Undskyld!

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Undskyld!

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 11. apr 2014, 17:38

Hovedet skrev: Jeg anerkender imidlertid, at man sagligt, objektivt og nøgternt kan argumentere for, at FCK er bedre rustet til CL-kvalifikation, end AaB er i sin nuværende forfatning. Faktisk er det umuligt at gøre andet - AaB har en egenkapital på - 27 millioner kroner, og det er langt mere sandsynligt, at de 4 scenarier, du skitserer i dit indlæg, bliver en realitet, end at de ikke gør det.
Jeg gider ikke deltage i diskussionen om at vi får den anderkendelse som vi har fortjent eller hvordan medierne bør agere. Men at sige, at det er umuligt at argumentere for andet end at FCK er bedre rustet til CL-kval er på ingen måde en sandhed skrevet i sten. FCK har vel reelt set kun præsteret en god halv sæson, efter deres standard, henover de sidste 3 sæsoner. At dette skulle ændre sig er muligt, men samtidigt er AaB altså et markant bedre spillende og samspillet hold end det nuværende FCK-hold. At vi mangler penge er ingen hemmelighed, men det er vel heller ikke gået folk næserne forbi, at vi er i gang med en aktieemmission. Disse investorer regner vel også med at få noget igen og den eneste reelle ting man kan få ud at investere i en fodboldklub er et stærkere hold, med de ting der følger med et sådan. Så jeg tror ikke på brandudsalg. Måske kan vi ikke holde på Kusk, det er helt hans eget valg, og vi kan nok heller ikke holde på svenskeren, det er Wolfsburgs valg, men resten af holdet er der vel ingen grund til at frygte noget for og der er vel stadig mulighed for, at der kommer nogle overraskelser udefra eller at f.eks. Kusk vælger at tage stilling til han fremtid efter kval-kampene er spillet. På den baggrund vil jeg gerne lade det være et åbent spørgsmål om hvilken klub, der er bedst rustet til CL-kvalen og ikke kalde noget for umuligt.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Undskyld!

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. apr 2014, 18:12

Viva i cazzi rossi skrev:
Hovedet skrev: Jeg anerkender imidlertid, at man sagligt, objektivt og nøgternt kan argumentere for, at FCK er bedre rustet til CL-kvalifikation, end AaB er i sin nuværende forfatning. Faktisk er det umuligt at gøre andet - AaB har en egenkapital på - 27 millioner kroner, og det er langt mere sandsynligt, at de 4 scenarier, du skitserer i dit indlæg, bliver en realitet, end at de ikke gør det.
Jeg gider ikke deltage i diskussionen om at vi får den anderkendelse som vi har fortjent eller hvordan medierne bør agere. Men at sige, at det er umuligt at argumentere for andet end at FCK er bedre rustet til CL-kval er på ingen måde en sandhed skrevet i sten. FCK har vel reelt set kun præsteret en god halv sæson, efter deres standard, henover de sidste 3 sæsoner. At dette skulle ændre sig er muligt, men samtidigt er AaB altså et markant bedre spillende og samspillet hold end det nuværende FCK-hold. At vi mangler penge er ingen hemmelighed, men det er vel heller ikke gået folk næserne forbi, at vi er i gang med en aktieemmission. Disse investorer regner vel også med at få noget igen og den eneste reelle ting man kan få ud at investere i en fodboldklub er et stærkere hold, med de ting der følger med et sådan. Så jeg tror ikke på brandudsalg. Måske kan vi ikke holde på Kusk, det er helt hans eget valg, og vi kan nok heller ikke holde på svenskeren, det er Wolfsburgs valg, men resten af holdet er der vel ingen grund til at frygte noget for og der er vel stadig mulighed for, at der kommer nogle overraskelser udefra eller at f.eks. Kusk vælger at tage stilling til han fremtid efter kval-kampene er spillet. På den baggrund vil jeg gerne lade det være et åbent spørgsmål om hvilken klub, der er bedst rustet til CL-kvalen og ikke kalde noget for umuligt.
Enig. Og indtil da må man formode at det hold der vinder superligaen er det bedste hold og derfor det hold der har størst chance for st gøre det godt i Europa.
Janteloven eksisterer IKKE!

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Undskyld!

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 11. apr 2014, 18:23

Køllen I Møllen skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:
Hovedet skrev: Jeg anerkender imidlertid, at man sagligt, objektivt og nøgternt kan argumentere for, at FCK er bedre rustet til CL-kvalifikation, end AaB er i sin nuværende forfatning. Faktisk er det umuligt at gøre andet - AaB har en egenkapital på - 27 millioner kroner, og det er langt mere sandsynligt, at de 4 scenarier, du skitserer i dit indlæg, bliver en realitet, end at de ikke gør det.
Jeg gider ikke deltage i diskussionen om at vi får den anderkendelse som vi har fortjent eller hvordan medierne bør agere. Men at sige, at det er umuligt at argumentere for andet end at FCK er bedre rustet til CL-kval er på ingen måde en sandhed skrevet i sten. FCK har vel reelt set kun præsteret en god halv sæson, efter deres standard, henover de sidste 3 sæsoner. At dette skulle ændre sig er muligt, men samtidigt er AaB altså et markant bedre spillende og samspillet hold end det nuværende FCK-hold. At vi mangler penge er ingen hemmelighed, men det er vel heller ikke gået folk næserne forbi, at vi er i gang med en aktieemmission. Disse investorer regner vel også med at få noget igen og den eneste reelle ting man kan få ud at investere i en fodboldklub er et stærkere hold, med de ting der følger med et sådan. Så jeg tror ikke på brandudsalg. Måske kan vi ikke holde på Kusk, det er helt hans eget valg, og vi kan nok heller ikke holde på svenskeren, det er Wolfsburgs valg, men resten af holdet er der vel ingen grund til at frygte noget for og der er vel stadig mulighed for, at der kommer nogle overraskelser udefra eller at f.eks. Kusk vælger at tage stilling til han fremtid efter kval-kampene er spillet. På den baggrund vil jeg gerne lade det være et åbent spørgsmål om hvilken klub, der er bedst rustet til CL-kvalen og ikke kalde noget for umuligt.
Enig. Og indtil da må man formode at det hold der vinder superligaen er det bedste hold og derfor det hold der har størst chance for st gøre det godt i Europa.
Det er i hvert fald en pseudo-diskussion at gøre andet, når fodbold nu engang handler om at være nummer 1 når turneringen er færdigspillet.

TLT
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12. apr 2014, 11:09
Favoritspiller: Razak Pimpong

Re: Undskyld!

Indlæg af TLT » 12. apr 2014, 11:19

:)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Undskyld!

Indlæg af jonas386 » 12. apr 2014, 12:27

Det er ret nemt at falde over noget når man selv er forfatter.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Undskyld!

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. apr 2014, 12:41

jonas386 skrev:Det er ret nemt at falde over noget når man selv er forfatter.
Ha ha, godt set :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. jan 2011, 00:12
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Undskyld!

Indlæg af Corona » 12. apr 2014, 13:13

jonas386 skrev:Det er ret nemt at falde over noget når man selv er forfatter.
Haha - Hvor er det godt!
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Undskyld!

Indlæg af Funky » 12. apr 2014, 20:12

Ala skrev:En ting der også undrer mig er sætningen: "Mesterskabet er HISTORISK billigt til salg". Vi hørte det også i 2008. Det er fandeme mærkeligt, at en jævnbyrdig liga er LETTERE at vinde end når FCK vinder med 15-20 point. Hvordan fanden hænger dét sammen?

-Larsen
Genau. Vi kan kun håbe på, at FCK eller Brømbøøh kan etablere Superligaen som verdens stærkeste og hårdeste ved at vinde samtlige kampe næste år.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Undskyld!

Indlæg af doukas » 14. apr 2014, 09:53

Flemming Fjeldgaard har begået en ganske glimrende blog

http://www.bt.dk/blogs/superligaen-kan- ... ad-den-vil" onclick="window.open(this.href);return false;
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Undskyld!

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. apr 2014, 12:26

doukas skrev:Flemming Fjeldgaard har begået en ganske glimrende blog

http://www.bt.dk/blogs/superligaen-kan- ... ad-den-vil" onclick="window.open(this.href);return false;
Min respekt for Fjeldgaard vokser voldsomt for tiden.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Undskyld!

Indlæg af Eksil » 14. apr 2014, 12:37

Jesper Schmidt skrev:
doukas skrev:Flemming Fjeldgaard har begået en ganske glimrende blog

http://www.bt.dk/blogs/superligaen-kan- ... ad-den-vil" onclick="window.open(this.href);return false;
Min respekt for Fjeldgaard vokser voldsomt for tiden.
Han var også meget fornuftig at høre på i Fodbold FM hvor Dan "jeg ææææælsker Ståle Solbakken" Hammer argumenterede for netop at Suppen er svag.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Undskyld!

Indlæg af sulakvelidze » 14. apr 2014, 12:43

Jesper Schmidt skrev:
doukas skrev:Flemming Fjeldgaard har begået en ganske glimrende blog

http://www.bt.dk/blogs/superligaen-kan- ... ad-den-vil" onclick="window.open(this.href);return false;
Min respekt for Fjeldgaard vokser voldsomt for tiden.

Han er med meget stor afstand den skarpeste i korpset af journalister, der kommenterer vidt og bredt om dansk fodbold. Det er han blandt andet fordi han bevæger sig ud over almindelighederne og holder sig fra de lavpandede og letkøbte konklusioner om, at Superligaen er svag, når andre end FCK vinder den. Om at alt vil være meget bedre, hvis der kun var otte hold i ligaen. Om at det er bedst for dansk fodbold, hvis Brøndby og FCK kæmper om guldet. Der er substans og perspektiv i hans betragtninger, hvorimod det hos folk som Morten Crone og Allan Olsen (Ekstra Bladet) ofte er rene banaliteter, som de søger ophøjet til sandheder.

Hvis ikke DBU har Fjeldgaard øverst på blokken med emner som ny informationschef, er de dummere end tilladt. Så det har de nok ikke.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Undskyld!

Indlæg af Køllen I Møllen » 14. apr 2014, 21:24

sulakvelidze skrev:
Jesper Schmidt skrev:
doukas skrev:Flemming Fjeldgaard har begået en ganske glimrende blog

http://www.bt.dk/blogs/superligaen-kan- ... ad-den-vil" onclick="window.open(this.href);return false;
Min respekt for Fjeldgaard vokser voldsomt for tiden.

Han er med meget stor afstand den skarpeste i korpset af journalister, der kommenterer vidt og bredt om dansk fodbold. Det er han blandt andet fordi han bevæger sig ud over almindelighederne og holder sig fra de lavpandede og letkøbte konklusioner om, at Superligaen er svag, når andre end FCK vinder den. Om at alt vil være meget bedre, hvis der kun var otte hold i ligaen. Om at det er bedst for dansk fodbold, hvis Brøndby og FCK kæmper om guldet. Der er substans og perspektiv i hans betragtninger, hvorimod det hos folk som Morten Crone og Allan Olsen (Ekstra Bladet) ofte er rene banaliteter, som de søger ophøjet til sandheder.

Hvis ikke DBU har Fjeldgaard øverst på blokken med emner som ny informationschef, er de dummere end tilladt. Så det har de nok ikke.
1000% enig mht Fjeldgård. Han er så kompetent og så sympatisk så man faktisk kan sidde og være uenig med ham om en ting men alligevel få respekt og forståelse for hans synspunkter.
Vil iøvrigt også gerne fremhæve Mette Cornelius som har lidt samme sympatiske måde som Fjeldgård.

De to er i særklasse de bedste sportsjournalister vi har herhjemme!
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar