Lønninger i fodbold

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af doukas » 23. jul 2014, 13:50

AllanPedersen skrev:Doukas, jeg kan også let være realistisk den anden vej...
ikke kun på baggrund af pension.

Viktor får ikke 45k om måneden.. han får nærmere 20-25k.. det gør alle de unge.
Wichmann får heller ikke 90k.. han får måske 50-60k.
Hvad får en deltids ansat massør, eller stadion medhjælper?
15k?


Men hvis du tror på 5% er det også ud af 4.2 mill om måneden 210k..
og jeg er slet ikke i tvivl om vi har en 3-4 spillere til ca de penge.

Wurtz, helenius, Jønsson.. næst i rækken med nok 150k .. enevoldsen og risgaard.

Og så skal det absolut nævnes.. sidste år var sidste år.. vi vandt mesterskabet i 2014, og
Gaarde har flere gange kommenteret på det betyder højere lønninger.. puljen kan let være 4.5-4.6 i år.


Afgangen med curth, due og kusk, og tilgang af jønsson helenius og enevoldsen, kan jeg da let se have gjort en forskel på
200k om måneden... fordelt på de 3 spillere
Jeps, så er vi jo enige - max 5 % af de samlede personaleomkostninger i ren grundløn tror jeg er et meget god estimat
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2014, 13:52

Lad os sige

Wurtz, Helenius og Jønsson går til 5%.. altså 210k.
Jeg er ret overbevist om vores løn budget er højere i 2014 end i 2013.
For det har Gaarde selv sagt op til flere gange, vi vandt ligaen og det er grunden.

Hvis den er steget fra eks 4.2 til 4.6, så hedder 5% 230k.
Jeg tror godt du kan regne med når vi har skrevet med Enevoldsen, Helenius og Jønsson.
Så har det gjort en forskel vi vand the double.. lønningsmæssigt set.

Så igen, 200-250k om måneden er jeg overbevist om Wurtz får..
Medierne har også flere gange kaldt ham for en af de tungeste drenge i superligaen.
(Selvfølgelig før det her vindue, hvor BIF og FCK sprænger banken)

Og så tror jeg heller ikke Villa ville sende Helenius til AaB, og så stadig betale 75% af hans løn
Elendig deal for dem, de kunne sikkert tjene hele hans løn hjem ved at sende ham til en 1. div i England.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af doukas » 23. jul 2014, 13:54

Arendt skrev:Jeg er fra det tidligere elitemiljø, og der er flere af mine kammerater, som i 1. div er sikret minimum 25.000 og er sikret minimum 40.000 kr i Superligaen.

Det ville derfor ikke overraske mig, hvis Andreas Bruhn, Blåbjerg, Viktor Ahlmann, Kasper P, Frederik Børsting, Christian Rye, Mathias Thrane, Carsten Christensen og Gilli Sørensen hiver mindst 40-50.000.

Det ville ligeledes ikke overraske mig, hvis Thomsen, Spalvis, Wichmann, Dalsgaard, Thelander, SF, Nicolai Larsen, PK og Jakob Ahlmann hiver mindst 90-100.000 kr.

Så er der Würtz, Helenius, Risgård, Enevoldsen, Jönsson, KEP og Augo som hiver et sted imellem 100.000 og 200.000 kr.

Det er gætterier fra min side, men jeg ser dette som realistiske lønninger. AK har jeg svært ved at placere, da han kommer fra 1. div. og derfor højst sandsynligt ikke får mere end 100.000 kr.
Er virkelig overrasket over selv de unge hiver så meget - så er jeg faktisk slet ikke i tvivl om at de højeste betalte i truppen max hiver 5 % af de samlede personaleomkostninger.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af FlæskeFrank » 23. jul 2014, 13:57

AllanPedersen skrev:Prøv at lur det her scenarie:
Gennemsnitslønnen er 90k.

