Lønninger i fodbold

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af jonas386 » 27. jul 2014, 14:54

Funky skrev:Nu hedder tråden "lønninger i fodbold".

Nedenstående artikel beretter, at charmetrolden N. Bendtner under forhandlinger med Frankfurt krævede kr. 370.000 OM UGEN! + kr. 300.000 pr. point klubben skulle opnå!
Du mangler vist artiklen, men læste på bold at Bendtner generelt skulle være lidt lunken overfor bundesligaen, og egentlig foretrak at blive i PL. Det lyder udover det ikke som den vilde løn ifht hvad man ellers ser. Bonussen på 300.000 pr. point de laver vil ligge på små 10 mil, såfremt de laver samme antal point som sidste år. På en sæson vil det ialt blive til små 25 millioner. Det er selvfølgelig mange penge, men for en bundesliga profil (går udfra han bliver købt som profil til Frankfurt) er det vel ikke helt i hegnet?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af Funky » 27. jul 2014, 15:10

jonas386 skrev:
Funky skrev:Nu hedder tråden "lønninger i fodbold".

Nedenstående artikel beretter, at charmetrolden N. Bendtner under forhandlinger med Frankfurt krævede kr. 370.000 OM UGEN! + kr. 300.000 pr. point klubben skulle opnå!
Du mangler vist artiklen, men læste på bold at Bendtner generelt skulle være lidt lunken overfor bundesligaen, og egentlig foretrak at blive i PL. Det lyder udover det ikke som den vilde løn ifht hvad man ellers ser. Bonussen på 300.000 pr. point de laver vil ligge på små 10 mil, såfremt de laver samme antal point som sidste år. På en sæson vil det ialt blive til små 25 millioner. Det er selvfølgelig mange penge, men for en bundesliga profil (går udfra han bliver købt som profil til Frankfurt) er det vel ikke helt i hegnet?
My bad, glemte artiklen: http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... e-lonkrav/" onclick="window.open(this.href);return false;

Og nej, det er muligvis ikke hårrejsende krav i fht. hvad profiler i bundesligaen ellers tjener. Jeg skal bare lige synke det en ekstra gang eller to når jeg tænker på A) min egen vurdering af Bendtners evner, og B) forholdet mellem, hvad sådan en ......... kunne tjene på at træne en uge og spille 1 uafgjort kamp, overfor hvad helt almindelige, hårdtarbejdende mennesker tjener på et år.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af Provst i Brovst » 17. okt 2014, 17:19

Nicki Bille og Tobias Mikkelsen fik 2,13 mio. danske kroner om året, svarende til 177.000 kroner om måneden. Rosenborg

Christian Gytkjær, lige omkring en million danske kroner i 2013 hos Haugesund.

http://www.vg.no/sport/fotball/sjekk-hv ... /23317517/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Joker
1. div
1. div
Indlæg: 266
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:07

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af Joker » 31. okt 2014, 09:50

http://www.bt.dk/superligaen/spiller-op ... g-red-bull" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg ved ikke hvad lønningerne er i OB, men er det ikke piveri fra spillerene, at de selv skal betale for mindre ting? Godt de ikke er ansat i det offentlige...

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af Eksil » 31. okt 2014, 11:13

Joker skrev:http://www.bt.dk/superligaen/spiller-op ... g-red-bull

Jeg ved ikke hvad lønningerne er i OB, men er det ikke piveri fra spillerene, at de selv skal betale for mindre ting? Godt de ikke er ansat i det offentlige...
Buhu. Vi ikke kakao når vi kommer ind.

Hvis det var står stort et problem for spillerne kunne de kollektivt gå 0.1 procent ned i løn. Med hvad de tjener kunne de fylde stadion op til renden i Red Bull for de penge. Jøsses.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af Søgaard » 31. okt 2014, 11:49

Problemet er nok ikke så meget at de selv skal betale for det, det er måske mere, at de ikke er vant til at gøre det.

Jeg synes det er fair nok, at man fra OB's side siger, at de stiller noget udstyr til rådighed og det skal spillerne bruge. Men har man specielle ønsker til eksempelvis varmebukser, så skal de selv købe dem. Evt. bare betale difference. OB skal så sørge for, at der er et udvalg af varmebukser, som i princippet kan dække alle. Det kan være der den er gal. Men man kan spørge sig selv, om det er at gå i små sko, når Toppel skal købe sine egne Puma-støvler - hvad går der galt der?
Det er jo udstyr, på linje med en computer for en offentlig ansat, hvis det er der vi sammenligner. Vil man have noget andet end de andre, synes jeg det er fair nok, man betaler difference. Så er det piveri - men spg. her er, om de så kommer til at betale det hele.

Det med Red Bull og kakao. Problemet er, at det er noget de er vant til, man tager fra dem. Og så kan man sige, det er noget piveri, men det er da også små sko at tage et gode fra spillerne, hvor OB måske sparer 10-15.000 kr. på det over en sæson. Jeg ville sku også blive sur, hvis min arbejdsgiver begyndte at kræve penge for kaffen - selvom det i princippet ikke ville være urimeligt.

Jeg synes OB skulle kigge på deres spillertrup, før de begynder at cutte sådan nogle små ubetydelige ting væk. Smid 3. målmanden væk, så sparer de på en måned, hvad de har sparet på det der trick.. Er der så stadig ubalance, så kan man kigge på at fjerne kakao-maskinen og blive sure over at nogle spillere bruger 450 kr. på varmebukser i stedet for 400...
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af Pastorius » 31. okt 2014, 12:54

Søgaard skrev:Problemet er nok ikke så meget at de selv skal betale for det, det er måske mere, at de ikke er vant til at gøre det.

Jeg synes det er fair nok, at man fra OB's side siger, at de stiller noget udstyr til rådighed og det skal spillerne bruge. Men har man specielle ønsker til eksempelvis varmebukser, så skal de selv købe dem. Evt. bare betale difference. OB skal så sørge for, at der er et udvalg af varmebukser, som i princippet kan dække alle. Det kan være der den er gal. Men man kan spørge sig selv, om det er at gå i små sko, når Toppel skal købe sine egne Puma-støvler - hvad går der galt der?
Det er jo udstyr, på linje med en computer for en offentlig ansat, hvis det er der vi sammenligner. Vil man have noget andet end de andre, synes jeg det er fair nok, man betaler difference. Så er det piveri - men spg. her er, om de så kommer til at betale det hele.

Det med Red Bull og kakao. Problemet er, at det er noget de er vant til, man tager fra dem. Og så kan man sige, det er noget piveri, men det er da også små sko at tage et gode fra spillerne, hvor OB måske sparer 10-15.000 kr. på det over en sæson. Jeg ville sku også blive sur, hvis min arbejdsgiver begyndte at kræve penge for kaffen - selvom det i princippet ikke ville være urimeligt.

Jeg synes OB skulle kigge på deres spillertrup, før de begynder at cutte sådan nogle små ubetydelige ting væk. Smid 3. målmanden væk, så sparer de på en måned, hvad de har sparet på det der trick.. Er der så stadig ubalance, så kan man kigge på at fjerne kakao-maskinen og blive sure over at nogle spillere bruger 450 kr. på varmebukser i stedet for 400...
Det handler vist mere om signaler end om noget som helst andet.

Hvis nu både ledelse og spillere var nogenlunde tilfredse med hinandens agereren var der ikke blevet nogen sag ud af det her.

Det *må* være indført for at signalere overfor spillerne at der er smalhans (og at de godt kan forberede sig på at de næste kontraktforhandlinger bliver meget sværere).

Havde spillerne på andre måder været godt tilfredse, og kommunikationen i klubben fungeret tilfredsstillende ville spillerne også bare have slugt den uden kommentarer.

Jeg tror at de her tiltag er lavet helt bevidst for at fremprovokere en reaktion og en "Sense of urgency" i klubben.

OB har nu prøvet et par forskellige sportschefer og trænere siden de fyrede Brinck og Lars Olsen. Det har ikke givet dem de helt store positive resultater - for nu at sgie det mildt. Jeg vil tro at de skal mindst et niveau højere op i organisationen før de begynder at se nogen som helst forandring til det bedre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af NIN » 31. okt 2014, 15:38

Joker skrev:http://www.bt.dk/superligaen/spiller-op ... g-red-bull

Jeg ved ikke hvad lønningerne er i OB, men er det ikke piveri fra spillerene, at de selv skal betale for mindre ting? Godt de ikke er ansat i det offentlige...
Er det middagspausen du tænker på?

http://blogspotmoviemadness.blogspot.dk/

10 Halloween indspark.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Besvar