Superliga 2014/2015

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Mike80 » 13. apr 2015, 21:22

..Og nu er det de disciplinære regler i fodbold dk. Fejler! Havde dommeren ikke allerede takseret forseendelsen til en advarsel havde Flinta fået 6 dages karantæne, men modsat Aggers farlige albue i sidste runde, så dommeren desværre forsendelsen denne gang og derfor er den vel allerede takseret til hele 6 straf point uden mulighed for yderligere sanktioner.

Fy for satan Flinta!!

Mike

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Alexis » 13. apr 2015, 21:28

Ja fy for satan, hvor er det grimt at se på.

Er der ikke en eller anden latterlig regel om at når dommeren har set og vurderet situationen, så kan DBU ikke lave den om? For det er jo sådan en her man burde give en 5-8 dages karantæne for hvis man nogensinde skal..

Vil dog lige sige inden folk begynder at lave hadekampagner mod Flinta, at hold da op hvor lignede han en mand der var tæt på at bryde sammen i tårer i studiet efter kampen. Han virkede helt oprigtigt kanon ked af det

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Yankee » 14. apr 2015, 09:24

Selvfølgelig skal vi ikke til at stange ekstra-karantæner ud for noget, en dommer allerede har vurderet. Dommerens autoritet er meget vigtigere end nogle ophidsede eks-træneres hævnlyst i Tv-studierne.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af astonvilla » 14. apr 2015, 09:47

Yankee skrev:Selvfølgelig skal vi ikke til at stange ekstra-karantæner ud for noget, en dommer allerede har vurderet. Dommerens autoritet er meget vigtigere end nogle ophidsede eks-træneres hævnlyst i Tv-studierne.
Jeg er meget enig i din betragtning om dommerens autoritet i disse situationer.
Dog kunne man overveje en mellemløsning, hvor dommeren efter at have set gentagelserne på TV beklager at han så situationen forkert (det er vel fair nok) og på baggrund af dette, kan man tildele ekstra strafpoints? Så redder dommeren ansigt og straffen kan blive passende.
Bienvenu Bassogog!

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af fish » 14. apr 2015, 10:57

Nu får jeg sikkert på puklen, men efter at have set situationen flere gange forstår jeg ikke hvorfor netop denne er ekstra alvorlig og skal takseres til x antal ekstra strafdage. Jeg mener at vi ser lignende situationer i stort set alle SL kampe og har et billede af at f.eks Wurtz i nærmest hver kamp foretager lignende handlinger (kaster sig ind i en tackling i forventning om en dribling fra modstander).

Kombinationen af mange omstændigheder gør så at udfaldet er ekstremt uheldigt og jeg håber virkelig det bedste for Cornelius, men at udråbe Flinta til en hensynsløs spiller og kalde ham en bøddel som en enkelt avis gør idag er IMO for langt ude.

Dommeren skal bedømme tacklingen og ikke omfanget af skaden. Det kan ikke passe at Flinta skal idømmes 6-7 dages karantæne fordi Cornelius kommer så ekstremt uheldigt af sted, mens andre dømmes et gult kort for det samme fordi den anden spiller kan rejse sig op og spille videre. Skal det automatisk give rødt kort hvis modstanderen ikke kan spille videre? Så er det sikkert som amen i kirken at man begynder at se hold spille på den omstændighed.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af sulakvelidze » 14. apr 2015, 12:57

astonvilla skrev:
Yankee skrev:Selvfølgelig skal vi ikke til at stange ekstra-karantæner ud for noget, en dommer allerede har vurderet. Dommerens autoritet er meget vigtigere end nogle ophidsede eks-træneres hævnlyst i Tv-studierne.
Jeg er meget enig i din betragtning om dommerens autoritet i disse situationer.
Dog kunne man overveje en mellemløsning, hvor dommeren efter at have set gentagelserne på TV beklager at han så situationen forkert (det er vel fair nok) og på baggrund af dette, kan man tildele ekstra strafpoints? Så redder dommeren ansigt og straffen kan blive passende.
Enig, en mellemting bør være mulig. Som det er nu, bliver dommerne jo taget som gidsler af deres egne fejl, hvilket i bund og grund er omsonst og hverken i dommerens eller andres interesse. Hvis både disciplinærudvalg og dommer kan se, at dommerens vurdering var forkert, bør det være muligt at tilføje en ekstrastraf udover advarslen.

Så er det til gengæld en faldgrube, at medier og store klubber kan lægge ekstra pres på dommeren for at få øje på sin fejl. Nu gik det ud over FCK-spilleren Cornelius, og medierne er i oprør over for Silkeborg-spilleren. Jeg er ikke sikker på, at situationen havde fået samme dækning og harme, hvis den var gået ud over Hobros Jesper Bøge i en kamp mod SønderjyskE.

Nu har jeg så kun lige set episoden en gang på tv her til morgen, men som jeg husker den, var det heller ikke sådan, at FCK-spillerne overfaldt Silkeborg-spilleren efter situationen og krævede ham udvist. Det viser jo bare, at det kan være umuligt at vurdere den slags i selve sekundet (som dommeren skal), og derfor er det rimeligt nok at hjælpe ham efterfølgende, hvis han selv kan se, at han har taget fejl.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af frederikshavneren » 20. apr 2015, 21:14

Esbjerg - Randers 0-0.
Endnu en rædselsfuld kamp hvor chancerne var få, de tekniske fejl var i hobetal og spillet generelt var uendelig trist. Det er ikke fordi at AaB har underpræsteret at jeg skriver det, men jeg synes godt nok at denne Superliga sæson har været pivringe.
Der scores få mål, det tekniske niveau er lavt og hovedparten af holdene har som agenda at stå godt og smadre modstanderens spil.
Normalt er jeg ret uenig med Peter Bonde, men jeg kunne kun give ham ret da han udtrykte skuffelse over niveauet i efteråret. Han nævnte bl.a. AaB som en af skuffelserne.

I denne sæson har flere af holdene endda kunnet spille ret frit da Silkeborg og Slagelse længe så ud til at have booket nedrykningspladserne.

Jeg ser absolut ikke en udvidelse af Superligaen som løsningen. Det vil bl.a. betyde at flere hold skal dele den økonomiske kage, det vil føre det endnu sværere for en klub som AaB at hente gode spillere. Derudover er niveauet i 1. division skrækkelig lavt. Her spilles der om muligt endnu værre bold.

I denne sæson er det kun Ikast og til dels FCK som har præsteret i Superligaen, resten har bestemt ikke været prangende. Det er meget sigende at ligaens ubestridte tophold har scoret halvdelen af deres mål efter dødbolde, hvilket gør Ikast til Europas dødbold konger!
Det er fantastisk det Hobro har præsteret, men det vidner også om en svag liga, når et discount hold som Hobro med et yderst skrabet spillermateriale og en destruktiv spillestil kan opnå så stor succes.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af frederikshavneren » 20. apr 2015, 22:04

MOs syn på Hobros succes http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/ ... 15/04/20/1 2014 4 . ham

Jeg er helt enig med Morten Olsen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Buzz Killington » 22. apr 2015, 04:50

frederikshavneren skrev:MOs syn på Hobros succes http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/ ... 15/04/20/1 2014 4 . ham

Jeg er helt enig med Morten Olsen.
Hvilken del er du enig med Olsen i, og hvorfor?

Gaar forresten ud fra dette er det rette link:
http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 120544.htm
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Eksil » 22. apr 2015, 08:40

Buzz Killington skrev:
frederikshavneren skrev:MOs syn på Hobros succes http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/ ... 15/04/20/1 2014 4 . ham

Jeg er helt enig med Morten Olsen.
Hvilken del er du enig med Olsen i, og hvorfor?

Gaar forresten ud fra dette er det rette link:
http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 120544.htm
Er det ikke bare en meget indirekte måde at stikke til Brøndby?

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af thomasjn » 22. apr 2015, 09:33

Hobors succes bør være en øjenåbner til især de store klubber herhjemme og her tænker jeg på AaB, OB, BIF og til dels FCK. Det er forrykt, at en klub med de forudsætninger kan køre de klubber over på banen på trods af bedre spillere og på alle måder bedre faciliteter. Det viser noget om det hovmod der er blandt topspillerne herhjemme, at mangler ærgærrighed og kampånd når man møder en modstander det gør ondt at spille imod. Har man som spiller med udenlandsdrømme performet dårligt med Hobro bør man stikke piben ind og glemme udenlandsdrømmene indtil man har lært at fodbold også er kamp og ikke kun teknik. Det er skærmmende, at Hobro på sin vis giver ligaen internationalt snit da de kommer med nogle af de dyder som er forsømte blandt de skolede spillere i de etablerede klubber. Hobro viser med alt tydelighed, at vi desværre har fået en omgang intetsigende pusse-nusse fodbold herhjemme uden ærgærrighed med lavt niveau og endnu lavere professionalisme.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Patmand » 22. apr 2015, 14:23

thomasjn skrev:Hobors succes bør være en øjenåbner til især de store klubber herhjemme og her tænker jeg på AaB, OB, BIF og til dels FCK. Det er forrykt, at en klub med de forudsætninger kan køre de klubber over på banen på trods af bedre spillere og på alle måder bedre faciliteter. Det viser noget om det hovmod der er blandt topspillerne herhjemme, at mangler ærgærrighed og kampånd når man møder en modstander det gør ondt at spille imod. Har man som spiller med udenlandsdrømme performet dårligt med Hobro bør man stikke piben ind og glemme udenlandsdrømmene indtil man har lært at fodbold også er kamp og ikke kun teknik. Det er skærmmende, at Hobro på sin vis giver ligaen internationalt snit da de kommer med nogle af de dyder som er forsømte blandt de skolede spillere i de etablerede klubber. Hobro viser med alt tydelighed, at vi desværre har fået en omgang intetsigende pusse-nusse fodbold herhjemme uden ærgærrighed med lavt niveau og endnu lavere professionalisme.
Enig, det kom også til udtryk inden kampen hvor Hobro baskede FCK. Her var Mathias Jattah-Njie ude med nogle dumsmarte bemærkninger om bønderkarle mv. Hovmod stod for fald :D

Men ja, det er et eller andet sted en falliterklæring af de helt store at Brøndby (budget: 75 mil.) taber tre gange til Hobro (budget: 10 mil.) på en sæson. Nu bliver Brøndby blot brugt som eksempel. Det er slemt at Hobro på et førstedivisonsbudget og uden store profiler måske ender op med medaljer. Misforstå mig ikke, det er jo en del af charmen ved forbold men det udstiller netop den manglende professionalisme hos en stor del af superligaspillerne.

seamann

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af seamann » 26. apr 2015, 20:43

Hvor er det sjovt at se Solbakken under kampen mod Randers. Han er ved at tude....

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Maglau » 26. apr 2015, 20:57

seamann skrev:Hvor er det sjovt at se Solbakken under kampen mod Randers. Han er ved at tude....
Hvor latterligt at zanka ikke får rødt for den albue i hovedet på fisker.
Og hader det latterlige indslag hvor spasser Milton skal kommentere på dommerkendelser - idioten hr aldrig nogensinde imod sagt en kendelse.
Dommere kritiserer aldrig hinanden aldrig
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af frederikshavneren » 26. apr 2015, 20:58

seamann skrev:Hvor er det sjovt at se Solbakken under kampen mod Randers. Han er ved at tude....
Tillykke med guldet til FCM :S
Hvor træls det end er så har Riddersholm, Steinlein,
Bak Back højreback mv. i den grad fortjent mesterskabet. Hvis FCM vinder i Hobro i morgen aften så tangerer de vores pointtal fra sidste sæson, og det med syv runder tilbage!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Frygah » 26. apr 2015, 21:00

Godt nok totalt nedsmeltning af FCK idag.

3-0 nederlag til Randers, 1 rødt kort og 2 røde kort der ikke bliver dømt, men som bør give karantæner hvis der skal være nogen form for linje i disciplinærudvalget.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Kristian » 26. apr 2015, 21:20

frederikshavneren skrev:
seamann skrev:Hvor er det sjovt at se Solbakken under kampen mod Randers. Han er ved at tude....
Tillykke med guldet til FCM :S
Hvor træls det end er så har Riddersholm, Steinlein,
Bak Back højreback mv. i den grad fortjent mesterskabet. Hvis FCM vinder i Hobro i morgen aften så tangerer de vores pointtal fra sidste sæson, og det med syv runder tilbage!
FCK er jo helt godnat og deres spillere fortjenter hverken mesterskab eller noget som helst i dag. Efter at have set hvordan de tackler sådan en kamp og med de primadonnaer i Jørgensen og Zanka skal de dælme ikke vinde mesterskabet.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Patmand » 27. apr 2015, 11:22

Kristian skrev:
frederikshavneren skrev:
seamann skrev:Hvor er det sjovt at se Solbakken under kampen mod Randers. Han er ved at tude....
Tillykke med guldet til FCM :S
Hvor træls det end er så har Riddersholm, Steinlein,
Bak Back højreback mv. i den grad fortjent mesterskabet. Hvis FCM vinder i Hobro i morgen aften så tangerer de vores pointtal fra sidste sæson, og det med syv runder tilbage!
FCK er jo helt godnat og deres spillere fortjenter hverken mesterskab eller noget som helst i dag. Efter at have set hvordan de tackler sådan en kamp og med de primadonnaer i Jørgensen og Zanka skal de dælme ikke vinde mesterskabet.
Mathias Jattah-Njie har en kedelig personlighed og han er heller ikke en dygtig forsvarsspiller. Jeg har aldrig forstået hverken landsholdsudtagelse eller man gjorde ham til anfører i FCK. Han laver det ene store forsvarskoks efter det andet. Og så det med tilnavnet...skal vi også til at kalde folk for Henrik 'Django' Pedersen? Zanka, Ziggy, Zuper. Latterligt.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af thomasjn » 27. apr 2015, 16:05

Zanka, det må være et østerbro slang for placeringsfejl og hjerneblødning på samme tid. En positiv ting ved FCMs mesterskab, hvis der da findes noget sådan er, at jeg meget vel tror FCKs tid som lokomotivet herhjemme kan være ovre. De er nødt til at satse på Ståle, alt andet vil være dumt når de lige har forlænget. Jeg tvivler meget på, at han kan bygge et stærkt hold eller finde de spillere FCK har brug for. Bare se hvordan han købte ind i øst og vest af primært midterforsvarere i sommer. Dog frygter jeg, at hvis det er slut med FCK som lokomotiv, at det så bliver FCM i stedet og det magter jeg ikke. Så hellere FCK selvom jeg ikke er pjattet med dem heller, men man slipper for latterlige personager som Glen, Steinlein og lignende tågehorn.

SimonJ
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 22. mar 2011, 08:27

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af SimonJ » 30. apr 2015, 21:38

Nu ryger FCV og FCK i pokalfinale. Hvordan fungerer det hvis FCK vinder pokalen?

Får FCV så ikke deres billet til europa idet de er det tabende hold

Besvar