Hvis vi siger alt personale udenom truppen går til 90k, selv vores massør, og vores utrænere går til 90k..
(det er 1 million om året)
Så tjener Gaarde måske noget mere men så tjener utræneren nok noget mindre.

her har vi været venlige, jeg tror godt vi ikke ved at personalet får 90k gennemsnit, men det siger vi nu de gør.

Og så kun vender blikket mod superligaen:

og så tager alle de unge eller nye reserver og siger de får 45k:

Viktor Ahlmann, Rye, Gill, Christensen, Bruhn, Trane, blåbjerg, børsting og pedersen kun går til 45k.
Så frigiver det en løn sum til de andre superliga spillere på 405k om måneden.

Hvis så vi siger, Wichmann, Søren Frederiksen, AK, AUGO, PK og Spalvis, J. Ahlmann.. får de 90k, altså 1 million om året.

Så er der tilbage der skal dele de 405k.

Wurtz, Nicolai Larsen, Risgaard, Enevoldsen, KEP, Helenius og Jønsson.
Hvilket giver en ekstra gennemsnitlig løn på 57k

Altså, får de 7 bedst betalte i det her scenarie ca. 150k om måneden.
Et scenarie hvor Viktor Ahlmann får 45k om måneden og pedellen på stadion får 90k.
Nu har jeg måske lige sprunget en side over eller to, men er dit regnskab her ikke et modargument på din tidligere udtalelse.

Du nævner 7 spillere(Würtz, Larsen, Risgaard, KEP, Enevoldsen, Helenius og Jönsson), som vil have en gennemsnitsløn på 150.000 kr. Du har tidligere skrevet, at "Jønsson, Wurtz og Helenius alle hiver mindst 200k".

Dvs. 3 spillere tager 600.000 af de 1.050.000 kr(7*150.000), altså får KEP, Enevoldsen, Larsen og Risgaard(450.000/4) 115.000 kr. om måneden.

Jeg skal ikke vurdere den indbyrdes værdi, men med de tal, så er det nok yderst tvivlsomt, at nogen i klubben får 250.000 kr. eller derover. For så er der ikke ret meget kage tilbage til de andre. Hvis regnestykket passede og de tre øverste fik 250.000, så ville de fire efterfølgende have en gennemsnitsløn på 75.000 kr. 15.000 mindre end de 7 gennemsnitsspillere.

Så skal de alm. spilleres løn ihvertilfald ret meget ned.
- FlæskeFrank

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2014, 13:59

mit scenarie var rent teori, ved det ikke passer, men det var bare for at vise hvor høj lønnen bliver blandt de sidste
mit scenarie er solidarisk.. hvor massøren får 90k.. og wichmann får 90k... og nikolaj larsen får en lige så stor bid af kagen som wurtz

i virkeligheden er den nok mere ekspotential, hvor jeg så mener vi godt kan ende på 250k til vores dyreste,

Jeg tror den på superligaen er delt op i 3 kategorier

'unge spillere' tjener ikke meget, 30-50k
'etablerede spillere' dalsgaard, PK, Augo.. tjener alt mellem 60-100k ..
'de dyre drenge' .. en gruppe på 5-6 spillere der alle hiver over 150k, top 3
vil jeg tro er helenius, Jønsson og Wurtz på +200k
og Risgaard og Enevoldsen på +150
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Jesper Schmidt » 23. jul 2014, 14:05

Lønbudgettet for spillere var, da det var på sit højeste niveau på omkring 45 mio., og i perioden kort før Lynge stoppede, udtalte han at det tal var noget der lignede halveret. Samtidig har det ikke været nogen hemmelighed at AaB's lønbudget var blandt de allermindste i ligaen, og medierne skød i den periode på samme tal som Lynge udtalte - nemlig 20-25 mio.

Det er muligt at det tal nu er steget en smule, men det er i så fald først sket i dette regnskabsår, for i 2013 var meldingen fortsat at der skulle skæres til.

Jeg er overbevist om at vi fortsat ligger LANGT efter de budgetter vore konkurrenter i toppen arbejder med (inkl. FCM f.eks.), og det tror jeg bestemt ikke at ankomsten af Helenius osv. har ændret voldsomt meget på, selv om man selvfølgelig bruger lidt flere penge nu.

Helenius får da iøvrigt sikkert en topløn, efter superligaforhold, men jeg tror bestemt ikke AaB betaler al hans løn... det samme gælder Ene.

- Og Jönsson? Jeg vil tror han er på en præstationsbetinget kontrakt som ikke giver ham væsentligt mere i lønposen end f.eks. Würtz.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2014, 14:08

Jesper vi er såmænd enige, jeg tror heller ikke vi betaler fuld løn for Helenius

men jeg tror da nok vi betaler halvdelen.. som er ca 250k..
tvivler på Villa ville sende ham til os hvis vi gav mindre end det.

Jønsson var en stor grund til at vi vandt mesterskabet, det ved han godt, det ved vi godt, og det ved wolfsburg godt.
Jeg tror også han får +200k
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af frederikshavneren » 23. jul 2014, 14:09

Jesper Schmidt skrev:Lønbudgettet for spillere var, da det var på sit højeste niveau på omkring 45 mio., og i perioden kort før Lynge stoppede, udtalte han at det tal var noget der lignede halveret. Samtidig har det ikke været nogen hemmelighed at AaB's lønbudget var blandt de allermindste i ligaen, og medierne skød i den periode på samme tal som Lynge udtalte - nemlig 20-25 mio.

Det er muligt at det tal nu er steget en smule, men det er i så fald først sket i dette regnskabsår, for i 2013 var meldingen fortsat at der skulle skæres til.

Jeg er overbevist om at vi fortsat ligger LANGT efter de budgetter vore konkurrenter i toppen arbejder med (inkl. FCM f.eks.), og det tror jeg bestemt ikke at ankomsten af Helenius osv. har ændret voldsomt meget på, selv om man selvfølgelig bruger lidt flere penge nu.

Helenius får da iøvrigt sikkert en topløn, efter superligaforhold, men jeg tror bestemt ikke AaB betaler al hans løn... det samme gælder Ene.

- Og Jönsson? Jeg vil tror han er på en præstationsbetinget kontrakt som ikke giver ham væsentligt mere i lønposen end f.eks. Würtz.
Tror I at det er helt udelukket at venner af huset bidrager til lønnen til de dyre herrer (Jönsson, Ene og Helenius)?
Sidste sommer var det ekstern finansiering som muliggjorde kontrakten med Risgård.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2014, 14:13

Jeg tror vores løn budget er sat ned..
Ikke fordi vi ikke giver top løn til top spillere. men fordi vi har færre af dem.

Fordi vi kun vælger et par af talenterne og giver stor kontrakt.. de andre bliver solgt
hvis ikke vi gav de bedste på holdet en konkurrence dygtig løn, så taber vi på tid.
Vi kan ikke gå ned der, men vi kan lade være med at give så mange af dem.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af doukas » 23. jul 2014, 14:16

frederikshavneren skrev:
Jesper Schmidt skrev:Lønbudgettet for spillere var, da det var på sit højeste niveau på omkring 45 mio., og i perioden kort før Lynge stoppede, udtalte han at det tal var noget der lignede halveret. Samtidig har det ikke været nogen hemmelighed at AaB's lønbudget var blandt de allermindste i ligaen, og medierne skød i den periode på samme tal som Lynge udtalte - nemlig 20-25 mio.

Det er muligt at det tal nu er steget en smule, men det er i så fald først sket i dette regnskabsår, for i 2013 var meldingen fortsat at der skulle skæres til.

Jeg er overbevist om at vi fortsat ligger LANGT efter de budgetter vore konkurrenter i toppen arbejder med (inkl. FCM f.eks.), og det tror jeg bestemt ikke at ankomsten af Helenius osv. har ændret voldsomt meget på, selv om man selvfølgelig bruger lidt flere penge nu.

Helenius får da iøvrigt sikkert en topløn, efter superligaforhold, men jeg tror bestemt ikke AaB betaler al hans løn... det samme gælder Ene.

- Og Jönsson? Jeg vil tror han er på en præstationsbetinget kontrakt som ikke giver ham væsentligt mere i lønposen end f.eks. Würtz.
Tror I at det er helt udelukket at venner af huset bidrager til lønnen til de dyre herrer (Jönsson, Ene og Helenius)?
Sidste sommer var det ekstern finansiering som muliggjorde kontrakten med Risgård.
Burde det i så fald ikke fremgå af regnskabet?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Provst i Brovst » 23. jul 2014, 14:22

Jesper Schmidt skrev:Lønbudgettet for spillere var, da det var på sit højeste niveau på omkring 45 mio., og i perioden kort før Lynge stoppede, udtalte han at det tal var noget der lignede halveret. Samtidig har det ikke været nogen hemmelighed at AaB's lønbudget var blandt de allermindste i ligaen, og medierne skød i den periode på samme tal som Lynge udtalte - nemlig 20-25 mio.

22 millioner til 24 spillere giver et gennemsnit på 76.388 om måneden til spillertruppen. Med mange unge uprøvede spillere og få profiler før sidste sæson.

Det interessante er faktisk det game budget med mange etablerede spillere på 45 millioner. Det giver os en ide om hvad en etableret profil koster i AaB, de er jo ikke blevet markant billigere, blot færre i AaB.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2014, 14:26

Provst i Brovst skrev:
Jesper Schmidt skrev:Lønbudgettet for spillere var, da det var på sit højeste niveau på omkring 45 mio., og i perioden kort før Lynge stoppede, udtalte han at det tal var noget der lignede halveret. Samtidig har det ikke været nogen hemmelighed at AaB's lønbudget var blandt de allermindste i ligaen, og medierne skød i den periode på samme tal som Lynge udtalte - nemlig 20-25 mio.

22 millioner til 24 spillere giver et gennemsnit på 76.388 om måneden til spillertruppen. Med mange unge uprøvede spillere og få profiler før sidste sæson.
Og det er vel og mærke før mesterskabs sæsonnen.. som igen jeg understreger gør spillere som skrives med bliver dyrer, har Gaarde selv nævnt.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Provst i Brovst » 23. jul 2014, 14:29

AllanPedersen skrev:
Provst i Brovst skrev:
Jesper Schmidt skrev:Lønbudgettet for spillere var, da det var på sit højeste niveau på omkring 45 mio., og i perioden kort før Lynge stoppede, udtalte han at det tal var noget der lignede halveret. Samtidig har det ikke været nogen hemmelighed at AaB's lønbudget var blandt de allermindste i ligaen, og medierne skød i den periode på samme tal som Lynge udtalte - nemlig 20-25 mio.

22 millioner til 24 spillere giver et gennemsnit på 76.388 om måneden til spillertruppen. Med mange unge uprøvede spillere og få profiler før sidste sæson.
Og det er vel og mærke før mesterskabs sæsonnen.. som igen jeg understreger gør spillere som skrives med bliver dyrer, har Gaarde selv nævnt.
JEps. Det interessante er faktisk det game budget med mange etablerede spillere på 45 millioner. Det giver os en ide om hvad en etableret profil koster i AaB, de er jo ikke blevet markant billigere, blot færre i AaB. ALtså før DM. Nu har vi profilerne.. det koster ved kontraktforlængelser ala Kusk, Jönsson og Helenius.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af doukas » 23. jul 2014, 14:33

Provst i Brovst skrev:
Jesper Schmidt skrev:Lønbudgettet for spillere var, da det var på sit højeste niveau på omkring 45 mio., og i perioden kort før Lynge stoppede, udtalte han at det tal var noget der lignede halveret. Samtidig har det ikke været nogen hemmelighed at AaB's lønbudget var blandt de allermindste i ligaen, og medierne skød i den periode på samme tal som Lynge udtalte - nemlig 20-25 mio.

22 millioner til 24 spillere giver et gennemsnit på 76.388 om måneden til spillertruppen. Med mange unge uprøvede spillere og få profiler før sidste sæson.

Det interessante er faktisk det game budget med mange etablerede spillere på 45 millioner. Det giver os en ide om hvad en etableret profil koster i AaB, de er jo ikke blevet markant billigere, blot færre i AaB.
Hvis Arendt har ret i, at selv de billigste spillere hiver 40-50 k, så er der ikke meget plads til at give enkelte spillere +200-250 k.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2014, 14:39

men det har han da heller ikke..
De div spillere han snakker om må være etableret..
Ikke dem på ungdomskonstrakter i AaB.

Gill Sørensen, V. Ahlmann, Børsting, blåbjerg og dem.. de får da ikke 50k.. højest 30k
Lynge har selv joket med Nikolaj Thomsen før sin nye kontrakt fik elev løn (18-20k)
De får jo ikke nye kontrakter bare fordi de er rykket op i superligaen, de løber stadig rundt på deres u19 kontrakter mange af dem.



Anyways så jo, selv hvis de får 50k givet det rum til at et par stykker får 250k...
kan man da let konkluderer hvis gennemsnitslønnen i hele forretningen er 1 million om året.
Hvis en stribe af dem kun får det halve..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Jesper Schmidt » 23. jul 2014, 14:57

Provst i Brovst skrev:
Jesper Schmidt skrev:Lønbudgettet for spillere var, da det var på sit højeste niveau på omkring 45 mio., og i perioden kort før Lynge stoppede, udtalte han at det tal var noget der lignede halveret. Samtidig har det ikke været nogen hemmelighed at AaB's lønbudget var blandt de allermindste i ligaen, og medierne skød i den periode på samme tal som Lynge udtalte - nemlig 20-25 mio.

22 millioner til 24 spillere giver et gennemsnit på 76.388 om måneden til spillertruppen. Med mange unge uprøvede spillere og få profiler før sidste sæson.

Det interessante er faktisk det game budget med mange etablerede spillere på 45 millioner. Det giver os en ide om hvad en etableret profil koster i AaB, de er jo ikke blevet markant billigere, blot færre i AaB.
Husk nu at det er alle lønudgifterne til truppen, jeg tror langtfra man kan konkludere at månedslønnen i gennemsnit er 76000, for jeg går udfra AaB nu husker at betale feriepenge, pension m.v., samt at der også findes forskellige bonuser. Feriepenge og pension er alene vel knap 20%, og så er vi allerede nede på omkring 60k.

Jeg tror simpelthen ikke på at der er spillere i AaB som tjener 200.000/md eller mere. At en eller flere spillere hver for sig skulle hæve mere end 10% af den samlede lønsum lyder absurd i mine ører.

Mit bud - jeg tror der er en stor gruppe af spillere i AaB som tjener knap 100.000/md, måske et par stykker som tjener en smule mere, og så er der gruppen af spillere som er på deres første prof. kontrakt og garanteret går for noget mindre end 60k., nemlig spillere som Bruhn, Rye, Blåbjerg, Kasper P., V. Ahlmann og Børsting.

Jeg er iøvrigt ikke enig i at profilerne ikke er blevet billigere, det tror jeg bestemt de er. Generelt er lønningerne i dansk fodbold uden tvivl faldet dramatisk over de sidste 5 år, og når vi i de senere par år har hentet profiler som en glemt og skoddet Würtz og Risgaard, samt en halvskadet Jönsson, et par AaB udlandsdanskere med hjemve, samt Larsen, Dalsgaard, AK, Thelander og Thrane fra de lavere rækker - så bliver den samme kvalitet vel naturligt også billigere.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af FlæskeFrank » 23. jul 2014, 15:00

AllanPedersen skrev:Anyways så jo, selv hvis de får 50k givet det rum til at et par stykker får 250k...
kan man da let konkluderer hvis gennemsnitslønnen i hele forretningen er 1 million om året.
Hvis en stribe af dem kun får det halve..
Nej det er det du ikke kan konkludere. Det regnestykke, som du stillede op tidligere viste jo netop, at pengene ikke var der.
- FlæskeFrank

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2014, 15:04

FlæskeFrank skrev:
AllanPedersen skrev:Anyways så jo, selv hvis de får 50k givet det rum til at et par stykker får 250k...
kan man da let konkluderer hvis gennemsnitslønnen i hele forretningen er 1 million om året.
Hvis en stribe af dem kun får det halve..
Nej det er det du ikke kan konkludere. Det regnestykke, som du stillede op tidligere viste jo netop, at pengene ikke var der.
Som jeg allerede har skrevet, så det regnestykke jeg stillede op.. havde samtlige 22 fuldtidsansatte uden for truppen..
til en gennemsnitsløn af 90k om måneden.. 1 million om året.
her snakker vi pedel, massører, lægen, ham der står for pølsevognene på stadion og U trænerne..
til 90k om måneden.
jeg delte pengene op i 2 lige store puljer.. 1 til personale, og 1 til spillerne.

tror roligt du kan satse på de to puljer ikke er lige store i virkeligheden.
Samtidig i mit scenarie satte jeg en minimumsløn i spillertruppen på 45k.

Hvilket ikke passer, dem på ungdomskontrakter der løber rundt, børsting, rye, blåbjerg osv.. dem ved vi
fra Lynges egen mund.. får meget lav løn.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af doukas » 23. jul 2014, 15:06

AllanPedersen skrev:men det har han da heller ikke..
De div spillere han snakker om må være etableret..
Ikke dem på ungdomskonstrakter i AaB.

Gill Sørensen, V. Ahlmann, Børsting, blåbjerg og dem.. de får da ikke 50k.. højest 30k
Lynge har selv joket med Nikolaj Thomsen før sin nye kontrakt fik elev løn (18-20k)
De får jo ikke nye kontrakter bare fordi de er rykket op i superligaen, de løber stadig rundt på deres u19 kontrakter mange af dem.



Anyways så jo, selv hvis de får 50k givet det rum til at et par stykker får 250k...
kan man da let konkluderer hvis gennemsnitslønnen i hele forretningen er 1 million om året.
Hvis en stribe af dem kun får det halve..
Så du anfægter hvad Arendt skriver - fordi du tror du ved bedre?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2014, 15:09

doukas skrev:
AllanPedersen skrev:men det har han da heller ikke..
De div spillere han snakker om må være etableret..
Ikke dem på ungdomskonstrakter i AaB.

Gill Sørensen, V. Ahlmann, Børsting, blåbjerg og dem.. de får da ikke 50k.. højest 30k
Lynge har selv joket med Nikolaj Thomsen før sin nye kontrakt fik elev løn (18-20k)
De får jo ikke nye kontrakter bare fordi de er rykket op i superligaen, de løber stadig rundt på deres u19 kontrakter mange af dem.



Anyways så jo, selv hvis de får 50k givet det rum til at et par stykker får 250k...
kan man da let konkluderer hvis gennemsnitslønnen i hele forretningen er 1 million om året.
Hvis en stribe af dem kun får det halve..
Så du anfægter hvad Arendt skriver - fordi du tror du ved bedre?
Fordi Lynge har sagt noget andet... Lynge har sagt de unge i Truppen løber rundt til ingenting.
At Nikolaj Thomsen fik en elevløn inden han fik forlænget.

Du anfægter han lyver?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Besvar