Lønninger i fodbold

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af doukas » 23. jul 2014, 15:11

Prøv at del truppen på 26 mand, trænerteam og et budget på 22-25 mio kr. ind i:

Dem der får den laveste løn (min. 40-50k)

Mellem løn

Højeste løn

Så tror jeg du får ret svært ved at give ret mange spillere en løn på plus 200-250 k

Link gerne til Lynges kommentar - og hvad betyder elev-løn? BRUG GERNE KILDE i stedet for gisninger AllanPedersen
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Provst i Brovst » 23. jul 2014, 15:15

doukas skrev:
Provst i Brovst skrev:
Jesper Schmidt skrev:Lønbudgettet for spillere var, da det var på sit højeste niveau på omkring 45 mio., og i perioden kort før Lynge stoppede, udtalte han at det tal var noget der lignede halveret. Samtidig har det ikke været nogen hemmelighed at AaB's lønbudget var blandt de allermindste i ligaen, og medierne skød i den periode på samme tal som Lynge udtalte - nemlig 20-25 mio.

22 millioner til 24 spillere giver et gennemsnit på 76.388 om måneden til spillertruppen. Med mange unge uprøvede spillere og få profiler før sidste sæson.

Det interessante er faktisk det game budget med mange etablerede spillere på 45 millioner. Det giver os en ide om hvad en etableret profil koster i AaB, de er jo ikke blevet markant billigere, blot færre i AaB.
Hvis Arendt har ret i, at selv de billigste spillere hiver 40-50 k, så er der ikke meget plads til at give enkelte spillere +200-250 k.
Det kan du have ret i.

Jeg har oppet det tænkte budget til 24 millioner for min hedeslags hjerne skyld.

Det kunne sagtens se sådan ud pre DM.

Lønbudget delt op i fire portier a 6 millioner til hver gruppe af spillere.

Størsteparten af de 12 er jo 1. div. spillere det meste af tiden.

12 6 ~ 41666

6 6 ~ 83.333

4 6 ~ 125.000

2 6 ~ 250.000

(den er helt galt jeg kører rundt i de tal, håber det er varmen :)

De tal er jo pre DM og ikke gældende for spillere som Helenius og Jönsson. Der er ingen tvivl om at mulvarpen skal op for at hente Enevoldsen, Jönsson og Helenius. Heldigvis betaler deres gamle klub noget af lønnen i de to tilfælde, måske også Jönssons.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af doukas » 23. jul 2014, 15:18

Provst i Brovst skrev:
doukas skrev:
Provst i Brovst skrev:
Jesper Schmidt skrev:Lønbudgettet for spillere var, da det var på sit højeste niveau på omkring 45 mio., og i perioden kort før Lynge stoppede, udtalte han at det tal var noget der lignede halveret. Samtidig har det ikke været nogen hemmelighed at AaB's lønbudget var blandt de allermindste i ligaen, og medierne skød i den periode på samme tal som Lynge udtalte - nemlig 20-25 mio.

22 millioner til 24 spillere giver et gennemsnit på 76.388 om måneden til spillertruppen. Med mange unge uprøvede spillere og få profiler før sidste sæson.

Det interessante er faktisk det game budget med mange etablerede spillere på 45 millioner. Det giver os en ide om hvad en etableret profil koster i AaB, de er jo ikke blevet markant billigere, blot færre i AaB.
Hvis Arendt har ret i, at selv de billigste spillere hiver 40-50 k, så er der ikke meget plads til at give enkelte spillere +200-250 k.
Det kan du have ret i.

Jeg har oppet det tænkte budget til 24 millioner for min hedeslags hjerne skyld.

Det kunne sagtens se sådan ud pre DM.

Lønbudget delt op i fire portier a 6 millioner til hver gruppe af spillere.

Størsteparten af de 12 er jo 1. div. spillere det meste af tiden.

12 6 ~ 41666

6 6 ~ 83.333

4 6 ~ 125.000

2 6 ~ 300.000
Interessant betragtning, men jeg synes det lyder vildt at de 2 bedste skulle tjene næsten 3x hvad de næstbedste tjener.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Arendt » 23. jul 2014, 15:20

AllanPedersen skrev:men det har han da heller ikke..
De div spillere han snakker om må være etableret..
Ikke dem på ungdomskonstrakter i AaB.

Gill Sørensen, V. Ahlmann, Børsting, blåbjerg og dem.. de får da ikke 50k.. højest 30k
Lynge har selv joket med Nikolaj Thomsen før sin nye kontrakt fik elev løn (18-20k)
De får jo ikke nye kontrakter bare fordi de er rykket op i superligaen, de løber stadig rundt på deres u19 kontrakter mange af dem.



Anyways så jo, selv hvis de får 50k givet det rum til at et par stykker får 250k...
kan man da let konkluderer hvis gennemsnitslønnen i hele forretningen er 1 million om året.
Hvis en stribe af dem kun får det halve..
Jeg ved, at det er helt normalt at ungdomsspillere fra U19 til Superliga stiger til en løn på minimum 40.000 kr., fordi de har taget skridtet op i førsteholdstruppen. Hvor bygger du dine påstande fra Allan P? Jeg har en stærk formodning om, at du ikke kender til fodbold miljøet. I denne sammenhæng kommer tvivlen dig i hvert fald ikke til gode.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2014, 15:20

"Fabiano de Santos kostede ingenting og han får jo løn som en bankelev. " Citat Lynge Jakobsen.

Det er dig der bruger gisninger.. du tror u19 spillerne i AaB tjener 50k om måneden..
Fordi Arendt kender nogen i 1 division der tjener 25k om måneden !?!?

Sidst Viktor Ahlmann forlængede var i 2012.. hvad var han der 16 år?
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... oedre.aspx

Der tror du simpelthen han fik en 50k kontrakt på u19 holdet?!
½ million om året til en gymnasie elev
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2014, 15:21

Arendt skrev:
AllanPedersen skrev:men det har han da heller ikke..
De div spillere han snakker om må være etableret..
Ikke dem på ungdomskonstrakter i AaB.

Gill Sørensen, V. Ahlmann, Børsting, blåbjerg og dem.. de får da ikke 50k.. højest 30k
Lynge har selv joket med Nikolaj Thomsen før sin nye kontrakt fik elev løn (18-20k)
De får jo ikke nye kontrakter bare fordi de er rykket op i superligaen, de løber stadig rundt på deres u19 kontrakter mange af dem.



Anyways så jo, selv hvis de får 50k givet det rum til at et par stykker får 250k...
kan man da let konkluderer hvis gennemsnitslønnen i hele forretningen er 1 million om året.
Hvis en stribe af dem kun får det halve..
Jeg ved, at det er helt normalt at ungdomsspillere fra U19 til Superliga stiger til en løn på minimum 40.000 kr., fordi de har taget skridtet op i førsteholdstruppen. Hvor bygger du dine påstande fra Allan P? Jeg har en stærk formodning om, at du ikke kender til fodbold miljøet. I denne sammenhæng kommer tvivlen dig i hvert fald ikke til gode.
Fra... Lynge.... Jakobsen...
Læs ovenfor

Har du nogle referencer selv? eksempler.. eller er du bare selvudnævnt informations ekspert fra elite miljøet?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Arendt » 23. jul 2014, 15:23

AllanPedersen skrev:"Fabiano de Santos kostede ingenting og han får jo løn som en bankelev. " Citat Lynge Jakobsen.

Det er dig der bruger gisninger.. du tror u19 spillerne i AaB tjener 50k om måneden..
Fordi Arendt kender nogen i 1 division der tjener 25k om måneden !?!?

Sidst Viktor Ahlmann forlængede var i 2012.. hvad var han der 16 år?
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... oedre.aspx

Der tror du simpelthen han fik en 50k kontrakt på u19 holdet?!
½ million om året til en gymnasie elev
Jeg er også så heldig, at jeg har venner, som spiller Superliga.

I Viktor Ahlmanns tilfælde vil jeg for en sjældens gang skyld give dig ret, Allan. Det lyder usandsynligt.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af doukas » 23. jul 2014, 15:26

AllanPedersen skrev:"Fabiano de Santos kostede ingenting og han får jo løn som en bankelev. " Citat Lynge Jakobsen.

Det er dig der bruger gisninger.. du tror u19 spillerne i AaB tjener 50k om måneden..
Fordi Arendt kender nogen i 1 division der tjener 25k om måneden !?!?

Sidst Viktor Ahlmann forlængede var i 2012.. hvad var han der 16 år?
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... oedre.aspx

Der tror du simpelthen han fik en 50k kontrakt på u19 holdet?!
½ million om året til en gymnasie elev
Helt ærligt AllanPedersen, hvordan kan du bruge sådan et citat som argument? Lynge sagde det der i en hurtigt vending og med et glimt i øjet og jeg tvivler meget på Lynge på det tidspunkt havde fingeren på pulsen vedr. hvad en bankelev tjener.

Egentlig sjovt du gør Lynge til et sandhedsvidne når du tidligere har brugt oceaner af tid på at anklage ham som værende en løgner.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Provst i Brovst » 23. jul 2014, 15:29

doukas skrev: Interessant betragtning, men jeg synes det lyder vildt at de 2 bedste skulle tjene næsten 3x hvad de næstbedste tjener.
Er det forskelligt fra transfers? Hvad koster de bedste i transfer i forhold til de næstbedste?

Det er en konsekvens af at der kun må være 11 på banen og de kun har 90 minutter. Det ene hold kan jo ikke spare lidt og så bruge 14 mand i 110 minutter som man kan i virklighedensverden - nogen steder.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2014, 15:30

og nu gør du det modsatte...

Enten må jeg ikke modsige Lynge eller også må jeg ikke citere ham.
Så er det heller ikke nemt?

Det var også herinde på dette forum at nogle ved en general forsamling sidste eller forrige år, citerede lynge for at have sagt at Nikolaj Thomsen var en profil
på holdet og gik rundt til elev løn.
Som ros til vores træner arbejde.
Men lad os droppe Lynge debatten->

Hvad med at forholde dig til det andet jeg siger.. mange af de her unge spillere har skrevet 3-4 årige kontrakter
2012-2013, længe før vi vidste om de ville slå igennem eller ej.

Tror du de render rundt til 50k? .. kan du svare direkte på om du tror Ahlmann fik 50k om måneden som 16 årig
på u19 holdet.

"19/09/2012 - AaB har skrevet en fuldtidskontrakt med U/18-landsholdsspiller Jakob Blåbjerg"

Tror du blåbjerg fik 50k da han i 2012 skrev kontrakt?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af MrBangDK » 23. jul 2014, 15:32

AllanPedersen skrev:og nu gør du det modsatte...

Enten må jeg ikke modsige Lynge eller også må jeg ikke citere ham.
Så er det heller ikke nemt?

Det var også herinde på dette forum at nogle ved en general forsamling sidste eller forrige år, citerede lynge for at have sagt at Nikolaj Thomsen var en profil
på holdet og gik rundt til elev løn.
Som ros til vores træner arbejde.

Hvad med at forholde dig til det andet jeg siger.. mange af de her unge spillere har skrevet 3-4 årige kontrakter
2012-2013, længe før vi vidste om de ville slå igennem eller ej.

Tror du de render rundt på 50k? .. kan du svare direkte på om du tror Ahlmann fik 50k om måneden som 16 årig
på u19 holdet.
Det bliver bare så utroværdigt, når det kommer fra dig. Det ene øjeblik er Lynge en kæmpe løgner, og det andet er det han siger sandheden..

Ift. kontrakter, har du så nogensinde hørt om præstationsbetinget løn?
Ska' vi hak'?

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2014, 15:34

Lynge var en kæmpe løgner da han sagde der ikke var noget at komme efter med feriepengene
Han var en kæmpe løgner da han sagde vi kun skyldte 4millioner.
Han var en kæmpe løgner da han sagde vi ikke ville sælge Lucas Andersen, dagen inden vi gjorde det.

Det er de 3 gange jeg har klandret ham for det.. og der skete så også det modsatte af hvad han sagde.


Kan i ikke bare forholde jer til spørgsmålet
Tror i de unge spillere render rundt til 50k om måneden, dem som skrev kontrakter MIDT! i vores luknings truende krise
2012..? som 16 årige..

hvis i gør så fair nok.... og så kan i se på 'Provst fra Brovsts' beregning det stadig kan lade sig gøre..
Hvis i ikke køber Viktor Ahlmann til 50k om måneden.. så er der så bare endnu flere peneg
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af doukas » 23. jul 2014, 15:37

AllanPedersen skrev:og nu gør du det modsatte...

Enten må jeg ikke modsige Lynge eller også må jeg ikke citere ham.
Så er det heller ikke nemt?

Det var også herinde på dette forum at nogle ved en general forsamling sidste eller forrige år, citerede lynge for at have sagt at Nikolaj Thomsen var en profil
på holdet og gik rundt til elev løn.
Som ros til vores træner arbejde.
Men lad os droppe Lynge debatten->

Hvad med at forholde dig til det andet jeg siger.. mange af de her unge spillere har skrevet 3-4 årige kontrakter
2012-2013, længe før vi vidste om de ville slå igennem eller ej.

Tror du de render rundt til 50k? .. kan du svare direkte på om du tror Ahlmann fik 50k om måneden som 16 årig
på u19 holdet.

"19/09/2012 - AaB har skrevet en fuldtidskontrakt med U/18-landsholdsspiller Jakob Blåbjerg"

Tror du blåbjerg fik 50k da han i 2012 skrev kontrakt?
Jeg siger ikke Lynge lyver, men der er jo ikke nogensomhelst der ved hvad en bankelevløn i Lynge-termologi dækker over udover Lynge selv. Det bliver de rene spekulationer!

Ved virkelig ikke hvad Blåbjerg eller V. Ahlmann tjener, men jeg vælger at stole (måske naivt) på debattøre der kommer med nogle konkrete tal via insiderviden
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af doukas » 23. jul 2014, 15:40

Provst i Brovst skrev:
doukas skrev: Interessant betragtning, men jeg synes det lyder vildt at de 2 bedste skulle tjene næsten 3x hvad de næstbedste tjener.
Er det forskelligt fra transfers? Hvad koster de bedste i transfer i forhold til de næstbedste?

Det er en konsekvens af at der kun må være 11 på banen og de kun har 90 minutter. Det ene hold kan jo ikke spare lidt og så bruge 14 mand i 110 minutter som man kan i virklighedensverden - nogen steder.
Tvivler på at forskelle i beløbet på transfers kan overføres direkte til forskelle i beløbet på løn. Men det er også ren spekulation.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2014, 15:41

han kommer med et konkret tal fra 1. division i en anden klub.. og dermed gisner om hvad spillere
I AaB tjener der stadig er på deres ungdomskontrakter.

Man skal trække vejret flere gange for at følge med i de alle de led.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af MrBangDK » 23. jul 2014, 15:43

AllanPedersen skrev:han kommer med et konkret tal fra 1. division i en anden klub.. og dermed gisner om hvad spillere
I AaB tjener der stadig er på deres ungdomskontrakter.

Man skal trække vejret flere gange for at følge med i de alle de led.
Ligesom din gisning om Jönsson's løn er udledt af hvad Helenius tjente i Villa... Jo jo...
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af doukas » 23. jul 2014, 15:44

AllanPedersen skrev:han kommer med et konkret tal fra 1. division i en anden klub.. og dermed gisner om hvad spillere
I AaB tjener der stadig er på deres ungdomskontrakter.

Man skal trække vejret flere gange for at følge med i de alle de led.
Men det er stadigvæk 1000 gange mere troværdigt end dine gisninger og brugen af Lynge som sandhedsvidne
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2014, 15:46

Hvis i tror vores u19 spillere får 50k om måneden så fred være med det.
Nu hvor Arendt kender en i viborg.. så er det jo nok sådan :S

Det ændrer ikke på vi sagtens kan have et par spillere til +200k

og Doukas: Husk lige inden du siger det er utroværdigt at jeg bruger Lynge som sandhedsvidne.
Det er Lynge og ikke mig du anklager der.
Det er mindst lige så utroværdigt.

Update: og jeg så ikke lige debatjuntaen der

Doukas:
Du siger det sarkastisk men Wolfsburg er kendte for at tyre penge af på lønninger.
Kahlenberg fik 13mill om året i Wolfsburg.. og vi tror ikke på Jønsson kunne have tjent ca 5?
http://www.fodbold-transfers.dk/avis-sa ... erg-i-lon/

Doukas: Jeg ved godt hvad en bank elev får.. og det gør Lynge nok også nogenlunde

http://www.finanselev.dk/Om%20Finansudd ... elsen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Der er langt fra 12-13k om måneden til 50k, hvad tjener du selv? ikke for at være fræk.

Provst I brovst: Helenius havde fået debut i superligaen, da han forlængede..
Langt fra Ahlmann og Blåbjerg havde det.
men 50k tror jeg næppe nogen kan misforstå som elev løn
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af doukas » 23. jul 2014, 15:47

MrBangDK skrev:
AllanPedersen skrev:han kommer med et konkret tal fra 1. division i en anden klub.. og dermed gisner om hvad spillere
I AaB tjener der stadig er på deres ungdomskontrakter.

Man skal trække vejret flere gange for at følge med i de alle de led.
Ligesom din gisning om Jönsson's løn er udledt af hvad Helenius tjente i Villa... Jo jo...
Hov hov! Allan linkede også til artikel der skrev at Wolfsburg bruger mange penge.

Ret skal være ret

Allan, du og jeg ved ikke hvad bankelevløn dækker over. Det er sgu da ikke at anklage Lynge for at lyve jeg skriver det

Så heller ikke debatjuntaen
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Provst i Brovst » 23. jul 2014, 15:50

doukas skrev: Tvivler på at forskelle i beløbet på transfers kan overføres direkte til forskelle i beløbet på løn. Men det er også ren spekulation.
Det er jo begge udgifter klubben har på spilleren, om de betaler løn eller transfer er jo penge ud af den samme kasse. For mig er den bedste synlige indikator på den voldsomme eksponentielle vækst i udgifter (heraf løn) som en klub vil og må acceptere hvis den vil have/beholde de bedste spillere.

---

Ang. lønniveau. Var der ikke en artikel hvor Helenius sagde han tjente 50.000,- i AaB. Det var vel en talentkontrakt han havde. Godt nok som angriber og meget talentfuld. De 50.000,- er nok omkring max beløbet et talent kunne regne med at gafle dengang, de andre på mindre attraktive pladser som målmand eller forsvar må nøjes med mindre.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar