Potentiel Superligastrejke

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
haghdk
2. div
2. div
Indlæg: 206
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af haghdk » 14. aug 2014, 13:17

Hvis det virkelig er rigtigt at Spillerforeningen er kommet med et helt nyt krav i 11. time, så lugter det langt væk at de virkelig forsøger at udnytte situationen til næsten af få alt igennem og at de i princippet vil risikere at ødelægge dansk fodbold, langt ind i fremtiden, for egen vindings skyld.
Det synes jeg er yderst beskæmmende.

Jeg vil ikke blive overrasket hvis Mads Øland pludselig kræver at alle spillere i truppen, SKAL spille - på samme tid - og så skal klubben selve tage konsekvensen.

Det hele virker håbløst.

Brugeravatar
nulle666
1. div
1. div
Indlæg: 459
Tilmeldt: 3. apr 2006, 12:41
Geografisk sted: Støvring

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af nulle666 » 14. aug 2014, 13:18

Frygah skrev:
frederikshavneren skrev:
nulle666 skrev:Det er en generelt lorte situation og jeg har, grundet feriepengesagen, desværre ikke tålmodighed til spillerforeningen i denne sag. Spillerforeningen fremstår igen grådige og uden fokus på det større perspektiv. De krav der bliver stillet er for de små deltidsprofessionelle klubber i DK jo en dødsdom, med højere lønninger, højere forsikringspræmier og flere økonomiske fordele til spillerne.

Til sammenligning gjorde divisionsforeningen det, at da de varslede lockout(tidligere i år), så undtog de holdene som skulle spille i europa, idet konsekvenserne ville blive for store for Dansk fodbold generelt og for klubberne specifikt. Spillerforeningen har ikke en sådan vinkel. Hvis lidt af huset falder sammen, så smadre de hellere det hele.....

Omkring AaB, så synes vores enestående resultater i ligaen, pokalen og i CL kval mod Zagreb at blive overskygget af måden det endte på, i fald vi ryger ud med et u19 hold. Det er synd for de spillere som har knoklet for at opnå drømmen om CL, det er svineri over for sponsorer og fans at porten til mulige 150 mio kr. lukkes og det er katastrofalt at de oplevelser som følger med CL deltagelsen skal afgøres ved en forhandling om mindsteløn for deltidsspillere.

Fordi jeg hader spillerforeningen vil jeg udelukkende give dem skylden for det hele.
Det står vel AaBs spillere frit for at melde sig ud af Spillerforeningen?
Ja, hvis man pudser en advokat på dem, eller kan stå imod trusler fra Øland og Lindrup som ung spiller. Nikolaj Jørgensen fra FCK blev jo åbenbart medlem uden at vide det, og måtte bruge advokat for at slippe ud af kløerne på dem. Derudover har FCK's aktive fanscene med direkte kontakter til truppen fået historier fortalt om Thomas Lindrup og Øland der truer unge spillere på karrieren hvis de ikke melder sig ind, og kimer dem ned 3 uger i streg.

Dejlig organisation, ikke?

Præcis. Det var angiveligt meget svært at komme ud af Ølands Moon-bevægelse, således kan de ikke blot melde sig ud pr. dagsdato og melde sig ind igen når konflikten er ovre. Ellers havde det jo været let nok...
DET HANDLER IKKE OM AT VÆRE MED, MEN OM AT VINDE.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af frederikshavneren » 14. aug 2014, 13:20

gravballe skrev:Det er mig en gåde at spillerne tror eller forventer at vi som fans, bare skal støtte op om dem, og hylde dem, hvis denne konfligt ender med de smadre AaB´s cl chance. Det er mig en gåde, at de ikke kan se, at de i den grad er med til at save den gren over de selv sidder på. De udtagelser man høre fra Patrick og andre, er jo uden indehold. "vi kæmper for de små" uden at forholde sig til hvad der er lagt ud, og hvilke tåbelige krav de selv er kommet med.

Min interesse for dansk fodbold vil nok være død i nogle år efter dette..
Det gør jo bare ondt værre at det lige netop er en AaB spiller, som er frontfigur for Spillerforeningen i denne sag... Jeg fattes ord.
Gad vide hvad Lynge tænker. Han var pissed over feriepengesagen som trods alt handlede om "peanuts" i forhold til hvad konflikten kan koste AaB.

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af N » 14. aug 2014, 13:22

Gad vide hvor ofte disse krav har været et ønske hos spillerne til kontraktforhandlinger. Fx procenter af klubbens indtægter eller jeg træner kun x min daglig mv mv.

Lur mig (og nu antager jeg af alle mine fordomme) at den gængse superligaspiller blot har tænkt i hvad ryger ind på kontoen om måneden (helst regnet ud efter skat) og så ellers lidt diverse bonusser. Hvem kan ha interesse i at der kommer sådan en usikker faktor ind i en forhandling, som jo alligevel så bare bliver modregnet ens løntilbud.

Konflikt eller ej, så mangler man næsten at høre sagen fra spilleragenternes side, er de grundlæggende interesserede i størstedelen af disse krav og ønsker?

Carlos
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 28. okt 2005, 16:51

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Carlos » 14. aug 2014, 13:32

http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... dkonflikt/" onclick="window.open(this.href);return false;

"AaB sender tungt skyts ind i den truende fodboldkonflikt"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Pastorius » 14. aug 2014, 13:34

Carlos skrev:http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... dkonflikt/

"AaB sender tungt skyts ind i den truende fodboldkonflikt"
Det er i hvert fald et skridt i den rigtige retning - håber det giver resultater.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Reto » 14. aug 2014, 13:37

Pastorius skrev:
Carlos skrev:http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... dkonflikt/

"AaB sender tungt skyts ind i den truende fodboldkonflikt"
Det er i hvert fald et skridt i den rigtige retning - håber det giver resultater.

Håber de 3 kan smide Øland i Øresund og forklare PK, hvad fanden der egentlig står på spil.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Buzz Killington » 14. aug 2014, 13:39

Det er fandme bare knopperne forrest Würtz!!!
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Carlos
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 28. okt 2005, 16:51

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Carlos » 14. aug 2014, 13:40

Det må alt andet lige være for at presse deres egen fagforening til at lave det forlig. De er ved at have travlt. Kommer der ingen aftale inden CL kval kampen, så kan de for min skyld lukke butikken ned i nogle måneder. Så kan spillerne gå uden løn.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af NIN » 14. aug 2014, 13:41

Carlos skrev:http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... dkonflikt/

"AaB sender tungt skyts ind i den truende fodboldkonflikt"
Det er da et positivt signal, at situatioens alvor er gået op for alle, men samtidig yderst dreprimerende læsning, at vores spillere skal tage til KBH få dage forud for en af de vigtigste kampe i klubbens historie. Det er alt andet end optimal forberedelse.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af fish » 14. aug 2014, 13:47

NIN den fromme skrev:
Carlos skrev:http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... dkonflikt/

"AaB sender tungt skyts ind i den truende fodboldkonflikt"
Det er da et positivt signal, at situatioens alvor er gået op for alle, men samtidig yderst dreprimerende læsning, at vores spillere skal tage til KBH få dage forud for en af de vigtigste kampe i klubbens historie. Det er alt andet end optimal forberedelse.
Enig, det tyder for mig på at SF er ved at have spændt buen for hårdt i forhold til hvad disse spillere vil være med til, det er trods alt deres drømme SF spiller poker med.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af jensemand57 » 14. aug 2014, 13:57

Carlos skrev:http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... dkonflikt/

"AaB sender tungt skyts ind i den truende fodboldkonflikt"
Det virker til, at der i de tre gutter forhåbentlig har nosser til at kunne sætte deres egen forening på plads.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Forza » 14. aug 2014, 13:58

fish skrev:
NIN den fromme skrev:
Carlos skrev:http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... dkonflikt/

"AaB sender tungt skyts ind i den truende fodboldkonflikt"
Det er da et positivt signal, at situatioens alvor er gået op for alle, men samtidig yderst dreprimerende læsning, at vores spillere skal tage til KBH få dage forud for en af de vigtigste kampe i klubbens historie. Det er alt andet end optimal forberedelse.
Enig, det tyder for mig på at SF er ved at have spændt buen for hårdt i forhold til hvad disse spillere vil være med til, det er trods alt deres drømme SF spiller poker med.
Præcis. Min umiddelbare holdning er at jeg ikke på nogen måde kan forestille mig der ikke findes en løsning. Det gavner klubberne, spillerne og hele ligaen at deltage i Europa. Vælger spillerne at trække sig forud for de kampe de har knoklet for at opnå er det jo en fadæse uden sammenligning i Europa.

Godt at AaB's rutinerede kræfter tager til djævleøen for at give deres bidrag.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Farmer
1. div
1. div
Indlæg: 280
Tilmeldt: 6. jul 2005, 20:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Farmer » 14. aug 2014, 14:01

Jeg er ved at være helt trist pga det her cirkus.
Hvad fanden er det for noget med Nikolaj Jørgensen der bliver meldt ind i spillerforeningen uden at han selv har bedt om det?
Derudover virker det komplet åndsvagt at man pludselig hiver endnu et krav ind i en forhandling der i forvejen er højspændt!

Hvis ikke der er fundet en løsning i aften skal der være komplet stilhed på lørdag mod Esbjerg, de fortjener fandme ikke en skid opbakning!

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Brent » 14. aug 2014, 14:02

Jeg læser mellem linjerne at man i AaB's trup overvejer at spille kampen selvom der kommer en konflikt.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Køllen I Møllen » 14. aug 2014, 14:03

AaBs spillere vil naturligvis spille. Bla derfor de 3 mand er taget til Kbh.
Vi spiller onsdag. Jeg garanterer.
Janteloven eksisterer IKKE!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Forza » 14. aug 2014, 14:05

Brent skrev:Jeg læser mellem linjerne at man i AaB's trup overvejer at spille kampen selvom der kommer en konflikt.
Det har jeg også på fornemmelsen. Man kan selvfølgelig ikke sige det til pressen og man håber til det sidste at der kommer en løsning men kan simpelthen ikke forestille mig at KEP, Risgård, Wúrtz osv vil give afkald på en af de vigtigste kampe i deres liv hvis forhandlinger gå i hårknude.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

seamann

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af seamann » 14. aug 2014, 14:06

Køllen I Møllen skrev:AaBs spillere vil naturligvis spille. Bla derfor de 3 mand er taget til Kbh.
Vi spiller onsdag. Jeg garanterer.
Og det samme vil de i FCK og FCM - derfor spillerne taler sammen. Jeg tror ikke SF kan holde fodslag, de bliver tvunget ind i et kompromis nu.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Buzz Killington » 14. aug 2014, 14:07

Brent skrev:Jeg læser mellem linjerne at man i AaB's trup overvejer at spille kampen selvom der kommer en konflikt.
Ja, hvis alle spillerne i AaB, FCM og FCK brækker skruer, så kan SF forsøge at fryse dem så meget ud de vil. SF har mere brug for dem end omvendt i denne sag. De mister fuldstændig deres vigtigste kort - de europæiske kampe.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Forza » 14. aug 2014, 14:08

Lige i denne situation kunne David Nielsen typer være rare at have i truppen for der kunne man være 100% sikker på at han ville spille kampen uanset hvad SF siger.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar