt hold (fx AaB) at blive mestre = et billigt mesterskab.

Det, der i virkeligheden er interessant ved en diskussion omkring billige eller dyre mesterskaber er vel, om man kunne forestille sig mesterhold X fra en bestemt sæson indsat i en tidligere eller senere sæson. Altså fx: hvor mange point, ville dette års AaB-mesterhold have fået, hvis det havde spillet med i sæsonen 2004/05 eller 2010/11, hvor de fleste eksperter vel er enige om, at mesterholdet har været blandt de stærkeste nogensinde. Og omvendt, hvor ville fx. OBs sølvhold fra sæsonerne 2009-10-11 være endt, hvis det havde spillet med i årets superliga.
Det er en hypotetisk diskussion, men også en interessant diskussion. At kigge på fx. antal point (da det er den nemmeste måde at sammenligne på), giver på ingen måde et retvisende billede på det aktuelle mesterholds relative styrke.

Mit personlige gæt er, at vores nuværende hold ville have været i hvert fald i top-3 i de seneste mange sæsoner. FCK var utroligt stærke i 2011, og OB havde et meget solidt hold deromkring også, mens Brøndbys 2005 hold helt klart også var stærkere end vores nuværende. Men derimellem har der sgu været nogle andre hold (også fck- og bif-mestre), som vi i nuværende forfatning ville kunne spille lige op med - uagtet, hvor mange point, de fik dengang!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af astonvilla » 14. maj 2014, 21:28

BoT skrev:
wohlers skrev:Alle de såkaldte fodboldeksperter der har haft travlt med at nedgøre AaB's danske mesterskab, som et af de mere billige af slagsen, kan godt stikke piben ind. Hvis man tager den indbyrdes stilling mellem top 5 holdene i årets superliga ser stillingen ud således:

1: AaB 12 kampe, 24 point, 7 sejre, 3 uafgjort, 2 tabte, 19-16 mål
2: FCM 12 kampe, 15 point, 4 sejre, 3 uafgjort, 5 tabte, 21-16 mål
3: Brøndby 12 kampe, 15 point, 4 sejre, 3 uafgjort, 5 tabte, 15-20 mål
4: Esbjerg 12 kampe, 13 point, 2 sejre, 7 uafgjort, 3 tabte, 12-13 mål
5: FCK 12 kampe, 13 point, 3 sejre, 4 uafgjort, 5 tabte, 19-21 mål

Det er i min verden et yderst fortjent mesterskab med stor afstand ned til de andre tophold! :-)
Men det er jo måske netop det, som kritikerne vil bruge som argument: Der har ikke været ret meget kvalitet i toppen i år, så derfor har det været lettere for et enkelt hold (fx AaB) at blive mestre = et billigt mesterskab.

Det, der i virkeligheden er interessant ved en diskussion omkring billige eller dyre mesterskaber er vel, om man kunne forestille sig mesterhold X fra en bestemt sæson indsat i en tidligere eller senere sæson. Altså fx: hvor mange point, ville dette års AaB-mesterhold have fået, hvis det havde spillet med i sæsonen 2004/05 eller 2010/11, hvor de fleste eksperter vel er enige om, at mesterholdet har været blandt de stærkeste nogensinde. Og omvendt, hvor ville fx. OBs sølvhold fra sæsonerne 2009-10-11 være endt, hvis det havde spillet med i årets superliga.
Det er en hypotetisk diskussion, men også en interessant diskussion. At kigge på fx. antal point (da det er den nemmeste måde at sammenligne på), giver på ingen måde et retvisende billede på det aktuelle mesterholds relative styrke.

Mit personlige gæt er, at vores nuværende hold ville have været i hvert fald i top-3 i de seneste mange sæsoner. FCK var utroligt stærke i 2011, og OB havde et meget solidt hold deromkring også, mens Brøndbys 2005 hold helt klart også var stærkere end vores nuværende. Men derimellem har der sgu været nogle andre hold (også fck- og bif-mestre), som vi i nuværende forfatning ville kunne spille lige op med - uagtet, hvor mange point, de fik dengang!
Personligt synes jeg i virkeligheden at det mest interessante er at definitionen på hvornår et mesterskab er billigt til salg eller ej gradbøjes fra år til år, således FCK/BIF mesterskaber er super dyre og alle andre mesterskaber vundet er ren netto-slum-style.
Bienvenu Bassogog!

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af fish » 14. maj 2014, 22:39

Vi har taget mesterskabet for 4 gang og er vel stadig det eneste hold Vest for Storebælt der har. F... da hvad en såkaldt ekspert siger.
VI har trynet de andre top fem, Vi har underholdt hele DK.
Vi har endda omvendt MO og fået 4 landsholds udtagelser.

Gi den gas i morgen og søndag og lad være med at ænse de latterlige forsøg på at nedgøre dette mesterskab. Nøjagtigt som vores træner og spillere gør så fremragende.
At blive ved med at præstere er det bedste svar. God kamp i morgen!!

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af NIN » 19. maj 2014, 00:01

Så blev det første gang, at et DM blev afgjort på målscoren....pokkers midtjyder!

Billede
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Provst i Brovst » 19. maj 2014, 06:05

Juventus vandt også guld med point rekord, 102 point i 38 kampe. Aldrig før har et italiensk hold opnået et tre cifret point antal. Som I ved er mange point til mesteren et tegn på den italienske liga er uhørt stærk i disse år.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Eksilibristen
Miniput
Miniput
Indlæg: 9
Tilmeldt: 9. maj 2014, 19:38
Geografisk sted: Kbh

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Eksilibristen » 22. maj 2014, 21:14

fish skrev:Vi har taget mesterskabet for 4 gang og er vel stadig det eneste hold Vest for Storebælt der har.
Esbjerg, Vejle og AGF har hver vundet fem mesterskaber.

Nu skal vi bare lige have et mesterskab mere, så vi kan få en stjerne på trøjen.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af fish » 22. maj 2014, 21:36

Eksilibristen skrev:
fish skrev:Vi har taget mesterskabet for 4 gang og er vel stadig det eneste hold Vest for Storebælt der har.
Esbjerg, Vejle og AGF har hver vundet fem mesterskaber.

Nu skal vi bare lige have et mesterskab mere, så vi kan få en stjerne på trøjen.
Fair nok, min selektive hukommelse gik kun på superligaen. Er vi ikke det eneste hold vest for Storebælt som har taget titlen i den tid?


Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10690
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af jonas386 » 22. maj 2014, 21:40

fish skrev:
Eksilibristen skrev:
fish skrev:Vi har taget mesterskabet for 4 gang og er vel stadig det eneste hold Vest for Storebælt der har.
Esbjerg, Vejle og AGF har hver vundet fem mesterskaber.

Nu skal vi bare lige have et mesterskab mere, så vi kan få en stjerne på trøjen.
Fair nok, min selektive hukommelse gik kun på superligaen. Er vi ikke det eneste hold vest for Storebælt som har taget titlen i den tid?


Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
SIF vandt i 94. Ellers er den god nok.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Provst i Brovst » 22. maj 2014, 22:31

Celtic vandt med 29 point. Mange point er igen et tegn på en stærk liga, I ved.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4452
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af le Cid » 22. maj 2014, 23:12

Provst i Brovst skrev:Celtic vandt med 29 point. Mange point er igen et tegn på en stærk liga, I ved.
Så skulle du bare se, hvor stærk den 3. bedste skotske række er!!!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Besvar